(၄)
ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္
==================
ဒီသတိပ႒ာန္မွာ အပိုင္းအားျဖင့္ ၁၄ ပိုင္းပါဝင္တယ္။ အပိုင္းေတြမွာ ႐ႈရမ့ဲ အာ႐ုံေတြ ကြဲျပားၾကသလို သိဝထိက ၉ ပိုင္းက လြဲရင္ ႐ႈပုံမ်ားလည္း ျခားနားၾကပါတယ္။
အပိုင္း ၁၄ ပိုင္းမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။
၁။ အာနာပါနပိုင္း
၂။ ဣရိယာပထပိုင္း
၃။ သမၸဇညပိုင္း
၄။ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္း
၅။ ဓာတုမနသိကာရပိုင္း
၆_၁၄။ သိဝထိက ပထမမွ နဝမအထိ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ကို အားထုတ္မ့ဲသူဟာ အထက္ပါ ၁၄ ပိုင္းစလုံးကိုျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ပိုင္း သုံးပိုင္းစသည္ ေပါင္းစပ္ၿပီးျဖစ္ေစ၊ တစ္ပိုင္းထဲကိုျဖစ္ေစ စိတ္တိုင္းက် အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကမၼ႒ာန္း ၄၀ ကို စ႐ုိက္အလိုက္ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အားထုတ္ရတာန႔ဲ ဆင္တူပါတယ္။ လိုရင္းကား သတိကို ကိုယ္ေပၚမွာ ၾကာ႐ွည္စြာ စြဲျမဲတည္ေစေရးသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကာယာႏုပႆနာမ်ားန႔ဲ စပ္ဆိုင္တ့ဲ ထူးျခားမႈေတြကိုလည္း မွတ္သားဖြယ္အျဖစ္ တင္ျပပါဦးမယ္။
သတိျပဳရန္မွာ အာနာပါနပိုင္းႏွင့္ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္းတို႔ဟာ ဥပစာရသမာဓိႏွင့္ အပၸနာသမာဓိ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကို ရ႐ွိေစႏိုင္ၿပီး က်န္ကာယာႏုပႆနာ ၁၂ ပိုင္းတို႔ကား ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ရ႐ွိေစႏိုင္ပါတယ္ ဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အထူးမွတ္ရန္မွာ သိဝထိက ၉ ပိုင္းကို အပၸနာ ကမၼ႒ာန္းအျဖစ္ျဖင့္ ေဟာသည္မဟုတ္။ အာဒီနဝါႏုပႆနာအျဖစ္ျဖင့္သာ ေဟာသည္ဟု မဟာသိဝမေထရ္ရ႕ဲ မိန္႔ဆိုခ်က္ကို အ႒ကထာက သီးျခားျပဆိုထားခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အပၸနာစ်ာန္န႔ဲမဆိုင္လို႔ သိေစပါတယ္။
ဣရိယာပထပိုင္းစတ့ဲ ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ျဖစ္ေစႏိုင္တ့ဲ အပိုင္း ၁၂ ပိုင္းတို႔ကို အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ စိတၱဝိသုဒၶိစခန္းအတြက္ ၿပီးျပည့္စံုသြားေၾကာင္းန႔ဲ အဲ့ဒီ ဥပစာရသမာဓိကိုပင္ ဝိပႆနာ ခဏိကသမာဓိဟု ေခၚဆိုထားေၾကာင္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားက မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။
သမထပုဗၺဂၤမဝိပႆနာယာနိကမွာ ဥပစာရန႔ဲ အပၸနာ သမာဓိႏွစ္မ်ဳိးထဲက တစ္ခုခု ရ႐ွိေအာင္ အားထုတ္ၿပီးမွ ဝိပႆနာသို႔ ေျပာင္းလဲ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ သုဒၶဝိပႆနာယာနိကကား ခဏိကသမာဓိန႔ဲ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို တိုက္႐ိုက္႐ႈျခင္းပါ။ ယုဂနဒၶနည္းကေတာ့ နည္းတစ္ခုခုန႔ဲ သမာဓိအားေကာင္းေအာင္ ထူေထာင္ထားၿပီး သမထန႔ဲ ဝိပႆနာကို အလွည့္အႀကိမ္န႔ဲ အတြဲလိုက္ ႐ႈမွတ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကာယာႏုပႆနာ အားလုံးန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး သိထားရမ႕ဲ မွတ္ခ်က္တစ္ခု ႐ွိပါေသးတယ္။ ကာယာႏုပႆနာဟာ ကိုယ္ခႏၶာရ႕ဲ တင့္တယ္မႈ သုဘသညာကို ပယ္ႏိုင္တယ္။ သုဘ၀ိပၸလႅာသကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးႏိုင္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။
အာနာပါနပိုင္း
------------------
အာနာပါနကို ႐ႈမွတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႏွာသီးဖ်ားမွာျဖစ္ေစ၊ အထက္ႏႈတ္ခမ္းမွာျဖစ္ေစ စိတ္စိုက္ၿပီး သတိကို ပို႔ထားရမယ္။ ဝင္ေလကို ႐ွဴတ့ဲအခါန႔ဲ ထြက္ေလကို ႐ႈိက္တ့ဲအခါေတြ သတိပို႔ထားတ့ဲေနရာမွာ ဝင္ေလ ထြက္ေလတို႔ ထိခိုက္သြားတာေၾကာင့္ ေအးတာန႔ဲ ပူတာကို သိလာပါတယ္။
အဲ့ဒီ အသိအတိုင္းပင္ သမထအတြက္ ဝင္တယ္ ထြက္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္ရပါတယ္။ ဝိပႆနာအရာမွာကား ထိတယ္ သိတယ္ သို႔မဟုတ္ ပူတယ္ ေအးတယ္စသျဖင့္ ႐ႈမွတ္ရပါတယ္။
၁။ သတိအားေကာင္းလာလို႔ သမာဓိရလာတ့ဲအခါ ဝင္သက္ ထြက္သက္တို႔က မွတ္စိတ္ထက္ ပို႐ွည္ေနတာကိုလည္း သိလာရတယ္။
၂။ ပိုၿပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ႐ႈမွတ္လာႏိုင္တ့ဲအခါ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြက မွတ္စိတ္ေတာင္ မဆုံးေသးဘဲ ကုန္ဆုံးသြားတယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ တိုေနတာကိုလည္း သိလာရတယ္။
၃။ သမာဓိအားေတြ အေတာ္အတန္ စုေဆာင္းႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြ မွ်င္းမွ်င္းကေလး ဆုံးသြားေပမ့ဲ အ႐ွည္ အတို အားလုံးတို႔ရ႕ဲ အစ အလယ္ အဆုံး အကုန္လံုးကိုပင္ ထင္႐ွားပီသစြာ သိလာရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြရ႕ဲ စ လယ္ ဆုံး အကုန္လံုးကို ထင္႐ွားသိရေအာင္ဆိုၿပီး ျပင္းျပင္း အားထုတ္ ႐ွဴရ႐ႈိက္ရမွာ မဟုတ္ပါ။ ပုံမွန္အတိုင္းသာ ႐ွဴရ႐ႈိက္ရပါမယ္။
ျပင္းျပင္း အားထုတ္လို႔ စ လယ္ ဆုံး ေတြကို သိလာရရင္လည္း ဉာဏ္စြမ္းေၾကာင့္ သိရျခင္းမဟုတ္ဘဲ အာ႐ုံရ႕ဲ အစြမ္းေၾကာင့္သာျဖစ္လို႔ အားထုတ္ေနတ့ဲ လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ အက်ဳိးမမ်ားပါ။ ပုံမွန္အားထုတ္ရင္း ဘာဝနာရ႕ဲ ဓမၼတာသေဘာအားျဖင့္ သမာဓိရင့္လာလို႔ သိရျခင္းကသာ လိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။
၄။ သမာဓိေတြ အလြန္အားေကာင္းလာရင္ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြ လုံးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္လို႔လည္း သိလာရတယ္။
ဒီအဆင့္မွာလည္း ဝင္သက္ ထြက္သက္ကို ေအာင့္ထားရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ ပုံမွန္အားထုတ္ရင္း သမာဓိေတြ အလြန္အားေကာင္းလာေပမ့ဲ ဉာဏ္က သင့္တင့္ေအာင္ လိုက္မလာႏိုင္လို႔သာ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြ လုံးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသလို ျဖစ္ရျခင္းပါ။ စင္စစ္မွာ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္။ ဉာဏ္အားနည္းလို႔ အလြန္သိမ္ေမြ႔သြားတ့ဲ ဝင္သက္ ထြက္သက္ကို မသိႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ၿပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ႐ႈမွတ္ေနရင္ အလြန္သိမ္ေမြ႔သြားတ့ဲ အဲ့ဒီ ဝင္သက္ ထြက္သက္မွာပင္ သမထအရာဆိုရင္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ထင္ၿပီး ဥပစာရန႔ဲ အပၸနာသမာဓိမ်ားသို႔ ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဝိပႆနာအရာမွာကား ဥဒယဗၺယဉာဏ္စတ့ဲ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
အာနာပါနန႔ဲ ပြတ္ဆြဲဥပမာ
--------------------------------
အထက္မွာ ျပဆိုခ့ဲၿပီး အာနာပါန႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားပုံေတြကို ပုိၿပီး ထင္လြယ္ျမင္လြယ္႐ွိေအာင္ ျမတ္စြာဗုဒၶ႐ွင္ေတာ္က ဥပမာေလးန႔ဲ ထပ္မံ႐ွင္းျပေတာ္မူပါတယ္။
ကြၽမ္းက်င္လိမၼာတ့ဲ ပြတ္ဆရာျဖစ္ေစ၊ သူ႔ရ႕ဲ တပည့္ျဖစ္ေစ ပြတ္ၾကဳိးကို ႐ွည္႐ွည္ဆြဲငင္ရင္လည္း ႐ွည္႐ွည္ဆြဲငင္တယ္လို႔ သိတယ္။ ပြတ္ၾကဳိးကို တိုတိုဆြဲငင္တ့ဲအခါမွာလည္း တိုတိုဆြဲငင္တယ္လို႔ သိတယ္။ ဆြဲငင္မႈရ႕ဲ အစ အလယ္ အဆုံး အကုန္လံုးကို ထင္ထင္႐ွား႐ွား သိျမင္ရေအာင္ ဆြဲငင္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေလ့က်င့္ပါတယ္။ ၾကမ္းတမ္းတ့ဲ ဆြဲငင္မႈကို ၿငိမ္းေစၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ဆြဲငင္တတ္ေအာင္ ဆြဲငင္မယ္ဆိုတ့ဲ အသိန႔ဲလည္း ေလ့က်င့္ပါတယ္။
ပြတ္ဆြဲသမားနည္းတူ ဝင္သက္ ထြက္သက္ ႏွစ္ခုကို အမွတ္ျပဳေနတ့ဲ ေယာဂီဟာ ဝင္သက္ ထြက္သက္တို႔ ႐ွည္ေနရင္ ႐ွည္တယ္လို႔ သိရပါမယ္။ တိုေနရင္လည္း တိုတယ္လို႔ သိရပါမယ္။ ဝင္သက္ ထြက္သက္တို႔ရ႕ဲ အစ အလယ္ အဆုံးေတြကိုလည္း သိရေအာင္ က်င့္ၾကံရပါမယ္။ ၾကမ္းတမ္းတ့ဲ ဝင္ထြက္မႈေတြ ၿငိမ္သက္သြားခ့ဲရင္လည္း သိေနရေအာင္ က်င့္ၾကံရပါမယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြဟာ မိမိကိုယ္တြင္းမွာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားေနပုံေတြျဖစ္ပါတယ္။ အထက္က နည္းအတိုင္း ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားေနသူဟာ မိမိရ႕ဲ ဝင္သက္ ထြက္သက္ေတြဆိုတ့ဲ ႐ုပ္အေပါင္းကိုယ္ကို ႐ုပ္အေပါင္းမွ်သာျဖစ္တယ္လို႔ ႐ႈျမင္လာတယ္။ သူတစ္ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္တြင္းမွာန႔ဲ မိမိ သူတစ္ပါး အားလုံးေသာ သတၱဝါတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္ေတြမွာလည္း ဒိအတိုင္းပဲ ႐ႈျမင္လာတယ္။ ဒီေနရာမွာ ႐ႈျမင္တယ္ဆိုတာ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဆင္ျခင္မိလာတာကို ဆိုလိုပါတယ္။
ဝင္သက္ ထြက္သက္တို႔ရ႕ဲ စ လယ္ ဆုံး ေတြေနာက္ လိုက္သိေနရေအာင္ ၾကဳိးစားပြားမ်ားေနသူရ႕ဲ စိတ္အစဥ္ဟာ ကိုယ္ရ႕ဲအတြင္း တစ္ေနရာရာျဖစ္ေစ၊ အပတစ္ေနရာရာျဖစ္ေစ ပ်ံ႕လြင့္သြားရင္ သမာဓိရ႕ဲ ေဘးရန္ျဖစ္တယ္လို႔ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ၁၆၃ မွာ ဆိုထားတာက အထက္က ဆင္ျခင္မိပုံကို ရည္ညႊန္းတာ မဟုတ္ပါ။ သမထသက္သက္ အားထုတ္သူမ်ားအတြက္ သီးသန္႔ သတိေပးစကားသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဝိပႆနာအရာမွာကေတာ့ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္သြား႐ုံေလာက္န႔ဲ ေဘးမျဖစ္ေသးပါ။ အဲ့ဒီစိတ္ကို လိုက္မမွတ္ႏိုင္မွသာ ေဘးျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္သြားရင္ အဲ့ဒီစိတ္ကို ပ်ံ႕လြင့္တ့ဲ အခ်င္းအရာအတိုင္း လိုက္ၿပီး ႐ႈမွတ္ေနရင္ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္က ဆိုခ့ဲတ့ဲ ဆင္ျခင္မိပုံကား စိတ္ပ်ံ႕လြင့္သြားျခင္းေတာင္ မဟုတ္ဘဲ ႐ႈမွတ္မႈစြမ္းရည္ျပ ဉာဏ္တစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အာနာပါနန႔ဲ ဖားဖိုဥပမာ
-----------------------------
အာနာပါနကို ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားေနတ့ဲ ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္မႈေတြ နက္သထက္ နက္လာတ့ဲအခါ ဝင္သက္ ထြက္သက္ ႐ုပ္အေပါင္းတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားန႔ဲ ျဖစ္မႈသေဘာကို ႐ႈျမင္ေနတတ္တယ္။
႐ုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄ ပါးမွာ
၁။ အဝိဇၨာ႐ွိေနျခင္း၊
၂။ တဏွာ႐ွိေနျခင္း၊
၃။ ကံ႐ွိေနျခင္း၊
၄။ စားအပ္တ့ဲအာဟာရ႐ွိေနျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီေလးပါးထဲမွာ ျဖစ္မႈ = ႐ုပ္ရ႕ဲ အသစ္အသစ္ျဖစ္ေပၚလာျခင္း (နိဗၺတၱိလကၡဏာ)ေပါင္းထည့္လိုက္ရင္
သမုဒယဓမၼ ၅ ပါးျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီဟာ ပ်က္ေၾကာင္းတရားန႔ဲ ပ်က္မႈသေဘာေတြကိုလည္း ႐ႈျမင္ေနတတ္ပါတယ္။
အထက္က ႐ွိေနျခင္း ေလးေနရာကို ကင္းျခင္းလို႔ ဖလွယ္လိုက္ရင္ ႐ုပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေၾကာင္း ေလးပါးျဖစ္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္မႈ = ျဖစ္ေပၚၿပီး ႐ုပ္တို႔ရ႕ဲ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ဆုံးသြားျခင္း (ဝိပရိဏာမလကၡဏာ)ကို ထပ္ေပါင္းရင္ ဝယဓမၼ ၅ ပါးျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုခ့ဲတာေတြအျပင္ ႐ုပ္ေတြရ႕ဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းတရားန႔ဲ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ သေဘာေတြကိုလည္း အတြဲလိုက္ ႐ႈျမင္ေနေလ့႐ွိပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ အထက္ကအတိုင္း ငါးပါးစီပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သမုဒယဝယဓမၼလို႔ ေခၚတြင္ပါတယ္။
ေယာဂီရ႕ဲ ႐ႈျမင္ေနစဥ္အခါ ထင္႐ွားလာတ့ဲ ပုံဟန္ကို ဖားဖိုဥပမာန႔ဲ အ႒ကထာဆရာက ႏွာ ၃၅၆ မွာ တင္ျပထားပါတယ္။
၁။ ဖားဖို၏ကိုယ္ထည္
၂။ ၎၏ႏႈတ္သီးေျပာင္း
၃။ ဆြဲမႈ ...ဤအေၾကာင္း သုံးပါးေၾကာင့္ ဖားဖိုမွ ေလဟာ အဆက္မျပတ္ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာရသလို ေယာဂီရ႕ဲ
၁။ ဝမ္းဗိုက္စေသာကိုယ္
၂။ ႏွာေခါင္းေပါက္
၃။ စိတ္...တို႔ဆိုတ့ဲ အေၾကာင္းသုံးပါးေၾကာင့္ ေယာဂီရ႕ဲကိုယ္မွာ ဝင္သက္ ထြက္သက္ ႐ုပ္အေပါင္းတို႔ အဆင့္ဆင့္ ဝင္ထြက္ ျဖစ္ေပၚေနရတယ္။
သို႔ကလို ဝမ္းဗိုက္စတ့ဲ အေၾကာင္းေတြဟာ ဝင္ထြက္႐ုပ္တို႔ရ႕ဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေတြကို ႐ႈေနရင္းပင္ အဲ့ဒီျဖစ္ေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ဝင္ထြက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္ စသျဖင့္ ဆက္လက္႐ႈျပန္တယ္။ ဒါကို အ႒ကထာက သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ = ျဖစ္ေၾကာင္းတရားန႔ဲ ျဖစ္မႈသေဘာကို ႐ႈေနသူလို႔ ဆိုပါတယ္။
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ ႏွာသီးဖ်ားစတ့ဲ ထိခိုက္ရာဌာနမွာ ဝင္ထြက္မႈေတြ အဆင့္ဆင့္ ထိခိုက္ၿပီး တစ္ပိုင္းစီ တစ္ပိုင္းစီ အသစ္ အသစ္ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာတာကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား သိျမင္တ့ဲ ေယာဂီဟာ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုေတာ္မူပါတယ္။
ဖားဖိုစတာေတြ မ႐ွိေတာ့ရင္ ဖားဖိုေလ မျဖစ္ေတာ့သလို ႏွာသီးဖ်ားစတာေတြ မ႐ွိေတာ့ရင္လည္း ဝင္ထြက္ေလေတြ မ႐ွိႏိုင္ စသျဖင့္ ႐ႈျမင္ရင္ ဝယဓမၼာႏုပႆီျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ ႏွစ္မ်ဳိးတြဲၿပီး ႐ႈျမင္တာကို သမုဒယဝယ ဓမၼာႏုပႆီေခၚပါတယ္။
သုိ႔ကလို ေယာဂီရ႕ဲ ႐ႈမွတ္မႈေတြ အသားက်သထက္ က်လာရင္ အဲ့ဒီေယာဂီရ႕ဲ သတိမွာ ႐ွဴတတ္ ႐ိႈက္တတ္တ့ဲ ပုဂိၢဳလ္မ႐ွိဘဲ ဝင္တတ္ ထြက္တတ္တ့ဲ ႐ုပ္အေပါင္းသာ ႐ွိတယ္လို႔ ေ႐ွး႐ႈထင္လာတယ္။ အဲ့ဒီသတိဟာ အထက္ဉာဏ္မ်ား အဆင့္ဆင့္ တိုးပြားလာေစပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ ႐ႈမွတ္မႈ စြမ္းရည္ေတြ တိုးပြားလာေစပါတယ္။
ဒီနည္း ဒီပုံအတိုင္း ႐ႈမွတ္ေနသူဟာ တဏွာ ဒိ႒ိေတြကို မမွီ မတြယ္ေတာ့ဘဲ ေနႏိုင္လာတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ဆဲ သခၤါရ ေလာကထဲမွာ တစ္စုံတစ္ရာကို ငါ ငါေကာင္ ငါ့ဥစၥာ တို႔ဆိုၿပီး တဏွာ ဒိ႒ိေတြန႔ဲ မစြဲလန္းေတာ့ၿပီ။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္လာေအာင္ ေယာဂီဟာ ဆိုခ့ဲၿပီး နည္းေတြန႔ဲ ႐ုပ္အေပါင္း ကိုယ္ကို ႐ုပ္အေပါင္းပါပဲလို႔ ႐ႈျမင္ေနရပါမယ္။
ဆိုခ့ဲၿပီး စကားအစဥ္ေတြကို ႐ႈၾကည့္ၿပီး မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဒီအာနာပါနပိုင္းကို ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
ဤသတိပ႒ာနသုတ္ အာနာပါနပိုင္းမွာ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဆိုတ့ဲစကားေတြ ပါေနတာကို ေထာက္ဆၿပီး ဒီအပိုင္းဟာ ဝိပႆနာကို ပဓာနျပဳေဟာတယ္လို႔ မွတ္ယူရပါမယ္။
အေၾကာင္းကား သမထအရာမွာ ျဖစ္ပ်က္ေတြကို ႐ႈရန္မလို။ တဏွာ၊ ဒိ႒ိတို႔ကို အစြဲအလန္း မကင္းႏိုင္။ အဲ့ဒါေတြဟာ ဝိပႆနာမွာသာ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။
အ႒ကထာက ဒီအာနာပါနပိုင္းမွာ ဝိပႆနာျဖစ္ပုံကို ဆက္လက္ျပဆိုထားတာေၾကာင့္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရ႕ဲ မွတ္ခ်က္ျပဳမႈဟာ ပိုၿပီး အသက္ဝင္လာပါတယ္။
အာနာပါန ပဋိဘာဂနိမိတ္မွာ စ်ာန္ေတြရ႐ွိထားတ့ဲ ပုဂိၢဳလ္ဟာ စ်ာန္ကို ဝင္စားၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီ စ်ာန္ကိုျဖစ္ေစ၊ စ်ာန္ရ႕ဲ အာ႐ုံျဖစ္တ့ဲ ဝင္သက္ ထြက္သက္ကိုျဖစ္ေစ ႐ႈမွတ္ကာ အျဖစ္အပ်က္ကို ႐ွင္းလင္းစြာ သိျမင္ျခင္းျဖင့္ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ပြားလာတယ္။ အနိႆိတ = အမွီအတြယ္ ကင္းျခင္း၊ အႏုပါဒါန = အစြဲအလမ္း ကင္းျခင္းကိစၥေတြ ၿပီးစီးလာကာ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ျမင္သြားတယ္။
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အာနာပါနမွာ ဝိပႆနာယာနိက ပုဂိၢဳလ္အတြက္ ႐ႈမွတ္ပုံကို ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖည့္စြက္ျပထားေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏႈတ္ခမ္းတို႔မွာ ဝင္သက္ ထြက္သက္ ထိခိုက္တိုင္း ထိခိုက္တိုင္း ႐ႈမွတ္ကာ ထိခိုက္တ့ဲ ဝါေယာေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္ရ႕ဲ အျဖစ္အပ်က္ကိုျဖစ္ေစ၊ ထိသိမႈရ႕ဲ အျဖစ္အပ်က္ကိုျဖစ္ေစ၊ ႐ႈမွတ္မႈရ႕ဲ အျဖစ္အပ်က္ကိုျဖစ္ေစ ႐ွင္းလင္းစြာ သိျမင္ျခင္းျဖင့္ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ပြားလာတယ္။ ဒိေနာက္ အနိႆိတ၊ အႏုပါဒါနကိစၥေတြ ၿပီးစီးလာကာ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ျမင္ပါတယ္။
အာနာပါနပိုင္း ၿပီးပါၿပီ။
ၿငိမ္းနႏၵ (၅ /၇ /၁ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment