သာသနာ့ ညီးတြားသံ
***
သာသနာဆုိတာ ဘုရားရွင္ေၾကာင့္ ေပၚလာတာေပါ့။ သာသနာဆုိတာ ဘုရားအဆုံးအမေလ၊ အဆုံးအမေတြက (၂)မ်ဳိးရွိတာေပါ့ ဓမၼနဲ႔ဝိနယတဲ့။ ဓမၼဆိုတာက သုတၱန္နဲ႔အဘိဓမၼာ၊ ဝိနယဆိုတာက ဝိနည္း။ အတုိခ်ဳပ္ကေတာ့ ပိဋကတ္(၃)ပုံေပါ့ ပိဋကတ္ (၃)ပုံ ဆုိတာ ဘုရားရွင္ေတြပါဘဲ။ ဒီဘုရားရွင္ ေတြကုိ သံဃာေတာ္မ်ားက ေစာင့္ေရွာက္ၾကတာ ပိဋကတ္(၃)ပုံေစာင့္နတ္သမီးဆိုတာ ဗုဒၶဝါဒမဟုတ္ဘူး။
ဥတၱမႀကီးကေျပာတယ္၊ သ ႏၱိသုခနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွိန္ေတြတက္ေနတယ္တဲ့ ဖမ္းဆီးတာ တရားစဲြတာေတြျဖစ္ေနတယ္တဲ့ မီဒီယာေတြမွာ “ႏိုင္ငံေတာ္နဲပတ္သက္တယ္” “သမၼတႀကီးက ေစခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး” ဆိုတာက တစ္မ်ဳိး “ညႀကီးသန္းေခါင္ ရဲေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ အဓမၼဖမ္းဆီး သိမ္းပိုက္တယ္” “ရဲေတြက အျပင္စည္းေနရာယူထားတာ အထဲမ၀င္္ဘူး အထဲ၀င္တာက သံဃာေတြနဲ႔ သာသနာေရးဌာန တာ၀န္ရွိသူေတြ သတင္းေတြကမွားေနတယ္” ဆုိတာက တစ္ဖုံ “သူခိုးေတြ ပါရာဇိကက်သူေတြ “ဆိုတာက တစ္နည္း စသည္ျဖင့္ မ်ဳိးစုံေနတာဘဲတဲ႔ “သႏၱိသုခ” က “သႏိၱဒုကၡ” ျဖစ္ေနတာေပါ့။
ဘုရားရွင္က “အဓိကရဏ” (အဓိကရုဏ္း၊ ျငင္းခုံမႈ)ေတြကို “သမထ” (ၿငိမ္းေစနည္း)တရား (၇)ပါးနဲ႔ ၿငိမ္းေစရမယ္လုိ႔ ေဟာထားတယ္ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြၾကာေညာင္းလာေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ေတြ ေျပာင္းလာေတာ့ ဆုမၼရတာေတြ ကံျမစ္ရကာေတြဟာ ခက္ခဲလာၾကပါ တယ္။ ဒါေတြကုိ ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ဘုိ႔ဆုိရင္ ဥပေဒေတြ နည္းဥပေဒေတြ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ ရွိမွျဖစ္ေတာ့မယ္လုိ႔ သေဘာေပါက္လာၾကတယ္။ အဲဒါေတြ ျပ႒ာန္းႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ သံဃာမ်ားညီညႊတ္မွျဖစ္မယ္။ ဂုိဏ္းေတြ ဂဏေတြကဲြေနလုိ႔မရဘူး “ႏြားကဲြရင္ က်ားဆြဲ” ခံရမွာဘဲ။ အဲဒီအေတြးအျမင္ကုိ အစျပဳၿပီး “ဆရာ ဒကာ” ညီညာစြာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္လိုက္တာ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ “သံဃာအဖြဲ႕အစည္း “ႀကီး ေပၚေပါက္လာခဲ့တာျဖစ္တယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူဆုိတာ ကမၻာဦးစကပင္ ရွိလာခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ တည္ရွိေနၾကတဲ့ “စနစ္” အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာလဲ ရွိေနတယ္။ ေနာင္လဲရွိေနဦးမွာဘဲ။ မရွိခ်င္ရင္ေတာ့ “သႏၱိသုခ” (နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ)ရဖို႔လိုတာေပါ့ သႏၱိသုခဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟၿငိမ္းမွရႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မၿငိမ္းႏိုင္ေသးရင္ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူေတြ ျဖစ္ေနဦးမွာဘဲ။
ဒီေန႔ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လူေတြကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ဖုိ႔ မင္းအစိုးရဆိုတာေတြ ရွိေနၾကတယ္။ ဘုရင္စနစ္ ကေတာ့ မင္း ဆုိရွယ္လစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ၾကေတာ့ အစိုးရ ဒီမုိကေရစီက်ေတာ့ ျပည့္သူ႔အစိုးရတဲ့ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ျပည္သူမွ တင္ေျမွာက္တဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရက လႊတ္ေတာ္မွအတည္ျပဳေသာ ဥပေဒ မ်ားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာေပါ့။ ဒီအေပၚမွာ ျပည္သူ႔အသံေတြလဲ ဆူညံေနၾကတာေပါ့ အဲဒီလိုဘဲ “အနာဂါရိက”လို႔ ေခၚတဲ့ အိမ္ယာမေထာင္ ရဟန္းတုိ႔ေဘာင္မွာလဲ (သူကေတာ့အုပ္ခ်ဳပ္သူလုိ႔ မေျပာဘူး၊ အခ်င္းခ်င္း ႀကီးၾကပ္ထိန္းသိမ္းတာလို႔ဆိုတယ္) သံဃာ့အဖဲြ႕အစည္းဆုိတာရွိတယ္။ (တစ္နည္း)ေျပာရရင္ ဘုန္းႀကီးအစိုးရေပါ့ အဲဒီအဖဲြ႕အစည္းက သံဃာေတာ္မ်ား ညီညႊတ္စြာ ေရးဆြဲအတည္ျပဳျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေနၾကတာေပါ့ ဒီအုပ္ခ်ဳပ္မႈ မွာလည္း အသံေတြဟာဆူညံေနၾကတာေပါ့။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကရင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူ ေတြကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ခံေနရတာမဟုတ္ဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူေတြေရာ အားလုံးဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေနရတာဘဲ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစစ္ အမွန္ကေတာ့ ဥပေဒေတြ နည္းဥပေဒေတြ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြပါဘဲ။ ဒီဟာေတြကလည္း လူေတြက သံဃာေတာ္မ်ားက ဗုဒၶ ဘုရားရွင္က ေရးဆြဲအတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းတာေတြ ေဟာၾကားသြန္သင္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ၾကတာေပါ့ ဗုဒၶရဲ့ “ဓမၼ၀ိနယ”ကုိ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ႏႈတ္ပယ္ခြင့္ မရွိေပမဲ့ ဓမၼ၊ ၀ိနယမွတစ္ပါး ဥပေဒ စတာေတြကိုေတာ့ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ႏုတ္ပယ္လ်က္ ရွိေနၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း အမ်ားဆႏၵဘဲေပါ့။
သႏၱိသုခေက်ာင္းကိစၥမွာ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအရ အုပ္ခ်ဳပ္သူေရာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူေတြေရာ ပါ၀င္ပတ္သက္သူမ်ားကုိ စီမံေနတာ စီရင္ေတာ့မွာ ဒီေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရသူ (ပါ၀င္ပတ္သက္သူ)ေတြက ဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ဓမၼ၀ိနယ ေတြနဲ႔အညီ ရွင္းလင္းၾကရမွာ ေလွ်ာက္လႊဲၾကရမွာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဥပေဒ လုပ္ထုံး၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း၊ ဓမၼ၊ ဝိနယက ညီညႊတ္မွ်တစြာ စီရင္မႈကုိ ခံၾကရမွာ။ ဒီလိုဘဲသေဘာ ထားရွိရမွာေပါ့။
ဒီေန႔မီဒီယာမွာ အရွိန္တက္ေနတဲ့ သႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကိစၥမွာ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္း ဝင္စည္းလို႔ “သူခိုးေတြလို႔ ေျပာသူကေျပာ သူတစ္ပါးပစၥည္း အဓမၼသိမ္းလို႔ ၄၇-ပါးေရာ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္သူ သံဃာအားလုံးကုိ “ပါရာဇိကက်ၿပီ”ဟု ဆုိသူကဆုိ (ဒီအေျပာ ဒီအဆုိေတြဟာ အင္မတန္မွ အျပစ္ႀကီးပါတယ္)။ “သူနဲ႔သာဆိုင္တယ္ ငါနဲ႔မဆိုင္ဘူး ” လဲႊသူကလႊဲ (ဒါေတြက တာန္ခံမႈ တာဝန္ယူမႈ မရွိဘူး) ျဖစ္ေနေတာ့ “သာသနာ့”က ညည္းတြားမိတယ္။ “အင္း…ခက္ေတာ့တာပါဘဲ”
သာသနာဆုိတာ အဆုံးအမ၊ အဆုံးအမဆိုတာ ဗုဒၶဘုရားရွင္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သတည္း။
သာသန (သီရိလကၤာ)
Thursday, June 23, 2016
သာသနာ့ ညီးတြားသံ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment