Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၇)

(၇)
ဣရိယာပထပိုင္​း၊ အ​ေထြ​ေထြမွတ္​
=====================
ရပ္​ကမၼ႒ာန္​းန႔ဲ ​ေလ်ာင္​းကမၼ႒ာန္​း​
-----------------------------------------
ဝိပႆနာနယ္​ပယ္​မွာ ဘဂၤဉာဏ္မ​ေရာက္​မခ်င္​း ပညတ္​နယ္​ကို မလြန္​​ေသး။ ဘဂၤဉာဏ္​သို႔ ​ေရာက္​လာရင္​​ေတာ့ကား ပရမတ္​နယ္​ထဲ ​ေရာက္​ၿပီမို႔ ဆရာက​ေန အာ႐ုံကို တည္​့​ေပးဖို႔ မလိုသ​ေလာက္​ ျဖစ္​သြားပါတယ္​။ ပရမတ္​နယ္​ထဲသို႔ ဝင္​သြားၿပီျဖစ္​လို႔ ဘယ္​ဟာမွတ္​မွတ္​ လမ္း​မွားစရာ မ႐ွိ​ေတာ့လို႔ပါ။

စူးစိုက္​မႈကလည္​း ပုံစံ​ေျပာင္​းသြားတယ္​။ ပညတ္​ဆိုတ့ဲ ျငမ္​းကို ဖ်က္​ပစ္​ၿပီး ပရမတ္​ဆိုတ့ဲ ​ေလွခါး​ေပၚ ​ေအး​ေဆးၿငိမ္​သက္​စြာ ဆက္​တက္​သြားဟန္​မ်ဳိး​ေပါ့။

တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီဟာ မဂ္​ဖိုလ္​သုိ႔ မ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေသးရင္​​ေတာင္​မွ ပရမတ္​နယ္​ထဲ​ေတာ့ ​ေရာက္​ႏွင္​့ဖို႔ သိပ္​အ​ေရးႀကီးပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဘဂၤဉာဏ္​သို႔ ​ေရာက္​ႏိုင္​ဖို႔အ​ေရး နည္​းမ​်ဳိးစုံန႔ဲ ၾကဳိးစားယူသင္​့ပါတယ္​။

အဲ့ဒီလို ၾကဳိးစား​ေန​ေပမ့ဲ တစ္​ခါတစ္​ရံမွာ မိမိ႐ႈမွတ္​ေနတ့ဲ ကမၼ႒ာန္​း​ေတြန႔ဲ ခရီးမ​ေပါက္​ႏိုင္​တာ ၾကဳံတတ္​ၾကတယ္​။ ဒီသုိ႔ျဖစ္​ရင္​ အျခားပုံသ႑ာန္​န႔ဲ ႐ႈမွတ္​ၾကည္​့ဖို႔ ျပင္​ဆင္​ရပါမယ္​။ ထိုင္​ကမၼ႒ာန္​း၊ စၾကၤန္​ကမၼ႒ာန္​းတို႔အျပင္​ ရပ္​ကမၼ႒ာန္​းန႔ဲ ​ေလ်ာင္​းကမၼ႒ာန္​း​တို႔ကို ​ေျပာင္​းမွတ္​တာမ်ဳိးပါ။

ရပ္​ကမၼ႒ာန္​းဆိုတာ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ရင္​း စၾကၤန္​လမ္​းဆုံးလို႔ ရပ္​​ေနတ့ဲ ပုံသ႑ာန္​အတိုင္​း ရပ္​ၿပီး ႐ႈမွတ္​ပုံကလည္​း အတူတူပင္​။ ေလ်ာင္​းကမၼ႒ာန္​း​ကလည္​း ရပ္​​ေနရာမွာ ​ေလ်ာင္​းကို ​ေျပာင္​းၿပီး မွတ္​သြား႐ုံပါ။

အထူးျပဳျပီး သတိထားရမွာက ဆိုခ့ဲပါ ကမၼ႒ာန္​း ၂ မ်ဳိးစလုံးမွာ ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​းအျဖစ္​ ရပ္​၊ ​ေလ်ာင္​းတို႔ျဖစ္​ၿပီး ထိန႔ဲ သိကိုလည္​း အလ်ဥ္​းသင္​့သလို တြဲ​ေပးရပါတယ္​။  ဓာတ္​ႀကီး​ေလးပါးရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝ​ေတြ ထင္​႐ွားလာပါက ထိထိမိမိ မွတ္​ဖို႔ရန္န႔ဲ ဓာတ္​သ​ေဘာတရား​ေတြကို ထဲထဲဝင္​ဝင္​ သိႏိုင္​ဖို႔ ပိုအားျပဳရန္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ပိုအားျပဳရမယ္​ ဆိုတာကို သတိထားရန္​လိုပါမယ္​။ ထိုင္​မွတ္​န႔ဲ စၾကၤန္​မွတ္​​ေတြမွာ​ေတာ့ ဓာတ္​သ​ေဘာတရား​ေတြကို ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​းထက္​ ထူးကဲပိုလြန္​လာမွသာ ထင္​႐ွား​ေပၚရာအျဖစ္​ သတ္​မွတ္​ၿပီး ႐ႈမွတ္​ရတာျဖစ္​​ေပမ့ဲ ဒီႏွစ္​မ်ဳိးမွာကား ႐ႈမွတ္​ဖို႔ရာ ထင္​႐ွားမႈ လုံ​ေလာက္​ရင္​ ႐ႈမွတ္​ရမွာကို ဆိုလိုပါတယ္​။ ဓာတ္​သ​ေဘာတရား​ေတြကို ပိုမိုၿပီး အ​ေလးထားရမ့ဲ သ​ေဘာပါ။

အထူးမွတ္​ရန္​။ ။အိပ္​ရာဝင္​ ​ေလ်ာင္​းတ့ဲအခါမွာကား ​ေဖာင္​းပိန္​ကိုလည္​း မွတ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

ရပ္​န႔ဲ​ေလ်ာင္​းကမၼ႒ာန္​း ၿပီးပါၿပီ
××××××××××××××××××××

(အ​ေထြ​ေထြမွတ္​၊စား​ေသာက္​စဥ္​ မွတ္​ပုံ)
=========================
စား​ေသာက္​ပုံ ၃ မ်ဳိးန႔ဲ မွတ္​ခ်က္​မ်ား
-------------------------------------------
တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီ​ေတြအ​ေနန႔ဲ အစာ စားသုံးတ့ဲအခါ ဝင္​ရမ့ဲ ​ေဘာင္​သုံးမ်ဳိး ႐ွိပါတယ္​။
၁။ သီလန႔ဲ စားသုံးျခင္​း
ဤသည္​့စားဖြယ္​ဆိုၿပီးမွ စားသုံးတာဟာ ပစၥယသႏၷိႆိတသီလကို ​ေဆာက္​တည္​ရင္​း စားသုံးတာ ျဖစ္​ပါတယ္​။
၂။ သမထန႔ဲ စားသုံးျခင္​း
  ​အလႉ႐ွင္​မ်ားအား ​ေမတၱာ ပြားမ်ားၿပီးမွ စားသုံးတာကို ​ေခၚပါတယ္​။
၃။ ဝိပႆနာန႔ဲ စားသုံးျခင္​း
  ႐ႈမွတ္​မႈ သတိန႔ဲအတူ စားသုံးတာဟာ ဝိပႆနာန႔ဲ စားသုံးတာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

စားသုံးတာန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း မွတ္​ခ်က္​ ျပဳ​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။ အဲ့ဒီ အတိုင္​းပင္​ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးက ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ​ေယာဂီမ်ားအား လိုက္​နာက​်င္​့သုံးရန္​ ၫႊန္​ၾကား​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။

ဆင္​ျခင္​ၿပီး စားသုံးတယ္​ဆိုတာ အစာအာဟာရက​ေန ျဖစ္​​ေပၚလာမ့ဲ အားအင္​မ်ားဟာ သာသနျဗဟၼစရိယ၊ မဂၢျဗဟၼစရိယ ႏွစ္​မ်ဳိးကို က်င္​့သုံးႏိုင္​ရန္​အတြက္​ ျဖစ္​​ေစရပါမယ္​လို႔ အဓိ႒ာန္​ျပဳျခင္​းျဖစ္​တယ္​။ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္​ရင္​း စားသုံး​ေနျခင္း​ကား ျဗဟၼစရိယႏွစ္​ပါးကို က်င္​့သုံး​ေနျခင္​းပင္​ျဖစ္​လို႔ ဆင္​ျခင္​​ေနတာထက္​ အမွတ္​မလြတ္​​ေစဘဲ စားသုံးျခင္​းက ပို​ေကာင္​းပါတယ္​။

​ေမတၱာပို႔ၿပီးမွ စားသုံးတယ္​ဆိုရာမွာ အလႉ႐ွင္​​ေတြရ႕ဲ ​ေကာင္​းက်ဳိးျဖစ္​ထြန္​း​ေစခ်င္​လို႔ ပို႔သတာ​ေၾကာင္​့ ​ေမတၱာ ပြားမ်ားသူမွာ သမထကုသိုလ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ပြားမ်ားသူရ႕ဲ ရ႐ွိတ့ဲ ကုသုိလ္​အာနိသင္​အတိုင္​း အလႉ႐ွင္​​ေတြဖက္​မွာ ကုသိုလ္​ေရာင္​ျပန္​ ဟပ္​ပါတယ္​။ အလႉ႐ွင္​​ေတြဟာ ​ကုသိုလ္​​ေရာင္​ျပန္​ ဟပ္​တာပဲ ျပန္​ရပါတယ္​ဆိုရင္​ အလႉခံပုဂၢဳိလ္​ဖက္​က ပုိၿပီး  အာနိသင္​ ႀကီးမားတ့ဲ ကုသိုလ္​မ်ဳိးကို ​ေရြးခ်ယ္​ျပဳလုပ္​သင္​့ပါတယ္​။ သမထကုသိုလ္​ထက္​ သတိပ႒ာန္​ ဝိပႆနာကုသိုလ္​​ကား ကုသိုလ္​အာနိသင္​ အဆ​ေပါင္​း ​ေျမာက္​မ​်ားစြာ ႀကီးမားတာ​ေၾကာင္​့ တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္​မႈန႔ဲသာ အစာကို စားသုံးသင္​့ပါတယ္​။

အထက္​မွာ ဆိုခ့ဲတ့ဲ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရ႕ဲ မွတ္​ခ်က္​ျပဳမႈမ်ားဟာ အလႉ႐ွင္​​ေတြန႔ဲ အလႉခံပုဂၢဳိလ္​မ်ားအၾကား တန္​ဖိုးမျဖတ္​ႏိုင္​တ့ဲ ဆက္​စပ္​ပတ္​သက္​ပုံကို တင္​ျပထားသလိုပါပဲ။  ဒါ့​ေၾကာင္​့ ​ေကာင္​းက်ဳိး​ေတြ လိုလားသူမွန္​ပါက မျဖစ္​မ​ေန လိုက္​နာက​်င္​့သုံး သင္​့လွပါတယ္​။

စား​ေသာက္​ရာမွာ ႐ႈမွတ္​ပုံ
--------------------------------
စား​ေသာက္​ဖို႔ရန္​ သြားလာတာ​ေတြန႔ဲ စား​ေသာက္​ရန္​ အဆင္​သင္​့ ျပင္​ၿပီးအထိ လႈပ္​႐ွားမႈမ်ားအတိုင္​း နာမည္​တပ္​​ေပးကာ မွတ္​သြား႐ုံပါ။ ထိုင္​ၿပီးလို႔႐ွိရင္​ အစားအစာကို တပ္​မက္​စိတ္​ ျဖစ္​​ေပၚမလာ​ေအာင္​ အားထုတ္​စ ​ေယာဂီမ်ားအ​ေနန႔ဲ အာဟာ​ေရ ပဋိကူလသညာကို ဆင္​ျခင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

ပုကံခြက္​​ေယာက္​ထဲကန႔ဲ ပါးစပ္​ထဲမွာ အ​ေစး​ေပါက္​​ေအာင္​ ဝါးထားတ့ဲဟာကို ႏႈိင္​းယွဥ္​​ေတြးရပါမယ္​။ ပါးစပ္​ထဲကဟာန႔ဲ အစာက​ေန အညစ္​အ​ေၾကးျဖစ္​ၿပီး စြန္​႔ထုတ္​ရတ့ဲဟာကို ႏႈိင္​းယွဥ္​စဥ္​းစားရပါမယ္​။

အစား​အ​ေသာက္​ေကာင္​းကို မွီဝဲရ​ေပမ့ဲ အမွတ္​သတိမပ်က္​။ တပ္​မက္​မႈျဖစ္​လာ​ေပမ့ဲ အမွတ္​သတိန႔ဲ ​ေက်ာ္​ျဖတ္​ႏိုင္​ၿပီ ဆိုရင္​က​ေတာ့ စား​ေသာက္​ပုံ​ေတြကိုသာ ႐ႈမွတ္​သြားရပါမယ္​။

စား​ေသာက္​တ့ဲအခါ ႐ႈမွတ္​ပုံ ၆ ဆင္​့႐ွိပါတယ္​။
၁။ ထမင္​းလုတ္​ျပင္​ရင္​ ျပင္​တယ္​လို႔ လက္​ရ႕ဲလႈပ္​႐ွားဟန္​အလိုက္​ မွတ္​ရပါတယ္​။
၂။ ျပင္​ၿပီးတ့ဲ ထမင္​းလုတ္​ကို ပါးစပ္​ဆီ ယူသြားတ့ဲအခါ ယူတယ္​လို႔ မွတ္​ပါမယ္​။
၃။ ထမင္​းလုတ္​ကို ခြံ႔တ့ဲအခါ ခြံ႔တယ္​​ေပါ့။
၄။ လက္​ျပန္​ခ်တ့ဲအခါ ခ်တယ္​လို႔ မွတ္​ပါ။
၅။ ဝါး​ေနစဥ္​ ဝါးတယ္​လို႔ ဝါးလို႔ မၿပီးမခ်င္​း မွတ္​​ေနရမယ္​။
၆။ ဝါးၿပီးလို႔ မ်ဳိခ်တ့ဲအခါ မ်ဳိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။
မ်ဳိခ်တ့ဲအခါ အားထုတ္​စ ​ေယာဂီ​ေတြအ​ေနန႔ဲ သတိထားရပါမယ္​။

ေနာက္​ၿပီး အ​ေသးစိတ္​အမူအရာ အားလုံးရ႕ဲ အမွတ္​​ေတြ အျပည္​့အစုံ မမွတ္​ႏိုင္​​ေသးခင္​မွာ အရသာကို မမွတ္​​ေသးဘဲ အမူအရာ​ေတြကိုသာ မွတ္​ရပါမယ္​။ အ​ေသးစိတ္​ႏိုင္​တ့ဲ ​ေယာဂီမ်ားဆိုရင္​​ေတာင္​ ရသတဏွာမျဖစ္​​ေအာင္​ သို႔မဟုတ္​ ရသတဏွာရ႕ဲ ဖ်ား​ေယာင္​းရာ ပါမသြား​ေအာင္​ မွတ္​ႏိုင္​​စြမ္​းခါမွ အရသာအမွတ္​ကို မွတ္​ၾကရပါမယ္​။

အထူးသတိခ်ပ္​ရမွာက လက္​လႈပ္​တ့ဲအခါ ပါးစပ္​ မလႈပ္​မိ​ေစဖို႔န႔ဲ ​ေျပာင္​းျပန္​အားျဖင္​့ ပါးစပ္​လႈပ္​​ေနတ့ဲအခါ လက္​မလႈပ္​မိ​ေစဖို႔ပါ။ ႏွစ္​မ်ဳိးစလုံး ျပဳိင္​တူလႈပ္​​ေနရင္​ ဟိုဟာ မွတ္​ရမလိုလို ဒီဟာ မွတ္​ရမလိုလိုန႔ဲ ႐ႈပ္​​ေထြးသြားတတ္​ပါတယ္​။

ျပဳိင္​တူလႈပ္​​ေနရင္​ အမွတ္​မပါသ​ေလာက္​ ျဖစ္​သြားပါတယ္​။ တကယ္​လို႔ အဲ့ဒီ ျပဳိင္​တူလႈပ္​တာကို သတိန႔ဲ ထိန္​းမရႏိုင္​​ေသးဘူးဆိုရင္​ စား​ေသာက္​​ေနတာကို အကုန္​လံုး ျခဳံငုံအာ႐ုံျပဳျပီး စားတယ္​၊ စားတယ္​လို႔​ေတာ့ မျဖစ္​မ​ေန မွတ္​ႏိုင္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားယူရပါမယ္​။ ႐ႈမွတ္​မႈဆိုတာ ​ေယာဂီရ႕ဲ အသက္​မို႔ပါ။

စား​ေသာက္​စရာ​ေတြအ​ေပၚ ႐ွိရမ့ဲသ​ေဘာထား
--------------------------------------------------------
တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီအ​ေနန႔ဲ စား​ေသာက္​ဖြယ္​ရာမ်ားကို သာမန္​လူတစ္​​ေယာက္​လို  သ​ေဘာမထားရပါ။ ပစၥ​ေဝကၡဏာ ဆင္​ျခင္​တ့ဲအထဲမွာ ပါတ့ဲအတိုင္​း ျဖစ္​ႏိုင္​သမွ် အ​ေကာင္​းဆုံးျဖစ္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားၾကရပါမယ္​။
ထိထိ​ေရာက္​​ေရာက္​​ ပုံမ​ေဖာ္​ႏိုင္​ပါက လိုခ်င္​​ေနၾကတ့ဲ တရားကို မရတ့ဲအျပင္​ ရသတဏွာ​ေၾကာင္​့ ဒုကၡ​ေတာင္​ ျဖစ္​သြားႏိုင္​ပါတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ အလႉ​ေကြၽး​ေတာင္​ တင္​သြားႏိုင္​ပါ​ေသးတယ္​။

အစားမ​ေတာ္​ တစ္​လုတ္​၊ အသြားမ​ေတာ္​ တစ္​လွမ္​း တ့ဲ။ ဒီစကားထဲက တရားခံဟာ တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီ​ေတြ မျဖစ္​သင္​့ပါ။ အမွန္​တကယ္​ အမွတ္​သတိန႔ဲ စားသုံးသူဆိုရင္​ တရားခံဘဝက မုခ်လြတ္​မယ္​ဆိုတာ ထူးၿပီး ​ေျပာဖြယ္​ပင္​မလို။ သို႔​တ​ေစ အမွတ္​မျမဲ​ေသးခင္​မွာ​ေတာ့ လြတ္​ဖို႔ မလြယ္​ကူလွပါ။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ရသတဏွာ မဖက္​​ရ​ေအာင္​န႔ဲ အစားမ​ေတာ္​ တစ္​လုတ္​ မျဖစ္​ရ​ေလ​ေအာင္​ ဆင္​ျခင္​မႈစြမ္​းရည္​ကိုလည္​း အလ်ဥ္​းသင္​့သလို အသုံးခ်ရပါမယ္​။

တစ္​ခါတုန္​းက ရြာတစ္​ရြာမွာ ​ေလအဟုန္​လို လ်င္​ျမန္​စြာ ကူးစက္​ျပန္​႔ပြားၿပီး ႐ုတ္​ခ်ည္​း ​ေသ​ေစတ့ဲ ကပ္​​ေရာဂါတစ္​မ​်ဳိး က်​ေရာက္​ပါတယ္​။ တစ္​ရြာလုံးနီးနီး ​ေသကုန္​တာကို ရြာအစြန္​ဆုံး အိမ္​ကလူ​ေတြ သိ​ေတာ့ မိသားစု သုံး​ေယာက္​ ရြာက​ေန လက္​ဗလာန႔ဲ ထြက္​​ေျပးခ့ဲရတယ္​။

သူတို႔ ဦးတည္​ရာက ကႏၱာရျဖစ္​​ေနခ႔ဲလို႔ ခက္​ခဲပင္​ပန္​းစြာန႔ဲ ခရီးဆက္​​ေနၾကရပါတယ္​။ မ​ေျပးလို႔ကလည္​းမျဖစ္​။ ​ေျပးရျပန္​​ေတာ့လည္​း ကႏၱာရမို႔ ခရီးမတြင္​။ ဒီၾကားထဲ စားစရာက မပါ။ ​ေသာက္​စရာက နတၳိ။  စား​ေသာက္​စရာ႐ွိတ့ဲ ကႏၱာရအစြန္​ကို ျမင္​​ေနရၿပီ ဆိုတာ​ေတာင္​ ခရီးဆက္​ဖို႔ အားအင္​​ေတြ ကုန္​ခမ္​း​ေလၿပီထင္​့။

ဒီအခ်ိန္​မွာ လင္​​ေယာက်္​ားျဖစ္​သူထံမွ အ​ေတြး​ေကာင္​းတစ္​ခု ​ေပၚလာပါတယ္​။ ဒီအတိုင္​းသာ မႈိင္​​ေထြ​ေနၾကပါက မိသားစုအကုန္​လုံး ​ေသဆုံးၾကရဖြယ္​႐ွိတယ္​။ တစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​က အ​ေသခံၿပီး က်န္​သူႏွစ္​​ေယာက္​ ​ေကြၽးမယ္​ဆိုမွ က​်န္​သူႏွစ္​​ေယာက္​ အသက္​႐ွင္​ႏိုင္​မယ္​လို႔ပါ။ ဒါ့​ေၾကာင့္ ​သူကပင္​ သူ႔ရ႕ဲမိန္​းမသူကို အနစ္​နာခံစကား ခင္​းပါတယ္​။

သူ႔ကို  သတ္​ၿပီး သားအမိႏွစ္​​ေယာက္​ ​အ​ေသြးကို ​ေသာက္​ၿပီး အသားကို စားပါက ကႏၱာရကို လြန္​ၿပီး အသက္​႐ွင္​ႏိုင္​​ပါတယ္​။ အသက္​႐ွင္​သြားပါက အက်င္​့​ေကာင္​းမြန္​ၿပီး လုပ္​ငန္​းကြၽမ္​းက်င္​တ့ဲ ​ေနာက္​လင္​တစ္​​ေယာက္​ကို ထပ္​ယူကာ သား​ေလးကို လူလား​ေျမာက္​​ေအာင္​ ​ျပဳစုသြားဖို႔ မွာၾကားပါတယ္​။

မိန္​းမသူကလည္​း စဥ္​းစားခ်င္​့ခ်ိန္​ၿပီး စကားျပန္​ပါတယ္​။ သားတစ္​​ေယာက္​ကို မိခင္​တစ္​​ေယာက္​ထဲန႔ဲ လိမၼာယဥ္​​ေက်း​ေအာင္​ ျပဳစု​ေစာင္​့​ေရွာက္​ႏိုင္​ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္​ကူ​ပါ။ သားကို ဖခင္​တို႔ကသာ ႏိုင္​ႏိုင္​နင္​းနင္​း ထိန္​း​ေၾကာင္​းႏိုင္​ပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့  သူ႔ကိုသာ သတ္​ၿပီး စား​ေသာက္​ၾကဖို႔န႔ဲ သားကို လိမၼာယဥ္​​ေက်း​ေအာင္​ ထိန္​း​ေၾကာင္​း​ေစာင္​့​ေ႐ွာက္​ဖို႔လည္​း မွာၾကားလိုက္​ပါတယ္​။

ဇနီး​ေမာင္​ႏွံ ႏွစ္​​ေယာက္​ဟာ အတန္​ငယ္​ စကား​ေျပာ​ေနၾကရင္​း သားငယ္​ကို နင္​့အ​ေဖဆီသြား နင္​့အ​ေမဆီသြားန႔ဲ တြန္​းပို႔​ေနၾကရာ က​ေလးငယ္​ဟာ အ​ေမာဆို႔ကာ ​ေသဆုံးသြား႐ွာပါတယ္​။ အဲ့ဒီ​ေတာ့မွ က​ေလးငယ္​ရ႕ဲ အ​ေလာင္​း​ေကာင္​ကို ဖ်က္​ဆီးကာ အ​ေသြးကို ​ေသာက္​ၾကတယ္​။ အသားကို စားၾကတယ္​။ ဒိ​ေနာက္​ ကႏၱာရကို လြန္​ျမာက္​​ေအာင္​ ခရီးဆက္​သြားၾကၿပီး ဘဝသစ္​ ထူ​ေထာင္​ႏိုင္​ခ့ဲၾကပါတယ္​။

​ေမာင္​ႏွံအစုံဟာ သားငယ္​ရ႕ဲ အ​ေသြး​ေတြကို ​ေရလို ​ေသာက္​သုံးၾကရ​ေပမ့ဲ ​ေရ​ေသာက္​သလို အရသာမ​ေတြ႔ႏိုင္​ၾကပါ။ ႏူးညံ့​ေပ်ာင္​းအိ​ေနတ့ဲ အသားကို စားၾကရ​ေပမ့ဲ မ​ေပ်ာ္​ႏိုင္​ၾကပါ။ ​ေ႐ွ႕ခရီး ဆက္​ႏိုင္​ဖို႔ရန္​ဆိုတ့ဲ ရည္​ရြယ္​ခ်က္​​အတြက္​ အာသာ​ေျပ​ေအာင္​န႔ဲ အဆာ​ေျပ​ေအာင္​သာ ႀကိတ္​မိွတ္​ၿပီး ​ေသာက္​ခ့ဲၾကရ၊ စားခ့ဲၾကရပါသတ့ဲ။

တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီအ​ေနန႔ဲ စား​ေသာက္​​ေနၾကစဥ္​ အထက္​က ပုံဝတၳဳ​ေလးကို ဆင္​ျခင္​မိပါရင္​လည္​း ရသတဏွာမ​ေပၚလာ​ေအာင္​ တားဆီးႏိုင္​ၾကပါလိမ့္မ​ယ္​။ မိဘႏွစ္​ပါးက သားငယ္​ရ႕ဲ ​အ​ေသြးအသား​ေတြကို ​ေသာက္​စားၿပီး ကႏၱာရခရီးကို လြန္​​ေျမာက္​​ေအာင္​ သြားႏိုင္​ခ့ဲၾကသလို ငါသည္​ ဒီ​ေသာက္​ဖြယ္​ စားဖြယ္​မ​်ားကို ​ေသာက္​စားျခင္​းအားျဖင္​့ ကိ​ေလသာ​ေတာက​ေန လြန္​​ေျမာက္​​ေအာင္​ က​​်င္​့ၾကံသြားႏိုင္​ရန္​သာျဖစ္​တယ္​လို႔ ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။ ႏွလုံးသြင္​းရပါမယ္​။ ဒါဆိုရင္ ​မ​ေတာ္​တ့ဲ အစားတစ္​လုတ္​ကိုလည္​း ​ေ႐ွာင္​ကြင္​းသြားႏိုင္​မွာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

​ေယာဂီရ႕ဲ စား​ေသာက္​​ေရးန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး ဒီ​ေလာက္​က​်ယ္​က​်ယ္​ဝန္​းဝန္​း ​ေျပာ​ေနရတာဟာ အ​ေၾကာင္​း႐ွိလို႔ပါ။ ကာမဂုဏ္​ အာ႐ုံငါးပါးထဲမွာ ရသာ႐ုံ​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​လာရတ့ဲ ရသတဏွာက အဆိုးဆုံးန႔ဲ အက​်ယ္​ျပန္​႔ဆုံးမို႔ပါ။ ဟသၤာကိုး​ေသာင္​းတို႔ ဇာတ္​တူသားစားၾကၿပီး မ်ဳိးသုဥ္​းသြားခ့ဲၾကရတာ ရသတဏွာ​ေၾကာင္​့၊ ​ေပါရိသာဒႀကီး ဘဝပ်က္​ခ့ဲရတာ ရသတဏွာ​ေၾကာင္​့ပါ။

သူ​ေတာ္​​ေကာင္​း​ေတြ ျဖစ္​​ေပမ့ဲ အမွတ္​တမဲ့ျဖစ္​ခ့ဲရင္​ မ​ေ႐ွာင္​ႏိုင္​ၾကတာလည္​း ရသတဏွာပါ။ ရိပ္​သာ​ေတြမွာ စားစရာ အထုပ္​ႀကီးငယ္​​ေတြန႔ဲ တရားသြားအားထုတ္​ၾကတ့ဲ ​ေယာဂီ​ေတြကို ​ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ အဲ့ဒါဟာ ဘာ​ေၾကာင္​့လဲလို႔​ေတာ့ မ​ေျပာ​ေတာ့ပါဘူး​ေလ။

စား​ေသာက္​စဥ္​ ႐ႈမွတ္​ပုံၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××××××

အ​ေထြ​ေထြမွတ္​
==========
အ​ေထြ​ေထြမွတ္​မွာ သီးျခား​ေခါင္​းစဥ္​န႔ဲ ​ေရးသင္​့တာ​ေတြကို ​ေရးသားခ့ဲၿပီးပါၿပီ။ က်န္​တာ​ေတြက​ေတာ့ အတိုအထြာမ်ားပင္​။ စုံစီနဖာမို႔ သီးသန္​ ့​ေခါင္​းစဥ္​​ေတြန႔ဲ မ​ေရး​ေတာ့ပါ။

သို႔​ေပမင္​့ က်န္​​ေနတ့ဲ စုံစီန​ဖာ​ေတြဟာလည္​း မ႐ႈမွတ္​ဘဲ ထားခ့ဲရမွာ​ေတြ​ေတာ့ မဟုတ္​ရပါ။ သူ႔အတိုင္​းအတာန႔ဲ သူ႔တန္​​ေၾကးမ်ားက​ေတာ့ျဖင္​့ ပိုင္​ဆိုင္​ထားၾကသည္​ပင္​။ သို႔ျဖစ္​လို႔ မျဖစ္​မ​ေန ႐ႈမွတ္​ၾကရမွာကား ​ေျပာစရာမလိုဘူး ထင္​ပါရ႕ဲ။ အဲ့ဒါ​ေတြက တကယ္​့ကို အ​ေထြ​ေထြမွတ္​မ်ားျဖစ္​​ၿပီး အ​ေသးစိတ္​ ႐ႈမွတ္​မႈ​ေတြ ျဖစ္​ေနလို႔ပါပဲ။ ဣရိယာပုထ္​ႀကီး ​၄ မ်ဳိးမွ က်န္​တ့ဲ သြားလာလႈပ္​႐ွားမႈ​ေတြ အားလုံးပါဝင္​ပါမယ္​။

အ​ေထြ​ေထြမွတ္​မ်ားရ႕ဲ သီးျခားတန္​ဖိုး​ေတြထဲက ပထမအခ်က္​က သမာဓိကို အစဥ္​ဆက္​မျပတ္​​ေအာင္​ ဆက္​စပ္​​ေပးႏိုင္​ျခင္​းပါ။ ဥပမာ ထိုင္​မွတ္​န႔ဲ စၾကၤန္​မွတ္​ကို ဆက္​စပ္​​ေပးတာမ်ဳိး​ေပါ့။

ဒီအခန္​းက႑ဟာလည္​း အ​ေရးႀကီးပါတယ္​။ ထိုင္​တိုင္​း ​ေလွ်ာက္​တိုင္​း သမာဓိကို ျပန္​ျပန္​ၿပီး ပ်ဳိး​ေနရရင္​ အိမ္​ႀကီးလာဖို႔ အခြင္​့အ​ေရး နည္​းပါးပါမယ္​။ ဣရိယာပုထ္​တစ္​ခုက​ေန ရထားၿပီးတ့ဲ သမာဓိကို ​ေနာက္​ဣရိယာပုထ္​တစ္​ခုသို႔ ဆက္​စပ္​​ေပးႏိုင္​မွသာ သမာဓိအိမ္​က ႀကီးသထက္​ ႀကီးလာခြင္​့ရမွာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

သမာဓိအားအ​ေလ်ာက္​ ႐ႈျမင္​စြမ္​း​ေပၚမူတည္​ၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚလာၾကရတာ​ေၾကာင္​့ သမာဓိအိမ္​က ႀကီး​ေလ ဉာဏ္​ျမင္​့​ျမင့္​ေပၚ​ေလလို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။ ဆို​ေတာ့ကာ သမာဓိအိမ္​ႀကီးႀကီး ရ႐ွိႏိုင္​​ေရးမွာ အ​ေထြ​ေထြမွတ္​​ေတြဟာ မ႐ွိမျဖစ္​တ့ဲအရာ​ေတြ​ေပါ့။

အ​ေထြ​ေထြမွတ္​မ်ားရ႕ဲ အ​ေရးပါပုံ ဒုတိယအခ်က္​ကား အ​ေသးစိတ္​ အမူအရာမ်ားကို ႐ႈမွတ္​​ေနျခင္​းျဖစ္​တာ​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​ပ်က္​မႈ​ေတြ ထင္​ျမင္​လြယ္​​ေစျခင္​းပါ။ ဒီအခ်က္​ဆိုရင္​ ဝိပႆနာဆိုတ့ဲ ​ေဝါဟာရန႔ဲ ယဥ္​ပါး​ေနသူျဖစ္​ပါက ဘယ္​​ေလာက္​အ​ေရးႀကီး​ေၾကာင္​းန႔ဲ ဘယ္​​ေလာက္​တန္​ဖိုး ျမင္​့မား​ေၾကာင္​း ရိပ္​စားမိပါလိမ္​့မယ္​။

သို႔တ​ေစ စာ႐ႈသူမ်ား အားလုံးအတြက္​ ဗဟုသုတအလို႔ငွါ အက်ဥ္​းခ်ဳပ္​ၿပီး တင္​ျပပါမယ္​။

ဝိပႆနာနယ္​ပယ္​မွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡန႔ဲ အနတၱတို႔ဆိုတ့ဲ လကၡဏာယာဥ္​ သုံးမ်ဳိး႐ွိပါတယ္​။ လကၡဏာဆိုတာက အမွတ္​အသား။ ယာဥ္​ဆိုတာက ခရီးသြားမ်ား စီးနင္​းသြားစရာကို ​ေခၚတယ္​။ လကၡဏာယာဥ္​ဆို​ေတာ့ကား အမွတ္​အသားျပဳျခင္​းျဖင္​့ ယာဥ္​တစ္​ခုခုကို စီးနင္​းမႈကိစၥၿပီးျခင္​းလို႔ ျဖစ္​သြားပါတယ္​။

ဟုတ္​ပါတယ္​။ နိဗၺာန္​ခရီးသြားမ်ားဟာ အမွတ္​အသားျပဳျခင္​းဆိုတ့ဲ ယာဥ္​သုံးမ်ဳိးကို စီးနင္​းသြားပါမွ လိုရာခရီးသို႔ ​ေရာက္​မွာပါ။ အဲ့ဒါ​ေတြကို မစီးရင္​ မ​ေရာက္​​ႏိုင္​​ေတာ့ဘူးဟူလို။

စီးတာ​ေတာ့ စီးသြားလိုက္​ခ်င္​တာ​ေပါ့။ ဒါ​ေပသည္​့ ဘယ္​လိုစီးရပါ့။ အမွတ္​အသားျပဳျခင္​းျဖင္​့ စီးပါမယ္​။ ဘယ္​ဟာကို အမွတ္​အသားျပဳရပါ့။ ျဖစ္​ပ်က္​ကို အမွတ္​အသားျပဳရပါမယ္​။

ျဖစ္​ပ်က္​ကို တိတိက်က် အမွတ္​အသားျပဳႏိုင္​ၿပီးဆိုပါက အနိစၥလကၡဏာယာဥ္​ကို စီးမိျခင္​းပါ။ ထူးျခားတာက ဒီယာဥ္​သုံးမ်ဳိးဟာ တစ္​ခုခုကို စီးမိလိုက္​တာန႔ဲ က်န္​ႏွစ္​မ်ဳိးကိုလည္​း အလိုလို စီးၿပီး ျဖစ္​ပါတယ္​။ (က်န္​တ့ဲႏွစ္​ပါးက​ေန စစီးမိပုံ​ေတြကို​ေတာ့ အလ်ဥ္​းသင္​့သလို တင္​ျပသြားပါမယ္​။)

ျဖစ္​ပ်က္​ျမင္​လွ်င္​၊ အနိစၥျမင္​သည္​၊
အနိစၥျမင္​​ေတာ့၊ ဒုကၡထင္​သည္​။
ဒုကၡထင္​​ေတာ့၊ အနတၱျမင္​သည္​။
အနတၱျမင္​၊ နိဗၺာန္​ခြင္​၊ ​ေျပးဝင္​ဆိုက္​​ေရာက္​သည္​။

အနိစၥလကၡဏာယာဥ္ စီးမိပုံအတြက္ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ ​ေဆာင္​ပုဒ္​စီ​ေတာ္​မူခ့ဲတာျဖစ္ပါတယ္​။

အ​ေထြ​ေထြမွတ္​ ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၂၂ -၂၄ /၁ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment