(၁၄)
ခႏၶာပိုင္း
=====
၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ေနတ႔ဲေယာဂီဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးဆိုတ႔ဲ တရားေတြကို သတၱဝါေကာင္ အသက္ေကာင္ မဟုတ္တ့ဲ သေဘာတရားမွ်ပဲလို႔ ႐ႈျမင္လ်က္ ေနတယ္။ ဘယ္လိုေတြ ႐ႈျမင္လ်က္ ေနပါသလဲ?
သာသနာေတာ္မွာ အားထုတ္ေနတ႔ဲ ေယာဂီဟာ ေအာက္ပါအတိုင္း သိတယ္။
ဒါဟာ ႐ုပ္ပဲ။ ဒါဟာ ႐ုပ္ရ႕ဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတရား သို႔တည္းမဟုတ္ ျဖစ္ျခင္း သေဘာတရားပါပဲ။ ဒါဟာ ႐ုပ္ရ႕ဲ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းတရား ဒါမွမဟုတ္ ခ်ဳပ္ျခင္း သေဘာတရားေပပဲ။
႐ုပ္ကို ႐ႈျမင္တဲ့အတိုင္းပင္ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခါၤရ၊ ၀ိညာဏ္တို႔ဆိုတ႔ဲ ခႏၶာေတြအေပၚမွာလည္း ႐ႈျမင္ပါတယ္။
အက်င့္စခန္းကေန ႐ႈမွတ္မႈေၾကာင့္ သိ႐ွိလာရပုံေတြကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ ဖြင့္ဆို႐ွင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေလ့လာရင္ ပိုၿပီး အက်ဳိးမ်ားႏိုင္ဖြယ္ ႐ွိပါတယ္။ သို႔ေၾကာင့္ ဆက္ၿပီး တင္ျပပါဦးမယ္။
ျမင္ဆဲမွာ ျမင္တယ္လို႔ မွတ္ေနတ႔ဲသူဟာ မ်က္စိၾကည္လင္မႈနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အဆင္း႐ုပ္ေတြကို အဓိကသိရရင္ ႐ူပကၡႏၶာကို သိတာျဖစ္တယ္။ ျမင္လို႔ေကာင္း မေကာင္းနဲ႔ အေကာင္းအဆိုး ညီေနတာေတြကို အဓိကသိေနရင္ ေ၀ဒနာကၡႏၶာကို သိတာပါ။ ျမင္ရတဲ့အဆင္းမွာ မွတ္သားျခင္းသေဘာကို သိတ့ဲအခါ သညာကၡႏၶာကို သိျခင္းပါ။ စိတ္ထဲမွာ အဆင္းနဲ႔ေတြ႕မႈ ဖႆ၊ ျမင္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ ေစတနာ၊ သာယာႏွစ္သက္မႈ ေလာဘ၊ မုန္းမႈ ေဒါသ၊ ၾကည္ညဳိမႈ သဒါၶစတ့ဲ သေဘာေတြကို သိေနရင္ သခါၤရကၡႏၶာကို သိေနတာျဖစ္တယ္။ ျမင္တ့ဲ စိတ္ကို အဓိကအားျဖင့္ သိေနပါက ၀ိညာဏကၡႏၶာကို သိေနျခင္းျဖစ္တယ္။
အသိေတြ ႐ွင္းလင္းလာလို႔ နာမ႐ူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္သြားရင္ သိျမင္ပုံေတြ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ေဖာက္ျပန္တတ္တာ ႐ုပ္၊ ခံစားတတ္တာ ေ၀ဒနာ၊ မွတ္သားတတ္တာ သညာ၊ အမူအရာကို ျပဳတတ္ ၿပီးေစတတ္တာ သခါႌရ၊ အာ႐ုံကို သိကာမွ်ကား ၀ိညာဏ္တို႔ဆိုၿပီး ပိုင္းပိုင္းျခားျခား သိလာတယ္။ ခႏၶာငါးပါးတို႔ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ေတြကို သိျမင္တ့ဲအတုိင္း သေဘာက်သြားလို႔ သေဘာက်တ့ဲအတိုင္း ဆုံျဖတ္ၿပီး သိျခင္းမ်ဳိးပါ။
႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ မ်က္စိၾကည္လင္မႈ၊ ျမင္ရတဲ့အဆင္း စတာေတြကို တခါတရံမွာ ဖ်တ္ကနဲ ဖ်တ္ကနဲ ေပၚလာၿပီး ရိပ္ကနဲ ရိပ္ကနဲ ေပ်ာက္သြားတယ္လို႔ သိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ႐ုပ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္ျခင္း သမုဒယ နိဗၺတၱိလကၡဏာန႔ဲ ပ်က္ျခင္း ၀ယ ၀ိပရိဏာမလကၡဏာေတြကို သိျခင္းပါ။ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈကို မ်က္ေမွာက္သိတဲ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ေခၚပါတယ္။
ခံစားမႈကေလး ေပၚပုံ ေပ်ာက္ပုံေတြကို သိတာဆိုရင္ ေ၀ဒနာရဲ႕ သမုဒယ ျဖစ္ျခင္းနဲ႔ ၀ယ ပ်က္ျခင္းကို သိတာပါ။ နည္းတူအားျဖင့္ က်န္ခႏၶာေတြကိုလည္း သိၾကရပါတယ္။
ပါဠိေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြအေပၚ ႐ႈျမင္ပုံေတြကို ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္မ်ားကို စခန္း၀င္ ေလ့က်င့္အားထုတ္လို သူမ်ားအတြက္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားကိုလည္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။
ဆိုအပ္ခ့ဲၿပီးနည္းေတြန႔ဲ မိမိရ႕ဲ ဥပါဒါနကၡႏၶာတရားေတြကို သတၱဝါေကာင္ အသက္ေကာင္ မဟုတ္တ့ဲ သေဘာတရားမွ်ပဲလို႔ ႐ႈျမင္လ်က္ေနတယ္။ နည္းတူအားျဖင့္ သူတစ္ပါးရ႕ဲ ဥပါဒါနကၡႏၶာ၊ ရံခါမိမိ ရံခါသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားတို႔ရ႕ဲ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြကိုလည္း ႐ႈျမင္လ်က္ေနတယ္။
သူတစ္ပါးရဲ႕ ဥပါဒါနကၡႏၶာဆိုတာ ျမင္ရတဲ့ အဆင္းစတာေတြရဲ႕ အုပ္စု၀င္ျဖစ္တယ္။ အ့ဲဒီ ျမင္ရတဲ့အဆင္း စတာေတြကို မိမိရဲ႕ခႏၶာမွာ သိျမင္ရသလိုပါပဲလို႔ ဆင္ျခင္မိတ့ဲ အခိုက္အတန္႔ေတြ ႐ွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါကို သူတစ္ပါးရဲ႕ ဥပါဒါနကၡႏၶာကို ႐ႈျမင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဥပါဒါနကၡႏၶာတရားမ်ားရ႔ဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားႏွင့္ ျဖစ္မႈသေဘာကို ႐ႈျမင္ေနတယ္။ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းတရားႏွင့္ ခ်ဳပ္မႈသေဘာကို ႐ႈျမင္ေနတယ္။ ျဖစ္ေၾကာင္း ပ်က္ေၾကာင္းတရားႏွင့္ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈသေဘာကို ႐ႈျမင္ေနတယ္။
သတိအား ပိုေကာင္းလာတ့ဲအခါ သတၱဝါေကာင္ အသက္ေကာင္ မဟုတ္တ့ဲ သေဘာတရားေတြသာ ႐ွိၾကတယ္ဆိုၿပီး ေယာဂီရဲ႕ အမွတ္ရမႈသတိမွာ ေ႐ွး႐ႈထင္လာတယ္။ ယင္းသတိဟာ အသိဉာဏ္ အဆင့္ဆင့္ တိုးပြားေစ႐ုံသာျဖစ္တယ္။ တဖန္ အမွတ္ရမႈ အဆင့္ဆင့္ တိုးပြား႐ုံသာျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုခ႔ဲတ့ဲအတိုင္း အမွတ္ရၿပီး သိျမင္ေနတ႔ဲ ေယာဂီဟာ တဏွာဒိ႒ိေတြကို မမီွမတြယ္ဘဲ ေနတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္ဥပါဒါနကၡႏၶာကိုမွ် ငါေကာင္ ငါ့ဥစၥာဆိုၿပီး စြဲလည္း မစြဲလမ္းေတာ့ၿပီ။
အ႒ကထာဆရာေတာ္က ဥပါဒါနကၡႏၶာအရေကာက္စတာေတြကို ဖြင့္ျပေတာ္မူပါတယ္။
ဥပါဒါနႆ ခႏၶာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ၊ ဥပါဒါနႆ ပစၥယဘူတာ ဓမၼပုဥၨာ ဓမၼရာသေယာတိ အေတၳာ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၇၁)
စြဲလမ္းစရာ ခႏၶာေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ မည္ပါတယ္။ စြဲလမ္းစရာဆိုတာ စြဲလမ္းမႈေတြရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္တ့ဲ တရားအစုအပုံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက စြဲလမ္းမႈေတြဆိုတ႔ဲ ဥပါဒါန္တရားေတြ မျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ၀ိပႆနာ႐ႈမွတ္ပုံကို လကၤာစီၿပီး နည္းေပးေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။
* ၀ိပႆနာ၊ ဉာဏ္ဆိုတာ၊ ဘယ္ဟာ႐ႈ၍ျဖစ္သနည္း။
× စြဲလမ္းႏိုင္ရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာ႐ႈ၍ျဖစ္သတည္း။
* ဘယ္အက်ဳိးငွာ၊ ထိုခႏၶာ၊ ဘယ္ခါ႐ႈရပါသနည္း။
× မစြဲဖို႔ရာ၊ ျဖစ္ဆဲမွာ၊ မွန္စြာ႐ႈရပါသတည္း။
÷ ျဖစ္ခိုက္မ႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စြဲမႈ၀င္ေရာက္သည္။
ၿမဲတယ္ ေကာင္းတယ္၊ ငါေကာင္ႏွယ္၊ တကယ္ထင္တတ္သည္။
± ျဖစ္တိုင္းမွတ္႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စြဲမႈကင္းေပ်ာက္သည္။
မၿမဲ ဆင္းရဲ၊ သေဘာပဲ၊ ဉာဏ္ထဲ႐ွင္းေတာ့သည္။
စြဲမႈကင္းေပ်ာက္၊ မဂ္လမ္းေပါက္၊ ဆိုက္ေရာက္နိဗၺာန္ျပည္။
၀ိပႆနာ႐ႈနည္း၊ မူေသစည္း၊ သိမ္းဆည္းထားရမည္။
စြဲလမ္းႏိုင္ရာ ငါးခႏၶာဆိုတာက တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔န႔ဲ စြဲလမ္းႏိုင္တ့ဲ ႐ုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခါၤရ ၀ိညာဏ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီခႏၶာ ငါးပါးတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္ေပၚေနခိုက္ေတြကို သိရစဥ္အခါမွာ သိရတ့ဲအတိုင္း ႐ႈမွတ္ေနရင္ ၀ိပႆနာအလုပ္ လုပ္ေနတာျဖစ္တယ္။ မ႐ႈမွတ္လိုက္ရဘဲ ေန႐ုိးေနစဥ္အတိုင္းေနၿပီး သိ႐ုိးသိစဥ္အတိုင္း သိေနတာဟာ တဏွာစတ့ဲ အစြဲေတြနဲ႔ သိေနတာ။ အ့ဲဒီ အစြဲေတြကို ဥပါဒါန္လို႔ ေခၚတယ္။ အ့ဲဒီ အစြဲေတြနဲ႔ သိေန စြဲေနတာေတြက ခႏၶာငါးပါးျဖစ္တယ္။ ဒါကို ဥပါဒါနကၡႏၶာလို႔ ေပါင္းေခၚပါတယ္။
အထက္ပါ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာၿပီး ႐ႈမွတ္ေနရင္ နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္စတ့ဲ ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ား အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာကာ ေနာက္ဆုံးနိဗၺာန္တိုင္ေရာက္ ခရီးေပါက္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေအာက္ပါ ႐ွစ္လုံးဖြဲ႕ျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးေတာ္ မူခ႔ဲပါတယ္။
ေပၚတိုင္းမျပတ္၊ ႐ႈမွတ္ေနလွ်င္၊
႐ုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ဳိး၊ ေၾကာင္းက်ဳိးသိျမင္၊
မၿမဲဆင္းရဲ၊ ဉာဏ္ထဲေပၚလြင္၊
အနတၱ၊ သိရနိဗၺာန္၀င္။
ခႏၶာပိုင္း ၿပီးပါၿပီ
×××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၄ /၈ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment