Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၄)

(၄)
ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္​
==================

ဒီသတိပ႒ာန္​မွာ အပိုင္​းအားျဖင္​့ ၁၄ ပိုင္​းပါဝင္​တယ္​။ အပိုင္​း​ေတြမွာ ႐ႈရမ့ဲ အာ႐ုံ​ေတြ ကြဲျပားၾကသလို သိဝထိက ၉ ပိုင္​းက လြဲရင္ ႐ႈပုံမ်ားလည္​း ျခားနားၾကပါတယ္​။

အပိုင္​း ၁၄ ပိုင္​းမွာ ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။
၁။ အာနာပါနပိုင္​း
၂။ ဣရိယာပထပိုင္​း
၃။ သမၸဇညပိုင္​း
၄။ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​း
၅။ ဓာတုမနသိကာရပိုင္​း
၆_၁၄။ သိဝထိက ပထမမွ နဝမအထိ တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​ကို အားထုတ္​မ့ဲသူဟာ အထက္​ပါ ၁၄ ပိုင္​းစလုံးကိုျဖစ္​​ေစ၊ ႏွစ္​ပိုင္​း သုံးပိုင္​းစသည္​ ​ေပါင္​းစပ္​ၿပီးျဖစ္​​ေစ၊ တစ္​ပိုင္​းထဲကိုျဖစ္​​ေစ စိတ္​တိုင္​းက် အားထုတ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ကမၼ႒ာန္​း ၄၀ ကို စ႐ုိက္​အလိုက္​ သင္​့​ေလ်ာ္​ရာ ​ေရြးခ်ယ္​ၿပီး အားထုတ္​ရတာန႔ဲ ဆင္​တူပါတယ္​။ လိုရင္​းကား သတိကို ကိုယ္​​ေပၚမွာ ၾကာ႐ွည္​စြာ စြဲျမဲတည္​​ေစ​ေရးသာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ကာယာႏုပႆနာမ်ားန႔ဲ စပ္​ဆိုင္​တ့ဲ ထူးျခားမႈ​ေတြကိုလည္​း မွတ္​သားဖြယ္​အျဖစ္​ တင္​ျပပါဦးမယ္​။

သတိျပဳရန္​မွာ အာနာပါနပိုင္​းႏွင္​့ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​းတို႔ဟာ ဥပစာရသမာဓိႏွင္​့ အပၸနာသမာဓိ ႏွစ္​မ်ဳိးစလုံးကို ရ႐ွိ​ေစႏိုင္​ၿပီး က်န္​ကာယာႏုပႆနာ ၁၂ ပိုင္း​တို႔ကား ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ရ႐ွိ​ေစႏိုင္​​ပါတယ္​ ဆိုတာပဲျဖစ္​ပါတယ္​။

အထူးမွတ္​ရန္​မွာ သိဝထိက ၉ ပိုင္​းကို အပၸနာ ကမၼ႒ာန္​းအျဖစ္​ျဖင္​့ ​ေဟာသည္​မဟုတ္​။ အာဒီနဝါႏုပႆနာအျဖစ္​ျဖင္​့သာ ​ေဟာသည္​ဟု မဟာသိဝမ​ေထရ္​ရ႕ဲ မိန္​႔ဆိုခ်က္​ကို အ႒ကထာက သီးျခားျပဆိုထားခ်က္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ အပၸနာစ်ာန္​န႔ဲမဆိုင္​လို႔ သိ​ေစပါတယ္​။

ဣရိယာပထပိုင္​းစတ့ဲ ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ျဖစ္​​ေစႏိုင္​တ့ဲ အပိုင္​း ၁၂ ပိုင္​းတို႔ကို အားထုတ္​ျခင္​းျဖင္​့ စိတၱဝိသုဒၶိစခန္​းအတြက္​ ၿပီးျပည္​့စံုသြား​ေၾကာင္​းန႔ဲ အဲ့ဒီ ဥပစာရသမာဓိကိုပင္​ ဝိပႆနာ ခဏိကသမာဓိဟု ​ေခၚဆိုထား​ေၾကာင္​း မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားက မွတ္​ခ်က္​ျပဳ​ေတာ္​မူပါတယ္​။

သမထပုဗၺဂၤမဝိပႆနာယာနိကမွာ ဥပစာရန႔ဲ အပၸနာ သမာဓိႏွစ္​မ်ဳိးထဲက တစ္​ခုခု ရ႐ွိ​ေအာင္​ အားထုတ္​ၿပီးမွ ဝိပႆနာသို႔ ​ေျပာင္​းလဲ အားထုတ္​ျခင္​းျဖစ္​တယ္​။ သုဒၶဝိပႆနာယာနိကကား ခဏိကသမာဓိန႔ဲ ႐ုပ္​နာမ္​တို႔ကို တိုက္​႐ိုက္​႐ႈျခင္​းပါ။ ယုဂနဒၶနည္​းက​ေတာ့ နည္​းတစ္​ခုခုန႔ဲ သမာဓိအား​ေကာင္​း​ေအာင္​ ထူ​ေထာင္​ထားၿပီး သမထန႔ဲ ဝိပႆနာကို အလွည္​့အႀကိမ္​န႔ဲ အတြဲလိုက္​ ႐ႈမွတ္​ျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

ကာယာႏုပႆနာ အားလုံးန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး သိထားရမ႕ဲ မွတ္​ခ်က္​တစ္​ခု ႐ွိပါ​ေသးတယ္​။ ကာယာႏုပႆနာဟာ ကိုယ္​ခႏၶာရ႕ဲ တင္​့တယ္​မႈ သုဘသညာကို ပယ္​ႏိုင္​တယ္​။ သုဘ၀ိပၸလႅာသကို ​ေဖ်ာက္​ဖ်က္​​ေပးႏိုင္​တယ္​ ဆိုတာပါပဲ။

အာနာပါနပိုင္​း
------------------
အာနာပါနကို ႐ႈမွတ္​​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ ႏွာသီးဖ်ားမွာျဖစ္​​ေစ၊ အထက္​ႏႈတ္​ခမ္​းမွာျဖစ္​​ေစ စိတ္​စိုက္​ၿပီး သတိကို ပို႔ထားရမယ္​။ ဝင္​​ေလကို ႐ွဴတ့ဲအခါန႔ဲ ထြက္​​ေလကို ႐ႈိက္​တ့ဲအခါ​ေတြ သတိပို႔ထားတ့ဲ​ေနရာမွာ ဝင္​​ေလ ထြက္​​ေလတို႔ ထိခိုက္​သြားတာ​ေၾကာင္​့ ​ေအးတာန႔ဲ ပူတာကို သိလာပါတယ္​။

အဲ့ဒီ အသိအတိုင္​းပင္​ သမထအတြက္​ ဝင္​တယ္​ ထြက္​တယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​ရပါတယ္​။ ဝိပႆနာအရာမွာကား ထိတယ္​ သိတယ္​ သို႔မဟုတ္​ ပူတယ္​ ​ေအးတယ္​စသျဖင္​့ ႐ႈမွတ္​ရပါတယ္​။

၁။ သတိအား​ေကာင္​းလာလို႔ သမာဓိရလာတ့ဲအခါ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​တို႔က မွတ္​စိတ္​ထက္​ ပို႐ွည္​​ေနတာကိုလည္​း သိလာရတယ္​။

၂။ ပိုၿပီး စူးစူးစိုက္​စိုက္​ ႐ႈမွတ္​လာႏိုင္​တ့ဲအခါ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြက မွတ္​စိတ္​​ေတာင္​ မဆုံး​ေသးဘဲ ကုန္​ဆုံးသြားတယ္​လို႔ ထင္​ရ​ေလာက္​​ေအာင္​ တို​ေနတာကိုလည္​း သိလာရတယ္​။

၃။ သမာဓိအား​ေတြ အ​ေတာ္​အတန္​ စု​ေဆာင္​းႏိုင္​ၿပီဆိုရင္​ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြ မွ်င္​းမွ်င္​းက​ေလး ဆုံးသြား​ေပမ့ဲ အ႐ွည္​ အတို အားလုံးတို႔ရ႕ဲ အစ အလယ္​ အဆုံး အကုန္​လံုးကိုပင္​ ထင္​႐ွားပီသစြာ သိလာရပါတယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြရ႕ဲ စ လယ္​ ဆုံး အကုန္​လံုးကို ထင္​႐ွားသိရ​ေအာင္​ဆိုၿပီး ျပင္​းျပင္​း အားထုတ္​ ႐ွဴရ႐ႈိက္​ရမွာ မဟုတ္​ပါ။ ပုံမွန္​အတိုင္​းသာ ႐ွဴရ႐ႈိက္​ရပါမယ္​။

ျပင္​းျပင္​း အားထုတ္​လို႔ စ လယ္​ ဆုံး ​ေတြကို သိလာရရင္​လည္​း ဉာဏ္​စြမ္​း​ေၾကာင္​့ သိရျခင္​းမဟုတ္​ဘဲ အာ႐ုံရ႕ဲ အစြမ္​း​ေၾကာင္​့သာျဖစ္​လို႔ အားထုတ္​​ေနတ့ဲ လုပ္​ငန္​းစဥ္​​အတြက္​ အက်ဳိးမမ်ားပါ။ ပုံမွန္​အားထုတ္​ရင္​း ဘာဝနာရ႕ဲ ဓမၼတာသ​ေဘာအားျဖင္​့ သမာဓိရင္​့လာလို႔ သိရျခင္​းကသာ လိုရင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

၄။ သမာဓိ​ေတြ အလြန္​အား​ေကာင္​းလာရင္​ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြ လုံးဝခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းသြားတယ္​လို႔လည္​း သိလာရတယ္​။

ဒီအဆင္​့မွာလည္​း ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ကို ​ေအာင္​့ထားရမယ္​လို႔ မဆိုလိုပါ။ ပုံမွန္​အားထုတ္​ရင္​း သမာဓိ​ေတြ အလြန္​အား​ေကာင္​းလာ​ေပမ့ဲ ဉာဏ္​က သင္​့တင္​့​ေအာင္​ လိုက္​မလာႏိုင္​လို႔သာ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြ လုံးဝခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းသြားသလို ျဖစ္​ရျခင္​းပါ။ စင္​စစ္​မွာ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္​။ ဉာဏ္​အားနည္​းလို႔ အလြန္​သိမ္​​ေမြ႔သြားတ့ဲ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ကို မသိႏိုင္​ျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

ဆက္​လက္​ၿပီး စူးစူးစိုက္​စိုက္​ ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​ အလြန္​သိမ္​​ေမြ႔သြားတ့ဲ အဲ့ဒီ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​မွာပင္​ သမထအရာဆိုရင္​ ပဋိဘာဂနိမိတ္​ထင္​ၿပီး ဥပစာရန႔ဲ အပၸနာသမာဓိမ်ားသို႔ ​ေရာက္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ဝိပႆနာအရာမွာကား ဥဒယဗၺယဉာဏ္​စတ့ဲ ဝိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚလာပါတယ္​။

အာနာပါနန႔ဲ ပြတ္​ဆြဲဥပမာ
--------------------------------
အထက္​မွာ ျပဆိုခ့ဲၿပီး အာနာပါန႐ႈမွတ္​ ပြားမ်ားပုံ​​ေတြကို ပုိၿပီး ထင္​လြယ္​ျမင္​လြယ္​႐ွိ​ေအာင္​ ျမတ္​စြာဗုဒၶ႐ွင္​​ေတာ္​က ဥပမာ​ေလးန႔ဲ ထပ္​မံ႐ွင္​းျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။

ကြၽမ္​းက်င္​လိမၼာတ့ဲ ပြတ္​ဆရာျဖစ္​​ေစ၊ သူ႔ရ႕ဲ တပည္​့ျဖစ္​​ေစ ပြတ္​ၾကဳိးကို ႐ွည္​႐ွည္​ဆြဲငင္​ရင္​လည္​း ႐ွည္​႐ွည္​ဆြဲငင္​တယ္​လို႔ သိတယ္​။ ပြတ္​ၾကဳိးကို တိုတိုဆြဲငင္​တ့ဲအခါမွာလည္​း တိုတိုဆြဲငင္​တယ္​လို႔ သိတယ္​။ ဆြဲငင္​မႈရ႕ဲ အစ အလယ္​ အဆုံး အကုန္​လံုးကို ထင္​ထင္​႐ွား႐ွား သိျမင္​ရ​ေအာင္​ ဆြဲငင္​မယ္​ဆိုၿပီး​ေတာ့လည္​း ​ေလ့က်င္​့ပါတယ္​။ ၾကမ္​းတမ္​းတ့ဲ ဆြဲငင္​မႈကို ၿငိမ္​း​ေစၿပီး ၿငိမ္​ၿငိမ္​သက္​သက္​ ဆြဲငင္​တတ္​​ေအာင္​ ဆြဲငင္​မယ္​ဆိုတ့ဲ အသိန႔ဲလည္​း ​ေလ့က်င္​့ပါတယ္​။

ပြတ္​ဆြဲသမားနည္​းတူ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ ႏွစ္​ခုကို အမွတ္​ျပဳ​ေနတ့ဲ ​ေယာဂီဟာ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​တို႔ ႐ွည္​​ေနရင္​ ႐ွည္​တယ္​လို႔ သိရပါမယ္​။ တို​ေနရင္​လည္​း တိုတယ္​လို႔ သိရပါမယ္​။ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​တို႔ရ႕ဲ အစ အလယ္​ အဆုံး​ေတြကိုလည္​း သိရ​ေအာင္​ က်င္​့ၾကံရပါမယ္​။ ၾကမ္​းတမ္​းတ့ဲ ဝင္​ထြက္​မႈ​ေတြ ၿငိမ္​သက္​သြားခ့ဲရင္​လည္​း သိ​ေနရ​ေအာင္​ က်င္​့ၾကံရပါမယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြဟာ မိမိကိုယ္​တြင္​းမွာ ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ား​ေနပုံ​​ေတြျဖစ္​ပါတယ္​။ အထက္​က နည္​းအတိုင္​း ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ား​ေနသူဟာ မိမိရ႕ဲ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေတြဆိုတ့ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းကိုယ္​ကို ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းမွ်သာျဖစ္​တယ္​လို႔ ႐ႈျမင္​လာတယ္​။ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္​တြင္​းမွာန႔ဲ မိမိ သူတစ္​ပါး အားလုံး​ေသာ သတၱဝါ​တို႔ရ႕ဲ ကိုယ္​​ေတြမွာလည္​း ဒိအတိုင္​းပဲ ႐ႈျမင္​လာတယ္​။ ဒီ​ေနရာမွာ ႐ႈျမင္​တယ္​ဆိုတာ  အခါအား​ေလ်ာ္​စြာ ဆင္​ျခင္​​မိလာတာကို ဆိုလိုပါတယ္​။

ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​တို႔ရ႕ဲ စ လယ္​ ဆုံး ​ေတြ​ေနာက္​ လိုက္​သိ​ေနရ​ေအာင္​ ၾကဳိးစားပြားမ်ား​ေနသူရ႕ဲ စိတ္​အစဥ္​ဟာ ကိုယ္​ရ႕ဲအတြင္​း တစ္​​ေနရာရာျဖစ္​​ေစ၊ အပတစ္​​ေနရာရာျဖစ္​​ေစ ပ်ံ႕လြင္​့သြားရင္​ သမာဓိရ႕ဲ ​ေဘးရန္​ျဖစ္​တယ္​လို႔ ပဋိသမၻိဒါမဂ္​ ၁၆၃ မွာ ဆိုထားတာက အထက္​က ဆင္​ျခင္​မိပုံကို ရည္​ညႊန္​းတာ မဟုတ္​ပါ။ သမထသက္​သက္​ အားထုတ္​သူမ်ားအတြက္​ သီးသန္​႔ သတိ​ေပးစကားသာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဝိပႆနာအရာမွာက​ေတာ့ စိတ္​ပ်ံ႕လြင္​့သြား႐ုံ​ေလာက္​​န႔ဲ​ ​ေဘးမျဖစ္​​ေသးပါ။ အဲ့ဒီစိတ္​ကို လိုက္​မမွတ္​ႏိုင္​မွသာ ​ေဘးျဖစ္​ပါတယ္​။ စိတ္​ပ်ံ႕လြင္​့သြားရင္​ အဲ့ဒီစိတ္​ကို ပ်ံ႕လြင္​့တ့ဲ အခ်င္​းအရာအတိုင္​း လိုက္​ၿပီး ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ အထက္​က ဆိုခ့ဲတ့ဲ ဆင္​ျခင္​မိပုံကား စိတ္​ပ်ံ႕လြင္​့သြားျခင္​း​ေတာင္​ မဟုတ္​ဘဲ ႐ႈမွတ္​မႈစြမ္​းရည္​ျပ ဉာဏ္​တစ္​မ်ဳိးပင္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

အာနာပါနန႔ဲ ဖားဖိုဥပမာ
-----------------------------
အာနာပါနကို ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ား​ေနတ့ဲ ​ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္​မႈ​ေတြ နက္​သထက္​ နက္​လာတ့ဲအခါ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ျဖစ္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈျမင္​​ေနတတ္​တယ္​။

႐ုပ္​ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ၄ ပါးမွာ
၁။ အဝိဇၨာ႐ွိ​ေနျခင္​း၊
၂။ တဏွာ႐ွိ​ေနျခင္​း၊
၃။ ကံ႐ွိ​ေနျခင္​း၊
၄။ စားအပ္​တ့ဲအာဟာရ႐ွိ​ေနျခင္​း တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ အဲ့ဒီ​ေလးပါးထဲမွာ ျဖစ္​မႈ = ႐ုပ္​ရ႕ဲ အသစ္​အသစ္​ျဖစ္​​ေပၚလာျခင္​း ​(နိဗၺတၱိလကၡဏာ)ေပါင္း​ထည့္လိုက္​ရင္​
သမုဒယဓမၼ ၅ ပါးျဖစ္​ပါတယ္​။

​ေယာဂီဟာ ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ပ်က္​မႈသ​ေဘာ​ေတြကိုလည္​း ႐ႈျမင္​​ေနတတ္​ပါတယ္​။

အထက္​က ႐ွိ​ေနျခင္​း​ ​ေလး​ေနရာကို ကင္​းျခင္​းလို႔  ဖလွယ္​လိုက္​ရင္​ ႐ုပ္​​ေပ်ာက္​ကြယ္​​ေၾကာင္​း ​ေလးပါးျဖစ္​ပါတယ္​။ ​ေပ်ာက္​ကြယ္​မႈ = ျဖစ္​​ေပၚၿပီး ႐ုပ္​တို႔ရ႕ဲ ​ေပ်ာက္​ကြယ္​ကုန္​ဆုံးသြားျခင္​း (ဝိပရိဏာမလကၡဏာ)ကို ထပ္​​ေပါင္​းရင္​ ဝယဓမၼ ၅ ပါးျဖစ္​ပါတယ္​။

ဆိုခ့ဲတာ​ေတြအျပင္​ ႐ုပ္​​ေတြရ႕ဲ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈ သ​ေဘာ​ေတြကိုလည္​း အတြဲလိုက္​  ႐ႈျမင္​​ေန​ေလ့႐ွိပါတယ္​။ အခ်က္​အလက္​​ေတြက​ေတာ့ အထက္​ကအတိုင္​း ငါးပါးစီပင္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ သမုဒယဝယဓမၼလို႔ ​ေခၚတြင္​ပါတယ္​။

​ေယာဂီရ႕ဲ ႐ႈျမင္​​ေနစဥ္​အခါ ထင္​႐ွားလာတ့ဲ ပုံဟန္​ကို ဖားဖိုဥပမာန႔ဲ အ႒ကထာဆရာက ႏွာ ၃၅၆ မွာ တင္​ျပထားပါတယ္​။

၁။ ဖားဖို၏ကိုယ္​ထည္​
၂။ ၎၏ႏႈတ္​သီး​ေျပာင္​း
၃။ ဆြဲမႈ ...ဤအ​ေၾကာင္​း သုံးပါး​ေၾကာင္​့ ဖားဖိုမွ ​ေလဟာ အဆက္​မျပတ္​ အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာရသလို ​ေယာဂီရ႕ဲ
၁။ ဝမ္​းဗိုက္​စ​ေသာကိုယ္​
၂။ ႏွာ​ေခါင္​း​ေပါက္
၃။ စိတ္​...တို႔ဆိုတ့ဲ အ​ေၾကာင္​းသုံးပါး​ေၾကာင့္​ ​ေယာဂီရ႕ဲကိုယ္​မွာ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းတို႔ အဆင့္​ဆင္​့ ဝင္​ထြက္​ ျဖစ္​​ေပၚ​ေနရတယ္​။

သို႔ကလို ဝမ္​းဗိုက္​စတ့ဲ အ​ေၾကာင္​း​ေတြ​ဟာ ဝင္​ထြက္​႐ုပ္​တို႔ရ႕ဲ ျဖစ္​​ေၾကာင္​းတရားျဖစ္​တယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြကို ႐ႈ​ေနရင္​းပင္​ အဲ့ဒီျဖစ္​ေၾကာင္​းတရား​ေတြ​ေၾကာင္​့ ဝင္​ထြက္​မႈ​ေတြ ျဖစ္​​ေနတယ္​ စသျဖင္​့ ဆက္​လက္​႐ႈျပန္​တယ္​။ ဒါကို အ႒ကထာက သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ = ျဖစ္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ျဖစ္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈ​ေနသူလို႔ ဆိုပါတယ္​။

မဟာစည္​ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးက​ေတာ့ ႏွာသီးဖ်ားစတ့ဲ ထိခိုက္​ရာဌာနမွာ ဝင္​ထြက္​မႈ​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ ထိခိုက္​ၿပီး တစ္​ပိုင္​းစီ တစ္​ပိုင္​းစီ အသစ္​ အသစ္​ ျဖစ္​​ေပၚ ျဖစ္​​ေပၚလာတာကို ပိုင္​းပိုင္​းျခားျခား သိျမင္​တ့ဲ ​​ေယာဂီဟာ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီျဖစ္​တယ္​လို႔ ဆို​ေတာ္​မူပါတယ္​။

ဖားဖိုစတာ​ေတြ မ႐ွိ​ေတာ့ရင္​ ဖားဖို​ေလ မျဖစ္​​ေတာ့သလို ႏွာသီးဖ်ားစတာ​ေတြ မ႐ွိ​ေတာ့ရင္​လည္​း ဝင္​ထြက္​​ေလ​ေတြ မ႐ွိႏိုင္​ စသျဖင္​့ ႐ႈျမင္​ရင္​ ဝယဓမၼာႏုပႆီျဖစ္​ပါတယ္​။ ျဖစ္​ပ်က္​ ႏွစ္​မ်ဳိးတြဲၿပီး ႐ႈျမင္​တာကို သမုဒယဝယ ဓမၼာႏုပႆီ​ေခၚပါတယ္​။

သုိ႔ကလို ​ေယာဂီရ႕ဲ ႐ႈမွတ္​မႈ​ေတြ အသားက်သထက္​ က်လာရင္​ အဲ့ဒီ​ေယာဂီရ႕ဲ သတိမွာ ႐ွဴတတ္​ ႐ိႈက္​တတ္​တ့ဲ ပုဂိၢဳလ္​မ႐ွိဘဲ ဝင္​တတ္ ထြက္​တတ္​တ့ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းသာ ႐ွိတယ္​လို႔ ​ေ႐ွး႐ႈထင္​လာတယ္​။ အဲ့ဒီသတိဟာ အထက္​ဉာဏ္​မ်ား အဆင္​့ဆင္​့ တိုးပြားလာ​ေစပါတယ္​။ အဆင္​့ဆင္​့အားျဖင္​့ ႐ႈမွတ္​မႈ စြမ္​းရည္​​ေတြ တိုးပြားလာ​ေစပါတယ္​။

ဒီနည္​း ဒီပုံအတိုင္​း ႐ႈမွတ္​​ေနသူဟာ တဏွာ ဒိ႒ိ​ေတြကို မမွီ မတြယ္​​ေတာ့ဘဲ ​ေနႏိုင္​လာတယ္​။ ျဖစ္​ပ်က္​ဆဲ သခၤါရ ​ေလာကထဲမွာ တစ္​စုံတစ္​ရာကို ငါ ငါ​ေကာင္​ ငါ့ဥစၥာ တို႔ဆိုၿပီး တဏွာ ဒိ႒ိ​ေတြန႔ဲ မစြဲလန္​း​ေတာ့ၿပီ​။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္​လာ​ေအာင္​ ေယာဂီဟာ ဆိုခ့ဲၿပီး နည္​း​ေတြန႔ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​း ကိုယ္​ကို ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းပါပဲလို႔ ႐ႈျမင္​​ေနရပါမယ္​။

ဆိုခ့ဲၿပီး စကားအစဥ္​​ေတြကို ႐ႈၾကည္​့ၿပီး မဟာစည္​ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးက ဒီအာနာပါနပိုင္​းကို ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း မွတ္​ခ်က္​ျပဳ​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။

ဤသတိပ႒ာနသုတ္​ အာနာပါနပိုင္​းမွာ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဆိုတ့ဲစကား​ေတြ ပါ​ေနတာကို ​ေထာက္​ဆၿပီး ဒီအပိုင္​းဟာ ဝိပႆနာကို ပဓာနျပဳ​ေဟာတယ္​လို႔ မွတ္​ယူရပါမယ္​။
အ​ေၾကာင္​းကား သမထအရာမွာ ျဖစ္​ပ်က္​​ေတြကို ႐ႈရန္​မလို။ တဏွာ၊ ဒိ႒ိတို႔ကို အစြဲအလန္​း မကင္​းႏိုင္​။ အဲ့ဒါ​ေတြဟာ ဝိပႆနာမွာသာ ျဖစ္​ႏိုင္​ၾကပါတယ္​။

အ႒ကထာက ဒီအာနာပါနပိုင္​းမွာ ဝိပႆနာျဖစ္​ပုံကို ဆက္​လက္​ျပဆိုထားတာ​ေၾကာင္​့ မဟာစည္​ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရ႕ဲ မွတ္​ခ်က္​ျပဳမႈဟာ ပိုၿပီး အသက္​ဝင္​လာပါတယ္​။

အာနာပါန ပဋိဘာဂနိမိတ္​မွာ စ်ာန္​​ေတြရ႐ွိထားတ့ဲ ပုဂိၢဳလ္​ဟာ စ်ာန္​ကို ဝင္​စားၿပီး​ေတာ့ အဲ့ဒီ စ်ာန္​ကိုျဖစ္​​ေစ၊ စ်ာန္​ရ႕ဲ အာ႐ုံျဖစ္​တ့ဲ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ကိုျဖစ္​​ေစ ႐ႈမွတ္​ကာ အျဖစ္​အပ်က္​ကို ႐ွင္​းလင္​းစြာ သိျမင္​ျခင္​းျဖင္​့ ဝိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​ပြားလာတယ္​။ အနိႆိတ = အမွီအတြယ္​ ကင္​းျခင္​း၊ အႏုပါဒါန = အစြဲအလမ္​း ကင္​းျခင္​းကိစၥ​ေတြ ၿပီးစီးလာကာ မဂ္​ဉာဏ္​ ဖိုလ္​ဉာဏ္​ျဖင္​့ နိဗၺာန္​ကို မ်က္​​ေမွာက္​​ေတြ႔ျမင္​သြားတယ္​။

မဟာစည္​ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးက အာနာပါနမွာ ဝိပႆနာယာနိက ပုဂိၢဳလ္​အတြက္​ ​႐ႈမွတ္​ပုံကို ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖည္​့စြက္​ျပထား​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။

ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏႈတ္​ခမ္​းတို႔မွာ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​ ထိခိုက္​တိုင္​း ထိခိုက္​တိုင္​း ႐ႈမွတ္​ကာ ထိခိုက္​တ့ဲ ဝါ​ေယာ​ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္​ရ႕ဲ အျဖစ္​အပ်က္​ကိုျဖစ္​​ေစ၊ ထိသိမႈရ႕ဲ အျဖစ္​အပ်က္​ကိုျဖစ္​​ေစ၊ ႐ႈမွတ္​မႈရ႕ဲ အျဖစ္​အပ်က္​ကိုျဖစ္​​ေစ ႐ွင္​းလင္​းစြာ သိျမင္​ျခင္​းျဖင္​့ ဝိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​ပြားလာတယ္​။ ဒိ​ေနာက္​  အနိႆိတ၊ အႏုပါဒါနကိစၥ​ေတြ ၿပီးစီးလာကာ မဂ္​ဉာဏ္​ ဖိုလ္​ဉာဏ္​ျဖင္​့ နိဗၺာန္​ကို မ်က္​​ေမွာက္​​ေတြ႔ျမင္​ပါတယ္​။

အာနာပါနပိုင္​း ၿပီးပါၿပီ။

ၿငိမ္းနႏၵ (၅ /၇ /၁ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment