မုဒိမ္းမႈကို ဘာသာေရးအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ ျပဌာန္းေနေသာ အစၥလမၼစ္စတိတ္
အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလးငယ္ကို မုဒိမ္းမက်င့္မီ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာပင္ အစၥလမၼစ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားက ၎မွ မုဒိမ္းက်င့္မည့္လုပ္ရပ္မွာ အျပစ္တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္း အခ်ိန္ယူရွင္းျပလိုက္ေသးသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ပင္မရွိေသးေသာ မိန္းကေလးသည္ အစၥလာမ္မဟုတ္ဘဲ အျခားဘာသာတစ္ခုကို ကိုးကြယ္သည့္အတြက္ ကုရ္အာန္၌ ၎ကို မိန္းကေလးအား မုဒိမ္းက်င့္ခြင့္ေပးယံုသာမက ထိုအျပဳအမူကို လက္လည္းခံ၊ အားလည္းေပးသည္ ဟု ထိုသူက အတင္းအၾကပ္ေျပာၾကားသည္။
ထိုသူက မိန္းကေလး၏လက္မ်ားကို ႀကိဳးတုတ္ၿပီး ပါးစပ္ကို အဝတ္တစ္ခုျဖင့္ ပိတ္စည္းထားသည္။ ထို႔ေနာက္ ကုတင္ေဘးတြင္ ဒူးေထာက္ကာ နဖူးၾကမ္းထိေအာင္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဝပ္ျပဳဆုေတာင္းသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ မိန္းကေလးကို ဗလကၠာယျပဳက်င့္လိုက္ေတာ့သည္။
ထိုကိစၥၿပီးသည္ႏွင့္ ထိုသူမွ ယခင္ပံုစံအတိုင္း ဒူးေထာက္ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျပန္သည္။ ဘာသာေရးၾကည္ညိဳမႈႏွင့္ မုဒိမ္းမႈကို ယွဥ္တြဲေနသည့္သေဘာျပဳမူလိုက္ျခင္းပင္။
"သမီး နာက်င္လွတဲ့အေၾကာင္း ေျပာေျပာေနခဲ့တာပါ — ရပ္ပါေတာ့ လို႔" ဟု အရြယ္သူတစ္ေယာက္ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ဆုပ္လိုက္လွ်င္ပင္ သူမခါးကို တစ္ပတ္ထိရေလာက္ေအာင္ ခႏၶာကိုယ္ေသးငယ္လွသည့္ မိန္းကေလးက ေျပာၾကားသည္။ "သူက သမီးကို ေျပာပါတယ္။ အစၥလာမ္အရ သူက ကာဖိရ္တစ္ေယာက္ကို မုဒိမ္းက်င့္ခြင့္ ရွိပါတယ္ တဲ့။ သူကေျပာေသးတယ္။ မုဒိမ္းက်င့္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ သူက အလႅာဟ္အရွင္ႏွင့္ ပိုပိုနီးနီးသြားပါတယ္ တဲ့" ဟု ၁၁ လ ၾကာ ဖမ္းဆီးခံထားရာမွ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ဒုကၡသည္စခန္းတစ္ခု၌ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ မိန္းကေလးက သူမ၏မိသားစုႏွင့္အတူ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈကို ေျဖၾကားသည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕အတြင္း ကြ်န္ျပဳမႈကို ျပန္လည္အသက္သြင္းၿပီဟု အစြန္းေရာက္ဘာသာေရးအယူဝါဒစြဲ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕မွ ယမန္ႏွစ္က ေၾကျငာခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း လူနည္းစု ယာဇီဒီဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားမွာ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕သားမ်ား၏ စနစ္တက်ႀကိဳတင္စီမံၿပီး မုဒိမ္းက်င့္မႈမ်ားကို ခံေနရကာ ၎တို႔၏လက္မွ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ျဖစ္ေနရသည္။ အစၥလမၼစ္စတိတ္လက္မွ လြတ္ေျမာက္လာေသာ ၂၁ ဦးေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားအား ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈမ်ားအရ ႏွင့္ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕၏ တရားဝင္ျပန္ၾကားေရးမီဒီယာမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈမ်ား အရ မုဒိမ္းမႈကို ၎တို႔သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ၏ အဓိကအပိုင္းက႑အျဖစ္ ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားအား လူကုန္ကူးျခင္းကို အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ခိုင္ခိုင္မာမာဖန္တီး၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးမ်ားအား ထားရွိရန္ ေနရာက်ယ္မ်ားကိုလည္း ကြန္ယက္ခ်ိတ္၍ ထားရွိသည္။ မိန္းကေလးမ်ားအား စစ္ေဆးရန္ ႏွင့္ ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းခ်ရန္ အခန္းမ်ားလည္း ထားရွိသည္။ မိန္းကေလးမ်ားအား သယ္ပို႔ရန္ ကားမ်ားကိုပင္ ႀကိဳတင္စီမံထားရွိၿပီးျဖစ္သည္။
ယာဇီဒီေခါင္းေဆာင္မ်ား၏အဆိုအရ ယမန္ႏွစ္က ယာဇီဒီစုစုေပါင္း ၅၂၇၀ ဦး ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ျခင္း ခံခဲ့ရၿပီး အနည္းဆံုး ၃၁၄၄ ဦး မွာ ဖမ္းဆီးခံေနရဆဲျဖစ္သည္။ ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရန္ အစၥလာမ္စတိတ္မွ လိင္ကြ်န္ျပဳေရး အေသးစိပ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၲရားကို ခ်မွတ္ထားၿပီး အိုင္ဆစ္၏ အစၥလမၼစ္တရားရံုးမ်ားမွ အသိသက္ေသျပဳ ေရာင္းဝယ္စာခ်ဳပ္မ်ားပင္ ပါဝင္သည္။ ထို႔အျပင္ ေရွးရိုးစြဲမူဆလင္အသိုင္းအဝန္းမ်ားတြင္ "တာရွည္လက္တြဲျခင္းမဟုတ္ဘဲ ႀကံဳခိုက္ လိင္ဆက္ဆံျခင္း" (casual sex) ကို ဘာသာေရးအရ ခြင့္မျပဳဘဲ "တစ္ေနရာရာ၌ ခ်ိန္းေတြ႕ျခင္း" (dating) ကိုလည္း တားျမစ္ထားသည္ျဖစ္ရာ ၎အသိုင္းအဝန္းမ်ားမွ ေယာက်္ားသားမ်ားကို အဖြဲ႕ဝင္သစ္မ်ားအျဖစ္ဆြယ္ရာ၌ မုဒိမ္းမႈကို ကိရိယာအျဖစ္ အသံုးျပဳလာသည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ အဖြဲ႕တြင္း ဝါဒေရးရာစာေစာင္မ်ား ႏွင့္ ဘာသာအယူဝါဒဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက ကြ်န္ျပဳမႈကို လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားေပးသည္။ ဇူလိုင္လအတြင္းက အစၥလမၼစတိတ္သုေတသန ႏွင့္ ဖာ့တဝါ(အစၥလာမ္အမိန္႔)ဌာန က ထုတ္ျပန္ေသာ လက္စြဲစာေစာင္၌ မည္သို႔မည္ပံု ကြ်န္ျပဳႏိုင္သည့္နည္းလမ္းမ်ားကို ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ေရးသားထားသည္။ အိုင္ဆစ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ကုရ္အာန္ ႏွင့္ အျခားေသာ အစၥလမၼစ္ျဖတ္ထံုးမ်ားမွ လိုရာကိုသာ ကြက္ကြက္ေလးေဖာ္ျပ၍ မုဒိမ္းမႈသည္ အၾကမ္းဖက္မႈ မေျမာက္သည္သာမက ဘာသာေရးအရကုသိုလ္ျပဳသည္မည္ေၾကာင္း၊ ျပဳလုပ္ထိုက္သည့္အေၾကာင္း စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျမွင့္တင္မႈပါ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။
"သူ သမီးကို မုဒိမ္းက်င့္ဖို႔လာတိုင္း ဆုေတာင္းေလ့ရွိတယ္" ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က စင္ဂ်ာေတာင္တန္း၌ အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံရၿပီး အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္ အီရတ္လူမ်ိဳး အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားတစ္ဦးထံ ေရာင္းခ်ျခင္းခံခဲ့ရသူ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး "F" က ေျပာၾကားသည္။ The New York Times မွ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၿပီးျဖစ္ေသာ အျခားမိန္းကေလးမ်ားကဲ့သို႔ပင္ မုဒိမ္းမႈႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ အရွက္တရားေၾကာင့္ မိန္းကေလးသည္လည္း သူမအမည္၏ ပထမဆံုးစကားလံုးကိုသာ အသိေပးခ်င္ပံုရသည္။
"သမီးကို သူျပဳက်င့္တာက 'အီဒါဘာဟ္' လို႔ သူက ေျပာတယ္" ဟု အစၥလမၼစ္က်မ္းစာမ်ားပါ 'ဝတ္ျပဳသည္' ဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ 'အီဒါဘာဟ္' ဟူေသာ စကားလံုးကိုသံုး၍ မိန္းကေလးက ေျပာျပသည္။
"သမီးကိုမုဒိမ္းက်င့္တယ္ဆိုတာက အလႅာဟ္ကိုဝတ္ျပဳတာလည္းျဖစ္တယ္လို႔ သူကသမီးကိုေျပာတယ္ရွင့္။ သမီးက သူ႔ကိုေျပာတယ္ရွင့္။ "ခင္ဗ်ား ကြ်န္မကိုလုပ္တာေတြက မွားတယ္။ ဒါက အလႅာဟ္ဆီကို နီးနီးကပ္ကပ္ျဖစ္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္မေပးႏိုင္ပါဘူး' ဒီေတာ့ သူက ျပန္ေျပာတယ္ရွင့္။ 'မဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ (အစၥလာမ္မွာ) ခြင့္ျပဳထားတယ္။ ဒါက 'ဟာလာလ္' ျဖစ္ပါတယ္' " ဟု ၉ လ နီးပါးၾကာေအာင္ ကြ်န္ျပဳခံေနရရာမွ လူေမွာင္ခိုကူးသူမ်ား၏ အကူအညီႏွင့္ ဧၿပီလအတြင္းက လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္က ေျပာၾကားသည္။
တမင္ႀကိဳတင္္ႀကံစည္ထားေသာ သိမ္းပိုက္ေအာင္ႏိုင္မႈ
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ စစနစ္တက်အကြက္ခ်၍ လိင္ကြ်န္ျပဳျခင္းသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔က တိတိက်က် စတင္ခဲ့သည္။ ထိုရက္မွစ၍ အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက အီရတ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ညိဳမိႈင္းေက်ာက္ေဆာင္မ်ားျဖင့္ ေျမျပင္မညီမညာ စင္ဂ်ာေတာင္တန္း ေတာင္ဖက္ျခမ္းမွ ေက်းရြာမ်ားကို က်ဴးေက်ာ္သိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။
စင္ဂ်ာေတာင္တန္း၏ ေတာင္ၾကားမ်ား၊ လွ်ိဳေျမာင္မ်ားသည္က 'ယာဇီဒီ' တို႔ ေနထိုင္ရာ ဌာေနျဖစ္သည္။ ယာဇီဒီ ဆိုသည္က ယာဇီဒီဘာသာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္သူ လူနည္းစုျဖစ္ၿပီး အီရတ္ခန္႔မွန္႔လူဦးေရ ၃၄ သန္း၏ ၁.၅ ရာႏႈန္း ေအာက္သာရွိသည္။
စင္ဂ်ာေတာင္တန္းအား ထိုးစစ္ဆင္ႏႊဲမႈသည္ အီရတ္၏ဒုတိယအႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ 'မိုဆူးလ္' က်ဆံုးၿပီး ႏွစ္လအၾကာ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမ၌ စင္ဂ်ာေတာင္တန္းဆီသို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ခ်ီတက္လာမႈသည္ အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ား နယ္ေျမခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ႀကိဳးစားမႈသက္သက္သာျဖစ္မည္ဟု ထင္ျမင္ခဲ့ၾကသည္။
ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ ယခုတစ္ႀကိမ္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိတို႔အထင္ႏွင့္ မတူညီေၾကာင္း သိလာၾကရသည္။
မိမိတို႕ကို ဖမ္းဆီးၿပီးၿပီးခ်င္းပင္ အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ခြဲျခားပစ္လိုက္သည္ဟု အစၥလမၼစ္စတိတ္လက္ထဲ အသက္မေသဘဲ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ ၿမီးေကာက္ေပါက္အရြယ္ေကာင္ေလးမ်ားကို ဝတ္ထားေသာအက်ႌကို ခ်ိဳင္းအထက္ေရာက္ေအာင္ မ,ေစသည္။ ခ်ိဳင္းေမႊးေပါက္သူမ်ားကို အေဖ၊ အစ္ကိုမ်ားရွိေသာအဖြဲ႕သို႔ ထည့္လိုက္သည္။ တစ္ရြာဝင္တစ္ရြာထြက္ ေယာက်္ားသားမ်ားကို အနီးနားရွိ လယ္ကြင္းျပင္မ်ားသို႔ ေမာင္းထုတ္၊ ဇြတ္တရြတ္သြားခိုင္းၿပီး ညစ္ေပေနေသာေျမျပင္ေပၚ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ခိုင္းကာ အေနာက္မွ ေအာ္တိုမစ္တစ္ေသနတ္မ်ားျဖင့္ က်ည္ဆံမိုးရြာခ်ၾကသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ားကို ကုန္တင္ကားတစ္စီးေပၚတင္၍ အဓမၼေခၚေဆာင္သြားၾကသည္။
"စင္ဂ်ာေတာင္တန္းထိုးစစ္က နယ္ေျမသိမ္းပိုက္မႈေအာင္ပြဲလိုပဲ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာသိမ္းပိုက္မႈေအာင္ပြဲကိုလဲ ဆင္ႏႊဲလိုက္တာပါ" ဟု ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္မွ ယာဇီဒီအေရးကြ်မ္းက်င္သူ မက္သယူး ဘာဘာက ေျပာၾကားသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ေႏြရာသီက သတ္ျဖတ္မႈႀကီးစတင္စဥ္ မက္သယူး ဘာဘာသည္ စင္ဂ်ာေတာင္တန္းအနီး 'ဒိုဟတ္' ၿမိဳ႕၌ ရွိေနၿပီး ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ရွိ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အကူအညီေပးရန္ ေဖာင္ေဒးရွင္းတစ္ခု ေထာင္ထားသည္။
သူမမိသားစုဝင္ ၉ ဦး လံုး Opel ကားအအိုအေဟာင္းႀကီးကို ေတာင္ေပၚလြန္းထိုးရထားလမ္းမ်ားအတိုင္း ျမန္ႏႈန္းအကုန္တင္ေမာင္းကာ ထြက္ေျပးရန္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္ဟု အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ F က ေျပာၾကားသည္။ တစ္ေနရာတြင္ ကားက အင္ဂ်င္ပူလြန္း၍ စက္ရပ္သြားသည္။ လက္နက္မ်ားအျပည့္အစံုကိုင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ား လိုက္ပါလာေသာ ယာဥ္တန္းက မိန္းကေလး Fတို႔ ကို ဝန္းရံလိုက္ခ်ိန္တြင္ သူမ၊ သူမ၏မိခင္၊ အသက္ ၁၄ ႏွစ္၊ ၇ ႏွစ္ ႏွင့္ ၄ ႏွစ္ အသီးသီးရွိေသာ သူမ၏ညီမေလးမ်ားတို႔မွာ စက္ရပ္သြားေသာကားေဘးတြင္သာ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ မတ္တပ္ရပ္ေနလိုက္ရေတာ့သည္။
"ခ်က္ခ်င္းပဲ တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက အမ်ိဳးသား ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးကို ခြဲျခားလိုက္ပါတယ္" ဟု သူမက ေျပာၾကားသည္။ သူမ၊ သူမမိခင္ ႏွင့္ သူမ၏ညီမေလးမ်ားကို စင္ဂ်ာေတာင္တန္းေပၚရွိ အနီးဆံုးၿမိဳ႕သို႔ ပထမေခၚေဆာင္သြားၾကသည္။ "ဟိုေရာက္ေတာ့ သမီးကို သမီးအေမႏွင့္ ထပ္ခြဲလိုက္ပါတယ္။ အသက္ငယ္ငယ္မိန္းကေလးေတြ၊ အပ်ိဳေလးေတြကို ဘတ္စ္ကားေတြေပၚကို အတင္းတက္ခိုင္းပါတယ္"
ဘတ္စကားမ်ားမွာ အျဖဴေရာင္ျဖစ္ၿပီး ေဘး၌ အစင္းၾကားမ်ား ပတ္ထားသည္။ "ဟတ္ဂ်္" ဟူေသာ စကားလံုးလည္း ေရးထားသည္။ အစၥလမၼစ္စတိတ္သည္ အီရတ္အစိုးရမွ မကၠာသို႔ ႏွစ္စဥ္ဘုရားဖူးသြားရာ၌ သယ္ပို႔ယာဥ္အျဖစ္အသံုးျပဳေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို သိမ္းယူလာၿပီးအသံုးခ်ျခင္းျဖစ္မည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကသည္။ မိမိတို႔ လိုက္ပါေသာ ဘတ္စ္ကားထဲတြင္ လူမ်ားျပြတ္သိပ္ညပ္ေနသျဖင့္ တစ္ေယာက္ရင္ခြင္ေပၚတစ္ေယာက္ တက္ထိုင္ၾကရသည္ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။
ဘတ္စ္ကားေရြ႕ၿပီဆိုကတည္းက ျပတင္းေပါက္မ်ားကို ခန္းဆီးမ်ားျဖင့္ ကာရံထားသည္ကို သတိျပဳမိၾကသည္။ အေဆာင္အေယာင္ပစၥည္းမ်ားလည္း ထပ္မံထည့္သြင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အစၥလမၼစ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက ဘူရခါမၿခံဳေသာ၊ ေခါင္းစည္းပဝါမ်ားေဆာင္းမထားေသာ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ မိန္းကေလးမ်ားကိုလည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ရန္ စီစဥ္ထားသည့္သေဘာျဖစ္သည္။
၆ နာရီၾကာ ကားျဖင့္ေခၚေဆာင္လာၿပီးေနာက္ သူမတို႔ကို မိုဆူးလ္ၿမိဳ႕ရွိ ဂလက္ဆီမဂၤလာခန္းမတြင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေနရာခ်ထားလိုက္သည္ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။ အျခားအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္မိန္းကေလးမ်ားပါဝင္ေသာ အဖြဲ႕မ်ားမွာ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ေခတ္က နန္းေတာ္၊ ဘာဒူးရွ္ အက်ဥ္းေထာင္ဝင္း၊ လူငယ္ျပဳျပင္ေရးေဂဟာတို႔တြင္ ေနရာခ်ထားခံၾကရသည္ဟု အျခားေသာလြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို မိုဆူးလ္ၿမိဳ႕အျပင္ တယ္လ္အဖာ၊ ဆိုလာဟ္၊ ဘာ့ဂ်္ ႏွင့္ စင္ဂ်ာၿမိဳ႕မ်ားရွိ မူလတန္းေက်ာင္းမ်ား၊ စည္ပင္သာယာအေဆာက္အအံုးမ်ားအတြင္း၌လည္း ေနရာခ်ထားေပးသည္မ်ားရွိသည္။
သူမတို႔ကို အက်ဥ္းခ်ထားေလ့ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ ရက္ပိုင္းက်ခံရၿပီး အခ်ိဳ႕ လ ခ်ီက်ခံရသည္။ ထို႔ေနာက္ မလႊဲမေရွာင္သာပင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚသို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ တက္ရျပန္သည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္တြင္မူ သူမတို႔ကို ဆီးရီးယားရွိ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕ခြဲမ်ား၊ အီရတ္ရွိ အစၥလမၼစ္စတိတ္တပ္ဖြဲ႕မ်ား တည္ရွိရာတို႔ကို ပို႔ေဆာင္ၾကသည္။ ထိုေနရာမ်ား၌ သူမတို႔ကို လိင္အတြက္ ေရာင္းၾကဝယ္ၾကသည္။
"ဒါက ၁၀၀ ရာႏႈန္း ႀကိဳတင္ႀကံစည္ထားတာပါ" ဟု လိင္ကြ်န္ျပဳခံရသူမိန္းကေလးမ်ား၏ ေဒတာအခ်က္အလက္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းထားရွိေသာ ယာဇီဒီအေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ ခိုင္ဒါ ဒြန္ေလ က ေျပာၾကားသည္။ "မိုဆူးလ္က လူငယ္ျပဳျပင္ေရးေဂဟာကို ပထမဆံုးေရာက္တဲ့ မိသားစုက ကြ်န္ေတာ့္ဆီဖုန္းဆက္ေျပာတယ္။ ခန္းမထဲမွာ အရာအားလံုး ျပင္ဆင္ထားတယ္ တဲ့။ ေမြ႕ယာေတြ၊ ပန္းကန္ေတြ ဇြန္းေတြ၊ အစားအစာေတြႏွင့္ ေရေတြ ကို လူ ရာေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ႀကိဳျပင္ဆင္ထားၿပီးသား တဲ့"
လူ႔အခြင့္အေရးေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕ ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈအဖြဲ႕ႀကီး တို႔၏ အေသးစိပ္အစီရင္ခံစာမ်ားတြင္လည္း အစီအစဥ္ခ်လုပ္ေဆာင္ေသာ လိင္ကုန္ကူးမႈ ဟု အဆံုးသတ္မွတ္ခ်က္ျပဳထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားအား ဖမ္းဆီးထားေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ အစၥလမၼစ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက ၎တို႔ဖမ္းဆီးထားသူကို လူဦးေရစာရင္းေကာက္ခံသည္။
ဂလက္ဆီခန္းမအတြင္းတြင္ မိန္းကေလး F မွာ စက်င္ေက်ာက္ျပားၾကမ္းခင္းေပၚ၌ အျခားေသာ မိန္းကေလးငယ္ႏွစ္ဦး၏ၾကား က်ပ္က်ပ္ညပ္ညပ္ ထိုင္လ်က္ရွိေန၏။ စုစုေပါင္းလွ်င္ ခန္႔မွန္းအားျဖင့္ ၁၃၀၀ ခန္႔ရွိမည့္ ယာဇီဒီမိန္းကေလးမ်ားမွာ ထိုင္သူထိုင္၊ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္သူထိုင္၊ ေျခဆင္းလ်က္ေနသူကေန၊ နံရံမွီလ်က္ေနသူကေနၾကလ်က္ ရွိသည္။ ယင္း ၁၃၀၀ ဟူေသာ ပမာဏကို ထိုခန္းမထဲတြင္ အဖမ္းခံထားရသည့္ အျခားသူမ်ားကလည္း အတည္ျပဳသည္။
သူမတို႔က အစၥလမၼစ္တိုက္ခိုက္ေရးသမား ၃ ဦး ဝင္လာၿပီး လူစာရင္းေကာက္ခံၾကပံုကို ျပန္ေျပာျပသည္။ အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက မိန္းကေလးမ်ားကို မတ္တပ္ရပ္ရန္ အမိန္႔ေပးသည္။ ၎တို႔ထဲမွ တစ္ဦးက မိန္းကေလးတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ပထမအမည္၊ အလယ္အမည္၊ အဆံုးအမည္၊ ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕၊ လက္ထပ္ၿပီးသားဟုတ္/မဟုတ္၊ ရွိလွ်င္ ကေလးရွိ/မရွိ တို႔ကို ေဖာ္ျပၾကရန္ ညႊန္ၾကားသည္။
ႏွစ္လၾကာေအာင္ မိန္းကေလး F ကို ဂလက္ဆီခန္းမထဲ၌ ထိန္းသိမ္းထားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တစ္ေန႔တြင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕သားမ်ား ေရာက္လာၿပီး မိန္းကေလးမ်ားကို စတင္ဖယ္ရွားသည္။ မလိုက္နာသူမ်ားကို ဆံပင္ေဆာင့္ဆြဲကာ တရြတ္တိုက္ဆြဲေခၚသြားသည္ဟု သူမက ေျပာျပသည္။
ကားပါကင္တြင္ သူမတို႔စီးလာခဲ့ေသာ ဟတ္ဂ်္ ဘုရားဖူးယာဥ္မ်ားက သူမတို႔ကို တစ္ေနရာသို႔ပို႔ေဆာင္ရန္ အသင့္ေစာင့္ႀကိဳလ်က္ရွိသည္ဟု မိန္းကေလး F က ေျပာၾကားသည္။ အျခားေသာ မိန္းကေလး ၂၄ ဦး ႏွင့္အတူ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလးကိုလည္း အီရတ္ရွိ စစ္အေျခစိုက္စခန္းတစ္ခုသို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ မိန္းကေလး F အေနျဖင့္ ကားပါကင္၌ ရွိေနစဥ္ "ဆာဘာယာ" ဟူေသာ စကားလံုးကို ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ၾကားခဲ့ရသည္။
"သူတို႔က သမီးကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္ၾကတယ္။ 'မင္းက ငါတို႔ရဲ့ ဆာဘာယာ' ဆိုၿပီး ေလွာင္ေျပာင္ၾကတယ္။ ဒီစကားလံုးအဓိပၸါယ္ကို သမီးမသိဘူး" ဟု သူမက ေျပာၾကားသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေဒသခံအစၥလမၼစ္စတိတ္ေခါင္းေဆာင္က 'ဆာဘာယာ' ဟူသည္ 'ကြ်န္' ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
"သူ(ေဒသခံအစၥလမၼစ္စတိတ္ေခါင္းေဆာင္)က သမီးတို႔ကို ေျပာတယ္။ 'ေတာက္စ္ မာလစ္ခ္'(ယာဇီဒီတို႔ကိုးကြယ္ေသာ နတ္သမီး ၇ ဦး ထဲမွ တစ္ဦး) က ဘုရားမဟုတ္ဘူး တဲ့။ ေတာက္စ္ မာလစ္ခ္က နတ္ဆိုး တဲ့။ နင္တို႔က နတ္ဆိုးကို ကိုးကြယ္ေနတာေၾကာင့္ နင္တို႔ကို ငါတို႔ကပိုင္တယ္ တဲ့။ ငါတို႔က နင္တို႔ကိုေရာင္းၿပီး နင္တို႔ကို လိင္ကိစၥအသံုးခ်သြားမယ္ တဲ့"
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ လိင္ကုန္ကူးမႈသည္ လူနည္းစု ယာဇီဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားကိုသာ ကြ်န္ျပဳျခင္းျဖစ္ပံုရသည္။ ယခုထိ အျခားေသာ လူနည္းစုအျခားဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားကို ကြ်န္ျပဳေသာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔လႈပ္ရွားမႈ မေတြ႕ရေသးဟု လတ္တေလာ လူ႔အခြင့္အေရးေစာင့္ၾကည့္အဖြဲ႕အစီရင္ခံစာကို ေရးသားသူ ဆမာ မူစကာ့တီက ေျပာၾကားသည္။ လူမႈအသိုက္အဝန္းေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အစိုးရအရာရွိမ်ား ႏွင့္ အျခားေသာ လူ႔အခြင့္အေရးလုပ္သားမ်ားကလည္း ယင္းအဆိုအတိုင္းပင္ တစ္သံတည္းထြက္ၾကသည္။
ခ်ီကာဂိုတကၠသိုလ္မွ မစၥတာ ဘာဘာက ယာဇီဒီမ်ားကိုသာလွ်င္ ဦးတည္ခ်က္ထားသည္ဆိုျခင္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္သည္၊ အေၾကာင္းမွာ ယာဇီဒီမ်ားသည္ နတ္ဘုရားအမ်ားကို ကိုးကြယ္ေသာဝါဒ (ဝါ) ဗဟုနာထဝါဒ ရွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ က်မ္းစာကို ယံုၾကည္လိုက္နာမႈထက္ ႏႈတ္ျဖင့္ရြတ္ဆိုေလ့ရွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ မ်က္စိထဲတြင္ ယာဇီဒီဆိုသည္မွာ အမ်ားႏွင့္အေၾကာင္းကြဲ စက္ဆုပ္ဖြယ္ကာဖိရ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ ခရစ္ယာန္ ႏွင့္ ဂ်ဴးမ်ားကိုမွ ကုရ္အာန္က်မ္း၌ "က်မ္းစာလိုက္နာသူမ်ား" ဟု မဆိုစေလာက္ အကာအကြယ္ေပးမႈရွိေသးရာ ယာဇီဒီမ်ားကို ခရစ္ယာန္ ႏွင့္ ဂ်ဴးမ်ားထက္ပင္ ပို၍စက္ဆုပ္ဖြယ္ဟု ယူဆၾကသည္ ဟု ေျပာၾကားသည္။
'ကိုဂ်ိဳ' ဆိုသည္က စင္ဂ်ာေတာင္တန္း၏ ေတာင္ဘက္စြန္းရွိ ရြာမ်ားထဲမွ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး ထြက္ေျပးရန္မလြယ္ေသာေနရာတြင္ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေဒသခံမ်ားက ေနရာတြင္ပင္ဆက္ေနရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ မိုဆူးလ္ကို အစၥလမၼစ္စတိတ္သိမ္းစဥ္က ခရစ္ယာန္မ်ားကို ဆက္ဆံသကဲ့သို႔ ယခုလည္း ၎တို႕ကို ဆက္ဆံလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္က အစၥလမၼစ္စတိတ္မွ ေဒသခံမ်ားကို ရြာလယ္ရွိ စာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုသို႔ လာေရာက္ရန္ ဆင့္ေခၚလိုက္သည္။
သူမထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္တြင္ ရပ္ရြာအႀကီးအကဲမွ မိမိတို႔မွ မိမိတို႔ပိုင္ဆိုင္ေသာ ေရႊ၊ ေငြ မ်ားကို ေပးအပ္မည္၊ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အစၥလမၼစ္စတိတ္မွ မိမိတို႔အသက္အိုးအိမ္ကို မထိပါးရန္ အစၥလမၼစ္စတိတ္ႏွင့္ ညိွႏိႈင္းေနသည္ကို အသက္ ၄၀ အရြယ္ ေအအိရွန္ အလီ ဆာေလးဟ္ တစ္ေယာက္ ေတြ႕ရသည္။
ကနဦး၌ အစၥလမၼစ္စတိတ္အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက ညိႏႈိင္းမႈကို သေဘာတူကာ ေစာင္တစ္ထည္ ျဖန္႔ခင္းေပးလိုက္သည္။ မစ္ ဆာေလးဟ္ မွ သူမ၏ အသည္းပံုဆြဲသီးႏွင့္ ေရႊဆြဲႀကိဳးကို ထည့္လိုက္သည္။ ထိုသူက တြန္႔ေၾကေနေသာ ျဖတ္ပိုင္းတစ္ေစာင္ ထုတ္ေပးသည္။
လႊတ္ေပးဖို႔ ေဝးစြ။ တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားက ေယာက်္ားသားမ်ားကို အျပင္ဘက္သို႔ တြန္းထိုးေခၚေဆာင္သြားၿပီး မျပန္လမ္းသို႔ပို႔ေဆာင္လိုက္ၾကသည္။
ခဏအၾကာတြင္ ကားယာဥ္တန္းေရာက္ရွိလာၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ မိန္းကေလးမ်ား ႏွင့္ ကေလးငယ္မ်ားကို ေခၚေဆာင္ကာ ေမာင္းထြက္သြားေတာ့သည္။
ေစ်းကြက္
စင္ဂ်ာေတာင္တန္းအားသိမ္းပိုက္ၿပီး လမ်ားစြာအၾကာတြင္ အစၥလမၼစ္စတိတ္မွ ၎၏အြန္လိုင္းမဂၢဇင္း ဒါဘစ္ တြင္ ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားအား ကြ်န္ျပဳျခင္းကမ္ပိန္းသည္ အေသးစိပ္ႀကိဳတင္စီမံထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ရွင္းလင္းထားသည္။
"စင္ဂ်ာကို မသိမ္းမီ အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕တြင္းမွ ရွာရီယာေက်ာင္းသားမ်ားကို ယာဇီဒီမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သုေတသနျပဳလုပ္ရန္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္" ဟု အဂၤလိပ္စာႏွင့္ေရးသားထားေသာ ေအာက္တိုဘာလထုတ္ 'ဒါဘစ္' မဂၢဇင္း၌ ပါရွိေသာ “The Revival of Slavery Before the Hour” ေဆာင္းပါး၌ ေရးသားထားသည္။
ယင္းေဆာင္းပါးအရ ယာဇီဒီမ်ားသည္ ဂ်ဴးမ်ား၊ ခရစ္ယာန္မ်ားကဲ့သို႔ ဂ်စ္ဇ္ယာ (အစၥလာမ္ပိုင္နက္အတြင္းရွိ အျခားဘာသာဝင္မ်ားေပးရေသာ အခြန္ေငြ) ေပးေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ခြင့္မရွိသည္မွာ ထင္ရွားသည္။
"ဖမ္းဆီးမႈျပဳၿပီးေနာက္ ရွားရီးယားဥပေဒအတိုင္း ငါးပံုတစ္ပံုေသာ ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားကို စစ္ပြဲတြင္းသိမ္းဆည္းရမိေသာပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ အစၥလမၼစ္အာဏာပိုင္မ်ားထံ လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ၿပီးေနာက္ က်န္ေသာယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား ကို စင္ဂ်ာစစ္ေဆးေရး၌ ပါဝင္ခဲ့ေသာ အစၥလမၼစ္စတိတ္တိုက္ခိုက္ေရးသမားမ်ားကို ခြဲေဝေပးလိုက္သည္" ဟု ေဆာင္းပါး၌ ေရးသားထားသည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ကြ်န္ကုန္ကူးမႈကို ေထာက္ခံမႈျပဳရန္ သမၼာက်မ္းစာမွ စာပိုဒ္အခ်ိဳ႕ကို ကိုးကားခဲ့သည့္ပံုစံအတိုင္း အစၥလမၼစ္စတိတ္သည္လည္း ၎တို႔၏ လူကုန္ကူးမႈကို ေျဖရွင္းမႈျပဳရန္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္၏ ဘဝေနထိုင္မႈမ်ား ႏွင့္ ေျပာစကားမ်ားကို အေျခခံထားေသာ ဆြန္နာဟ္က်မ္း ႏွင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းမ်ားမွ စာပိုဒ္မ်ားကို ထုတ္ႏႈတ္ကိုးကားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
အစၥလာမ္က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကမူ ယင္းအပိုဒ္မ်ားကို အဓိပၸါယ္ေကာက္မႈမ်ား ႏွင့္ အစၥလာမ္သည္ ကြ်န္ျပဳမႈကို အမွန္တကယ္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေလသလားဆိုေသာ အျမင္ကြဲလြဲေစသည့္
ေမးခြန္းမ်ားအေပၚ သေဘာမတူညီၾကပါ။
အမ်ားစုက အစၥလမၼစ္စာေပမ်ားတြင္ ပါရွိေသာ ကြ်န္ျပဳမႈသည္ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ပါရွိေသာ ကြ်န္ျပဳမႈ ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ၿပီး ယင္းမွာ ဂရိ၊ ေရာမေခတ္ ဘာသာစတင္ေပါက္ဖြားလာသည့္ အေျခအေန၏ ေရာင္ျပန္ဟပ္မႈျဖစ္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။
"ကုရ္အာန္ထြက္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္အခါတုန္းက လူေတြက မလြတ္လပ္တဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြႏွင့္ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာပတ္သက္မႈေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ရွိေနတယ္" ဟု ေဘာ္စတန္တကၠသိုလ္မွ ဘာသာေရးဌာန လက္ေထာက္ပါေမာကၡတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး "အစၥလာမ္ေခတ္ဦးမွ ကြ်န္ျပဳမႈမ်ား" စာအုပ္ကို ေရးသားခဲ့သူ ေကစီယာ အလီ က ေျပာၾကားသည္။ "ဒါက ဘာသာေရးအေလ့အထ မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြ ျပဳမူၾကပံုသက္သက္ပါ"
ဖမ္းဆီးမႈမ်ားၿပီးေနာက္ ပထမအပတ္မ်ားထဲမွာပင္ အငယ္ဆံုး၊ အလွဆံုး အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ားကို ဝယ္ယူသြားၾကသည္။ က်န္သူမ်ား အထူးသျဖင့္ အသက္ႀကီးေသာ၊ လက္ထပ္ဖူးၿပီးေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာမူ သူမတို႔၏ ဝယ္ယူရန္ကမ္းလွမ္းသူေပၚသည္အထိ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းေနၾကရသည္။
ဖမ္းဆီးသူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၎တို႔ကိုယ္ပိုင္ပံုစံျဖင့္ မွတ္တမ္းယူေလ့ရွိသလို အမည္ကိုလည္း ၎တို႔ေဝါဟာရျဖင့္ ေပးၾကေလ့ရွိသည္။ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား၏ နာမည္ေနာက္၌ 'ဆာဘာယာ' ကို တြဲေခၚေလ့ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ကို လက္ကားသမားမ်ားက ဝယ္ယူသြားၾကၿပီး သူမတို႔ကို ဓာတ္ပံုရိုက္၊ နံပါတ္တပ္ကာ ဝယ္မည့္သူမ်ားကို ေၾကာ္ျငာၾကသည္။
ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာကို ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္မွ ေရြးထုတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ယာဇီဒီစီးပြားေရးသမား အိုစမန္ ဟာဆန္ အလီက ၎မွ ဝယ္ယူသူတစ္ဦးဟန္ေဆာင္ၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ားကို ပို႔ခိုင္းခဲ့သည္ဟု ေျပာၾကားသည္။ ပံုေပါင္းမ်ားစြာကို လက္ခံရရွိခဲ့ၿပီး တစ္ဦးစီမွာ အခန္းလြတ္တစ္ခု၏ ခံုတန္းရွည္ေပၚ၌ ခံစားခ်က္မဲ့ေသာ၊ မရယ္မၿပံဳးမ်က္ႏွာထားျဖင့္ ကင္မရာဘက္ မ်က္ႏွာလွည့္ထားေသာ ပံုမ်ားျဖစ္သည္။ ပံုေအာက္ေျခေထာင့္စြန္း၌ အာရဗီဘာသာျဖင့္ 'ဆာဘာယာ နံပါတ္ ၁' ဆာဘာယာ နံပါတ္ ၂' စသည္ ေရးသားထားသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို တစ္ၿပံဳတစ္မထိန္းသိမ္းထားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားထဲတြင္ သူမတို႔အား ေခၚယူၾကည့္ရႈႏိုင္ေသာ သီးသန္႕အခန္းမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။
"သမီးတို႔ကို အေဆာက္အဦးထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔က သမီးတို႔ကို နင္တို႔ 'ဆာဘာယေစ်းကြက္' ထဲ ေရာက္သြားၿပီလို႔ ေျပာတယ္။" ဟု အမည္ 'I' ႏွင့္ စေသာ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရသူ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ "ဒီလိုနဲ႔ 'ေၾသာ္ ငါ ကြ်န္ေစ်းကြက္မွာ အေရာင္းခံရၿပီ' လို႔ နားလည္လိုက္ပါတယ္"
အထပ္မ်ားစြာပါေသာ ၎အေဆာက္အဦး၌ လက္မထပ္ရေသးေသာ အမ်ိဳးသမီး ႏွင့္ မိန္းကေလးမ်ား အနည္းဆံုး ၅၀၀ ရွိသည္ဟု မိန္းကေလးက ခန္႔မွန္းသည္။ အငယ္ဆုံးေသာမိန္းကေလးမွာ အသက္ ၁၁ ႏွစ္ ျဖစ္သည္။ ဝယ္ယူသူေရာက္လာေသာအခါ မိန္းကေလးမ်ားကို တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ သီးသန္႔ခန္းထဲသို႔ ေခၚသြင္းသည္။
"အမ္မီယာေတြက နံရံကို ေနာက္ေက်ာေပးထိုင္ေနၿပီး သမီးတို႔တေတြကို နာမည္တပ္ၿပီး ေခၚတယ္။ သမီးတို႔ေတြက သူတို႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ ထိုင္ရတယ္။ အထဲမဝင္ခင္မွာ သမီးတို႔ ေခါင္းစည္းပုဝါေတြကို သူတို႔က ယူထားလိုက္တယ္။ သမီးတို႔ ကိုယ္ဟာကိုယ္ အကာအကြယ္ျပဳႏိုင္သမွ် ပစၥည္းမွန္သမွ်ကို သိမ္းလိုက္တယ္" ဟု မိန္းကေလးက ေျပာၾကားသည္။
သမီးအလွည့္ေရာက္ေတာ့ ေလးႀကိမ္ မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း တစ္ပတ္လွည့္ခိုင္းတယ္"
ဖမ္းဆီးခံအမ်ိဳးသမီးမ်ားကို မည္သည့္ရက္မ်ားတြင္ ဓမၼတာလာေလ့ရွိသနည္းအပါအဝင္ လွ်ိိဳ႕ဝွက္ေလ့ရွိၿပီးမိန္းမခ်င္းသာေျပာေလ့ရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ေမးေလ့ရွိသည္။ ယင္းမွာ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးသည္ ၎၏ကြ်န္၌ ကိုယ္ဝန္ရွိေနပါလွ်င္ သူမႏွင့္ လိင္ဆက္ဆံမႈမျပဳရဟု ရွားရီယာဥပေဒ၌ဆိုထားရာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကိုယ္ဝန္ရွိ/မရွိ သိရွိရန္ ေမးျမန္းျခင္းျဖစ္သည္။
အိုင္ဆစ္၏ ပိုင္ဆိုင္မႈ
အစၥလမၼစ္စတိတ္အဖြဲ႕မွ လိင္ကြ်န္ျပဳမႈကို ျပဳလုပ္လိုက္သည္တြင္ အဖြဲ႕အား အင္တိုက္အားတိုက္ေထာက္ခံေနသူတစ္ခ်ိဳ႕ပင္ အံ့ၾသသြားၾကသည္။ အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ စနစ္တက် အကြက္ခ်၍ မုဒိမ္းမႈျပဳက်င့္သည့္အေၾကာင္း ပထမဆံုးသတင္းထြက္ေပၚလာခ်ိန္တြင္ ထိုသူမ်ားက စာနယ္ဇင္းမ်ားႏွင့္ အြန္လိုင္းေပၚ၌ ျငင္းဆိုခဲ့ၾကေသးသည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကမူ ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ၎၏ပရိသတ္မ်ားကို အစၥလာမ္က်မ္းစာမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုးကားျပ ေျဖရွင္းခဲ့ေပသည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ ဝါဒျဖန္႔မဂၢဇင္း ဒါဘစ္၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္က႑၌ အစၥလမၼစ္စတိတ္ေထာက္ခံသူအခ်ိဳ႕က ကြ်န္ျပဳျခင္းအေလ့ကို ေမးခြန္းထုတ္သည့္အတြက္ စိတ္ပ်က္မိေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။
"ကြ်ႏ္ုပ္ကို လန္႔ဖ်တ္သြားေစသည့္အခ်က္မွာ အခ်ိဳ႕ေသာ အစၥလမၼစ္စတိတ္ေထာက္ခံသူမ်ားက ခါလီဖိတ္စစ္သားမ်ား မွားယြင္းေနသည္၊ အကုသိုလ္ျပဳေနသည္ဟု အဓိပၸါယ္ရစြာ ေျပာဆိုလာၾကျခင္းကိုျဖစ္သည္" ဟု အယ္ဒီတာမွ ေရးသားသည္။ "ကြ်ႏ္ုပ္ဤစာကို ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာေရးသည္" ဟု ၎က ဆိုသည္။ "ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ကာဖိရ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို စီးနင္းဖမ္းဆီးကာ ဓားသြားျဖင့္ရြယ္၍ သိုးအုပ္မ်ားကို ေမာင္းထုတ္သကဲ့သို႔ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ေလၿပီ" ဟု ၎က ေရးသားထားသည္။ ကာဖိရ္ဆိုသည္မွာ အစၥလာမ္ကို မသက္ဝင္သူမ်ားကို ေခၚဆိုေသာ အမည္ျဖစ္သည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ သုေတသန ႏွင့္ ဖာ့တဝါဌာနမွ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ လက္ကမ္းစာေစာင္၌ လိင္ကြ်န္ျပဳမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းထားသည္။ ကြ်န္မ်ားသည္ ၎တို႔ကို ဝယ္ယူထားေသာ တိုက္ခိုက္ေရးသမား၏ အေမြပစၥည္းပိုင္ဆိုင္မႈျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အျခားေသာ အေမြပစၥည္းမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ထိုသူမွ ကြ်န္မ်ားကို အေမြေပးႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ ျပန္လည္ရုတ္သိမ္း၍လည္း ရသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
လတ္တေလာလြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားက သူမတို႔ဖမ္းဆီးခံထားရစဥ္က ရႈပ္ေထြးလွေသာ ဗ်ဴရိုကေရစီစနစ္အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့ၾကသည္။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာ၌ စာခ်ဳပ္ထဲ၌ သူမတို႔ကို ကြ်န္အျဖစ္ ထည့္သြင္းထားသည္။ သူမတို႔ကို ဝယ္ယူမည့္သူတစ္ဦးေပၚလာလွ်င္ စာခ်ဳပ္သစ္တစ္ခုကို ထပ္မံခ်ဳပ္ဆိုရသည္။ သူမတို႔ကို ဥစၥာပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္သည့္သေဘာျဖစ္သည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာပင္ ကြ်န္မ်ားကို လႊတ္ေပးခြင့္လည္းရွိသည္။ ထိုသို႔လႊတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ လႊတ္ေပးသူသည္ ဂ်ႏၷသ္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္သည့္ ဆုလဒ္ရမည္ျဖစ္သည္။
ရွားပင္ရွားပါးလွေသာ္လည္း ယင္းသို႔ေသာ အေနအထားျဖင့္ ကြ်န္ျပဳခံရသူတစ္ဦး လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ဖူးသည္။
ဇြန္လအတြင္းက ကြ်န္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့သူ အသက္ ၂၅ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး 'A' (သူမ၏ပထမဆံုးအမည္) က သူမကို လစ္ဗ်ားတိုက္ခိုက္ေရးသမားတစ္ဦးက ပလတ္စတစ္ေလာင္းထားေသာ စာရြက္တစ္ခုေပးသည္။ ထိုသူက ၎သည္ အေသခံဗံုးခြဲသင္တန္းတစ္ခုကို တက္ေရာက္ၿပီးစီခဲ့ၿပီး ၎ကိုယ္ကိုယ္ ဗံုးေဖာက္ခြဲေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ သူမကို လြတ္ေျမာက္ခြင့္ေပးလိုက္သည္ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
"လြတ္ေျမာက္ျခင္းလက္မွတ္" ဟု အမည္တပ္ထားေသာ စာရြက္ကို အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ တရားသူႀကီးက လက္မွတ္ထိုးထားသည္။ ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီးက လံုၿခံဳေရးစစ္ေဆးေရးဂိတ္၌ ထိုစာရြက္ကို ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ဆီးရီးယားမွ အီရတ္သို႔ျပန္လာခြင့္ရကာ မိသားစုႏွင့္ျပန္လည္ဆံုစည္းႏိုင္ခဲ့သည္။
အစၥလမၼစ္စတိတ္၏ သုေတသန ႏွင့္ ဖာ့တဝါဌာနက ယခုႏွစ္ေႏြရာသီက ထုတ္ျပန္ေသာ ၃၄ မ်က္ႏွာပါ လက္စြဲစာေစာင္၌ တိုက္ပြဲတြင္းဖမ္းဆီးရမိေသာ ခရစ္ယာန္မ်ား၊ ဂ်ဴးမ်ားကိုလည္း လိင္ဆက္ဆံခြင့္ျပဳေၾကာင္း ရွင္းလင္းထားသည္။
လက္စြဲစာေစာင္အရ လိင္ဆက္ဆံျခင္းမျပဳရန္ တားျမစ္သည့္အခ်က္မွာ ႏွစ္ခုသာရွိၿပီး ကိုယ္ဝန္ရွိေနေသာ ကြ်န္ ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ရာသီလာေနခ်ိန္ တို႔ ျဖစ္သည္။ ရာသီလာေနစဥ္ လိင္ဆက္ဆံျခင္းမျပဳရသည္မွာ "အမ်ိဳးသမီးဝမ္းထဲ၌ မည္သည္မွမရွိဘဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေစရန္" ေစာင့္ဆိုင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ကေလးမုဒိမ္းမႈကိုလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ခြင့္ျပဳေပးထားသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာက ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ လက္ကမ္းစာေစာင္၌ - "အမ်ိဳးသမီးသံု႔ပန္းသည္ အပ်ိဳေဖာ္မဝင္ေသးလွ်င္ေသာ္မွ ဆက္ဆံမႈျပဳရန္ သင့္တင့္သည္ဆိုလွ်င္ ဆက္ဆံမႈျပဳႏိုင္သည္" ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ဆီရီးယားၿမိဳ႕ 'ရွာဒါဒီ' ၌ ေဆာ္ဒီလူမ်ိဳးတိုက္ခိုက္ေရးသမားတစ္ဦး၏ အႀကိမ္ႀကိမ္မုဒိမ္းက်င့္ျခင္းကို ခံခဲ့ရေသာ အသက္ ၃၄ ႏွစ္အရြယ္ ယာဇီဒီအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက သူမႏွင့္အတူ လိင္ကြ်န္ျဖစ္ေနသည့္ အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလး၏ ျဖစ္အင္ကို ေျပာျပခဲ့သည္။ မိန္းကေလးမွာ မိန္းမကိုယ္တြင္းမွ ေသြးမ်ားစီးက်ေနေသာ္လည္း ရက္မ်ားစြာ မရပ္မနား မုဒိမ္းက်င့္ခံခဲ့ရသည္။
"သူက မိန္းကေလးရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္။ မိန္းကေလးက ဆိုးဆိုးဝါးဝါး အနာရင္းသြားတယ္။ သူက ကြ်န္မကို လာလာေမးတယ္ 'ဘာလို႔ ဒီကေလးမ အနံေတြ နံေဟာင္ေနတာလဲ?' ဒီေတာ့ ကြ်န္မေျပာတယ္ 'ကေလးမေလးရဲ့ မိန္းမကိုယ္တြင္းမွာ အနာရင္းေနတယ္။ ရွင္ဂရုစိုက္ဖို႔ လိုတယ္' လို႔" ဟု အမ်ိဳးသမီးက ေျပာၾကားသည္။
အမ်ိဳးသမီးေျပာေသာ္လည္း အမႈမထား၊ မိန္းကေလး၏ နာက်င္ခံစားရမႈကိုလည္း လစ္လ်ဴရႈကာ ထိုသူမွ မိန္းကေလးကို မုဒိမ္းက်င့္ၿမဲက်င့္ၿပီး မုဒိမ္းက်င့္အၿပီး ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းျခင္းသာ လုပ္ေနခဲ့သည္။
"ကြ်န္မ သူ႔ကိုေျပာတယ္ 'မိန္းကေလးက ငယ္ငယ္ေလးပဲ ရွိေသးတယ္' လို႔" အမ်ိဳးသမီးက ျပန္လည္ေျပာျပသည္။ "ေနာက္ သူက ျပန္ေျဖတယ္ 'မဟုတ္ဖူး။ ငယ္ငယ္ေလးမဟုတ္ဖူး။ ဒီေကာင္မက ကြ်န္။ ဘယ္လိုလိင္ဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာ သူသိတယ္' "
"ၿပီးေတာ့ လိင္ဆက္ဆံမႈျပဳတာက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို ေက်နပ္ေစတယ္" ဟု ထိုသူမွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
RUKMINI CALLIMACHI ၏ ISIS Enshrines a Theology of Rape ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။
http://mobile.nytimes.com/2015/08/14/world/middleeast/isis-enshrines-a-theology-of-rape.html?_r=0&referrer=
No comments:
Post a Comment