Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၉)

(၉)
ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​း
===============

ရြံ႐ွာဖြယ္​လို႔ ႏွလုံးသြင္​းပုံ
------------------------------
သတိပ႒ာန္​တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္​​ေနသူဟာ မိမိကိုယ္​ကို ခ်စ္​ခင္​စြဲလန္​းမႈ ​ေလ်ာ့နည္​းသြား​ေအာင္​ မိမိကိုယ္​ထဲမွာ ပါဝင္​ဖြဲ႔စည္​းထားတ့ဲ အစိတ္​အပိုင္​း​ေတြကို ရြံမုန္​းလာ​ေစဖို႔ ရြံ႐ွာဖြယ္​အျဖစ္​ ႏွလုံးသြင္​းရပါမယ္​။ အစိတ္​အပိုင္​း​ေတြက ၃၂ မ်ဳိး႐ွိပါတယ္​။

​ေယာဂီဟာ ​ေျခဖဝါးျပင္​မွအထက္​၊ ဆံပင္​ဖ်ားမွ​ေအာက္​၊ ​ေဘးပတ္​ပတ္​လည္​မွာ အ​ေရပါး​ေတြန႔ဲ အဆုံးသတ္​ထားတ့ဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး​ေသာ ရြံ႐ွာဖြယ္​​ေတြန႔ဲ ျပည္​့ႏွက္​​ေနတ့ဲ ဒီခႏၶာကိုယ္​ကို စူးစိုက္ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။ ဒီခႏၶာကိုယ္​ထဲ ႐ွိၾကတ့ဲအရာဝတၳဳ​ေတြဟာ ဆံပင္​ ​ေမြးညႇင္​း လက္​သည္​း​ေျခသည္​း သြား အ​ေရ အသား အ​ေၾကာ အ႐ုိး ႐ုိးတြင္​းျခင္​ဆီ အညႇဳိ႕ ႏွလံုး အသည္​း အ​ေျမႇး အဖ်ဥ္​း အဆုတ္​ အူမ အူသိမ္​ အစာသစ္​ အစာ​ေဟာင္​း ဦး​ေဏွာက္​ သည္​း​ေျခ သလိပ္​ ျပည္​ ​ေသြး ​ေခြၽး အဆီခဲ မ်က္​ရည္​ ဆီၾကည္​ တံ​ေတြး ႏွပ္​ အ​ေစး က်င္​ငယ္​ ရြံဖြယ္​မ်ားသာ႐ွိတယ္​လို႔ စူးစိုက္​ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါတယ္​။

ဥပမာန႔ဲ ထင္​႐ွား​ေစပါဦးမယ္​။ အထက္​​ေအာက္​ အ​ေပါက္​ပါတ့ဲ အိတ္​တစ္​လုံးထဲ စပါးမ်ဳိးစုံ ထည္​့ထားတယ္​။ သ​ေလး ​ေကာက္​ၾကမ္​း ပဲ​ေနာက္​ ပဲႀကီး ဆန္​ တို႔​ေတြ​ေပါ့။ မ်က္​စိ႐ွင္​တ့ဲ ​ေယာက်္​ားတစ္​​ေယာက္​က အဲ့ဒီအိတ္​ကို ​ေျဖၾကည္​့တ့ဲအခါ သ​ေလးကိုလည္​း ​ေတြ႔မယ္​။ ​ေကာက္​ၾကမ္​း ပဲ​ေနာက္​ ပဲႀကီး ဆန္​​တို႔​ေတြကိုလည္​း ​ေတြ႔ပါတယ္​။ အဲ့ဒီအခါ ဒီအိတ္​ထဲမွာ ၅ မ်ဳိး ပါဝင္​​ေနတာကို စူးစိုက္​ၾကည္​့ျခင္​းအားျဖင္​့ သိ႐ွိရပါတယ္​။

အထက္​က စပါးစတာ​ေတြကို စူးစိုက္​ၾကည္​့တ့ဲ ဥပမာနည္​းတူ ​ေယာဂီဟာ မိမိကိုယ္​တြင္​ ဖြဲ႔စည္​းပါဝင္​​ေနတ့ဲ ၃၂ မ်ဳိး​ေသာ အစိတ္​အပိုင္​း​ေတြကို စူးစုိက္​ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။ ရြံ႐ွာဖြယ္​ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းမွ်သာ ႐ွိတယ္​လို႔လည္​း ႏွလုံးသြင္​းရပါမယ္​။

အထက္​ကအတိုင္​း ႐ႈပြားဆင္​ျခင္​​ေနတာဟာ ဝိပႆနာအတြက္​သာ ျဖစ္​တယ္​ဆိုတာ ထင္​႐ွားပါတယ္​။ အ​ေၾကာင္​းက ဒီအပိုင္​းကို ဆက္​လက္​​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူရာတြင္​ အျဖစ္​အပ်က္​​ေတြကို သိျမင္​ၿပီး တဏွာ ဒိ​႒ိ အမွီအစြဲကိုလည္​း ကင္​း​ေစႏိုင္​တယ္​လို႔ ပါဝင္​​ေနျခင္​း​ေၾကာင္​့ပါ။

ဝိပႆနာျဖစ္​ပုံကို ထပ္​မံ႐ွင္​းျပပါဦးမယ္​။
​ေယာဂီဟာ ဆံပင္​ ​ေမြးညႇင္​း စသျဖင္​့ ႐ႈတ့ဲ (ဥပစာ၊ အပၸနာစ်ာန္​)စိတ္မ​်ားကို တစ္​ဖန္​မွတ္​ၿပီး ဆံပင္​ ​ေမြးညႇင္​းစတ့ဲ ႐ုပ္​အာ႐ုံန႔ဲတကြ အဲ့ဒီ႐ႈတ့ဲ စ​်ာန္​စိတ္​ရ႕ဲ အျဖစ္​အပ်က္​ကို ထင္​႐ွားသိျမင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ အဲ့ဒီလို သိျမင္​တိုင္​း သိျမင္​တိုင္​း ႐ႈမိတ့ဲ ႐ုပ္​အာ႐ုံ​ေပၚျဖစ္​​ေစ၊ ႐ႈတ့ဲစ်ာန္​စိတ္​မွာျဖစ္​​ေစ တဏွာ ဒိ​႒ိ အမွီအစြဲ ကင္​း​ေနပါတယ္​။ ဒီက့ဲသုိ႔ ႐ႈမွတ္​ခ်က္​တိုင္​း တဏွာ ဒိ​႒ိ အမွီအစြဲ ကင္​း​ေစႏိုင္​တာမို႔လို႔ ဒီအပိုင္​းဟာ ဝိပႆနာ႐ႈပုံျဖစ္​​ေၾကာင္​း မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ မွတ္​ခ်က္​ျပဳ​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။

ဒီအပိုင္​းဟာ လာမ့ဲဓာတုမနသိကာရပိုင္​းရ႕ဲ အ​ေျခဘူတလည္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဓာတုမနသိကာရကို ႐ႈမ့ဲသူဟာ ဆိုခ့ဲပါ ၃၂ ​ေကာ႒ာသကို ႏိုင္​နင္​းထားဖို႔ လိုမယ္​လို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။

ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​း ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××××

ဓာတုမနသိကာရပိုင္​း
=============
ဓာတ္​မ်ားကို ႏွလံုးသြင္​းပုံ
------------------------------
တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီဟာ ဓာတ္​မ်ားကိုလည္​း ​ေဝဖန္​ပိုင္​းျခားၿပီး ႏွလုံးသြင္​းတတ္​ရပါမယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဓာတ္​​ေတြကို ႏွလုံးသြင္​းပုံ နည္​းနာ​မ်ား ဆည္​းပူး​ေလ့လာ ထားၾကရပါမယ္​။

​ေယာဂီဟာ မိမိရ႕ဲ ႐ုပ္​အ​ေပါင္​းကိုယ္​ကို တည္​ျမဲ ထားျမဲအတိုင္​းပင္​ သတၱ၀ါ​ေကာင္​ အသက္​​ေကာင္​ မဟုတ္​တ့ဲ ဓာတ္​သ​ေဘာအ​ေနျဖင္​့ စူးစိုက္​ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။ ငါ့ကိုယ္​ထဲမွာ ခက္​မာၾကမ္​းတမ္​းတ့ဲ အမာခံ ပထဝီဓာတ္​ကတစ္​မ်ဳိး၊ ယုိစီး ဖြဲ႔တြယ္​တ့ဲ အ​ေပ်ာ့ႏြယ္​ အာ​ေပါဓာတ္​ကတစ္​မ်ဳိး၊ ပူ​ေႏြး ​ေအးၿပီး ရင္​့က်က္​ ႏူးညံ့ ​ေစတတ္​တ့ဲ အခိုးအ​ေငြ႔ဟန္​ ​ေတ​ေဇာဓာတ္​ကတစ္​မ်ဳိးန႔ဲ ​ေတာင္​့တင္​း ​ေရြ႔႐ွားတတ္​တ့ဲ ​ေလဆိုတ့ဲ ဝါ​ေယာဓာတ္​ကတစ္​မ်ဳိး တို႔ဆိုၿပီး ဓာတ္​သ​ေဘာမ်ားသာ ႐ွိ​ေနၾကပါကလားလို႔ စူးစိုက္​ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။

ဥပမာ​ေလးန႔ဲ ယွဥ္​တြဲၿပီး ႐ွင္​းျပပါဦးမယ္​။ ကြၽမ္​းက်င္​လိမၼာတ့ဲ ႏြားသတ္​သမားျဖစ္​ျဖစ္​၊ သူ႔တပည္​့ျဖစ္​ျဖစ္​ ႏြားကို သတ္​ၿပီး လမ္​းဆုံ​ေလးခြမွာ အသား အ႐ုိး အ​ေၾကာ အ​ေရတို႔ကို တစ္​ပုံစီ ခြဲပုံျပီး ထိုင္​ၾကည္​့​ေနမယ္​။ အဲ့ဒီအခါ ႏြား​ေကာင္​ကို မျမင္​ရ​ေတာ့ဘဲ အသားပုံစတာ​ေတြကိုသာ ​ေတြ႔ရ​ပါမယ္​။

အထက္​က ဥပမာနည္​းတူ ​ေယာဂီဟာ မိမိကိုယ္​ကို သတၱ၀ါ​ေကာင္​ အသက္​​ေကာင္​ မဟုတ္​ဘူး၊ ဓာတ္​​ေလးပါးသာ႐ွိတယ္​ဆိုၿပီး ထင္​ျမင္​ယူဆလာႏိုင္​တ့ဲအထိ ဓာတ္​​ေလးပါးကို စူးစိုက္​ၿပီး ဆင္​ျခင္​ရပါမယ္​။ အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္​ဆင္​ျခင္​ရင္​း ဓာတ္​​ေတြရ႕ဲ ျဖစ္​ပ်က္​ပုံမ်ားကို သိ႐ွိလာကာ ဓာတ္​​ေတြ​ေပၚ တဏွာ ဒိ​႒ိတို႔ အမွီအစြဲ ကင္​းလာပါတယ္​။

ဓာတ္​​ေတြရ႕ဲ သ​ေဘာသဘာဝမ်ားကို သိ႐ွိလာပုံန႔ဲ ဉာဏ္​အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာပုံမွာ ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဆံပင္​အစ က်င္​ငယ္​အဆုံး႐ွိတ့ဲ ၃၂ ပုံတို႔တြင္​ ဆံပင္​မွ ဦး​ေဏွာက္​တိုင္​​ေအာင္​​ေသာ အပုံ ၂၀ ဟာ ခက္​မာၾကမ္​းတမ္​းမႈ လြန္​ကဲလို႔ အမာခံ ပထ၀ီဓာတ္​မည္​တယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြန႔ဲ ​ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ " ခက္​မာျခင္​း၊ ၾကမ္​းတမ္​းျခင္​း၊ ႏူးညံ့ျခင္​း၊ ​ေခ်ာညက္​ျခင္​း၊ ​​(ေလးျခင္​း၊ ​ေပါ့ျခင္​း၊) ထိပါးျခင္​း၊ တည္​တ့ံျခင္​း၊ ခံလင္​့ျခင္​း" တို႔ဆိုတ့ဲ သ​ေဘာသဘာဝ​ေတြကို သိလာရပါတယ္​။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ သ​ေဘာ​ေတြဟာ ပရမတ္​ပထဝီဓာတ္​အစစ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။

သည္​း​ေျခမွ က်င္​ငယ္​တိုင္​​ေအာင္​ ၁၂ ပုံဟာ ယုိစီးဖြဲ႔တြယ္​မႈ လြန္​ကဲလို႔ အရည္​ဆိုတ့ဲ အာ​ေပါဓာတ္​မည္​တယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြန႔ဲ ​ေတြ႔တ့ဲအခါ "အရည္​​ေပ်ာ္​တယ္​၊ ယုိစီးတယ္​၊ စီးက်တယ္​၊ ​ေလးက်တယ္​၊ စိုထိုင္​းတယ္​၊ ပြ​ေစတယ္​၊ ​ေစးကပ္​တယ္​၊ ပူးတြဲတယ္​၊ ဖြဲ႔တြယ္​တယ္​၊ လုံးခဲတယ္​"ဆိုၿပီး သိလာရတယ္​။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ အရာဟာ ပရမတ္​ အာ​ေပါအစစ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။

၁။ သႏၱပၸန = အဖ်ား႐ွိန္​ အပူ​ေငြ႔၊
၂။ ဇိရဏ = အသားအ​ေရကို အိုမင္​းရင္​့​ေရာ္​​ေစတ့ဲ ပကတိကိုယ္​​ေငြ႔၊
၃။ ဒါဟ = တစ္​ကိုယ္​လုံး အျပင္​းပူ​ေလာင္​တ့ဲ အပူ​ေငြ႔၊
၄။ ပါစက = အစာကို ​ေၾကက်က္​​ေစတ့ဲ အပူ​ေငြ႔ တို႔​ေတြဟာ ပူ​ေႏြးမႈ လြန္​ကဲလို႔ အခိုးအ​ေငြ႔ဆိုတ့ဲ ​ေတ​ေဇာဓာတ္​မည္​တယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြန႔ဲ ​ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ "ပူမႈ၊ ​ေႏြးမႈ၊ ​ေအးမႈ၊ ရင္​့က်က္​​ေစမႈ၊ ႏူးညံ့ သိမ္​​ေမြ ့​ေစမႈ၊ ​ေပါ့တက္​​ေစမႈ၊ ​ေပါ့တက္​မႈ" တို႔ကို သိရပါမယ္​။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ သ​ေဘာဟာ ပရမတ္​ ​ေတ​ေဇာအစစ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။

၁။ ဥဒၶဂၤမ = ​ေလခ်ဥ္​တက္​ျခင္​းလို အထက္​သို႔ ဆန္​တက္​တ့ဲ​ေလ၊
၂။ အ​ေဓာဂမ = ​ေအာက္​သို႔ စုန္​တ့ဲ​ေလ၊
၃။ ကုစၦိသယ = ဝမ္​းဗိုက္​ထဲတြင္​ (အူအျပင္​၌) တည္​တ့ဲ​ေလ၊
၄။ ​ေကာ႒ာသယ = အူထဲမွာ တည္​တ့ဲ​ေလ၊
၅။ အဂၤမဂၤါႏုသာရီ = အဂၤါႀကီးငယ္​တို႔တြင္​ ​ေလွ်ာက္​ၿပီး ​ေကြး ဆန္​႔ လႈပ္​႐ွားမႈ စတာ​ေတြကို ၿပီး​ေစ​တ့ဲ​ေလ၊
၆။ အႆာသပႆာသ = ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​​ေလ တို႔​ေတြဟာ ​ေတာင္​့တင္​း လႈပ္​႐ွားမႈ လြန္​ကဲလို႔ ဝါ​ေယာဆိုတ့ဲ ​ေလဓာတ္​မည္​တယ္​။ အဲ့ဒါ​ေတြန႔ဲ ​ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ " ​ေထာက္​ကန္​တယ္​၊ ​ေတာင္​့တင္​းတယ္​၊ ​ေလ်ာ့တယ္​၊ တည္​ၿငိမ္​တယ္​၊ လႈပ္​႐ွားတယ္​၊ ​ေရြ႔႐ွားတယ္​၊ ဆြဲတယ္​၊ တြန္​းကန္​တယ္" လို႔ သိတယ္​။ အဲ့ဒီ သိရတ့ဲ သ​ေဘာဟာ ပရမတ္​ဝါ​ေယာအစစ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဓာတုမနသိကာရမွာ သမထယာနိက ဝိပႆနာျဖစ္​ပုံကို တင္​ျပပါဦးမယ္​။ ဆံပင္​အစ ဝင္​သက္​ ထြက္​သက္​အဆုံး႐ွိတ့ဲ ၄၂ ပုံတို႔ကို ႐ႈၿပီး ဥပစာရသမာဓိနဲ႔ ျပည္​့စုံလာတ့ဲအခါ အဲ့ဒီသမာဓိစိတ္​ကို တစ္​ဖန္​မွတ္​ရပါမယ္​။ အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္​ရင္​း ဆံပင္​စတ့ဲ ႐ုပ္​အာ႐ုံန႔ဲတကြ အဲ့ဒီသမာ​ဓိစိတ္​တို႔ ​ေပၚမႈ ​ေပ်ာက္​မႈ ျဖစ္​မႈ ပ​်က္​မႈ​ စတာ​ေတြကို ထင္​႐ွားသိျမင္​လာၿပီး ဥဒယဗၺယဉာဏ္​စတ့ဲ ဉာဏ္​​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚလာပါတယ္​။

ဝိပႆနာယာနိက ျဖစ္​ပုံကိုလည္​း တင္​ျပပါဦးမယ္​။ ကိုယ္​ထဲမွာ အထင္​အ႐ွား ​ေတြ႔ထိရာ ​ေနရာ​ေတြမွာ စူးစိုက္​ၿပီး မွတ္​လိုက္​ရင္​ ဓာတ္​​ေလးပါတို႔ရ႕ဲ လကၡဏ ရသ စတာ​ေတြကို ပိုင္​းျခားသိျမင္​လာတယ္​။

ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးတစ္​ပါးက​ေတာ့ ဒါကိုပဲ ဓာတ္​သား​ေပၚ​ေအာင္​ အားထုတ္​တယ္​လို႔ တင္​စား​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။ ဓာတ္​သား​ေတြဆိုတာ ပရမတ္​တရားအစစ္​​ေတြျဖစ္​လို႔ ပညတ္​န႔ဲ ပရမတ္​ကြဲတယ္​လို႔လည္​း ​ေခၚၾကပါ​ေသးတယ္​။

ဒါ့အျပင္​ ထိသိမႈ မွတ္​သိမႈန႔ဲတကြ ဓာတ္​​ေလးပါးတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈ​ေတြကိုလည္​း ထင္​႐ွားစြာ သိျမင္​လာၿပီး ဥဒယဗၺယဉာဏ္​စတ့ဲ ဉာဏ္​စဥ္​​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚလာပါတယ္​။

၀ိပႆနာယာနိက သမားမ်ားအတြက္​ အ​ေထာက္​အကူရ​ေစရန္​ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ဓာတ္​ ၄ ပါးလကၤာ​ေတြကို ​ေဖာ္​ျပ​ေပးလိုက္​ပါတယ္​။

၁။ ပထ၀ီဓာတ္​
ၾကမ္​းတမ္​း မာခက္​၊ ​ေခ်ာညက္​တစ္​လီ၊
တည္​ရာကိစၥ၊ သူကျပဳသည္​။
ခံလင္​့​ေစာင္​့​ေရး၊ ​ေပါ့​ေလးထင္​သည္​၊
ပထ၀ီဓာတ္​၊ သိမွတ္​ျမတ္​​ေယာဂီ။

၂။အ​ာ​ေပါဓာတ္​
အရည္​တစ္​နည္​း၊ ယုိစီးတစ္​မည္​၊
စိုထိုင္​း ဖြံ႕ထြား၊ တိုးပြား​ေစသည္​။
​ေစးကပ္​ ပူးတြဲ၊ လုံးခဲထင္​သည္​၊
​(ေလးလ်က္​က်သြား၊ ဉာဏ္​အားထင္​သည္​၊)
အာ​ေပါဓာတ္​၊ သိမွတ္​ျမတ္​​ေယာဂီ။

၃။​ေတ​ေဇာဓာတ္​
အပူ အ​ေအး၊ ပူ​ေႏြးတစ္​မည္​၊
ပူ​ေငြ႕​ေပးလ်က္​၊ ရင္​့က်က္​​ေစသည္​။
ႏူးညံ့​ ​ေပ်ာ့​ေပ်ာင္​း၊ ဆင္​့​ေလာင္​း​ေပသည္​၊
​(ေပါ့လ်က္​ ​ေပါ့လ်က္​၊ ႂကြတက္​ထင္​သည္​၊)
​ေတ​ေဇာဓာတ္​၊ သိမွတ္​ျမတ္​​ေယာဂီ။

၄။ ဝါ​ေယာဓာတ္​
​ေထာက္​ကန္​ ​ေတာင္​့တင္​း၊ ​ေလ်ာ့ျခင္​းတစ္​မည္​၊
ယိမ္​းယိုင္​ လႈပ္​႐ွား၊ ​ေ႐ြ႕သြားတတ္​သည္​။
သူလိုရာဘက္​၊ တြန္​းလ်က္​​ေဆာင္​သည္​၊
ဝါ​ေယာဓာတ္​၊ သိမွတ္​ျမတ္​​ေယာဂီ။

ဓာတုမနသိကာရပိုင္​း ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××

နဝသိဝထိကပိုင္​းမ်ား
=============
သိဝထိကန႔ဲစပ္​ သိမွတ္​စရာ
----------------------------------
ကာယာႏုပႆနာမွာ နဝသိဝထိက အပိုင္​းမ်ား ၉ ပိုင္​းပါ႐ွိတယ္​။ ႐ႈရမ့ဲ အာ႐ုံ​ေတြ ကြဲျပား​ေနၾကဟန္​မ​်ားအတြက္​ ဒီသုိ႔ ၉ ပိုင္​း ခြဲျခားထားရပါတယ္​။ ႐ႈပုံ ဆင္​ျခင္​ပုံမ်ားက အတူတူ ျဖစ္​​ေနၾကလို႔ ​ေခါင္​းစဥ္​တစ္​ခုထဲမွာပဲ အာ႐ုံကြဲ​ေတြ ပါဝင္​​ေအာင္​ ထည္​့သြင္​းၿပီး တင္​ျပသြားပါမယ္​။

သိဝထိကပိုင္​း​ေတြဟာ မိမိကိုယ္​ကို သူ​ေသ​ေကာင္​ သူ​ေသပုပ္​​ေကာင္​ အ႐ုိးစု အ႐ိုးမႈန္​႔ စသျဖင္​့ ႏႈိင္​းဆဆင္​ျခင္​ရန္​ နည္​းနာမ်ားျဖစ္​ပါတယ္​။ အ႒ကထာထဲက မဟာသိဝမ​ေထရ္​ရ႕ဲ အဆိုအရ အာဒီနဝါႏုပႆနာ = မိမိကိုယ္​မွာ ႐ွိတ့ဲအျပစ္​​ေတြကို ထင္​ျမင္​လာ​ေအာင္​ ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရန္​ျဖစ္​ပါတယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​​​ေတာ့ တမင္​တကာ ႏႈိင္​းဆဆင္​ျခင္​ၿပီး ထင္​ျမင္​လာတ့ဲ အသုဘနိမိတ္​​ေတြျဖစ္​​ေစ၊ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္​ပြားမ​်ားရင္​း မိမိကိုယ္​ကို သူ​ေသ​ေကာင္​စတ့ဲ အသုဘနိမိတ္​​ေတြအျဖစ္​ ထင္​ျမင္​လာရင္​ျဖစ္​​ေစ "ျမင္​တယ္​ ျမင္​တယ္​"လို႔သာ ႐ႈမွတ္​ရန္​ ၫြန္​ၾကားထားပါတယ္​။

ဘယ္​လိုနည္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​ျဖစ္​ ထင္​ျမင္​လာတ့ဲ ပုံသ႑ာန္​အာ႐ုံ​ေတြဟာ ႐ုပ္​အစစ္​မဟုတ္​ဘဲ အမည္​ပညတ္​မွ်သာျဖစ္​​ေန​ေပမ့ဲ အာကာသပညတ္​လို မွီရာအထည္​ျဒဗ္​ လုံးဝကင္​းတာမဟုတ္​။ ဆင္​ျခင္​ ႐ႈမွတ္​​ေနသူမွာ တကယ္​ပင္​ ျဖစ္​ပ​်က္​သြားသလို ထင္​ထင္​႐ွား႐ွား ျဖစ္​​ေနတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ အဲ့ဒါကို ျမင္​သိ​ေနတ့ဲ မ​ေနာဝိဉာဏ္​စိတ္​ဟာ ပရမတ္​တရားအစစ္​ ျဖစ္​​ေနပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ​ေပၚလာတ့ဲ ပုံသ႑ာန္​န႔ဲတကြ ျမင္​သိစိတ္​တို႔ ​ေပၚမႈ ​ေပ်ာက္​မႈ၊ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈ​ေတြကို ​ေတြ႔ျမင္​ျခင္​းဟာ ဝိပႆနာဉာဏ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒီသိဝထိကပိုင္​း​ေတြအရ သမုဒယဓမၼာ ႏုပႆီစသည္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

အပိုင္​း​ေတြအရ ခြဲျပထားတ့ဲ ပုံသ႑ာန္​မ်ားက ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

၁။ သု​သာန္​မွာ စြန္​႔ပစ္​ထားၿပီး ၁ ရက္​လြန္​၊ ၂ ရက္​လြန္​၊ ၃ ရက္​လြန္​ၿပီး ဖူးဖူး​ေရာင္​ မူလပုံစံပ်က္​ၿပီး ညဳိညိဳမည္​းမည္​း ျပည္​တရႊဲရႊဲ ယုိစီး​ေနတ့ဲ သူ​ေသ​ေကာင္​ကို ​ေတြ႔ျမင္​ရသလို မိမိကိုယ္​ကို ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။

ငါဟာ ဒီလူ​ေသ​ေကာင္​လို ဖူးဖူး​ေရာင္​ျခင္​းစတ့ဲ သ​ေဘာ႐ွိတယ္​။ ဖူးဖူး​ေရာင္​တ့ဲ ​အ​ေကာင္​ပုပ္​ ဧကန္​ျဖစ္​ရပါမယ္​။ ဒီသ​ေဘာကို မလြန္​ဆန္​ႏိုင္​ပါတကားလို႔ ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။ မိမိကိုယ္​ကိုအျပင္​ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ ႐ုပ္​​ေတြကိုလည္​း နည္​းတူပင္​။

၂။ သုသာန္​မွာ စြန္​႔ပစ္​ထားၿပီး က်ီး စြန္​ လင္​းတ ဘုံမတီးငွက္​ ​ေခြး က်ား က်ားသစ္​ ​ေျမ​ေခြး ပိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔​ေတြ ကိုက္​ခဲစား​ေသာက္​ထားတ့ဲ သူ​ေသ​ေကာင္​ကို ​ေတြ႔ျမင္​ရသလို မိမိကိုယ္​ကို ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။

ငါ့ကိုယ္​ဟာ ဒီလူ​ေသ​ေကာင္​လို က်ီးစတ့ဲ သတၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ရ႕ဲ ခဲစားခံရမ့ဲ သ​ေဘာ႐ွိတယ္​။ ဧကန္​လည္​းပဲ ခဲစားခံရပါမယ္​။ ဒီလို ခဲစားခံရမွာကို မလြန္​ဆန္​ႏိုင္​ပါတကားလို႔ ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္​ကိုလည္​း နည္​းတူပင္​ ႐ႈရပါမယ္​။

၃။ သုသာန္​မွာ စြန္​႔ပစ္​ထားၿပီး အသား အ​ေသြး၊ အႂကြင္​းအက်န္​​ေတြန႔ဲတကြ အ​ေၾကာမ်ားန႔ဲ တြဲစပ္​ထားတ့ဲ သူ​ေသ​ေကာင္​ကို ​ေတြ႔ျမင္​ရသလို မိမိကိုယ္​ကို ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။

ငါ့ကိုယ္​ဟာ အ႐ုိးစုျဖစ္​ျခင္​း သ​ေဘာ႐ွိတယ္​။ ဧကန္​လည္​းပဲ အ႐ုိးစုျဖစ္​ရဦးမယ္​။ အဲ့ဒီလို အ႐ုိးစုျဖစ္​ရမွာကို မလြန္​ဆန္​ႏိုင္​ပါတကားလို႔ မိမိကိုယ္​ကို ႏႈိင္​းဆသမႈ ဆင္​ျခင္​႐ႈရပါမယ္​။ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္​ကိုလည္​း နည္​းတူပင္​ ႐ႈရပါမယ္​။

​*** ေနာက္​ထပ္​​ ေရးသားတင္​ျပမ့ဲ အခ်က္ေတြမွာလည္​း ဆင္​ျခင္​ပုံမ်ားက တူ​ေလၿပီျဖစ္​လို႔ အခ်က္​အလက္​​ေတြကိုသာ နံပါတ္​စဥ္​အတိုင္​း တင္​ျပသြားပါမယ္​။

၄။ အသားကင္​းၿပီး ​ေသြးႂကြင္​းမွ် လူးကပ္​ကာ အ​ေၾကာ​ေတြန႔ဲ ဖြဲ႔တြယ္​ထားတ့ဲ အ႐ုိးစုသူ​ေသ​ေကာင္​။

၅။ အသားအ​ေသြး လုံးဝကင္​းၿပီး အ​ေၾကာ​ေတြန႔ဲ ဖြဲ႔တြယ္​ထားတ့ဲ အ႐ုိးစုသူ​ေသ​ေကာင္​။

၆။ အဆက္​​ေတြ ျပဳတ္​ထြက္​ကုန္​ၿပီး ဟိုဟိုဒီဒီ​ ကစင္​့ကရဲ ျပန္​႔က်ဲ​ေနတ့ဲအ႐ုိး​ေတြ တစ္​​ေနရာစီမွာ ျပန္​႔က်ဲ​ေနၾကပါတယ္​။ တစ္​ခုခ်င္​းစီ နာမည္​​ေတြ တပ္​ျပထားပါတယ္​။

လက္​႐ုိး၊ ေျခ႐ုိး၊ ေျခမ်က္​စိ႐ုိး၊ ေျခသလံုး႐ုိး၊ ေပါင္​႐ုိး၊ တင္​ပါး႐ုိး၊ နံ႐ုိး၊ ေက်ာ႐ုိး၊ ပခုံး႐ုိး၊ လည္​ပင္​း႐ုိး၊ ေမး႐ုိး၊ သြား႐ုိး၊ ဦး​ေခါင္​း႐ုိး။

၇။ ခ႐ုသင္​းလို ​ေဖြး​ေဖြးျဖဴ​ေနတ့ဲ အ႐ုိး​ေတြ။

၈။ တစ္​ႏွစ္​​ေက်ာ္​သြားလို႔ ​ေဟာင္​းျမင္​းကုန္​တ့ဲ အ႐ုိး​ေတြ။

၉။ ​ေဆြးျမည္​့ကုန္​လို႔ အမႈန္​႔မႈန္​႔ျဖစ္​​ေနတ့ဲ အ႐ုိး​ေတြ။

နဝသိဝထိကပိုင္​းမ်ား ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××

ကာယာႏုပႆနာန႔ဲစပ္​ အထူးမွတ္​ဖြယ္​
-----------------------------------------------
၁။ ကာယာႏုပႆနာ ၁၄ ပိုင္​းတို႔တြင္​ အာနာပါနပိုင္​းန႔ဲ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​းတို႔သာ အပၸနာစ်ာန္​ကို ရ႐ွိ​ေစႏိုင္​ပါတယ္​။

၂။ သိဝထိက ၉ ပိုင္​းတို႔ကား အာဒီနဝါႏုပႆနာမ်ား ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

၃။ အာနာပါနပိုင္​းန႔ဲ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္​းတို႔မွ ႂကြင္​းက်န္​တ့ဲ ၁၂ ပိုင္​းတို႔ကား ဥပစာရစ်ာန္​ကိုသာ ရ႐ွိ​ေစႏိုင္​ပါတယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ ဒီ ၁၂ ပိုင္​းကို ​ေဒသနာန႔ဲအညီ အားထုတ္​​ေနတ့ဲ ​ေယာဂီမွာ ဥပစာစ်ာန္​​ေခၚ ဥပစာရသမာဓိျဖစ္​​ေပၚလာၿပီး စိတၱဝိသုဒၶိစခန္​းအတြက္​ ၿပီးျပည္​့စံုသြား​ေၾကာင္​း ဆုံးျဖတ္​ခ်က္​ခ်​ေတာ္​မူခ့ဲပါတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ဒီဥပစာရသမာဓိဟာ ဝိပႆနာအရာမွာ ဝိပႆနာခဏိကသမာဓိ​ေခၚဆိုၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္​အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚ​ေစပါတယ္​။

ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္​ ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××××××××

ၿငိမ္းနႏၵ (၂-၃ /၂ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment