(၆)
ဣရိယာပထပိုင္း၊ စၾကၤန္မွတ္
===================
စၾကၤန္န့ဲစပ္ သိမွတ္စရာ
---------------------------
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီဟာ သဒၶါစတ့ဲ တရား ၅ ပါးက ဣေျႏၵထိုက္ေနမွ တရားန႔ဲ ေတြ႔ပါတယ္။ မထိုက္ရင္ တရားမေျပာန႔ဲ ဥပကၠိေလသ အစအနေတာင္ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး။ ပီတိ ၅ ပါးဆို ေဝးေရာပဲ။ ဆရာတစ္ပါးရ႕ဲ ေဒသနာထဲက ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ပါ။
သဒၶါစတ့ဲ ၅ ပါးထဲမွာ ဝီရိယပါတယ္။ ေယာဂီဟာ သူကိုလည္း ဣေျႏၵထိုက္ေအာင္ လုပ္ရမွာပင္။ အဲ့ဒီအတြက္ကား စၾကၤန္မွတ္ဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္လာတယ္။
ဗဟုသုတအေနန႔ဲ အစိုးတရ႐ွိျခင္း ေဝါဟာရႏွစ္မ်ဳိးန႔ဲ အဲ့ဒါေတြရ႕ဲ အသုံးဝင္ပုံမ်ားကို တင္ျပပါမယ္။ အဓိပတိန႔ဲ ဣေျႏၵတို႔ရ႕ဲ အေၾကာင္းေတြပါ။
အဓိပတိဆိုတာက ႐ွင္ဘုရင္လို အရာအားလံုးအေပၚ အစိုးတရ႐ွိျခင္းျဖစ္တယ္။ ဣေျႏၵကေတာ့ ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္လို မိမိန႔ဲ သက္ဆိုင္တ့ဲ အရာဌာနမွာသာ အစိုးတရ႐ွိပါတယ္။
ေယာဂီဟာ မိမိ ႐ႈမွတ္ရမ့ဲ ေပၚဆဲအာ႐ုံေတြထဲက အထင္႐ွားဆုံးကို ႐ႈမွတ္ႏိုင္မွသာ တရားန႔ဲ ေတြ႔ႏိုင္တာေၾကာင့္ ဣေျႏၵထိုက္ေနဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေတြ႔ျမင္လာသမွ်ကို လိုက္ပါ ဂ႐ုစိုက္ေနပါက အဓိပတိသေဘာ သက္ေရာက္သြားၿပီး သိမႈေတြဟာ ေထြျပား မႈန္ဝါးသြားတတ္သမို႔ ထိထိမိမိ မ႐ွိႏိုင္ေပ။
စကၤမသုတၱံ
=======
ပဥၥိေမ ဘိကၡေ၀ စကၤေမ အာနိသံသာ၊ ကတေမ ပဥၥ? "အဒါၶနကၡေမာ ေဟာတိ, ပဓာနကၡေမာ ေဟာတိ, အပၸာဗာေဓာ ေဟာတိ, အသိတံ ပီတံ ခါယိတံ သာယိတံ သမၼာပရိဏာမံ ဂစၦတိ, စကၤမာဓိဂေတာ သမာဓိ စိရ႒ိတိေကာ ေဟာတိ။ ဣေမေခါ ဘိကၡေ၀ ပဥၥ စကၤေမ အာနိသံသာ" တိ။ န၀မံ။ (အဂၤုတၱရ။ ပဥၥကနိပါတပါဠိ။ ၂၄)
ဒါ့အျပင္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ျခင္းမွာ
၁။ ခရီးေ၀းသြားႏိုင္ျခင္း၊
၂။ ခႏၶာကိုယ္ ၾကံ႔ခိုင္ျခင္း၊
၃။ ေရာဂါကင္းျခင္း၊
၄။ အစာေၾကျခင္း၊
၅။ သမာဓိတရား ႐ွည္ၾကာစြာ တည္တန္႔ျခင္းတို႔ဆိုတ့ဲ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ႐ွိေနၾကေလေတာ့ အေရးတႀကီး လိုအပ္ခ်က္လည္း ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။
စၾကၤန္အက်ဳိး ၅ ပါး
=============
ခရီးသြားႏိုင္၊ ႀကံ ့ခိုင္အင္အား၊ ကင္းျငားေရာဂါ၊ အစာေၾကညက္၊ မပ်က္သမာဓိ၊ ငါးမ်ဳိး႐ွိ၊ သြားဘိစၾကၤန္အက်ဳိးတည္း။
အထက္က ဆိုခ့ဲတ့ဲ စၾကၤန္အက်ဳိး ၅ ပါးထဲမွာ မပါေသးတ့ဲ အာနိသင္ေတြ က်န္ေနပါေသးတယ္။ အဲ့ဒါေတြကိုေတာ့ ကမၼ႒ာနာစရိယမ်ားရ႕ဲ အေတြ႔အၾကဳံအရ အစဥ္အဆက္ အမွာထားခ့ဲတ့ဲ စကားေတြပါ။
စၾကၤန္မွာ (က) ငိုက္ျမည္းတာ မ႐ွိဘူး။ (ခ) ေညာင္ညာတာ နည္းပါးတယ္။ (ဂ) စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ေတြလည္း မ႐ွိသေလာက္ပါ။
ေနာက္ၿပီး စၾကၤန္အမွတ္ဟာ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းေပမ့ဲ မျဖစ္မေနကို အံဝင္ေအာင္ ၾကဳိးစားၾကရပါတယ္။ အေၾကာင္းေသာ္ စၾကၤန္အမွတ္ေတြကို မမွားေတာ့ဘူးဆိုမွ ကမၼ႒ာန္းဆရာမ်ားက ေဝဒနာႏုပႆနာန႔ဲ စိတၱာႏုပႆနာတို႔ကို ဆက္လက္႐ႈမွတ္ေစတတ္လို႔ပါ။
ဒါ့အျပင္ စၾကၤန္ဟာ တရားစတင္ အားထုတ္စ ေယာဂီသစ္မ်ားမွာ မွတ္ရတာ ထင္႐ွားၿပီး သမာဓိအရ လြယ္ကူ ျမန္ဆန္ေစတယ္။ ဣရိယာပုထ္ မွ်တေစၿပီး အေညာင္းအညာေတြကို သက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေစတယ္ ဟူသတတ္။
အဲ့ဒီလို အေရးတယူ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္လို႔ အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါ မေထရ္ျမတ္ႀကီးဟာ ၁၈ ရက္ၾကာေအာင္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေတာ္မူခ့ဲဖူးပါတယ္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မေထရ္ျမတ္ႀကီးန့ဲ စၾကၤန္ကမၼ႒ာန္းကို ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ၁၈ နာရီၾကာေအာင္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေတာ္မူခ့ဲပါသတ့ဲ။
စၾကၤန္န႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး အေရးထားအားထုတ္ေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ အျခားပုဂၢဳိလ္ေတြလည္း ႐ွိပါေသးတယ္။ အ႐ွင္အာနႏၵာ မေထရ္၊ အ႐ွင္ေသာဏ မေထရ္၊ အ႐ွင္မ ဗဟုပုတၱိကာေထရီ စသည္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြဟာ စၾကၤန္ရ႕ဲ အေရးပါပုံေတြန႔ဲ အေလးထားခ့ဲတ့ဲ ပုဂိၢဳလ္မ်ား႐ွိခ့ဲၾကေၾကာင္း တင္ျပတာပါ။ တရားကို တကယ္ျမတ္ႏိုးလို႔ တကယ္အားထုတ္ လိုသူမ်ားအတြက္ စၾကၤန္ကို အေလးထားေစခ်င္လို႔ပါ။
စၾကၤန္ပရိကံန႔ဲ တစ္ခ်က္မွတ္ပုံ
--------------------------------------
စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အရင္သတိထားရမ့ဲ အခ်က္က ေျခဆိုတ့ဲ ပညတ္ကို ခြာၿပီး ေရြ႔ဆိုတ့ဲ ပရမတ္ကို ႐ႈမွတ္ျခင္းပါ။ ဒိထက္ ပိုၿပီး တိတိက်က် ေျပာရရင္ "စိတၱကိရိယဝါေယာဓာတု ဝိပၹာေရန သကလကာယႆ ပုရေတာ အဘိနီဟာေရာ ဂမနံ" ဆိုတ့ဲ အ႒ကထာလာ စကားရပ္အတိုင္း ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ ပ်ံ ့ႏွံ ့လႈပ္႐ွားျခင္းေၾကာင့္ ေရြ႔ျခင္းျဖစ္လာတယ္၊ သြားျခင္းျဖစ္လာတယ္လို႔ သိ႐ွိထားၿပီး ႐ႈမွတ္ရန္ျဖစ္တယ္။
ဟုတ္ပါတယ္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္တ့ဲအခါ ေျခကို ႂကြလိုက္လို႔ ေပါ့တက္လာတာဟာ ဝါေယာဓာတ္န႔ဲ ေတေဇာဓာတ္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ခ်လိုက္လို႔ ေလးတြဲ႔တြဲ႔န႔ဲ က်သြားရာမွာ အာေပါဓာတ္န႔ဲ ပထ၀ီဓာတ္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း စာေပက အခိုင္အမာ ဆိုထားပါတယ္။
စၾကၤန္ေလွ်ာက္ပုံကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားက အျပည့္စုံဆုံး ျဖစ္တာမို႔ အဲ့ဒါေတြကိုပဲ အတတ္ႏိုင္ဆုံး စုေဆာင္းတင္ျပသြားပါမယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ ထူးျခားတ့ဲ သီးသန့္ ပရိကံမ်ားကိုလည္း မွတ္သားထားရပါမယ္။
မတ္တတ္ရပ္ေနဆဲမွာျဖစ္ေစ၊ ေလွ်ာက္ေနစဥ္မွာျဖစ္ေစ ဦးေခါင္းကို မတ္ထားရပါမယ္။ လက္အစုံကို ေ႐ွ႕မွာျဖစ္ေစ၊ ေနာက္မွာျဖစ္ေစ တြဲယွက္ၿပီး ကပ္ထားရမယ္။ မ်က္လံုးအစုံကို ေလးေတာင္ေလာက္သာ ၾကည့္ရပါမယ္။ အ႐ႈခံန႔ဲ မွတ္စိတ္ကို တစ္ထပ္ထဲက်ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းရပါမယ္။
စစခ်င္းမွာ ေျခတစ္လွမ္းကို တစ္မွတ္ႏႈန္းန႔ဲ စတင္ပါမယ္။
ညာေျခကို စလွမ္းတ့ဲအခါ ညာလွမ္းတယ္။ ဘယ္ေျခလွမ္းရင္ ဘယ္လွမ္းတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ စၾကၤန္လမ္းကို ဆယ္ကိုက္ဝန္းက်င္ေလာက္ မွတ္သားၿပီး ရပ္ပါမယ္။ ရပ္ေနစဥ္မွာ ရပ္တယ္၊ ရပ္တယ္လို႔ ေလးငါးခါေလာက္ မွတ္ရပါတယ္။ ရပ္တယ္လို႔ မွတ္ေနစခိုက္မွာ ေထာက္ကန္ ေတာင့္တင္းျခင္းဆိုတ့ဲ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။
ရပ္တယ္ဆိုၿပီး မွတ္တ့ဲအခါ တစ္ကိုယ္လုံးကို အာ႐ုံျပဳရပါမယ္။ ေခါင္းေပၚကေန ေရေလာင္းလိုက္လို႔ တစ္ကိုယ္လုံးသို႔ စီးဆင္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသလို မွတ္စိတ္ကို တစ္ကိုယ္လုံး လႊမ္းျခဳံမိေအာင္ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္ၿပီး သိေနရပါတယ္။
ခႏၶာကိုယ္ကို လွည့္တ့ဲအခါ လွည့္တယ္လို႔ ေျခတစ္ခ်က္လွည့္ တစ္ခါမွတ္ပါမယ္။ လွည့္ေနစဥ္ ေျခေထာက္ရ႕ဲ ေရြ႔႐ွားမႈကို အာ႐ုံျပဳရပါမယ္။ ပူမႈ ေအးမႈ မာမႈ ေပ်ာ့မႈစတာေတြကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ၿပီး သိႏိုင္ေအာင္ ၾကဳိးစားယူရပါမယ္။ သူလိုရာဘက္ တြန္းလ်က္ ေရြ႔႐ွားမႈဆိုတဲ့ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ သေဘာကို သိျမင္ႏိုင္ေအာင္ ဂ႐ုျပဳရပါမယ္။
ၿပီးေတာ့ ညာလွမ္း ဘယ္လွမ္းတာေတြကို ျပန္မွတ္ရတယ္။ မူလေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္သြားရင္ ရပ္တာမွတ္မယ္။ လွည့္မယ္။ လွည့္တာ မွတ္မယ္။ ညာလွမ္း ဘယ္လွမ္းျပန္မွတ္ပါမယ္။
သတိထားရမ့ဲ အခ်က္တစ္ခုကို ေျပာျပပါဦးမယ္။ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေနရင္း စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ေတြ ေပၚလာရင္ျဖစ္ေစ၊ ပူမႈ၊ ေအးမႈစတာေတြ ထင္႐ွားသိလာရင္ျဖစ္ေစ အဲ့ဒါေတြကို သြားမမွတ္ရပါဘူး။ သိ႐ုံသာ သိေနရပါမယ္။ စၾကၤန္ေလွ်ာက္တ့ဲ အမွတ္ကိုသာ ဖိဖိစီးစီး ဆက္မွတ္သြားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ စၾကၤန္ကို မမွတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လႊမ္းမိုးလာတာဆိုရင္ စၾကၤန္ေလွ်ာက္တာကို ရပ္ၿပီးေတာ့ မွတ္လိုက္ရပါမယ္။ ၿပီးမွ စၾကၤန္ကို ျပန္မွတ္သြားရပါမယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြဟာ ေယာဂီသစ္မ်ားအတြက္ စၾကၤန္အစပ်ဳိးျခင္းန႔ဲ အားထုတ္ဆဲ ေယာဂီမ်ားရ႕ဲ အေရးအရာကိစၥ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ သြားလာရတ့ဲအခါေတြမွာ ႐ႈမွတ္ပုံမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
စၾကၤန္ႏွစ္ခ်က္မွတ္စသည္
--------------------------------
ေယာဂီဟာ စၾကၤန္တစ္ခ်က္မွတ္ကို ကြၽမ္းက်င္စြာ ပိုင္ႏိုင္သြားၿပီဆိုရင္ ႏွစ္ခ်က္မွတ္သို႔ တက္ၿပီး မွတ္ရပါတယ္။ ဒီနည္းန႔ဲ အခ်က္ေတြ တိုးတိုးၿပီး မွတ္သြားရပါမယ္။ ၁၁ ခ်က္အထိ မွတ္ပုံမ်ားကို တင္ျပသြားပါမယ္။
၂ ခ်က္မွတ္
--------------
ရပ္ေနတာကေန စၾကၤန္စသြားတ့ဲအခါ ညာေျခဖဝါးက စႂကြတယ္။ အဲ့ဒါကို စိတ္ထဲကေန ႂကြတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ေျခေထာက္ကို တစ္လွမ္းစာ ေရြ႔႐ွားၿပီးလို႔ ေအာက္ကို ခ်လိုက္တ့ဲအခါ ခ်တယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။
ႂကြတ့ဲအခါ ေတေဇာဓာတ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝျဖစ္တ့ဲ ေပါ့တက္လာတာေလးကို သတိထားရပါမယ္။ ခ်တ့ဲအခါ အာေပါဓာတ္ရ႕ဲ ေလးတြဲ႔တြဲ႔န႔ဲ ဆြဲခ်သြားတတ္တ့ဲ သေဘာေလးကို ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။ဘယ္ေျခသြားတာကိုလည္း နည္းတူမွတ္႐ုံသာ။
စၾကၤန္အဆုံးေရာက္လို႔ ရပ္တာကို ႐ႈမွတ္တ့ဲအခါ ေျခဖဝါးန႔ဲ ၾကမ္းျပင္ထိေနတ့ဲ ေနရာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ထိတယ္လို႔ အမွတ္တစ္ခ်က္ ထပ္တိုးေပးရပါမယ္။ ထိေနဆဲမွာ မာမႈ၊ ေပ်ာ့မႈတို႔ဆိုတ့ဲ ပထဝီဓာတ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုျပဳရပါမယ္။ ရပ္တယ္၊ ထိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။
လွည့္တ့ဲအခါက်ေတာ့ ကိုယ္ေနဟန္ လွည့္ေနတာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး လွည့္တယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ လွည့္ေနစဥ္မွာ သူလိုရာဘက္ တြန္းလ်က္ေဆာင္တတ္တ့ဲ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကို ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။
လွည့္ေနတာကို သိေနတ့ဲ အသိေလးကိုလည္း သိတယ္လို႔ ျပန္မွတ္ရပါမယ္။ အထက္က လွည့္တာကို မွတ္တာန႔ဲ ျပန္တြဲေတာ့ လွည့္တယ္၊ သိတယ္လို႔ ျဖစ္သြားပါမယ္။
အသိကို သိတယ္လို႔ ျပန္မွတ္ရတာဟာ စိတၱာႏုပႆနာအတြက္ အေျခပ်ဳိးေနျခင္း သို႔မဟုတ္ ႐ႈမွတ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သမာဓိ အားေကာင္းလာရင္ ေကာင္းသေလာက္ ဓာတ္ေတြရ႕ဲ သဘာဝမ်ားကို ပိုမိုၿပီး သိလာပါမယ္။ ဓာတ္ေတြရ႕ဲ သေဘာသဘာဝမ်ားကို သိလာတာဟာ တရားကို သိလာတာျဖစ္လို႔ ပိုမိုသိရေအာင္ ပိုပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၃ ခ်က္မွတ္
--------------
ႂကြတာန႔ဲ ခ်တာကို ၂ ခ်က္မွတ္ထဲက အတိုင္းပင္ မွတ္ရပါတယ္။ ႂကြၿပီးလို႔ တစ္လွမ္းစာ လွမ္းခိုက္မွာ လွမ္းတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ လွမ္းေနခိုက္မွာ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ သူလိုရာသို႔ တြန္းပို႔ေဆာင္ယူတတ္တ့ဲ သေဘာေလးကို ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။
စၾကၤန္လမ္းဆုံးလို႔ ရပ္တ့ဲအခါ ရပ္တယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ ေျခဖ၀ါးန႔ဲ ၾကမ္းျပင္ထိေနတာကို ထိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ ရပ္ေနမွန္း သိေနတ့ဲ အသိေလးကိုလည္း သိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ရပ္တယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္လို႔ ျဖစ္သြားပါမယ္။
လွည့္တ့ဲအခါက်ေတာ့ လွည့္တယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ သတိထားရမွာေတြကေတာ့ ဆိုခ့ဲၿပီးအတိုင္းပင္။
၄ ခ်က္မွတ္ (၂)
-------------------
ဒီအတြက္ ႂကြေနဆဲအခါကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲပါမယ္။ ေျခဖေနာင့္ေလး ႂကြတက္လာတာကို ႂကြတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ ေျခဖ်ားန႔ဲတကြ ေျခေထာက္တစ္ခုလုံးကို မတင္လိုက္တာကို မတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္တို႔ကို မွတ္သြားရပါမယ္။
ႂကြတယ္၊ မတယ္လို႔ မွတ္ေနစခိုက္မွာ ေတေဇာဓာတ္ရ႕ဲ ပူမႈ၊ ေအးမႈန႔ဲ ေပါ့တက္လာတတ္တ့ဲ သေဘာသဘာဝမ်ားကို ဂ႐ုျပဳရပါမယ္။ ဒီ ၄ ခ်က္မွတ္ကစၿပီး ရပ္တာန႔ဲ လွည့္တာကို ၃ ခ်က္မွတ္ပုံမွာ ပါတ့ဲအတိုင္းသာ မွတ္သြားရပါမယ္။
စၾကၤန္ ၄ ခ်က္မွတ္ ေနာက္တစ္နည္းကိုလည္း မျဖစ္မေန ႐ႈမွတ္ထားဖို႔ လိုပါေသးတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မႂကြခင္ ႂကြခ်င္စိတ္ေလးကို သိေအာင္ မိေအာင္ အရင္ဖမ္းရတယ္။ မသိေသး မမိေသးရင္ ေျခကို မႂကြေသးဘဲ သိမိလာတ့ဲအထိ သတိထားၿပီး စိတ္န႔ဲ ၾကည့္ေနရပါမယ္။သိမိၿပီဆိုမွ အဲ့ဒီႂကြခ်င္စိတ္ေလးကို ႂကြခ်င္တယ္လို႔ အရင္ မွတ္လိုက္ရပါတယ္။
က်န္တာေတာ့ ၃ ခ်က္မွတ္ထဲကအတိုင္း ဆက္မွတ္သြားရပါမယ္။ ရပ္ၿပီးလို႔ လွည့္ေတာ့မယ္ဆိုတ့ဲအခါလည္း လွည့္ခ်င္စိတ္ကို သိမိေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ လွည့္ခ်င္တယ္၊ လွည့္တယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္ဆိုၿပီး အစဥ္အတိုင္း ဆက္မွတ္သြားရပါမယ္။
ႂကြခ်င္စိတ္န႔ဲ လွည့္ခ်င္စိတ္ကို သိမိေအာင္ ဖမ္းတယ္ဆိုတာ စိတၱာႏုပႆနာထဲ စဝင္တာပါ။ ဓမၼာႏုပႆနာကို အစပ်ဳိးေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
၅ ခ်က္မွတ္န႔ဲ ၆ ခ်က္မွတ္
--------------------------------
ဆိုခ့ဲပါ ၄ ခ်က္မွတ္ ႏွစ္နည္းကို ေပါင္းလိုက္ရင္ ၅ ခ်က္မွတ္ ျဖစ္လာပါမယ္။ ႂကြခ်င္တယ္၊ ႂကြတယ္၊ မတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၃ ခ်က္မွတ္တို႔ရ႕ဲ ေ႐ွ႕ေတြမွာ ခ်င္စိတ္ေလးမ်ားကို ထည့္မွတ္သြားပါက ၆ ခ်က္မွတ္ ျဖစ္လာပါမယ္။ ရပ္တ့ဲအခါ ၃ ခ်က္မွတ္ထဲကအတိုင္းျဖစ္ၿပီး လွည့္တ့ဲအခါက်ေတာ့ လွည့္ခ်င္စိတ္ကို မွတ္တာပါတ့ဲ ၄ ခ်က္မွတ္ရ႕ဲ လွည့္စဥ္အတိုင္း မွတ္သြား႐ုံပါ။
အထူးသတိထားရန္က ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ သမာဓိ ထူေထာင္လိုပါက ၃ ခ်က္မွတ္ဟာ အထိေရာက္ဆုံးျဖစ္တယ္။ စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ကို မသိလိုက္လို႔ ဖမ္းမမိဘဲ ေမ်ာသြားတတ္တ့ဲ စိတၱာႏုပႆနာ အားနည္းသူဆိုရင္ ၆ ခ်က္မွတ္ကို ထိထိမိမိ ႐ႈမွတ္ရပါတယ္။
စၾကၤန္ေလွ်ာက္ရန္ ပုံေသနည္း
---------------------------------
စၾကၤန္ေလွ်ာက္ ပုံေသနည္းကို ေျပာရပါမယ္ဆိုရင္ ၁ ခ်က္မွတ္ကို ေလး ငါးေၾကာင္းေလာက္ အေညာင္းအညာေတြ ေျပေပ်ာက္သြားေအာင္ ေလွ်ာက္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၂ ခ်က္မွတ္ကို တစ္ေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္းေလာက္ ေလွ်ာက္ၿပီး ၃ ခ်က္မွတ္ကိုကား သမာဓိထူေထာင္လိုပါက အခ်ိန္ရသေလာက္ ေလွ်ာက္ရတယ္။ စိတၱာႏုပႆနာရ႕ဲ အေထာက္အပ့ံ ျဖစ္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္႐ွိထားရင္ ၃/၄/၅ ခ်က္မွတ္တို့ကို သင့္သေလာက္သာ ေလွ်ာက္ၿပီး ၆ ခ်က္မွတ္ကို ထိထိမိမိ ေလွ်ာက္ရပါမယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြဟာ သာမန္သာ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္ရေပမ့ဲ စၾကၤန္န႔ဲ ပတ္သက္ရင္ လုံေလာက္ပါၿပီ။ သို႔တေစ စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ အလြန္မ်ားသူေတြန႔ဲ မိမိရ႕ဲ သမာဓိန႔ဲ ဉာဏ္ကို အကဲစမ္း လိုသူမ်ားအတြက္ကား အျခား ၆ ခ်က္မွတ္နည္းမ်ားန႔ဲ ေနာက္ထပ္တိုးနည္းေတြကို ႐ႈမွတ္ၾကရပါတယ္။
စၾကၤန္ ၆ ခ်က္မွတ္စသည္
--------------------------------
စၾကၤန္ ၆ ခ်က္မွတ္ကို အ႒ကထာဆရာေတာ္ ျပဆိုထားတာ႐ွိတယ္။ အဲ့ဒါဟာ ကာယာႏုပႆနာအတြက္ သီးသန္ ့ ျဖစ္ေနတာလည္း ေတြ႔ရတယ္။ ကာယဂတာသတိန႔ဲ သမာဓိကို ထိထိမိမိ ထူေထာင္ႏိုင္တ့ဲ အေနအထားျဖစ္ေအာင္ ၫြန္ၾကားထားပါတယ္။
ႂကြ၊ ဆြဲ၊ လွမ္း၊ လႊတ္၊ ခ်၊ နင္း တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေျခတစ္လွမ္းစာအတြင္း ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အမူအရာေတြကို အျပည့္အစုံ ထုတ္ျပထားျခင္းပါ။
ဆရာနည္း ေနာက္တစ္မ်ဳ်ိး ႐ွိပါတယ္။ ႂကြ၊ မ၊ လွမ္း၊ ခ်၊ ထိ၊ ဖိ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အ႒ကထာနည္းန႔ဲ ဆင္တူၿပီး စကားလုံးေတြန႔ဲ အထားအသုိတစ္ခ်ဳိ႕ လြဲေနတာေတြပဲ ထူးတယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါတယ္။
၁၁ ခ်က္မွတ္န႔ဲ ဆက္စပ္ေနသည္မ်ား
----------------------------------------------
အထက္က ဆရာနည္းကို ထိကလြဲၿပီး က်န္တာေတြကို ခ်င္စိတ္ထည့္မွတ္လိုက္ရင္ ၁၁ ခ်က္မွတ္ ျဖစ္သြားပါမယ္။
ႂကြခ်င္တယ္၊ ႂကြတယ္၊ မခ်င္တယ္၊ မတယ္၊ လွမ္းခ်င္တယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်ခ်င္တယ္၊ ခ်တယ္၊ ထိတယ္၊ ဖိခ်င္တယ္၊ ဖိတယ္ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီ ၁၁ ခ်က္မွတ္ကို မခ်င္န႔ဲ မကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ ၉ ခ်က္မွတ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီက့ဲသို႔ပင္ က်န္တ့ဲ အခ်က္ေရေတြအတြက္လည္း ၁၁ ခ်က္မွတ္ကိုပင္ ျဖဳတ္ျဖဳတ္ၿပီး မွတ္သြား႐ုံပါ။
အထူးအေရးႀကီးတ့ဲ သတိေပးစကား နည္းနည္းညပ္ခ်င္ပါတယ္။ သာမန္လူေတြဟာ လမ္းသြားတ့ဲအခါ ျမန္ျမန္သြားမွ ျမန္ျမန္ေရာက္တယ္။ စၾကၤန္မွတ္ေနတ႔ဲ ေယာဂီမွာေတာ့ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္။ ေျဖးေျဖးေလွ်ာက္မွ တရားသေဘာကို ျမန္ျမန္သိႏိုင္ပါတယ္ဟူသတတ္။
စၾကၤန္ေလွ်ာက္တာန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး ဆိုခ့ဲတာေတြန႔ဲ လုံေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီမွာတင္ စၾကၤန္မွတ္ကို အဆုံးသတ္လိုက္ပါတယ္။
စၾကၤန္မွတ္ ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၁၈၊၂၁ /၁ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment