"ပ႒ာန္း တရားကို အသိမွန္ေစခ်င္"
ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ကို အေနာက္ ႏိူင္ငံ ႏွင့္ ဥေရာပႏိူင္ငံမ်ားက စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာ လိုက္စားၾကကာ အေပၚယံမဟုတ္ၾကပဲ ထဲထဲဝင္ဝင္ သိရွိေန၍ ျမန္မာျပည္မွ လူသာမာန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား လည္း အဘိဓမၼ-၇က်မ္းမွ ေနာက္ဆံုးပါဝင္ေသာ ပ႒ာန္း က်မ္းကို အလြတ္မရၾကျငားလည္း သုတမယဉာဏ္ ရွိေနလွ်င္ သာသနာ ကို အျမန္ ဆုတ္ေလ်ာ့မႈ မရွိေအာင္ ဝိုင္းဝန္း က်ားကန္ေပးမည္ဟု ေတြးထင္မိ၏။
ျမတ္စြာဘုရား က ၇-ဝါ ေျမာက္တြင္ လူ႔ျပည္ရွိ ေဆြမ်ိဳး တိတၳိ အေပါင္းကို တန္ခိုးျပကာ ေခ်ခြၽတ္ ၿပီးသည္ႏွင့္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ကို ေျခလွမ္း-၂လွမ္း ထဲျဖင့္ ႂကြျမန္းခဲ့ကာ ၇-ဝါ ေျမာက္ကို တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္၌ ဝါဆုိခဲ့ကာ အဘိဓမၼ-၇က်မ္းကို ေဟာၾကား ကာ အရိယာမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးဆပ္ ေပးခဲ့၏။ ထိုသို႔ႂကြရာ၌ ပထမေျခလွမ္းကို ယုဂႏၶိဳ ေတာင္ထိပ္ရွိ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၌ ခ်လွမ္းကာ ဒုတိယေျခလွမ္းကို တရားပြဲက်င္းပမည့္ တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္၌ ခ်လွမ္းခဲ့သျဖင့္ ဘုရား၏ ေျခတလွမ္းသည္ ယူဇနာ-၄၂၀၀၀ ကြာေဝးသျဖင့္ မိုင္အားျဖင့္ ၅၄၆၀၀၀ မိုင္ ရွိ၏။
သာမာန္အားျဖင့္ နတ္မ်ား၏ အရပ္အျမင့့္သည္ တယူဇနာ ရွိ၍ မိုင္အားျဖင့္ ၁၃ မိုင္ အျမင့္ ရွိၾက၏။ နတ္ ျဗဟၼာ ပရိတ္သတ္ အလြန္မ်ားလွသျဖင့္ အားလံုးေသာ ပရိတ္သတ္ျမင္သာေအာင္ ဘုရား၏ ခႏၶာကိုယ္ ကို အပ္စပ္ေအာင္ ဖန္တီးထားရမည္ဟု ေတြးထင္ ယူဆပါ၏။
အခ်ိန္ကာလ ကို အပ္စပ္ေအာင္ ျမင္ေယာင္ သင့္ၾက၏။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နတ္ျပည္ ေအာက္ဆံုးထပ္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၏ တရက္လွ်င္ လူ႔ျပည္၏ သက္တမ္းမွာ ႏွစ္-၅၀ ႏွင့္ ညီမွ်သလို၊ တာဝတႎသာ ၏ တရက္သည္ လူ႔ျပည္၏ သက္တမ္း ႏွစ္-၁၀၀ ႏွင့္ ညီမွ်ေန၍ လူ႔ျပည္မွာ ဝါတြင္း-၃လ တနည္း လူ႔သက္ ရက္ေပါင္း-၉၀ ရွိျငားလည္း
တာဝတႎသာ နတ္သက္သည္ ဥပမာအားျဖင့္ ၃မိနစ္ ၄ စကၠန္႔ သာရွိႏိူင္မည္ဟု ေတြးထင္ရ၏။ တဖန္ လူ႔ျပည္မွာ ေဟာစဥ္ လူအမ်ား ၾကားလွ်င္ နားလည္လြယ္ေအာင္ လူတို႔ သာမာန္ စကားေျပာႏူန္းျဖင့္ ေျပာရေသာ္လဲ၊ တာဝတႎသာ တြင္မူ လူတို႔ကို သာမန္ ေဟာၾကား ရေသာ တရားေဟာႏႈန္းထက္ ၁၂၈ ဆ ပိုျမန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အဘိဓမၼ-၇ က်မ္း ကို တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္၌ ေဟာၾကားရာတြင္ တက်မ္းစီ ရွည္ၾကာသည့္ လူ႔ျပည္အခ်ိန္ သက္တမ္းကို ၁၂၈ ႏွင့္ ျပန္ေျမႇာက္ မွသာ တက်မ္းစီ ဘုရားေဟာခဲ့ေသာ တရား၏ အနက္မွာ အလြန္က်ယ္ဝန္း၍ လူတို႔ မတတ္သာေပ။
လူ႔သက္တမ္းအရ ၾကည့္လွ်င္----
၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း ကို ( ၁၂ ) ရက္ ၊
၂။ ဝိဘဂၢက်မ္း ကို ( ၁၂ ) ရက္ ၊
၃။ ဓာတုကထာက်မ္း ကို ( ၆ ) ရက္၊
၄။ ပုဂၢလပညတၱိက်မ္း ကို( ၇ ) ရက္ ၊
၅။ ကထာဝတၳဳက်မ္း ကို ( ၈ ) ရက္ ၊
၆။ ယမကက်မ္း ကို ( ၂၀ )ရက္ ႏွင့္
၇။ ပ႒ာနက်မ္း ကို ( ၂၅ ) ရက္ ၾကာေအာင္ စုစုေပါင္း လူ႔သက္တမ္း ရက္ေပါင္း-၉၀ ေဟာခဲ့ရ၏။
ဤေနရာတြင္ လူမ်ား သတိထား သင့္သည့္ အခ်က္မွာ"ပ႒ာန္းက်မ္း" ျဖစ္ၿပီး"ပ႒ာန္းပစၥည္း" မဟုတ္ပါ။ ပ႒ာန္းပစၥည္း သည္လည္း( ၂၄ ) ပစၥည္း ရွိသလို ပ႒ာန္းက်မ္း သည္လည္း( ၂၄ ) က်မ္း ရွိ၏။ ပစၥည္း ဟူေသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္ က်မ္း ဟူသည့္ ေဝါဟာရ တို႔မွာ ႏိူင္း ယွဥ္ေသာ္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ႏွင့္ ဇီးေစ့ မွ်မက ကြာ၍ မႏိူင္းသာေပ။
ပိဋကတ္ေတာ္ အရ ရွင္းျပရလွ်င္
က)။ တာဝတိ ံသာ၌ ေဟာၾကားေသာ
ပ႒ာန္း ကို"အတိဝိတၳာရပ႒ာန္း" ဟု ေခၚကာ အလြန္က်ယ္၏။
ခ)။ ဟိမဝႏၲာ စႏၵကူးေတာ ၌ ဘုရားရွင္မွ လက်္ာေတာ္ရံ အရွင္သာရိပုတၱရာ အား ျပန္ေဟာျပေသာ ပ႒ာန္း တရားသည္ အလြန္ က်ဥ္းၿပီး
ယင္းကို"အတိသေခၤပပ႒ာန္း" ဟု ေခၚေဝၚ ပညတ္၏။
ဂ)။ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ မွ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ႂကြလာတိုင္း တပည့္ရဟန္း-၅၀၀ တို႔အား ျပန္လည္ကာ ေဟာၾကားေပးခဲ့ေသာ ပ႒ာန္းကို"နာတိဝိတၳာရ နာတိသေခၤပ ပ႒ာန္း" ဟု သမုတ္၏။
ယေန႔ လူျပည္၌ ႐ြတ္ပြား သရဇၩယ္ ေနေသာ ပ႒ာန္းမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေသာ"နာတိဝိတၳာရ၊ နာတိသေခၤပ" ဟူေသာ ပ႒ာန္း၏
မက်ဥ္းလြန္း မက်ယ္လြန္းေသာ ပ႒ာန္းက်မ္း ျဖစ္၏။ ဤ ပ႒ာန္းက်မ္းတြင္ က်မ္းငယ္-၂၄က်မ္း ရွိ၏။
အဆိုပါ ၂၄-က်မ္း ကို ျပန္ထပ္ တူရာခြဲေသာ္------
၁။ ဓမၼာႏုေလာမ-၆ က်မ္း ၊
၂။ ဓမၼပစၥနီယ-၆ က်မ္း ၊
၃။ ဓမၼာႏုေလာမပစၥနီယ-၆ က်မ္း ၊ ႏွင့္
၄။ ဓမၼပစၥနီယာႏုေလာမ-၆ က်မ္း တို႔ျဖစ္၏။
ယင္း ၆-က်မ္းမွာ----
၁။ တိက ပ႒ာန္း ၊
၂။ ဒုက ပ႒ာန္း ၊
၃။ တိကဒုက ပ႒ာန္း ၊
၄။ ဒုကတိက ပ႒ာန္း ၊
၅။ တိကတိက ပဌာန္း ႏွင့္
၆။ ဒုကဒုက ပ႒ာန္း တို႔ျဖစ္ၾက၏။
တဖန္ အထက္ပါ ပ႒ာန္း-၂၄ က်မ္း ကို"ေပယ်ာလ" ျမဳပ္၍ အက်ဥ္းခ်ံဳးကာ ဆ႒မသဂၤါယနာ တင္ျခင္းမူအတိုင္း ပ႒ာန္း-၅ တြဲ အျဖစ္ (စာအုပ္ ၅ အုပ္) စာမ်က္ႏွာေပါင္း-၂၆ ၀၀ ေက်ာ္ ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းကာ ယေန႔အခါ အသံမစဲ ပ႒ာန္းပြဲမ်ားအျဖစ္ ၃-ရက္ ခြဲ မွ ၅-ရက္ အထိ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ႐ြတ္ဖတ္ သရဇၩယ္ ေနၾကပါ၏။ ေပယ်ာလ ေဖာ္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေဟာခဲ႔ေသာ ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ ကို အက်ယ္ထိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ ရမည္ ဆိုပါက လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီကာ ရွည္ၾကာေအာင္ ရြတ္ဖတ္လွ်င္လည္း ၿပီးဆံုးရန္ မျဖစ္ႏိူင္၍ ဘုရားရွင္ ေဟာေသာ ပ႒ာန္းသည္ ေလာက၌ ဧရာမ မက အႀကီးက်ယ္ဆံုး ျဖစ္၏ဟု မွတ္သား သိရွိသင့္၏။
အ႒ကထာဆရာ ဧတဒဂ္-၅ဘြဲ႕ ရေသာ အရွင္အာနႏၵာ က အမိန္႔ရွိခဲ့သည္မွာ ဘုရားေဟာၾကား ခဲ့ေသာ ပ႒ာန္းက်မ္းကို ျပန္ေဟာရလွ်င္ ေမးခြန္း အေမး ပ႒ာန္း ႏွင့္ အေျဖ ပ႒ာန္း ဟူ၍ ၂-ပိုင္း ရွိရာ"အေျဖ ပ႒ာန္း" ကို ဆက္တိုက္ မနားတမ္း ေဟာရလွ်င္ပင္ ဘဝေပါင္း ရာေထာင္ခ်ီၾကာေအာင္ အခ်ိန္ယူေတာင္ ၿပီးမည္မထင္ေပ ဟု ဆံုးမခဲ့၏။ ထို႔အတူ ဋီကာဆရာမ်ား မိန္႔မွာခ်က္အရ"အေမး ပ႒ာန္း" သည္ စာေၾကာင္းေရ ၃၀ ပါေသာ စာမ်က္ႏွာ ေပါင္း-၄၀၀ ရွိေသာ A4 ဆိုဒ္ စာအုပ္ေပါင္း အုပ္ရည္ ၃-သန္း ေက်ာ္ ခန္႔ရွိ၍ ပ႒ာန္းက်မ္းသည္ ဘုရားေဟာ တရားမ်ားတြင္ အနက္နဲ ဆံုးျဖစ္၏။
ထိုသို႔ ပ႒ာန္းကို ႐ြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကရာ၌
၁။ ဓမၼဂမၻီရ - ေဝါဟာရပုဒ္ ႏွင့္ ဝါက် နက္နဲျခင္း၊
၂။ အတၳဂမၻီရ - အနက္အဓိပၸာယ္ သေဘာသဘဝ တို႔ နက္နဲျခင္း။
၃။ ေဒသနာဂမၻီရ - ေဟာပုံ ေဟာနည္း အစီအစဥ္ တို႔ နက္နၿဲခင္း ႏွင့္
၄။ ပဋိေဝဓဂမၻီရ - ထိုးထြင္းသိျမင္ ႏိူင္ေသာ ဉာဏ္ ပညာ နက္နဲျခင္းတို႔ လိုအပ္၏။
ဋီကာ ပညာရွင္မ်ား အလိုအရ"က်မ္းႀကီး ပ႒ာန္း၊ က်မ္းငယ္ ဆန္း ႏွင့္ က်မ္းလတ္ ဓာတုကထာ" ဟူ၍ အမိန္႔ ရွိခဲ့ျခင္းအေပၚ တရားမိခဲ့၏။
လူမ်ားသိေနၾကေသာ ပ႒ာန္းပစၥည္း-၂၄ ပစၥည္းသည္"ပစၥည္း" မွ်သာ ျဖစ္၏။ ဤ ၂၄-ပစၥည္း ကို ပစၥယုေဒၵသ ဟု သမုတ္ကာ အဆိုပါ ၂၄-ပစၥည္း ကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ ထားမႈကို ပစၥယနိေဒၵသ ဟု သမုတ္ ေပးမႈသည္ သီးသန္႔ ျဖစ္၏။ တနည္းဆိုေသာ္ ပစၥည္း ဆိုသည္မွာ ဝိပႆနာ အရ ေကာက္လွ်င္"အေၾကာင္း" ျဖစ္၏။ ယေန႔အားလံုးမွ မလိုခ်င္ ခ်င္ လုိခ်င္ခ်င္ ရေနၾကေသာ ဒုကၡသစၥာသည္ အက်ိဳး ပစၥယုပၸန္ ျဖစ္၏။ ဤကဲ့သို႔
အေၾကာင္းမ်ား ႏွင့္ အက်ိဳးမ်ား ဆက္စပ္ေနမႈ သတၱိ သည္ ပစၥယသတၱိ ျဖစ္၏။
ယခုလို အေနာက္ ဥေရာပႏိူင္ငံမ်ား၌ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ေနၾကကာ ပဋိပတ္ က်င့္ေနၾကလ်က္ ပရိယတ္ ကို ေလ့လာဆည္းပူး ေနၾကသူမ်ားသည္
ျမန္မာျပည္မွ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ကဲ့သို႔ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား မဟုတ္ၾကပဲ တျခား ဘာသာမ်ား မွ ကူးေျပာင္းလာသူမ်ားႏွင့္ ဘာသာမဲ့ ဘဝမွ
အတန္းသညာ ဘြဲ႕ရၿပီးမွသာ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ဘာသာ ကို ေသခ်ာ ေလ့လာၿပီးမွသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို
သေဘာက် လကၡံၾကၿပီး စီးပြားရွာ-အိမ္ေထာင္ ရွိလ်က္ ျဖင့္ ပဋိပတ္ ႏွင့္ ပရိယတ္ ကို ႀကိဳးစားေနၾကတာ အလြန္ခ်ီးက်ဴးမိပါ၏။ ျမန္မာျပည္သာမ်ားကမူ
ျမန္မာျပည္မွာ ပုံးေပါလေအာ အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိူင္ေသာ တရားဓမၼမ်ားကို အထင္မႀကီးၾကပဲ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ Traditional Buddhism မ်ားသာျဖစ္ေနၾကကာ ဒီသား၊ ဒီသမီး၊ ဒီမယား၊ ဒီလင္၊
ဒီေျမး၊ ဒီျမစ္၊ ဒီတိုက္၊ ဒီအိမ္၊ ဒီပစၥည္း၊ ဒီၿခံ ႏွင့္
ဒီမိုကေရစီ ကို ဖက္တြယ္ေနၾကကာ အိပ္-စား-ကာမ ဤသံုးဝ ျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ေနၾက၍ အလြန္ ဝမ္းနည္းစရာ ျဖစ္၏။
ပ႒ာန္း ကို ထဲထဲဝင္ဝင္ မသိ မတတ္ အမွန္ သေဘာ ကို ပိုင္းျခားကာ အမွန္မသိပဲ၊ ဝိပႆနာ က်င့္ကာ အထက္မဂ္မ်ား ရသည္ ဆိုလွ်င္ လံုးဝ မျဖစ္ႏိူင္ပါ။ ပုထုဇဥ္မ်ားကသာ အျပင္ပန္း ၾကည့္ကာ ေလးစားကာ အထင္ႀကီးေကာင္း ႀကီးမည္၊ သို႔ေသာ္ တကယ့္ အရိယာအစစ္မ်ားက သနားၾကည့္ ၾကည့္ကာ သတိေပး၍ မရက ဥေပကၡာျပဳၾကေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အခ်ိန္က်န္ေသးတုန္း ေလ့လာပါ သင္ယူပါ လိုက္စားပါ ဇြဲ မေလ်ာ့ၾကပါႏွင့္ ဟုသာ ကြၽႏ္ုပ္ ေဇာတိက မွ အေနေဝး ေနၾကလည္း ေမတၱာျဖင့္ သုတမယဉာဏ္ အတြက္ ဓမၼဒါန ျပဳအပ္ပါသည္။ ။
"သတၱဝါ မွန္သေ႐ႊ ့ တရားေတြ႕ ခ်မ္းေျမ႕သာယာ ရွိပါေစ"
ု
No comments:
Post a Comment