"သာသနာေတာ္အတြက္ ေရႊ.ေငြကို အပ္စပ္ေအာင္ ဘယ္လိုလႉၾကမလည္း?"
အပိုင္း (၃)
အဲဒီလို ရိွပါသလားလို႔ ေမးရင္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္က "ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ ျဖစ္တယ္"လို႔ ေျပာသင့္သလည္းလို႔ ေမးေတာ့ "စီဝရတၳိေကန ဘိကၡေဝ ဘိကၡဳနာ" သကၤန္းကို အလိုရိွတဲ့ ရဟန္းက ေျပာသင့္တယ္။ သကၤန္းကို အလိုမရိွဘူးဆိုရင္ မေျပာနဲ႔ေတာ့ ရတယ္။ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ သကၤန္းကို အလိုမရိွဘူးဆိုရင္ ထိုရဟန္းေတာ္က ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္လို႔ ေျပာေနစရာ မလိုဘူး။ အလိုရိွခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာသင့္တယ္။ ဘယ္လိုေျပာရမလည္း?
ေသာ ေစ ဒူေတာ တံ ေဝယ်ာဝစၥကရံ သညာေပတြာ တံ ဘိကၡဳံ ဥပသကၤမိတြာ ဧဝံ ဝေဒယ် - `ယံ ေခါ ဘေႏၲ အာယသၼာ ေဝယ်ာဝစၥကရံ နိဒၵိသိ သညေတၱာ ေသာမယာ၊ ဥပသကၤမတု အာယသၼာ ကာေလန၊ စီဝေရန တံ အစၧာေဒဟီ´တိ။
(ဝိ၊၁၊၃၂၅)
ရဟန္းေတာ္က ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟန္းေတြရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲလို႔ ၫႊန္လိုက္ၿပီ။ ဘယ္ဒကာႀကီး ဘယ္ဒကာမႀကီးေပါ့။ အဲဒီလိုၫႊန္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ဒီတမန္ကလည္း ေဝယ်ဝစၥ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံ သြားၿပီးေတာ့ အသိေပးလိုက္တယ္။ အသိေပးတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဒီရဟန္းေတာ္ အလိုရိွတဲ့ အခ်ိန္မွာ သကၤန္းလႉဒါန္းေပးပါ ဆိုၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ အပ္ႏွံၿပီး ေျပာၿပီးၿပီ။ ေျပာၿပီးတဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့မွ သူက ရဟန္းေတာ္ထံ ျပန္လာၿပီးေတာ့ ေလ်ွာက္ထားတယ္၊ ဘယ္လိုေလ်ွာက္ထားလည္း?
"ေလ်ွာက္ထားမွ ေတာင္းခြင့္ရိွ"
ဘေႏၲ=အ႐ွင္ဘုရား။ ယံ ေခါ ေဝယ်ာဝစၥကရံ=အၾကင္ ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာသ္ရြက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို။ အာယသၼာ= အ႐ွင္ဘုရားသည္။ နိဒၵိသိ=ၫႊန္ျပေတာ္မူၿပီ။ ေသာ= ထိုေဝယ်ာဝစၥ ရြက္ေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို။ မယံ=ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္။ သညေတၱာ=အသိေပး၍ ထားအပ္ပါၿပီ။
သကၤန္းလႉေပးဖို႔ တပည့္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မွာထားခဲ့ ၿပီးပါၿပီ။
အာယသၼာ=အ႐ွင္ဘုရားသည္။ သင့္တင့္ေလ်ွာက္ပတ္ေသာ အခ်ိန္အခါ ကာလ၌။ ဥပသကၤမတု=ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူပါ။
သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့အခါ သကၤန္းအလိုရိွတဲ့အခါေပါ့။ စီဝေရန=သကၤန္းျဖင့္။ တံ=အ႐ွင္ဘုရားကို။ အစၧာေဒႆတိ= ဖံုးလႊမ္းလႉဒါန္းပါလိမ့္မည္။
အ႐ွင္ဘုရား သကၤန္းအလိုရိွတဲ့ သင့့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ဒီဒကာထံကို ခ်ဉ္းကပ္ေတာ္မူပါဘုရား။ ထိုဒကာက အ႐ွင္ဘုရား အလိုရိွတဲ့ သကၤန္းကို ဖံုးလႊမ္းလႉဒါန္းေပးပါလိမ့္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ သူက ဒီလို ေလ်ွာက္ထားတယ္။ တမန္ကလည္း မေလ်ွာက္ဘူး ခုနက ကပၸိယကလည္း မေလ်ွာက္ဘူး ဆိုရင္ ရဟန္းေတာ္ဘက္က ဘာမွ ေျပာပိုင္ခြင့္မရိွဘူး။ ေလ်ွာက္ထားမွ ေတာင္းပိုင္ခြင့္ ရိွတယ္။
တစ္ဦးဦးကေတာ့ ေလ်ွာက္ထားရတယ္။တမန္လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ သို႔မဟုတ္ အလႉ႐ွင္ပုဂၢိဳလ္ ကိုယ္တိုင္ကေသာ္လည္း ေလ်ွာက္ထားရတယ္။ သိုမဟုတ္ ကပၸိယကာရကလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ သိုမဟုတ္ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေသာ္လည္း လာၿပီးေတာ့ ေလ်ွာက္ထားရတယ္။ ႏွစ္ဘက္စလံုး ေလ်ွာက္ထားရင္ ပိုေကာင္းတယ္ေနာ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကမွ ဝင္ၿပီးေတာ့ မေလ်ွာက္ထားခဲ့ရင္ ဒီရဟန္းေတာ္ ဘာမွ ဝင္ၿပီး ေတာင္းခံခြင့္ မရိွဘူးတဲ့။ မေတာင္းေကာင္းဘူး။ ကဲ ေကာင္းၿပီ။
"ရဟန္းၫႊန္း ကပၸိယထံ ေတာင္း၍ မရရာ၌ က်င့္ဝတ္"
စီဝရတၳိေကန ဘိကၡေဝ ဘိကၡဳနာ ေဝယ်ာဝစၥကေရာ ဥပသကၤမိတြာ ဒြတၱိကၡတၱံဳ ေစေဒတေဗၺာ သာေရတေဗၺာ - "အေတၳာ ေမ အာဝုေသာ စီဝေရနာ"တိ
(ဝိ၊၁၊၃၂၅)
သကၤန္းအလိုရိွတဲ့ ရဟန္းက သကၤန္းအလိုရိွတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ခုနက ေျပာထားတဲ့ အပ္ႏွင္းထားတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံ ခ်ဉ္းကပ္ၿပီးေတာ့ -
"အေတၳာ ေမ အာဝုေသာ စီဝေရနာ"တိ
"ဒကာ ဘုန္းႀကီးေတာ့ သကၤန္း အလိုရိွတယ္။" ဒီလိုေတာ့ ေျပာေကာင္းတယ္။ "သကၤန္းဝယ္ေပးပါ" ဒီလိုမေျပာေကာင္းဘူး၊ သကၤန္းအလိုရိွတယ္ ဒီေလာက္ေတာ့ ေျပာေကာင္းတယ္။
ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ ေျပာေကာင္းသလည္းဆိုရင္ ဒြတၱိကၡတၱံဳ = ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ေပါ့။
စကားလွေအာင္ေျပာတာ သံုးႀကိမ္အမ်ားဆံုးေပါ့။
ဒြတၱိကၡတၱံဳ ေစာဒယမာေနာ သာဒယမာေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹာေဒယ်၊ ဣေစတံ ကုသလံ၊ ေနာ ေစ အဘိနိပၹါေဒယ်၊ စတုကၡတၱံဳ ပၪၥကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳပရမံ တုဏီွဘူေတန ဥဒၵိႆ ဌာတဗၺံ။(ဝိ၊၁၊၃၂၅၊၃၂၆။)
ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္အထိ သြားၿပီးေတာ့ ေတာင္းလို႔ ရရင္ရ၊ မရဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္ေတာ့ ဘာမွ မေျပာဘဲ ေလးႀကိမ္.ငါးႀကိမ္.ေျခာက္ႀကိမ္ သူ႔အိမ္ေ႐ွ႕မွာ သြားၿပီးေတာ့ ဆြမ္းရပ္သလို ရပ္ခြင့္ရိွတယ္။ ဒီေတာ့ ေတာင္းရင္ သံုးႀကိမ္ ရပ္ရင္ ေျခာက္ႀကိမ္ေပါ့။
ဒါကို အ႒ကထာမ်ားက ႐ွင္းထားတာေတာ့ သံုးႀကိမ္နဲ႔ ေျခာက္ႀကိမ္ဆိုေတာ့ တစ္ႀကိမ္ေတာင္းတာနဲ႔ ႏွစ္ႀကိမ္ရပ္တာ ညီမ်ွေနတယ္။ ညီမ်ွတဲ့အတြက္ ေတာင္းရံုသက္သက္ ေတာင္းမယ္ဆိုရင္ ေျခာက္ႀကိမ္ ေတာင္းခြင့္ရိွတယ္။ ရပ္ရံုသက္သက္ ရပ္မယ္ဆိုရင္ (၁၂)ႀကိမ္ ရပ္ခြင့့္ရိွတယ္။ ဒီလိုဆိုလိုတယ္ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ သံုးႀကိမ္ေတာင္း ေျခာက္ႀကိမ္ရပ္ျခင္းျဖင့္ သြားၿပီးေတာ့ ရပ္တယ္။ ရပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ဘာျဖစ္လည္း?
စတုကၡတၱံဳ ပၪၥကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳပရမံ တုဏီွဘူေတာ ဥဒၵိႆ တိ႒မာေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹါေဒယ်၊ဣေစတံ ကုသလံ၊ တေတာေစ ဥတၱရိ ဝါယမမာေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹါေဒယ်၊နိႆ ဂၢိယံ ပါစိတၱိယံ။(ဝိ၊၁၊၃၂၆)
ေလးႀကိမ္ ငါးႀကိမ္ ေျခာက္ႀကိမ္ေလာက္အထိ ရပ္လိုက္လို႔ ဒီဒကာက သကၤန္းကို လႉခဲ့ရင္ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ မလႉဘူး သကၤန္းမရဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္ ထို႔ထက္အလြန္ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းျခင္း.ရပ္ျခင္း မလုပ္ပါနဲ႔တဲ့။ လုပ္ခဲ့လို႔ ဒီသကၤန္းရခဲ့ရင္ ဒီသကၤန္းသည္ နိႆ ဂၢိ=စြန္႔ျခင္းဝိနည္းကံ ေ႐ွးရိွတဲ့သကၤန္း။ ရဟန္းေတြနဲ႔ မအပ္ေတာ့ဘူး။ဒီေတာ့ သံုးႀကိမ္ထက္ ပိုၿပီး မေတာင္းနဲ႔။ ေျခာက္ႀကိမ္ထက္ပိုၿပီး မရပ္နဲ႔။ ဒါေတာင္းတာနဲ႔ ရပ္တာ ႏွစ္ခုေပါင္း။ တစ္ခုစီဆိုရင္ ေျခာက္ႀကိမ္ထက္ ပိုၿပီးမေတာင္းနဲ႔၊ ၁၂ ႀကိမ္ထက္ ပိုၿပီးမရပ္နဲ႔။ အဲဒီထက္ ပိုလြန္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းခဲ့လို႔ ရပ္ခဲ့လို႔ သကၤန္းရခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီသကၤန္းသည္ မအပ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီသကၤန္း
နိႆ ဂၢိထိုက္ၿပီ။ စြန္႔ရမယ္ စြန္႔ၿပီးေတာ့မွ အာပတ္ကို ေဒသနာၾကားရေတာ့မယ္။ အဲဒီေတာ့ ဇာတ္ေၾကာင္းေလး ဆံုးေအာင္ နည္းနည္းေလး ထပ္ေျပာလိုက္မယ္။
ေနာ ေစ အဘိနိပၹါေဒယ်၊ ယတႆ စီဝရေစတာပႏၷံ အာဘတံ၊ တတၳသာမံ ဝါ ဂႏၲဗၺံ ဒူေတာ ဝါ ပါေဟတေဗၺာ - "ယံ ေခါ တုေမွ အာယသၼေႏၲာ ဘိကၡံဳ ဥဒၵိႆ စီဝရေစတာပႏၷံ ပဟ္ိဏိတၳ၊ န တံ တႆ ဘိကၡဳေနာ ကိၪၥိ အတၳံ အႏုေဘာတိ၊ ယုၪၨႏၲာယသၼေႏၲာ သကံ၊ မာ ေဝါ သကံ ဝိနႆ ာ"တိ အယံ တတၳ သာမီစိ။(ဝိ၊၁၊၃၂၆)
"ဒကာႀကီးေတြ .... ဒကာႀကီးတို႔ လႉဒါန္းလိုက္တဲ့ သကၤန္းကေတာ့ မည့္သည့္အက်ိဳး တစ္စံုတစ္ရာကိုမ်ွ ၿပီးစီးေစႏိုင္တဲ့ စြမ္းအား မရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာႀကီးတို႔ ပစၥည္း မပ်က္စီးပါေစႏွင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ ပစၥည္းကို မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ေပေတာ့"ဆိုၿပီး အဲဒီဒကာထံကို အေၾကာင္းၾကားရတယ္။ အေျပာင္းမၾကားရင္ေတာ့ ဝတၱရား ပ်က္ကြက္တဲ့အတြက္ ရဟန္းမွာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစ ဆိုၿပီး ဘုရား႐ွင္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားတယ္။ ဒီေလာက္ပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔ ရဟန္းေတာ္ဘက္က ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရိွတယ္။
ဆက္ပါဦးမည္
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
Vinaya
No comments:
Post a Comment