(၅)
ဣရိယာပထပိုင္း /ထိုင္မွတ္
-----------------------------------
ဒီအပိုင္းကို အ႐ွိအတိုင္း ေရးလိုက္ရင္ တိုတိုေလးန႔ဲ ခ်ဳံးမိပါတယ္။
သတိပ႒ာန္တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေနသူဟာ သြား ရပ္ ထိုင္ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ႀကီး ေလးပါးအျပင္ ျပဳမူလႈပ္႐ွားမႈတိုင္းမွာ သတိပါရမယ္။ အသိတရားန႔ဲ ျပဳမူလႈပ္႐ွားရပါမယ္။
ကိုယ္တြင္း ကိုယ္ပ အတြင္းအပ သႏၱာန္ေတြမွာ ႐ႈပြားပုံမ်ား၊ သမုဒယ ဝယ သမုဒယဝယေတြကို ႐ႈပြားပုံမ်ားန႔ဲ အနိႆိတ အႏုပါဒါနေတြ ျဖစ္ပြားလာေရးအတြက္ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားပုံေတြကေတာ့ အာနာပါနပိုင္းကို ျပန္လည္နည္းမွီရင္ ျပည့္စုံပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ဒီမွ်ပင္။
အ႒ကထာဆရာေတာ္ကလည္း အထက္ပါ စကားရပ္မ်ားအတြက္ အထူးတလည္ ဖြင့္ဆိုေတာ္မမူခ့ဲပါ။ ဒီေတာ့ ပါဠိေတာ္ ေဟာရင္းအတိုင္းသာ မွတ္ယူရန္႐ွိပါတယ္။
သို႔တေစ ဒီေနရာမွာ သာမန္အေတြးန႔ဲ ကတ္သီးကတ္သတ္ ရမယ္႐ွာတတ္သူေတြ စကားအက်ေကာက္ၿပီး ကပ္ဖဲ့ေျပာႏိုင္တ့ဲ အရာကို အ႒ကထာဆရာေတာ္က သူကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ပင္ ျပန္ေျဖျပထားပါတယ္။ က်မ္းဆရာတစ္ဦးရ႕ဲ ပညာစြမ္းျပ အခန္းျဖစ္လို႔ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
ေမးခြန္းက
သြားရင္ သြားတယ္လို႔ သိတယ္ဆိုတာ ေခြး ေျမေခြးေတြေရာ သိတယ္မဟုတ္လား။ အရပ္စကားန႔ဲဆို ကေလးသိ ေခြးသိ မဟုတ္လား တ့ဲ။
အေျဖက
သူ႐ုိ႕သိတ့ဲ အသိဟာ သတၱ၀ါလို႔ စြဲလန္းတ့ဲ အယူကို မပယ္တတ္ပါ။ အတၱေကာင္ ငါေကာင္ဆိုတ့ဲ ထင္မွတ္ယူဆျခင္းကိုလည္း မခြာ မႏုတ္တတ္ပါ။ ကမၼ႒ာန္းလည္း မဟုတ္သလို သတိပ႒ာန္ ဘာဝနာလည္း မျဖစ္ပါ။
ေယာဂီပုဂၢဳိလ္တို႔ သြားရင္ သြားတယ္ဆိုၿပီး ႐ႈမွတ္အပ္တ့ဲ ႐ႈမွတ္မႈအသိကား အထက္ကန႔ဲ လုံးဝဆန္႔က်င္ပါတယ္။ သတၱ၀ါလို႔ စြဲလမ္းတ့ဲ အယူကို ပယ္တတ္တယ္။ အတၱေကာင္ ငါေကာင္လို႔ ထင္မွတ္ယူဆျခင္းကိုလည္း ခြာတတ္ ႏုတ္တတ္တယ္။ ကမၼ႒ာန္းအစစ္ ျဖစ္သလို သတိပ႒ာန္ ဘာဝနာလည္းျဖစ္တယ္။
ေယာဂီတို႔ရ႕ဲ ႐ႈမွတ္မႈေတြေၾကာင့္ သိၾကရပုံကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားက အေသးစိတ္ ႐ွင္းျပေပးေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။ သြားတိုင္း သြားခ်င္တ့ဲ စိတ္ကို ႐ုပ္န႔ဲမေရာဘဲ ပိုင္းျခားစြာ သိတယ္။ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္တ့ဲ ေရြ႔႐ွားမႈ႐ုပ္ကိုလည္း စိတ္န႔ဲ မေရာဘဲ သိတယ္။ ႂကြ ဆြဲ လွမ္း လႊတ္ ခ် နင္း (အ႒ကထာအလို) တို႔ဆိုတ့ဲ အပိုင္း ၆ ပိုင္းအတိုင္းျဖစ္ေစ၊ အဲဒါေတြထက္ အလြန္ျဖစ္ေစ ပိုင္းျခားၿပီး သိတယ္။ ဆိုခ့ဲတ့ဲအတိုင္း အဆင့္ဆင့္ အပိုင္းပိုင္း သိျခင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါစြဲစတာေတြ မျဖစ္ၾကရျခင္းပါ။
ဘယ္လိုပုံ ဘယ္လိုနည္းန႔ဲ ကမၼ႒ာန္းအစစ္ ဘာဝနာျဖစ္သလဲဆိုရင္ ေအာက္ပါ ေမးခြန္း သုံးခုကို ေမးေျဖျခင္းအားျဖင့္ သိႏိုင္ပါသတ့ဲ။
၁။ ဘယ္သူ သြားသလဲ။
၂။ ဘယ္သူရ႕ဲ သြားမႈလဲ။
၃။ အဘယ့္ေၾကာင့္ သြားပါသလဲ။
ဒီေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကည့္ၿပီးလို႔႐ွိရင္ သိစရာေတြကို သိျပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ရပ္ျခင္းစတာေတြကိုလည္း နည္းတူ ၾကံဆၾကရပါမယ္တ့ဲ။
ဆိုခ့ဲပါ အေမးစကားရပ္မ်ားကို အ႒ကထာဆရာေတာ္က
၁။ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္က သြားတာမဟုတ္။
၂။ သတၱ၀ါ တစ္ဦးဦးရ႕ဲ သြားမႈမဟုတ္။
၃။ သြားျခင္းႀကိယာအတြက္ကား စိတ္က ျပဳအပ္တ့ဲ ေတာင့္တင္း လႈပ္႐ွားမႈ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔လႈပ္႐ွားျခင္းေၾကာင့္ပါ ဆိုၿပီး ေျဖျပထားပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက အမ်ားနားလည္ႏိုင္မ့ဲ စကားလုံးေတြန႔ဲ ထပ္မံ႐ွင္းျပေတာ္မူပါတယ္။ တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီမ်ားအတြက္ အက်ဳိးမ်ားႏိုင္တာမို႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး တင္ျပပါဦးမယ္။
၁။ ဘယ္သူမွ သြားတာမဟုတ္။ သြားတတ္တ့ဲ အတၱေကာင္ ငါေကာင္ သတၱ၀ါေကာင္ဆိုတာမ႐ွိ။ သြားခ်င္တ့ဲ စိတ္န႔ဲ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္မႈ ေရြ႔႐ွားမႈ ႐ုပ္အေပါင္းသာ ႐ွိတယ္။
၂။ ႐ႈမွတ္ေနတ့ဲ ေယာဂီဟာ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္မႈ ေရြ႔႐ွားမႈဆိုတ့ဲ သြားျခင္းအမူအရာမွာ အစိုးတရ စီမံခန္ ့ခြဲႏိုင္တ့ဲ ပိုင္႐ွင္ကို မေတြ႔ရပါ။ သြားလိုတ့ဲ စိတ္အဆင့္ဆင့္ေၾကာင့္ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္မႈ ေရြ႔႐ွားမႈ အဆင့္ဆင့္ အသစ္ အသစ္ မျပတ္ျဖစ္ေနတာကိုပင္ ေတြ႔ရတယ္။
၃။ သြားတယ္ဆိုတာ ေခၚေဝၚေျပာဆို႐ုံမွ်သာ။ စင္စစ္မွာ သြားလိုတ့ဲ စိတ္ေၾကာင့္ တေရြ႔ တေရြ႔ခ်င္း အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ပ်က္သြားတ့ဲ ေတာင့္တင္း တြန္းကန္မႈ ေရြ႔႐ွားမႈ အေပါင္းမွ်သာ႐ွိတယ္။
ဣရိယာပထပိုင္းန႔ဲ မဟာစည္
------------------------------------
ဣရိယာပထပိုင္းဟာ ဉာဏ္ႀကီး႐ွင္တို႔ရ႕ဲ ေလာကုတၱရာပညာ မ်ဳိးေစ့မ်ား စိုက္ပ်ဳိးၾကဲခ်ရာန႔ဲ ပဋိေဝဓပညာ တံခြန္ထူရာ လုပ္ငန္းတည္ေနရာျဖစ္ေနလို႔ ေ႐ွ႕မွာ ဆိုခ့ဲတာေတြမွ်န႔ဲ ၿပီးလိုက္လို႔ မျဖစ္ေသး။ ဉာဏ္ႀကီး႐ွင္တို႔ အထံမွ နည္းယူကာ အမ်ားတကာတို႔လည္း လိုက္နာက်င့္သုံးလို႔ရေအာင္ ေရးရမွာက တာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္လာပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ မဟာစည္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာ႐ႈနည္းဟာ ဒီဣရိယာပထပိုင္းကို ႐ႈနည္းအကုန္လုံးရ႕ဲ ထက္ဝက္မက မွီတည္ေနရပါတယ္။ ဒီအပိုင္းဟာ ပင္မ အလုပ္စခန္းႀကီးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
မဟာစည္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္နည္းရ႕ဲ ကာယာႏုပႆနာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားမႈေတြမွာ အဓိက အပိုင္းႀကီး သုံးပိုင္း ခြဲျခားထားတယ္။
၁။ ထိုင္မွတ္
၂။ စၾကၤန္မွတ္န႔ဲ
၃။ အေထြေထြမွတ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
သတိျပဳရန္က ရပ္န႔ဲ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ႀကီး ႏွစ္မ်ဳိးကား သမာဓိတည္ေထာင္ရာတြင္ အဓိက မက်လို႔ အေထြေထြမွတ္ထဲမွာ ထည့္သြင္းထားတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစာ အာဟာရ သုံးေဆာင္စဥ္ ႐ႈမွတ္ျခင္းမ်ဳိးကပင္ အဲ့ဒီႏွစ္မ်ဳိးထက္ အရာက်ယ္စြာ ႐ွိေနေသးတာကို ေထာက္ဆၾကည့္လိုက္ရင္ အဲ့ဒီလို ထည့္သြင္းထားတာဟာ လြန္စြာ သဘာဝက်ေနပါတယ္။
၁။ ထိုင္မွတ္ (ေဖာင္းပိန္႐ႈမွတ္ပုံ)
----------------------------------------
ပရိကံမ်ားကို လုံေလာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ထားၿပီတ့ဲ ေယာဂီဟာ ထိုင္မွတ္န႔ဲ သတိပ႒ာန္တရား စတင္႐ႈမွတ္တ့ဲအခါ ေဖာင္း ပိန္ကို မွတ္တတ္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။ သူက ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္း ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သာမန္တတ္႐ုံန႔ဲေတာ့ မရပါ။ အထူးဂ႐ုစိုက္ၿပီး ေလးေလးနက္နက္ သေဘာထားရပါမယ္။ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ႐ႈမွတ္တတ္တ့ဲအထိ ေလ့က်င့္ထားဖို႔လည္း လိုပါမယ္။
ေလ႐ွဴသြင္းလိုက္လို႔ ဝမ္းဗိုက္က ေဖာင္းတက္လာတ့ဲအခါ ေဖာင္းတယ္လို႔ စိတ္ထဲက ဆိုရတယ္။ သတိက ေဖာင္းတာကို ထင္ထင္႐ွား႐ွား ျမင္ေနရသလို ေအာက္ေမ့ရတယ္။ ေလကို ႐ႈိက္ထုတ္လိုက္လို႔ ဝမ္းဗိုက္က ပိန္က်သြားတ့ဲအခါမွာလည္း အတူတူပင္။ ဒါကိုပဲ ေဖာင္းပိန္ မွတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အာနာပါနပိုင္းမွာ ဝင္သက္ထြက္သက္ကို ႐ႈမွတ္ပုံ ေလးနည္းျပထားတယ္။ အခု ေဖာင္းပိန္မွတ္တ့ဲ အခါမွာလည္း အဲ့ဒါေတြကို နည္းယူၿပီး က်င့္သုံးရပါမယ္။
၁။ ေဖာင္းတက္လာတ့ဲအခါ ႐ွည္ေနရင္ ႐ွည္ေနမွန္း သိေနရပါမယ္။
၂။ ေဖာင္းတာက တိုေနရင္လည္း တိုတယ္လို႔ သိေနရပါမယ္။
၃။ ေဖာင္းလာပုံရ႕ဲ အစ အလယ္ အဆုံး အကုန္လံုးကို သိရေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။
၄။ ေဖာင္းျခင္းဟာ သိမ္ေမြ ့ သိမ္ေမြ ့လာၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားရင္လည္း ျဖစ္ပုံအခ်င္းအရာ အားလံုးကို သိရေအာင္ ေလ့က်င့္ရပါမယ္။
ေနာက္ၿပီး အာနာပါနပိုင္းလာ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶ ဆင္ျခင္ပုံမ်ား၊ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ စသည္႐ႈပြားပုံမ်ားန႔ဲ အနိႆိတ အႏုပါဒါန ျဖစ္ပုံမ်ားကိုလည္း ေလ့လာထားၾကသင့္ပါတယ္။ ပိန္တာကိုလည္း နည္းတူ ႐ႈမွတ္သြားရပါမယ္။
ေဖာင္းပိန္န႔ဲစပ္ သိမွတ္စရာ
=================
*** ေဖာင္းပိန္ကို ဘာေၾကာင့္ မွတ္ရတာလဲ။
>>> ဒီေမးခြန္းကို လူတိုင္း စိတ္ဝင္စားၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါရ႕ဲ။ တကယ္လည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတ့ဲေမးခြန္းပါ။ အေျဖကလည္း ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား ေပသကိုး။ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ပါေလ။
ဝိပႆနာဆိုတာ ေပၚရာ ေပၚရာကို ေပၚေနတ့ဲအတိုင္း သိေအာင္ ႐ႈမွတ္ေနျခင္းပါ။ ႐ႈမွတ္စရာ အာ႐ုံက ႐ႈမွတ္ေနရင္း ေပ်ာက္ပ်က္သြားရင္ အျခားေပၚရာ တစ္ခုခုကို ႐ွာေဖြၿပီး အဆက္ျပတ္မသြားေအာင္ ဆက္လက္႐ႈမွတ္ရပါတယ္။
အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္စရာ ႐ွာေဖြတ့ဲအခါ ထူးျခားတ့ဲ တစ္စံုတစ္ရာ မ႐ွိခ့ဲဘူးဆိုရင္ သာမန္ေပၚ႐ုိးေပၚစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေပၚေနၾကျဖစ္တ့ဲ ေဖာင္းပိန္ဟာ ေပၚရာျဖစ္လာပါတယ္။ သာမန္ေတြထဲမွာ ေဖာင္းပိန္ဟာ အထင္႐ွားဆုံးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ေဖာင္းပိန္ဟာ ေပၚရာေတြထဲမွာ အႀကိမ္ေရ အမ်ားဆုံး ေပၚရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ ေဖာင္းပိန္ဟာ မဟာစည္ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္နည္းမွာ ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္း ျဖစ္လာရပါတယ္။
ေဖာင္းပိန္ကို မမွတ္ေသးခင္ ဝါေယာဓာတ္ရ႕ဲ လကၡဏ ရသ ပစၥဳပၸ႒ာန္ေတြကို ၾကဳိတင္သိထားရပါမယ္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက ဆိုခ့ဲတ့ဲ လကၡဏစတ့ဲ သုံးမ်ဳိးကို သိလြယ္မွတ္လြယ္ေအာင္ ေဆာင္ပုဒ္ေရးေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
ေထာက္ကန္ ေတာင့္တင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္းတစ္မည္၊
ယိမ္းယိုင္ လႈပ္႐ွား၊ ေရြ႔သြားတတ္သည္။
သူလိုရာဘက္၊ တြန္းလ်က္ေဆာင္သည္၊
ဝါေယာဓာတ္၊ သိမွတ္ျမတ္ေယာဂီ။
ေဖာင္းပိန္ကို ႐ႈမွတ္ၿပီး သိသင့္တာေတြကို သိလာတ့ဲအခါ အဲ့ဒီလကၡဏစသည္န႔ဲ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး ျပန္တိုက္ဆိုင္ၾကည့္လိုက္ရင္ တစ္ခုခုန႔ဲ မျဖစ္မေန တိုက္ဆိုင္ေနတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီတိုက္ဆိုင္မႈေတြကို သိရဖို႔ ၾကာၾကာေပါင္းမွ အတြင္းက်က် သိရတယ္ဆိုသလိုပဲ ေဖာင္းပိန္ကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႐ႈမွတ္မွသာ သိလာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြကို ေထာက္ဆၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ေဖာင္းပိန္ကို ႐ႈမွတ္တာဟာ ဓာတုမနသီကာရ ျဖစ္ပါတယ္၊ ပရမတ္ျဖစ္တ့ဲ ဝါေယာဓာတ္ကို ႐ႈမွတ္တာျဖစ္တယ္လို႔ ဝိပႆနာအတြက္ ခိုင္မာတ့ဲ အားကိုးရာ ေတြ႕႐ွိရပါမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဖာင္းပိန္ကို အခ်ဳိးက်ေအာင္ ႐ႈမွတ္တတ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။
ထိုင္မွတ္ (ထိုင္ထိ႐ႈမွတ္ပုံ)
--------------------------------
ထိုင္မွတ္မွာ ေဖာင္းပိန္ကို အဓိကထားၿပီး ႐ႈမွတ္ရေပမ့ဲ ထိုင္ဣရိယာပုထ္ကိုလည္း မျဖစ္မေန ႐ႈမွတ္ရတ့ဲအခါေတြ ႐ွိေနပါေသးတယ္။ ပိန္တာကို ႐ႈမွတ္ၿပီး ေဖာင္းတာက အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ ေပၚလာတဲ့အခါ ေယာဂီဟာ ပ်င္းရိသလို ျဖစ္လာတတ္တယ္။ စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ေတြ မ်ားလာတတ္တယ္။
သို႔ျဖစ္လို႔ ဆိုခဲ့ပါ အခ်ိန္ၾကာေနတဲ့ ပိန္နဲ႔ေဖာင္း အၾကားမွာ ခါးမွစကာ ေခါင္းဆုံးအထိ ေျဖာင့္မတ္ေနတဲ့ ကိုယ္အထက္ပိုင္းကို ေအာက္ေမ့ၿပီး ထိုင္တယ္လို႔ မွတ္ရပါမယ္။ ၾကာခ်ိန္က တစ္မွတ္စာနဲ႔ မလုံေလာက္ရင္ လက္မထိပ္ခ်င္း ထိထားတဲ့ ေနရာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ထိတယ္လို႔ တိုးၿပီးမွတ္ရပါတယ္။ ထိတယ္လို႔ ႐ႈမွတ္ပုံကို ေအာက္မွာ အေသးစိတ္ တင္ျပသြားပါမယ္။
ေဖာင္းပိန္ကို မွတ္ေနရင္း ေဖာင္းပိန္ကို လုံး၀အာ႐ုံျပဳလို႔ မရတဲ့အခါမ်ဳိး မွာေတာ့ ထိုင္တယ္၊ ထိုင္တယ္ဆိုၿပီး အမွတ္ေျပာင္းေပးရတယ္။ အဲ့ဒါမွ မရေသးရင္ အထက္ကအတိုင္းပင္ ထိတယ္ကို တိုးမွတ္ေပးရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ထိုင္ဣရိယာပုထ္နဲ႔ ထိကိုလည္း ႐ႈမွတ္တတ္ေအာင္ ဆည္းပူးထားသင့္ၾကပါတယ္။
ထိုင္တယ္လို႔ မွတ္တ့ဲအခါ ထိုင္တယ္ဆိုတာကို စိတ္ထဲက ဆိုရပါမယ္။ ခါးမွစကာ ေထာင္မတ္ေနတ့ဲ ကိုယ္အထက္ပိုင္း တစ္ခုလုံးကို သတိန႔ဲ ျခဳံၿပီး ေအာက္ေမ့ရပါမယ္။ ေလရ႕ဲ တြန္းကန္ထားပုံကို သိေအာင္မွတ္ရပါမယ္။
ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္လို႔ အမွတ္တိုးၿပီးျဖစ္ေစ၊ အမွတ္ေျပာင္းၿပီးျဖစ္ေစ မွတ္လိုက္လို႔ မွတ္စိတ္က အာ႐ုံအေပၚ စိုက္ကနဲ စိုက္ကနဲ ျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္သြားရင္ ေဖာင္းပိန္ဆီကိုသာ ျပန္သြားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ စိတ္ဟာ ထြက္ျမဲ ထြက္ေနတယ္၊ ေျပးျမဲ ေျပးေနတယ္ စသျဖင့္ ဆက္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိတယ္ဆိုတာကို အမွတ္ေနရာေတြ ထပ္တိုးၿပီး မွတ္ရပါမယ္။
ထိကို မွတ္တ့ဲအခါ မာေန တင္းေနတ့ဲ သေဘာေလးကို ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။ ထိကို ႐ႈမွတ္ဖို႔ရာ ေနရာေတြ သတ္မွတ္ေပးရပါတယ္။ သတ္မွတ္ထားတ့ဲ ေနရာမ်ားဆီသို႔လည္း ႐ႈမွတ္မႈကို စိတ္န႔ဲ အမွတ္စဥ္အတိုင္း အလွည့္အႀကိမ္န႔ဲ ပို႔ေပးရပါတယ္။
ထိေနရာ သတ္မွတ္ပုံ (က)
---------------------------------
၁။ လက္မထိပ္ခ်င္း ထိထားတ့ဲေနရာ
၂။ ဘယ္ေျခမ်က္ေစ့ေအာက္ေနရာ၊
၃။ ညာဒူးေခါင္းေအာက္ေနရာ၊
၄။ ညာတင္ပါးေအာက္ေနရာ၊
၅။ ဘယ္တင္ပါးေအာက္ေနရာ၊
၆။ ဘယ္ဒူးေခါင္းေအာက္ေနရာ၊
၇။ ညာေျခမ်က္ေစ့ေအာက္ေနရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ထိေနရာ သတ္မွတ္ပုံ (ခ)
--------------------------------
၁။ လက္မထိပ္ခ်င္း ထိထားတ့ဲေနရာ၊
၂။ ညာတံေတာင္ေစ့ေနရာ၊
၃။ ညာပုခုံးစြန္းအထက္ေနရာ၊
၄။ ညာနားရြက္ထိပ္ေနရာ၊
၅။ ညာခ်ဳိေစာင္းထိပ္ေနရာ၊
၆။ ဦးေခါင္းထိပ္တည့္တည့္ေနရာ၊
၇။ ဘယ္ခ်ဳိေစာင္းထိပ္ေနရာ၊
၈။ ဘယ္နားရြက္ထိပ္ေနရာ၊
၉။ ဘယ္ပုခုံးစြန္းအထက္ေနရာ၊
၁၀။ ဘယ္တံေတာင္ေစ့ေနရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
မွတ္ခ်က္....ဒီ ၁၀ ခ်က္မွတ္ပုံမွာ လက္မထိပ္ခ်င္းန႔ဲ ဦးေခါင္းထိပ္တည့္တည့္ေနရာ ႏွစ္မ်ဳိးကို ခ်န္ၿပီး ညာတင္ပါးေအာက္ေနရာန႔ဲ ဘယ္တင္ပါးေအာက္ေနရာတို႔ကို ထည့္ကာ ၁၀ ခ်က္မွတ္အျဖစ္ ေနာက္တစ္နည္း မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ညာတင္ပါးေအာက္ေနရာမွ စကာ ညာတံေတာင္ေစ့ေနရာ စသည္ အစဥ္အတိုင္း မွတ္သြားရပါမယ္။
ထိုင္ထိကို ႐ႈမွတ္ခ်င္တိုင္း ႐ႈမွတ္သင့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ျဖစ္လို႔ ႐ႈမွတ္သင့္တ့ဲအခါမ်ားကိုလည္း ေလ့လာမွတ္သားထားၾကရပါမယ္။
ထိုင္ထိကို ႐ႈမွတ္သင့္တ့ဲအခါမ်ား
----------------------------------------
၁။ ေဖာင္းပိန္ကို အာ႐ုံျပဳလို႔ မရတ့ဲအခါ၊
၂။ စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ မ်ားလြန္းတ့ဲအခါ၊
၃။ ငိုက္ျမည္းတ့ဲအခါ၊
၄။ ဒုကၡေဝဒနာကို တိုက္႐ိုက္မ႐ႈမွတ္ႏိုင္လို႔ ခြာၿပီး ႐ႈတ့ဲအခါ၊
၅။ ေဖာင္းပိန္ကို ႐ႈမွတ္ေနရင္း သိမ္ေမြ ့ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလို႔ ႐ႈမွတ္စရာ မ႐ွိေတာ့တ့ဲအခါ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အထက္မွာ ဆိုခ့ဲတ့ဲ အခ်က္အလက္ေတြန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး မွာထားရန္မ်ားလည္း အထူးလိုအပ္လာတယ္။ အထူးမွတ္ခ်က္ေတြပါ။
(က) ထိေနရာ သတ္မွတ္ပုံ ႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာ က အုပ္စုကို အရင္မွတ္ရပါတယ္။
အေၾကာင္းကား ခ အုပ္စုမွာ လက္မထိပ္ခ်င္း ထိထားတ့ဲေနရာသာ ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္ထင္႐ွားၿပီး က်န္တ့ဲေနရာေတြက စိတ္န႔ဲသာ သြားထိရတာမို႔ ထိထိမိမိ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းလို႔ပင္။ က အုပ္စုန႔ဲ မွတ္လို႔ လိုအင္မျပည့္ခါမွ ခ အုပ္စုကို မွတ္သင့္ပါတယ္။
(ခ) ထိကို မွတ္တ့ဲအခါ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆိုခ့ဲပါ ၇ ခ်က္ထဲက ၃ ခ်က္ ၅ ခ်က္စသျဖင့္လည္း ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ထိထိမိမိ ျဖစ္ေစဖို႔ အဆင္ေျပသလို ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ ႐ႈမွတ္သြားရပါမယ္။
(ဂ) ထိုင္ထိမွတ္သင့္တ့ဲ အခါမ်ားထဲမွာ ၁ န့ဲ ၅ ႏွစ္မ်ဳိးကိုသာ ထိုင္ထိဆိုၿပီး သီးသန္႔မွတ္ရပါတယ္။ က်န္တ့ဲ ၂/၃/၄ တို႔ကိုကား ေဖာင္းပိန္တစ္လွည့္ ထိုင္ထိတစ္လွည့္ အတြဲလိုက္ မွတ္သြားရပါမယ္။
(ဃ) ထိုင္ထိကို သီးသန္႔မွတ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ အတြဲလိုက္ မွတ္တာျဖစ္ျဖစ္ လိုအင္ျပည့္သြားပါက ေဖာင္းပိန္ကိုသာ ျပန္မွတ္ရတယ္။
အေၾကာင္းေသာ္ ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းျဖစ္တ့ဲ ေဖာင္းပိန္ဟာ သမာဓိကို ၾကာ႐ွည္စြာ ပိုထိန္းထားႏိုင္လို႔ အထက္ဉာဏ္မ်ားဆီသို႔ တက္ႏိုင္ဖို႔ရန္ အားသာခ်က္႐ွိေနလို႔ပါ။
(င) ေဖာင္းပိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလို႔ ထိုင္ထိမွတ္ရင္း ထိုင္ထိပါ မွတ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ေဝဝါးေပ်ာက္ကြယ္သြားခ့ဲရင္ သိတယ္ဆိုၿပီး အသိစိတ္ေလးရ႕ဲ သိေနပုံကို အာ႐ုံျပဳၿပီး မွတ္ရပါတယ္။ စိ္္တ္ရ႕ဲ သညာ ပညာတို႔န႔ဲ မတူတ့ဲသိျခင္း၊ နာမ္တို႔ရဲ႕ အာ႐ံုဆီသို႔ ညြတ္ျခင္း သေဘာေတြကို ဂ႐ုစိုက္ေပးရပါမယ္။
ထိုင္ထိကိုသာ မွတ္ရတာေၾကာင့္ ပ်င္းစိတ္ဝင္လာရင္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ေျပးစိတ္ထြက္ မ်ားလာရင္ျဖစ္ေစ အသိစိတ္ေလးရ႕ဲ သိေနပုံကို သိတယ္ဆိုတ့ဲ အမွတ္ကို တိုးေပးၿပီး ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္လို႔ မွတ္ရပါတယ္။
သိတယ္လို႔ မွတ္ရာမွာ စိတ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကို သိရင္ စိတၱာႏုပႆနာထဲ ပါဝင္မွာျဖစ္ၿပီး နာမ္ရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကို သိပါက ဓမၼာႏုပႆနာထဲ ပါဝင္မယ္။
စိတ္ရဲ႕သေဘာဆိုတာက စိတ္ရဲ႕ လကၡဏ စတာေတြနဲ႔ စိတ္အက်ဥ္း ၈၉ ပါး အက်ယ္ ၁၂၀ ပါးတို႔ေတြထဲက တစ္ပါးခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ လကၡဏ စတာေတြျဖစ္ပါမယ္။ နာမ္ရဲ႕သေဘာဆိုတာက နာမ္ရဲ႕ လကၡဏ စတာေတြနဲ႔ ေဝဒနာ သညာတို႔ကို ၾကဥ္ဖယ္ျပီး က်န္ေစတသိက္ ၅၀ တို႔ရဲ႕ လကၡဏစတာေတြျဖစ္ပါမယ္။ ဒီေစတသိက္ေတြဟာ သခၤါရကၡႏၶာ ဓမၼာယတန ဓမၼဓါတ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ နာမ္ရဲ႕သေဘာကို သိတယ္လို႔ ႐ွဳမွတ္ေနတာဟာ ဓမၼာႏုပႆနာထဲ ပါရျခင္းပါ။
အထက္က သိတယ္လို႔ ႐ွဳမွတ္စရာ ႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာ ဘယ္ဟာကို မွတ္မွတ္ ေက်းဇူးမ်ားသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ရဲ႕သေဘာကို သိလိုက္ရလို႔ သိတယ္လို႔ မွတ္ေနသူမွာ တပ္မက္တ့ဲစိတ္၊ ဆိုးညွစ္တ့ဲစိတ္၊ ေတြေဝတ့ဲစိတ္ စတ့ဲစိတ္ေတြကို သိရျပီး ႐ွဳမွတ္မွဳျဖင့္ပယ္ႏိုင္ျခင္း ေက်းဇူး႐ွိပါတယ္။ ပယ္ႏိုင္ရင္ ပယ္ႏိုင္သေလာက္ပင္ စိတ္သႏၱာန္မွာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြလည္း ျဖဴစင္သင့္သေလာက္ ျဖဴစင္လာပါတယ္။ စကၠဴအျဖဴေပၚမွာ ဘာအေရာင္ျဖစ္ျဖစ္ စြဲထင္ရန္ လြယ္ကူသလိုပဲ ျဖဴစင္ေနတ့ဲ စိတ္မွာလည္းပဲ အာ႐ံုေတြဟာ ထင္လြယ္လာတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စိတၱာႏုပႆနာကို ႏိုင္နင္းထားသူဟာ အျခားပညာေတြ သင္ယူတ့ဲအခါမွာလည္း လြယ္ကူစြာ တတ္ေျမာက္ပါတယ္။ ဥာဏ္ေကာင္းလာတယ္ေပါ့။
နာမ္ရဲ႕သေဘာကို သိရျပီး ႐ွဳမွတ္သူမွာကား ဓမၼသဘာဝအရ သေဘာတရားေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေနမွဳေတြကို သိလာရပါတယ္။ အနိစၥစတ့ဲ လကၡဏာေတြကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္း ေက်းဇူး႐ွိပါတယ္။ အလြန္သိႏိုင္ခဲ ျမင္ႏိုင္ခဲတဲ့ ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ အနိစၥစတာေတြကို သိျမင္ထားသူဟာ ကြၽဲကူးေရပါဆိုသလိုပဲ မိမိရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္တာေတြကိုလည္း အလိုလို သိလာတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့၊ လုပ္ေန၊ လုပ္လိမ့္မလဲ ဆိုတာေတြကို သိေနတတ္တာမ်ဳိးပါ။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကား ေယာဂီဟာ သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ ထိထိမိမိ ႐ွဳမွတ္ေနႏိုင္ျပီးဆိုရင္ စိတၱာႏုပႆနာနဲ႔ ဓမၼာႏုပႆနာကို တစ္လွည့္စီ ႐ွဳသိေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုခုကို ထဲထဲဝင္ဝင္ ႐ွဳသိေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္ဟာကို သိသိပါ။ သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္ကို တစ္ဆင့္တက္ ႐ွဳသိလာႏိုင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာက ဣရိယာပထပိုင္းျဖစ္ေနလို႔ စိတၱန့ဲဓမၼာႏုပႆနာေတြကို ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနမွဳျပ႐ံု အျမြက္မွ်ကိုသာ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။ အက်ယ္ကို သိလိုပါမူ သက္ဆိုင္ရာ အပိုင္းအခန္းေတြမွာ ေလ့လာရန္ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုင္မွတ္ ၿပီးပါၿပီ။
ၿငိမ္းနႏၵ (၁၀/၁၂ /၁ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment