Wednesday, March 7, 2018

"သာသနာ​ေတာ္​အတြက္​ ​ေရႊ.​ေငြကို အပ္​စပ္​​ေအာင္​ ဘယ္​လိုလႉၾကမလည္​း?" အပိုင္​း (၃)

"သာသနာ​ေတာ္​အတြက္​ ​ေရႊ.​ေငြကို အပ္​စပ္​​ေအာင္​ ဘယ္​လိုလႉၾကမလည္​း?"
အပိုင္​း (၃)

     အဲဒီလို ရိွပါသလားလို႔ ​​ေမးရင္​ ဘယ္​လိုပုဂၢိဳလ္​က "ဒီပုဂၢိဳလ္​ဟာ ​ေဝယ်ာဝစၥ ​ေဆာင္​ရြက္​​ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ပဲ ျဖစ္​တယ္​"လို႔ ​ေျပာသင္​့သလည္​းလို႔ ​ေမး​ေတာ့  "စီဝရတၳိ​ေကန ဘိကၡ​ေဝ ဘိကၡဳနာ" သကၤန္​းကို အလိုရိွတဲ့ ရဟန္​းက ​ေျပာသင္​့တယ္​။ သကၤန္​းကို အလိုမရိွဘူးဆိုရင္​ မ​ေျပာနဲ႔​ေတာ့ ရတယ္​။ဘာမွ မျဖစ္​ဘူး၊ သကၤန္​းကို အလိုမရိွဘူးဆိုရင္​ ထိုရဟန္​း​ေတာ္​က ​ေဝယ်ာဝစၥ ​ေဆာင္​ရြက္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ ဘယ္​ပုဂၢိဳလ္​လို႔ ​ေျပာ​ေနစရာ မလိုဘူး။ အလိုရိွခဲ့မယ္​ဆိုရင္​​ေတာ့ ​ေျပာမယ္​ဆိုရင္​ ​ေျပာသင္​့တယ္​။ ဘယ္​လို​ေျပာရမလည္​း?

     ​ေသာ​ ေစ ဒူ​ေတာ တံ ​ေဝယ်ာဝစၥကရံ သညာ​ေပတြာ တံ ဘိကၡဳံ ဥပသကၤမိတြာ ဧဝံ ဝ​ေဒယ် - `ယံ ​ေခါ ဘ​ေႏၲ အာယသၼာ ​ေဝယ်ာဝစၥကရံ နိဒၵိသိ သည​ေတၱာ ​ေသာမယာ၊ ဥပသကၤမတု အာယသၼာ ကာ​ေလန၊ စီဝ​ေရန တံ အစၧာ​ေဒဟီ´တိ။
(ဝိ၊၁၊၃၂၅)

ရဟန္​း​ေတာ္​က ဘယ္​ပုဂၢိဳလ္​ဟာ ရဟန္​း​ေတြရဲ႕ ​ေဝယ်ာဝစၥ ​ေဆာင္​ရြက္​​ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ပဲလို႔ ၫႊန္​လိုက္​ၿပီ။ ဘယ္​ဒကာႀကီး ဘယ္​ဒကာမႀကီး​ေပါ့။ အဲဒီလိုၫႊန္​လိုက္​တဲ့ အခ်ိန္​အခါမွာ ဒီတမန္​ကလည္​း ​ေဝယ်ဝစၥ ​ေဆာင္​ရြက္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ထံ သြားၿပီး​ေတာ့ အသိ​ေပးလိုက္​တယ္​။ အသိ​ေပးတယ္​ ဆိုတာက​ေတာ့ ဒီရဟန္​း​ေတာ္​ အလိုရိွတဲ့ အခ်ိန္​မွာ သကၤန္​းလႉဒါန္​း​ေပးပါ ဆိုၿပီး​ ​ေသ​ေသခ်ာခ်ာ အပ္​ႏွံၿပီး ​ေျပာၿပီးၿပီ။ ​ေျပာၿပီးတဲ့ အခ်ိန္​အခါက်​ေတာ့မွ သူက ရဟန္​း​ေတာ္​ထံ ျပန္​လာၿပီး​ေတာ့ ​ေလ်ွာက္​ထားတယ္​၊ ဘယ္​လို​ေလ်ွာက္​ထားလည္​း?

"​ေလ်ွာက္​ထားမွ ​ေတာင္​းခြင္​့ရိွ"

     ဘ​ေႏၲ=အ႐ွင္​ဘုရား။ ယံ ​ေခါ ​ေဝယ်ာဝစၥကရံ=အၾကင္​ ​ေဝယ်ာဝစၥ ​ေဆာသ္​ရြက္​​ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ကို။ အာယသၼာ= အ႐ွင္​ဘုရားသည္​။ နိဒၵိသိ=ၫႊန္​ျပ​ေတာ္​မူၿပီ။ ​ေသာ= ထို​ေဝယ်ာဝစၥ ရြက္​​ေဆာင္​​ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ကို။ မယံ=ဘုရားတပည္​့​ေတာ္​သည္​။ သည​ေတၱာ=အသိ​ေပး၍ ထားအပ္​ပါၿပီ။
    သကၤန္​းလႉ​ေပးဖို႔ တပည္​့​ေတာ္​ ​ေသ​ေသခ်ာခ်ာ မွာထားခဲ့ ၿပီးပါၿပီ။
အာယသၼာ=အ႐ွင္​ဘုရားသည္​။ သင္​့တင္​့​ေလ်ွာက္​ပတ္​​ေသာ အခ်ိန္​အခါ ကာလ၌။ ဥပသကၤမတု=ခ်ဥ္​းကပ္​​ေတာ္​မူပါ။
သင္​့တင္​့​ေလ်ာက္​ပတ္​တဲ့အခါ သကၤန္​းအလိုရိွတဲ့အခါ​ေပါ့။ စီဝ​ေရန=သကၤန္​းျဖင္​့။ တံ=အ႐ွင္​ဘုရားကို။ အစၧာ​ေဒႆတိ= ဖံုးလႊမ္​းလႉဒါန္​းပါလိမ္​့မည္​။
     အ႐ွင္​ဘုရား သကၤန္​းအလိုရိွတဲ့ သင့္​့တင္​့​ေလ်ာက္​ပတ္​တဲ့ အခ်ိန္​အခါမွာ ဒီဒကာထံကို ခ်ဉ္​းကပ္​​ေတာ္​မူပါဘုရား။ ထိုဒကာက အ႐ွင္​ဘုရား အလိုရိွတဲ့ သကၤန္​းကို ဖံုးလႊမ္​းလႉဒါန္​း​ေပးပါလိမ္​့မယ္​ ဆိုၿပီး​ေတာ့ သူက ဒီလို ​ေလ်ွာက္​ထားတယ္​။ တမန္​ကလည္​း မ​ေလ်ွာက္​ဘူး ခုနက ကပၸိယကလည္​း မ​ေလ်ွာက္​ဘူး ဆိုရင္​ ရဟန္​း​ေတာ္​ဘက္​က ဘာမွ ​ေျပာပိုင္​ခြင္​့မရိွဘူး။ ​ေလ်ွာက္​ထားမွ ​ေတာင္​းပိုင္​ခြင္​့ ရိွတယ္​။

     တစ္​ဦးဦးက​ေတာ့ ​ေလ်ွာက္​ထားရတယ္​။တမန္​လုပ္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ သို႔မဟုတ္​ အလႉ႐ွင္​ပုဂၢိဳလ္​ ကိုယ္​တိုင္​က​ေသာ္​လည္​း ​ေလ်ွာက္​ထားရတယ္​။ သိုမဟုတ္​ ကပၸိယကာရကလုပ္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ သိုမဟုတ္​ ​ေဝယ်ာဝစၥလုပ္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​က​ေသာ္​လည္​း လာၿပီး​ေတာ့ ​ေလ်ွာက္​ထားရတယ္​။ ႏွစ္​ဘက္​စလံုး ​ေလ်ွာက္​ထားရင္​ ပို​ေကာင္​းတယ္​​ေနာ္​။ တစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​ကမွ ဝင္​ၿပီး​ေတာ့ မ​ေလ်ွာက္​ထားခဲ့ရင္​ ဒီရဟန္​​း​ေတာ္​ ဘာမွ ဝင္​ၿပီး ​ေတာင္​းခံခြင္​့ မရိွဘူးတဲ့။ မ​ေတာင္​း​ေကာင္​းဘူး။ ကဲ ​ေကာင္​းၿပီ။

"ရဟန္​းၫႊန္​း ကပၸိယထံ ​ေတာင္​း၍ မရရာ၌ က်င္​့ဝတ္​"

     စီဝရတၳိ​ေကန ဘိကၡ​ေဝ ဘိကၡဳနာ ​ေဝယ်ာဝစၥက​ေရာ ဥပသကၤမိတြာ ဒြတၱိကၡတၱံဳ ​ေစ​ေဒတ​ေဗၺာ သာ​ေရတ​ေဗၺာ - "အ​ေတၳာ​ ​ေမ အာဝု​ေသာ စီဝ​ေရနာ"တိ
(ဝိ၊၁၊၃၂၅)

     သကၤန္​းအလိုရိွတဲ့ ရဟန္​းက သကၤန္​းအလိုရိွတဲ့ အခ်ိန္​အခါမွာ ခုနက ​ေျပာထားတဲ့ အပ္​ႏွင္​းထားတဲ့ ​ေဝယ်ာဝစၥ ​ေဆာင္​ရြက္​​ေပး​ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္​ထံ ခ်ဉ္​းကပ္​ၿပီး​ေတာ့ -

     "အ​ေတၳာ ​ေမ အာဝု​ေသာ စီဝ​ေရနာ"တိ

     "ဒကာ ဘုန္​းႀကီး​ေတာ့ သကၤန္​း အလိုရိွတယ္​။" ဒီလို​ေတာ့ ​ေျပာ​ေကာင္​းတယ္​။ "သကၤန္​းဝယ္​​ေပးပါ" ဒီလိုမ​ေျပာ​ေကာင္​းဘူး၊ သကၤန္​းအလိုရိွတယ္​ ဒီ​ေလာက္​​ေတာ့ ​ေျပာ​ေကာင္​းတယ္​။
ဘယ္​ႏွစ္​ႀကိမ္​ ​ေျပာ​ေကာင္​းသလည္​းဆိုရင္​ ဒြတၱိကၡတၱံဳ = ႏွစ္​ႀကိမ္​သံုးႀကိမ္​​ေပါ့။
စကားလွ​ေအာင္​​ေျပာတာ သံုးႀကိမ္​အမ်ားဆံုး​ေပါ့။

     ဒြတၱိကၡတၱံဳ ​ေစာဒယမာ​ေနာ သာဒယမာ​ေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹာ​ေဒယ်၊ ဣ​ေစတံ ကုသလံ၊ ​ေနာ ​ေစ အဘိနိပၹါ​ေဒယ်၊ စတုကၡတၱံဳ ပၪၥကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳပရမံ တုဏီွဘူ​ေတန ဥဒၵိႆ      ဌာတ​ဗၺံ။(ဝိ၊၁၊၃၂၅၊၃၂၆။)

     ႏွစ္​ႀကိမ္​သံုးႀကိမ္​အထိ သြားၿပီး​ေတာ့ ​ေတာင္​းလို႔ ရရင္​ရ၊ မရဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္​​ေတာ့  ဘာမွ မ​ေျပာဘဲ ​ေလးႀကိမ္​.ငါးႀကိမ္​.​ေျခာက္​ႀကိမ္​ သူ႔အိမ္​​ေ႐ွ႕မွာ သြားၿပီး​ေတာ့ ဆြမ္​းရပ္​သလို ရပ္​ခြင္​့ရိွတယ္​။ ဒီ​ေတာ့ ​ေတာင္​းရင္​ သံုးႀကိမ္​ ရပ္​ရင္​ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​​ေပါ့။

     ဒါကို အ႒ကထာမ်ားက ႐ွင္​းထားတာ​ေတာ့ သံုးႀကိမ္​နဲ႔ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​ဆို​ေတာ့ တစ္​ႀကိမ္​​ေတာင္​းတာနဲ႔ ႏွစ္​ႀကိမ္​ရပ္​တာ ညီမ်ွ​ေန​တယ္​။ ညီမ်ွတဲ့အတြက္​ ​ေတာင္​းရံုသက္​သက္​ ​ေတာင္​းမယ္​ဆိုရင္​ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​ ​ေတာင္​းခြင္​့ရိွတယ္​။ ရပ္​ရံုသက္​သက္​ ရပ္​မယ္​ဆိုရင္​ (၁၂)ႀကိမ္​ ရပ္​ခြင့္​့ရိွတယ္​။ ဒီလိုဆိုလိုတယ္​​ေနာ္​။ အဲဒီ​ေတာ့ သံုးႀကိမ္​​ေတာင္​း ​ေျခာက္​ႀကိမ္​ရပ္​ျခင္​းျဖင္​့ သြားၿပီး​ေတာ့ ရပ္​တယ္​။ ရပ္​လိုက္​တဲ့ အခ်ိန္​အခါမွာ ဘာျဖစ္​လည္​း?

     စတုကၡတၱံဳ ပၪၥကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳပရမံ တုဏီွဘူ​ေတာ ဥဒၵိႆ      တိ႒မာ​ေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹါ​ေဒယ်၊ဣ​ေစတံ ကုသလံ၊ တ​ေတာ​ေစ ဥတၱရိ ဝါယမမာ​ေနာ တံ စီဝရံ အဘိနိပၹါ​ေဒယ်၊နိႆ     ဂၢိယံ ပါစိတၱိယံ။(ဝိ၊၁၊၃၂၆)

     ​ေလးႀကိမ္​ ငါးႀကိမ္​ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​​ေလာက္​အထိ ရပ္​လိုက္​လို႔ ဒီဒကာက သကၤန္​းကို လႉခဲ့ရင္​​ေတာ့ ​ေကာင္​းတယ္​။ မလႉဘူး သကၤန္​းမရဘူး ဆိုလို႔ရိွရင္​ ထို႔ထက္​အလြန္​ ထပ္​ၿပီး​ေတာ့ ​ေတာင္​းျခင္​း.ရပ္​ျခင္​း မလုပ္​ပါနဲ႔တဲ့။ လုပ္​ခဲ့လို႔ ဒီသကၤန္​းရခဲ့ရင္​ ဒီသကၤန္​းသည္​ နိႆ     ဂၢိ=စြန္​႔ျခင္​းဝိနည္​းကံ ​ေ႐ွးရိွတဲ့သကၤန္​း။ ရဟန္​း​ေတြနဲ႔ မအပ္​​ေတာ့ဘူး။ဒီ​ေတာ့ သံုးႀကိမ္​ထက္​ ပိုၿပီး မ​ေတာင္​းနဲ႔။ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​ထက္​ပိုၿပီး မရပ္​နဲ႔။ ဒါ​ေတာင္​းတာနဲ႔ ရပ္​တာ ႏွစ္​ခု​ေပါင္​း။ တစ္​ခုစီဆိုရင္​ ​ေျခာက္​ႀကိမ္​ထက္​ ပိုၿပီးမ​ေတာင္​းနဲ႔၊ ၁၂ ႀကိမ္​ထက္​ ပိုၿပီးမရပ္​နဲ႔။ အဲဒီထက္​ ပိုလြန္​ၿပီး​ေတာ့ ​ေတာင္​းခဲ့လို႔ ရပ္​ခဲ့လို႔ သကၤန္​းရခဲ့မယ္​ဆိုရင္​ ဒီသကၤန္​းသည္​ မအပ္​​ေတာ့ဘူး။ အဲဒီသကၤန္​း
နိႆ     ဂၢိထိုက္​ၿပီ။ စြန္​႔ရမယ္​ စြန္​႔ၿပီး​ေတာ့မွ အာပတ္​ကို ​ေဒသနာၾကားရ​ေတာ့မယ္​။ အဲဒီ​ေတာ့ ဇာတ္​​ေၾကာင္​း​ေလး ဆံုး​ေအာင္​ နည္​းနည္​း​ေလး ထပ္​​ေျပာလိုက္​မယ္​။

     ​ေနာ ​ေစ အဘိနိပၹါ​ေဒယ်၊ ယတႆ      စီဝရ​ေစတာပႏၷံ အာဘတံ၊ တတၳသာမံ ဝါ ဂႏၲ​ဗၺံ ဒူ​ေတာ ဝါ ပါ​ေဟတ​ေဗၺာ - "ယံ ​ေခါ တု​ေမွ အာယသၼ​ေႏၲာ ဘိကၡံဳ ဥဒၵိႆ      စီဝရ​ေစတာပႏၷံ ပဟ္ိဏိတၳ၊ န တံ တႆ      ဘိကၡဳ​ေနာ ကိၪၥိ အတၳံ အႏု​ေဘာတိ၊ ယုၪၨႏၲာယသၼ​ေႏၲာ သကံ၊ မာ ​ေဝါ သကံ ဝိနႆ     ာ"တိ အယံ တတၳ သာမီစိ။(ဝိ၊၁၊၃၂၆)

     "ဒကာႀကီး​ေတြ .... ဒကာႀကီးတို႔ လႉဒါန္​းလိုက္​တဲ့ သကၤန္​းက​ေတာ့ မည္​့သည္​့အက်ိဳး တစ္​စံုတစ္​ရာကိုမ်ွ ၿပီးစီး​ေစႏိုင္​တဲ့ စြမ္​းအား မရိွဘူး။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ဒကာႀကီးတို႔ ပစၥည္​း မပ်က္​စီးပါ​ေစႏွင္​့ မိမိတို႔ရဲ႕ ပစၥည္​းကို မပ်က္​စီး​ေအာင္​ ထိန္​းသိမ္​း​ေစာင္​့​ေ႐ွာက္​​ေပ​ေတာ့"ဆိုၿပီး အဲဒီဒကာထံကို အ​ေၾကာင္​းၾကားရတယ္​။ အ​ေျပာင္​းမၾကားရင္​​ေတာ့ ဝတၱရား ပ်က္​ကြက္​တဲ့အတြက္​ ရဟန္​းမွာ ဒုကၠဋ္​အာပတ္​သင္​့​ေစ ဆိုၿပီး ဘုရား႐ွင္​ သိကၡာပုဒ္​ ပညတ္​ထားတယ္​။ ဒီ​ေလာက္​ပဲ ဘုန္​းႀကီးတို႔ ရဟန္​း​ေတာ္​ဘက္​က ​ေဆာင္​ရြက္​ခြင္​့ရိွတယ္​။

ဆက္​ပါဦးမည္​

ဖား​ေအာက္​​ေတာရဆရာ​ေတာ္​

Vinaya

No comments:

Post a Comment