Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၂ဝ)

(၂၀)
မဂၢသစၥာသစၥာ
=========

ပါဠိ​ေတာ္​လာအတိုင္​း
=============

​ေယာဂီတို႔ ဆင္​းရဲခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းရာသို႔ ဆိုက္​​ေရာက္​တဲ့ အက်င္​့ဆိုတဲ့ အရိယာတို႔ သိအပ္​တဲ့ အမွန္​တရားဟာ ဘယ္​ဟာပါလဲဆိုရင္​.....​။

စင္​ၾကယ္​ျမင္​့ျမတ္​တဲ့ အဂၤါ ၈ ပါးနဲ႔ ျပည္​့စုံတဲ့ မဂ္​တရား(အက်င္​့လမ္​းစဥ္​)ျဖစ္​ပါတယ္​။

အဲ့ဒါ​ေတြက ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။
၁။ သမၼာဒိ႒ိ - မွန္​စြာ ျမင္​ျခင္​း၊
၂။ သမၼာသကၤပၸ - မွန္​စြာ ႀကံစည္​ျခင္​း၊
၃။ သမၼာဝါစာ - မွန္​စြာ ​ေျပာဆိုျခင္​း၊
၄။ သမၼာကမၼႏၱ - မွန္​စြာ ျပဳလုပ္​ျခင္​း၊
၅။ သမၼာအာဇီဝ - မွန္​စြာ အသက္​​ေမြးျခင္​း၊
၆။ သမၼာဝါယာမ - မွန္​စြာ အားထုတ္​ျခင္​း၊
၇။ သမၼာသတိ - မွန္​စြာ အမွတ္​ရျခင္​း၊
၈။ သမၼာသမာဓိ - မွန္​စြာ စိတ္​တည္​ၾကည္​ျခင္​း၊
ဒီတရား ၈ ပါးပင္​။

႐ွင္​းလင္​းခ်က္​​မ်ားကိုကား လိုရင္​း​ေတြကိုသာ ထုတ္​ႏႈတ္​တင္​ျပသြားပါမယ္​။

၁။ သမၼာဒိ႒ိဆိုတာ ဆင္​းရဲအစစ္​ ဒုကၡအစစ္​ကို သိမႈ၊ ဆင္​းရဲျဖစ္​​ေၾကာင္​းအစစ္​ သမုဒယသစၥာကို သိမႈ၊ ဆင္​းရဲခ်ဳပ္​မႈအစစ္​ နိ​ေရာဓသစၥာကို သိမႈ၊ ဆင္​းရဲခ်ဳပ္​မႈသို႔ ဆိုက္​​ေရာက္​ရာ အက်င္​့အစစ္​ျဖစ္​တဲ့ မဂၢသစၥာကို သိမႈျဖစ္​တယ္​။

၂။ သမၼာသကၤပၸဆိုတာ ကာမမွ ထြက္​​ေျမာက္​တဲ့ ႀကံစည္​မႈ၊ ဗ်ာပါဒရဲ႕ ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ ႀကံစည္​မႈ၊ ညဥ္​းဆဲမႈရဲ႕ ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ ႀကံစည္​မႈျဖစ္​တယ္​။

၃။ သမၼာဝါစာဆိုတာ လိမ္​လည္​​ေျပာဆိုမႈမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​း၊ ကုန္​း​ေခ်ာ ​ေျပာဆိုမႈမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​း၊ ၾကမ္​းတမ္​းတဲ့ ဆဲဆိုႀကိမ္​း​ေမာင္​းစကားမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​း၊ ၿပိန္​ဖ်င္​းတဲ့ အက်ဳိးမဲ့စကားကို ​ေျပာဆိုမႈမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

၄။ သမၼာကမၼႏၱဆိုတာ သတၱဝါကို သတ္​ျခင္​းမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​း၊ မ​ေပးအပ္​တာကို လုယက္​ခိုးယူျခင္​းမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​း၊ မပိုင္​ဆိုင္​ရာ ကာမဂုဏ္​တို႔ကို မွားယြင္​းက်ဴးလြန္​ျခင္​းမွ ၾကဥ္​​ေ႐ွာင္​ျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

၅။ သမၼာအာဇီဝဆိုတာ သာသနာ​ေတာ္​က ျဖဴစင္​ျမင္​့ျမတ္​တဲ့ ျမတ္​ဗုဒၶရဲ႕ အရိယာသာ၀ကဟာ နည္​းလမ္​းလႊဲမွား မတရားတဲ့ အသက္​​ေမြးမႈကို ပယ္​စြန္​႔ၿပီး တရားက်မ္​းဂန္​ နည္​းလမ္​းမွန္​တဲ့ အသက္​​ေမြးမႈျဖင္​့ အသက္​​ေမြးျခင္​းျဖစ္​တယ္​။

၆။ သမၼာဝါယာမဆိုတာ သာသနာ​ေတာ္​က ျမတ္​ဗုဒၶ႐ွင္​​ေတာ္​ရဲ႕ သာ၀ကဟာ မျဖစ္​ကုန္​​ေသးတဲ့ ယုတ္​ညံ့ကုန္​တဲ့ အကုသိုလ္​တရားတို႔ မျဖစ္​ျခင္​းငွာ လိုလားအားထုတ္​ျခင္​းကို ျဖစ္​​ေစတယ္​၊ ၾကဳိးစားတယ္​၊ လုံ႔လထုတ္​တယ္​၊ စိတ္​ကို ခ်ီး​ေျမႇာက္​တယ္​၊ အားထုတ္​တယ္​။

ျဖစ္​ကုန္​ၿပီးတဲ့ ယုတ္​ညံ့ကုန္​တဲ့ အကုသိုလ္​တရားတို႔ကို ပယ္​ျခင္​းငွာ လိုလားအားထုတ္​ျခင္​းကို ျဖစ္​​ေစတယ္​၊ ၾကဳိးစားတယ္​၊ လုံ႔လထုတ္​တယ္​၊ စိတ္​ကို ခ်ီး​ေျမႇာက္​တယ္​၊ အားထုတ္​တယ္​။

မျဖစ္​ကုန္​​ေသးတဲ့ ကုသိုလ္​တရားတို႔ရဲ႕ ျဖစ္​ျခင္​းငွာ လိုလားအားထုတ္​ျခင္​းကို ျဖစ္​​ေစတယ္​၊ ၾကဳိးစားတယ္​၊ လုံ႔လထုတ္​တယ္​၊ စိတ္​ကို ခ်ီး​ေျမႇာက္​တယ္​၊ အားထုတ္​တယ္​။

ျဖစ္​ကုန္​ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္​တရားတို႔ရဲ႕ တည္​ျခင္​းငွာ၊ မ​ေပ်ာက္​မပ်က္​ျခင္​းငွာ၊ တိုးတက္​ၿပီး ျဖစ္​ျခင္​းငွာ၊ ျပန္​႔ပြားျခင္​းငွာ၊ ပြားမ်ားမႈရဲ႕ ျပည္​့စုံျခင္​းငွာ လိုလားအားထုတ္​ျခင္​းကို ျဖစ္​​ေစတယ္​၊ ၾကဳိးစားတယ္​၊ လုံ႔လထုတ္​တယ္​၊ စိတ္​ကို ခ်ီး​ေျမႇာက္​တယ္​၊ အားထုတ္​တယ္​။

၇။ သမၼာသတိအတြက္​ကား ဥ​ေဒၵသဝါရအတိုင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

၈။ သမၼာသမာဓိဆိုတာ သာသနာ​ေတာ္​က ​ေယာဂီဟာ ၀တၳဳကာမ ကိ​ေလသာကာမတို႔မွ ကင္​းဆိတ္​​ေနတဲ့ဲ၊ အကုသိုလ္​တရားတို႔မွ ကင္​းကြာ​ေနတဲ့ ႀကံစည္​မႈ၊ စဥ္​းစားမႈ၊ နီ၀ရဏကင္​းလို႔ျဖစ္​တဲ့ ႏွစ္​သိမ္​့မႈ၊ ခ်မ္​းသာမႈ​ေတြ႐ွိတဲ့ ပဌမစ်ာန္​သို႔ ​ေရာက္​လ်က္​​ေနတယ္​။

ႀကံစည္​မႈ၊ စဥ္​းစားမႈ​ေတြ ကင္​းၿငိမ္​းလို႔ ကိုယ္​တြင္​းသႏၱာန္​မွာျဖစ္​တတ္​၊ ၾကည္​လင္​​ေစတတ္​၊ စိတ္​ကို တစ္​ခုထဲျဖစ္​​ေစတတ္​ၿပီး ႀကံစည္​မႈနဲ႔ စဥ္​စားမႈ​ေတြ ကင္​းကာ သမာဓိ​ေၾကာင္​့ျဖစ္​တဲ့ ႏွစ္​သိမ္​့မႈနဲ႔ ခ်မ္​းသာမႈတို႔႐ွိတဲ့ ဒုတိယစ်ာန္​သို႔ ​ေရာက္​လ်က္​​ေနတယ္​။

ႏွစ္​သိမ္​့မႈဆိုတဲ့ ပီတိကင္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့ အညီအမွ် ႐ႈလ်က္​ျဖစ္​​ေစ၊ အမွတ္​ရၿပီး သိလ်က္​ျဖစ္​​ေစ ​ေနတယ္​။ စိတ္​ရဲ႕ ခ်မ္​းသာမႈကိုလည္​း နာမ္​အ​ေပါင္​းနဲ႔ ခံစားတယ္​။ အဲ့ဒီတတိယစ်ာန္​နဲ႔ ျပည္​့စုံတဲ့ ပုဂၢဳိလ္​ကို ဘုရားအစ႐ွိတဲ့ သူျမတ္​တို႔က အညီအမွ် ႐ႈႏိုင္​​ေပတယ္​၊ သတိ​ေကာင္​း​ေပတယ္​၊ ခ်မ္​းသာစြာ ​ေနႏိုင္​ပါ​ေပတယ္​လို႔ ခ်ီးမြမ္​းၾကတယ္​။ အဲ့ဒီတတိယစ်ာန္​သို႔ ​ေရာက္​လ်က္​​ေနတယ္​။

သုခကင္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​​ေစ၊ ဒုကၡကင္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​​ေစ ​ေသာမနႆနဲ႔ ​ေဒါမနႆတို႔ ​ေ႐ွးအဖို႔ကပင္​လွ်င္​ ခ်ဳပ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ ဆင္​းရဲ ခ်မ္​းသာ ႏွစ္​မ်ဳိးစလုံးကင္​းၿပီး ဥ​ေပကၡာ​ေၾကာင္​့ သတိရဲ႕ စင္​ၾကယ္​မႈ႐ွိတဲ့ စတုတၳစ်ာန္​သုိ႔ ​ေရာက္​လ်က္​​ေနတယ္​။ ဒီသမာဓိ​ေလးပါးကို သမၼာသမာဓိလို႔ ဆိုအပ္​ပါတယ္​။

ဆိုအပ္​ခဲ့တဲ့ မဂၢင္​ ၈ ပါးတရားအ​ေပါင္​းကို ဆင္​းရဲခ်ဳပ္​ရာသို႔ ဆိုက္​​ေရာက္​ရာ အက်င္​့မွန္​စြာ အရိယသစၥာလို႔ ဆိုအပ္​ပါတယ္​။

သစၥာကို ႐ႈမွတ္​ပုံ
===========
ဆိုအပ္​ခဲ့ၿပီးတဲ့ နည္​း​ေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕သစၥာ​ေလးပါး တရားတို႔ကို သ​ေဘာတရားမွ်လို႔ ႐ႈျမင္​လ်က္​​ေနတယ္​။ အျပင္​ပျဖစ္​တဲ့ သူတစ္​ပါးရဲ႕ သစၥာ​ေလးပါးနဲ႔ အတြင္​းတစ္​လွည္​့အျပင္​တစ္​လွည္​့ဆိုတဲ့ ရံခါ မိမိရဲ႕ သစၥာ​ေလးပါး ရံခါ သူတစ္​ပါးရဲ႕သစၥာ​ေလးပါးတို႔​ကိုလည္​း နည္​းတူ။

သစၥာ​ေလးပါး သ​ေဘာတရားတို႔၌ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းတရားနဲ႔ ျဖစ္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈျမင္​လ်က္​လည္​း ​ေနတယ္​။ ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားနဲ႔ ပ်က္​မႈသ​ေဘာကို၊ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းပ်က္​​ေၾကာင္​း တရားနဲ႔ ျဖစ္​မႈပ်က္​မႈသ​ေဘာကို နည္​းတူ။

သတိထင္​ပုံ တစ္​မ်ဳိး႐ွိပါ​ေသးတယ္​။ သတၱဝါ​ေကာင္​ အသက္​​ေကာင္​ မဟုတ္​တဲ့ သစၥာသ​ေဘာတရားတို႔သာ ႐ွိၾကတယ္​ဆိုၿပီး​ေတာ့လည္​း ႐ႈမွတ္​​ေနတဲ့ ​ေယာဂီရဲ႕ အမွတ္​ရမႈ သတိဟာ ​ေ႐ွး႐ႈထင္​​ေနတတ္​တယ္​။ အဲ့ဒီလို ထင္​တဲ့သတိဟာ အသိဉာဏ္​အဆင္​့ဆင္​့ တိုးပြား႐ုံ အလို႔ငွာသာျဖစ္​ပါတယ္​။ အဆင္​့ဆင္​့အားျဖင္​့ တစ္​ဖန္​အမွတ္​ရမႈ တိုးပြား႐ုံ အလို႔ငွာသာျဖစ္​ပါတယ္​။

အမွတ္​ရလ်က္​ သိျမင္​​ေနတဲ့ ​အဲ့ဒီေယာဂီဟာ တဏွာဒိ႒ိျဖင္​့ မမီွမတြယ္​ဘဲ ​ေနတယ္​လို႔ ​ေခၚပါတယ္​။ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးဆိုတဲ့ ​ေလာကထဲမွာ တစ္​စုံတစ္​ခု​ေသာ ႐ုပ္​ ​ေ၀ဒနာ သညာ သခါၤရ ၀ိညာဏ္​ကိုမွ် ငါ​ေကာင္​ ငါ့ဥစၥာလို႔ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင္​့ စြဲလည္​း မစြဲလန္​း​ေတာ့ၿပီ။ ​ေယာဂီဟာ ဆိုအပ္​ခဲ့ၿပီးတဲ့ နည္​း​ျဖင္​့လည္​း သတၱဝါ​ေကာင္​ အသက္​​ေကာင္​ မဟုတ္​တဲ့ သ​ေဘာတရားမွ်ပဲလို႔ ႐ႈျမင္​လ်က္​ ​ေနပါတယ္​။

အဓိပါၸယ္​ဖြင္​့ဆိုခ်က္​မ်ားနဲ႔ မွတ္​ခ်က္​မ်ား
==========================

ဒီအပိုင္​းရဲ႕ မွတ္​ခ်က္​​မ်ားကို မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရဲ႕ အ​ာေဘာ္​​ေတြအတိုင္​း တင္​ျပသြားပါမယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးဟာ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္​း​တို႔ရဲ႕ ဖြင္​့ဆိုခ်က္​မ်ားအျပင္​ လက္​​ေတြ႕ဆန္​ၿပီး သဘာ၀က်တဲ့ ႐ႈမွတ္​ခ်က္​မ်ားနဲ႔ ႏႈိင္​းယွဥ္​ျပထား​ေတာ္​မူလို႔ လက္​​ေတြ႕အားထုတ္​​ေနတဲ့ ​ေယာဂီတို႔အတြက္​ တန္​ဖိုးမျဖတ္​ႏိုင္​တဲ့ လမ္​းၫြန္​မႈမ်ားလည္​း ျဖစ္​​ေနပါလိမ္​့မယ္​။

သမၼာဒိ႒ိစတာ​ေတြမွာ ပါတဲ့ သမၼာပုဒ္​ကို အ႒ကထာအခ်ဳိ႕မွာ သုႏၵရ၊ ပသတၳ၊ ​ေသာဘန၊ အ၀ိပရိတ စတဲ့အနက္​​ေတြနဲ႔ ဖြင္​့ျပထားပါတယ္​။ ရသင္​့ရထိုက္​တာ​ေတြ ထုတ္​ျပျခင္​းမွ်သာလို႔ ယူဆရန္​႐ွိပါတယ္​။ လိုရင္​းကား မိစၦာဒိ႒ိစတဲ့ ပုဒ္​မ်ားနဲ႔ ဆန္​႔က်င္​ဘက္​ျဖစ္​တဲ့ သမၼာဒိ႒ိစသည္​သာ ျဖစ္​သင္​့လို႔ သမၼာကို မိစၦာနဲ႔ ​ေျပာင္​းျပန္​အနက္​႐ွိတဲ့ အ၀ိပရိတ - မွန္​စြာဆိုတဲ့ အနက္​ကသာ အျဖစ္​သင္​့ဆုံးျဖစ္​ပါတယ္​။

ပါဠိ​ေတာ္​မွာ သစၥာ​တရားမ်ားကို ႐ႈမွတ္​တယ္​လို႔ သုံးႏႈံးထားရာမွာလည္​း တကယ္​တမ္​း ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​ပုံကိုကား သီးျခားနားလည္​ထားရန္​ လိုပါတယ္​။ နိ​ေရာဓနဲ႔ မဂၢသစၥာတို႔ကို ​ေကာင္​းျမတ္​လွပါတယ္​လို႔ သ​ေဘာက်ကာ အဲ့ဒါ​ေတြကို မ်က္​​ေမွာက္​ျပဳရန္​ ​ေမွ်ာ္​လင္​့ၿပီး မိမိသႏၱာန္​မွာ ထင္​႐ွားတဲ့ ဒုကၡနဲ႔ သမုဒယ သစၥာတရားကို ႐ႈမွတ္​သိျမင္​ျခင္​းကပင္​ အဇၥ်တၱသစၥဓမၼာႏုပႆနာ မည္​ပါတယ္​။

အဇၥ်တၱတရား၌ ႐ွင္​းလင္​းစြာ သိျမင္​သ​ေဘာက်သြားတဲ့အခါ ဗဟိဒၶတရားတို႔ကိုလည္​း နည္​းတူပင္​ သ​ေဘာက်ၿပီး ဆုံးျဖတ္​တယ္​။ ဒီသို႔ ဒီပုံ ဆုံးျဖတ္​ၿပီး ႐ႈဆင္​ျခင္​မႈဟာ ဗဟိဒၶသစၥဓမၼာႏုပႆနာ မည္​ပါတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ျမင္​ရ၊ ၾကားရတဲ့ သူတစ္​ပါးရဲ႕ အဆင္​း အသံ စတာ​ေတြကို ႐ႈမွတ္​လ်က္​ ဆင္​းရဲမွ်ပဲလို႔ သိျမင္​ျခင္​းဟာလည္​း ဗဟိဒၶသစၥဓမၼာႏုပႆနာပင္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ သစၥာ​ေလးပါးကို ႐ႈတယ္​ဆို​ေပမဲ့ ဒုကၡနဲ႔ သမုဒယ တို႔ကိုသာ ႐ႈရပါတယ္​။ နိ​ေရာဓနဲ႔ မဂၢတို႔ကိုကား ၀ိပႆနာ႐ႈအပ္​တဲ့တရား မဟုတ္​ျခင္​း၊ ပုထုဇဥ္​မွာ မသိဖူး၊ မရဖူး​ေသးျခင္​းတို႔​ေၾကာင္​့ ၀ိပႆနာ မ႐ႈရပါ။ အဲ့ဒီ ႏွစ္​ခုကို​ေတာ့ ​ေကာင္​းတယ္​၊ ျမတ္​တယ္​လို႔ ၾကားသိရၿပီး သိလိုျခင္​း၊ ရလိုျခင္​းျဖင္​့ပင္​လွ်င္​ ႐ႈျခင္​းကိစၥၿပီးတယ္​လို႔ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔မွာ မိန္​႔ဆို​ေတာ္​ မူၾကပါတယ္​။

ဒါ့အျပင္​ ပုထုဇဥ္​ဟာ ​ေလာကုတၱရာအစစ္​ကို အာ႐ုံမျပဳႏိုင္​၊ အရိယာက အာ႐ုံျပဳႏိုင္​​ေပမဲ့ ​ေလာကုတၱရာကို ဆင္​ျခင္​ျခင္​းျဖင္​့ အက်ဳိးမ႐ွိ။ သို႔​ေၾကာင္​့ နိ​ေရာဓနဲ႔ မဂၢကို ဆင္​ျခင္​ၿပီး မ႐ႈရပါ။

ဒီအက်င္​့ျဖင္​့ အိုရျခင္​း၊ ​ေသရျခင္​းမွ ဧကန္​ လြတ္​ရ​ေပလိမ္​့မယ္​လို႔ စိတ္​ၫြတ္​ျခင္​းမ်ဳိးလို နိဗ​ၺာန္​တရားဟာ ​ေကာင္​းတယ္​၊ အဲ့ဒါကို ရ​ေအာင္​ လုပ္​မယ္​လို႔ စိတ္​ၫြတ္​႐ုံမွ်ျဖင္​့ ​ေယာဂီ​အ​ေနနဲ႔ သစၥာႏွစ္​ပါးကို ျပဳရန္​ကိစၥ ၿပီးပါတယ္​။ သို႔​ေပမင္​့ အလြန္​အမင္​း ​ေတာင္​့တျပန္​ရင္​​ေတာ့ တဏွာဒိ႒ိဖက္​ ယုိင္​သြားၿပီး ၀ိပႆနာ ႐ႈမွတ္​​ေနမႈအ​ေပၚ အ​ေႏွာက္​အယွက္​ ျပဳတတ္​တာကို သတိျပဳရပါမယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​​ေတာ္​ဘုရားႀကီးက သစၥာ​ေလးပါး ႐ႈမွတ္​ပုံ သို႔မဟုတ္​ ႐ႈမွတ္​ၿပီး သိျမင္​ပုံ​ေတြကို ထပ္​မံ ႐ွင္​းျပ​ေတာ္​မူပါ​ေသးတယ္​။

သစၥာ​ေလးပါး အႏွစ္​ခ်ဳပ္​ပုံကား ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။ လိုခ်င္​​ေတာင္​့တမႈ၊ သာယာႏွစ္​သက္​မႈဟာ သမုဒယသစၥာ။ က်န္​တဲ့ ႐ုပ္​နာမ္​​ေတြက ဒုကၡသစၥာ။ မွတ္​အပ္​တဲ့ အာ႐ုံနဲ႔ မွတ္​သိမႈတို႔ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းကင္​းျပတ္​ျခင္​းသ​ေဘာက နိ​ေရာဓသစၥာ။ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းကင္​းျပတ္​ျခင္​း သ​ေဘာသို႔ ​ေရာက္​လ်က္​ မ်က္​​ေမွာက္​ကိုယ္​​ေတြ႕သိတဲ့ တရားက မဂၢသစၥာ။

႐ႈမွတ္​မႈျဖင္​့ သစၥာ​ေလးပါး သိပုံကုိလည္​း အခုလို အႏွစ္​ခ်ဳပ္​ျပ​ေပး​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။ ျမင္​မႈ၊ ၾကားမႈစတဲ့ ဒုကၡသစၥာ တရားတို႔ကို ႐ႈမွတ္​လ်က္​ ဆင္​းရဲမွ်ပါပဲလို႔ သ​ေဘာက်သြားတိုင္​း  အဲ့ဒါ​ေတြကို သာယာ တပ္​မက္​မည္​့ တဏွာကို ပယ္​လ်က္​ ပဟာန ပဋိ​ေ၀ဓကိစၥကိုလည္​း ၿပီး​ေစတယ္​။ တဒဂၤနိ​ေရာဓကို ၿပီး​ေစလ်က္​ သစၦိကိရိယာ ပဋိ​ေ၀ဓကိစၥကိုလည္​း ၿပီး​ေစတယ္​။ ​ေလာကီမဂ္​ကို ျဖစ္​​ေစလ်က္​ ဘာ၀နာ ပဋိ​ေ၀ဓကိစၥကိုလည္​း ၿပီး​ေစတယ္​။

သို႔ျဖစ္​လို႔ ျမင္​မႈ၊ ၾကားမႈစတဲ့ ဒုကၡသစၥာတရားတို႔ကို ႐ႈမွတ္​လ်က္​ က်န္​တဲ့ သစၥာသုံးပါးတို႔ရဲ႕ ပဟာန၊ သစၦိကိရိယာ၊ ဘာ၀နာကိစၥ​ေတြပါ ၿပီးစီးသြားတဲ့ အ​ေနအားျဖင္​့ သိျခင္​းကိုပင္​ အဇၥ်တၱ၊ ဗဟိဒၶ သစၥာ​ေလးပါးတို႔ကို ႐ႈျမင္​မႈလို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။

မဂၢသစၥာပိုင္​း ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××

ၿငိမ္​းနႏၵ (၉ - ၁၁ /၉ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment