Sunday, May 15, 2016

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သာသနာေရးအျမင္´´

``ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏

သာသနာေရးအျမင္´´

------------

``သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္
ရာဇ၀င္တေလွ်ာက္လုံး ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔
လူမ်ိဳးေရွ႕က မားမားမတ္မတ္
ရပ္လ်က္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမႈမ်ိဳးကိုသာ ျပဳခဲ့ၾကေပ၏´´။

ဤကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍
သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။

ယင္းသေဘာထား မွတ္ခ်က္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ``သာသနာေရးအျမင္´´ (သုိ႔မဟုတ္) ``သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ စိတ္ဓာတ္´´ဟု ေျပာရမည္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

``ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (သုိ႔မဟုတ္)
အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးသမား´´
-----------------

ဤသေဘာထားမွတ္ခ်က္ကုိ ၾကည့္လွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ေတာ္လွန္ေရးသမားပင္ ျဖစ္လင့္ကစား သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အထူးၾကည္ညိဳသူျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကား  ``အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္´´ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

``အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေရး´´ ဟူသည္ ျမန္မာႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာကုိ တစ္ခုတည္းအျဖစ္ ႐ႈျမင္ျပီး ဗုဒၶအဆုံးအမျဖင့္ တုိင္းျပည္ကို ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေသာ စနစ္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

``မ်က္ကန္းႏုိင္ငံေရးသမား´´
---------------

ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔ၾကားခဲ့သည့္ မင္းက်င့္တရား ၁၀-ပါးကို လုိက္နာျပီး ဘာသာေရးကုိ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်လွ်င္ တုိင္းျပည္ မတုိးတက္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္း မရွိေပ။

မင္းက်င့္တရား ၁၀-ပါးထဲ၌ ေနာက္ဆုံးက်င့္စဥ္မွာ “အ၀ိေရာဓန” ျဖစ္၏။ “အ၀ိေရာဓန”ဟူသည္ “တုိင္းျပည္၏ အလုိဆႏၵကုိ မဆန္႔က်င္ရ၊ တုိင္းျပည္၏ ဆႏၵႏွင့္ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္” ဟုဆုိလို၏။

ယေန႔ေခတ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ “တုိင္းျပည္ကို ဒီမုိကေရစီစနစ္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္”ဟု ဆုိလုိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ``ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး မေရာရ´´ဟု ေျပာေသာ သူသည္လည္းေကာင္း၊ ``ဘာသာေရးကုိ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ အသုံးမခ်ရ´´ဟု ေျပာေသာသူသည္လည္းေကာင္း ``မ်က္ကန္းႏိုင္ငံေရးသမား´´သာ ျဖစ္ေပသည္။

``ရာဇ၀င္တေလွ်ာက္
ရဲရဲ ေတာက္ခဲ့သည့္ သံဃာ´´
---------------------

ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၄၄-ခု ၾသဂုတ္လတြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ အလယ္ပစၥယံ ညီလာခံ၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက

``ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တုိင္းျပည္တြင္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ရာဇ၀င္တေလွ်ာက္လုံး ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ လူမ်ိဳးေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္လ်က္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမႈမ်ိဳးကိုသာ ျပဳခဲ့ၾကေပ၏´´ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။

မွန္လွေပ၏။ မိမိတုိ႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အမ်ိဳးသားေရးအလုပ္မ်ားကုိ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳခဲ့ၾကသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ သံဃာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသားေရးကို ဘယ္ေတာ့မွ သစၥာ မေဖာက္ခဲ့ေပ။

``ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ ေကာင္း၏´´
----------------

ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၈၅-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာတုိ႔ ကံၾကမၼာညွိဳးျပီး အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ကၽြန္သေပါက္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ရွိသြား ေလေတာ့၏။ ကုိယ့္ထီးကိုယ့္နန္း ကိုယ့္ၾကငွန္းျဖင့္ ေနခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာ့တုိင္းရင္းသားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတုိ႔ထံမွာ ဒူးေထာက္၍ ခစားရေလေတာ့၏။

ထုိအခါ ဆီးဘန္းနီဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႔ကၽြန္မခံလုိေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ``ထီးသုဥ္း နန္းသုဥ္း၊ ျမိဳ႕သုဥ္း သုည၊ သုဥ္း သုံး၀ျဖင့္၊ ျဖစ္လာရေလ၊ တုိ႔တေတြသည္၊ ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏´´ဟု ျပည္သူလူထုအား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိၾကဖုိ႔ ေဆာ္ၾသခဲ့ေလသည္။

``ကရက္ေဒါက္ မင္း အခုထြက္´´
-----------------

ျမန္မာသမုိင္းကုိ ၾကည့္ပါက မည္သည့္ေခတ္မွာမဆုိ သံဃာမပါေသာ ေတာ္လွန္ေရး မရွိခဲ့ဘူးပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ``သံဃာ မပါလွ်င္ ပြဲမျပီး´´ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဂၤလိပ္ အုပ္စုိးသည့္ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီဆရာေတာ္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား၌ လွည့္လည္ျပီး ေတာ္လွန္ေရးတရားမ်ား ေဟာခဲ့၏။

ဆရာေတာ္သည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ သာသနာအတြက္ဆုိလွ်င္ ဘာမဆုိ လုပ္ရဲ၏။ အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊြတ္ထား၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ ကရက္ေဒါက္ကုိ “ ေဟ့ ကရက္ေဒါက္. . . ျမန္မာ ႏုိင္ငံသည္ ဒုိ႔ႏုိင္ငံ၊  ဒါေၾကာင့္ မင္း ဒီႏုိင္ငံက အခုခ်က္ခ်င္း ထြက္’’ ေခြးေမာင္းသးလုိ  ေမာင္း ထုတ္ခဲ့ဖူးေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အထက္ပါအတုိင္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

``သံဃာဆုိတာ
ပညာေရး႒ာန အဓိပတိခ်ဳပ္´´
------------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပညာတတ္မ်ား ေပၚထြက္လာေၾကာင္းကုိလည္း ဆက္၍ ေျပာ၏။

``ေရွးေခတ္မ်ား၌ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တမ်ိဳးလုံးကုိ ပညာသင္ေပးရန္ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကေပသည္၊ ယခုေခတ္၌ပင္ ေတာရြာမ်ားတြင္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားက ပညာသင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အမ်ိဳးသားတုိ႔သည္ စာေပတတ္ေျမာက္ၾကေပ၏´´။

``ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမွ ရွင္ဘုရင္´´
--------------

ေရွးေခတ္ပညာေရးသည္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏ လက္ထဲမွာ ရွိ၏။ ရွင္ဘုရင္လည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ျဖစ္၏။ မင္းညီမင္းသားလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ျဖစ္၏။ ၀န္ၾကီး အမတ္ၾကီးမ်ားလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ပင္ ျဖစ္၏။

စစ္သူၾကီးလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္၊ သူေ႒းသူၾကြယ္ ကုန္သည္ပြဲစား အလုပ္သမား လူတန္းစားအသီးသီးသည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္၏ပညာေရးက႑ကုိ သံဃာေတာ္မ်ားက အခမဲ့ တာ၀န္ယူထားရကား ရွင္ဘုရင္မ်ားအတြက္ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေၾကာင့္ၾကစုိက္စရာ မလုိေတာ့ေပ။

အေနာ္ရထာသည္ပင္ အရွင္အရဟံ၏ တပည့္ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အထက္ပါအတုိင္း မိန္႔ၾကားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

``သံဃာေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္မား´´
-----------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားလာျခင္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း
ဆက္၍ ေျပာ၏။

``အခ်ဳပ္မွာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ား၏ ေစတနာ၊ လုံ႔လေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ စိတ္ဓာတ္ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔သည္ တုိးတက္ခဲ့ေလသည္၊ ထုိအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ ထူးကဲေသာ ေက်းဇူးဥပကာရမ်ားကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ၾကကုန္၏။

``ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆိုတာ
ယဥ္ေက်းမႈ၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ´´
---------------

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ အသက္ ၇-ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘိတေက်ာင္းမွာ အေျခခံပညာ သင္ယူခဲ့၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္  မဂၤလသုတ္၊ ေလာကနီတိတုိ႔သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အတြက္ ``မီးျပတုိက္´´မ်ားပင္ ျဖစ္၏။

``ရတနာသုံးပါး ဦးထိပ္ထား၊ မိဘေက်းဇူး ျမင့္မုိရ္ဦး၊ တစ္လုပ္စားဖူး သူ႔ေက်းဇူး´´စသည့္ အဆုိအမိန္႔တုိ႔သည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ စီးဆင္းလာသည့္ ``ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္´´မ်ားပင္တည္း။

ထုိယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ျဖင့္ ဘ၀ကို ထုဆစ္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် ဗုဒၶသာသနာကုိ မ်က္ႏွာ လႊဲေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။

``ယွဥ္ၾကည့္မွ ပုိ၍လွ´´
---------------

ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈသည္ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္မွ တန္ဖုိးရွိမွန္း သိ၏။

ျမန္မာျပည္မွ ျမန္မာကေလးမ်ား မိဘကို ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့၍ ႏႈတ္ဆက္၏။

သုိ႔ေသာ္ အေမရိကန္ေရာက္သြားေသာ ျမန္မာကေလးမ်ားကေတာ့ မိဘကုိ ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ ``တာ့တာ´´ဟု လက္ျပ၍ ႏႈတ္ဆက္ေတာ့၏။

ထုိအခါက်မွ ျမန္မာမိဘမ်ား ``ငါတုိ႔ေတာ့ အေမရိကန္ေရာက္တာ မွားျပီ´´ဟု ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ၾကေလေတာ့သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ကား နတ္ေမာက္ျမိဳ႕မွာ ေမြး၏။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ စာသင္၏။ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ နယ္ေျမမွာ ေနထိုင္ခဲ့၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ``သံဃာဆုိတာ တုိင္းျပည္၏ ေက်းဇူးရွင္´´ဟု ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

``သံဃာဆုိတာ တုိင္းျပည္၏
ဆရာ´´တဲ့။
-------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ သူ၏ေနာက္ဆုံးနိဂုံးခ်ဳပ္ကို သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔အား ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလသည္။

``အရွင္သူျမတ္တုိ႔သည္ သုံးလူထြဋ္ထား ျမတ္စြာဘုရားက `အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ´ဟု ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူခဲ့သည့္အတိုင္း မေမ့ေလ်ာ့ဘဲ  အစဥ္ထာ၀ရ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဗမာလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလုံးကုိ ဆုိဆုံးမေတာ္မူပါဘုရား´´ဟု ေလွ်ာက္ထား ခဲ့ေလသည္။

``သံဃာဆုိတာ
အမွန္တရားဘက္ေတာ္သား´´
--------------

အင္း၀ေခတ္ စာဆုိေတာ္ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္သည္  ရွင္ဘုရင္ကုိ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲ ေတာ္လွန္ေရး ရတုမ်ား ေရး၍ တုိင္းျပည္ကုိ ေဆာ္ၾသခဲ့ေလသည္။ သံဃာဟူသည္ အမွန္တရားဘက္က ရပ္တည္သည္သာ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ဘၾကီးေတာ္ စစ္ကုိင္းမင္းကုိ ``ရွင္ဘုရင္ဆုိတာ မင္းက်င့္တရား ၁၀-ပါးႏွင့္အညီ ေနရမယ္၊ မင္းက်င့္တရားႏွင့္ အညီ မေနပါက ငါႏွင့္ မဆုိင္၊ အ၀ီစီႏွင့္ ဆုိင္သည္´´ အားမနာတမ္း ဆုံးမခဲ့ေလသည္။

အဂၤလိပ္ေခတ္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရသည္ ျပည္သူလူထုအား ညီညြတ္ၾကဖုိ႔၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အဓမၼအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ေတာ္လွန္ၾကဖုိ႔ ႏႈိးေဆာ္ခဲ့၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အားကုိး၏။ ယုံၾကည္၏။ သုိ႔ျဖစ္ရကား တုိင္းရင္းသား လူထုတစ္ရပ္လုံးကုိ ဆုံးမသြန္သင္ေပးပါရန္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္အား ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

``ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (သုိ႔မဟုတ္) ျမတ္ဗုဒၶရင္ခြင္မွာ ၾကီးျပင္းလာသူ´´
----------------

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ မဂၤလသုတ္ျဖင့္ ၾကီးျပင္းလာ၏။ ေလာကနီတိျဖင့္ ပညာသင္ၾကားျပီး မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးျဖင့္ တုိင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ``ျမတ္ဗုဒၶရင္ခြင္မွာ ၾကီးျပင္းလာသူ´´ဟု ဆုိရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္မွာလည္း ျပင္းထန္လွပါသည္။ ``လြပ္လပ္ေရး ေပးရင္ ေပး၊ မေပးရင္ လုမယ္´´ဟု ေၾကြးေၾကာ္ကာ ဂ်ပန္ကို တုိက္ထုတ္၍ အဂၤလိပ္ကုိ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္၏ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳခံရျခင္း ျဖစ္သည္။

``ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းစဥ္´´
-------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကုိ ခ်စ္သူသည္ ``ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းစဥ္´´ကို ေလွ်ာက္လွမ္းရမည္ ျဖစ္သည္။
``ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းစဥ္´´ကား အျခားမဟုတ္၊ ``အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေရး´´တည္း။

``အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး´´သည္ အျခား မဟုတ္၊ ဘာသာေရး (ဗုဒၶအဆုံးအမ) ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးကုိ သူ႔က႑ႏွင့္သူ ေပါင္းစပ္၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

``ဗိုလ္ခ်ဳပ္မူ၀ါဒ´´
-------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကုိ ေလးစားသူသည္ ``ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ မူ၀ါဒ´´ကုိ လုိက္နာရမည္။
``ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ မူ၀ါဒ´´သည္ အျခား မဟုတ္၊ ``ပါရမီေျမာက္ ႏိုင္ငံေရး´´တည္း။

``ပါရမီေျမာက္ ႏိုင္ငံေရး´´ဟူသည္
ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံ၍
တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး၏ အက်ိဳးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

``ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခံယူခ်က္´´
-------------

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ျမတ္ႏုိးသူသည္ ``ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ခံယူခ်က္´´ကို အေကာင္အထည္ ေဖၚရမည္ ျဖစ္သည္။
``ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ခံယူခ်က္´´သည္ အျခားမဟုတ္၊ ``လြပ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး´´တည္း။

``လြပ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး´´ဟူသည္ တျခားႏုိင္ငံမ်ားကို မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးေနရေသာ
``အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ ႏုိင္ငံ´´အျဖစ္မွ လြတ္ကင္းဖုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။

``ဗုဒၶဘာသာသည္ တုိ႔ဘာသာ´´
-----------------

မိမိတို႔အားလုံးသည္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ သာသနာတုိးတက္ဖုိ႔အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ျပည္သူ ၾကည္ျဖဴစြာ လက္တြဲျပီး ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

``တုိးတက္မႈ´´ဆုိရာ၀ယ္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာသာ တုိးတက္ျပီး စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မတုိးတက္လွ်င္ ျပည့္စုံေသာ တုိးတက္မႈ ဟု မဆုိႏုိင္ေပ။

တဲအိမ္မွ တုိက္အိမ္ျဖစ္ဖုိ႔ လိုအပ္သကဲ့သုိ႔ တုိက္အိမ္ထဲ၌လည္း ဘုရားစင္ မေပ်ာက္ဖုိ႔ လုိအပ္လွေပသည္။

ဆုိလုိသည္ကား မုိးေမွ်ာ္တုိက္ၾကီးမ်ား၊ ေကာင္းကင္လမ္းမမ်ားေပၚဝယ္

``လူမုိက္ဆုိလွ်င္ ေရွာင္ေသြလႊဲလုိ႔ မမွီ၀ဲႏွင့္ ကင္းေအာင္ေန´´ဟူေသာ မဂၤလာတရားမ်ား၊ ``စကၡဳံ ဥဒပါဒိ၊ ဥာဏံ ဥဒပါဒိ´´ဟူေသာ ဓမၼစၾကာသံမ်ား လႊမ္းမုိးေနမွ ``ျပည့္စုံေသာ တုိးတက္မႈ´´ဟု ဆုိႏိုင္ေပသည္။

သို႔ျဖစ္ရကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ားထံမွ ၾသ၀ါဒခံယူသကဲ့သုိ႔

ယေန႔ေခတ္ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္၊ ပါတီေခါင္းေဆာင္၊ အမ်ိဳးသားေရး ေခါင္းေဆာင္တုိ႔သည္လည္း ႏိုင္ငံဦးေသွ်ာင္ သံဃာေတာ္မ်ားထံမွ ၾသ၀ါဒခံယူျပီး တုိင္းျပည္ႏွင့္ သာသနာကို တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ရန္ အထူး လုိအပ္လွေပသည္တကား။

•••••••••••••••••••••••••
ေမတၱာျဖင့္
Credit---- သီတဂူ အရွင္ေဒဝိႏၵာဘိဝံသ.                            (အညတရဘိကၡဳပုေလာ)

No comments:

Post a Comment