(၇)
ဣရိယာပထပိုင္း၊ အေထြေထြမွတ္
=====================
ရပ္ကမၼ႒ာန္းန႔ဲ ေလ်ာင္းကမၼ႒ာန္း
-----------------------------------------
ဝိပႆနာနယ္ပယ္မွာ ဘဂၤဉာဏ္မေရာက္မခ်င္း ပညတ္နယ္ကို မလြန္ေသး။ ဘဂၤဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာရင္ေတာ့ကား ပရမတ္နယ္ထဲ ေရာက္ၿပီမို႔ ဆရာကေန အာ႐ုံကို တည့္ေပးဖို႔ မလိုသေလာက္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပရမတ္နယ္ထဲသို႔ ဝင္သြားၿပီျဖစ္လို႔ ဘယ္ဟာမွတ္မွတ္ လမ္းမွားစရာ မ႐ွိေတာ့လို႔ပါ။
စူးစိုက္မႈကလည္း ပုံစံေျပာင္းသြားတယ္။ ပညတ္ဆိုတ့ဲ ျငမ္းကို ဖ်က္ပစ္ၿပီး ပရမတ္ဆိုတ့ဲ ေလွခါးေပၚ ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာ ဆက္တက္သြားဟန္မ်ဳိးေပါ့။
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီဟာ မဂ္ဖိုလ္သုိ႔ မေရာက္ႏိုင္ေသးရင္ေတာင္မွ ပရမတ္နယ္ထဲေတာ့ ေရာက္ႏွင့္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘဂၤဉာဏ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ဖို႔အေရး နည္းမ်ဳိးစုံန႔ဲ ၾကဳိးစားယူသင့္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလို ၾကဳိးစားေနေပမ့ဲ တစ္ခါတစ္ရံမွာ မိမိ႐ႈမွတ္ေနတ့ဲ ကမၼ႒ာန္းေတြန႔ဲ ခရီးမေပါက္ႏိုင္တာ ၾကဳံတတ္ၾကတယ္။ ဒီသုိ႔ျဖစ္ရင္ အျခားပုံသ႑ာန္န႔ဲ ႐ႈမွတ္ၾကည့္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ ထိုင္ကမၼ႒ာန္း၊ စၾကၤန္ကမၼ႒ာန္းတို႔အျပင္ ရပ္ကမၼ႒ာန္းန႔ဲ ေလ်ာင္းကမၼ႒ာန္းတို႔ကို ေျပာင္းမွတ္တာမ်ဳိးပါ။
ရပ္ကမၼ႒ာန္းဆိုတာ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ရင္း စၾကၤန္လမ္းဆုံးလို႔ ရပ္ေနတ့ဲ ပုံသ႑ာန္အတိုင္း ရပ္ၿပီး ႐ႈမွတ္ပုံကလည္း အတူတူပင္။ ေလ်ာင္းကမၼ႒ာန္းကလည္း ရပ္ေနရာမွာ ေလ်ာင္းကို ေျပာင္းၿပီး မွတ္သြား႐ုံပါ။
အထူးျပဳျပီး သတိထားရမွာက ဆိုခ့ဲပါ ကမၼ႒ာန္း ၂ မ်ဳိးစလုံးမွာ ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအျဖစ္ ရပ္၊ ေလ်ာင္းတို႔ျဖစ္ၿပီး ထိန႔ဲ သိကိုလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို တြဲေပးရပါတယ္။ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးရ႕ဲ သေဘာသဘာဝေတြ ထင္႐ွားလာပါက ထိထိမိမိ မွတ္ဖို႔ရန္န႔ဲ ဓာတ္သေဘာတရားေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သိႏိုင္ဖို႔ ပိုအားျပဳရန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ပိုအားျပဳရမယ္ ဆိုတာကို သတိထားရန္လိုပါမယ္။ ထိုင္မွတ္န႔ဲ စၾကၤန္မွတ္ေတြမွာေတာ့ ဓာတ္သေဘာတရားေတြကို ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းထက္ ထူးကဲပိုလြန္လာမွသာ ထင္႐ွားေပၚရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ႐ႈမွတ္ရတာျဖစ္ေပမ့ဲ ဒီႏွစ္မ်ဳိးမွာကား ႐ႈမွတ္ဖို႔ရာ ထင္႐ွားမႈ လုံေလာက္ရင္ ႐ႈမွတ္ရမွာကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဓာတ္သေဘာတရားေတြကို ပိုမိုၿပီး အေလးထားရမ့ဲ သေဘာပါ။
အထူးမွတ္ရန္။ ။အိပ္ရာဝင္ ေလ်ာင္းတ့ဲအခါမွာကား ေဖာင္းပိန္ကိုလည္း မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။
ရပ္န႔ဲေလ်ာင္းကမၼ႒ာန္း ၿပီးပါၿပီ
××××××××××××××××××××
(အေထြေထြမွတ္၊စားေသာက္စဥ္ မွတ္ပုံ)
=========================
စားေသာက္ပုံ ၃ မ်ဳိးန႔ဲ မွတ္ခ်က္မ်ား
-------------------------------------------
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီေတြအေနန႔ဲ အစာ စားသုံးတ့ဲအခါ ဝင္ရမ့ဲ ေဘာင္သုံးမ်ဳိး ႐ွိပါတယ္။
၁။ သီလန႔ဲ စားသုံးျခင္း
ဤသည့္စားဖြယ္ဆိုၿပီးမွ စားသုံးတာဟာ ပစၥယသႏၷိႆိတသီလကို ေဆာက္တည္ရင္း စားသုံးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သမထန႔ဲ စားသုံးျခင္း
အလႉ႐ွင္မ်ားအား ေမတၱာ ပြားမ်ားၿပီးမွ စားသုံးတာကို ေခၚပါတယ္။
၃။ ဝိပႆနာန႔ဲ စားသုံးျခင္း
႐ႈမွတ္မႈ သတိန႔ဲအတူ စားသုံးတာဟာ ဝိပႆနာန႔ဲ စားသုံးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
စားသုံးတာန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ ျပဳေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။ အဲ့ဒီ အတိုင္းပင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ေယာဂီမ်ားအား လိုက္နာက်င့္သုံးရန္ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
ဆင္ျခင္ၿပီး စားသုံးတယ္ဆိုတာ အစာအာဟာရကေန ျဖစ္ေပၚလာမ့ဲ အားအင္မ်ားဟာ သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယ ႏွစ္မ်ဳိးကို က်င့္သုံးႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေစရပါမယ္လို႔ အဓိ႒ာန္ျပဳျခင္းျဖစ္တယ္။ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ရင္း စားသုံးေနျခင္းကား ျဗဟၼစရိယႏွစ္ပါးကို က်င့္သုံးေနျခင္းပင္ျဖစ္လို႔ ဆင္ျခင္ေနတာထက္ အမွတ္မလြတ္ေစဘဲ စားသုံးျခင္းက ပိုေကာင္းပါတယ္။
ေမတၱာပို႔ၿပီးမွ စားသုံးတယ္ဆိုရာမွာ အလႉ႐ွင္ေတြရ႕ဲ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစခ်င္လို႔ ပို႔သတာေၾကာင့္ ေမတၱာ ပြားမ်ားသူမွာ သမထကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပြားမ်ားသူရ႕ဲ ရ႐ွိတ့ဲ ကုသုိလ္အာနိသင္အတိုင္း အလႉ႐ွင္ေတြဖက္မွာ ကုသိုလ္ေရာင္ျပန္ ဟပ္ပါတယ္။ အလႉ႐ွင္ေတြဟာ ကုသိုလ္ေရာင္ျပန္ ဟပ္တာပဲ ျပန္ရပါတယ္ဆိုရင္ အလႉခံပုဂၢဳိလ္ဖက္က ပုိၿပီး အာနိသင္ ႀကီးမားတ့ဲ ကုသိုလ္မ်ဳိးကို ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ သမထကုသိုလ္ထက္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာကုသိုလ္ကား ကုသိုလ္အာနိသင္ အဆေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ႀကီးမားတာေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္မႈန႔ဲသာ အစာကို စားသုံးသင့္ပါတယ္။
အထက္မွာ ဆိုခ့ဲတ့ဲ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရ႕ဲ မွတ္ခ်က္ျပဳမႈမ်ားဟာ အလႉ႐ွင္ေတြန႔ဲ အလႉခံပုဂၢဳိလ္မ်ားအၾကား တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တ့ဲ ဆက္စပ္ပတ္သက္ပုံကို တင္ျပထားသလိုပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ လိုလားသူမွန္ပါက မျဖစ္မေန လိုက္နာက်င့္သုံး သင့္လွပါတယ္။
စားေသာက္ရာမွာ ႐ႈမွတ္ပုံ
--------------------------------
စားေသာက္ဖို႔ရန္ သြားလာတာေတြန႔ဲ စားေသာက္ရန္ အဆင္သင့္ ျပင္ၿပီးအထိ လႈပ္႐ွားမႈမ်ားအတိုင္း နာမည္တပ္ေပးကာ မွတ္သြား႐ုံပါ။ ထိုင္ၿပီးလို႔႐ွိရင္ အစားအစာကို တပ္မက္စိတ္ ျဖစ္ေပၚမလာေအာင္ အားထုတ္စ ေယာဂီမ်ားအေနန႔ဲ အာဟာေရ ပဋိကူလသညာကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါတယ္။
ပုကံခြက္ေယာက္ထဲကန႔ဲ ပါးစပ္ထဲမွာ အေစးေပါက္ေအာင္ ဝါးထားတ့ဲဟာကို ႏႈိင္းယွဥ္ေတြးရပါမယ္။ ပါးစပ္ထဲကဟာန႔ဲ အစာကေန အညစ္အေၾကးျဖစ္ၿပီး စြန္႔ထုတ္ရတ့ဲဟာကို ႏႈိင္းယွဥ္စဥ္းစားရပါမယ္။
အစားအေသာက္ေကာင္းကို မွီဝဲရေပမ့ဲ အမွတ္သတိမပ်က္။ တပ္မက္မႈျဖစ္လာေပမ့ဲ အမွတ္သတိန႔ဲ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ၿပီ ဆိုရင္ကေတာ့ စားေသာက္ပုံေတြကိုသာ ႐ႈမွတ္သြားရပါမယ္။
စားေသာက္တ့ဲအခါ ႐ႈမွတ္ပုံ ၆ ဆင့္႐ွိပါတယ္။
၁။ ထမင္းလုတ္ျပင္ရင္ ျပင္တယ္လို႔ လက္ရ႕ဲလႈပ္႐ွားဟန္အလိုက္ မွတ္ရပါတယ္။
၂။ ျပင္ၿပီးတ့ဲ ထမင္းလုတ္ကို ပါးစပ္ဆီ ယူသြားတ့ဲအခါ ယူတယ္လို႔ မွတ္ပါမယ္။
၃။ ထမင္းလုတ္ကို ခြံ႔တ့ဲအခါ ခြံ႔တယ္ေပါ့။
၄။ လက္ျပန္ခ်တ့ဲအခါ ခ်တယ္လို႔ မွတ္ပါ။
၅။ ဝါးေနစဥ္ ဝါးတယ္လို႔ ဝါးလို႔ မၿပီးမခ်င္း မွတ္ေနရမယ္။
၆။ ဝါးၿပီးလို႔ မ်ဳိခ်တ့ဲအခါ မ်ဳိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။
မ်ဳိခ်တ့ဲအခါ အားထုတ္စ ေယာဂီေတြအေနန႔ဲ သတိထားရပါမယ္။
ေနာက္ၿပီး အေသးစိတ္အမူအရာ အားလုံးရ႕ဲ အမွတ္ေတြ အျပည့္အစုံ မမွတ္ႏိုင္ေသးခင္မွာ အရသာကို မမွတ္ေသးဘဲ အမူအရာေတြကိုသာ မွတ္ရပါမယ္။ အေသးစိတ္ႏိုင္တ့ဲ ေယာဂီမ်ားဆိုရင္ေတာင္ ရသတဏွာမျဖစ္ေအာင္ သို႔မဟုတ္ ရသတဏွာရ႕ဲ ဖ်ားေယာင္းရာ ပါမသြားေအာင္ မွတ္ႏိုင္စြမ္းခါမွ အရသာအမွတ္ကို မွတ္ၾကရပါမယ္။
အထူးသတိခ်ပ္ရမွာက လက္လႈပ္တ့ဲအခါ ပါးစပ္ မလႈပ္မိေစဖို႔န႔ဲ ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ ပါးစပ္လႈပ္ေနတ့ဲအခါ လက္မလႈပ္မိေစဖို႔ပါ။ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံး ျပဳိင္တူလႈပ္ေနရင္ ဟိုဟာ မွတ္ရမလိုလို ဒီဟာ မွတ္ရမလိုလိုန႔ဲ ႐ႈပ္ေထြးသြားတတ္ပါတယ္။
ျပဳိင္တူလႈပ္ေနရင္ အမွတ္မပါသေလာက္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲ့ဒီ ျပဳိင္တူလႈပ္တာကို သတိန႔ဲ ထိန္းမရႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ စားေသာက္ေနတာကို အကုန္လံုး ျခဳံငုံအာ႐ုံျပဳျပီး စားတယ္၊ စားတယ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္မေန မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကဳိးစားယူရပါမယ္။ ႐ႈမွတ္မႈဆိုတာ ေယာဂီရ႕ဲ အသက္မို႔ပါ။
စားေသာက္စရာေတြအေပၚ ႐ွိရမ့ဲသေဘာထား
--------------------------------------------------------
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီအေနန႔ဲ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကို သာမန္လူတစ္ေယာက္လို သေဘာမထားရပါ။ ပစၥေဝကၡဏာ ဆင္ျခင္တ့ဲအထဲမွာ ပါတ့ဲအတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ၾကဳိးစားၾကရပါမယ္။
ထိထိေရာက္ေရာက္ ပုံမေဖာ္ႏိုင္ပါက လိုခ်င္ေနၾကတ့ဲ တရားကို မရတ့ဲအျပင္ ရသတဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡေတာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူတစ္ပါးတို႔ရ႕ဲ အလႉေကြၽးေတာင္ တင္သြားႏိုင္ပါေသးတယ္။
အစားမေတာ္ တစ္လုတ္၊ အသြားမေတာ္ တစ္လွမ္း တ့ဲ။ ဒီစကားထဲက တရားခံဟာ တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီေတြ မျဖစ္သင့္ပါ။ အမွန္တကယ္ အမွတ္သတိန႔ဲ စားသုံးသူဆိုရင္ တရားခံဘဝက မုခ်လြတ္မယ္ဆိုတာ ထူးၿပီး ေျပာဖြယ္ပင္မလို။ သို႔တေစ အမွတ္မျမဲေသးခင္မွာေတာ့ လြတ္ဖို႔ မလြယ္ကူလွပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ရသတဏွာ မဖက္ရေအာင္န႔ဲ အစားမေတာ္ တစ္လုတ္ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဆင္ျခင္မႈစြမ္းရည္ကိုလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို အသုံးခ်ရပါမယ္။
တစ္ခါတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ ေလအဟုန္လို လ်င္ျမန္စြာ ကူးစက္ျပန္႔ပြားၿပီး ႐ုတ္ခ်ည္း ေသေစတ့ဲ ကပ္ေရာဂါတစ္မ်ဳိး က်ေရာက္ပါတယ္။ တစ္ရြာလုံးနီးနီး ေသကုန္တာကို ရြာအစြန္ဆုံး အိမ္ကလူေတြ သိေတာ့ မိသားစု သုံးေယာက္ ရြာကေန လက္ဗလာန႔ဲ ထြက္ေျပးခ့ဲရတယ္။
သူတို႔ ဦးတည္ရာက ကႏၱာရျဖစ္ေနခ႔ဲလို႔ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာန႔ဲ ခရီးဆက္ေနၾကရပါတယ္။ မေျပးလို႔ကလည္းမျဖစ္။ ေျပးရျပန္ေတာ့လည္း ကႏၱာရမို႔ ခရီးမတြင္။ ဒီၾကားထဲ စားစရာက မပါ။ ေသာက္စရာက နတၳိ။ စားေသာက္စရာ႐ွိတ့ဲ ကႏၱာရအစြန္ကို ျမင္ေနရၿပီ ဆိုတာေတာင္ ခရီးဆက္ဖို႔ အားအင္ေတြ ကုန္ခမ္းေလၿပီထင့္။
ဒီအခ်ိန္မွာ လင္ေယာက်္ားျဖစ္သူထံမွ အေတြးေကာင္းတစ္ခု ေပၚလာပါတယ္။ ဒီအတိုင္းသာ မႈိင္ေထြေနၾကပါက မိသားစုအကုန္လုံး ေသဆုံးၾကရဖြယ္႐ွိတယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္က အေသခံၿပီး က်န္သူႏွစ္ေယာက္ ေကြၽးမယ္ဆိုမွ က်န္သူႏွစ္ေယာက္ အသက္႐ွင္ႏိုင္မယ္လို႔ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူကပင္ သူ႔ရ႕ဲမိန္းမသူကို အနစ္နာခံစကား ခင္းပါတယ္။
သူ႔ကို သတ္ၿပီး သားအမိႏွစ္ေယာက္ အေသြးကို ေသာက္ၿပီး အသားကို စားပါက ကႏၱာရကို လြန္ၿပီး အသက္႐ွင္ႏိုင္ပါတယ္။ အသက္႐ွင္သြားပါက အက်င့္ေကာင္းမြန္ၿပီး လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္တ့ဲ ေနာက္လင္တစ္ေယာက္ကို ထပ္ယူကာ သားေလးကို လူလားေျမာက္ေအာင္ ျပဳစုသြားဖို႔ မွာၾကားပါတယ္။
မိန္းမသူကလည္း စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး စကားျပန္ပါတယ္။ သားတစ္ေယာက္ကို မိခင္တစ္ေယာက္ထဲန႔ဲ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူပါ။ သားကို ဖခင္တို႔ကသာ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ထိန္းေၾကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႔ကိုသာ သတ္ၿပီး စားေသာက္ၾကဖို႔န႔ဲ သားကို လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ ထိန္းေၾကာင္းေစာင့္ေ႐ွာက္ဖို႔လည္း မွာၾကားလိုက္ပါတယ္။
ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္ဟာ အတန္ငယ္ စကားေျပာေနၾကရင္း သားငယ္ကို နင့္အေဖဆီသြား နင့္အေမဆီသြားန႔ဲ တြန္းပို႔ေနၾကရာ ကေလးငယ္ဟာ အေမာဆို႔ကာ ေသဆုံးသြား႐ွာပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့မွ ကေလးငယ္ရ႕ဲ အေလာင္းေကာင္ကို ဖ်က္ဆီးကာ အေသြးကို ေသာက္ၾကတယ္။ အသားကို စားၾကတယ္။ ဒိေနာက္ ကႏၱာရကို လြန္ျမာက္ေအာင္ ခရီးဆက္သြားၾကၿပီး ဘဝသစ္ ထူေထာင္ႏိုင္ခ့ဲၾကပါတယ္။
ေမာင္ႏွံအစုံဟာ သားငယ္ရ႕ဲ အေသြးေတြကို ေရလို ေသာက္သုံးၾကရေပမ့ဲ ေရေသာက္သလို အရသာမေတြ႔ႏိုင္ၾကပါ။ ႏူးညံ့ေပ်ာင္းအိေနတ့ဲ အသားကို စားၾကရေပမ့ဲ မေပ်ာ္ႏိုင္ၾကပါ။ ေ႐ွ႕ခရီး ဆက္ႏိုင္ဖို႔ရန္ဆိုတ့ဲ ရည္ရြယ္ခ်က္အတြက္ အာသာေျပေအာင္န႔ဲ အဆာေျပေအာင္သာ ႀကိတ္မိွတ္ၿပီး ေသာက္ခ့ဲၾကရ၊ စားခ့ဲၾကရပါသတ့ဲ။
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီအေနန႔ဲ စားေသာက္ေနၾကစဥ္ အထက္က ပုံဝတၳဳေလးကို ဆင္ျခင္မိပါရင္လည္း ရသတဏွာမေပၚလာေအာင္ တားဆီးႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ မိဘႏွစ္ပါးက သားငယ္ရ႕ဲ အေသြးအသားေတြကို ေသာက္စားၿပီး ကႏၱာရခရီးကို လြန္ေျမာက္ေအာင္ သြားႏိုင္ခ့ဲၾကသလို ငါသည္ ဒီေသာက္ဖြယ္ စားဖြယ္မ်ားကို ေသာက္စားျခင္းအားျဖင့္ ကိေလသာေတာကေန လြန္ေျမာက္ေအာင္ က်င့္ၾကံသြားႏိုင္ရန္သာျဖစ္တယ္လို႔ ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ႏွလုံးသြင္းရပါမယ္။ ဒါဆိုရင္ မေတာ္တ့ဲ အစားတစ္လုတ္ကိုလည္း ေ႐ွာင္ကြင္းသြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီရ႕ဲ စားေသာက္ေရးန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး ဒီေလာက္က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ေျပာေနရတာဟာ အေၾကာင္း႐ွိလို႔ပါ။ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံငါးပါးထဲမွာ ရသာ႐ုံေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတ့ဲ ရသတဏွာက အဆိုးဆုံးန႔ဲ အက်ယ္ျပန္႔ဆုံးမို႔ပါ။ ဟသၤာကိုးေသာင္းတို႔ ဇာတ္တူသားစားၾကၿပီး မ်ဳိးသုဥ္းသြားခ့ဲၾကရတာ ရသတဏွာေၾကာင့္၊ ေပါရိသာဒႀကီး ဘဝပ်က္ခ့ဲရတာ ရသတဏွာေၾကာင့္ပါ။
သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပမ့ဲ အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ခ့ဲရင္ မေ႐ွာင္ႏိုင္ၾကတာလည္း ရသတဏွာပါ။ ရိပ္သာေတြမွာ စားစရာ အထုပ္ႀကီးငယ္ေတြန႔ဲ တရားသြားအားထုတ္ၾကတ့ဲ ေယာဂီေတြကို ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ အဲ့ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူးေလ။
စားေသာက္စဥ္ ႐ႈမွတ္ပုံၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××××××
အေထြေထြမွတ္
==========
အေထြေထြမွတ္မွာ သီးျခားေခါင္းစဥ္န႔ဲ ေရးသင့္တာေတြကို ေရးသားခ့ဲၿပီးပါၿပီ။ က်န္တာေတြကေတာ့ အတိုအထြာမ်ားပင္။ စုံစီနဖာမို႔ သီးသန္ ့ေခါင္းစဥ္ေတြန႔ဲ မေရးေတာ့ပါ။
သို႔ေပမင့္ က်န္ေနတ့ဲ စုံစီနဖာေတြဟာလည္း မ႐ႈမွတ္ဘဲ ထားခ့ဲရမွာေတြေတာ့ မဟုတ္ရပါ။ သူ႔အတိုင္းအတာန႔ဲ သူ႔တန္ေၾကးမ်ားကေတာ့ျဖင့္ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည္ပင္။ သို႔ျဖစ္လို႔ မျဖစ္မေန ႐ႈမွတ္ၾကရမွာကား ေျပာစရာမလိုဘူး ထင္ပါရ႕ဲ။ အဲ့ဒါေတြက တကယ့္ကို အေထြေထြမွတ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္ ႐ႈမွတ္မႈေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဣရိယာပုထ္ႀကီး ၄ မ်ဳိးမွ က်န္တ့ဲ သြားလာလႈပ္႐ွားမႈေတြ အားလုံးပါဝင္ပါမယ္။
အေထြေထြမွတ္မ်ားရ႕ဲ သီးျခားတန္ဖိုးေတြထဲက ပထမအခ်က္က သမာဓိကို အစဥ္ဆက္မျပတ္ေအာင္ ဆက္စပ္ေပးႏိုင္ျခင္းပါ။ ဥပမာ ထိုင္မွတ္န႔ဲ စၾကၤန္မွတ္ကို ဆက္စပ္ေပးတာမ်ဳိးေပါ့။
ဒီအခန္းက႑ဟာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ထိုင္တိုင္း ေလွ်ာက္တိုင္း သမာဓိကို ျပန္ျပန္ၿပီး ပ်ဳိးေနရရင္ အိမ္ႀကီးလာဖို႔ အခြင့္အေရး နည္းပါးပါမယ္။ ဣရိယာပုထ္တစ္ခုကေန ရထားၿပီးတ့ဲ သမာဓိကို ေနာက္ဣရိယာပုထ္တစ္ခုသို႔ ဆက္စပ္ေပးႏိုင္မွသာ သမာဓိအိမ္က ႀကီးသထက္ ႀကီးလာခြင့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သမာဓိအားအေလ်ာက္ ႐ႈျမင္စြမ္းေပၚမူတည္ၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကရတာေၾကာင့္ သမာဓိအိမ္က ႀကီးေလ ဉာဏ္ျမင့္ျမင့္ေပၚေလလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဆိုေတာ့ကာ သမာဓိအိမ္ႀကီးႀကီး ရ႐ွိႏိုင္ေရးမွာ အေထြေထြမွတ္ေတြဟာ မ႐ွိမျဖစ္တ့ဲအရာေတြေပါ့။
အေထြေထြမွတ္မ်ားရ႕ဲ အေရးပါပုံ ဒုတိယအခ်က္ကား အေသးစိတ္ အမူအရာမ်ားကို ႐ႈမွတ္ေနျခင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြ ထင္ျမင္လြယ္ေစျခင္းပါ။ ဒီအခ်က္ဆိုရင္ ဝိပႆနာဆိုတ့ဲ ေဝါဟာရန႔ဲ ယဥ္ပါးေနသူျဖစ္ပါက ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးေၾကာင္းန႔ဲ ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုး ျမင့္မားေၾကာင္း ရိပ္စားမိပါလိမ့္မယ္။
သို႔တေစ စာ႐ႈသူမ်ား အားလုံးအတြက္ ဗဟုသုတအလို႔ငွါ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး တင္ျပပါမယ္။
ဝိပႆနာနယ္ပယ္မွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡန႔ဲ အနတၱတို႔ဆိုတ့ဲ လကၡဏာယာဥ္ သုံးမ်ဳိး႐ွိပါတယ္။ လကၡဏာဆိုတာက အမွတ္အသား။ ယာဥ္ဆိုတာက ခရီးသြားမ်ား စီးနင္းသြားစရာကို ေခၚတယ္။ လကၡဏာယာဥ္ဆိုေတာ့ကား အမွတ္အသားျပဳျခင္းျဖင့္ ယာဥ္တစ္ခုခုကို စီးနင္းမႈကိစၥၿပီးျခင္းလို႔ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ခရီးသြားမ်ားဟာ အမွတ္အသားျပဳျခင္းဆိုတ့ဲ ယာဥ္သုံးမ်ဳိးကို စီးနင္းသြားပါမွ လိုရာခရီးသို႔ ေရာက္မွာပါ။ အဲ့ဒါေတြကို မစီးရင္ မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဟူလို။
စီးတာေတာ့ စီးသြားလိုက္ခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပသည့္ ဘယ္လိုစီးရပါ့။ အမွတ္အသားျပဳျခင္းျဖင့္ စီးပါမယ္။ ဘယ္ဟာကို အမွတ္အသားျပဳရပါ့။ ျဖစ္ပ်က္ကို အမွတ္အသားျပဳရပါမယ္။
ျဖစ္ပ်က္ကို တိတိက်က် အမွတ္အသားျပဳႏိုင္ၿပီးဆိုပါက အနိစၥလကၡဏာယာဥ္ကို စီးမိျခင္းပါ။ ထူးျခားတာက ဒီယာဥ္သုံးမ်ဳိးဟာ တစ္ခုခုကို စီးမိလိုက္တာန႔ဲ က်န္ႏွစ္မ်ဳိးကိုလည္း အလိုလို စီးၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ (က်န္တ့ဲႏွစ္ပါးကေန စစီးမိပုံေတြကိုေတာ့ အလ်ဥ္းသင့္သလို တင္ျပသြားပါမယ္။)
ျဖစ္ပ်က္ျမင္လွ်င္၊ အနိစၥျမင္သည္၊
အနိစၥျမင္ေတာ့၊ ဒုကၡထင္သည္။
ဒုကၡထင္ေတာ့၊ အနတၱျမင္သည္။
အနတၱျမင္၊ နိဗၺာန္ခြင္၊ ေျပးဝင္ဆိုက္ေရာက္သည္။
အနိစၥလကၡဏာယာဥ္ စီးမိပုံအတြက္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက ေဆာင္ပုဒ္စီေတာ္မူခ့ဲတာျဖစ္ပါတယ္။
အေထြေထြမွတ္ ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၂၂ -၂၄ /၁ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment