Sunday, April 10, 2016

((( ဆိုးေမြ )))

((( ဆိုးေမြ )))

ဝါး႐ုံေတာတစ္ခုထဲမွာျဖစ္ပါတယ္။

အသက္ ၄၀ေက်ာ္ ၅၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ရွိတဲ့ သိုင္းသမားႀကီးႏွစ္ေယာက္ သူေသကိုယ္ေသ အစြမ္းကုန္တိုက္ခိုက္ေနၾကတယ္။

မလွမ္းမကမ္းမွာေတာ့ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ကေလးငယ္တစ္ဦးက အထိတ္တလန္႔နဲ႔ ငိုယိုၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။

ခဏၾကာေတာ့ သိုင္းသမားတစ္ဦးက ေနာက္ဆုံးတိုက္ကြက္နဲ႔ ပြဲသိမ္းလိုက္တယ္။ တစ္ဖက္သိုင္းသမားခမ်ာ ေနာက္ကို ပက္လက္လန္က်ၿပီး ပါးစပ္ကေန ေသြးေတြ ပြက္ခနဲ အန္ထုတ္လိုက္တယ္။

အႏိုင္ရတဲ့ သိုင္းသမားက လဲက်ေနတဲ့ သိုင္းသမားရဲ႕ လည္ပင္ေပၚကို ဓားေထာက္လိုက္ၿပီး

" ခင္ဗ်ား က်ေနာ့္ဆရာကို ရက္ရက္စက္စက္သတ္ခဲ့တာ မွတ္မိေသးလား၊ အခုေတာ့ ဘာတတ္ႏိုင္ေသးလဲ "

ဆိုၿပီး ႀကိမ္းဝါးတယ္။ ေသလုေမ်ာပါးသိုင္းသမားက သူ႔မွာ သားေလးလည္းရွိေသးတာမို႔ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးဖို႔ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္နဲ႔ ေတာင္းဆိုေနတယ္။

ဒါေပမယ့္ အႏိုင္ရတဲ့ သိုင္းသမားဟာ ကေလးငယ္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ၿပီး နာက်ည္းစိတ္ျပင္းထန္စြာနဲ႔ပဲ လဲက်ေနတဲ့ သိုင္းသမားကို သတ္ပစ္လိုက္တယ္။

ကေလးငယ္က အသံမထြက္ႏိုင္ဘဲ ငိုေနရွာတယ္။
ေနာက္ေတာ့ အႏိုင္ရသိုင္းသမားက

"ဆရာ့အတြက္ က်ေနာ္ တာဝန္ေက်ပါတယ္ေနာ္"

ဆိုၿပီး ေလထဲပ်ံတက္ကာ ဝါး႐ုံေတာကေန ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့တယ္။

ေနာင္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ၾကာေတာ့ အသက္သုံးဆယ္အရြယ္ သိုင္းသမားေလးဟာ အသက္ခုႏွစ္ဆယ္ရြယ္သိုင္းသမားအဘိုးအိုႀကီးကို

"က်ဳပ္အေဖအတြက္ ခင္ဗ်ားျပန္ေပးဆပ္ရမယ့္
အလွည့္"

ဆိုၿပီး အဘိုးႀကီးကို သတ္ဖို႔ျပင္တယ္။ အဘိုးအိုက

"သမီးနဲ႔ ေျမးမေလးရွိေသးလို႔ ခ်မ္းသာေပးပါ"

လို႔ ေတာင္းပန္ေနတဲ့ၾကားက သတ္ပစ္လိုက္ျပန္ တယ္။ ၿပီးေတာ့

"အေဖ့အတြက္ က်ေနာ္ ကလဲ့စားေခ်ႏိုင္ခဲ့ၿပီ"

ဆိုၿပီး သူ႕အေဖေျမပုံမွာ သြားတိုင္တည္တယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ အဘိုးႀကီးရဲ႕ သမီးနဲ႔ ေျမးမေလးက အဘိုးႀကီးအေလာင္းကို ေပြ႔ပိုက္ရင္းနဲ႔

" ဘိုးဘိုးအတြက္ ေျမးတာဝန္ေက်ေစရပါမယ္"

ဆိုၿပီး အဓိ႒ာန္ျပဳကတိေပးေနျပန္ေရာ။

အဲ့ဒါ အျပင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။တရုတ္သိုင္း ကားထဲမွာပါ။

ျမန္မာဇာတ္ကားေတြထဲမွာလည္း အဲ့ဒီပုံစံမ်ိဳးေတြ မၾကာခဏေတြ႕ေနရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆို ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနတာေတာင္မွ ခ်က္ခ်င္းမေသႏိုင္ေသးဘဲ

"အေဖ့အတြက္၊ ဆရာ့အတြက္၊ ေသြးေသာက္အတြက္၊ ခ်စ္သူအတြက္ ကလဲ့စားေခ်ျဖစ္ေအာင္ ေခ်ေပးပါ"

ဆိုၿပီး အံတႀကိတ္ႀကိတ္မွာေနၾကေသးတယ္။
ေသခါနီး ငရဲျပည္ကိုသြားဖို႔ေသခ်ာေအာင္ လက္မွတ္ျဖတ္ေနသလိုပဲ။

တကယ္ေတာ့ ဇာတ္လမ္းထဲမွာမို႔သာ သူ႕သတ္ ကိုယ့္သတ္၊ သူ႔႐ိုက္ ကိုယ့္ရိုက္ ကလဲ့စားေခ်လို႔ ေကာင္းတာပါ။

"ဇာတ္လမ္းေတြထဲကလို ကိုယ့္ကိုယ္ဒုကၡေပးလို႔ ကလဲ့စားေခ်ၾကေၾကးလား"

ဒါဆို ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘဝအဆက္ဆက္ဒုကၡ ေပးလာတဲ့ ေဒဝဒတ္ကိုကလဲ့စားေခ်သင့္တာေပါ့။

အျမင္သာဆုံးေျပာရရင္ ဂ်ပန္ေတြဟာ အေမရိကန္ကို အႏုျမဴဗုံး ႏွစ္လုံးမဟုတ္ေတာင္ တစ္လုံးေလာက္ေတာ့ ျပန္ခ်သင့္တာေပါ့။
(ဒါေတာင္ အေမရိကန္က သူတို႔ ပုလဲဆိပ္ကမ္း ဗုံးလာႀကဲလို႔ ျပန္ခ်တာ)။

ဂ်ဴးေတြဟာ ဟစ္တလာ့လူမ်ိဳး ဂ်ာမန္ေတြကို ျပန္သတ္သင့္တာေပါ့။

ထိုင္းေတြဟာ ဦးေအာင္ေဇယ်အမ်ိဳး ျမန္မာေတြကို ျပန္သတ္သင့္တာေပါ့။

ဟုတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုေတြလုပ္လို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။ အဓိပၸာယ္မွ မရွိတာ။အျပင္ေလာကမွာ ဘယ္ပညာရွိ ပညာတတ္ကမွ ကလဲ့စားေခ်ဖို႔ မသင္ေပးၾကဘူး။

ဒီလိုေျပာေတာ့

" ျဖစ္ခဲ့သမွ်ကို အေကာင္းျမင္ၿပီး သေဘာထား ႀကီးေပးလိုက္ရေတာ့မလား။ ေမ့ပစ္လိုက္ရ ေတာ့မလား။ သမိုင္းေတြဆိုတာ အလကားလား"

လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ပါ။ ေမ့မပစ္ပါနဲ႔။ ျဖစ္ခဲ့တဲ့သမိုင္းေတြဟာ အလကားမဟုတ္ပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ သမိုင္းေတြသင္ၾကရတာ သမိုင္းကိုသိေအာင္ လုပ္ၾကရတာဟာ သခၤန္းစာ ယူဖို႔ပဲေလ။

ေဒါက္တာသန္းထြန္းစကားနဲ႔ေျပာရရင္"မအ,ေအာင္လို႔"ပဲ။

ကိုယ့္မ်ိဳးဆက္ကို နာက်ည္းမုန္းတီးတတ္ေအာင္၊ အၿငိဳးအေတးထားတတ္ေအာင္ သင္ေပးဖို႔မွ မဟုတ္တာ။

သမိုင္းေၾကာင္းကို အာဃာတနဲ႔ေတးမွတ္ထား တာထက္ ဘဝသခၤန္းစာအေနနဲ႔ သိထားတာက ပိုၿပီး ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတယ္လို႔မထင္ဘူးလား။

လူႀကီးသူမ မိဘေတြ ဆရာသမားေတြဟာ ကိုယ့္တပည့္ သား ေျမး ေတြကို ဘယ္လိုသင္မွာလဲ။

" ဒီေကာင္ေတြဟာ ငါတို႔အမ်ိဳးကို ႏွိပ္စက္ထားတယ္။ အႏိုင္က်င့္ထားတယ္။ ဒီေကာင္ေတြဟာ လူယုတ္မာ။ မင္း သူတို႔ကို ျပန္ႏွိပ္စက္ရမယ္။ ျပန္အႏိုင္က်င့္ရမယ္။ ျပန္ယုတ္မာရမယ္ "

လို႔ သင္ေပးမလား။ ဒါမွမဟုတ္----------

" ဒီေကာင္ေတြဟာ ငါတို႔အမ်ိဳးကိုႏွိပ္စက္တယ္။ အႏိုင္က်င့္တယ္။ ယုတ္မာတယ္။ မင္းသူတို႔လို ဘယ္ေတာ့မွ သူမ်ားကို မႏွိပ္စက္နဲ႔။ သူတို႔လို အႏိုင္မက်င့္နဲ႔။ သူတို႔လို မယုတ္မာနဲ႔။
သူတို႔လို စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းမက်နဲ႔ "

လို႔ သင္ေပးမလား။ ေျဖၾကည့္ပါ။

#သူယုတ္မာသလို ကိုယ္ယုတ္မာရင္
ကိုယ္လည္း လူယုတ္မာျဖစ္လိမ့္မယ္။

#သူ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်သလို
ကိုယ္ စိတ္ဓာတ္ေအာက္တန္းက်ရင္
ကိုယ္လည္းေအာက္တန္းစားျဖစ္လိမ့္မယ္။

အဲ့ဒါဆို သူနဲ႔ ကိုယ္က ဘာထူးေတာ့မွာလဲ။

ကိုယ့္အေပၚနာက်င္ေအာင္လုပ္ထားသူေတြ၊ ႏွိပ္စက္ထားတဲ့သူေတြ၊ ကိုယ့္အေပၚ ယုတ္မာဖူးတဲ့သူေတြကို ခြင့္လႊတ္ရတာဟာ အေတာ္ကို ခက္ခဲမယ္ဆိုတာနားလည္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္- ခက္ခဲလို႔ နာက်ည္းၾကစတမ္း။ မုန္းတီးၾကစတမ္း။ ကလဲ့စားေခ်ၾကစတမ္း ဆို ဘာကိစၥျငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေတြ ေျပာေနၾကမွာလဲ။

တကယ္ေတာ့ အခ်ိဳ႕အရာေတြမွာ
အျငိဳးအေတးနဲ႔ကလဲ့စားေခ်တာထက္
သည္းခံၿပီးခြင့္လႊတ္ေပးလိုက္တာက
တစ္ဖက္လူရဲ႕စိတ္ကို ပိုနာက်င္ေစပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္
ကိုယ္တို႔ရဲ႕ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြကို သမိုင္းေတြျပျပၿပီး---------

- နာက်ည္းမုန္းတီးတတ္ေအာင္
- အၿငိဳးအေတးေတြႀကီးမားလာေအာင္
- ကလဲ့စားေခ်တတ္လာေအာင္ ------ ဆိုတဲ့
"ဆိုးေမြ"ေတြကိုမေပးၾကဘဲနဲ႔

အဲ့ဒီသမိုင္းေတြကိုပဲျပၿပီး သမိုင္းထဲက
တိုင္းဖ်က္ျပည္ဖ်က္ လူယုတ္မာေတြထက္-----

- ပိုၿပီးေတာ္ေအာင္
- ပိုၿပီးေကာင္းေအာင္
- ပိုၿပီးသေဘာထားႀကီးေအာင္
- ပိုၿပီးလူေတြအက်ိဳးျပဳႏိုင္ေအာင္ ---- ဆိုတဲ့

"ေကာင္းေမြ"ေတြ ေပးႏိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ေကာသလႅ (ေရဦး)
၇၊ ၄၊ ၂၀၁၆။

No comments:

Post a Comment