Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၅)

(၅)
ဣရိယာပထပိုင္​း /ထိုင္​မွတ္​
-----------------------------------

ဒီအပိုင္​းကို အ႐ွိအတိုင္​း ​ေရးလိုက္​ရင္​ တိုတို​ေလးန႔ဲ ခ်ဳံးမိပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္​တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္​​ေနသူဟာ သြား ရပ္​ ထိုင္​ ​ေလ်ာင္​း ဣရိယာပုထ္​ႀကီး​ ေလးပါးအျပင္​ ျပဳမူလႈပ္​႐ွားမႈတိုင္​းမွာ သတိပါရမယ္​။ အသိတရားန႔ဲ ျပဳမူလႈပ္​႐ွားရပါမယ္​။

ကိုယ္​တြင္​း ကိုယ္​ပ အတြင္​းအပ သႏၱာန္​​ေတြမွာ ႐ႈပြားပုံမ်ား၊ သမုဒယ ဝယ သမုဒယဝယ​ေတြကို ႐ႈပြားပုံမ်ားန႔ဲ အနိႆိတ အႏုပါဒါန​ေတြ ျဖစ္​ပြားလာ​ေရးအတြက္​ ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ား​ပုံ​ေတြက​ေတာ့ အာနာပါနပိုင္​းကို ျပန္​လည္​နည္​းမွီရင္​ ျပည္​့စုံပါတယ္​။
အႏွစ္​ခ်ဳပ္​က​ေတာ့ ဒီမွ်ပင္​။

အ႒ကထာ​ဆရာ​ေတာ္​ကလည္​း အထက္​ပါ စကားရပ္​မ်ားအတြက္​ အထူးတလည္​ ဖြင္​့ဆို​ေတာ္​မမူခ့ဲပါ။ ဒီ​ေတာ့  ပါဠိ​ေတာ္​ ​ေဟာရင္​းအတိုင္​းသာ မွတ္​ယူရန္​႐ွိပါတယ္​။

သို႔​တ​ေစ ဒီ​ေနရာမွာ သာမန္​အ​ေတြးန႔ဲ ကတ္​သီးကတ္​သတ္​ ရမယ္​႐ွာတတ္​သူ​ေတြ စကားအက်​ေကာက္​ၿပီး ကပ္​ဖဲ့​ေျပာႏိုင္​တ့ဲ အရာကို အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က သူကိုယ္​တိုင္​ ေမးခြန္​းထုတ္​ၿပီး သူကိုယ္​တိုင္​ပင္​ ျပန္​​ေျဖျပထားပါတယ္​။ က်မ္​းဆရာတစ္​ဦးရ႕ဲ ပညာစြမ္​းျပ အခန္​းျဖစ္​လို႔ စိတ္​ဝင္​စားစရာ ​ေကာင္​းလွပါတယ္​။

​ေမးခြန္းက ​
သြားရင္​ သြားတယ္​လို႔ သိတယ္​ဆိုတာ ​ေခြး ​ေျမ​ေခြး​ေတြ​ေရာ သိတယ္​မဟုတ္​လား။ အရပ္​စကားန႔ဲဆို က​ေလးသိ ​ေခြးသိ မဟုတ္​လား တ့ဲ။

အ​ေျဖက
သူ႐ုိ႕သိတ့ဲ အသိဟာ သတၱ၀ါလို႔ စြဲလန္​းတ့ဲ အယူကို မပယ္​တတ္​ပါ။ အတၱ​ေကာင္​ ငါ​ေကာင္​ဆိုတ့ဲ ထင္​မွတ္​ယူဆျခင္​းကိုလည္​း မခြာ မႏုတ္​တတ္​ပါ။ ကမၼ႒ာန္​းလည္​း မဟုတ္သလို သတိပ႒ာန္​ ဘာဝနာလည္​း မျဖစ္​ပါ။

​ေယာဂီပုဂၢဳိလ္​တို႔ သြားရင္​ သြားတယ္​ဆိုၿပီး ႐ႈမွတ္​အပ္​တ့ဲ  ႐ႈမွတ္​မႈအသိကား အထက္​ကန႔ဲ လုံးဝဆန္​႔က်င္​ပါတယ္​။ သတၱ၀ါလို႔ စြဲလမ္​းတ့ဲ အယူကို ပယ္​တတ္​တယ္​။ အတၱ​ေကာင္​ ငါ​ေကာင္​လို႔ ထင္​မွတ္​ယူဆျခင္​းကိုလည္​း ခြာတတ္​ ႏုတ္​တတ္​တယ္​။ ကမၼ႒ာန္​းအစစ္​ ျဖစ္​သလို သတိပ႒ာန္​ ဘာဝနာလည္​းျဖစ္​တယ္​။

​ေယာဂီတို႔ရ႕ဲ ႐ႈမွတ္​မႈ​ေတြ​ေၾကာင္​့ သိၾကရပုံကို မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားက အ​ေသးစိတ္​ ႐ွင္​းျပ​ေပး​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။ သြားတိုင္​း သြားခ်င္​တ့ဲ စိတ္​ကို ႐ုပ္​န႔ဲမ​ေရာဘဲ ပိုင္​းျခားစြာ သိတယ္​။ ​ေတာင္​့တင္​း တြန္​းကန္​တ့ဲ ​ေရြ႔႐ွားမႈ႐ုပ္​ကိုလည္​း စိတ္​န႔ဲ မ​ေရာဘဲ သိတယ္​။  ႂကြ ဆြဲ လွမ္​း လႊတ္​ ခ် နင္​း (အ႒ကထာအလို) တို႔ဆိုတ့ဲ အပိုင္​း ၆ ပိုင္​းအတိုင္​းျဖစ္​​ေစ၊ အဲဒါ​ေတြထက္​ အလြန္​ျဖစ္​​ေစ ပိုင္​းျခားၿပီး သိတယ္​။ ဆိုခ့ဲတ့ဲအတိုင္​း အဆင္​့ဆင္​့ အပိုင္​းပိုင္​း သိျခင္​း​ေၾကာင္​့ သတၱ၀ါစြဲစတာ​ေတြ မျဖစ္​ၾကရျခင္​းပါ။

ဘယ္​လိုပုံ ဘယ္​လိုနည္​းန႔ဲ ကမၼ႒ာန္​းအစစ္​ ဘာဝနာျဖစ္​သလဲဆိုရင္​ ​ေအာက္​ပါ ​ေမးခြန္​း သုံးခုကို ​ေမး​ေျဖျခင္​းအားျဖင္​့ သိႏိုင္​ပါသတ့ဲ။
၁။ ဘယ္​သူ သြားသလဲ။
၂။ ဘယ္​သူရ႕ဲ သြားမႈလဲ။
၃။ အဘယ္​့​ေၾကာင္​့ သြားပါသလဲ။ 
ဒီ​ေမးခြန္​း​ေတြကို ​ေျဖၾကည္​့ၿပီးလို႔႐ွိရင္​ သိစရာ​ေတြကို သိျပီးျဖစ္​ပါလိမ့္မ​​ယ္​။ ရပ္​ျခင္​းစတာ​ေတြကိုလည္​း နည္​းတူ ၾကံဆၾကရပါမယ္​တ့ဲ။

ဆိုခ့ဲပါ အ​ေမးစကားရပ္​မ်ားကို အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က
၁။ ပုဂိၢဳလ္​တစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​က သြားတာမဟုတ္​။
၂။ သတၱ၀ါ တစ္​ဦးဦးရ႕ဲ သြားမႈမဟုတ္​။
၃။ သြားျခင္​းႀကိယာအတြက္​ကား စိတ္​က ျပဳအပ္​တ့ဲ ​ေတာင္​့တင္​း လႈပ္​႐ွားမႈ ဝါ​ေယာဓာတ္​​ရ႕ဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔လႈပ္​႐ွားျခင္​း​ေၾကာင္​့ပါ ဆိုၿပီး ​ေျဖျပထားပါတယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ အမ်ားနားလည္​ႏိုင္​မ့ဲ စကားလုံး​ေတြန႔ဲ ထပ္​မံ႐ွင္​းျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။ တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ အက်ဳိးမ​်ားႏိုင္​တာမို႔ အက်ဥ္​းခ်ဳပ္​ၿပီး တင္​ျပပါဦးမယ္​။

၁။ ဘယ္​သူမွ သြားတာမဟုတ္​။ သြားတတ္​တ့ဲ အတၱ​ေကာင္​ ငါ​ေကာင္​ သတၱ၀ါ​ေကာင္​ဆိုတာမ႐ွိ။ သြားခ​်င္​တ့ဲ စိတ္​န႔ဲ ​ေတာင္​့တင္​း တြန္​းကန္​မႈ ​ေရြ႔႐ွားမႈ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းသာ ႐ွိတယ္​။
၂။ ႐ႈမွတ္​​ေနတ့ဲ ​​ေယာဂီဟာ ​ေတာင္​့တင္​း တြန္​းကန္​မႈ ​ေရြ႔႐ွားမႈဆိုတ့ဲ သြားျခင္​းအမူအရာမွာ အစိုးတရ စီမံခန္​ ့ခြဲႏိုင္​တ့ဲ ပိုင္​႐ွင္​ကို မ​ေတြ႔ရပါ။ သြားလိုတ့ဲ စိတ္​အဆင္​့ဆင္​့​ေၾကာင္​့ ​ေတာင္​့တင္​း တြန္​းကန္​မႈ ​ေရြ႔႐ွားမႈ အဆင္​့ဆင္​့ အသစ္​ အသစ္​ မျပတ္​ျဖစ္​​ေနတာကိုပင္​ ​ေတြ႔ရတယ္​။
၃။ သြားတယ္​ဆိုတာ ​ေခၚ​ေဝၚ​ေျပာဆို႐ုံမွ်သာ။ စင္​စစ္​မွာ သြားလိုတ့ဲ စိတ္​​ေၾကာင္​့ တ​ေရြ႔ တ​ေရြ႔ခ်င္​း အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​ပ်က္​သြားတ့ဲ ​ေတာင္​့တင္​း တြန္​းကန္​မႈ ​ေရြ႔႐ွားမႈ အ​ေပါင္​းမွ်သာ႐ွိတယ္​။

ဣရိယာပထပိုင္​းန႔ဲ မဟာစည္​
------------------------------------
ဣရိယာပထပိုင္​းဟာ ဉာဏ္​ႀကီး႐ွင္​တို႔ရ႕ဲ ​ေလာကုတၱရာပညာ မ်ဳိး​ေစ့မ်ား စိုက္​ပ်ဳိးၾကဲခ်ရာန႔ဲ ပဋိ​ေဝဓပညာ တံခြန္​ထူရာ လုပ္​ငန္​းတည္​​ေနရာျဖစ္​ေနလို႔ ​ေ႐ွ႕မွာ ဆိုခ့ဲတာ​ေတြမွ်န႔ဲ ၿပီးလိုက္​လို႔ မျဖစ္​​ေသး။ ဉာဏ္​ႀကီး႐ွင္​တို႔ အထံမွ နည္​းယူကာ အမ်ားတကာတို႔လည္​း လိုက္​နာက​်င္​့သုံးလို႔ရ​ေအာင္​ ​ေရးရမွာက တာဝန္​တစ္​ရပ္​ျဖစ္​လာပါတယ္​။

ဟုတ္​ပါတယ္​။ မဟာစည္​ သတိပ႒ာန္​ ဝိပႆနာ႐ႈနည္​းဟာ ဒီဣရိယာပထပိုင္​းကို ႐ႈနည္​းအကုန္​လုံးရ႕ဲ ထက္​ဝက္​မက မွီတည္​​ေနရပါတယ္​။ ဒီအပိုင္​းဟာ ပင္​မ အလုပ္​စခန္​းႀကီးလို ျဖစ္​​ေနပါတယ္​။

မဟာစည္​ သတိပ႒ာန္​ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္​နည္​းရ႕ဲ ကာယာႏုပႆနာ ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ားမႈ​ေတြမွာ အဓိက အပိုင္​းႀကီး သုံးပိုင္​း ခြဲျခားထားတယ္​။
၁။ ထိုင္​မွတ္​
၂။ စၾကၤန္​မွတ္​န႔ဲ
၃။ အ​ေထြ​ေထြမွတ္​တို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

သတိျပဳရန္​က ရပ္​န႔ဲ ​ေလ်ာင္​း ဣရိယာပုထ္​ႀကီး ႏွစ္​မ်ဳိးကား သမာဓိတည္​​ေထာင္​ရာတြင္​ အဓိက မက်လို႔ အ​ေထြ​ေထြမွတ္​ထဲမွာ ထည္​့သြင္​းထားတယ္​ဆိုတာ ျဖစ္​ပါတယ္​။ အစာ အာဟာရ သုံး​ေဆာင္​စဥ္​ ႐ႈမွတ္​ျခင္​းမ်ဳိးကပင္​ အဲ့ဒီႏွစ္​မ်ဳိးထက္​ အရာက်ယ္​​စြာ ႐ွိ​ေန​ေသးတာကို ​ေထာက္​ဆၾကည့္​လိုက္​ရင္​ အဲ့ဒီလို ထည္​့သြင္​းထားတာဟာ လြန္​စြာ သဘာဝက်​ေနပါတယ္​။

၁။ ထိုင္​မွတ္​ ​(ေဖာင္​းပိန္​႐ႈမွတ္​ပုံ)
----------------------------------------
ပရိကံမ်ားကို လုံ​ေလာက္​စြာ ​ေဆာင္​ရြက္​ထားၿပီတ့ဲ ​ေယာဂီဟာ ထိုင္​မွတ္​န႔ဲ သတိပ႒ာန္​တရား စတင္​႐ႈမွတ္​တ့ဲအခါ ​ေဖာင္​း ပိန္​ကို မွတ္​တတ္​ဖို႔ လိုလာပါတယ္​။ ​သူက ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​း ျဖစ္​​ေနတာ​ေၾကာင္​့ သာမန္​တတ္​႐ုံန႔ဲ​ေတာ့ မရပါ။ အထူးဂ႐ုစိုက္​ၿပီး ​ေလး​ေလးနက္​နက္​ သေဘာထားရပါမယ္​။ ကြၽမ္​းကြၽမ္​းက်င္​က်င္​ ႐ႈမွတ္တတ္​​တ့ဲအထိ ​ေလ့က်င္​့ထားဖို႔လည္​း လိုပါမယ္​။

ေလ႐ွဴသြင္​းလိုက္​လို႔ ဝမ္​းဗိုက္​က ​ေဖာင္​းတက္​လာတ့ဲအခါ ​ေဖာင္​းတယ္​လို႔ စိတ္​ထဲက ဆိုရတယ္​။ သတိက ​ေဖာင္​းတာကို ထင္​ထင္​႐ွား႐ွား ျမင္​​ေနရသလို ​ေအာက္​​ေမ့ရတယ္​။ ​ေလကို ႐ႈိက္​ထုတ္​လိုက္​လို႔ ဝမ္​းဗိုက္​က ပိန္​က်သြားတ့ဲအခါမွာလည္​း အတူတူပင္​။ ဒါကိုပဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ မွတ္​တယ္​လို႔ ဆိုပါတယ္​။

အာနာပါနပိုင္​းမွာ ဝင္​သက္​ထြက္​သက္​ကို ႐ႈမွတ္​ပုံ ​ေလးနည္​းျပထားတယ္​။ အခု ​ေဖာင္​းပိန္​မွတ္​တ့ဲ အခါမွာလည္​း အဲ့ဒါ​ေတြကို နည္​းယူၿပီး က်င္​့သုံးရပါမယ္​။

၁။ ​ေဖာင္​းတက္​လာတ့ဲအခါ ႐ွည္​​ေနရင္​ ႐ွည္​​ေနမွန္​း သိ​ေနရပါမယ္​။
၂။ ​ေဖာင္​းတာက တို​ေနရင္​လည္​း တိုတယ္​လို႔ သိ​ေနရပါမယ္​။
၃။ ​ေဖာင္​းလာပုံရ႕ဲ အစ အလယ္​ အဆုံး အကုန္​လံုးကို သိရ​ေအာင္​ ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။
၄။ ​ေဖာင္​းျခင္​းဟာ သိမ္​​ေမြ ့ သိမ္​​ေမြ ့လာၿပီး ​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားရင္​လည္​း ျဖစ္​ပုံအခ်င္​းအရာ အားလံုးကို သိရ​ေအာင္​ ​ေလ့က်င္​့ရပါမယ္​။

​ေနာက္​ၿပီး အာနာပါနပိုင္​းလာ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶ ဆင္​ျခင္​ပုံမ်ား၊ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ စသည္​႐ႈပြားပုံမ်ားန႔ဲ အနိႆိတ အႏုပါဒါန ျဖစ္​ပုံမ်ားကိုလည္​း ​ေလ့လာထားၾကသင္​့ပါတယ္​။ ပိန္​တာကိုလည္​း နည္​းတူ ႐ႈမွတ္​သြားရပါမယ္​။

​ေဖာင္​းပိန္​န႔ဲစပ္​ သိမွတ္​စရာ
=================
​*** ေဖာင္​းပိန္​ကို ဘာ​ေၾကာင္​့ မွတ္​ရတာလဲ။
>>> ဒီ​ေမးခြန္​းကို လူတိုင္​း စိတ္​ဝင္​စားၾကလိမ္​့မယ္​ ထင္​ပါရ႕ဲ။ တကယ္​လည္​း စိတ္​ဝင္​စားစရာ ​ေကာင္​းတ့ဲ​ေမးခြန္​းပါ။ အ​ေျဖကလည္​း ႀကီးက်ယ္​ခမ္​းနား ​ေပသကိုး။ ဆက္​ဖတ္​ၾကည္​့ပါ​ေလ။

ဝိပႆနာဆိုတာ ​ေပၚရာ ​ေပၚရာကို ​ေပၚ​ေနတ့ဲအတိုင္​း သိ​ေအာင္​ ႐ႈမွတ္​​ေနျခင္​းပါ။ ႐ႈမွတ္​စရာ အာ႐ုံက ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း ​ေပ်ာက္​ပ်က္​သြားရင္​ အျခား​ေပၚရာ တစ္​ခုခုကို ႐ွာ​ေဖြၿပီး အဆက္ျပတ္​မသြား​ေအာင္​ ဆက္​လက္​႐ႈမွတ္ရပါတယ္​။

အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္​စရာ ႐ွာ​ေဖြတ့ဲအခါ ထူးျခားတ့ဲ တစ္​စံုတစ္​ရာ မ႐ွိခ့ဲဘူးဆိုရင္​ သာမန္​​ေပၚ႐ုိး​ေပၚစဥ္​အတိုင္​း ျဖစ္​​ေပၚ​ေနၾကျဖစ္​တ့ဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ ​ေပၚရာျဖစ္​လာပါတယ္​။ သာမန္​​ေတြထဲမွာ ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ အထင္​႐ွားဆုံးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။

​ေနာက္​ၿပီး ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ ​ေပၚရာ​ေတြထဲမွာ အႀကိမ္​​ေရ အမ်ားဆုံး ​ေပၚရာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ပဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ မဟာစည္​ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္​နည္​းမွာ ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​း ျဖစ္​လာရပါတယ္​။

​ေဖာင္​းပိန္​ကို မမွတ္​​ေသးခင္​ ဝါ​ေယာဓာတ္​ရ႕ဲ လကၡဏ ရသ ပစၥဳပၸ႒ာန္​​ေတြကို ၾကဳိတင္​သိထားရပါမယ္​။ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ ဆိုခ့ဲတ့ဲ လကၡဏစတ့ဲ သုံးမ်ဳိးကို သိလြယ္​မွတ္​လြယ္​​ေအာင္​ ​ေဆာင္​ပုဒ္​​ေရး​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။

​ေထာက္​ကန္​​ ေတာင္​့တင္​း၊ ​ေလ်ာ့ျခင္​းတစ္​မည္​၊
ယိမ္​းယိုင္​ လႈပ္​႐ွား၊ ​ေရြ႔သြားတတ္​သည္​။
သူလိုရာဘက္​၊ တြန္​းလ်က္​​ေဆာင္​သည္​၊
ဝါ​ေယာဓာတ္​၊ သိမွတ္​ျမတ္​​ေယာဂီ။

​ေဖာင္​းပိန္​ကို ႐ႈမွတ္​ၿပီး သိသင္​့တာ​ေတြကို သိလာတ့ဲအခါ အဲ့ဒီလကၡဏစသည္​န႔ဲ ဂ႐ုစိုက္​ၿပီး ျပန္​တိုက္​ဆိုင္​ၾကည္​့လိုက္​ရင္​ တစ္​ခုခုန႔ဲ မျဖစ္​မ​ေန တိုက္​ဆိုင္​​ေနတာကို ​ေတြ႕ရပါလိမ္​့မယ္​။ အဲ့ဒီတိုက္​ဆိုင္​မႈ​ေတြကို သိရဖို႔ ၾကာၾကာ​ေပါင္​းမွ အတြင္​းက်က် သိရတယ္​ဆိုသလိုပဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို အႀကိမ္​​ေပါင္​းမ်ားစြာ ႐ႈမွတ္​မွသာ သိလာရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြကို ​ေထာက္​ဆၾကည္​့ျခင္​းျဖင္​့ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို ႐ႈမွတ္​တာဟာ ဓာတုမနသီကာရ ျဖစ္​ပါတယ္​၊ ပရမတ္​ျဖစ္​တ့ဲ ဝါ​ေယာဓာတ္​ကို ႐ႈမွတ္​တာျဖစ္​တယ္​လို႔ ဝိပႆနာအတြက္​ ခိုင္​မာတ့ဲ အားကိုးရာ ​ေတြ႕႐ွိရပါမယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို အခ်ဳိးက်​ေအာင္​ ႐ႈမွတ္​တတ္​ဖို႔ရာ အ​ေရးႀကီးလွပါတယ္​။

ထိုင္​မွတ္​ (ထိုင္​ထိ႐ႈမွတ္​ပုံ)
--------------------------------
ထိုင္​မွတ္​မွာ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို အဓိကထားၿပီး ႐ႈမွတ္​ရ​ေပမ့ဲ ထိုင္​ဣရိယာပုထ္​ကိုလည္​း မျဖစ္​မ​ေန ႐ႈမွတ္​ရတ့ဲအခါ​ေတြ ႐ွိ​ေနပါ​ေသးတယ္​။ ပိန္​တာကို ႐ႈမွတ္​ၿပီး ​ေဖာင္​းတာက အခ်ိန္​အ​ေတာ္​ၾကာမွ ​ေပၚလာတဲ့အခါ ​ေယာဂီဟာ ပ်င္​းရိသလို ျဖစ္​လာတတ္​တယ္​။ စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​​ေတြ မ်ားလာတတ္​တယ္​။

သို႔ျဖစ္​လို႔ ဆိုခဲ့ပါ အခ်ိန္​ၾကာ​ေနတဲ့ ပိန္​နဲ႔​ေဖာင္​း အၾကားမွာ ခါးမွစကာ ​ေခါင္​းဆုံးအထိ ​ေျဖာင္​့မတ္​​ေနတဲ့ ကိုယ္​အထက္​ပိုင္​းကို ​ေအာက္​​ေမ့ၿပီး ထိုင္​တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ ၾကာခ်ိန္​က တစ္​မွတ္​စာနဲ႔ မလုံ​ေလာက္​ရင္​ လက္​မထိပ္​ခ်င္​း ထိထားတဲ့ ​ေနရာကို အာ႐ုံျပဳၿပီး ထိတယ္​လို႔ တိုးၿပီးမွတ္​ရပါတယ္​။ ထိတယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​ပုံကို ​ေအာက္​မွာ အ​ေသးစိတ္​ တင္​ျပသြားပါမယ္​။

ေဖာင္​းပိန္​ကို မွတ္​​ေနရင္​း ​ေဖာင္​းပိန္​ကို လုံး၀အာ႐ုံျပဳလို႔ မရတဲ့အခါမ်ဳိး​ မွ​ာေတာ့ ထိုင္​တယ္​၊ ထိုင္​တယ္​ဆိုၿပီး အမွတ္​ေျပာင္​းေပးရတယ္​။ အဲ့ဒါမွ မရ​ေသးရင္​ အထက္​ကအတိုင္​းပင္​ ထိတယ္​ကို တိုးမွတ္​​ေပးရပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ထိုင္​ဣရိယာပုထ္​နဲ႔ ထိကိုလည္​း ႐ႈမွတ္​တတ္​​ေအာင္​ ဆည္​းပူးထားသင္​့ၾကပါတယ္​။

ထိုင္​တယ္​လို႔ မွတ္​တ့ဲအခါ ထိုင္​တယ္​ဆိုတာကို စိတ္​ထဲက ဆိုရပါမယ္​။ ခါးမွစကာ ​ေထာင္​မတ္​​ေနတ့ဲ ကိုယ္​အထက္​ပိုင္​း တစ္​ခုလုံးကို သတိန႔ဲ ျခဳံၿပီး ​ေအာက္​​ေမ့ရပါမယ္​။ ​ေလရ႕ဲ တြန္​းကန္​ထားပုံကို သိ​ေအာင္​မွတ္​ရပါမယ္​။

ထိုင္​တယ္​၊ ထိတယ္​လို႔ အမွတ္​တိုးၿပီးျဖစ္​​ေစ၊ အမွတ္​​ေျပာင္​းၿပီးျဖစ္​​ေစ မွတ္​လိုက္​လို႔ မွတ္​စိတ္​က အာ႐ုံအ​ေပၚ စိုက္​ကနဲ စိုက္​ကနဲ ျဖစ္​ၿပီး ၿငိမ္​သြားရင္​ ​ေဖာင္​းပိန္​ဆီကိုသာ ျပန္​သြားရပါမယ္​။ တကယ္​လို႔ စိတ္​ဟာ ထြက္​ျမဲ ထြက္​​ေနတယ္​၊ ​ေျပးျမဲ ​ေျပး​ေနတယ္​ စသျဖင္​့ ဆက္​ျဖစ္​​ေနတယ္​ဆိုရင္​​ေတာ့ ထိတယ္​ဆိုတာကို အမွတ္​​ေနရာ​ေတြ ထပ္​တိုးၿပီး မွတ္​ရပါမယ္​။

ထိကို မွတ္​တ့ဲအခါ မာ​ေန တင္​း​ေနတ့ဲ သ​ေဘာ​ေလးကို ဂ႐ုစိုက္​ရပါမယ္​။ ထိကို ႐ႈမွတ္​ဖို႔ရာ ​ေနရာ​ေတြ သတ္​မွတ္​​ေပးရပါတယ္​။ သတ္​မွတ္​ထားတ့ဲ ​ေနရာ​မ်ားဆီသို႔လည္​း ႐ႈမွတ္​မႈကို စိတ္​န႔ဲ အမွတ္​စဥ္​အတိုင္​း အလွည္​့အႀကိမ္​န႔ဲ ပို႔​ေပးရပါတယ္​။

ထိ​ေနရာ သတ္​မွတ္​ပုံ (က)
---------------------------------
၁။ လက္​မထိပ္​ခ်င္​း ထိထားတ့ဲ​ေနရာ
၂။ ဘယ္​​ေျခမ်က္​​ေစ့​ေအာက္​​ေနရာ၊
၃။ ညာဒူး​ေခါင္​း​ေအာက္​​ေနရာ၊
၄။ ညာတင္​ပါး​ေအာက္​​ေနရာ၊
၅။ ဘယ္​တင္​ပါး​ေအာက္​​ေနရာ၊
၆။ ဘယ္​ဒူး​ေခါင္​း​ေအာက္​​ေနရာ၊
၇။ ညာ​ေျခမ်က္​​ေစ့​ေအာက္​​ေနရာ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ထိ​ေနရာ သတ္​မွတ္​ပုံ (ခ)
--------------------------------
၁။ လက္​မထိပ္​ခ်င္​း ထိထားတ့ဲ​ေနရာ၊
၂။ ညာတံ​ေတာင္​​ေစ့​ေနရာ၊
၃။ ညာပုခုံးစြန္​းအထက္​​ေနရာ၊
၄။ ညာနားရြက္​ထိပ္​​ေနရာ၊
၅။ ညာခ်ဳိ​ေစာင္​းထိပ္​​ေနရာ၊
၆။ ဦး​ေခါင္​းထိပ္​တည္​့တည္​့​ေနရာ၊
၇။ ဘယ္​ခ်ဳိ​ေစာင္​းထိပ္​​ေနရာ၊
၈။ ဘယ္​နားရြက္​ထိပ္​​ေနရာ၊
၉။ ဘယ္​ပုခုံးစြန္​းအထက္​​ေနရာ၊
၁၀။ ဘယ္​တံ​ေတာင္​​ေစ့​ေနရာ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

မွတ္​ခ်က္​....ဒီ ၁၀ ခ်က္​မွတ္​ပုံမွာ လက္​မထိပ္​ခ်င္​းန႔ဲ ဦး​ေခါင္​းထိပ္​တည္​့တည္​့​ေနရာ ႏွစ္​မ်ဳိးကို ခ်န္​ၿပီး ညာတင္​ပါး​ေအာက္​​ေနရာန႔ဲ ဘယ္​တင္​ပါး​ေအာက္​​ေနရာတို႔ကို ထည္​့ကာ ၁၀ ခ်က္​မွတ္​အျဖစ္​ ​ေနာက္​တစ္​နည္​း မွတ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ညာတင္​ပါး​ေအာက္​​ေနရာမွ စကာ ညာတံ​ေတာင္​​ေစ့​ေနရာ စသည္​ အစဥ္​အတိုင္​း မွတ္​သြားရပါမယ္​။

ထိုင္​ထိကို ႐ႈမွတ္​ခ်င္​တိုင္​း ႐ႈမွတ္​သင္​့တာ​ေတာ့ မဟုတ္​ပါ။ သို႔ျဖစ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​သင္​့တ့ဲအခါမ်ားကိုလည္​း ​ေလ့လာမွတ္​သားထားၾကရပါမယ္​။

ထိုင္​ထိကို ႐ႈမွတ္​သင္​့တ့ဲအခါမ်ား
----------------------------------------
၁။ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို အာ႐ုံျပဳလို႔ မရတ့ဲအခါ၊
၂။ စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​ မ်ားလြန္​းတ့ဲအခါ၊
၃။ ငိုက္​ျမည္​းတ့ဲအခါ၊
၄။ ဒုကၡ​ေဝဒနာကို တိုက္​႐ိုက္​မ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​လို႔ ခြာၿပီး ႐ႈတ့ဲအခါ၊
၅။ ​ေဖာင္​းပိန္​ကို ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း သိမ္​​ေမြ ့ ​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားလို႔ ႐ႈမွတ္​စရာ မ႐ွိ​ေတာ့တ့ဲအခါ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

အထက္​မွာ ဆိုခ့ဲတ့ဲ အ​ခ်က္အလက္​​ေတြန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး မွာထားရန္​မ်ားလည္​း အထူးလိုအပ္​လာတယ္​။ အထူးမွတ္​ခ်က္​​ေတြပါ။

(က) ထိ​ေနရာ သတ္​မွတ္​ပုံ ႏွစ္​မ်ဳိးထဲမွာ က အုပ္စု​ကို အရင္​မွတ္​ရပါတယ္​။
အ​ေၾကာင္​းကား ခ အုပ္​စုမွာ လက္​မထိပ္​ခ်င္​း ထိထားတ့ဲ​ေနရာသာ ​ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္​ထင္​႐ွားၿပီး က်န္​တ့ဲ​ေနရာ​ေတြက စိတ္​န႔ဲသာ သြားထိရတာ​မို႔ ထိထိမိမိ မွတ္​ႏိုင္​ဖို႔ ခဲယဥ္​းလို႔ပင္​။ က အုပ္​စုန႔ဲ မွတ္​လို႔ လိုအင္​မျပည္​့ခါမွ ခ အုပ္​စုကို မွတ္​သင္​့ပါတယ္​။

(ခ) ထိကို မွတ္​တ့ဲအခါ အားထုတ္​ခါစ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ ဆိုခ့ဲပါ ၇ ခ်က္​ထဲက ၃ ခ်က္​ ၅ ခ်က္​စသျဖင္​့လည္​း ႏိုင္​ႏိုင္​နင္​းနင္​း ထိထိမိမိ ျဖစ္​​ေစဖို႔ အဆင္​​ေျပသလို ​ေရြးခ်ယ္​ၿပီး​ေတာ့ ႐ႈမွတ္​သြားရပါမယ္​။

(ဂ) ထိုင္​ထိမွတ္​သင္​့တ့ဲ အခါမ်ားထဲမွာ ၁ န့ဲ ၅ ႏွစ္​မ်ဳိးကိုသာ ထိုင္​ထိဆိုၿပီး သီးသန္​႔မွတ္​ရပါတယ္​။ က်န္​တ့ဲ ၂/၃/၄ တို႔ကိုကား ​ေဖာင္​းပိန္​တစ္​လွည္​့ ထိုင္​ထိတစ္​လွည္​့ အတြဲလိုက္​ မွတ္​သြားရပါမယ္​။

(ဃ) ထိုင္​ထိကို သီးသန္​႔မွတ္​တာျဖစ္​ျဖစ္​၊ အတြဲလိုက္​ မွတ္​တာျဖစ္​ျဖစ္​ လိုအင္​ျပည္​့သြားပါက ​ေဖာင္​းပိန္​ကိုသာ ျပန္​မွတ္​ရတယ္​။
အ​ေၾကာင္​း​ေသာ္​ ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​းျဖစ္​တ့ဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ သမာဓိကို ၾကာ႐ွည္​စြာ ပိုထိန္​းထားႏိုင္​လို႔ အထက္​ဉာဏ္​မ်ားဆီသို႔ တက္​ႏိုင္​ဖို႔ရန္​ အားသာခ​်က္​႐ွိ​ေနလို႔ပါ။

(င) ​ေဖာင္​းပိန္​ ​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားလို႔ ထိုင္​ထိမွတ္​ရင္​း ထိုင္​ထိပါ မွတ္​လို႔မရ​ေလာ​က္​​ေအာင္​ ​ေဝဝါး​ေပ်ာက္​ကြယ္​သြားခ့ဲရင္​ သိတယ္​ဆိုၿပီး အသိစိတ္​​ေလးရ႕ဲ သိ​ေနပုံကို အာ႐ုံျပဳၿပီး မွတ္​ရပါတယ္​။ စိ္​္​တ္​ရ႕ဲ သညာ ပညာတို႔န႔ဲ မတူတ့ဲသိျခင္​း၊ နာမ္တို႔ရဲ႕ အာ႐ံုဆီသို႔ ညြတ္ျခင္း သ​ေဘာ​ေတြကို ဂ႐ုစိုက္​​ေပးရပါမယ္​။

ထိုင္​ထိကိုသာ မွတ္​ရတာ​ေၾကာင္​့ ပ်င္​းစိတ္​ဝင္လာရင္​ျဖစ္​​ေစ၊ စိတ္​​ေျပးစိတ္​ထြက္​ မ်ားလာရင္​ျဖစ္​​ေစ အသိစိတ္​​ေလးရ႕ဲ သိ​ေနပုံကို သိတယ္​ဆိုတ့ဲ အမွတ္​ကို တိုး​ေပးၿပီး ထိုင္​တယ္​၊ ထိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါတယ္​။

သိတယ္​လို႔ မွတ္​ရာမွာ စိတ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝကို သိရင္​ စိတၱာႏုပႆနာထဲ ပါဝင္​မွာျဖစ္​ၿပီး နာမ္​ရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝကို သိပါက ဓမၼာႏုပႆနာထဲ ပါဝင္​မယ္​။

စိတ္ရဲ႕သေဘာဆိုတာက စိတ္ရဲ႕ လကၡဏ စတာေတြနဲ႔ စိတ္အက်ဥ္း ၈၉ ပါး အက်ယ္ ၁၂၀ ပါးတို႔ေတြထဲက တစ္ပါးခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ လကၡဏ စတာေတြျဖစ္ပါမယ္။ နာမ္ရဲ႕သေဘာဆိုတာက နာမ္ရဲ႕ လကၡဏ စတာေတြနဲ႔ ေဝဒနာ သညာတို႔ကို ၾကဥ္ဖယ္ျပီး က်န္ေစတသိက္ ၅၀ တို႔ရဲ႕ လကၡဏစတာေတြျဖစ္ပါမယ္။ ဒီေစတသိက္ေတြဟာ သခၤါရကၡႏၶာ ဓမၼာယတန ဓမၼဓါတ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ နာမ္ရဲ႕သေဘာကို သိတယ္လို႔ ႐ွဳမွတ္ေနတာဟာ ဓမၼာႏုပႆနာထဲ ပါရျခင္းပါ။

အထက္က သိတယ္လို႔ ႐ွဳမွတ္စရာ ႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာ ဘယ္ဟာကို မွတ္မွတ္ ေက်းဇူးမ်ားသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ရဲ႕သေဘာကို သိလိုက္ရလို႔ သိတယ္လို႔ မွတ္ေနသူမွာ တပ္မက္တ့ဲစိတ္၊ ဆိုးညွစ္တ့ဲစိတ္၊ ေတြေဝတ့ဲစိတ္ စတ့ဲစိတ္ေတြကို သိရျပီး ႐ွဳမွတ္မွဳျဖင့္ပယ္ႏိုင္ျခင္း  ေက်းဇူး႐ွိပါတယ္။ ပယ္ႏိုင္ရင္ ပယ္ႏိုင္သေလာက္ပင္ စိတ္သႏၱာန္မွာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြလည္း ျဖဴစင္သင့္သေလာက္ ျဖဴစင္လာပါတယ္။ စကၠဴအျဖဴေပၚမွာ ဘာအေရာင္ျဖစ္ျဖစ္ စြဲထင္ရန္ လြယ္ကူသလိုပဲ ျဖဴစင္ေနတ့ဲ စိတ္မွာလည္းပဲ အာ႐ံုေတြဟာ ထင္လြယ္လာတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စိတၱာႏုပႆနာကို ႏိုင္နင္းထားသူဟာ အျခားပညာေတြ သင္ယူတ့ဲအခါမွာလည္း လြယ္ကူစြာ တတ္ေျမာက္ပါတယ္။ ဥာဏ္ေကာင္းလာတယ္ေပါ့။

နာမ္ရဲ႕သေဘာကို သိရျပီး ႐ွဳမွတ္သူမွာကား ဓမၼသဘာဝအရ သေဘာတရားေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေနမွဳေတြကို သိလာရပါတယ္။ အနိစၥစတ့ဲ လကၡဏာေတြကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္း ေက်းဇူး႐ွိပါတယ္။ အလြန္သိႏိုင္ခဲ ျမင္ႏိုင္ခဲတဲ့ ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ အနိစၥစတာေတြကို သိျမင္ထားသူဟာ ကြၽဲကူးေရပါဆိုသလိုပဲ မိမိရဲ႕  ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္တာေတြကိုလည္း အလိုလို သိလာတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့၊ လုပ္ေန၊ လုပ္လိမ့္မလဲ ဆိုတာေတြကို သိေနတတ္တာမ်ဳိးပါ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကား ေယာဂီဟာ သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ ထိထိမိမိ ႐ွဳမွတ္ေနႏိုင္ျပီးဆိုရင္ စိတၱာႏုပႆနာနဲ႔ ဓမၼာႏုပႆနာကို တစ္လွည့္စီ ႐ွဳသိေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုခုကို ထဲထဲဝင္ဝင္ ႐ွဳသိေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္ဟာကို သိသိပါ။ သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္ကို တစ္ဆင့္တက္ ႐ွဳသိလာႏိုင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာက ဣရိယာပထပိုင္းျဖစ္ေနလို႔ စိတၱန့ဲဓမၼာႏုပႆနာေတြကို ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနမွဳျပ႐ံု အျမြက္မွ်ကိုသာ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။ အက်ယ္ကို သိလိုပါမူ သက္ဆိုင္ရာ အပိုင္းအခန္းေတြမွာ ေလ့လာရန္ျဖစ္ပါတယ္။

ထိုင္မွတ္ ၿပီးပါၿပီ။

ၿငိမ္းနႏၵ (၁၀/၁၂ /၁ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment