ငယ္ / လတ္/ႀကီး ေျဖဆိုမည္ ညီေတာ္ေလးမ်ားသုိ႔
******************************************
ပထမျပန္စာေမးပြဲ(ငယ္၊ လတ္၊ ႀကီး) ေအာင္စာရင္းထြက္တယ္။ ၉.၀၁ ရာခိုင္ႏွုန္းပဲ ေအာင္တယ္။ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကမွ ပထမျပန္စာေမးပြဲထက္ ရာခိုင္းႏွုန္း သုံးဆ သာေသးတယ္။ ပထမျပန္ကေတာ့ အေတာ္နည္းတာပဲ။ ကိုးပါးမွ တစ္ပါးေအာင္တာ။ အျပစ္မျမင္ပါဘူး ခ်စ္ခ်င္တာပဲ သိတယ္ေနာ-လို႔ေတာင္ ထေအာ္ရမည့္ပုံပဲ။ ပထမႀကီးတန္း ဘာေၾကာင့္ အက်မ်ားတယ္ဆိုတာကို ႀကိဳးစားခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္မိတာပါ။
ငႏုေခ်ာင္းသား ေရႊထြန္းကို သတိရမိတယ္။ တျမန္ႏွစ္က ေရႊထြန္းတို႔ ဖားကန္႔တက္ ေက်ာက္တူးၾကသတဲ့။ မိုးေတြကရြာ စစ္ေတြကျဖစ္။ ပါလာတဲ့စရိတ္က ျပတ္။ ညေနခင္းေရာက္တိုင္း ေရႊထြန္းမူးမူးနဲ႔ ေျပာေနၾကစကားက “ဘာ ယုတ္ယို႔ ယုတ္ရမွန္း သိေဓာ့ ဝူး ယိုး”။ အခုလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သာ အေတာင္စုံလာတယ္။ ဒီႏွစ္ ေအာင္စာရင္းၾကည့္ၿပီး “ဘာ ယုတ္ယို႔ ယုတ္ရမွန္း သိေဓာ့ ဝူး ယိုး”။
ဓမၼေဒါင္းေလာ့(dhammadownload)မိသားစုကေန ဦးေဆာင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးပညာေရး ေျပာင္းလဲဖို႔ တိုက္တြန္းႏွိုးေဆာ္ထားတာေတြ ဖတ္ရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔လည္း အင္တာဗ်ဴးထားတာေတြ ယူက်ဳ(youtube)မွာ ၾကည့္ရတယ္။ ဓမၼေဒါင္းေလာ့က ေဆြးေႏြးထားတာေတြကို ေဖာက္သည္ခ်ရရင္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “approach”လုပ္ပုံေတြ ေျပာင္းစရာမလိုပါဘူးတဲ့။ ေရွးရိုးစြဲ စာသင္နည္းကပဲ အေကာင္းဆုံးတဲ့။ ဒါဆိုဘာေျပာင္းရမွာလဲ ေမးရင္ Theme-ေတြကိုပဲ ေျပာင္းပါတဲ့။ ႆီးဆိုတာ ပုစၧကအာေဘာ္။ ေမးကြက္ေတြကို ေျပာတာပါ။
ေနာက္ ဦးသီလာနႏၵာဘိဝံသ မစိုးရိမ္နာယကဆရာေတာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးထားတာၾကေတာ့ “မႀကိဳးစားလို႔ ထင္ပါတယ္”တဲ့။ ဦးသီေထာက္ျပတာက ဆယ္တန္းနဲ႔စာရင္ ပထမျပန္စာေမးပြဲေတြက မွတ္သားရတာ၊ မင္မရိုက္(memorize)လုပ္ရတာ နည္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္တဲ့။ သူထင္တာ ေျပာတာေနာ။ ဒါက သူ႔ဉာဏ္နဲ႔ သူ႔ေလၽွာက္ဖူးတဲ့ လမ္းနဲ႔ တိုင္းေျပာတာပါ။ သူက ဆယ္တန္းကို ဝိဇၨာသိပၸံအတြဲေတြေခတ္က ကိုးဘာသာက်က္ၿပီး ဘာသာစုံဂုဏ္ထူးနဲ႔ ေအာင္လာသူကိုး။ ဆယ္တန္းရိုးရိုးသာမန္အတြက္မွ မဟုတ္ဘဲ။
တကယ္တန္းက ပထမႀကီးဆိုရင္ ခုနစ္ဘာသာရွိတယ္။ ဒီအခ်ိန္လာေျဖခိုင္းၾကည့္ သုံးႏွစ္သုံးမိုးေလာက္ ေခၽြးျပန္ေအာင္က်က္ၿပီးမွ ေအာင္မည့္ကိန္းပဲ။ ဒါေတာင္အာမ မခံရဲပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျပဌာန္းစာေတြက မ်ားလြန္းတာကိုး။ ျပဌာန္းစာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။
၁။ ၀ိနည္းဘာသာ
ဘိကၡဴ၊ ဘိကၡဴနီ ပါဠိ အနက္ အဓိပၸါယ္အကုန္။ ကခၤါအကုန္။
ပထမဆုံး ဝိနည္းဘာသာ။ အလြယ္ဆုံးဘာသာလို႔ လက္ခံထားတဲ့ဘာသာ။ မင္မရိုက္လုပ္ထားရတာက ဘိကၡဳ, ဘိကၡဳနီႏွစ္ခုေပါင္း ပုဒ္ေရငါးရာေက်ာ္။ အပုဒ္ေရတင္ ငါးရာမဟုတ္ဘူးရယ္။ ပါဠိလိုေရာ အနက္လိုေရာ အဓိပၸါယ္ေတြေရာ၊ သုံးမ်ိဳးေပါင္းရင္ ၁၅၀၀ေက်ာ္တယ္။ ေနာက္ ကြန္ပရီဟန္းရွင္း(comprehension) လုပ္ထားရတာက ကခၤါတစ္အုပ္လုံး။ စာမ်က္ႏွာ ႏွစ္ရာေက်ာ္ထင္တာပဲ။
၂။ သဒၵါဘာသာ
သဒၵါႀကီး ရွစ္ေဆာင္အကုန္။ ရူပသိဒၵိအကုန္။ပုဒ္စစ္အကုန္။
ဒုတိယေန႔မွာ ေျဖရတာက သဒၵါ။ သဒတ္ မတာ, စတ္မတာ၊ သဒတ္တာမွ စတ္တာသည္။ စတ္တာမွ စာေပါ ဘာညာဆိုတာေတြကလည္း ရွိေနျပန္ေတာ့ က်က္ခြဲၾကဦးစို႔ေဟ့။ အဂၤလိပ္စာမွာဆိုရင္ ပက္တန္(pattern)ေတြနဲ့ နည္းနည္းဆင္တဲ့ သဒၵါစည္းကမ္းေပါင္း ၆၇၂ခု။ ပါဠိသဒၵါစည္းကမ္းတစ္ခု တစ္ခုမွာ ငါးမ်ိဳးထပ္ခြဲျပန္တယ္။ သုတ္နက္၊ သုတ္အဓိပၸါယ္၊ ပုံစံ၊ ေလ့က်င့္ခန္း၊ လက္ေတြ႕တဲ့။ ၆၇၂ကို ၅ႏွင့္သာေျမႇာက္ေပေရာ့။ မွတ္ေပေရာ့။ က်က္ေပေရာ့။ လုပ္ေပေရာ့ မင္မရိုက္။ စာသင္သားကိုရင္ ဦးဇင္း ဆယ္ပါးေလာက္မွာ သုံးပါးေလာက္ပဲ အကုန္ရတာ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သင္ယူခဲ့စဥ္ကလည္း အဲဒီပက္တန္ေတြ အကုန္မရဘူး။ ဘုန္းႀကီးလိုေတာ့ သဒၵါႀကီးရွစ္ေစာင္ေခၚတာပ။ ေနာက္ မကာရေလာပအေက်ာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ေရးခဲ့တဲ့ ပုဒ္စစ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္။ အထူက ဆယ္တန္းသခၤ်ာစာအုပ္ေလာက္ထူတယ္။ ကြန္ပရီဟန္းရွင္း လုပ္ထားရတာၾကေတာ့ ပဒ႐ူပသိဒၶိတဲ့။ ခုနက ပါဠိသဒၵါစည္းမ်ဥ္းေပါင္း ၆၇၂-ခုကို အဓိပၸါယ္ေတြ ေရးထားတဲ့ က်မ္းႀကီး။ အထူးထုတ္နဲ့ နည္းနည္း ဆင္တယ္။ အေတာ္ခက္တဲ့ က်မ္းႀကီးပဲ။ သုံးခါ တက္မွ နားလည္ခဲ့တာ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဦးေႏွာက္မွတ္ဉာဏ္မွာ ေဝါဟာရေပါင္း ေျခာက္ေသာင္းပဲ ဆန္႔သတဲ့။ စတီး ဖင္ ပန္ကာ ဆိုတဲ့လူ(Stephen Pinker) ေျပာခဲ့တာပါ။ ဘုန္းႀကီးစားေမးပြဲက ေဝါဟာရေျခာက္ေသာင္းက ႏွစ္ဘာသာထဲနဲ႔ ကိစၥတုံးေနၿပီ။ က်န္တဲ့ငါးဘာသာ မွတ္မေနနဲ႔ေတာ့။ ေဟာဗ်ာ မဟုတ္လည္း ေျခာက္ေသာင္းက ေက်ာ္ရင္ အရင္ဟာေတြ ပ်က္ခ်င္ပ်က္၊ မပ်က္ရင္ေနာက္ဟာေတြ မွတ္လို႔ မရဘူးတဲ့။ မနိုင္မဲ့အတူတူ လႊတ္သာခ်လိုက္႐ုံပဲ။
၃။ သၿဂၤဳိဟ္ဘာသာ
သၿဂၤဳိဟ္ ၉ပုိင္းအကုန္။ ဋီကာေက်ာ္အကုန္။
တတိယေန႔မွာ သၿဂႋဳဟ္။ ဒုတိယေန႔မွာ ေျဖရတဲ့ သဒၵါနဲ႔ အခုသၿဂႋဳဟ္ဆိုတာက သေဘာသြားျခင္း မီးႏွင့္ေရပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သဒၵါတတ္ေတာ့ “ေဆာ့” သၿဂႋဳဟ္တတ္ေတာ့ “ေပ်ာ့”လို႔ လိုရင္းသြန္သင္ထားခဲ့တာပါ။ သၿဂႋဳဟ္က်ေတာ့ မင္မရိုက္လုပ္ထားရတာနည္းတယ္။ ေရွးခတ္မိန္းမႀကီးေတြကေတာ့ ထမင္းအိုးတည္ရင္း အကုန္ရတယ္ဆိုလားပဲ။ ေႏွာင္းလူေတြရဲ့ ဦးေႏွာက္န်ဴရယ္(neural)ေတြက ပိုေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ သိပၸံအယူအဆရွိတာေၾကာင့္ ထမင္းအိုးတည္ရင္း ရတယ္ဆိုတာ ယုံပါဘူး။ သၿဂႋဳဟ္ကေတာ့ ကိုးပိုင္းထဲ က်က္ရတာပါ။ ကြန္ပရီဟန္းရွင္းမွာက်ေတာ့ ဋီကာေက်ာ္တဲ့။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအလိုဆိုရင္ တက္တက္စင္ေအာင္မွားေနတဲ့ ဋီကာေက်ာ္ဆိုတာႀကီးကို ေလ့လာရတာ။ အမွားႀကီးကို ေလ့လာရတာ အေတာ္ပင္ပန္းပါသကြယ္။
၄။ အဘိဓာန္ အလကၤာ ဆန္း
အဘိဓာန္ဂါထာ တစ္ေထာင္ေက်ာ္အကုန္၊ ဂါထာေနကတၳအကုန္။ အလကၤာအကုန္။ ဆန္းအကုန္။
လာပါၿပီဗ်ာ။ တစ္ကမၻာလုံး ဘယ္နိုင္ငံမွ မရွိတဲ့ဘာသာ။ ေလးရက္ေျမာက္မွာ ေျဖရတဲ့ဘာသာ သုံးဘာသာတြဲ။ အဲဒီထဲက တစ္ခုက အဘိဓာန္တဲ့။ လူသားသန္းေပါင္း ခုနစ္ေထာင္မွာ ဘယ္လို လူမ်ိဳးမွ မသင္ေပမဲ့ အေတာ္ေကာင္းပုံေတာ့ ေပၚတယ္။ လူေသလူျဖစ္ ဘုန္းႀကီးဦးဥကၠ႒ဆိုရင္ အိႏၵိယသေဘၤာေပၚမွာ အဂၤလိပ္-ျမန္မာအဘိဓာန္ႀကီး ေထာင္က်က္ၿပီး စာတတ္သြားတယ္ ေျပာတာပဲ။ အခုမ်က္ေမွာက္မွာလည္း ရွိတယ္။ ဦးပညာသီဟာလကၤာရာဘိဝံသတဲ့။ သာလြန္အိပ္ေဆာင္အဘိဓာန္ကို အကုန္အလြတ္ရတယ္။ အခုေတာ့ ဂ်ပန္ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္နဲ့ စကားအေျခအတင္ ေျပာေနတာ ေတြ႕တာပဲ။ ေထာင္က်က္ တတ္ကြ်မ္းသာဓကေတြပ။ ေလးရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ေျဖရတဲ့ဘာသာသုံးခုမွာ တစ္ခုက ပါဠိအဘိဓာန္ႀကီးကို အလြတ္ေထာင္က်က္ရတာ။ ဘာမွ စဥ္းစားစရာမလို။ အလုပ္ရွုပ္အေတာ္သက္တာတဲ့ ဘာသာရပ္ပါ။ အလြတ္ရသလား ေျဖ၊ မရဘူးလား စဥ္းစားမေနနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္တယ္။
ေလးရက္ေျမာက္သုံးဘာသာတြဲမွာ က်န္တဲ့ႏွစ္ဘာသာက အလကၤာရယ္ ဆန္းရယ္။ အလကၤာဆိုတာက ဆယ္တန္းမွာ သင္ရတဲ့ အလကၤာဆိုတာ ဘုန္းႀကီးေတြသင္ရတဲ့ ဂါထာေတြထဲက တစ္ဂါထာပဲ ရွိေသးတာ။ အဲဒီလို ဂါထာေပါင္း သုံးရာေက်ာ္က်က္ထားရတာ။ ေနာက္ ဘုန္းႀကီးစာေပမွာ အခက္ဆုံးဆိုျဖစ္တဲ့ “က်မ္းႀကီးပ႒ာန္း၊ က်မ္းငယ္ ဆန္း၊ က်မ္းလတ္ ဓာတုကထာ”ဆိုၿပီး သုံးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဆန္းဆိုတာ အခက္ဆုံးဘာသာပဲ။ စာသင္သားေတြ စိတ္ဓာတ္ေတြ တဗုန္းဗုန္းက်ၿပီး ေသေစခ်င္လို႔လား မသိ။ အခက္ဆုံးဘာသာကို သုံးဘာသာတြဲမွာ ျပဌာန္းထားတယ္။ ရိုးရိုးသားသား ဝန္ခံတာ ဆန္းကို တစ္လုံးမွ နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ ဟာ ဟ အေတာ္ေတာ္သကြာ။
၅။ ယမိုက္ဘာသာ
အထက္ယမုိက္အကုန္။
ငါးဘာသာေျမာက္က ယမိုက္တဲ့။ ရရင္ မိုက္တယ္။ မရရင္လည္း မိုက္ပါတယ္။ ညဝါလို႔လည္း ေခၚတယ္။ ညအခါ ေမွာင္နဲ႔မည္းမည္း ဆရာေျပာေနတာကို နားေထာင္ရင္း သေဘာပါက္ေအာင္ ႏွုတ္ကဆိုလိုက္ စဥ္းစားလိုက္ လုပ္ရတဲ့ဘာသာ။ တိဗက္ဘုန္းႀကီးေတြ ဒီဗိတ္လုပ္ၿပီး သင္တဲ့ မဟာယာနစာသင္နည္းနဲ႔ နည္းနည္းဆင္တယ္။ ယမိုက္ဆိုတာ အဘိဓမၼာခုႏွစ္က်မ္းထဲက တစ္က်မ္းအပါအဝင္။ ဘုရားေသာ္မွ နတ္သားေတြကို အဘိဓမၼာတစ္မ်ိဳးထဲ ေမဂ်ာဆပ္ဘဂ်က္(major subject) အေနနဲ႔ သုံးလတိတိေဟာမွ နားလည္တာႀကီးကို လူသားေတြကို လာၿပီး ငါးဘာသာေျမာက္အေနနဲ႔ ျပဌာန္းထားတာ။ အေျခခံ မခိုင္ရင္ ဘာေတြေျပာေနမွန္း မသိတဲ့ ဘာသာႀကီး။ က်က္ခြဲသင့္တဲ့ဟာ က်က္ခြဲ မွတ္ခြဲသင့္တဲ့ဟာ မွတ္ခြဲၿပီး ေအာင္ေတာ့ ေအာင္လာတာပဲ။
၆။ပ႒ာန္းဘာသာ
ကုသလတိက္အကုန္။
ေျခာက္ဘာသာေျမာက္က ပ႒ာန္းတဲ့။ ၾကည့္ဖတ္ရတာကို အေတာ္ခက္ခဲတဲ့ ဘာသာႀကီးပါ။ ဘာတဲ့ ေတာထြက္ႀကီးတစ္ပါးက ဖတ္ၾကည့္တယ္ဆိုလားပဲ။ အဒုကၡ မသုခါယ ေဝဒနာယကို အဒုက္ခမ သုခါယတဲ့။ နားမလည္လို့ကေတာ့ ၾကည့္ဖတ္ရတာကို အေတာ္အသံထြက္မွားတဲ့ ဘာသာႀကီး။ ပ႒ာန္းကို ေလ့လာတဲ့အခါ မူရင္းအက်ဆုံးနည္း ႏွစ္နည္းရွိတယ္။ သၿဂႋဳဟ္နည္းရယ္။ သုံးခ်က္စုနည္းရယ္။ သၿဂႋဳဟ္ဆိုတာ ယမိုက္ပ႒ာန္းရဲ့ အေျခခံမၽွသာ ရွိေသးတာ။ သၿဂႋဳဟ္အေၾကာင္းေျပာခဲ့ၿပီးသားဆိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ခက္တယ္ဆိုတာ ရိပ္မိေလာက္ပါတယ္။ ၾကည္ရတဲ့ စာအုပ္ မထူတယ္ ထူတယ္ဆိုတာကို သိခ်င္ရင္ စကားပုံသာ မွတ္ထားဗ်ာ။ အုပ္ကန္ပ႒ာန္း ေခါင္းအုံးက်မ္းတဲ့။
၇။ ဇာတကဘာသာ
ဇာတ္အကုန္။
မၿပီးေသးဘူးဗ် တစ္ဘာသာက်န္ေသးတယ္။ ဇာတက ေခၚ ဇာတ္တဲ့။ ဆယ္တန္းျမန္မာစာနဲ႔ နည္းနည္းဆင္တယ္။ အရင္ကေတာ့ ဇာတ္ဘာသာအစား ျမန္မာစာကို ျပဌာန္းတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာစာအေရးအသားတိုးတက္ေစလိုလို႔ ဇာတကကို ျပဌာန္းထားတာပါ။ ပါဠိအသြားအလာကို သေဘာမေပါက္သူဆိုရင္ မူရင္းပုံႏွိပ္ စာလုံးအႀကီးႀကီးေတြၾကားမွာ ခဲတံနဲ႔ စာလုံးပိစိေညႇာင့္ေတာင့္ေလးေတြ ေရးၿပီး မွတ္ေပေရာ့။ ဖတ္ေပေရာ့။ က်က္ေပေရာ။ အလုပ္က ႏွစ္ခါရွုပ္တယ္။ ပါဠိကို ျမန္မာလို နားလည္ေအာင္ အရင္ႀကိဳးစားရတယ္။ ၿပီးရင္ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးတစ္ခုလုံးကို မွတ္ထားရတယ္။ အေခ်ာင္ႏွိုက္မယ္ မႀကံနဲ႔ မရဘူးဗ်။ ျမန္မာျပန္ေကာက္ဖတ္ၿပီး ရႊီးမယ္ မႀကံနဲ႔။ ပါဠိလိုက ေမးေသးတာ။ ဇာတကဘာသာမွာ ကိုရင္တစ္ပါး ဘာသာျပန္ဖတ္ၿပီး ရႊီးပုံကို သေဘာက်လို႔ ေရးလိုက္ပါဦးမယ္။
ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းက “သုဝဏၰသာမ မၽွားဆိပ္သင့္ပုံကို သင့္စကားေျဖျဖင့္ အက်ဥ္ခ်ဳပ္ေရးပါ”တဲ့။ ၾကားဖူးနားဝရွိတာဆိုေတာ့ ၿဖီးရဖ်န္းရတာ လြယ္ပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းကို ကိုရင္ေလး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေရးလိုက္ပုံက
“ဝွီး.................... ဒုတ္..................................... အား”
ဒီေတာ့ ပထမျပန္စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းလာေအာင္ ျပင္သင့္တာေတြလို႔ ထင္မိတာေပါ့ေလ။ ဒီစာေရးေနသူက ပညာရွိလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာရွင္ပါ။ ရွိတဲ့ ပညာေလးကိုပဲ မေသေအာင္ ရွင္သန္ေနေအာင္ အသဲအသန္ အႀကံအဖန္ထုေနရတဲ့ ပညာရွင္ေအာင္လုပ္ေနရတဲ့ ပညာရွင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႀကိဳးစားၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္တာပါ။
ပထမျပန္စာေမးပြဲ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းလာေအာင္ အနာဂါတ္သာသနာ့မ်ိဳးဆက္ေလးေတြ စိတ္ဆင္းရဲမွုအေပါင္းမွ ကင္းေဝးရေလေအာင္ ျပင္သင့္တာေတြက
(၁)ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေျပာသလို ပုစၧကအာေဘာ္ေတြ ေျပာင္းရမယ္။
(၂) ဦးသီ ေျပာသလို စာသင္သားေတြကလည္း ပါးပါးေလးပိုႀကိဳးစားၾကည့္သင့္တယ္။
(၃) ေနာက္ဆုံး အထက္ကေရးခဲ့သလို ျပဌာန္းစာေတြမ်ားလြန္းတယ္။ ကေလးေတြဦးေႏွာက္နဲ႔ မဆန္႔ဘူး။ ျပဌာန္းစာေတြ ထက္ဝက္နီးပါး ေလၽွာ့ခ်သင့္တယ္။
ဒီႏွစ္ ပထမႀကီးတန္း ေအာင္စာရင္းမွာ
ပထမႀကီးတန္းေျဖဆို = ၁၄၁၁၀ (တစ္ေသာင္းေလးေထာင္တစ္ရာ့တစ္ဆယ္)
ေအာင္ = ၁၂၇၁ (တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာခုနစ္ဆယ့္တစ္)
ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း = ၉.၀၁
ပထမလတ္တန္းေျဖဆို= ၁၃၉၂၃ (တစ္ေသာင္းသုံးေထာင္ကိုးရာ့ႏွစ္ဆယ့္သုံး)
ေအာင္ = ၂၁၃၃ (တစ္ေထာင့္တစ္ရာ့သုံးဆယ့္သုံး)
ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း = ၁၄.၅၁
ပထမငယ္တန္းေျဖဆို = ၂၃၅၉၈ (ႏွစ္ေသာင္းသုံးေထာင္ငါးရာကိုးဆယ့္ရွစ္)
ေအာင္ = ၃၄၂၅ (သုံးေထာင့္ေလးရာႏွစ္ဆယ့္ငါး)
ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း = ၁၄.၅၁
စုစုေပါင္း ေျဖဆို = ၅၁၆၃၁ (ငါးေသာင္းတစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာသုံးဆယ့္တစ္)
ေအာင္ = ၆၈၂၉ (ေျခာက္ေထာင့္ရွစ္ရာႏွစ္ဆယ့္ကိုး)
ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း = ၁၃.၂၃
မနက္က ေက်ာင္းအမႀကီးလာတယ္။ သူ႔မွာ သားပဇင္း ခုႏွစ္ပါးရွိသတဲ့။ တစ္ပါးမွ မေအာင္ဘူးတဲ့။ မ်က္ရည္ေတြက်ေနတယ္။ ကိုယ့္ေရွ႕လာငိုေနတာဆိုေတာ့ ေရႊထြန္းစကား ငွားေျပာရရင္ “ဘာ ေၾကာယို႔ ေၾကာရမွန္း သိ ဝူး ယိုး”။ ေက်ာင္းအမႀကီးကို မေျပာျဖစ္ေပမဲ့ ဒူးနာသား ဒူးမနာသား ဦးဇင္း ကိုရင္တို႔ရဲ့ သာသနာ့ႏြယ္ဝင္ မိခင္ဖခင္ေတြ စိတ္မပ်က္ၾကပါနဲ႔။ ဘာေၾကာင့္က်တယ္ဆိုတာ အထက္မွာ အေၾကာင္းသုံးမ်ိဳး ျပခဲ့ပါၿပီ။ ကိုယ့္ဦးဇင္း ကိုယ့္ကိုရင္ စာေမးပြဲၾကတာက မီးကုန္ ယမ္းကုန္ တအားႀကီး မႀကိဳးစားေသးလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းက က်ျခင္းအေၾကာင္းသုံးမ်ဳိးထဲကမွ တစ္ခုေသာ အေၾကာင္းရယ္ပါ။ အျခားအေၾကာင္းႏွစ္ခုကေတာ့ စားေမးပြဲေၾကာင့္ပါ။ မဆူပါနဲ႔။ မေငါက္ပါနဲ႔။ ဘုရားစကားေတာ္ေတြပါ။ ေအာင္သည္ျဖစ္ေစ။ က်သည္ျဖစ္ေစ။ စာသင္သား ကိုရင္ဦးဇင္းေတြဆိုတာ သုတဗုဒၶေလးေတြ။ စာတစ္လုံး ဘုရားတစ္ဆူဆိုရင္ သူတို႔ရင္ဘတ္ထဲမွာ လွည္းဝင္ရိုးသံ တညံညံထက္ ကိုးဆယ္ဆ သာပါတယ္။
အားမငယ္ၾကပါနဲ႔။ စိတ္မပ်က္ၾကပါနဲ႔။ ေနၾကာေစ့ထုတ္ထဲက ကံစမ္းမဲ စာရြက္အတိုင္းေျပာရရင္ “Please Try Again” ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေအးေဆးေပါ့။ မေသမခ်င္း ႀကိဳးစားစမ္းပါလိမ့္။
ေရႊဘိုျမင္းေတြေတာ့ မလုပ္ၾကနဲ့။ ရိုးရိုးသားသား ႀကိဳးစားလို႔ စာေမးပြဲ မေအာင္တာက မေအာင္ေသးခင္အထိပဲ မင္း စိတ္ဆင္းရဲရမွာ။ ေအာင္ၿပီးသည္ကေန ေသသည္အထိ မင္း စိတ္ခ်မ္းသာရလိမ့္မယ္။
အဲ မရိုးမသားလုပ္ရင္ေတာ့ အထက္ကနဲ့ ေျပာင္းျပန္ ေအာင္စာရင္းထြက္တဲ့ တစ္ရက္ေလးပဲ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္ရၿပီး ေအာင္သည္ကေန ေသသည္အထိ မင္း ေနာင္တေတြနဲ့ ပူပန္ေနရလိမ့္မယ္။ အကုသလာ သာဝဇၨဒုကၡဝိပါကလကၡဏာတဲ့။ ဘုရားစကား မမွားေလာက္ဘူးဟ။
ရိုးရိုးသားသား ႀကိဳးစားခဲ့ရင္ စားေမးပြဲ က်ခဲ့ရင္ေတာင္ မင္းမွာ လူသားဆန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေလး က်န္ပါေသးတယ္။ ကုသလာ အနဝဇၨသုခဝိပါကလကၡဏာတဲ့။ စြမ္းအားရွိသေလာက္ ႀကိဳးစားၾကည့္တာေပါ့။ ဘာမွ ျဖစ္မလာေတာ့လည္း သပိတ္တစ္လုံး သုံးထည္ေသာသကၤန္းနဲ႔ ေတာထြက္ၾကတာေပါ့ကြာ။ အဲသလိုသာေတြး ဘယ္ေသာအခါမွ စိတ္ဓာတ္မက်ဘူး။
.
credit
အ႐ွင္ စႏၵမုခ
No comments:
Post a Comment