Saturday, April 9, 2016

ဗာရာဏသီျပည္ႀကီးရဲ႕ နန္းေတာ္မွာ

ဗာရာဏသီျပည္ႀကီးရဲ႕ နန္းေတာ္မွာ ဘုရင္ႀကီးကပင့္လုိ႔ ပေစၥကဗုဒၶ ၅ ပါး ေရာက္လာတယ္။ ဘုရင္ႀကီးက ဆြမ္း ခဲဘြယ္ ခ်ဳိခ်ဥ္ရသာေတြ ဆက္ကပ္လုိ႔ ဒါနေကာင္းမႈေတြ ျပဳၿပီး ပေစၥကဗုဒၶ ၅ ပါးအနီး ထုိင္ၿပီး တရား နာေနတယ္။ တရားနာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔အေၾကာင္းကုိ ဘုရင္ႀကီးက သိခ်င္တယ္။ သိခ်င္လုိ႔ ေမးတယ္။

ပထမပေစၥကဗုဒၶ
ပေစၥကဗုဒၶ ၅ ပါးမွာ အႀကီးဆံုးကုိ စၿပီးေမးတယ္။ “အရွင္ဘုရားက လူ႔ဘ၀ကုိ ေရွာင္ၿပီး အခုလုိ သူေတာ္စင္ဘ၀ကုိ ဘာေၾကာင့္ ေရာက္လာတာလဲ” လုိ႔ ေမးၾကည့္တယ္။ ခုေခတ္လည္း ဘုန္းႀကီး၀တ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အေမက ၀တ္ခုိင္းလုိ႔ ၀တ္တာလည္း ရွိတာပဲ၊ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ အိမ္က ထြက္ေျပးၿပီး ၀တ္တာလည္း ရွိတယ္ - အမ်ဳိးစံုေပါ့။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ေတာ့ အေမက ၀တ္ခုိင္းလုိ႔ ၀တ္တာ၊ ေနာက္ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ စိတ္ပါလာတာ၊ ဘ၀မွာ အေၾကာင္းဆုိတာ ရွိတတ္တယ္။
ေကာင္းၿပီ - ပေစၥကဗုဒၶကုိ “အရွင္ဘုရား အခုလုိ သူေတာ္စင္ဘ၀ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ ေရာက္လာတာလဲ” လုိ႔ ေမးေတာ့ ပေစၥကဗုဒၶက သူ႔အေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပတယ္။
သူက ကာသိတုိင္းက ရြာကေလးတစ္ရြာမွာ သာမန္လယ္သမားတစ္ေယာက္၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ လယ္ထဲမွာ လယ္ထြန္ေနၾကတယ္၊ အိႏၵိယမွာ ပူျပင္းတဲ့ အခ်ိန္ဆုိ အလြန္ပူတယ္။ ေရဘူးေလးေတြ ကုိယ္စီယူသြားၿပီး လယ္လုပ္ငန္းကုိ လုပ္ၾကတယ္။ ေခၽြးက ၿပဳိက္ၿပဳိက္က်၊ ရာသီဥတုကလည္း ပူနဲ႔ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ၾကတဲ့အခါ ေရငတ္လာၾကေတာ့ ကုိယ့္ေရဘူး ကုိယ္ဖြင့္ၿပီး ေသာက္ၾကတယ္။ အခုေခတ္ဆုိရင္ ေရသန္႔ဘူးေလးေတြေပါ့၊ အဲဒီလုိ အလုပ္ပင္ပန္းလုိ႔ ေရငတ္တဲ့အခါ သူ႔သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေရဘူးဖြင့္ၿပီး ေရေသာက္တယ္။
သူလည္း ေရေသာက္မလုိ႔ ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ေရဘူးက ေရနည္းေနတယ္။ “ငါ့ေရဘူးက ေရကုန္လိမ့္မယ္၊ ဟိုေကာင့္ေရဘူးထဲက ေရခုိးမွပဲ” ဆုိၿပီးေတာ့ သူမ်ား ေရဘူးထဲကေရကုိ မေျပာမဆုိဘဲနဲ႔ တိတ္တိတ္ကေလး ခုိးေသာက္တယ္။ ကုိယ့္ဟာ မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားေရကုိ ခုိးေသာက္တာ၊ ၿပီးေတာ အလုပ္ဆက္လုပ္ၾကတယ္။ ညေနလုပ္ငန္းသိမ္းတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေညာင္းလုိ႔ ေရသြားခ်ဳိးၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ျပန္ၾကမယ္ေပါ့။ ေရခ်ဳိး အ၀တ္အစား လဲၿပီးေတာ့ ေအးသြားတယ္။
ေအးသြားၿပီး အေမာပန္းေျပတဲ့အခါ “ငါ ဒီေန႔ ဘာမဟုတ္တာ လုပ္မိသလဲ” လုိ႔ ေတြးေတာ့ ေရခုိးေသာက္မိတာ သတိရမိတယ္၊ “ေၾသာ္… ငါ အေတာ္ဆုိးတဲ့ အေကာင္ပဲ၊ သူမ်ားေရကုိ ခုိးေသာက္ရေအာင္ ငါ့မွာ ေလာဘေတြ ျဖစ္ေနပါလား၊ ေဟာဒီ ေလာဘကုိ မႏွိပ္ကြပ္ရင္ အပါယ္ငရဲ က်ေတာ့မွာပဲ ငါ အေတာ္ဆုိးတဲ့အေကာင္ပဲ” လုိ႔၊ တခ်ဳိ႕ဆုိ အဲဒီလုိ ေတြးမွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒီေရေလးက ဘယ္ေလာက္ တန္ဖုိးရွိလုိ႔တုန္းလုိ႔ပဲ ေတြးမွာ။
သူကေတာ့ အဲဒီလုိ မေတြးဘူး၊ သူမ်ားရဲ႕ေရကုိ ငါ မေျပာဘဲနဲ႔ ခုိးေသာက္မိတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီေရခုိးေသာက္တာဟာ သာမန္အျပစ္ကေလးလုိ႔ ေျပာရမယ္၊ “မင္းေရ ငါေသာက္မိတယ္” လုိ႔ ေျပာရင္ ၿပီးသြားမွာပဲ၊ သူက အဲဒါနဲ႔ကုိ မေက်နပ္ဘူး၊ ယူႀကံဳးမရ ျဖစ္ေနတာ - “ေၾသာ္ - ငါ မဟုတ္တာ လုပ္မိၿပီ၊ ဒီလုိလုပ္တာဟာ သံသရာမွာ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ႏုိင္တယ္၊ ဒီအကုသုိလ္ဟာ တယ္ဆုိးပါလား” လုိ႔ ေလာဘရဲ႕အျပစ္ကုိ ေတြးလုိက္တာ - မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ေတြးေနတာ၊ ေတြးရင္းကေန ဘယ္ထိေအာင္ ေရာက္သြားသလဲဆုိရင္ ေလာဘရဲ႕ သဘာ၀ေတြ ဆုိး၀ါးမႈေတြကုိ သိၿပီး မၿမဲတဲ့ သခၤါရသေဘာေတြကုိ ဆင္ျခင္မိသြားတဲ့အခါမွာ တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘာလုိ႔ ျဖစ္သြားလဲ - ျမန္လွခ်ည္လားလုိ႔ မေအာက္ေမ့နဲ႔၊ ေလ့က်င့္ထားခဲ့တဲ့ အရွိန္အ၀ါေတြေၾကာင့္မုိ႔ ျဖစ္သြားတာ။
ၾကားဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ ရွင္စူဠပန္ဟာ ပ၀ါျဖဴေလးနဲ႔ တရားထူးရသြားတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ပ၀ါပုိင္းေလး ေပးထားတယ္၊ အဲဒီပ၀ါပုိင္းေလးနဲ႔ပဲ တရား႐ႈတယ္၊ ပ၀ါေလးႏြမ္းလာတာ ျမင္တဲ့အခါ ခႏၶာကုိယ္ေၾကာင့္ ႏြမ္းရတယ္လုိ႔ သံေ၀ဂစိတ္ျဖစ္တယ္၊ အတိတ္ဘ၀နဲ႔ ဘုရားက ဆက္ေပးလုိက္တာ။ ဒီစိတ္မ်ဳိးက အရင္ကလည္း ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ ပ၀ါေလး ႏြမ္းသြားတာကုိ ၾကည့္ၿပီး ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီစိတ္ကေလးနဲ႔ ဆက္ေပးလုိက္တာ။ ယခင္စိတ္နဲ႔ ယခုစိတ္ ေပါင္းလုိက္တဲ့အခါ စြမ္းအင္ေတြ တက္သြားတယ္။ ျပန္ေအာက္ေမ့သြား တယ္။ တစ္ခုေသာ ဘ၀မွာ ဘုရင္ျဖစ္စဥ္က မိမိမွာပါတဲ့ လက္ကုိင္ပ၀ါေလးနဲ႔ နဖူးကုိ သုတ္ၿပီး ျပန္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ မည္းညစ္သြားတာ ေတြ႔ေတာ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးနဲ႔ ထိစပ္လုိ႔ ျဖဴစင္ရာကေန မည္းသြားပါလား၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက မတင့္တယ္ပါလား ဆုိတဲ့အေတြးေလး ၀င္ခဲ့တယ္။
ဒီအေတြးေလးက ဓမၼအေတြးေလးပဲ၊ အဲဒီဓမၼအေတြးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္ေပးလုိက္တာ၊ energy အရွိန္အ၀ါေတြ ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာအဆင့္ ေရာက္သြားတာ။
ပေစၥကဗုဒၶအေလာင္းက ဒီအသိဉာဏ္နဲ႔ပဲ ေရကေလးတစ္ခြက္ ခုိးေသာက္မိတာနဲ႔ သူ႔ကုိယ္သူ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီး “တယ္ဆုိးတာပဲ။ ငါ မဟုတ္တဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ထားတယ္၊ ေလာဘဆုိတဲ့တရားက အလြန္ဆုိးပါလား” ဆုိတဲ့ ေလာဘရဲ႕ သေဘာကုိ ဆင္ျခင္လုိက္တာ - မေကာင္းတဲ့တရားေတြကုိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆင္ျခင္လုိက္တာ, သခၤါရတရားေတြရဲ႕ မၿမဲတဲ့ သေဘာေတြ ဒုကၡေပးေနတဲ့သေဘာေတြ ဒါေတြကုိ ဆင္ျခင္ရင္း ၀ိပႆနာဉာဏ္ အဆင့္ဆင့္တက္လုိ႔ ပေစၥကဗုဒၶ အဆင့္ထိ ေရာက္သြားတယ္။
သူ႔သူငယ္ခ်င္းက ေရမုိးခ်ဳိးၿပီး တက္လာတဲ့အခါ “သူငယ္ခ်င္း - တုိ႔ျပန္ၾကစုိ႔ေလ မုိးခ်ဳပ္ၿပီ” လုိ႔ ေျပာေတာ့ သူက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ “ငါ အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူး၊ ငါ ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္ေနၿပီ” ၊ ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္ေပမယ့္လုိ႔ သူ႔ပံုပန္းသဏၭာန္က လယ္သမားပဲ ရွိေသးတာ၊ အဲဒါနဲ႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္းက ေျပာတယ္ - “မင္း မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ၊ မင္း ေပါက္သြားၿပီ ထင္တယ္၊ ပေစၥကဗုဒၶဆုိတာ မင္းလုိမွ မဟုတ္တာ၊ ေခါင္းကလည္း ကတံုး၊ အ၀တ္ကလည္း ေဆးဆုိးေရာင္နဲ႔၊ ပေစၥကဗုဒၶဆုိတာ အဲဒီလုိေနရမွာ” ၊ အဲဒီမွာ သူသတိရၿပီး သူ႔ေခါင္းေလးကုိ လက္နဲ႔ သပ္လုိက္တဲ့အခါ ေခါင္းလည္း ရိတ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္၊ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးလြယ္လ်က္ ေကာင္းကင္ပ်ံတက္ၿပီး ပေစၥကဗုဒၶေတြ သီတင္းသံုးရာ ဂႏၶမာဒနေတာင္က နႏၵမူလုိဏ္ဂူရွိရာ အရပ္ကုိ ႂကြသြားတယ္။ သူငယ္ခ်င္းက အဲဒီမွာတင္ ေငးက်န္ရစ္တယ္။
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ေနာ္ - သူလည္း လူပဲ၊ သူက အသိဉာဏ္ထူးရၿပီး က်န္သူငယ္ခ်င္းက ဘာလုိ႔ မရတာလဲ၊ သူက မလုပ္ခဲ့ဖူးဘူးေလ။ မလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအသိဉာဏ္မ်ဳိး သူ မေပါက္ေရာက္ႏုိင္ဘူး - ဟုတ္လား၊ သူကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္ဆံုးမလုိက္တာ၊ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ တကယ့္အားကုိးရာအစစ္ ေတြ႔သြားတယ္။
အားကုိးရာအစစ္ဆုိတာ တျခားမဟုတ္ဘူး။ “အရဟတၱမဂ္” ဆုိတဲ့ ကုသိုလ္ထူးပဲ၊ အဲဒီ ကုသုိလ္ထူးကုိ ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဆိုရင္ သံသရာဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူး။ ဘ၀အဆံုးသတ္သြားတယ္။ အဲဒါမွ တကယ့္အားကိုးရာအစစ္ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီနည္းႏွင့္ သူပေစၥက ဗုဒၶ ျဖစ္လာပါတယ္လုိ႔ ေျပာၾကားသြားတယ္။

ဒုတိယပေစၥကဗုဒၶ
ဒုတိယတစ္ပါးကုိ ေမးျပန္တယ္ - “အရွင္ဘုရားကေရာ ဘယ္လုိ ရဟန္းဘ၀ ေရာက္လာတာလဲ” လုိ႔၊ သူလည္း ကာသိတုိင္းက ရြာတစ္ရြာက ဆုိင္ရွင္တစ္ေယာက္တဲ့၊ ဆုိင္မွာထုိင္ၿပီး ေစ်းေရာင္းေနတာ၊ ဆုိင္ေရွ႕ကေနၿပီး အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး စံုတြဲ ေလွ်ာက္သြားတယ္။ အမ်ဳိးသမီးက ႐ုပ္ေခ်ာတယ္၊ အဲဒီ ေခ်ာေမာတဲ့ အမ်ဳိးသမီးကုိ စိတ္ထဲက ျပစ္မွားမိတယ္၊ ျပစ္မွားမိတဲ့အခါ “ဒီကေန႔ငါ ဘာမ်ား မဟုတ္တာ လုပ္မိသလဲ” လုိ႔ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ “သူမ်ားသားမယားကုိ ငါ စိတ္နဲ႔ ျပစ္မွားမိၿပီ၊ ဒီစိတ္မ်ဳိးေတြ လက္ခံမိရင္ ငါ့ထက္ဆုိးတဲ့သူ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ လက္ခံလုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး” လုိ႔ ေတြးမိၿပီး အဲဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အဆုိးတရားေတြကုိ ဆင္ျခင္သံုးသပ္လုိက္တဲ့အခါ အဆုိးတရားေတြက သခၤါရတရားေတြ ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပထမပေစၥကဗုဒၶလုိပဲ သူလည္း ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္သြားတယ္၊ သာမန္လူဆုိရင္ “စိတ္ထဲက ျပစ္မွားမိတာေလးနဲ႔ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး” လုိ႔ ထင္ၾကမွာေပါ့၊ သူကေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ “ငါ မဟုတ္တာ လုပ္တာ အပါယ္ငရဲ ေရာက္ႏုိင္တယ္” ဆုိၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ႏွိပ္ကြပ္လုိက္တာ ပေစၥကဗုဒၶ အဆင့္ထိ ေရာက္သြားတယ္။

တတိယပေစၥကဗုဒၶ
ကဲ တတိယပေစၥကဗုဒၶက ဘယ္လုိေျပာလဲ၊ သူဟာ ကာသိတုိင္းက ျဖစ္တယ္၊ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ခရီးသြားၾကတယ္။ ခရီးသြားတဲ့အခါ တစ္ရြာႏွင့္ တစ္ရြာအၾကား ေတာစခန္းေတြ ျဖတ္သြားရတယ္။ ေတာစခန္းတစ္ခု ေရာက္တဲ့အခါ ဓားျပေတြက ျပန္ေပးဆြဲတာေတြ ရွိတယ္၊ သူတုိ႔မွာ စနစ္တစ္ခု ရွိတယ္။ သားနဲ႔အဖဆုိရင္ သားကုိ ဖမ္းထားၿပီး အေဖကုိ ပုိက္ဆံရွာခုိင္းတယ္၊ ဆရာနဲ႔တပည့္ ဆုိရင္ ဆရာကို ဖမ္းထားၿပီး တပည့္ကုိ ပုိက္ဆံရွာခုိင္းတယ္။ သူတုိ႔လုပ္ပံု လုပ္နည္းက အဲဒီလုိလုပ္ေလ့ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ “ေအး - ဓားျပေတြ ေဟာဒီေတာထဲမွာ ရွိတယ္။ ဒုိ႔ အဖမ္းခံရလုိ႔ရွိရင္ မင္းကလည္း ငါ့သားလုိ႔ မေျပာနဲ႔၊ ငါကလည္း မင္းအေဖလုိ႔ မေျပာဘူး” လုိ႔ တုိင္ပင္ၿပီးေတာ့ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ေတာထဲကုိ သြားတယ္။ ဓားျပေတြနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့ “မင္းတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ဘာေတာ္လဲ” လုိ႔ ေမးတယ္။ “ဘာမွမေတာ္ပါဘူး” လုိ႔ ေျပာတယ္။ လိမ္ၾကတာေပါ့။ အေဖကလည္း လိမ္တာပဲ၊ သားကလည္း လိမ္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ လြတ္လာၾကတယ္။ လြတ္လာေတာ့ အေဖကေတာ့ ဘာမွ မစဥ္းစားဘူး၊ သူလိမ္တာ ဟန္က်တယ္၊ လိမ္လုိ႔ လြတ္လာတယ္ေပါ့။
သားလုပ္သူကေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘူး၊ “ဟာ ငါ့အေဖကုိ အေဖမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာမိတယ္၊ ငါ လိမ္မိတယ္၊ ဒီလုိမ်ဳိး လိမ္မိတာ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္တစ္ခုပဲ၊ ငါ အပါယ္ငရဲ က်ေတာ့မယ္” ဆုိၿပီး ေၾကာက္လန္႔တၾကားနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ႏွိပ္ကြပ္လုိက္တာ - မုသာ၀ါဒရဲ႕ အျပစ္နဲ႔ တရားဓမၼေတြကုိ ႐ႈလုိ႔ ခုန ပေစၥကဗုဒၶေတြလုိပဲ ဆင္ျခင္သံုးသပ္လုိက္တာ လိမ္မိတာကုိ အေၾကာင္းျပဳတဲ့ သံေ၀ဂအေျခခံနဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္သြားတယ္။ အေဖလုပ္တဲ့သူက ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ သားလုပ္တဲ့သူက ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္တယ္၊ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အတိတ္ဘ၀က ကုသုိလ္ကံေတြ ရွိေနခဲ့လုိ႔။ ဒါ သာမန္ အကုသိုလ္ေလးေတြကုိပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မညႇာမတာ ေ၀ဖန္ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ အားကုိးရာအစစ္ကုိ ရွာသြားၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြပဲ။

စတုတၳပေစၥကဗုဒၶ
ေနာက္ စတုတၳေျမာက္ ပေစၥကဗုဒၶက ဘယ္လုိေျပာသလဲ၊ သူကလည္း ကာသိတုိင္းက သူႀကီးတစ္ဦးေပါ့။ ရြာသူႀကီးက သူ႔ရြာက လူေတြကုိ ကၽြဲႏြားေတြကုိ မသတ္ရဘူး၊ ကၽြဲႏြားအသား မေပၚရဘူးလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ထားတယ္။ အဲဒီလုိ အမိန္႔ထုတ္ထားတာဟာ တိရစၧာန္ေတြကုိ သနားလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ထားတာ၊ သုိ႔ေသာ္ ရြာသူရြာသားေတြက စုသြားၿပီးေတာ့ “က်ဳပ္တုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း ဆိတ္ေတြ ႏြားေတြ သတ္ၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္ရမယ္ ထံုးစံဖ်က္လုိ႔ မရဘူး၊ သူႀကီး မပိတ္ပင္ပါနဲ႔”၊ “ဒါျဖင့္ မင္းတုိ႔ထံုးစံရွိတာ လုပ္ခ်င္ လုပ္ၾကေပါ့” လုိ႔၊ အဲဒီလုိ အခြင့္ေပးလုိက္တဲ့အခါ သတ္ၾကတယ္၊ အခုေခတ္လည္း ရွိတယ္မုိ႔လား… အသားငါးေတြ ေပၚၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ သူႀကီးက ခြင့္ျပဳလုိ႔ ျဖစ္သြားတယ္။
သူႀကီးက စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ “ငါ အခြင့္ေပးလုိက္လုိ႔ ဒီအေကာင္ေတြ ေသၾကတာပဲ၊ ဒီအကုသုိလ္ေတြက ငါ့ဆီလည္း ေရာက္မွာပဲ” လုိ႔ ေၾကာက္သြားတယ္၊ အကုသုိလ္ရဲ႕ အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္၊ ကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ဳိးကုိ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ သူကလည္း အတိတ္ဘ၀က တရားလမ္းေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးသည့္ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သခၤါရတရားေတြကုိ ျမင္ၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပေစၥကဗုဒၶဘ၀ ေရာက္သြားတယ္။ သူကလည္း ဒီလုိပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္သြားတယ္။

ပၪၥမပေစၥကဗုဒၶ
ပၪၥမေျမာက္ကေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ သူက ကာသိရြာက ရြာသူႀကီးတစ္ေယာက္ပဲ၊ သူ႔ရြာမွာ အရက္ေသစာ မေသာက္စားရလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ထားတယ္။ အဲဒီလုိ အမိန္႔ထုတ္ထားေတာ့ အရက္ေသစာ ေသာက္စားဖုိ႔နဲ႔ ႀကံဳေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြက သြားၿပီး ေျပာၾကတာေပါ့။ “သူႀကီး - က်ဳပ္တုိ႔ အစဥ္အလာအရ အရက္ပြဲေတာ္ ဘီယာပြဲေတာ္ က်င္းပရတယ္၊ အစဥ္အလာကုိ ဖ်က္လုိ႔ မျဖစ္ဘူး” ဆုိေတာ့ သူက “လုပ္ၾကေပါ့” လုိ႔ ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။ အဲဒီလုိ ခြင့္ေပးလုိက္တဲ့အခါ အရက္ေသစာေတြ ေသာက္စားၿပီး ရမ္းၾကတာေပါ့။ ေသြးထြက္သံယုိျဖစ္ၿပီး ရပ္ကြက္႐ံုးကို ေရာက္ၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ သူႀကီးက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္တယ္၊ “ဒီေကာင္ေတြ ႐ူးၾက ႐ုိက္ၾကနဲ႔ ေပါက္ၿပဲကုန္တာေပါ့၊ ခုျပႆနာျဖစ္ၾကၿပီ၊ ဒီျပစ္မႈေတြက ငါနဲ႔ပတ္သက္ေနတယ္” ဆုိၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္တယ္၊ သာမန္ ပုဂၢဳိလ္ဆုိ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ သူက်ေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မွာေပါ့၊ အျပစ္ႀကီးတစ္ခုကုိ စိတ္ထဲမွာ ထင္လာတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔ “အကုသိုလ္တရားေတြရဲ႕ အျပစ္ဟာ အလြန္ႀကီးမားပါလား၊ ငါလည္းပဲ ဒီအကုသုိလ္ တရားေတြနဲ႔ ဆက္ၿပီးေနမယ္ဆုိရင္ ငရဲေရာက္ေတာ့မွာပဲ” ဆုိၿပီး အကုသိုလ္ တရားေတြရဲ႕ အျပစ္ကုိ ဆင္ျခင္ရင္း အဆင့္ဆင့္ သခၤါရတရားေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြ ဆင္းရဲမႈေတြ ကုိယ္ရဲ႕အလုိဆႏၵအတုိင္း မျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာေတြကုိ ဆင္ျခင္ရင္း ေနာက္ဆံုး သူလည္း ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္သြားတယ္။
အားလံုးေပါင္း ပေစၥကဗုဓၶ ၅ ဆူ ျဖစ္တယ္၊ သုိ႔ေသာ္ တူညီတာက ဘာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္တာပဲ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီး ဆံုးမလုိ႔ ယဥ္ေက်းသြားလုိ႔ တရားထူး တရားျမတ္ ရၾကတာ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ညႇာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ညာတဲ့ပုဂၢဳိလ္လည္း ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ တရားထူး တရားျမတ္ မရဘူး၊ ရင္ထဲရွိတဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ကုိ မေတြ႔ႏုိင္ၾကဘူး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မညႇာမတာ ဆံုးမတယ္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မညာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြက်ေတာ့ တကယ္ တရားထူး တရားျမတ္ကုိ ရရွိသြားၾကတယ္။
၅၅၀ ထဲမွာ ပါနီယဇာတ္ဆုိတာ ရွိတယ္။ အဲဒီလုိ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္ေတြဟာ “အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ” “မိမိသည္သာ မိမိ၏ ကုိးကြယ္ရာ” ဆုိသည့္အတုိင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကုိးကြယ္ရာ အစစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကပါ။ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ ထပ္ၿပီးေတာ့ အပါယ္ငရဲ က်စရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ကိေလသာေတြလည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး ေနာက္ဆံုး သူတုိ႔ရဲ႕သႏၲာန္မွာ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရ အေၾကာင္းတရား ျပတ္သြားလုိ႔ ေနာက္ဆံုး ျပန္မဆက္ေတာ့ဘဲ အၿငိမ္းဓာတ္တစ္ခုကုိ ရရွိသြားၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ အၿငိမ္းဓာတ္သာ နာထ - တကယ့္အားကုိးရာအစစ္ ျဖစ္တယ္။
သားသမီး အားကုိးရင္ အေပၚယံပဲ ရမယ္၊ ေဆြမ်ဳိး အားကုိးရင္ အေပၚယံပဲ ရမယ္၊ ဆင္းရဲက လြတ္သည္အထိ အားကုိးရာ ျဖစ္ပါ့မလား၊ က်န္တာေတြက သာမန္အားကိုးရာသာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႔ -

“အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊
ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ၊
အတၱနာ ဟိ သုဒေႏၲန၊
နာထံ လဘတိ ဒုလႅဘံ၊”

အတၱာ ဟိ - မိမိကုိယ္တုိင္သာလွ်င္၊ အတၱေနာ - မိမိရဲ႕၊ နာေထာ - ကုိးကြယ္အားထားရာ ျဖစ္ပါေတာ့၏။ ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ - မိမိမွတစ္ပါး ကုိးကြယ္ရာဟု အဘယ္မည္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အားထားရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။ အတၱနာ ဟိ - မိမိကုိယ္တုိင္ ႏွိပ္ကြပ္ဆံုးမ၍ အလြန္ယဥ္ေက်းမွသာလွ်င္၊ နာထံ ဒုလႅဘံ - အလြန္တရာမွ ရခဲလွေသာ အားကုိးရာ အစစ္ဆုိတဲ့ တကယ့္တရားထူး တရားျမတ္ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖုိလ္ ဆုိတဲ့ တရားကုိ၊ လဘတိ - မုခ်မေသြ ရႏုိင္ပါသည္ဟု၊ ဘဂ၀ါ - ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားသည္၊ အေ၀ါစ - ေကာင္းစြာမေသြ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။

(ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုုရားျကီးေဟာျကားေတာ္မူေသာ အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ တရားေဒသနာမွ)

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ လူမွဳကြန္ယက္စာမ်က္ႏွာမွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment