Sunday, May 1, 2016

❖အရွံဳးေပးသူကအနိုင္ရျခင္း (၃)❖

❖အရွံဳးေပးသူကအနိုင္ရျခင္း (၃)❖
❖ျမန္မာရာဇ၀င္ထဲမွာ ျပန္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ပုဂံေခတ္မွာျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခု၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၅၃၆) ခုႏွစ္မွာ ပုဂံျပည္မွာ နရပတိစည္သူ ဆိုတဲ႔ ဘုရင္ဟာ နန္းတက္လာတယ္၊ နရပတိစည္သူဟာ နန္းတက္ရတဲ႔အခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕ ေ၀ဠဳ၀တီမိဖုရားကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစ္ကိုအရင္းျဖစ္တဲ႔ မင္းယဥ္နရသခၤဆိုတာကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ သူဟာနန္းတက္လာတယ္။ အဲဒီနန္းတက္တဲ႔အခါမွာ နရပတိစည္သူက သူ႔အစ္ကိုနဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုးရွင္းပစ္တယ္ေပါ့။

❖အဲ႔လိုရွင္းပစ္တဲ႔အထဲမွာ သယ္သူပါသလဲဆိုလို႔ရွိရင္ မင္းယဥ္နရသခၤရဲ႕ အထိန္းေတာ္သား၊ အထိန္းေတာ္သားဆိုတာ ယခုေခတ္ လိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ေရးအတြင္း၀န္ PSO ဆိုတာမ်ိဳးလိုေပါ့ေနာ္၊ အင္မတန္မွ ရင္းႏွီးလို႔ အနီးကပ္ထား တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြေပါ့။ မင္းယဥ္နရသခၤ ကနန္းခ်သတ္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ နရပတိစည္သူမွာ အရင္းဆံုးျဖစ္တဲ႔ အားအကိုးရဆံုးျဖစ္တဲ႔ အနႏၲသူရိယ ေခၚတဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အထိန္းေတာ္သား ကိုလည္းပဲသတ္ခိုင္းလိုက္တယ္။ အဲဒီသတ္ခိုင္းတဲ႔ အခ်ိန္အတြင္းမွာ အနႏၲသူရိယဘယ္ေလာက္ သတၱိေကာင္းတယ္ဆိုတာ သူ႔မသတ္ခင္မွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးသြားတယ္။ သူ႔စိတ္ကိုသူ ဘယ္ေလာက္ ႏုိင္တယ္ဆိုတာစဥ္းစားၾကည့္၊ အဲဒီ ကဗ်ာဟာျမန္မာႏုိင္ငံမွာ နာမည္အထင္ရွားဆံုး ျမန္မာစာေပေတြထဲမွာလဲ ပထမဦးဆံုးကဗ်ာ လို႔ဆိုရေအာင္ ေရွးအက်ဆံုးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္တယ္၊ အားလံုး လဲၾကားဖူးၾကတယ္။ အလြန္အဓိပၸာယ္ရွိၿပီး အလြန္ရဲရင့္ၿပီး၊ သူ႔စိတ္ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏုိင္နဲ႔ သည္းခံတဲ႔စိတ္နဲ႔ ခြင့္လႊတ္သြားတဲ႔ကဗ်ာ၊ ကမာၻမွာဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ဒီကဗ်ာကို အဂၤလိပ္လိုျပန္ဆိုျပီး သမိုင္းတြင္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကမာၻမွာသမိုင္း၀င္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ျဖစ္သြားႏုိ္င္တယ္ဆိုုတာ ေသခ်ာတယ္ေပါ့၊

❖သို႔ေသာ္ျမန္မာစာ ထဲရွိၿပီး ျမန္မာလူမ်ိဳး အခ်ိဳ႕သာသိတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ကမာၻေက်ာ္ မဟုတ္ေပမယ့္ တရားဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ အလြန္ထင္ရွားတဲ႔ စံျပဳရတဲ႔ အေတြးအေခၚ တစ္ခုျဖစ္ ေပၚလာခဲ႔တယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ဒီကဗ်ာေလးက ႏွလံုးသားကေန အႏိုင္ယူသြား တဲ႔ကဗ်ာေလးလို႔ ဒီလိုေျပာရမယ္။ မေသခင္ေလး မွာ ဘုရင္ႀကီးကိုဆက္သဖို႔ဆိုျပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလးေရးသြား တဲ႔ကဗ်ာေလးက

“ သူတည္းတစ္ေယာက္ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာပ်က္လင့္ကာသာ ဓမၼတာတည္း”

တစ္ေယာက္ေကာင္းစားရင္တစ္ေယာက္ပ်က္တာ ဒါထံုးစံပဲျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ႔ႏုိင္ငံေရးမွာ ဒီပံုစံဘဲျဖစ္တယ္၊ ေရွးကတည္းက တစ္ေယာက္ေကာင္းစားရင္ တစ္ေယာက္ကပ်က္စီးေပးရတယ္၊ ပ်က္စီးသြားတယ္၊ ဒီလိုအဓိပၸာယ္မ်ိဳး၊ ေလာကမွာျဖစ္ေနက် နိယာမတစ္ခုကို ဓမၼတာလို႔ဆက္ၿပီးေတာ့သူကေရးတယ္၊

”ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္ ၊ ၾကငွန္းလည္းစံ ၊ မတ္ေပါင္းရံလ်က္ ၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္ ၊ စည္းစိမ္မကြာ ၊ မင္းခ်မ္းသာကား ၊ သမုဒၵရာ ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္ ၊ ခဏတက္သည္ ၊ ေရပြက္ပမာ ၊ တစ္သက္လ်ာတည္း။“

အင္မတန္မွအဓိပၸာယ္ရွိတယ္၊ သူဟာ သူ႔ရဲ႕ အရွင္သခင္ျဖစ္တဲ႔ မင္းယဥ္နရသိခၤသတ္လိုက္ၿပီး၊ သတ္ၿပီးတဲ႔ အခါမွာ သူ႔ညီအရင္းျဖစ္တဲ႔ နရပတီစည္သူက နန္းတက္လာတယ္၊ အဲဒိီနန္းတက္လာလို႔၊ သူရလာတဲ႔ နန္းစည္းစိမ္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ၾကာမွာလဲတဲ႔၊
တံစက္ၿမိတ္ကေရကေလးေတြက်တဲ႔ အခါေတြ႔ဖူးလိမ့္မယ္၊ ေရေလးစီးေနတဲ႔အေပၚမွာ တစ္စက္ၿမိတ္က ေရေပါက္ကေလး က်ရင္ ဖ်က္ခနဲဆိုၿပီးေတာ့ ေရဗူေဖာင္းေလးေတြ၊ ဗူေဖာင္းေလးေတြထြက္လာတယ္၊ ခဏေလး ေနေပါက္ကြဲသြားတာ၊ အဲ႔ေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ ေနၾကတာေတြက ခဏေလးပဲလို႔ဆိုလိုတယ္၊ ေကာင္းစားတဲ႔လူဆိုလည္း ခဏေလးပဲ၊ မေကာင္းစား တဲ႔လူဆိုတာလည္း ခဏေလးပဲ။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဏေလးပဲ၊ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ဆိုတာလို ေလာကမွာ ပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမႈက အလြန္လွ်င္ျမန္တယ္။ သက္တမ္းေတြကလည္း အလြန္တိုတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ၊ မင္းခ်မ္းသာဆိုတာ သမုဒၵရာေရျပင္ထက္က တက္လာတဲ႔ အခ်ိန္ေလးမွာ ေရေပါက္ကေလးထလို႔ ပြက္ခနဲထလာတဲ႔ေရပြက္ကေလးလိုတိုတိုေလးပါတဲ႔။

❖ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူ႔ဘ၀က ခဏေလးဘဲ။ စတုမာရ္ဇ္ နတ္ျပည္ရဲ႕ နတ္သက္နဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္ လူေတြရဲ႕ အႏွစ္ငါးဆယ္မွာ စတုမာရ္ဇ္ နတ္ျပည္ကတစ္ရက္ရွိ  ေသးတယ္။ တာ၀တိ ံံသာနဲ႔တြက္မယ္ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ အႏွစ္တစ္ရာက တာ၀တိ ံံသာမွာ တစ္ရက္ဘဲရွိေသးတယ္၊ အဲ႔ေတာ့ တာ၀တိ ံံသာနတ္ျပည္ကေန လူေတြ ကိုၾကည့္လိုက္ မယ္ဆိုရင္ အခုဘဲေမြး၊ အခုဘဲအို၊ အခုဘဲ အဘိုးႀကီးျဖစ္၊ အခုဘဲေသသြားတယ္လို႔ ဒီလိုထင္မွာ၊ တစ္ခါတံုးက Salmon ဆိုတဲ႔ အဂၤလိပ္စာအုပ္ထဲမွာ လူ႔ဘ၀သက္တမ္းေလးကို ေဖာ္ျပထားတာရွိတယ္၊ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ တနဂၤေႏြေန႔မွာေမြးတယ္တဲ႔၊ တနလာၤေန႔က်ေတာ့ေက်ာင္း ေနတယ္၊ အဂၤါ ေန ့က် လပ္ထပ္တယ္၊ ဗုဒၶဟူးေန ့က် ေနမေကာင္းထိုင္မေကာင္းျဖစ္တယ္၊ ၾကာသာပေတးေန ့က်ေဆးရံုတက္တယ္၊ ေသာၾကာေနဂ့ဂေသ၊ စေနေန့ခ်၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ  ့အသက္ကိုေဖၚျပထားပံုးေလးက ဒီခုနွစ္ရက္ပဲ၊ လူ ့ေလာကဟာလည္းဒီလိုေျပာရေလာက္ေအာင္ ခုနွစ္ရက္ထဲမွာပဲ ေမြးတစ္ေန ့ေသတစ္ေန ့ဆိုတာလို အလြန္တိုေတာင္းတဲ့ အေျခအေနေလးတစ္ခုရိွတယ္ေပါ့၊

❖အဲဒီလိုတိုေတာင္းေနတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ ့ါဖို ့က လူ ့ဘဝ ေနရလဲ ဘာမွမၾကာတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေတြကို ကမၼဌာန္းအာရံုနဲ ့သူၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ လူ ့သက္တမ္းဆိုတာ အလြန္တိုတယ္ေပါ့။ လူ ့ခ်မ္းသာဆိုတာလည္း ဘယ္ေလာက္မွမရိွပါဘူးလို ့သံေဝဂစကားေျပာတာ၊သူဟာေသရဲ တယ္ေပါ့၊နံပါတ္သံုး ဆက္လက္ျပီးေတာ့ ေရးတဲ့ကဗ်ာေလးကဘာတုန္းဆိုေတာ့

“ ၾကင္နာသနား ငါ့အားမသတ္ ခုလႊတ္လည္း မလြတ္ၾကမၼာ လူတကာတို ့“

သူ ့ကို သနားလို ့အခုမသတ္ဘဲနဲ  ့လႊတ္လိုက္ဦးတဲ့၊ လႊတ္လိုက္လို ့ရိွရင္ ၊ သူ မလြတ္နိုင္တာက ဘာလဲ?

“ခႏၶာခိုင္ၾကည္ ၊ အတည္မၿမဲ ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္ ၊ မခၽြတ္စသာ ၊ သတၱဝါတည္း။“

သူဟာေသမွာေသခ်ာတဲ့သတၲဝါတစ္ဦးပါတဲ့၊ ခုခ်ိန္မွာသူ အျပစ္ကလြတ္ျပီး မသတ္လဲ တစ္ေန ့က်ေတာ့ သူဟာေသရမယ့္လူပဲလို ့ဒီလိုဆိုျပီးေတာ့၊ လက္တုန္ ့ျပန္တာေတြမလုပ္ဘူး၊ အျပစ္ယူတာေတြလည္းမလုပ္ဘူး၊
ဒါ့ေၾကာင့္္နံပါတ္ေလး ကဗ်ာပိုဒ္က်ေတာ့၊

“ရွိခိုးေကာ္ေရာ္ ၊ ပူေဇာ္အကၽြန္ ၊ ပန္ခဲ့တံု၏၊”

သူဟာ ဘုရင္ၾကီးကို ဦးခိုက္ျပီးပန္ၾကားခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ ဖြင့္ဆိုျပီးေတာ့ေျပာခဲ့ပါတယ္။

“ခိုက္ႀကံဳဝိပါက္ ၊ သံသာစက္၌ ၊ ႀကိဳက္လတ္တြန္မူ ၊ တံု႔မယူလို၊“

❖သူ ့ကိုအခုသတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ဘယ္ေတာ့မွလက္တုန္ ့ျပန္ ျပီး ဘယ္ဘဝမွာမွ မသတ္ပါဘူး၊ ဘုရင္ၾကီးကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္တုန္ ့မျပန္ဘူး လို ့၊ အရွံဳးေပးသြားတာေလ၊ သာမာန္အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အရွံဳးေပးတယ္လို ့ဆိုရမယ္၊ သို ့ေသာ္ သူအနိုင္ရသြားတာပဲ၊
အဲေတာ့သံသရာထဲမွာ ၾကံဳေတြ ့ရင္လည္း လက္စားေခ်တာေတြမလုပ္ပါဘူး၊ ကလဲ့စားေခ်တာေတြမလုပ္ပါဘူး၊
ကေန ့ေခတ္ လူေတြက ကလဲ့စားေခ်တာေတြသိပ္မ်ားတယ္ေပါ့၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြၾကည့္၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္တာေတြကို ၾကည့္၊ အထူးသျဖင့္ India ဇာတ္ကားေတြမွာ လူဆိုးကနွိပ္ဆက္တယ္၊ ျပီးရင္ျပန္ျပီးေတာ့ ကလဲ့စားေခ်တယ္၊ ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြပဲမ်ားတယ္၊ ကလဲ့စားေခ်တာေတြကို Revenge လို ့ေခၚတယ္၊
ေလာကၾကီးက အဲဒီ ကလဲ့စားေခ်ျပီး အနိုင္ယူတာကိုပဲ အေကာင္းလို ့ထင္တယ္၊ အခုၾကည့္  အနႏၲသူရိယ အမတ္ၾကီးက သူဘာေျပာသြားလဲ? ၾကံဳၾကိဳက္လာရင္လည္းလက္တုန္ ့မျပန္ပါဘူးတဲ့။

"ၾကည္ညိဳစိတ္သန္ ၊ သခင္မြန္ကို ၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္ ၊ အျပစ္မဲ့ေရး ၊ ခြင့္လွ်င္ေပး၏ ၊ ေသြးသည္အနိစၥာ ၊ ငါ့ခႏၶာတည္း။"

❖သူ ့မွာၾကည္ညိဳတဲစိတ္၊ ၾကည္လင္တဲ့စိတ္ ဘယ္ေတာ့မွ မျပတ္ပါဘူး။ဘုရင္မင္းျမတ္အပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွအျပစ္မယူပါဘူး၊ ငါ့ကိုလုပ္တာ တစ္ေန ့က်သူခံရမယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္းသူ ့မွာမရိွဘူး၊ သူခြင့္လႊတ္တယ္ေပါ့၊ ဒါက ့ုဂံေခတ္က စာေပေတာင္မ်ားမ်ား မထြန္းကားေသးတဲ့ သကၠရာဇ္ (၅၃၆) ခုနွစ္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ပဲ၊ အဲတာက အရွံဳးေပးသူကအနိုင္ရသြားျခင္းပဲျဖစ္တယ္ေပါ့၊ဒါဟာေအာင္ျမင္ျခင္းတစ္ခုပဲေပါ့၊ တကယ့္ကို သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ  ့ေအာင္နိုင္ျခင္းမ်ိဳး ေအာင္နိုင္သြားတယ္လို ့ဒီလိုဆိုလိုတယ္၊ ဒီလို အနိုင္မ်ိဳးကို ျမတ္စြာဘုရားသခင္လိုလားတဲ့ အနိုင္ရနည္းကားပဲျဖစ္တယ္၊

သို ့ေသာ္ေလာက ပုထုဇဥ္ သတၲဝါေတြက ကိုယ့္လုပ္ရင္ ျပန္လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဆြဲေနၾကတယ္ေပါ့၊ မဟုတ္မခံ ကိုယ့္ထိရင္ ကတ္ကတ္လန္ ျပန္ရန္ေတြ ့မယ္၊ ျပန္ခ်မယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြပဲ ေမြးေနၾကတာျဖစ္တယ္၊တကယ္ေတာ့အနိုင္ရျခင္းမဟုတ္ဘဲတုန္ ့ျပန္တာဟာ အရံွဳးသာျဖစ္တယ္လို ့ျမတ္စြာဘုရားရဲ  ့ေဒသနာေတြအရမွတ္သားနားလည္ၾကရမွာျဖစ္တယ္ေပါ့။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားေသာ အရွံဳးေပးသူက အနိုင္ရျခင္းတရားေဒသနာေတာ္မွ
#AshinNandamalabhivamsa
www.drnandamalabhivamsa.com.mm
❖မ်က္ေျဖလကၤာ❖
“❖သူတည္းတစ္ေယာက္ ၊ ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူ ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ ၊ ဓမၼတာတည္း ။
❖ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္ ၊ ၾကငွန္းလည္းစံ ၊ မတ္ေပါင္းရံလ်က္ ၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္ ၊ စည္းစိမ္မကြာ ၊ မင္းခ်မ္းသာကား ၊ သမုဒၵရာ ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္ ၊ ခဏတက္သည္ ၊ ေရပြက္ပမာ ၊ တစ္သက္လ်ာတည္း ။
❖ၾကင္နာသနား ၊ ငါ့အားမသတ္ ၊ ယခုလႊတ္လည္း ၊ မလြတ္ၾကမၼာ ၊ လူတကာတို႔ ၊ ခႏၶာခိုင္ၾကည္ ၊ အတည္မၿမဲ ၊ ေဖာက္လြဲတတ္သည္ ၊ မခၽြတ္စသာ ၊ သတၱဝါတည္း ။
❖ရွိခိုးေကာ္ေရာ္ ၊ ပူေဇာ္အကၽြန္ ၊ ပန္ခဲ့တံု၏ ၊ ခိုက္ႀကံဳဝိပါက္ ၊ သံသာစက္၌ ၊ ႀကိဳက္လတ္တြန္မူ ၊ တံု႔မယူလို ၊ ၾကည္ညိဳစိတ္သန္ ၊ သခင္မြန္ကို ၊ ခ်န္ဘိစင္စစ္ ၊ အျပစ္မဲ့ေရး ၊ ခြင့္လွ်င္ေပး၏ ၊ ေသြးသည္အနိစၥာ ၊ ငါ့ခႏၶာတည္း။“
အနႏၲသူရိယ

No comments:

Post a Comment