Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ(၆)

(၆)
ဣရိယာပထပိုင္​း၊ စၾကၤန္​မွတ္​
===================
စၾကၤန္​န့ဲစပ္ သိ​မွတ္​စရာ
---------------------------
တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီဟာ သဒၶါစတ့ဲ တရား ၅ ပါးက ဣ​ေျႏၵထိုက္​​ေနမွ တရားန႔ဲ ​ေတြ႔ပါတယ္​။ မထိုက္​ရင္​ တရားမ​ေျပာန႔ဲ ဥပကၠိ​ေလသ​ အစအနေတာင္​ မ​ေတြ႔ႏိုင္​ဘူး။ ပီတိ ၅ ပါးဆို ​ေဝး​ေရာပဲ။ ဆရာတစ္​ပါးရ႕ဲ ​ေဒသနာထဲက ​ေကာက္​ႏႈတ္​ခ်က္​ပါ။

သဒၶါစတ့ဲ ၅ ပါးထဲမွာ ဝီရိယပါတယ္​။ ​ေယာဂီဟာ  သူကိုလည္​း ဣ​ေျႏၵထိုက္​​ေအာင္​ လုပ္​ရမွာပင္​။ အဲ့ဒီအတြက္​ကား စၾကၤန္​မွတ္​ဟာ မျ​ဖစ္​မ​ေန လိုအပ္​လာတယ္​။

ဗဟုသုတအ​ေနန႔ဲ အစိုးတရ႐ွိျခင္​း ​ေဝါဟာရႏွစ္​မ်ဳိးန႔ဲ အဲ့ဒါ​ေတြရ႕ဲ အသုံးဝင္​ပုံမ်ားကို တင္​ျပပါမယ္​။ အဓိပတိန႔ဲ ဣ​ေျႏၵတို႔ရ႕ဲ အ​ေၾကာင္​း​ေတြပါ။

အဓိပတိဆိုတာက ႐ွင္​ဘုရင္​လို အရာအားလံုးအ​ေပၚ အစိုးတရ႐ွိျခင္​းျဖစ္​တယ္​။ ဣ​ေျႏၵက​ေတာ့ ဝန္​ႀကီးတစ္​​ေယာက္​လို မိမိန႔ဲ သက္​ဆိုင္​တ့ဲ အရာဌာနမွာသာ အစိုးတရ႐ွိပါတယ္​။

​ေယာဂီဟာ မိမိ ႐ႈမွတ္​ရမ့ဲ ​ေပၚဆဲအာ႐ုံ​ေတြထဲက အထင္​႐ွားဆုံးကို ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​မွသာ တရားန႔ဲ ​ေတြ႔ႏိုင္​တာ​ေၾကာင္​့ ဣ​ေျႏၵထိုက္​​ေနဖို႔သာ အ​ေရးႀကီးပါတယ္​။ ​ေတြ႔ျမင္​လာသမွ်ကို လိုက္​ပါ ဂ႐ုစိုက္​​ေနပါက အဓိပတိသ​ေဘာ သက္​​ေရာက္​သြားၿပီး သိမႈ​ေတြဟာ ​ေထြျပား မႈန္​ဝါးသြားတတ္​သမို႔ ထိထိမိမိ မ႐ွိႏိုင္​​ေပ။

စကၤမသုတၱံ
=======
ပဥၥိ​ေမ ဘိကၡ​ေ၀ စကၤ​ေမ အာနိသံသာ၊ ကတ​ေမ ပဥၥ? "အဒါၶနကၡ​ေမာ ​ေဟာတိ, ပဓာနကၡ​ေမာ ​ေဟာတိ, အပၸာဗာ​ေဓာ ​ေဟာတိ, အသိတံ ပီတံ ခါယိတံ သာယိတံ သမၼာပရိဏာမံ ဂစၦတိ, စကၤမာဓိဂ​ေတာ သမာဓိ စိရ႒ိတိ​ေကာ ​ေဟာတိ။ ဣ​ေမ​ေခါ ဘိကၡ​ေ၀ ပဥၥ စကၤ​ေမ အာနိသံသာ" တိ။ န၀မံ။ (အဂၤုတၱရ။ ပဥၥကနိပါတပါဠိ။ ၂၄)

ဒါ့အျပင္​ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ျခင္​းမွာ
၁။ ခရီး​ေ၀းသြားႏိုင္​ျခင္​း၊
၂။ ခႏၶာကိုယ္​ ၾကံ႔ခိုင္​ျခင္​း၊
၃။ ေရာဂါကင္​းျခင္​း၊
၄။ အစာ​ေၾကျခင္​း၊
၅။ သမာဓိတရား ႐ွည္​ၾကာစြာ တည္​တန္​႔ျခင္​းတို႔ဆိုတ့ဲ ​ေကာင္​းက်ဳိး​ေတြ ႐ွိ​ေနၾက​ေလ​ေတာ့ ​အ​ေရးတႀကီး လိုအပ္​ခ်က္​လည္​း ျဖစ္​ျပန္​ပါတယ္​။

စၾကၤန္​အက်ဳိး ၅ ပါး
=============
ခရီးသြားႏိုင္​၊ ႀကံ ့ခိုင္​အင္​အား၊ ကင္​းျငား​ေရာဂါ၊ အစာ​ေၾကညက္​၊ မပ်က္​သမာဓိ၊ ငါးမ်ဳိး႐ွိ၊ သြားဘိစၾကၤန္​အက်ဳိးတည္​း။

အထက္​က ဆိုခ့ဲတ့ဲ စၾကၤန္​အက်ဳိး ၅ ပါးထဲမွာ မပါ​ေသးတ့ဲ အာနိသင္​​ေတြ က်န္​​ေနပါ​ေသးတယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြကို​ေတာ့ ကမၼ႒ာနာစရိယမ်ားရ႕ဲ အ​ေတြ႔အၾကဳံအရ အစဥ္​အဆက္​ အမွာထားခ့ဲတ့ဲ စကားေတြပါ။

စၾကၤန္​မွာ (က) ငိုက္​ျမည္​းတာ မ႐ွိဘူး။ (ခ) ​ေညာင္​ညာတာ နည္​းပါးတယ္​။ (ဂ) စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​​ေတြလည္​း မ႐ွိသ​ေလာက္​ပါ။

​ေနာက္​ၿပီး စၾကၤန္​အမွတ္​ဟာ အံဝင္​ခြင္​က်ျဖစ္​ဖို႔ ခဲယဥ္​း​ေပမ့ဲ မျဖစ္​မ​ေနကို အံဝင္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားၾကရပါတယ္​။ အ​ေၾကာင္​း​ေသာ္​ စၾကၤန္​အမွတ္​​ေတြကို မမွား​ေတာ့ဘူးဆိုမွ ကမၼ႒ာန္​းဆရာမ်ားက ​ေဝဒနာႏုပႆနာန႔ဲ စိတၱာႏုပႆနာတို႔ကို ဆက္​လက္​႐ႈမွတ္​​ေစတတ္​လို႔ပါ။

ဒါ့​အျပင္​ စၾကၤန္​ဟာ တရားစတင္​ အားထုတ္​စ ​ေယာဂီသစ္​မ်ားမွာ မွတ္​ရတာ ထင္​႐ွားၿပီး သမာဓိအရ လြယ္​ကူ ျမန္​ဆန္​​ေစတယ္​။ ဣရိယာပုထ္​ မွ်တ​ေစၿပီး အ​ေညာင္​းအညာ​ေတြကို သက္​သာ ​ေပ်ာက္​ကင္​း​ေစတယ္​ ဟူသတတ္​။

အဲ့ဒီလို အ​ေရးတယူ လုပ္​ဖို႔ လိုအပ္​လို႔ အ႐ွင္​အႏု႐ုဒၶါ မ​ေထရ္​ျမတ္​ႀကီးဟာ ၁၈ ရက္​ၾကာ​ေအာင္​ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​​ေတာ္​မူခ့ဲဖူးပါတယ္​။ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ မ​ေထရ္​ျမတ္​ႀကီးန့ဲ စၾကၤန္​ကမၼ႒ာန္​းကို ပူ​ေဇာ္​​ေသာအားျဖင္​့ ၁၈ နာရီၾကာ​ေအာင္​ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​​ေတာ္​မူခ့ဲပါသတ့ဲ။

စၾကၤန္​န႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး အ​ေရးထားအားထုတ္​​ေတာ္​မူခ့ဲတ့ဲ အျခားပုဂၢဳိလ္​​ေတြလည္​း ႐ွိပါ​ေသးတယ္​။ အ႐ွင္​အာနႏၵာ မ​ေထရ္​၊ အ႐ွင္​​ေသာဏ မ​ေထရ္​၊ အ႐ွင္​မ ဗဟုပုတၱိကာ​ေထရီ စသည္​တို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြဟာ  စၾကၤန္​ရ႕ဲ အ​ေရးပါပုံ​ေတြန႔ဲ ​အ​ေလးထားခ့ဲတ့ဲ ပုဂိၢဳလ္​မ်ား႐ွိခ့ဲ​ၾက​ေၾကာင္​း တင္​ျပတာပါ။ တရားကို တကယ္​ျမတ္​ႏိုးလို႔ တကယ္​အားထုတ္​ လိုသူမ​်ားအတြက္​ စၾကၤန္​ကို အ​ေလးထား​ေစခ်င္​လို႔ပါ။

စၾကၤန္​ပရိကံန႔ဲ တစ္​ခ်က္​မွတ္​ပုံ
--------------------------------------
စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ အရင္​သတိထားရမ့ဲ အခ်က္​က ​ေျခဆိုတ့ဲ ပညတ္​ကို ခြာၿပီး ​ေရြ႔ဆိုတ့ဲ ပရမတ္​ကို ႐ႈမွတ္​ျခင္​းပါ။ ဒိထက္​ ပိုၿပီး တိတိက်က် ​ေျပာရရင္​ "စိတၱကိရိယဝါ​ေယာဓာတု ဝိပၹ​ာ​ေရန သကလကာယႆ ပုရ​ေတာ အဘိနီဟာ​ေရာ ဂမနံ" ဆိုတ့ဲ အ႒ကထာလာ စကားရပ္​အတိုင္​း ဝါ​ေယာဓာတ္​​ရ႕ဲ ပ်ံ ့ႏွံ ့လႈပ္​႐ွားျခင္​း​ေၾကာင္​့ ​ေရြ႔ျခင္​းျဖစ္​လာတယ္​၊ သြားျခင္းျဖစ္လာတယ္​​​လို႔ သိ႐ွိထားၿပီး ႐ႈမွတ္​ရန္​ျဖစ္​တယ္​။

ဟုတ္​ပါတယ္​ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​တ့ဲအခါ ​ေျခကို ႂကြလိုက္​လို႔ ​ေပါ့တက္​လာတာဟာ ဝါ​ေယာဓာတ္​န႔ဲ ​ေတ​ေဇာဓာတ္​တို႔​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​တယ္​။ ခ်လိုက္​လို႔ ​ေလးတြဲ႔တြဲ႔န႔ဲ က်သြားရာမွာ အာ​ေပါဓာတ္​န႔ဲ ပထ၀ီဓာတ္​တို႔​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း စာ​ေပက အခိုင္​အမာ ဆိုထားပါတယ္​။

စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ပုံကို မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ လမ္​းၫႊန္​ခ်က္​မ်ားက အျပည္​့စုံဆုံး ျဖစ္​တာမို႔ အဲ့ဒါ​ေတြကိုပဲ အတတ္​ႏိုင္​ဆုံး စု​ေဆာင္​းတင္​ျပသြားပါမယ္​။ အဲ့ဒီအတြက္​ ထူးျခားတ့ဲ သီးသန့္ ​ပရိကံမ်ားက​ိုလည္​း မွတ္​သားထားရပါမယ္​။

မတ္​တတ္​ရပ္​​ေနဆဲမွာျဖစ္​​ေစ၊ ​ေလွ်ာက္​​ေနစဥ္​မွာျဖစ္​​ေစ ဦး​ေခါင္​းကို မတ္​ထားရပါမယ္​။ လက္​အစုံကို ​ေ႐ွ႕မွာျဖစ္​​ေစ၊ ​ေနာက္​မွာျဖစ္​​ေစ တြဲယွက္​ၿပီး ကပ္​ထားရမယ္​။ မ်က္​လံုးအစုံကို ​ေလး​ေတာင္​​ေလာက္​သာ ၾကည္​့ရပါမယ္​။ အ႐ႈခံန႔ဲ မွတ္​စိတ္​ကို တစ္​ထပ္​ထဲက်​ေအာင္​ ႏွလုံးသြင္​းရပါမယ္​။

စစခ်င္​းမွာ ​ေျခတစ္​လွမ္​းကို တစ္​မွတ္​ႏႈန္​းန႔ဲ စတင္​ပါမယ္​။

ညာ​ေျခကို စလွမ္​းတ့ဲအခါ ညာလွမ္​းတယ္​။ ဘယ္​​ေျခလွမ္​းရင္​ ဘယ္​လွမ္​းတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ စၾကၤန္​လမ္​းကို ဆယ္​ကိုက္​ဝန္​းက်င္​​ေလာက္​ မွတ္​သားၿပီး ရပ္​ပါမယ္​။ ရပ္​​ေနစဥ္​မွာ ရပ္​တယ္​၊ ရပ္​တယ္​လို႔ ​ေလးငါးခါ​ေလာက္​ မွတ္​ရပါတယ္​။ ​ရပ္​တယ္​လို႔ မွတ္​​ေနစခိုက္​မွာ ေထာက္​ကန္​ ​ေတာင္​့တင္​းျခင္​းဆိုတ့ဲ ဝါ​ေယာဓာတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။

ရပ္​တယ္​ဆိုၿပီး မွတ္​တ့ဲအခါ တစ္​ကိုယ္​လုံးကို အာ႐ုံျပဳရပါမယ္​။ ​ေခါင္​း​ေပၚက​ေန ​ေရ​ေလာင္​းလိုက္​လို႔ တစ္​ကိုယ္​လုံးသို႔ စီးဆင္​းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသလို မွတ္​စိတ္​ကို တစ္​ကိုယ္​လုံး လႊမ္​းျခဳံမိ​ေအာင္​ သတိျဖင္​့ ဆင္​ျခင္​ၿပီး သိ​ေနရပါတယ္​။

ခႏၶာကိုယ္​ကို လွည္​့တ့ဲအခါ လွည္​့တယ္​လို႔ ​ေျခတစ္​ခ်က္​လွည္​့ တစ္​ခါမွတ္​ပါမယ္​။ လွည္​့​ေနစဥ္​ ​ေျခ​ေထာက္​ရ႕ဲ ​ေရြ႔႐ွားမႈကို အာ႐ုံျပဳရပါမယ္​။ ပူမႈ ​ေအးမႈ မာမႈ ​ေပ်ာ့မႈစတာေတြကိုလည္​း ဂ႐ုစိုက္​ၿပီး သိႏိုင္​​ေအာင္​ ၾကဳိးစားယူရပါမယ္​။ သူလိုရာဘက္​ တြန္​းလ်က္ ​ေရြ႔႐ွားမႈဆိုတဲ့ ဝါ​ေယာဓာတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာကို သိျမင္​ႏိုင္​​ေအာင္​ ဂ႐ုျပဳရပါမယ္​။

ၿပီး​ေတာ့ ညာလွမ္​း ဘယ္​လွမ္​းတာ​ေတြကို ျပန္​မွတ္​ရတယ္​။ မူလ​ေနရာသို႔ ျပန္​​ေရာက္​သြားရင္​ ရပ္​တာမွတ္​မယ္​။ လွည္​့မယ္​။ လွည္​့တာ မွတ္​မယ္​။ ညာလွမ္​း ဘယ္​လွမ္​းျပန္​မွတ္​ပါမယ္​။

သတိထားရမ့ဲ အခ်က္​တစ္​ခုကို ​ေျပာျပပါဦးမယ္​။ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​​ေနရင္​း စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​​ေတြ ​ေပၚလာရင္​ျဖစ္​​ေစ၊ ပူမႈ၊ ​ေအးမႈစတာ​ေတြ ထင္​႐ွားသိလာရင္​ျဖစ္​​ေစ အဲ့ဒါ​ေတြကို သြားမမွတ္​ရပါဘူး။ သိ႐ုံသာ သိ​ေနရပါမယ္​။ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​တ့ဲ အမွတ္​ကိုသာ ဖိဖိစီးစီး ဆက္​မွတ္​သြားရပါမယ္​။ တကယ္​လို႔ စၾကၤန္​ကို မမွတ္​ႏိုင္​​ေလာက္​​ေအာင္​ လႊမ္​းမိုးလာတာဆိုရင္​ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​တာကို ရပ္​ၿပီး​ေတာ့ မွတ္​လိုက္​ရပါမယ္​။ ၿပီးမွ စၾကၤန္​ကို ျပန္​မွတ္​သြားရပါမယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြဟာ ​ေယာဂီသစ္​မ်ားအတြက္​ စၾကၤန္​အစပ်ဳိးျခင္​းန႔ဲ အားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီမ်ားရ႕ဲ အ​ေရးအရာကိစၥ တစ္​မ်ဳိးမ်ဳိး​အတြက္​ သြားလာရတ့ဲအခါ​ေတြမွာ ႐ႈမွတ္​ပုံမ်ားျဖစ္​ပါတယ္​။

စၾကၤန္​ႏွစ္​ခ်က္​မွတ္​စသည္​
--------------------------------
​ေယာဂီဟာ စၾကၤန္​တစ္​ခ်က္​မွတ္​ကို ကြၽမ္​းက်င္​စြာ ပိုင္​ႏိုင္​သြားၿပီဆိုရင္​ ႏွစ္​ခ်က္​မွတ္​သို႔ တက္​ၿပီး မွတ္​ရပါတယ္​။ ဒီနည္​းန႔ဲ အခ်က္​​ေတြ တိုးတိုးၿပီး မွတ္​သြားရပါမယ္​။ ၁၁ ခ်က္​အထိ မွတ္​ပုံမ်ားကို တင္​ျပသြားပါမယ္​။

၂ ခ်က္​မွတ္​
--------------
ရပ္​​ေနတာက​ေန စၾကၤန္​စသြားတ့ဲအခါ ညာ​ေျခဖဝါးက စႂကြတယ္​။ အဲ့ဒါကို စိတ္​ထဲက​ေန ႂကြတယ္​လို႔ ဆိုရပါမယ္​။ ​ေျခ​ေထာက္​ကို တစ္​လွမ္​းစာ ​ေရြ႔႐ွားၿပီးလို႔ ​ေအာက္​ကို ခ်လိုက္​တ့ဲအခါ ခ်တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။

ႂကြတ့ဲအခါ ​ေတ​ေဇာဓာတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝျဖစ္​တ့ဲ ​ေပါ့တက္​လာတာ​ေလးကို သတိထားရပါမယ္​။ ခ်တ့ဲအခါ အာ​ေပါဓာတ္​ရ႕ဲ ​ေလးတြဲ႔တြဲ႔န႔ဲ ဆြဲခ်သြားတတ္​တ့ဲ သ​ေဘာ​ေလးကို ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။ဘယ္​​ေျခသြားတာကိုလည္​း နည္​းတူမွတ္​႐ုံသာ။

စၾကၤန္​အဆုံး​ေရာက္​လို႔ ရပ္တာကို ​႐ႈမွတ္​တ့ဲအခါ ​ေျခဖဝါးန႔ဲ ၾကမ္​းျပင္​ထိ​ေနတ့ဲ ​ေနရာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ထိတယ္​လို႔ အမွတ္​တစ္​ခ်က္​ ထပ္​တိုး​ေပးရပါမယ္​။ ​ထိ​ေနဆဲမွာ မာမႈ၊ ​ေပ်ာ့မႈတို႔ဆိုတ့ဲ ပထဝီဓာတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုျပဳရပါမယ္​။ ရပ္​တယ္​၊ ထိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။

လွည္​့တ့ဲအခါက်​ေတာ့ ကိုယ္​​ေနဟန္​ လွည္​့​ေနတာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး လွည္​့တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ လွည္​့​ေနစဥ္​မွာ သူလိုရာဘက္​ တြန္​းလ်က္​​ေဆာင္​တတ္​တ့ဲ ဝါ​ေယာဓာတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။

လွည္​့​ေနတာကို သိ​ေနတ့ဲ အသိ​ေလးကိုလည္​း သိတယ္​လို႔ ျပန္​မွတ္​ရပါမယ္​။ အထက္​က လွည္​့တာကို မွတ္​တာန႔ဲ ျပန္​တြဲ​ေတာ့ လွည္​့တယ္​၊ သိတယ္​လို႔ ျဖစ္​သြားပါမယ္​။

အသိကို သိတယ္​လို႔ ျပန္​မွတ္​ရတာဟာ စိတၱာႏုပႆနာအတြက္​ အ​ေျခပ်ဳိး​ေနျခင္​း သို႔မဟုတ္​ ႐ႈမွတ္​​ေနျခင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

သမာဓိ အား​ေကာင္​းလာရင္​ ​ေကာင္​းသ​ေလာက္​ ဓာတ္​​ေတြရ႕ဲ သဘာဝမ်ားကို ပိုမိုၿပီး သိလာပါမယ္​။ ဓာတ္​​ေတြရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝမ်ားကို သိလာတာဟာ တရားကို သိလာတာျဖစ္​လို႔ ပိုမိုသိရ​ေအာင္​ ပိုပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္​သြားရမွာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

၃ ခ်က္​မွတ္​
--------------
ႂကြတာန႔ဲ ခ်တာကို ၂ ခ်က္​မွတ္​ထဲက အတိုင္​းပင္​ မွတ္​ရပါတယ္​။ ႂကြၿပီးလို႔ တစ္လွမ္းစာ ​​လွမ္​းခိုက္​မွာ လွမ္​းတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ လွမ္​း​ေနခိုက္​မွာ ဝါ​ေယာဓာတ္​ရ႕ဲ ​သူလိုရာသို႔ တြန္​းပို႔​ေဆာင္​ယူတတ္​တ့ဲ သ​ေဘာ​ေလးကို ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။

စၾကၤန္​လမ္​းဆုံးလို႔ ရပ္​တ့ဲအခါ ရပ္​တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ ​ေျခဖ၀ါးန႔ဲ ၾကမ္​းျပင္​ထိ​ေနတာကို ထိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ ရပ္​​ေနမွန္​း သိ​ေနတ့ဲ အသိ​ေလးကိုလည္​း သိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ ​ေပါင္​းလိုက္​​ေတာ့ ရပ္​တယ္​၊ ထိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ ျဖစ္​သြားပါမယ္​။

လွည္​့တ့ဲအခါက်​ေတာ့ လွည္​့တယ္​၊ ထိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ သတိထားရမွာ​ေတြက​ေတာ့ ဆိုခ့ဲၿပီးအတိုင္​းပင္​။

၄ ခ်က္​မွတ္​ (၂)
-------------------
ဒီအတြက္​ ႂကြ​ေနဆဲအခါကို ႏွစ္​ပိုင္​းခြဲပါမယ္​။ ​ေျခဖ​ေနာင္​့​ေလး ႂကြတက္​လာတာကို ႂကြတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ ​ေျခဖ်ားန႔ဲတကြ ​ေျခ​ေထာက္​တစ္​ခုလုံးကို မတင္​လိုက္​တာကို မတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ လွမ္​းတယ္​၊ ခ်တယ္​တို႔ကို မွတ္​သြားရပါမယ္​။

ႂကြတယ္​၊ မတယ္​လို႔ မွတ္​​ေနစခိုက္​မွာ ​ေတ​ေဇာဓာတ္​ရ႕ဲ ပူမႈ၊ ​ေအးမႈန႔ဲ ​ေပါ့တက္​လာတတ္​တ့ဲ သ​ေဘာသဘာဝမ်ားကို ဂ႐ုျပဳရပါမယ္​။ ဒီ ၄ ခ်က္​မွတ္​ကစၿပီး ရပ္​တာန႔ဲ လွည္​့တာကို ၃ ခ်က္​မွတ္​ပုံမွာ ပါတ့ဲအတိုင္​းသာ မွတ္​သြားရပါမယ္​။

စၾကၤန္​ ၄ ခ်က္​မွတ္​ ​ေနာက္​တစ္​နည္​းကိုလည္​း မျဖစ္​မ​ေန ႐ႈမွတ္​ထားဖို႔ လိုပါ​ေသးတယ္​။ အဲ့ဒါက​ေတာ့ ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

မႂကြခင္​ ႂကြခ်င္​စိတ္​​ေလးကို သိ​ေအာင္​ မိ​ေအာင္​ အရင္​ဖမ္​းရတယ္​။ မသိ​ေသး မမိ​ေသးရင္​ ​ေျခကို မႂကြ​ေသးဘဲ သိမိလာတ့ဲအထိ သတိထားၿပီး စိတ္​န႔ဲ ၾကည္​့​ေနရပါမယ္​။သိမိၿပီဆိုမွ အဲ့ဒီႂကြခ်င္​စိတ္​​ေလးကို ႂကြခ်င္​တယ္​လို႔ အရင္​ မွတ္​လိုက္​ရပါတယ္​။

က်န္​တာ​ေတာ့ ၃ ခ်က္​မွတ္​ထဲကအတိုင္​း ဆက္​မွတ္​သြားရပါမယ္​။ ရပ္​ၿပီးလို႔ လွည္​့​ေတာ့မယ္​ဆိုတ့ဲအခါလည္​း လွည္​့ခ်င္​စိတ္​ကို သိမိ​ေအာင္​ ဂ႐ုစိုက္​ဖို႔ လိုပါတယ္​။ လွည္​့ခ်င္​တယ္​၊ လွည္​့တယ္​၊ ထိတယ္​၊ သိတယ္​ဆိုၿပီး အစဥ္​အတိုင္​း ဆက္​မွတ္​သြားရပါမယ္​။

ႂကြခ်င္​စိတ္​န႔ဲ လွည္​့ခ်င္​စိတ္​ကို သိမိ​ေအာင္​ ဖမ္​းတယ္​ဆိုတာ စိတၱာႏုပႆနာထဲ စဝင္​တာပါ။ ဓမၼာႏုပႆနာကို အစပ်ဳိး​ေနတာလည္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

၅ ခ်က္​မွတ္​န႔ဲ ၆ ခ်က္​မွတ္​
--------------------------------
ဆိုခ့ဲပါ ​၄ ခ်က္​မွတ္​ ႏွစ္​နည္​းကို ​ေပါင္​းလိုက္​ရင္​ ၅ ခ​်က္​မွတ္​ ျဖစ္​လာပါမယ္​။ ႂကြခ်င္​တယ္​၊ ႂကြတယ္​၊ မတယ္​၊ လွမ္​းတယ္​၊ ခ်တယ္​လို႔ ျဖစ္​ပါတယ္​။

၃ ခ်က္​မွတ္​တို႔ရ႕ဲ ​ေ႐ွ႕​ေတြမွာ ခ်င္​စိတ္​​ေလး​မ်ားကို ထည္​့မွတ္​သြားပါက ၆ ခ်က္​မွတ္​ ျဖစ္​လာပါမယ္​။ ရပ္​တ့ဲအခါ ၃ ခ်က္​မွတ္​ထဲကအတိုင္​းျဖစ္​ၿပီး လွည္​့တ့ဲအခါက်​ေတာ့ လွည္​့ခ်င္​စိတ္​ကို မွတ္​တာပါတ့ဲ ၄ ခ်က္​မွတ္​ရ႕ဲ လွည္​့စဥ္​အတိုင္​း မွတ္​သြား႐ုံပါ။

အထူးသတိထားရန္​က ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ သမာဓိ ထူ​ေထာင္​လိုပါက ၃ ခ်က္​မွတ္​ဟာ အထိ​ေရာက္​ဆုံးျဖစ္​တယ္​။ စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​ကို မသိလိုက္​လို႔ ဖမ္​းမမိဘဲ ​ေမ်ာသြားတတ္​တ့ဲ စိတၱာႏုပႆနာ အားနည္​းသူဆိုရင္​ ၆ ခ်က္​မွတ္​ကို ထိထိမိမိ ႐ႈမွတ္​ရပါတယ္​။

စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ရန္​ ပုံ​ေသနည္​း
---------------------------------
စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ ပုံ​ေသနည္​းကို ​ေျပာရပါမယ္​ဆိုရင္​ ၁ ခ်က္​မွတ္​ကို ​ေလး ငါး​ေၾကာင္​း​ေလာက္​ အ​ေညာင္​းအညာ​ေတြ ​ေျပ​ေပ်ာက္​သြား​ေအာင္​ ​ေလွ်ာက္​ရတယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ ၂ ခ်က္​မွတ္​ကို တစ္​​ေၾကာင္​း ႏွစ္​​ေၾကာင္​း​ေလာက္​ ​ေလွ်ာက္​ၿပီး ၃ ခ်က္​မွတ္​ကိုကား သမာဓိထူ​ေထာင္​လိုပါက အခ်ိန္​ရသ​ေလာက္​ ​ေလွ်ာက္​ရတယ္​။ စိတၱာႏုပႆနာရ႕ဲ အ​ေထာက္​အပ့ံ ျဖစ​္​​ေစဖို႔ ရည္​ရြယ္​ခ်က္​႐ွိထားရင္​ ၃/၄/၅ ခ်က္​မွတ္​တို့ကို သင္​့သ​ေလာက္​သာ ​ေလွ်ာက္​ၿပီး ၆ ခ်က္​မွတ္​ကို ထိထိမိမိ ​ေလွ်ာက္​ရပါမယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြဟာ သာမန္​သာ ျဖစ္​​ေနတယ္​လို႔ ထင္​ရ​ေပမ့ဲ စၾကၤန္​န႔ဲ ပတ္​သက္​ရင္​ လုံ​ေလာက္​ပါၿပီ။ သို႔တ​ေစ စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​ အလြန္​မ်ားသူ​ေတြန႔ဲ မိမိရ႕ဲ သမာဓိန႔ဲ ဉာဏ္​ကို အကဲစမ္​း လိုသူမ်ားအတြက္​ကား အျခား ၆ ခ်က္​မွတ္​နည္​းမ်ားန႔ဲ ​ေနာက္​ထပ္​တိုးနည္​း​ေတြကို ႐ႈမွတ္​ၾကရပါတယ္​။

စၾကၤန္​ ၆ ခ်က္​မွတ္​စသည္​
--------------------------------
စၾကၤန္​ ၆ ခ်က္​မွတ္​ကို အ႒ကထာဆရ​ာေတာ္​ ျပဆိုထားတာ႐ွိတယ္​။ အဲ့ဒါဟာ ကာယာႏုပႆနာအတြက္​ သီးသန္​ ့ ျဖစ္​​ေနတာလည္​း ​ေတြ႔ရတယ္​။ ကာယဂတာသတိန႔ဲ သမာဓိကို ထိထိမိမိ ထူ​ေထာင္​ႏိုင္​တ့ဲ အ​ေနအထားျဖစ္​​ေအာင္​ ၫြန္​ၾကားထားပါတယ္​။

ႂကြ၊ ဆြဲ၊ လွမ္​း၊ လႊတ္​၊ ခ်၊ နင္​း တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ ​ေျခတစ္​လွမ္​းစာအတြင္​း ျဖစ္​ႏိုင္​သမွ် အမူအရာ​ေတြကို အျပည္​့အစုံ ထုတ္​ျပထားျခင္​းပါ။

ဆရာနည္​း​ ေနာက္​တစ္​မ​​​​်ဳ်ိး ႐ွိပါတယ္​။  ႂကြ၊ မ၊ လွမ္​း၊ ခ်၊ ထိ၊ ဖိ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ အ႒ကထာနည္​းန႔ဲ ဆင္​တူၿပီး စကားလုံး​ေတြန႔ဲ အထားအသုိတစ္​ခ​်ဳိ႕ လြဲ​ေနတာ​ေတြပဲ ထူးတယ္​လို႔ မွတ္​ခ်က္​ျပဳခ်င္​ပါတယ္​။

၁၁ ခ်က္​မွတ္​န႔ဲ ဆက္​စပ္​​​ေနသည္​မ်ား
----------------------------------------------
အထက္​က ဆရာနည္​းကို ထိကလြဲၿပီး က်န္​တာ​ေတြကို ခ်င္​စိတ္​ထည္​့မွတ္​လိုက္​ရင္​ ၁၁ ခ်က္​မွတ္​ ျဖစ္​သြားပါမယ္​။

ႂကြခ်င္​တယ္​၊ ႂကြတယ္​၊ မခ်င္​တယ္​၊ မတယ္​၊ လွမ္​းခ်င္​တယ္​၊ လွမ္​းတယ္​၊ ခ်ခ်င္​တယ္​၊ ခ​်တယ္​၊ ထိတယ္​၊ ဖိခ်င္​တယ္​၊ ဖိတယ္​ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ဒီ ၁၁ ခ်က္​မွတ္​ကို မခ်င္​န႔ဲ မကို ျဖဳတ္​လိုက္​ရင္​ ၉ ခ်က္​မွတ္​ျဖစ္​သြားပါတယ္​။ ဒီက့ဲသို႔ပင္​ က်န္​တ့ဲ အခ်က္​​ေရ​ေတြအတြက္​လည္​း ၁၁ ခ်က္​မွတ္​ကိုပင္​ ျဖဳတ္​ျဖဳတ္​ၿပီး မွတ္​သြား႐ုံပါ။

အထူးအ​ေရးႀကီးတ့ဲ သတိ​ေပးစကား နည္​းနည္​းညပ္​ခ်င္​ပါတယ္​။ သာမန္​လူ​ေတြဟာ လမ္​းသြားတ့ဲအခါ ျမန္​ျမန္​သြားမွ ျမန္​ျမန္​​ေရာက္​တယ္​။ ​စၾကၤန္​​မွတ္​​ေနတ႔ဲ ​ေယာဂီမွာ​ေတာ့ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္​။ ​ေျဖး​ေျဖး​ေလွ်ာက္​မွ တရားသ​ေဘာကို ျမန္​ျမန္​သိႏိုင္​ပါတယ္​ဟူသတတ္​။

စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္တာန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး ဆိုခ့ဲတာ​ေတြန႔ဲ လုံ​ေလာက္​ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဒီမွာတင္​ စၾကၤန္​မွတ္​ကို အဆုံးသတ္​လိုက္​ပါတယ္​။

စၾကၤန္​မွတ္​ ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၁၈၊၂၁ /၁ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment