Sunday, May 29, 2016

သာမေဏကုန္ၾကမ္းမွသည္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ားဆီသို႕

သာမေဏကုန္ၾကမ္းမွသည္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ားဆီသို႕
(ေဇတဝန္ပရိယတိၱစင္တာ စီမံကိန္း)
--------------

ျမန္မာႏိုင္ငံသာသနာမွာ သာမေဏ(ကိုရင္)မ်ား ရွားပါးလာေၾကာင္း သတိျပဳမိလာၾကပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ စာသင္တိုက္ႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မ်ား၊ သာသနာအေရးေတြးမိသူမ်ားက အနာဂတ္သာသနာအတြက္ စိတ္ပူေနၾကပါၿပီ။ ကိုရင္ (သာမေဏ)မ်ား မရွိေတာ့ရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဆိုတာ ဘယ္လိုရွိလာႏိုင္ပါေတာ့ မလဲ၊ စဥ္းစားရပါၿပီ။
သာသနာေတာ္ရဲ႕အေျခခံ သာသနာေတာ္ရဲ႕အသက္ေသြးေၾကာသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ႀကီးကို လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႕ ရွင္သာမေဏမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးသြားလို႕ ေလ်ာ့နည္းသြားလို႕ မျဖစ္ဘူး။ ရွင္သာမေဏအမ်ားစုကို ေမြးဖြားေပးေနတဲ့ ေက်းလက္ေတာရြာက မိသားစုမ်ားကလည္း ကိုရင္တစ္ပါးျဖစ္ထြန္းေအာင္ မထားႏိုင္ၾက၊ ေက်းရြာဆရာေတာ္မ်ားကလည္း ကုိရင္တစ္ပါးၿမဲေအာင္  တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ မ်ိဳးဆက္ သာသနာ့အေမြေပးႏိုင္ေအာင္ မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေတြလည္း ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒါကလည္း ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕အားနည္းခ်က္ေတာ့ အျပည့္အဝ ဟုတ္ႏိုင္မယ္မထင္ပါ။ ကိုရင္ေတြကိုက သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေနခ်င္ ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘေတြကလည္း မထားခ်င္ သားကလည္း သာသနာေဘာင္ထက္ ျပင္ပ အေပ်ာ္အပါး အာရံုေတြက သိပ္ေကာင္းလြန္းေတာ့ တင္းက်ပ္လွတဲ့ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ဘယ္ေနခ်င္ၾကပါေတာ့မလဲ။ မိဘေတြကလည္း သားကုိရင္ ပညာေရးမၿပီးဆံုးဘဲ လူျပန္ထြက္လာရင္ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္နဲ႕ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕လို႕ ေတြးေတာပူပန္ၾကနဲ႕ စံုလို႕ေပါ့။
ေႏြရာသီမွာ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံပြဲ အၾကီးအက်ယ္လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ရွင္ (၁ဝဝ)၊ ရွင္ (၁ဝဝဝ) စီမံကိန္းနဲ႕ ရာျပည့္ ေထာင္ျပည့္ ရွင္ျပဳပြဲေတြကုိ ဗုဒၶဘာသာ လူခ်မ္းသာေတြက ျပဳလုပ္ေနၾကတာလဲ အားရစရာပါ။ သို႕ေသာ္လည္း အဲဒီ ရွင္တစ္ရာ ရွင္တစ္ေထာင္ဟာ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္အတြင္းမွာပဲ တစ္ပါးမက်န္ အကုန္ျပန္ထြက္ကုန္ၾကတယ္။ တစ္ပါးမွ သာသနာ ေဘာင္မွာ ၿမဲၿပီး မက်န္ခဲ့ပါ။  ဒီအတိုင္းသာ ေရွးဆက္သြားရင္ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ပါ့မလဲ။ အားလံုးဝိုင္းစဥ္းစားၾကဖို႕ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။
ဒီၾကားထဲ ရွိၿပီးသား ရွင္ငယ္ ရဟန္းငယ္မ်ားက မေပ်ာ္လို႕ထြက္တာက တစ္မ်ိဳး၊ စာေမးပြဲက်လို႕ လူထြက္တာက တစ္ဖံု၊ စာမက်က္ႏိုင္လို႕ မေနခ်င္ေတာ့တာက တစ္နည္း ဤသို႕အားျဖင့္ သံဃာေတာ္ေတြ ေလ်ာ့ေလ်ာ့လာခဲ့ၾကတာဟာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္က လူငယ္ေလးေတြ ဖုန္းနဲ႕ဂိမ္းနဲ႕ အင္တာနက္နဲ႕စတဲ့ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြသံုးၿပီး တလ်ားလ်ား တၾကြားၾ<ြကားျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းထဲမွာပဲ စာေတြသာကုန္းရုန္းက်က္ကာ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနသလိုခံစားေနရတဲ့ သံဃာေတြဟာ မေပ်ာ္ပိုက္ၾကေတာ့ပါဘူး။
သံဃာငါးရာခန္႕ရွိတဲ့ စာသင္တိုက္ႀကီးေတြဟာ သံုးရာနဲ႕ ေလးရာၾကားမွာပဲ ရွိေတာ့တယ္၊ သံဃာတစ္ရာခန္႕ရွိတဲ့ စာသင္တိုက္ေတြဟာလည္း ေျခာက္ဆယ္နဲ႕ ခုနစ္ဆယ္ၾကားမွာပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သံဃာေလးဆယ္ ငါးဆယ္ ရွိတဲ့ေက်ာင္း ကေတာ့ ဆယ့္ငါးပါး အပါးႏွစ္ဆယ္ေလာက္နဲ႕စခန္းသြားေနရပါၿပီ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတာရြာေတြမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းသား ကိုရင္မရွိလို႕ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ဆြမ္းကြမ္းေဝယ်ာဝစၥအတြက္ လစာေပးၿပီး ကပၸိယငွားထားရတဲ့အေျခအေနသို႕ပင္ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။  ဒီအတိုင္း အဝင္မရွိ အထြက္ေတြခ်ည္းန႕ဲသာ ဆက္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆယ္စုႏွစ္ အနည္းငယ္အတြင္းမွာပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕သံဃာ အေရအတြက္ဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေလ်ာ့ၾကသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိၾကဖို႕ပါ။ ဆက္လက္ ဘယ္လိုေဆာင္ရြက္သင့္ သလဲဆိုတာကိုပါ စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္ ၾကဖို႕ တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ သာသနာစိတ္အျပည့္နဲ႕ အနာဂတ္သာသနာေတာ္အတြက္ သံဃာအဆက္မျပတ္သြားရေအာင္ သာမေဏ အသစ္မ်ား ေမြးထုတ္ျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္တိုက္လုပ္ေဆာင္ဖို႕ လိုေနၿပီလို႕ ခံယူပါတယ္။ ဒီကိုရင္ေတြဟာ သာသနာ့ကုန္ၾကမ္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိစာေရးသူကိုယ္တိုင္လည္း ဒီအေျခအေနကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္ဖို႕နဲ႕ အနာဂတ္ သာသနာ ေတာ္မွာ စြမ္းရည္ထက္ျမက္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားေပၚထြက္လာဖို႕အတြက္ ေခတ္စနစ္နဲ႕ ေလ်ာ္ညီတဲ့ သင္ၾကားေရး စနစ္ကို အသံုးျပဳကာ ပရိယတၱိလုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္ စာသင္တိုက္စတင္တည္ေထာင္လိုက္ရတာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း 'စာသင္တိုက္ တည္ေထာင္တဲ့သူဟာ လူမိုက္ အလုပ္ပဲ' လို႕ တင္စားေျပာၾကတယ္။  စာသင္တိုက္တည္ေထာင္တာက ပင္ပန္းတယ္၊ ဆင္းရဲ တယ္၊ ရိပ္သာကေတာ့ အထိုက္ အေလ်ာက္ အဆင္ေျပတယ္ေလ။
ဒါေပမယ့္ လူမိုက္ျဖစ္ရင္လည္း ျဖစ္ပါေစေတာ့၊ အမိုက္ခံၿပီး ဒီႏွစ္မွာ ကိုရင္ေတြ  စတင္ေမြးထုတ္ဖို႕ စီမံကိန္းတစ္ခု စတင္ လိုက္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ၊ သခၤ်ာ၊ ကြန္ပ်ဴတာဘာသာရပ္ေတြပါ ပထမျပန္စာေမးပြဲနဲ႕တြက္ဖက္ၿပီး စြမ္းရည္ျမင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေရးအတြက္ အြန္လိုင္းကေန သာမေဏမ်ား လက္ခံမယ္လို႕ ေၾကညာေပးလိုက္ရာ စိတ္ဝင္ စားတဲ့ ဆရာသမားေတြဟာ သူတို႕တပည့္ကိုရင္မ်ားအား လာေရာက္အပ္ႏွံေနၾကပါၿပီ။
အစကေတာ့ ပထမငယ္တန္းကိုရင္ေတြပဲ လက္ေရြးစင္ထားဖို႕ စီစဥ္ခဲ့ေပမယ့္ လာအပ္တာက်ေတာ့ အငယ္တန္း အဆင့္မမီသူ ေတြကလည္း ပါေနျပန္ပါတယ္။ အားလံုးကို လက္ခံေပးေနပါၿပီ။ အတန္းခြဲၿပီး သင္ေပးရေတာ့မွာဘဲေလ။ ပထမငယ္တန္းအဆင့္မီသူကိုသာ အဂၤလိပ္စာ၊ သခၤ်ာ၊ ကြန္ပ်ဴတာဘာသာရပ္ေတြကို သင္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခက္ေနတာက ျမန္မာစကားေတာင္ မေျပာတတ္ေသးတဲ့ ရွမ္း၊ ကရင္စတဲ့တိုင္းရင္းသား ကိုရင္ေတြလည္း ပါေန ျပန္ေသးတယ္။ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႕ ခ်ီတက္ရေတာ့မွာေပါ့။ စတင္လက္ခံရက္ေတာင္ မေရာက္ေသးဘူး တစတစလာအပ္ေနလို႕ အပါး(၃ဝ)ေလာက္ ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ သူတို႕အတြက္ ခုေတာ့ သကၤန္းဝတ္နည္း၊ သကၤန္းရံုနည္း၊ လက္ကေတာ့ထိုးနည္းစသည္မ်ားကို အခ်ိဳးညီညီ ၾကည္ညိဳဖြယ္အသြင္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ေလ့က်င့္ေပးေနပါၿပီ။ ဘုရားရွိခိုးနဲကစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြလည္း မၾကာခင္ သင္ၾကားေပးေတာ့မွာပါ။ အခ်ိန္ကန္႕သတ္မထားေတာ့ပါ၊ အခ်ိန္မေရြးလာအပ္လို႕ရပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ရင္ေတာ့ လက္မခံေတာ့ပါဘူး။ စည္းကမ္းမထုတ္လို႕ကလည္း မျဖစ္ျပန္ဘူးေလ။
စာသင္တိုက္အမ်ားစုမွာက ယခုႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ တင္းၾကပ္စြာခ်မွတ္ထားရတဲ့ အေျခခံဥပေဒသစ္တစ္ခု ရွိလာ ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ 'စာသင္သားမ်ား ဖုန္းစတဲ့နည္းပညာျမင့္ပစၥည္းမ်ား လံုးဝမကိုင္ရ'ဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းအခ်က္ပါ။ အဲဒီ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ လုပ္လိုက္ခ်င္းေၾကာင့္လည္း သံဃာေတြ ေလ်ာ့လာတာျဖစ္တယ္လို႕ စာသင္တိုက္မ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးနဲ႕စာခ်တာဝန္ကို ယူေနၾကတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ား မိန္႕ေတာ္မူၾကပါတယ္။
စာသင္သားသံဃာမ်ားကလည္း ဖုန္းမကိုင္ရတဲ့ေက်ာင္းကို မေနခ်င္ၾကေတာ့ဘဲ၊ ကိုင္လို႕ရတဲ့ေက်ာင္းေတြဘက္ကို ေျပာင္းသြားတတ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္းတိုက္တာဝန္ရွိဆရာေတာ္ေတြကေတာ့ အနည္းငယ္ေျဖေလ်ာ့ေပးထားတယ္။ ဥပုသ္ေန႕ တစ္ရက္ ဖုန္းေပးကိုင္တယ္၊ ၿပီးရင္ ျပန္သိမ္းတယ္၊ ေနာက္တစ္ပတ္ ျပန္ထုတ္ေပးရတယ္။ ဖုန္းဆိုင္တစ္ဆိုင္ကဲ့သို႕ အလုပ္ရႈပ္ ခံၿပီး လုပ္ေနရတာေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
စာေရးသူေက်ာင္းကေတာ့ ဖုန္းနဲ႕ဆက္စပ္ပစၥည္းအားလံုးကို လံုးဝကိုင္ေဆာင္ခြင့္မေပးပါဘူး၊ စတင္ေၾကညာကတည္းက ထည့္သြင္းေရးသားထားပါတယ္။ ဖုန္းမကိုင္လို႕ မေနဘူးဆိုရင္လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီလိုေလ်ာ့ေပးလိုက္ရင္ အဲဒီျပင္ပ အာရံုေတြရဲ႕ဖမ္းစားမႈေၾကာင့္ ရွင္ငယ္ ရဟန္းငယ္မ်ားမွာ စာက်က္စာအံပါ စိတ္ဝင္စားစြာ လုပ္ႏိုင္ၾကေတာ့မွာမဟုတ္ေပ။ စာသင္သားမ်ားအတြက္ အရမ္းအႏၲရာယ္ႀကီးလြန္းလို႕ပါ။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ဖုန္းသံုးလံုးနဲ႕အလုပ္ရႈပ္ေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္၊ လိုအပ္လို႕ေလ။ သူတို႕ေလးေတြအတြက္ကေတာ့ တကယ္မလိုအပ္ေသးလို႕ပါ။ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ မရွိရင္ေတာင္ ဝယ္ေပးၿပီး ကိုင္ခိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပသင္ၾကားမႈမွာ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မွာမ်ိဳးေတာ့ ခြင့္ျပဳမွာမဟုတ္ အျခားနည္းလမ္းနဲ႕ ေပ်ာ္ေအာင္ေမြးၾကည့္ရမွာေပါ့။
အခုသူတို႕ေတြေနဖို႔ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈေတြကလည္း အၿပီးမသတ္ေသးပါဘူး။ ယခင္ေၾကညာစဥ္က ကိုရင္ေတြ လာအပ္ရင္ သပိတ္စတဲ့အသံုးအေဆာင္အျပည့္အစံုယူလာဖို႕ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ယခုေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ကပဲ ဝတ္စံုတူ၊ ပံုစံတူ၊ အေရာင္တူျဖစ္ေအာင္ စီမံဖန္တီးလိုက္ပါၿပီ။
ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃာလာအပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုရင္ေတြရဲ႕အိပ္ယာလိပ္၊ ဖ်ာ ေစာင္ ျခင္ေထာင္ ေခါင္းအံုးႏွင့္ တစ္ကိုယ္ေရ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားသာ ယူလာခဲ့ရင္ရပါၿပီ။ က်န္တဲ့ သပိတ္၊ သပိတ္အိပ္၊ သကၤန္း၊ ထိုင္ခင္း၊ မတ္ခြက္၊ ဇြန္း၊ လက္သုပ္ပုဝါ စတာေတြကိုေတာ့ အျပည့္အစံု လွဴေပးပါေတာ့မယ္။ အပါး (၅ဝ)စာေလာက္ စီမံထားပါတယ္။ ကုန္က် စရိတ္ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုရင္တစ္ပါးအတြက္ ကုန္က်မႈဟာ-
၁။  ကုတင္တစ္လံုး  ၇ဝဝဝဝ
၂။ သကၤန္း (၂)စံု  ၁၆ဝဝဝ
၃။ သပိတ္တစ္လံုး ၇ဝဝဝ
၄။ သပိတ္အိတ္ ၄ဝဝဝ
၅။ သပိတ္ေျခ ၃ဝဝ
၆။ ေနကထိုင္ ၃ဝဝဝ
၇။ မတ္ခြက္ ၆ဝဝ
၈။ စတီးဇြန္း ၁ဝဝ
၉။  လက္သုပ္ပုဝါ ၂ဝဝ
၁ဝ။ ထီး ၄ဝဝဝ
စုစုေပါင္း (၁)သိန္းေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ကုန္က်ပါတယ္။ အပါး (၅ဝ)ေလာက္စီစဥ္ ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ မၾကာမီ ၿပီးစီးပါ ေတာ့မယ္။
(လွဴခ်င္သူမ်ားက ေမးၾကလို႕ လွဴခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုရင္တစ္ပါးစာအတြက္ ေငြက်ပ္တစ္သိန္းႏႈန္းနဲ႕ လွဴဒါန္းႏိုင္ ေၾကာင္းလည္း တြက္ခ်က္ၿပီး အသိေပးထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း လာေရာက္ လွဴၾကပါတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။)
ဗိုက္ဘာနဲ႕ယခင္ကစာရင္းေပးၿပီး အပ္ႏွံထားသူမ်ားေရာ စာရင္းမေပးထားသူမ်ားပါ လာေရာက္အပ္ႏံွလို႕ ရၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါတယ္။
ပရိယတိၱ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပရဟိတဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႕လိုက္ဖက္ေအာင္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေန ပါတယ္။ ပရိယတၱိကုန္ၾကမ္းမ်ားျဖစ္တဲ့ ရွင္သာမေဏ (ကိုရင္)မ်ား ေမြးထုတ္ၿပီး အနာဂတ္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ား ေပၚထြက္လာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္-
ေဒါက္တာအရွင္ေသာပါက
၂၆.၅.၂ဝ၁၆

No comments:

Post a Comment