>>>> သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ <<<<
*********************
"ေနျခင္းႏွင့္ေသျခင္း"
******************
ေနျခင္းသည္ အေၾကာင္းတရား - ေသျခင္း
သည္ အက်ဳိးတရားျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္
ပဋိသေႏၶေနျခင္း ၊ ဘဝကာလတစ္ခု တစ္
ေလွ်ာက္လုံး၌ေနျခင္း ၊ ဘယ္လုိေနျခင္းပင္ျဖစ္
ပါေစ ေသျခင္းမွာ အဆုံးသတ္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီ ေနျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းဆုိတာကုိ ေကာင္း
စြာသေဘာေပါက္ နားလည္ဖုိ႔ကေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕အ
ဆုံးအမအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးသြားၾကဖုိ႔ပါပဲ။
ဗုဒၶက လူတုိင္းအတြက္ ေသျခင္းတရားသည္
အေရးႀကီးေသာ အရာမဟုတ္ဟု မိန္႔ဆုိခဲ့ပါ
တယ္။ လက္႐ွိဘဝနဲ႔ ေနာက္ဘဝ၏ ၾကားကာ
လ၌ ျဖစ္ေလ့႐ွိေသာ အျဖစ္အပ်က္တစ္မ်ဳိးသာ
ျဖစ္သည္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ေသျခင္းဟူသည္ သတၱ
ဝါတုိင္း၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္၌ ေတြ႕ဆုံၾကရမည့္
သေဘာတရားျဖစ္သလုိ ေမြးဖြားျခင္းျဖင့္ ဘဝ
ကုိလက္ခံရ႐ွိထားသူတုိင္း ေသျခင္းျဖင့္ အဆုံး
သတ္ရမွာ ဓမၼတာပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
ေသျခင္းတရားသည္ သက္တမ္းကုန္၍လည္း
ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ ကံကုန္၍လည္းေရာက္
လာပါလိမ့္မယ္။ အသက္-ကံ ႏွစ္ပါးစုံ ကုန္၍
လည္း ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္ ။ အခါမဟုတ္
ျဗဳန္းစားႀကီးလည္း ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ မည္
သည့္နည္းျဖင့္ ေရာက္လာသည္ျဖစ္ပါေစ ၊ ေသ
ျခင္းသည္ ေသျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပုိၿပီး
မည္သူမွ် နားမလည္ႏုိင္ၾကပါဘူး ။
တစ္ခ်ဳိ႕က ေသလွ်င္ ဒုကၡေအးတယ္လုိ႔ ေျပာ
ေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ အဲဒီစကားအရဆုိရင္ မည္သူ
မဆုိ ေသခ်င္ၾကမည္ခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္
တကယ္အားျဖင့္ ေသျခင္းသည္ မည္သည့္ဆင္း
ရဲဒုကၡမွ အဆုံးသတ္မေပးႏုိင္ေၾကာင္းကုိ မသိ
၍ ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔မဟုတ္လည္း
ေသျခင္းႏွင့္ ဆင္းရဲဒုကၡတုိ႔ကုိ ေရာေထြးနား
လည္ေနေသာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္ ။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ေသျခင္းသေဘာတရား
ေသျခင္းအဓိပၸါယ္ ၊ ေသျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ
အေၾကာင္းအရာ မွန္သမွ်ကုိ ဗုဒၶနဲ႔ အရိယာသူ
ေတာ္စင္တုိ႔မွတပါး အျခားမည္သူမွ် နားလည္
ႏုိင္ၾကမယ္လုိ႔ မထင္ပါဘူး ။
ဗုဒၶက ေသျခင္းသည္အဆန္းမဟုတ္ ၊ မေရ
တြက္ႏုိင္ေသာ ဘဝမ်ားစြာတြင္ လူတုိင္း မေရ
တြက္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ေသခဲ့ၾကရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔
ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္အဖုိ႔ ေသျခင္းဟူသည္
စင္စစ္ အေရးႀကီးေသာအရာမဟုတ္ဟု ဗုဒၶ
ဘုရား႐ွင္ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ ႁမြက္ၾကားသည္မွာ လူတုိင္း
အသက္႐ွင္သမွ် ဘဝတာ၌ အျပစ္ကင္းစြာေန
တတ္ဖုိ႔သာလွ်င္ အေရးႀကီးေၾကာင္းႁမြက္ဆုိခဲ့ပါ
တယ္။ လူတစ္ေယာက္ အသက္႐ွင္ေနျခင္းမွာ
"အာေစယု ဥသၼာစ ဝိညာဏ္"ဆုိသကဲ့သုိ႔ အာယုလုိ႔
ေခၚတဲ့ ဇီဝိတိေျႏၵသည္လည္းေကာင္း၊ ဥသၼာစ-
ကမၼဇေတေဇာသည္လည္းေကာင္း ၊ ဝိညာဏ္-
အက်ဳိးဝိပါက္ ဝိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း ခ်ိန္
ကုိက္ခ်က္ မွန္ကန္ေနျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္
နည္းဆုိရင္- နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါး စည္းခ်က္ညီေနျခင္း
ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုခု အေျခအေနပ်က္ရင္
ေသတယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါတယ္ ။
ျမတ္ဗုဒၶ မိန္႔ၾကားခဲ့သည့္အတုိင္း ေသျခင္း
သည္ အေရးမႀကီးေစကာမူ လူတုိင္း သတၱဝါ
တုိင္းဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေသရမွာကုိ တစ္
နည္းနည္းနဲ႔ ေၾကာက္ေနၾကသူခ်ည္း ျဖစ္ၾကပါ
တယ္ ။
ျမတ္ဗုဒၶက ေသရမွာ မေၾကာက္ရြံ႕ပါနဲ႔လုိ႔
ႁမြက္ဆုိခဲ့ျခင္းသည္ စင္စစ္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း အ
ရင္းခံ၍ မည္သည့္ျပႆနာကုိမွ မေျဖ႐ွင္းပါ
ႏွင့္ - ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္အခက္အခဲ
ကုိမွ် မေက်ာ္လႊားႏုိင္ ၊ ေသျခင္းကုိ ရဲဝံ့စြာရင္
ဆုိင္ပါ ၊ ေနျခင္းကုိ အျပစ္ကင္းစြာေနပါလုိ႔ ဆုိ
လုိျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္ ။
* အေနေကာင္းလွ်င္ အေသေကာင္းပါတယ္ ၊
အေနမွန္လွ်င္ အေသမွန္ပါတယ္ ၊
အေနျမတ္လွ်င္ အေသျမတ္ပါတယ္ ၊
ဒါေၾကာင့္ အေနမေကာင္းလွ်င္ အေသမ
ေကာင္းႏုိင္ ၊ အေနဆုိးေနသ၍ အေသဆုိး
ေနလိမ့္မယ္လုိ႔ တစ္ထစ္ခ်မွတ္ယူအပ္ပါတယ္ ။
ျမတ္ဗုဒၶက အသက္႐ွင္ျခင္းတြင္ အျပစ္ကင္း
ျခင္းတည္ပါေစ ၊ ေသျခင္းတြင္ ေက်ာ္ၾကား
ျခင္းတည္ပါေစဟု ဆုိခဲ့ပါတယ္ ။
ဘာမဆုိ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ အသက္႐ွင္
ေနသူထက္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ေသသြားသူက ပုိ၍အဖုိးတန္
၏။ သီလမ႐ွိဘဲ အသက္႐ွင္ေနသူထက္ သီလ
႐ွိသူ၏ တစ္ရက္မွ်အသက္႐ွည္ရျခင္းက ပုိ၍အ
ဖုိးတန္၏။ လုံ႔လမ႐ွိဘဲ အသက္တစ္ရာေနရသူ
ထက္ လုံ႔လ႐ွိၿပီး တစ္ရက္ေနရသူ၏ အသက္
႐ွင္ျခင္းက ပုိ၍ျမတ္၏။ ပညာမဲ့စြာ အသက္႐ွင္
ရေသာ လူမုိက္ထက္ ပညာ႐ွိၿပီး တစ္ရက္မွ်ေန
ရျခင္းက ပုိ၍ျမတ္၏ ဟူ၍ ေသျခင္းႏွင့္စပ္
လ်ဥ္းေသာ အဖုိးအနဂၣမ်ားကုိ ေဖၚထုတ္ခဲ့ပါ
တယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ၿပီး လူ႔သမုိင္းမွာ
ေသျခင္းကုိ လည္စင္းခံသူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ ၊ ေသ
ရသူအခ်င္းခ်င္း ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေအာင္ မေသ
ပါနဲ႔ ၊ ကုိယ့္လုိပင္ ေနာက္၌ ေသမည့္သူမ်ား
စိတ္မခ်မ္းသာေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔ ၊ သူတုိ႔အတြက္
စံျပျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္အလွည့္မွာ မႏြဲ႕ပါေစနဲ႔ ၊
ေသျခင္းကုိ ရဲဝံ့စြာရင္ဆုိင္ေၾကာင္း စြမ္းရည္ကုိ
ျပသပါ ။
ရဲရင့္ေသာ ေသျခင္းျဖင့္ သမုိင္းတြင္ပါေစ ၊
ေၾကာက္၍ေသျခင္းျဖင့္ သမုိင္းမစြန္းပါေစနဲ႔လုိ႔
ေျပာလုိက္ခ်င္ပါတယ္ ။
ဦးဆန္းလင္း (ဆည္ေျမာင္း) ၏
မဂၤလာတရား မဂၤလာစကား - စာအုပ္မွ
ေကာက္ႏွဳတ္တင္ျပပါသည္ ။
CREDIT=ဦးေမာင္ျမင့္
No comments:
Post a Comment