Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၃)

(၃)
သတိပ႒ာန္​ ပရိကံမ်ား
==============
ဥ​ေဒၵသဝါရ
----------------------
သတိပ႒ာန္​ရ႕ဲ ပလႅင္​စကားေတြကို​ေတာ့ ​ေရးခ့ဲပါၿပီ။ ​ေ႐ွ႕ဆက္​ရန္​ ႐ွိလာတာက သတိပ႒ာန္​တရားမ်ားအ​ေၾကာင္​း ​ေဆြး​ေႏြးဖို႔အလွည္​့ ႀကိမ္​လာၿပီ​ေပါ့။ ဒါ​့​ေၾကာင္​့ သတိပ႒ာန္​မိတ္​ဆက္​ျဖစ္​တ့ဲ ဥ​ေဒၵသဝါရကထာကို ​ေရးပါ​ေတာ့မယ္​။

သတိပ႒ာန္​တရား ၄ ပါး႐ွိတယ္​။
၁။ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​
၂။ ​ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​
၃။ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​
၄။ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​ တို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ကိ​ေလသာအ​ေစး စိတ္​အညစ္​အ​ေၾကးကို ပူ​ေႏြး​ေသြ႔​ေျခာက္​ ကင္​း​ေပ်ာက္​​ေစႏိုင္​တ့ဲ သမၼပၸဓာန္​ လုံ႔လန႔ဲ မွတ္​မွတ္​သားသားျပဳၿပီး သိစရာ​ေတြကို ကြဲကြဲျပားျပား မွန္​ကန္​စြာ ပိုင္​းျခားႏိုင္​တ့ဲ အသိန႔ဲ မျမဲဆင္​းရဲ အစိုးလဲမရ မလွပ မတင္​့တယ္​တ့ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းကိုယ္​ကို မျမဲဆင္​းရဲ အစိုးလဲမရ မလွပ မတင္​့တယ္​တ့ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းမွ်သာပါလို႔ ႐ႈျမင္​ကာ ႐ႈစရာ ႐ုပ္​​ေတြမွာ မ႐ႈမိရင္​ ျဖစ္​ႏိုင္​တ့ဲ ​ေလာဘန႔ဲ ​ေဒါသကို ျဖစ္​ခြင္​့မရ​ေအာင္​ ခဏတာျဖစ္​ျဖစ္​ ၾကာ႐ွည္​စြာျဖစ္​ျဖစ္​ ဖယ္​႐ွား​ေဖ်ာက္​ဖ်က္​ၿပီး ​ေနတယ္​။

ဒိအတူ ခံစားမႈ​ေတြဟာ ခံစားမႈမွ်သာ၊ စိတ္​ဆိုတ့ဲ ၾကံသိမႈ​ေတြဟာ ၾကံသိမႈမွ်သာ၊ သ​ေဘာတရား​ေတြဟာလည္​း သ​ေဘာတရားမွ်သာ စသျဖင္​့ ႐ႈျမင္​အပ္​တာ​ေတြအ​ေပၚ မ႐ႈမိရင္​ ျဖစ္​​ေပၚလာမ့ဲ အဘိဇၥ်ာန႔ဲ ​ေဒါမနႆ​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚမလာ​ေအာင္​ တဒဂၤ၊ ဝိကၡမၻနပဟာန္​အားျဖင္​့ ပယ္​​ေဖ်ာက္​​ေနတယ္​။ ဆိုခ့ဲတာ​ေတြဟာ သတိပ႒ာန္​တရား ၄ ပါးကို အက်ဥ္​းခ်ဳပ္​ တင္​ျပျခင္​းပါ။

အဲ့ဒါ​ေတြကို ဖတ္​ၾကည္​့ၿပီး သတိပ႒ာန္​ဆိုတာ ႐ႈစရာ မွတ္​စရာ ​ေကာင္​းပါတယ္​လို႔ ထင္​ျမင္​လာဖြယ္​ရာ မ႐ွိၾကပါ။ အ​ေၾကာင္​းက ႐ုပ္​စတာေတြကို မျမဲဆင္​းရဲ အစုိးမရ မလွပ မတင္​့တယ္​လို႔ ႐ႈျမင္​ႏိုင္​ရန္​ ခဲယဥ္​းလို႔ပင္​။

သာမန္​႐ုပ္​ကို သာမန္​မ်က္​စိန႔ဲ မျမဲဆင္​းရဲစသည္​ ျမင္​လာႏိုင္​ဖို႔ ခဲယဥ္​း​တာ အမွန္ပါ​။ ဒါ​ေ​​ပမ့ဲ မွန္​ဘီလူးန႔ဲ ၾကည္​့လိုက္​ရင္​ ခ်စ္​ခင္​စရာ တြယ္​တာမက္​​ေမာစရာ ႐ုပ္​​ေတြဟာ ​ေဖာက္​လြဲ​ေဖာက္​ျပန္​ ျဖစ္​​ေနတာကို ​ေတြ႔ၾကရမယ္​။ ဒါဆိုရင္​ သာမန္​အသိကို ဝီရိယ သတိ သမာဓိ ဉာဏ္​တို႔ ဝန္​းရံထား​ေပးပါတ့ဲ ႐ႈမွတ္​စိတ္​ဟာလည္​း မျမဲဆင္​းရဲစသည္​ ထင္​ျမင္​လာစရာ ႐ွိ​ေၾကာင္း​အဆိုကို ျငင္​းပယ္​ႏိုင္​​မွာ မဟုတ္​​ေတာ့​ေပ။

ဟုတ္​ပါတယ္​ သတိပ႒ာန္​ကို စနစ္​တက် ႐ႈမွတ္​​ေနသူဟာ ႐ႈမွတ္​စရာ အာ႐ုံ​ေတြအ​ေပၚ ႐ႈမွတ္​ရင္​း ႐ႈမွတ္​စိတ္​​ေတြက အာ႐ုံ​ေပၚ စိုက္​ကနဲ စိုက္​ကနဲ ထိုးစိုက္​​ေနသလို ျဖစ္​လာပါမယ္​။ ႐ႈမွတ္​စိတ္​န႔ဲ အာ႐ုံဟာ ႐ႈမွတ္​လိုက္​တာန႔ဲ ကပ္​ကနဲ ကပ္​ကနဲ ျဖစ္​သြားပါမယ္​။ အဲ့ဒါ ဝိပႆနာ ခဏိကသမာဓိ ျဖစ္​​ေပၚလာျခင္​းပါ။

ဒိ​ေနာက္​မွာ ႐ုပ္​တို႔ရ႕ဲ မျမဲဆင္​းရဲစတာ​ေတြကို သိ သိလာပါမယ္​။ စိတ္​ကို ႐ႈမွတ္​တ့ဲအခါလည္​း နည္​းတူပင္​။ ႐ႈမွတ္​ရင္​း မိမိတို႔ရ႕ဲ ႏွစ္​သက္​စရာမ႐ွိတ့ဲ စိတ္​ပုပ္​ စိတ္​ယုတ္​​ေတြကို သိလာရျခင္​း၊ မျမဲဆင္​းရဲစသည္​ကို ​ေတြ႔လာရျခင္​း​ေတြ​ပါ။

ဒါ့အျပင္​ သြားလာလႈပ္​႐ွား​ေနစဥ္​ နာရမွန္​း က်င္​ရမွန္​း မ႐ွိဘူးထင္​ရတာက​ေန ထိုင္​တာ ရပ္​တာ​ေတြ ၾကာလာ​ေတာ့ နာက်င္​လာတာ​ေတြ ​ေတြ႔ျမင္​လာၾကရမယ္​။ မ႐ႈမမွတ္​ခ်င္​တ့ဲ အာ႐ုံ​ေတြကို ႀကိတ္​မွိတ္​႐ႈမွတ္​ရတာ႐ွိသလို ႐ႈမွတ္​လို႔ ​ေကာင္​းပါၿပီဆိုကာမွ ဖ်တ္​ခနဲ ​ေပ်ာက္​ပ်က္​သြားတာမ်ဳိးလည္​း ၾကဳံ​ေတြ႔လာၾကမယ္​​ေပါ့။

အ႒ကထာဆရ​ာေတာ္​ရ႕ဲ အထူးမွာၾကားခ်က္​က ကာယကို အသုဘ၊ ​ေဝဒနာကို ဒုကၡ၊ စိတၱကို အနိစၥ၊ ဓမၼကို အနတၱ စသည္​အသီးသီး ႐ႈျမင္​ရန္​ျဖစ္​သည္​။ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​က​ေတာ့ ကာယ ​ေဝဒနာ စိတၱ ဓမၼ အားလုံးတို႔မွာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အသုဘ ဟု႐ႈျမင္​ရန္​ လိုအပ္​သည္​ခ်ည္​းျဖစ္​သည္​လို႔ သာမန္​အတြက္​ မွတ္​ခ်က္​ထုတ္​​ေတာ္​မူပါတယ္​။

ဆိုခ့ဲပါ အ​ေတြ႔အၾကဳံ​ေတြဟာ မျမဲဆင္​းရဲဆိုတာ​ေတြကို သိျမင္​လာၾကျခင္​းပါ။ သမၸဇည​ေခၚ အႏုပႆနာဉာဏ္​ ျဖစ္​​ေပၚလာျခင္​းပင္​။ ဒီဉာဏ္​ဟာ သာမန္​အားျဖင္​့ မလိုလားအပ္​တာ​ေတြကို တဂၤပဟာန္​ျဖင္​့ ပယ္​ႏိုင္​စြမ္​းတယ္​။ ဉာဏ္​ရင္​့လာ​ေလ ပယ္​ႏိုင္​စြမ္​းကလည္​း ျမင္​့လာ​ေလျဖစ္​ၿပီး ဝိကၡမၻနပဟာန္​န႔ဲ သမု​ေစၦဒပဟာန္​ဆိုတ့ဲ တာဝန္​​ေတြကိုပါ ထမ္​း​ေဆာင္​သြားမွာျဖစ္​ပါတယ္​။

အဲ့ဒီ​ေနရာက​ေန ​ေ႐ွ႕ဆက္​သြားရင္​​ေတာ့ ျမဲတ့ဲ ခ်မ္​းသာက ​ေစာင္​့ၾကဳိ​ေနပါသတ့ဲ​ေလ။

နိ​ေဒၵသဝါရကထာ
-----------------------
သတိပ႒ာန္​ကို အက်ဥ္​းအားျဖင္​့ ျပၿပီးရာ​ေနာက္​ အက်ယ္​​ေဝဖန္​ျပဖို႔ အလွည္​့​ေရာက္​​ေခ်ၿပီ။ သို႔​ေၾကာင္​့ အခုအခါမွစၿပီး မဟာသတိပ႒ာနသုတ္​လာ မူရင္​းအဓိပၸါယ္​မ်ားန႔ဲ ယွဥ္​တြဲၿပီး နာလည္​ယူရမ့ဲ ထပ္​ဆင္​့ဖြင္​့ဆိုခ်က္​မ်ားကို အစီအစဥ္​တက်  စုစည္​းတင္​ျပသြားပါမယ္​။

အထူးအားျဖင္​့ မဟာစည္​႐ႈမွတ္​နည္​းမ်ားန႔ဲ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္​​ေတာ္​ရ႕ဲ ဆက္​ႏြယ္​​ေနမႈမ်ားကို တင္​ျပသြားရန္​ ရည္​ရြယ္​ရင္​း႐ွိသမို႔ မဟာစည္​​ေယာဂီမဟုတ္​တ့ဲ သတိပ႒ာန္​သီးသန္​႔ ​ေလ့လာသူမ်ားအား ​ေတာင္​းပန္​စကားဆိုပါတယ္​။ အဲ့ဒီလို ပုဂိၢဳလ္​မ်ားအ​ေနန႔ဲလည္​း ဖတ္​မွတ္​မႈအခ်ည္​းႏွီး မျဖစ္​​ရေအာင္​ သုတ္​​ေတာ္​ရ႕ဲ မူရင္​းအခ်က္​အလက္​မ်ားန႔ဲ အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​ရ႕ဲ မွတ္​ခ်က္​မ်ားကို အလ်ဥ္​းသင္​့သလို ထည္​့သြင္​းတင္​ျပသြားပါမယ္​။

သတိပ႒ာန္​တရား ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ားမႈမစခင္​ ၾကဳိတင္​ျပင္​ဆင္​ထားရမွာ​ေတြကို ပရိကံလို႔ ​ေခၚပါတယ္​။ ဒီပရိကံမွာ ​ေနရာ​ေရြးျခယ္​ျခင္​း၊ ဆရာနည္​း  ပရိကံမ်ားန႔ဲ က်မ္​းရင္​းလာ  ပရိကံ​ေတြဆိုၿပီး သုံးမ်ဳိး႐ွိပါတယ္​။ ျပဳသင္​့တ့ဲ အစီအစဥ္​တိုင္​း တင္​ျပပါမယ္​။

​ေနရာ​ေရြးျခယ္​ပုံ
----------------------
တရားအားထုတ္​မ့ဲ ​ေယာဂီဟာ တရားအားထုတ္​မ့ဲ ​ေနရာကို ​ေသခ်ာဂ႐ုစိုက္​ၿပီး ​ေရြးျခယ္​ရပါတယ္​။ သို႔မဟုတ္​ရင္​ မိမိအတြက္​လည္​း အဆင္​မ​ေျပဘူး။ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ လြတ္​လပ္​မႈ​ေတြကိုလည္​း ခ်ဳပ္​ခ်ယ္​သလို ျဖစ္​သြားႏိုင္​ပါတယ္​။

​ေရြးျခယ္​ရမ့ဲ​ေနရာ ၃ မ်ဳိး႐ွိပါတယ္​။
၁။ ​ေတာ​ေတာင္​
၂။ သစ္​ပင္​ ဝါးပင္​ရင္​း
၃။ ဆိတ္​ၿငိမ္​ရာအရပ္​ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

အထက္​က သုံးမ်ဳိးထဲမွာ ဆိတ္​ၿငိမ္​ရာအရပ္​က လိုရင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။ အဓိကက်ပါတယ္​။ အဲ့ဒါက လူ႐ွိ႐ွိ မ႐ွိ႐ွိ ဆူဆူညံညံ မ႐ွိတာမ်ဳိးျဖစ္​ပါတယ္​။
ဥပမာ = ရိပ္​သာန႔ဲ တရားစခန္​း​ေတြ​ေပါ့။

ဆိတ္​ၿငိမ္​ရာအရပ္​န႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး သတိထားစရာ အခ်ဳိ႕ကို တင္​ျပ​ေဆြး​ေႏြး လိုပါတယ္​။ လူအမ်ား စု​ေဝးၿပီး တရားအားထုတ္​​ေနၾကတ့ဲ အခါမ်ဳိးမွာ သူတစ္​ပါး အ​ေႏွာင္​့အယွက္​ျဖစ္​​ေစဖို႔ ရည္​ရြယ္​ခ်က္​ ႐ွိ႐ွိန႔ဲ ဆူဆူညံညံ အသံျပဳလိုက္​လို႔ အျခားသူမ်ား အ​ေႏွာင္​့အယွက္​ တကယ္​ျဖစ္​သြားခ့ဲရင္​ ဓမၼႏၱရာယ္​ ထိုက္​ပါတယ္​။

အဲ့ဒါက မိမိရ႕ဲ တရားအားထုတ္​ျခင္​း လုပ္​ငန္​းစဥ္​​ေတြမွာ အခက္​အခဲ အ​ေႏွာင္​့အယွက္​​ေတြ ၾကဳံ​ေတြ႔​ေစတတ္​တယ္​။ ရသင္​့ရထိုက္​တ့ဲ တရားထူး တရားျမတ္​​ေတြ႔ရဖို႔ အခြင္​့အလမ္​း​ေတြ ဆုံး႐ႈံးရတတ္​တယ္​။ တကယ္​ဆိုရင္​ လုပ္​မိတာန႔ဲ ခံရတာဟာ မတန္​မရာမို႔ သတိထားၿပီး ​ေ႐ွာင္​႐ွားသင္​့ၾကပါ​ေပတယ္​။

ဆရာနည္​းပရိကံမ်ား
---------------------------
ဒီ​ေခါင္​းစဥ္​​ေအာက္​မွာ အပိုင္​းသုံးခု႐ွိတယ္​။
၁။ ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ျခင္​း
၂။ စတုရာရကၡကမၼ႒ာန္​း ပြားမ်ားျခင္​း
၃။ ခႏၶာကိုယ္​ကို အပ္​ႏွံလႉဒါန္​းျခင္​း
တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ အစဥ္​အတိုင္​း တင္​ျပသြားပါမယ္​။

၁။ ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ျခင္​း။
-------------------------------
(စိမ္​​ေရခ် ဝဋ္​​ေကြၽး​ေခ်ျခင္​း)။

ခင္​ပြန္​းႀကီး ၁၀ ပါးစတ့ဲ မျပစ္​မွားထိုက္​သူမ်ားကို ကံသုံးပါးတြင္​ တစ္​ပါးပါးျဖင္​့ ျပစ္​မွားက်ဴးလြန္​မိပါက တရားသား အတက္​​ေႏွးတတ္​တယ္​။ ခက္​ခက္​ခဲခဲ က်င္​့ၾကံၾကရတတ္​တယ္​။ ဒါ့ထက္​မက တရားထူး တရားျမတ္​​ေတြ႔ရဖို႔ အခြင္​့အလမ္​းပင္​ ဆုံး႐ႈံးသြားႏိုင္​ပါတယ္​။

ဆင္​းရဲပင္​ပန္​းမႈ​ေတြ ကုန္​ခန္​းႏိုင္​ဖြယ္​ မျမင္​လို႔ ထင္​ရ​ေလာက္​​ေအာင္​ ဝဋ္​နာကံနာ​ေတြ ႏွိပ္​စက္​ခံရတတ္​တယ္​။ လူ​ေတာ မတိုးႏိုင္​​ေလာက္​တ့ဲ အနာႀကီး​ေတြ စြဲကပ္​တတ္​တယ္​။ ဥပ​ေစၦဒကကံဆိုတ့ဲ အက္​စ္​ဆီးဒင္​့န႔ဲ ​ေသလြန္​တတ္​ၾကရတယ္​။

ၾကံတိုင္​​းမေအာင္​ ​ေဆာင္​တိုင္​း​မေျမာက္​တာ​ေတြ၊ လုပ္​သလိုမျဖစ္​လို႔ ျဖစ္​သလို လုပ္​​ေနရတာ​ေတြ၊ လုပ္​သ​ေလာက္​ အက်ဳိးမခံစားရတာ​ေတြ စသျဖင္​့ အျပင္​​ေလာကမွာလည္​း ဆုိးက်ဳိး​ေတြ ႐ွိ​ေနၾကပါတယ္​။

သို႔ျဖစ္​လို႔  အဲ့ဒီလို ကံမ်ဳိးကို စိမ္​​ေရသင္​့၊ ဝဋ္​နာ ကံနာစသျဖင္​့ ​ေခၚစမွတ္​ ျပဳခ့ဲၾကတယ္​။ တရားအားထုတ္​မ့ဲ ​ေယာဂီဟာ အဲ့ဒါ​ေတြကို ၾကဳိတင္​ ကုသထားရပါတယ္​။ စိမ္​​ေရခ်ရမယ္​။ ဝဋ္​​ေခ်ရမယ္​​ေပါ့။ အျပင္​​ေလာကသားမ်ားဟာလည္​း ​ေယာဂီပုဂၢဳိလ္​မ်ားလို ျပဳလုပ္​သင္​့ၾကတာပါပဲ။

(ဘဝသံသရာ အဆက္​ဆက္​မွ စ၍ ယခုခ်ိန္​က်​ေအာင္​ ျပစ္​မွားမိ​ေသာ ပုဂိၢဳလ္​မ်ား႐ွိခ့ဲပါက ထိုအျပစ္​တို႔မွ ​ေက်​ေပ်ာက္​ပါ​ေစျခင္​း အက်ဳိးငွါ ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ ကန္​​ေတာ့ပါ၏ဘုရား။)
တရားမထိုင္​ခင္​ ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ပုံျဖစ္​ပါတယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ေတာ့ (မဟာစည္​ ဩကာသကန္​​ေတာ့ခ်ဳိး)ျဖင္​့ တရားမထိုင္​ခင္​ ကန္​​ေတာ့ရင္​ ျပည္​့စုံလုံ​ေလာက္​​ေၾကာင္​း မိန္​႔ၾကားခ်က္​ကို ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရ႕ဲ တပည္​့ႀကီးမ်ားထံမွတဆင္​့ မွတ္​သားရဖူးပါတယ္​။ မဟာစည္​ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ သီးသန္​ ့ မွတ္​သားဖြယ္​ပါ။

ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ျခင္​းကို မနက္​အ​ေစာဆုံး တရားစတင္​ အားထုတ္​ခ်ိန္​မွာ သီလယူရင္​း ျပဳလုပ္​သင္​့ၾကပါတယ္​။ တတ္​ႏိုင္​ရင္​ အခ်ိန္​ၾကာၾကာ ႐ႈမွတ္​​ေတာ့မယ္​လို႔ ရည္​ရြယ္​ၿပီး ျပင္​ဆင္​တိုင္​း ျပဳလုပ္​ႏိုင္​ရင္​ ပို​ေကာင္​းပါတယ္​။

မ​ေနာဒြါ​ေရအာပတၱိနာမ နတၳိ_ ဆိုၿပီး ဝိနည္​းအရာမွာ မ​ေနာကံအျပစ္​ကို ကင္​းလြတ္​ခြင္​့ ရထားၾက​ေပမ့ဲ အဘိဓမၼာဘက္​က​ေတာ့ အတန္​အသင္​့ အာနိသင္​႐ွိ​ေန​ေၾကာင္း ျပဆိုထား​ျခင္​း၊ တခဏအတြင္​းမွာ စိတ္​ဆိုတာ မ်ားစြာ ျဖစ္​ပ်က္​​ ေနၾကျခင္​းတို႔​ေၾကာင္​့ပါ။

ဝတၳဳသာဓက​မ်ား
---------------------
ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ျခင္​းဟာ တရားအားထုတ္​မ့ဲ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ အ​ေရးတႀကီး လိုအပ္​​ေၾကာင္​းကို ဝတၳဳသာဓက​ေတြန႔ဲ ဆက္​လက္​​ ေဆြး​ေႏြးပါဦးမယ္​။

​ေ႐ွးစဥ္​အခါက သီဟုိဠ္​ကြၽန္​းမွာ ​ေလနာ​ေရာဂါ စြဲကပ္​​ေနတ့ဲ အဘိညာဥ္​ရ ရဟႏၱာအ႐ွင္​ျမတ္​တစ္​ပါး ႐ွိခ့ဲတယ္​။ တစ္​​ေန႔မွာ ရဟန္​းငယ္​တစ္​ပါးန႔ဲ နံနက္​​ဆြမ္​းခံသြားရင္​း ပထမဦးဆုံးအိမ္​မွာပင္​ ယာဂုဆြမ္​း ပူပူ​ေႏြး​ေႏြး အလႉခံ ရ႐ွိတယ္​။ ​ေလနာ​ေရာဂါ ထမလာခင္​ ယာဂုဆြမ္​းကို လမ္​း​ေဘး႐ွိ သစ္​တံုး​ေပၚ ထိုင္​ၿပီး ဘုဥ္​​ေပးတယ္​။ ၾကဳိတင္​ ကာကြယ္​တ့ဲ အ​ေနန႔ဲပါ။

အ႐ွင္​ျမတ္​ရ႕ဲ လမ္​း​ေဘး သစ္​တံုး​ေပၚ ယာဂုဆြမ္​း ဘုဥ္​း​ေပး​ေနဟန္​ကို အတူပါလာတ့ဲ ရဟန္​းငယ္​က ​ေတြ႔ျမင္​ရ​ေတာ့ စိတ္​ထဲက​ေန က့ဲရ႕ဲစကား ဆိုမိလိုက္​တယ္​။ အဲ့ဒီ ရဟန္​းငယ္​ရ႕ဲ စိတ္​အစဥ္​ကို ယာဂုဆြမ္​း ဘုဥ္​း​ေပး​ေနတ့ဲ အ႐ွင္​ျမတ္​က အဘိညာဥ္​အစြမ္​းန႔ဲ သိျမင္​လိုက္​တယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ ရဟန္​းငယ္​ရ႕ဲ မ​ေနာကံ အျပစ္​​ေၾကာင္​့ တရားတက္​မ့ဲအ​ေရး ပိတ္​ပင္​တားဆီး ခံလိုက္​ရၿပီ ဆိုတာကိုပါ ဆင္​ျခင္​မိလိုက္​ပါတယ္​။

သို႔​ေၾကာင္​့ အ႐ွင္​ျမတ္​ဟာ ဆြမ္​းခံဆက္​ထြက္​လာရင္​း ရဟန္​းငယ္​ကို တရားအားထုတ္​တာ ဘယ္​အဆင္​့​ေရာက္​ၿပီလဲလို႔ ​ေမးျမန္​းပါတယ္​။ ရဟန္​းငယ္​ရ႕ဲ ​ေသာတာပန္​ပါဆိုတ့ဲ အ​ေျဖကို ၾကားရၿပီး​ေနာက္​ တရားဆက္​အားမထုတ္​​ေတာ့ဖို႔ မိန္​႔​ေတာ္​မူပါတယ္​။

ရဟန္​းငယ္​ကလည္​း သူဟာ အရိယူပဝါဒကကံ = အရိယာပုဂၢဳိလ္​ကို ျပစ္​မွားမိ​လိုက္​ၿပီဆိုတာ သတိထားမိလိုက္​တယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ​အဲ့ဒီ​ေနရာမွာပင္​ ထိုင္​ခ်လိုက္​ၿပီး ျပစ္​မွားမိတ့ဲ အျဖစ္​ကို ခြင္​့လႊတ္​​ေၾက​ေအး ​ေပး​ေတာ္​မူပါမည္​့အ​ေၾကာင္​း ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​လိုက္​ပါတယ္​။ အျပစ္​ျဖစ္​မွန္​း သိသိခ်င္​း ျပန္​လည္​​ေဆး​ေၾကာလိုက္​တယ္​​ေပါ့။
(ဝိါ၊ ႒၊ ၁၊ ပ၊ ၁၃၄/၅)

ဒီဝတၳဳမွာ အျပစ္​မွားခံလိုက္​ရတ့ဲ အ႐ွင္​ျမတ္​က သတိ​ေပးစကား ​ျပန္​ေျပာၾကား​ေပးလို႔ ရဟန္​းငယ္​ဟာ ခ်က္​ခ်င္​း အျပစ္​ကို ​ေဆး​ေၾကာႏိုင္​ခ့ဲ​ေၾကာင္​း ​ေတြ႔႐ွိရပါမယ္​။ တကယ္​လို႔သာ သတိ​ေပးစကား မ​ေျပာၾကားခ့ဲပါက ရဟန္​းငယ္​ဟာ အျပစ္​ျဖစ္​လို႔ ျဖစ္​မွန္​းပင္​ မသိလိုက္​ရဘဲ ကိုယ္​က​်ဳိးနည္​းရကိန္​း ၾကဳံၿပီ​ေပါ့။

ရဟႏၱာစတ့ဲ အရိယာ သူ​ေတာ္​စင္​မ်ားဟာ ႂကြားဝါလိုမႈ ကင္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့ အ​ေနအထိုင္​ အလြန္​သိုသိပ္​ၾကတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့  အရိယာျဖစ္​​ေၾကာင္​း သိႏိုင္​ဖို႔ မလြယ္​ကူပါ။ အရိယာျဖစ္​​ မျဖစ္​ကို သိႏိုင္​သူကား ျမတ္​စြာဗုဒၶ႐ွင္​​ေတာ္​ရ႕ဲ သီးသန္​႔အခန္​းက႑ပင္​။

​ေ႐ွးတုန္​းက ရြာတစ္​ရြာမွာ ရဟႏၱာ မဟုတ္​ရင္​ မကိုးကြယ္​ႏိုင္​ဘူးဆိုတ့ဲ ဒကာတစ္​​ေယာက္​ ႐ွိခ့ဲတယ္​။ တစ္​​ေန႔​ေတာ့ ခရီးတစ္​ခု သြားရင္​း လမ္​းမွာ ရဟန္​းအိုတစ္​ပါးန႔ဲ ခရီးတူ ​ေလွ်ာက္​မိၾကတယ္​။ ရဟန္​းအိုႀကီးကို က႐ုဏာသက္​မိတာန႔ဲ သပိတ္ကို ယူၿပီး ထမ္​း​ေပးတယ္​။

လမ္​းသြားရင္​း သူ႔ရ႕ဲ ရဟႏၱာ မဟုတ္​ရင္​ မကိုးကြယ္​ႏိုင္​ဘူးဆိုတ့ဲ ဝါဒကို ရဟန္​းအိုႀကီးကို ​ေျပာ​ျပေနမိတယ္​။ ရဟန္​းအိုႀကီးကလည္​း ရဟႏၱာဆိုတာ သူ႔သပိတ္ကို ကိုယ္​ကထမ္​း​ေပးၿပီး ​ေနာက္​က လိုက္​​ေနရရင္​​ေတာင္​ သိႏိုင္​ဖို႔ ခဲယဥ္​းတာမို႔ အဲ့ဒီလို အစြဲမႀကီးဖို႔န႔ဲ သံဃာကို ရည္​မွန္​းကိုးကြယ္​ရင္​ ရဟႏၱာကို လက္​​ေတြ႕ကိုးကြယ္​​ေနရတာထက္​ပင္​ အက်ဳိးမ်ား​ေၾကာင္​း ျပန္​မိန္​႔ပါတယ္​။

ခရီးအတန္​ငယ္​​ ေဝးတ့ဲအထိ အဲ့ဒီအ​ေၾကာင္​း​ေတြကိုသာ ​ေျပာဆို​လာၾကရင္​း တစ္​​ေနရာ အ​ေရာက္​မွာ ရဟန္​းအိုႀကီးက သူ႔သပိတ္ကို လွမ္​းယူၿပီး သူ႔ဟာသူ ခရီးဆက္​သြားပါတယ္​။ မလွမ္​းမကမ္​းေရာက္​​ေတာ့ ဒကာရ႕ဲ မ်က္​​ေမွာက္​မွာတင္​ ​ေကာင္​းကင္​​ေပၚ ပ်ံတက္​သြားပါတယ္​။ ဒီ​ေတာ့မွ ဒကာက ရဟႏၱာဆိုတာ သပိတ္ကို ထမ္​း​ေပးရင္​း ​ေနာက္​က လိုက္​​ေနရင္​​ေတာင္​ မသိႏိုင္​ဘူးဆိုတာ ဒါကို ​ေျပာတာကိုးဆိုၿပီး ကုန္​းကန္​​ေတာ့​ေလသတ့ဲ။

အဲ့ဒီလို နက္​နဲဆန္​းၾကယ္​တ့ဲ သ​ေဘာတရား​ေတြ ႐ွိၾကလို႔ ထင္​ပါရ႕ဲ။ ​ေ႐ွး​ေ႐ွးက သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းႀကီးတို႔ဟာ တစ္​ရက္​ တစ္​မနက္​မွ် တရားအားထုတ္​ဖူးသူကို မျပစ္​မိ​ၾကေစန႔ဲလို႔ မိန္​႔​ေတာ္​မူခ့ဲၾကတာျဖစ္​မယ္​။

သံသရာက အ႐ွည္​ႀကီး​ေလ။ မသိ နားမလည္​လို႔ ျပစ္​မွားမိခ့ဲတ့ဲ အျပစ္​​ေတြဆိုတာ လူတိုင္​းမွာ မနည္​းမ​ေနာ ႐ွိ​ေနၾကမွာမလြဲ။ ဒီ​ေတာ့ ဝန္​ခ်​ေတာင္​းပန္​ျခင္​းဆိုတာ လူတိုင္​းအတြက္​ မလုပ္​မျဖစ္​ လိုအပ္​ခ်က္​​ေတြ​ေပါ့။ အထူးသျဖင္​့ကား သံသရာလြတ္​လမ္​း ႂကြျမန္​းလိုသူ​ေတြပါ။

တရားအားထုတ္​သူမ​်ားဟာ အားမထုတ္​ရ​ေသးခင္​ ကတည္​းက တရားကို ​ေတြ႔ခ​်င္​​ေနၾကတယ္​။ အားထုတ္​​ေနစဥ္​ ကာလတြင္​လည္​း ​ေတြ႔ခ်င္​ဆႏၵက ျပင္​းျပ​ေနၾကစျမဲ။

တရား​ေတြ႔သူ​ေတြကလည္​း အထက္​ဉာဏ္​မ်ား ဆထက္​တိုးပြားဖို႔ င့ံလင္​့​ေနၾကျပန္​တယ္​။ သုိ႔​ေပမင္​့ လိုခ်င္​တိုင္​း ရသူက ခပ္​႐ွား႐ွားရယ္​။ ပသို႔​ေၾကာင္​့ အဲ့ဒီလို ျဖစ္​​ေနၾကရတာလဲ။

ဆိုခ့ဲပါ အ​ေၾကာင္​းရင္​း​ေတြထဲမွာ ပရိကံ​ေတြ အားနည္​းလို႔ ျဖစ္​​ေနၾကရတာလည္း အခ်ဳိ႕ အခ်ဳိ႕​ေတြ ပါဝင္​​ေနႏိုင္​ပါတယ္​။ အဲ့ဒီလို အခါမ်ဳိး​ေတြမွာ ပရိကံ​ေတြကို ျပန္​လည္​စစ္​​ေဆးဖို႔ ဆရာမ်ားက မိန္​႔ၾကား​ေလ့႐ွိပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဆရာနည္​း ပရိကံ​ေတြကို ဆက္​လက္​တင္​ျပပါမယ္​။

၂။ စတုရာရကၡကမၼ႒ာန္​း ပြားမ်ားျခင္​း။
-----------------------------------------------
(က) ဗုဒၶါႏုႆတိ
(ခ) ​ေမတၱာဘာဝနာ
(ဂ) အသုဘဘာဝနာ
(ဃ) မရဏႆတိ
အထက္​က ကမၼ႒ာန္​း ​ေလးပါးကို ​ေယာဂီသက္​​ေစာင္​့တရား ​ေလးပါး = စတုရာရကၡကမၼ႒ာန္​းအျဖစ္​ ကမၼ႒ာန္​းဆရာစဥ္​ဆက္​တို႔က ​သတ္​မွတ္​ခ့ဲၾကပါတယ္​။

ကမၼ႒ာန္​း ပြားမ်ား​ေနစဥ္​တြင္​ အ​ေမွာင္​့အ​ေႏွာင္​့​ေတြ ကင္​း႐ွင္​း​ေစရန္​န့ဲ လိုအပ္​တ့ဲ သဒၶါ ဝီရိယ သတိ သမာဓိ​ေတြ ျဖစ္​ထြန္​းလာ​ေစရန္​ ပြားမ်ားၾကရ​ေၾကာင္​း မွတ္​သားခ့ဲရပါတယ္​။ ပြားမ်ားပုံ​​ေတြကား ကိုယ္​့စိတ္​ၾကဳိက္​ ​ေရြးခ်ယ္​ၿပီး ပြားမ်ားႏိုင္​ၾကပါတယ္​။ ဒီ​ေနရာမွာ​ေတာ့ အ႐ွင္​့စိတ္​ၾကဳိက္​ ပြားမ်ားပုံ​​ေတြကို တင္​ျပသြားပါမယ္​။

(က) ဗုဒၶါႏုႆတိ
အရဟံ = လူ နတ္​ ျဗဟၼာ ​ေကာင္​းစြာဦးတိုက္​ ပူ​ေဇာ္​ထိုက္​​ေသာ ျမတ္​စြာဘုရား။
အရ- ဟံ = ကိ​ေလသာရန္​ ​ေတာ္​လွန္​​ေခ်မႈန္​း​ေတာ္​မူႏိုင္​စြမ္​း​ေသာ ျမတ္​စြာဘုရား။
အ- ရဟံ = မ​ေကာင္​းမႈျပဳဖြယ္​ ဆိတ္​ကြယ္​ရာ ႐ွိ​ေတာ္​မမူ​ေသာ ျမတ္​စြာဘုရား။

(ခ) ​ေမတၱာဘာဝနာ
အရပ္​ဆယ္​မ်က္​ႏွာ​ေန အားလုံးသတၱဝါ​ေတြ ​ေဘးရန္​ ကင္​းၾကပါ​ေစ။ စိတ္​ဆင္​းရဲ ကင္​းၾကပါ​ေစ။ ကိုယ္​ဆင္​းရဲ ကင္​းၾကပါ​ေစ။ ကိုယ္​စိတ္​ႏွစ္​ျဖာ ခ်မ္​းသာစြာႏွင္​့ မိမိတို႔ခႏၶာဝန္​ကို ရြက္​​ေဆာင္​ႏိုင္​ၾကပါ​ေစ။

(ဂ) အသုဘဘာဝနာ
ငါ၏ကိုယ္​မွာ၊ ႐ွိ​ေနတာ၊ ရြံ႐ွာဖြယ္​ခ်ည္​းပါတကား။

(ဃ) မရဏႆတိ
ငါသည္​မုခ်၊ တစ္​​ေန႔က်၊ ​ေသရမွာပါတကား။

၃။ ခႏၶာကိုယ္​ကို အပ္​ႏွံလႉဒါန္​းျခင္​း
-------------------------------------------
​ေဆးဆရာမ်ား ​ေဆးကုသခါနီးမွာ လူနာ႐ွင္​မ်ားထံမွ ​ေဆးကုသျခင္​းကိစၥအတြက္​ သ​ေဘာတူညီခ်က္​ ​ေတာင္​းျခင္​း၊ ​ေပးျခင္​းလိုျဖစ္​တယ္​။ ​တခါတရံမွာ ​ေယာဂီက ဂုဏ္​မ်ားစြာ ပိုင္​ဆိုင္​ထားသူျဖစ္​​ေနရင္​ တရားျပဆရာရ႕ဲ စကားကို မ​ေလးစား မလိုက္​နာတာမ်ဳိးန႔ဲ ၾကဳံရတတ္​တယ္​။ ဒီအခါ ဆရာလည္​း ပင္​ပန္​း ​ေယာဂီလည္​း အက်ိဳးမ႐ွိ။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဒီပရိကံဟာလည္​း အ​ေရးႀကီးတယ္​​ေလ။

အပ္​ႏွံလႉဒါန္​းပုံ
------------------
႐ုပ္​နာမ္​ႏွစ္​ျဖာ ငါဟုသမုတ္​ အကြၽန္​ုပ္​၏ခႏၶာကိုယ္​ကို ဘုရား တရား သံဃာ တရားျပဆရာတို႔အား တရားအားထုတ္​ခ်ိန္​ ကာလအတြင္​း၌ အပ္​ႏွံလႉဒါန္​းပါ၏ဘုရား။

က်မ္​းရင္​းလာ ပရိကံမ်ား
------------------------------
က်မ္​းရင္​းလာ ပရိကံမ်ား ၃ ပါး႐ွိတယ္​။
၁။ ပလႅကၤ ံအာဘုဇိတ = တင္​ပ်ဥ္​​ေခြထိုင္​ျခင္​း
၂။ ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓ = အထက္​ပိုင္​းကိုယ္​ကို ​ေျဖာင္​့စြာ ​ေတာင္​့ထားျခင္​း
၃။ ပရိမုခံ သတိ ံ ဥပ႒ပိတ = အမွတ္​သတိကို ႐ႈမွတ္​မည္​့ အာ႐ုံဆီသို႔ ​ေ႐ွး႐ႈျဖစ္​​ေစျခင္​း တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

တရားစတင္​ အားထုတ္​ပါၿပီဆိုတ့ဲအခါ အထိုင္​ဣရိယာပုထ္​အတြက္​ ျပင္​ဆင္​ပုံ​ျဖစ္​ပါတယ္​။ က်န္​ဣရိယာပုထ္​​ေတြအတြက္​လည္​း ဆိုခ့ဲပါ ပရိကံမ်ားအတိုင္​းပင္​ နည္​းမွီယူရန္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ပုံသ႑ာန္​​ေတြ ကြဲျပား​ေနၾက​ေပမ့ဲ သ​ေဘာတရားအားျဖင္​့ အတူတူပင္​ျဖစ္​တယ္​လို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။

၁။ တင္​ပ်ဥ္​​ေခြထိုင္​ျခင္​း
------------------------------
တရားစတင္​ အားထုတ္​မ့ဲသူအတြက္​ တင္​ပ်ဥ္​​ေခြထိုင္​ျခင္​းဟာ အသင္​့​ေလ်ာ္​ဆုံးျဖစ္​ပါတယ္​။ ၾကာၾကာထိုင္​ႏိုင္​မွ သမာဓိ အရျမန္​မွာျဖစ္​လို႔ပါ။ တကယ္​လို႔ သမာဓိကို လိုအပ္​တ့ဲ အတိုင္​းအတာ တစ္​ခုအထိ ​ေရာက္​႐ွိ​ေနပါက အျခားထိုင္​ပုံ​ေတြ ​ေျပာင္​းလဲထိုင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

တင္​ပ်ဥ္​​ေခြထိုင္​တ့ဲအခါ ​ေျခ​ေထာက္​ကို ထပ္​မထားဘဲ ​ေ႐ွ႕​ေနာက္​ ယွဥ္​ထားပါက ပိုၿပီး ၾကာၾကာထိုင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ အဝတ္​အစားမ်ားကိုလည္​း ၾကပ္​ၾကပ္​တည္​းတည္​း မျဖစ္​​ေစဘဲ အသက္​​ေကာင္​း​ေကာင္​း႐ွဴႏိုင္​​ေအာင္​ ျပင္​ဆင္​ထားသင့္​ပါတယ္​။ သက္​သက္​သာသာ ထိုင္​​ေနတ့ဲ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္​ဖို႔ လိုရင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

အားထုတ္​စ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ သမာဓိဟာ ျမန္​ျမန္​ဆန္​ဆန္​ရဖို႔ အ​ေရးတႀကီး လိုအပ္​ပါတယ္​။ သမာဓိမရရင္​ တရားခြင္​မွာ ၾကာ႐ွည္​ မ​ေပ်ာ္​ႏိုင္​ၾကပါ။ တရားသား တက္​သူမ်ားအတြက္​လည္​း သမထမွာ နိမိတ္​ထင္​ဖို႔န႔ဲ ဝိပႆနာမွာ ဉာဏ္​စဥ္​တက္​ဖို႔ရာ​ေတြမွာ ၾကာၾကာထိုင္​ႏိုင္​မႈဟာ အလြန္​အ​ေရးပါတယ္​။

ဉာဏ္​စဥ္​​ေတြ ျမင္​့တက္​လာၿပီး ​ေဗာဇၥ်င္​တရားမ​်ား ျဖစ္​ပြားလာလို႔ ဥ​ေပကၡာသ​ေမၺာဇၥ်င္​ျဖစ္​ဖို႔ရာမွာ ဝီရိယန႔ဲ သမာဓိဟာ အခ်ဳိးညီရတယ္​။ လုံးဝတိမ္​းယိမ္​းလို႔မရပါ။ ဒီ​ေဗာဇၥ်င္​ မျဖစ္​ခ့ဲပါက ဝဋ္​ႏြယ္​ကို အကြၽတ္​တြယ္​ႏိုင္​မွာမဟုတ္​။ ၾကဳိတင္​ျပင္​ဆင္​မႈ အားနည္​းခ့ဲရင္​ အဲ့ဒီ​ေနရာမွာလည္​း အခက္​​ေတြ႕​ေလ့႐ွိပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ စထိုင္​ကတည္​းက အစ​ေကာင္​းဖို႔ ျပင္​ဆင္​ရျခင္​းပါ။

၂။ အထက္​ပိုင္​းကိုယ္​ကို ​ေျဖာင္​့စြာ ​ေတာင္​့
---------------------------------------------------
ထားျခင္​း
----------
ကမၼ႒ာန္​းတစ္​ခုခုကို ပြားမ်ားအားထုတ္​​ေတာ့မ့ဲ ေယာဂီဟာ တင္​ပ်ဥ္​​ေခြထိုင္​ၿပီး​ေနာက္​ ခါးကို ဆန္​႔တန္​း​ေန​ေအာင္​ ​ေျဖာင္​့ထားရတယ္​။ ​ဦး​ေခါင္​းကို မတ္​​ေန​ေအာင္​ ​ေထာင္​ထားရတယ္​။ ​

အျမဲတမ္​း​ ေတာင္​့​ေတာင္​့ႀကီး ျဖစ္​​ေန​ေအာင္​ သတိထားရပါမယ္​။ အားစိုက္​ၿပီး တင္​းတင္​း​ေတာင္​့​ေတာင္​့ႀကီး​ လုပ္ထားရမွာ​ေတာ့ မဟုတ္​ရပါ။ ​ေကြး​ေကာက္​ မသြားရ​ေအာင္​သာ ဂ႐ုစိုက္​ထားရမွာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြအတြက္​ ဝီရိယအား လိုအပ္​တယ္​။ တရားအားထုတ္ရာမွာ စိတ္​ပ်က္​လက္​ပ်က္​ ျဖစ္​သြားျခင္း၊ ​ပ်င္​းရိလာျခင္​း၊ ငိုက္​ျမည္​းလာျခင္​း စတ့ဲကမၼ႒ာန္းရ႕ဲ ​အဆီးအတား​ေတြကို ဇြဲလံု ့လန႔ဲ ႀကိဳတင္​ကာကြယ္​ႏိုင္​ဖို႔ အတြက္​ပါ။

ဒီဇြဲလုံ႔လဆိုတ့ဲ ဝီရိယဟာ ​ေယာဂီပုဂၢဳိလ္​မ်ားအတြက္​ တရားအားထုတ္​ျခင္​းလုပ္​ငန္​း အစမွ အဆုံးတိုင္​ မပါမျဖစ္​တ့ဲ အရာပါ။ သို႔​ေပမင္​့  သူလြန္​သြားရင္​ အႏၱရာယ္​ျဖစ္​တတ္​သမို႔ သမာဓိန႔ဲ ညီမွ်​ေန​ေအာင္​ အျမဲတမ္​း ထိန္​းညႇိ​ေပးၾကရပါမယ္​။ ဆိုင္​းထမ္​းသမားရ႕ဲ ထမ္​းပုံအတိုင္​း​ေပါ့။

က်န္​တ့ဲ အပိုင္​း​ေတြ​ေတာ့ က်မ္​းရင္​းလာ ပရိကံ ၁ ထဲမွာ ပါၿပီး ျဖစ္​ပါတယ္​။ အဲ့ဒီထဲက သမာဓိရ႕ဲ အ​ေရးပါမႈအတိုင္​းပဲ ဝီရိယလည္​း အ​ေရးပါတယ္​လို႔ ဆိုရပါမယ္​။

၃။ အမွတ္​သတိကို အာ႐ုံသို႔ ​ေ႐ွး႐ႈထားျခင္​း
-----------------------------------------------------
ဘယ္​ကမၼ႒ာန္​းကို ပြားမ်ားသည္​ျဖစ္​​ေစ ဒီပရိကံကလည္​း မပါမျဖစ္​ပါ။ ဒါ့အျပင္​  ၾကဳိတင္​ျပင္​ဆင္​မႈ အားလုံးတို႔ရ႕ဲ ​ေနာက္​ဆံုးျဖစ္​သလို အ​ေရးႀကီးဆုံးလည္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဘယ္​​ေလာက္​ အ​ေရးပါသလဲဆိုရင္​ သူမပါရင္​ ကမၼ႒ာန္​း ပြားမ်ားပါတယ္​လို႔ မဆိုႏိုင္​ စ​ေကာင္​းတ့ဲ အထိပါ။

ဟုတ္​ပါတယ္​။ သတိဟာ သမထ အရာမွာဆိုရင္​ ႐ႈမွတ္​မ့ဲ အာ႐ုံမွာ တည္​ျမဲ​ေနဖို႔ မျဖစ္​မ​ေန လိုအပ္​ပါတယ္​။ အ႒ကထာမွာဆို ႏြားငယ္​ဆုံးမပုံန႔ဲ ဥပမာ​ေပးၿပီး အ​ေရးႀကီးပုံကို တင္​ျပထားပါတယ္​။

ႏြားငယ္​ကို ၾကဳိးျမဲ​ေအာင္​ စတင္​​ေလ့က်င္​့​ေပးတ့ဲသူဟာ ႏြားငယ္​ကို နဖားၾကဳိး ထိုးၿပီးတာန႔ဲ ​ေျမျပင္​မွာ ငုတ္​႐ုိက္​ၿပီး ၾကဳိးအ႐ွည္​န႔ဲ တြဲခ်ည္​ထားရတယ္​။ ႏြားငယ္​ဟာ အက်င္​့မ႐ွိ​ေသး​ေတာ့ အား႐ွိသ​ေလာက္​ အားကုန္​႐ုန္​းတယ္​။ ပတ္​​ေျပးတယ္​။ ႐ုန္​းရင္​း ​ေျပးရင္​းန႔ဲ ​ေနာက္​ဆံုး​ေတာ့လည္​း ငုတ္​တိုင္​အရင္​းမွာ ​ေခါင္​းထိုးၿပီး ၿငိမ္​သြားရတယ္။

ဒိအတူ သမထ အားထုတ္​စ ​ေယာဂီဟာလည္​း သတိကို အာ႐ုံ​ေပၚတင္​လိုက္​ စိတ္​​ေဆာင္​ရာ ပါသြားလိုက္​န႔ဲ ခ်ာလပတ္​ ရမ္​း​ေနမယ္​။ လြတ္​သြားတာကို သိလိုက္​တာန႔ဲ ျပန္​​တင္​​ေပးလိုက္​ ဆက္​လက္​ ႐ႈမွတ္​ရင္​း စိတ္​​ေနာက္​ ပါသြားလိုက္​န႔ဲပါ။ သမာဓိ အား​ေကာင္​းလာတ့ဲအခါ အား​ေကာင္​းသ​ေလာက္​ သတိက အာ႐ုံ​ေပၚ ျမဲလာတယ္​။ ​ေနာက္​​ေတာ့ ငုတ္​တိုင္​အရင္​းမွာ ၿငိမ္​သက္​သြားတ့ဲ ႏြားငယ္​လို သတိဟာ အာ႐ုံ​ေပၚ ၿငိမ္​သက္​သြားရပါတယ္​။

ဝိပႆနာ ​ေယာဂီက​ေတာ့ သမထသမားန႔ဲ ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ပါ။ သူက​ေတာ့ ​ေပၚလာတ့ဲ အာ႐ုံကို သတိက သြားကပ္​ရတယ္​။ ၿပီး​ေတာ့  ​ေပၚလာတ့ဲအတိုင္​း ႐ႈမွတ္​ရတယ္​။

မဟာစည္​နည္​းက​ေတာ့ ခ်က္​အထက္​နားက ဝမ္​းဗိုက္​ကို စိတ္​စိုက္​ထားၿပီး ဝင္​သက္​​ေလ ႐ွဴသြင္​းလိုက္​လို႔ ဝမ္​းဗိုက္​​ေဖာင္​းတက္​လာရင္​ ​ေဖာင္​းတယ္​။ ထြက္​သက္​​ေလ႐ိႈက္ထုတ္​လို႔ ဝမ္​းဗိုက္​က ပိန္​က်သြားရင္​ ပိန္​တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ အျခားအာ႐ုံမ်ားက ​ေဖာင္​းပိန္​ထက္​ ပိုထင္​႐ွားလာရင္​ အဲ့ဒါ​ေတြကို ထင္​႐ွား​ေပၚလာတ့ဲအတိုင္​း ႐ႈမွတ္​ရတယ္​။ အျခားအာ႐ုံမ်ား ထင္​႐ွားမ႐ွိ​ေတာ့ရင္​ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို ျပန္​မွတ္​ရတယ္​။

စခါစမွာ ​ေပၚလာတာ​ေတြက ထင္​ထင္​ရွားရွား မ႐ွိ​ေပမ့ဲ ​ေနာင္​​ေတာ့ ထင္​ထင္​ရွားရွား ​ေပၚလာပါမယ္​။ ႐ႈမွတ္​မႈကလည္​း နက္​သထက္​ နက္​လာမယ္​​။ တရားသ​ေဘာ​ေတြ သိလာရင္​းန႔ဲ သစၥာ​ေတြပါ သိလာပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္ပရိကံမ်ား ၿပီးပါၿပီ။
==================

ၿငိမ္​းနႏၵ (၂၇ /၁၂ /၂၀၁၆)(၂ /၁ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment