Wednesday, March 7, 2018

"ပ႒ာန္​း တရားကို အသိမွန္​​ေစခ်င္​"

"ပ႒ာန္​း တရားကို အသိမွန္​​ေစခ်င္​"

          ပ႒ာန္​း ​ေဒသနာ​ေတာ္​ကို အ​ေနာက္​ ႏိူင္​ငံ ႏွင္​့ ဥ​ေရာပႏိူင္​ငံမ်ားက စိတ္​ဝင္​တစား ​ေလ့လာ လိုက္​စားၾကကာ အ​ေပၚယံမဟုတ္​ၾကပဲ ထဲထဲဝင္​ဝင္​ သိရွိ​ေန၍ ျမန္​မာျပည္​မွ လူသာမာန္​ ဗုဒၶဘာသာဝင္​မ်ား လည္​း အဘိဓမၼ-၇က်မ္းမွ ေနာက္​ဆံုးပါဝင္​​ေသာ ပ႒ာန္​း  က်မ္​းကို အလြတ္​မရၾကျငားလည္​း  သုတမယဉာဏ္​ ရွိ​ေနလွ်င္​ သာသနာ ကို အျမန္​ ဆုတ္​​ေလ်ာ့​မႈ မရွိ​ေအာင္​ ဝိုင္​းဝန္​း က်ားကန္​​ေပးမည္​ဟု ​ေတြးထင္​မိ၏။

            ျမတ္​စြာဘုရား က ၇-ဝါ ​ေျမာက္​တြင္​ လူ႔ျပည္​ရွိ ​ေဆြမ်ိဳး တိတၳိ အ​ေပါင္​းကို တန္​ခိုးျပကာ ​ေခ်ခြၽတ္​ ၿပီးသည္​ႏွင္​့ တာဝတႎသာ နတ္​ျပည္​ကို ​ေျခလွမ္​း-၂လွမ္​း ထဲျဖင္​့ ႂကြျမန္​းခဲ့ကာ ၇-ဝါ ​ေျမာက္​ကို တာဝတိ ံသာ နတ္​ျပည္​၌ ဝါဆုိခဲ့ကာ အဘိဓမၼ-၇က်မ္​းကို ေဟာၾကား ကာ အရိယာမ်ားျဖစ္​​ေအာင္​ ​ေက်းဇူးဆပ္​ ​ေပးခဲ့၏။ ထိုသို႔ႂကြရာ၌ ပထမ​ေျခလွမ္​းကို ​ယုဂႏၶိဳ ေတာင္​ထိပ္​ရွိ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​ျပည္​၌ ခ်လွမ္​းကာ ဒုတိယ​ေျခလွမ္​းကို တရားပြဲက်င္​းပမည္​့ တာဝတိ ံသာ နတ္​ျပည္​၌ ခ်လွမ္​းခဲ့သျဖင္​့ ဘုရား၏ ​ေျခတလွမ္​းသည္​ ယူဇနာ-၄၂၀၀၀ ကြာ​ေဝးသျဖင္​့ မိုင္​အားျဖင္​့ ၅၄၆၀၀၀ မိုင္​ ရွိ၏။

            သာမာန္​အားျဖင္​့ နတ္​မ်ား၏ အရပ္​အျမင့္​့သည္​ တယူဇနာ ရွိ၍ မိုင္​အားျဖင္​့ ၁၃ မိုင္​ အျမင္​့ ရွိၾက၏။ နတ္​ ျဗဟၼာ ပရိတ္​သတ္​ အလြန္​မ်ားလွသျဖင္​့ အားလံုး​ေသာ ပရိတ္​သတ္​ျမင္​သာ​ေအာင္​ ဘုရား၏ ခႏၶာကိုယ္​ ကို အပ္​စပ္​​ေအာင္​ ဖန္​တီးထားရမည္​ဟု ​ေတြးထင္​ ယူဆပါ၏။

           အခ်ိန္​ကာလ ကို အပ္​စပ​္​ေအာင္​ ျမင္​​ေယာင္​ သင္​့ၾက၏။အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​ နတ္​ျပည္ ​ေအာက္​ဆံုးထပ္​ စတုမဟာရာဇ္​နတ္​ျပည္​၏ တရက္​လွ်င္​ လူ႔ျပည္​၏ သက္​တမ္​းမွာ ႏွစ္​-၅၀ ႏွင္​့ ညီမွ်သလို၊ တာဝတႎသာ ၏ တရက္​သည္​ လူ႔ျပည္​၏ သက္​တမ္​း ႏွစ္​-၁၀၀ ႏွင္​့ ညီမွ်​ေန၍ လူ႔ျပည္​မွာ ဝါတြင္​း-၃လ တနည္​း လူ႔သက္​ ရက္​​ေပါင္​း-၉၀ ရွိျငားလည္​း
တာဝတႎသာ နတ္​သက္​သည္​ ဥပမာအားျဖင္​့ ၃မိနစ္​ ၄ စကၠန္​႔ သာရွိႏိူင္​မည္​ဟု ​ေတြးထင္​ရ၏။ တဖန္​ လူ႔ျပည္​မွာ ​ေဟာစဥ္​ လူအမ်ား ၾကားလွ်င္​ နားလည္​လြယ္​​ေအာင္​ လူတို႔ သာမာန္​ စကား​ေျပာႏူန္​းျဖင္​့ ​ေျပာရ​ေသာ္​လဲ၊ တာဝတႎသာ တြင္​မူ လူတို႔ကို သာမန္​ ​ေဟာၾကား ရ​ေသာ တရား​ေဟာႏႈန္​းထက္​ ၁၂၈ ဆ ပိုျမန္​၏။ ထို႔​ေၾကာင္​့လည္​း အဘိဓမၼ-၇ က်မ္​း ကို တာဝတိ ံသာ နတ္​ျပည္​၌ ​ေဟာၾကားရာတြင္​ တက်မ္​းစီ ရွည္​ၾကာသည္​့ လူ႔ျပည္​အခ်ိန္​ သက္​တမ္​းကို ၁၂၈ ႏွင္​့ ျပန္​​ေျမႇာက္​ မွသာ တက်မ္​းစီ ဘုရား​ေဟာခဲ့​ေသာ တရား၏ အနက္​မွာ အလြန္​က်ယ္​ဝန္​း၍ လူတို႔ မတတ္​သာ​ေပ။

            လူ႔သက္​တမ္​းအရ ၾကည္​့လွ်င္​----
၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္​း ကို  ( ၁၂ ) ရက္​ ၊
၂။ ဝိဘဂၢက်မ္​း ကို        ( ၁၂ ) ရက္​ ၊
၃။ ဓာတုကထာက်မ္​း ကို ( ၆ ) ရက္​၊
၄။ ပုဂၢလပညတၱိက်မ္​း ကို( ၇ ) ရက္​ ၊
၅။ ကထာဝတၳဳက်မ္​း ကို  ( ၈ ) ရက္​ ၊
၆။ ယမကက်မ္​း ကို       ( ၂၀ )ရက္​ ႏွင္​့
၇။ ပ႒ာနက်မ္​း ကို        (  ၂၅ ) ရက္​ ၾကာ​ေအာင္​ စုစု​ေပါင္​း လူ႔သက္​တမ္​း ရက္​​ေပါင္​း-၉၀ ​ေဟာခဲ့ရ၏။

              ဤ​ေနရာတြင္​ လူမ်ား သတိထား သင္​့သည္​့ အခ်က္​မွာ"ပ႒ာန္​းက်မ္​း" ျဖစ္​ၿပီး"ပ႒ာန္​းပစၥည္​း" မဟုတ္​ပါ။  ပ႒ာန္​းပစၥည္​း သည္​လည္​း( ၂၄ ) ပစၥည္​း ရွိသလို ပ႒ာန္​းက်မ္​း သည္​လည္​း( ၂၄ ) က်မ္​း ရွိ၏။ ပစၥည္​း ဟူ​ေသာ ​ေဝါဟာရ ႏွင္​့ က်မ္​း ဟူသည္​့ ​ေဝါဟာရ တို႔မွာ ႏိူင္​း ယွဥ္​​ေသာ္​ ျမင္​့မိုရ္​​ေတာင္​ ႏွင္​့ ဇီး​ေစ့ မွ်မက ကြာ၍ မႏိူင္​းသာ​ေပ။

          ပိဋကတ္​​ေတာ္​ အရ ရွင္​းျပရလွ်င္​

က)။ တာဝတိ ံသာ​၌  ေဟာၾကားေသာ
ပ႒ာန္​း ကို"အတိဝိတၳာရပ႒ာန္​း" ဟု ​ေခၚကာ အလြန္​က်ယ္​၏။

ခ)။ ဟိမဝႏၲာ စႏၵကူး​ေတာ ၌ ဘုရားရွင္​မွ လက်္​ာ​ေတာ္​ရံ အရွင္​သာရိပုတၱရာ အား ျပန္​​ေဟာျပ​ေသာ ပ႒ာန္​း တရားသည္​ အလြန္​ က်ဥ္​းၿပီး
ယင္​းကို"အတိသ​ေခၤပပ႒ာန္​း" ဟု ​ေခၚ​ေဝၚ ပညတ္​၏။

ဂ)။ အရွင္​သာရိပုတၱရာမ​ေထရ္​ မွ ​ေန႔စဥ္​ ​ေက်ာင္​းသို႔ ျပန္​ႂကြလာတိုင္​း တပည္​့ရဟန္​း-၅၀၀ တို႔အား ျပန္​လည္​ကာ ​ေဟာၾကား​ေပးခဲ့​ေသာ ပ႒ာန္​းကို"နာတိဝိတၳာရ နာတိသ​ေခၤပ ပ႒ာန္​း" ဟု သမုတ္​၏။

               ယ​ေန႔ လူျပည္​၌ ႐ြတ္​ပြား သရဇၩယ္​ ​ေန​ေသာ ပ႒ာန္​းမွာ အရွင္​သာရိပုတၱရာ ​ေဟာၾကား​ေတာ္​ မူခဲ့​ေသာ"နာတိဝိတၳာရ၊ နာတိသ​ေခၤပ" ဟူ​ေသာ ပ႒ာန္း၏
မက်ဥ္​းလြန္​း မက်ယ္​လြန္​း​ေသာ ပ႒ာန္​းက်မ္​း ျဖစ္​၏။ ဤ ပ႒ာန္​းက်မ္​းတြင္​ က်မ္​းငယ္​-၂၄က်မ္​း ရွိ၏။
အဆိုပါ ၂၄-က်မ္​း ကို ျပန္​ထပ္​ တူရာခြဲ​ေသာ္​------
၁။ ဓမၼာႏု​ေလာမ-၆ က်မ္​း ၊
၂။ ဓမၼပစၥနီယ-၆ က်မ္​း ၊
၃။ ဓမၼာႏု​ေလာမပစၥနီယ-၆ က်မ္​း ၊ ႏွင္​့
၄။ ဓမၼပစၥနီယာႏု​ေလာမ-၆ က်မ္​း တို႔ျဖစ္​၏။

          ယင္​း ၆-က်မ္​းမွာ----
၁။ တိက ပ႒ာန္​း ၊
၂။ ဒုက ပ႒ာန္​း ၊
၃။ တိကဒုက ပ႒ာန္​း ၊
၄။ ဒုကတိက ပ႒ာန္​း ၊
၅။ တိကတိက ပဌာန္​း     ႏွင္​့
၆။ ဒုကဒုက ပ႒ာန္​း တို႔ျဖစ္​ၾက၏။

              တဖန္​ အထက္​ပါ ပ႒ာန္​း-၂၄ က်မ္​း ကို"​ေပယ်ာလ"  ျမဳပ္​၍ အက်ဥ္​းခ်ံဳးကာ ဆ႒မသဂၤါယနာ တင္​ျခင္​းမူအတိုင္​း ပ႒ာန္​း-၅ တြဲ အျဖစ္​ (စာအုပ္ ၅ အုပ္) စာမ်က္​ႏွာ​ေပါင္​း-၂၆ ၀၀ ေက်ာ္ ျဖင္​့ ဖြဲ႕စည္​းကာ ယ​ေန႔အခါ အသံမစဲ ပ႒ာန္​းပြဲမ်ားအျဖစ္​ ၃-ရက္​ ခြဲ မွ ၅-ရက္​ အထိ လူပုဂၢိဳလ္​မ်ား ႏွင္​့ သံဃာ​ေတာ္​မ်ား ႐ြတ္​ဖတ္​ သရဇၩယ္​ ​ေနၾကပါ၏။ ေပယ်ာလ ေဖာ္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေဟာခဲ႔ေသာ ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ ကို အက်ယ္ထိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ ရမည္ ဆိုပါက လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီကာ ရွည္ၾကာေအာင္ ရြတ္ဖတ္လွ်င္လည္း ၿပီးဆံုးရန္ မျဖစ္ႏိူင္၍ ဘုရားရွင္ ေဟာေသာ ပ႒ာန္းသည္ ေလာက၌ ဧရာမ မက အႀကီးက်ယ္ဆံုး ျဖစ္၏ဟု မွတ္သား သိရွိသင့္၏။

                အ႒ကထာဆရာ ဧတဒဂ္​-၅ဘြဲ႕ ရ​ေသာ အရွင္​အာနႏၵာ က အမိန္​႔ရွိခဲ့သည္​မွာ ဘုရား​ေဟာၾကား ခဲ့​ေသာ ပ႒ာန္​းက်မ္​းကို ​ျပန္​​ေဟာရလွ်င္​ ​ေမးခြန္​း အ​ေမး ပ႒ာန္​း ႏွင္​့ အ​ေျဖ ပ႒ာန္​း ဟူ၍ ၂-ပိုင္​း ရွိရာ"အ​ေျဖ ပ႒ာန္​း" ကို ဆက္​တိုက္​ မနားတမ္​း ​ေဟာရလွ်င္​ပင္​ ဘဝ​ေပါင္​း ရာ​ေထာင္​ခ်ီၾကာ​ေအာင္​ အခ်ိန္​ယူ​ေတာင္​ ၿပီးမည္​မထင္​​ေပ ဟု ဆံုးမခဲ့၏။ ထို႔အတူ ဋီကာဆရာမ်ား မိန္​႔မွာခ်က္​အရ"အ​ေမး ပ႒ာန္​း" သည္​ စာ​ေၾကာင္​းေရ ၃၀ ပါ​ေသာ စာမ်က္​ႏွာ ​ေပါင္​း-၄၀၀ ရွိ​ေသာ A4 ဆိုဒ္​ စာအုပ္​​ေပါင္​း အုပ္​ရည္​ ၃-သန္​း ​ေက်ာ္ ခန္​႔ရွိ၍ ပ႒ာန္​းက်မ္​းသည္​ ဘုရား​ေဟာ တရားမ်ားတြင္​ အနက္​နဲ ဆံုးျဖစ္​၏။ ​

           ထိုသို႔ ပ႒ာန္​းကို ႐ြတ္​ဖတ္​ပူ​ေဇာ္​ၾကရာ၌
၁။ ဓမၼဂမၻီရ - ​ေဝါဟာရပုဒ္​ ႏွင္​့ ဝါက် နက္​နဲျခင္​း၊
၂။ အတၳဂမၻီရ - အနက္​အဓိပၸာယ္​ သ​ေဘာသဘဝ တို႔  နက္​နဲျခင္​း။
၃။ ​ေဒသနာဂမၻီရ - ​ေဟာပုံ ​ေဟာနည္​း အစီအစဥ္​ တို႔ နက္​နၿဲခင္​း  ႏွင္​့
၄။ ပဋိ​ေဝဓဂမၻီရ - ထိုးထြင္​းသိျမင္​ ႏိူင္​​ေသာ ဉာဏ္​ ပညာ နက္​နဲျခင္​းတို႔ လိုအပ္​၏။

               ဋီကာ ပညာရွင္​မ်ား အလိုအရ"က်မ္​းႀကီး ပ႒ာန္​း၊ က်မ္​းငယ္​ ဆန္​း ႏွင္​့ က်မ္​းလတ္​ ဓာတုကထာ" ဟူ၍ အမိန္​႔  ရွိခဲ့ျခင္​းအ​ေပၚ တရားမိခဲ့၏။

           လူမ်ားသိ​ေနၾက​ေသာ ပ႒ာန္​းပစၥည္​း-၂၄ ပစၥည္​းသည္​"ပစၥည္​း" မွ်သာ ျဖစ္​၏။ ဤ ၂၄-ပစၥည္း ကို ပစၥယုေဒၵသ ဟု သမုတ္ကာ အဆိုပါ ၂၄-ပစၥည္း ကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ ထားမႈကို ပစၥယနိေဒၵသ ဟု သမုတ္ ေပးမႈသည္ သီးသန္႔ ျဖစ္၏။ တနည္​းဆို​ေသာ္​ ပစၥည္း ဆိုသည္မွာ ဝိပႆနာ အရ ေကာက္လွ်င္"အ​ေၾကာင္​း" ျဖစ္​၏။ ယ​ေန႔အားလံုးမွ မလိုခ်င္​ ခ်င္​ လုိခ်င္​ခ်င္​  ရ​ေနၾက​ေသာ ဒုကၡသစၥာသည္​ အက်ိဳး  ပစၥယုပၸန္​ ျဖစ္​၏။ ဤကဲ့သို႔
အ​ေၾကာင္​းမ်ား ႏွင္​့ အက်ိဳးမ်ား ဆက္​စပ္​​ေနမႈ သတၱိ သည္​ ပစၥယသတၱိ  ျဖစ္​၏။

              ယခုလို အ​ေနာက္​ ဥ​ေရာပႏိူင္​ငံမ်ား၌ ဗုဒၶဘာသာဝင္​ ျဖစ္​​ေနၾကကာ ပဋိပတ္​ က်င္​့​ေနၾကလ်က္​ ပရိယတ္​ ကို ​ေလ့လာဆည္​းပူး ​ေနၾကသူမ်ားသည္​
ျမန္​မာျပည္မွ ဗုဒၶဘာသာဝင္​မ်ား ကဲ့သို႔ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္​မ်ား မဟုတ္​ၾကပဲ တျခား ဘာသာမ်ား မွ ကူး​ေျပာင္​းလာသူမ်ားႏွင္​့ ဘာသာမဲ့ ဘဝမွ
အတန္​းသညာ ဘြဲ႕ရၿပီးမွသာ မိမိစိတ္​ႀကိဳက္​ ဘာသာ ကို ​ေသခ်ာ ​ေလ့လာၿပီးမွသာ ဗုဒၶသာသနာ​ေတာ္​ကို
သ​ေဘာက် လကၡံၾကၿပီး စီးပြားရွာ-အိမ္​​ေထာင္​ ရွိလ်က္​ ျဖင္​့ ပဋိပတ္​ ႏွင္​့ ပရိယတ္​ ကို ႀကိဳးစား​ေနၾကတာ အလြန္​ခ်ီးက်ဴးမိပါ၏။ ျမန္​မာျပည္​သာမ်ားကမူ
ျမန္​မာျပည္​မွာ ပုံး​ေပါလ​ေအာ အလြယ္​တကူ ​ေလ့လာႏိူင္​​ေသာ တရားဓမၼမ်ားကို အထင္​မႀကီးၾကပဲ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္​ Traditional Buddhism မ်ားသာျဖစ္​​ေနၾကကာ ဒီသား၊ ဒီသမီး၊ ဒီမယား၊ ဒီလင္​၊
ဒီ​ေျမး၊ ဒီျမစ္​၊ ဒီတိုက္​၊ ဒီအိမ္​၊ ဒီပစၥည္​း၊ ဒီၿခံ ႏွင္​့
ဒီမိုက​ေရစီ ကို ဖက္​တြယ္​​ေနၾကကာ အိပ္​-စား-ကာမ ဤသံုးဝ ျဖင္​့ အခ်ိန္​ျဖဳန္​း ​ေနၾက၍ အလြန္​ ဝမ္​းနည္​းစရာ ျဖစ္​၏။

              ပ႒ာန္​း ကို ထဲထဲဝင္​ဝင္​ မသိ မတတ္​ အမွန္​ သ​ေဘာ ကို ပိုင္​းျခားကာ အမွန္​မသိပဲ၊ ဝိပႆနာ က်င္​့ကာ အထက္​မဂ္​မ်ား ရသည္​ ဆိုလွ်င္​ လံုးဝ မျဖစ္​ႏိူင္​ပါ။ ပုထုဇဥ္​မ်ားကသာ အျပင္​ပန္​း ၾကည္​့ကာ ​ေလးစားကာ အထင္​ႀကီး​ေကာင္​း ႀကီးမည္​၊ သို႔​ေသာ္​ တကယ္​့ အရိယာအစစ္​မ်ားက သနားၾကည္​့ ၾကည္​့ကာ သတိ​ေပး၍ မရက ဥ​ေပကၡာျပဳၾက​ေပလိမ္​့မည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ဓမၼမိတ္​​ေဆြမ်ား အခ်ိန္​က်န္​​ေသးတုန္​း ​ေလ့လာပါ သင္​ယူပါ လိုက္​စားပါ ဇြဲ မ​ေလ်ာ့ၾကပါႏွင္​့ ဟုသာ ကြၽႏ္​ုပ္​ ​ေဇာတိက မွ အ​ေန​ေဝး ​ေနၾကလည္​း ​ေမတၱာျဖင္​့ သုတမယဉာဏ္​ အတြက္​ ဓမၼဒါန ျပဳအပ္​ပါသည္​။  ။

"သတၱဝါ မွန္​သ​ေ႐ႊ ့ တရား​ေတြ႕ ခ်မ္​း​ေျမ႕သာယာ ရွိပါ​ေစ"

No comments:

Post a Comment