ကာလံုဥပေဒၾကမ္းေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူရွိမလဲ Credit Political Article
+++++++++++++++++++++++++++++++
ဒုတိယအႀကိမ္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပံုမွန္အစည္းအေဝးမွာ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး ဆုိင္ရာဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုကို တင္သြင္းေဆြးေႏြးေတာ့မယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ကလာတဲ့ သတင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းပါ ပုဒ္မေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုသာ ျပန္လည္ကိုးကားထားၿပီး ထပ္မံျဖည့္စြက္တဲ့ပုဒ္မေတြအရ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြမွာ စစ္တပ္ရဲ႕အခန္းက႑ကို လံုးဝဖယ္ထုတ္ဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႔ ေရးဆြဲထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ မပါဘဲေတာင္ ကာလံုအစည္းအေ၀းက်င္းပႏိုင္ေအာင္ ကန္႔သတ္ခ်င္တဲ့ သေဘာေတြ႕ရပါတယ္။
ကာလံုလို႔ေခၚတဲ့ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီမွာ အဖြဲ႕ဝင္ ၁၁ ဦးရွိၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယ သမၼတႏွစ္ဦး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး၊ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးနဲ႔ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးတို႔ပါဝင္ေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၁ မွာ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီက အဓိကေဆာင္ရြက္ရ မယ့္ကိစၥေတြဟာ အေရးေပၚကာလ ဆိုင္ရာကိစၥေတြျဖစ္ၿပီး သံတမန္ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အား က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ျခင္းခံရသျဖင့္ စစ္ေရးအရ လိုအပ္သလိုေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ခန္႔အပ္တာဝန္ေပးျခင္းနဲ႔ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးျခင္းတို ႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ညႇိႏိႈင္းခ်ိန္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပး ဖို႔သာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။
ကာလံုရဲ႕ အခြင့္အာဏာနဲ႔ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ၂၀၄၊ ၂၀၆၊ ၃၄၀၊ ၃၄၂၊ ၄၁၀၊ ၄၁၂၊ ၄၁၇၊ ၄၂၁၊ ၄၂၂၊ ၄၂၅၊ ၄၂၆၊ ၄၂၇၊ ၄၂၈၊ ၄၂၉၊ ၄၃၁၊ ၄၃၂ တို႔မွာ အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယခုတင္သြင္းမယ့္ ကာလံုဥပေဒၾကမ္းမွာ ဥပေဒပုဒ္မအသစ္မ်ား ျပ႒ာန္းၿပီး စစ္တပ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားထားတာ ကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဥပေဒၾကမ္းရဲ႕ အခန္း(၄) ပုဒ္မ ၁၀ မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၁၂၊ ပုဒ္မခြဲ(ခ)အရ အေရးေပၚ အေျခအေန ထုတ္ျပန္ေၾကညာေရး အတြက္ ျပဳလုပ္တဲ့အစည္းအေဝးမွအပ အျခားအစည္းအေဝးမ်ား မွာ ေကာင္စီဝင္ ဦးေရစုစုေပါင္း၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုထက္မနည္း တက္ေရာက္လွ်င္ အစည္းအေဝးအထေျမာက္သည္။
အစည္းအေဝးအထေျမာက္ရန္ ေကာင္စီဝင္ဦးေရမျပည့္လွ်င္ ျပည့္သည္အထိ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အစည္းအေဝးအခ်ိန္ကို ေရြ႕ဆိုင္းထားႏိုင္ျခင္း၊ သုိ႔မဟုတ္ အစည္းအေဝးကို ေနာက္တစ္ရက္ရက္သို႔ ေရြ႕ဆိုင္းကာ ေရြ႕ဆိုင္းသည့္ေန႔တြင္ ေကာင္စီဝင္ထက္ဝက္ေက်ာ္ တက္ေရာက္ပါက အစည္းအေဝး အထေျမာက္သည္ဟု ေရးသားထားပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာသေဘာ၊ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္တာလဲ၊ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ျခင္းရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူရွိမလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ ကာလံုအစည္းအေ၀းဆိုတာ ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္တာပါ။ မိမိဉာဏ္မွီသေလာက္ စဥ္းစားမိတာက တစ္ဖက္သတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ေနတာ သိသာေနပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ အစည္းအေဝးဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြကို ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အေရးေပၚအေျခအေနမဟုတ္တဲ့ သာမန္အခ်ိန္ေတြမွာ အဖြဲ႕ဝင္အားလံုး မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္သင့္သလို၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရာထူးလစ္လပ္ေနရင္လည္း က်န္ေကာင္စီဝင္အားလံုးက စံုစံုညီညီတက္ေရာက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အစည္းအေဝး အထေျမာက္ေစမယ့္ အနည္းဆံုးေကာင္စီဝင္အေရအတြက္ကို စုစုေပါင္းရဲ႕ တစ္ဝက္လို႔ သတ္မွတ္ပါက အေရးပါတဲ့ အဓိကပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒုတိယတပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တစ္ဦးဦးအပါအဝင္ ေကာင္စီဝင္ဦးေရစုစုေပါင္းရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံတက္ေရာက္မွသာ အစည္းအေဝး အထေျမာက္တယ္ လို႔ ျပင္သင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ကာကြယ္ေရးနဲ႔လံုၿခံဳေရး အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိရွိနားလည္ထားသူ တစ္ဦးဦး ပါဝင္မွသာ အစည္းအေဝးဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ခ်မွတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကာလုံဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ ၁၀ ရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တပ္ဘက္က အဖြဲ႕၀င္ေတြမပါဘဲ ကာလံုအစည္းအေ၀းထိုင္ လို႔ရေအာင္ ရည္႐ြယ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ အလြန္ဘဲအႏၲရာယ္မ်ားၿပီး တပ္မေတာ္ကလည္း လက္ခံႏိုင္မယ့္ အေနအထားရွိပါ့မလား။
ေနာက္ထပ္အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေနတာတစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိကာလံု ဥပေဒၾကမ္းက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီ/မညီ ဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အရဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ဥပေဒတစ္ခု ထပ္မံျပ႒ာန္းရန္ မလိုေတာ့ဘူးျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွာ ကာလံုဥပေဒၾကမ္းကို ဥပေဒအျဖစ္ျပ႒ာန္းခဲ့ပါက အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္းကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းတာလား၊ဒါမွမဟုတ္ ကာလံုဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသလားဆိုၿပီး အျငင္းပြားစရာေတြ၊ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကာလံုဥပေဒၾကမ္းဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကိုးကားထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုကိုးကား ေနရျခင္းဟာ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီကို ဥပေဒအသစ္အရ ထပ္မံဖြဲ႕စည္းႏိုင္ျခင္း မရွိဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာျဖစ္ေစ၊ ဥပေဒျပဳေရးမွာျဖစ္ေစ၊ တရားစီရင္ေရးမွာျဖစ္ေစ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကို ဖြဲ႕စည္း ထားၿပီးပါက ဥပေဒသစ္တစ္ခု ျပ႒ာန္းဖို႔နဲ႔ ထပ္မံဖြဲ႕စည္းေပးဖို႔ မလိုပါဘူး။ မဖြဲ႕စည္းရေသးခင္ကသာ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီး ဖြဲ႕စည္းရတာျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၀၁ အရ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီးျဖစ္လို႔ ဒီအတြက္ ဥပေဒသစ္တစ္ခု ထပ္မံျပ႒ာန္းၿပီး ထပ္မံဖြဲ႕စည္းဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အလားတူ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းမဆို ယင္းအဖြဲ႕အစည္းအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ မအပ္ႏွင္းရေသး၍သာ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး အာဏာအပ္ႏွင္းရတာျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာအပ္ႏွင္းၿပီးျဖစ္ပါက ေနာက္ထပ္ ဥပေဒအသစ္တစ္ခု ထပ္မံျပ႒ာန္းၿပီး အာဏာထပ္မံအပ္ႏွင္းဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။
ကာလံုနဲ႔ ညႇိႏိႈင္းရမယ့္ ကိစၥေတြအားလံုးကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ဥပေဒကို၂၁-၁၀-၂၀၁၀ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေကာင္စီ ဥပေဒအမွတ္၊ ၁၅/၂၀၁၀ နဲ႔ ျပ႒ာန္းထားၿပီး အဆိုပါ ဥပေဒရဲ႕ ပုဒ္မ ၉(က)၊ ပုဒ္မ ၁၀(က)၊ ပုဒ္မ ၂၆(ခ)၊ ပုဒ္မ ၃၁(ခ)၊ ပုဒ္မ ၃၇(ခ)၊ ပုဒ္မ ၈၅၊ ၈၆၊ ၈၇၊ ၈၈၊ ၈၉၊ ၉၀၊ ၉၁၊ ၉၂၊ ၉၃၊ ၉၄၊ ၉၅၊ ၉၆၊ ၉၇ နဲ႔ ပုဒ္မ ၉၈ တို႔မွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ျပ႒ာန္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရေရာနယကဥပေဒအရေရာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္တဲ့ ကာလံုကိစၥကို ဥပေဒၾကမ္းထပ္မံေရးဆြဲခဲ့ျခင္းအတြက္ ယင္းဥပေဒၾကမ္းရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာဘယ္သူရွိမလဲဆိုတာ ေမးစရာမလိုေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္လို တုိင္းရင္းသားပဋိပကၡ၊ ဘာသာေရးပဋိပကၡတို႔ ထိလြယ္ရွလြယ္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဒီဥပေဒၾကမ္းထြက္ေပၚလာျခင္းက အလြန္အႏၲရာယ္မ်ားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါကို အလ်င္စလို ဥပေဒျပ႒ာန္းလိုသူေတြ မသိဘူးနဲ႔တူပါတယ္။ လက္ရွိႏုိင္ငံေရး အေနအထားအရ စစ္တပ္ရွိေနလို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေနတာကို သတိမူရမယ့္အစား ကာလံုမေခၚဘဲ ဒီလိုဥပေဒေတြ ကို ျပင္မယ္၊ အတည္ျပဳမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္အထိ အႏၲရာယ္မ်ားတယ္ဆိုတာ သိသင့္ပါတယ္။ ကာလံုဥပေဒကိုအသစ္ျပ႒ာန္းၿပီး တပ္ရဲ႕အခန္းက႑ကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားျခင္းဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ အင္မတန္အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ဆိုတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။
ရဲရင့္ဥကၠာ
No comments:
Post a Comment