(၉)
ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္း
===============
ရြံ႐ွာဖြယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းပုံ
------------------------------
သတိပ႒ာန္တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ေနသူဟာ မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ခင္စြဲလန္းမႈ ေလ်ာ့နည္းသြားေအာင္ မိမိကိုယ္ထဲမွာ ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတ့ဲ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ရြံမုန္းလာေစဖို႔ ရြံ႐ွာဖြယ္အျဖစ္ ႏွလုံးသြင္းရပါမယ္။ အစိတ္အပိုင္းေတြက ၃၂ မ်ဳိး႐ွိပါတယ္။
ေယာဂီဟာ ေျခဖဝါးျပင္မွအထက္၊ ဆံပင္ဖ်ားမွေအာက္၊ ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာ အေရပါးေတြန႔ဲ အဆုံးသတ္ထားတ့ဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ရြံ႐ွာဖြယ္ေတြန႔ဲ ျပည့္ႏွက္ေနတ့ဲ ဒီခႏၶာကိုယ္ကို စူးစိုက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ဒီခႏၶာကိုယ္ထဲ ႐ွိၾကတ့ဲအရာဝတၳဳေတြဟာ ဆံပင္ ေမြးညႇင္း လက္သည္းေျခသည္း သြား အေရ အသား အေၾကာ အ႐ုိး ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီ အညႇဳိ႕ ႏွလံုး အသည္း အေျမႇး အဖ်ဥ္း အဆုတ္ အူမ အူသိမ္ အစာသစ္ အစာေဟာင္း ဦးေဏွာက္ သည္းေျခ သလိပ္ ျပည္ ေသြး ေခြၽး အဆီခဲ မ်က္ရည္ ဆီၾကည္ တံေတြး ႏွပ္ အေစး က်င္ငယ္ ရြံဖြယ္မ်ားသာ႐ွိတယ္လို႔ စူးစိုက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါတယ္။
ဥပမာန႔ဲ ထင္႐ွားေစပါဦးမယ္။ အထက္ေအာက္ အေပါက္ပါတ့ဲ အိတ္တစ္လုံးထဲ စပါးမ်ဳိးစုံ ထည့္ထားတယ္။ သေလး ေကာက္ၾကမ္း ပဲေနာက္ ပဲႀကီး ဆန္ တို႔ေတြေပါ့။ မ်က္စိ႐ွင္တ့ဲ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က အဲ့ဒီအိတ္ကို ေျဖၾကည့္တ့ဲအခါ သေလးကိုလည္း ေတြ႔မယ္။ ေကာက္ၾကမ္း ပဲေနာက္ ပဲႀကီး ဆန္တို႔ေတြကိုလည္း ေတြ႔ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါ ဒီအိတ္ထဲမွာ ၅ မ်ဳိး ပါဝင္ေနတာကို စူးစိုက္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိ႐ွိရပါတယ္။
အထက္က စပါးစတာေတြကို စူးစိုက္ၾကည့္တ့ဲ ဥပမာနည္းတူ ေယာဂီဟာ မိမိကိုယ္တြင္ ဖြဲ႔စည္းပါဝင္ေနတ့ဲ ၃၂ မ်ဳိးေသာ အစိတ္အပိုင္းေတြကို စူးစုိက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ရြံ႐ွာဖြယ္ ႐ုပ္အေပါင္းမွ်သာ ႐ွိတယ္လို႔လည္း ႏွလုံးသြင္းရပါမယ္။
အထက္ကအတိုင္း ႐ႈပြားဆင္ျခင္ေနတာဟာ ဝိပႆနာအတြက္သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္႐ွားပါတယ္။ အေၾကာင္းက ဒီအပိုင္းကို ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူရာတြင္ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သိျမင္ၿပီး တဏွာ ဒိ႒ိ အမွီအစြဲကိုလည္း ကင္းေစႏိုင္တယ္လို႔ ပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ပါ။
ဝိပႆနာျဖစ္ပုံကို ထပ္မံ႐ွင္းျပပါဦးမယ္။
ေယာဂီဟာ ဆံပင္ ေမြးညႇင္း စသျဖင့္ ႐ႈတ့ဲ (ဥပစာ၊ အပၸနာစ်ာန္)စိတ္မ်ားကို တစ္ဖန္မွတ္ၿပီး ဆံပင္ ေမြးညႇင္းစတ့ဲ ႐ုပ္အာ႐ုံန႔ဲတကြ အဲ့ဒီ႐ႈတ့ဲ စ်ာန္စိတ္ရ႕ဲ အျဖစ္အပ်က္ကို ထင္႐ွားသိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို သိျမင္တိုင္း သိျမင္တိုင္း ႐ႈမိတ့ဲ ႐ုပ္အာ႐ုံေပၚျဖစ္ေစ၊ ႐ႈတ့ဲစ်ာန္စိတ္မွာျဖစ္ေစ တဏွာ ဒိ႒ိ အမွီအစြဲ ကင္းေနပါတယ္။ ဒီက့ဲသုိ႔ ႐ႈမွတ္ခ်က္တိုင္း တဏွာ ဒိ႒ိ အမွီအစြဲ ကင္းေစႏိုင္တာမို႔လို႔ ဒီအပိုင္းဟာ ဝိပႆနာ႐ႈပုံျဖစ္ေၾကာင္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူထားပါတယ္။
ဒီအပိုင္းဟာ လာမ့ဲဓာတုမနသိကာရပိုင္းရ႕ဲ အေျခဘူတလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတုမနသိကာရကို ႐ႈမ့ဲသူဟာ ဆိုခ့ဲပါ ၃၂ ေကာ႒ာသကို ႏိုင္နင္းထားဖို႔ လိုမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္း ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××××
ဓာတုမနသိကာရပိုင္း
=============
ဓာတ္မ်ားကို ႏွလံုးသြင္းပုံ
------------------------------
တရားအားထုတ္ဆဲ ေယာဂီဟာ ဓာတ္မ်ားကိုလည္း ေဝဖန္ပိုင္းျခားၿပီး ႏွလုံးသြင္းတတ္ရပါမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဓာတ္ေတြကို ႏွလုံးသြင္းပုံ နည္းနာမ်ား ဆည္းပူးေလ့လာ ထားၾကရပါမယ္။
ေယာဂီဟာ မိမိရ႕ဲ ႐ုပ္အေပါင္းကိုယ္ကို တည္ျမဲ ထားျမဲအတိုင္းပင္ သတၱ၀ါေကာင္ အသက္ေကာင္ မဟုတ္တ့ဲ ဓာတ္သေဘာအေနျဖင့္ စူးစိုက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ငါ့ကိုယ္ထဲမွာ ခက္မာၾကမ္းတမ္းတ့ဲ အမာခံ ပထဝီဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊ ယုိစီး ဖြဲ႔တြယ္တ့ဲ အေပ်ာ့ႏြယ္ အာေပါဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊ ပူေႏြး ေအးၿပီး ရင့္က်က္ ႏူးညံ့ ေစတတ္တ့ဲ အခိုးအေငြ႔ဟန္ ေတေဇာဓာတ္ကတစ္မ်ဳိးန႔ဲ ေတာင့္တင္း ေရြ႔႐ွားတတ္တ့ဲ ေလဆိုတ့ဲ ဝါေယာဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး တို႔ဆိုၿပီး ဓာတ္သေဘာမ်ားသာ ႐ွိေနၾကပါကလားလို႔ စူးစိုက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။
ဥပမာေလးန႔ဲ ယွဥ္တြဲၿပီး ႐ွင္းျပပါဦးမယ္။ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာတ့ဲ ႏြားသတ္သမားျဖစ္ျဖစ္၊ သူ႔တပည့္ျဖစ္ျဖစ္ ႏြားကို သတ္ၿပီး လမ္းဆုံေလးခြမွာ အသား အ႐ုိး အေၾကာ အေရတို႔ကို တစ္ပုံစီ ခြဲပုံျပီး ထိုင္ၾကည့္ေနမယ္။ အဲ့ဒီအခါ ႏြားေကာင္ကို မျမင္ရေတာ့ဘဲ အသားပုံစတာေတြကိုသာ ေတြ႔ရပါမယ္။
အထက္က ဥပမာနည္းတူ ေယာဂီဟာ မိမိကိုယ္ကို သတၱ၀ါေကာင္ အသက္ေကာင္ မဟုတ္ဘူး၊ ဓာတ္ေလးပါးသာ႐ွိတယ္ဆိုၿပီး ထင္ျမင္ယူဆလာႏိုင္တ့ဲအထိ ဓာတ္ေလးပါးကို စူးစိုက္ၿပီး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္ရင္း ဓာတ္ေတြရ႕ဲ ျဖစ္ပ်က္ပုံမ်ားကို သိ႐ွိလာကာ ဓာတ္ေတြေပၚ တဏွာ ဒိ႒ိတို႔ အမွီအစြဲ ကင္းလာပါတယ္။
ဓာတ္ေတြရ႕ဲ သေဘာသဘာဝမ်ားကို သိ႐ွိလာပုံန႔ဲ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာပုံမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆံပင္အစ က်င္ငယ္အဆုံး႐ွိတ့ဲ ၃၂ ပုံတို႔တြင္ ဆံပင္မွ ဦးေဏွာက္တိုင္ေအာင္ေသာ အပုံ ၂၀ ဟာ ခက္မာၾကမ္းတမ္းမႈ လြန္ကဲလို႔ အမာခံ ပထ၀ီဓာတ္မည္တယ္။ အဲ့ဒါေတြန႔ဲ ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ " ခက္မာျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ႏူးညံ့ျခင္း၊ ေခ်ာညက္ျခင္း၊ (ေလးျခင္း၊ ေပါ့ျခင္း၊) ထိပါးျခင္း၊ တည္တ့ံျခင္း၊ ခံလင့္ျခင္း" တို႔ဆိုတ့ဲ သေဘာသဘာဝေတြကို သိလာရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ သေဘာေတြဟာ ပရမတ္ပထဝီဓာတ္အစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
သည္းေျခမွ က်င္ငယ္တိုင္ေအာင္ ၁၂ ပုံဟာ ယုိစီးဖြဲ႔တြယ္မႈ လြန္ကဲလို႔ အရည္ဆိုတ့ဲ အာေပါဓာတ္မည္တယ္။ အဲ့ဒါေတြန႔ဲ ေတြ႔တ့ဲအခါ "အရည္ေပ်ာ္တယ္၊ ယုိစီးတယ္၊ စီးက်တယ္၊ ေလးက်တယ္၊ စိုထိုင္းတယ္၊ ပြေစတယ္၊ ေစးကပ္တယ္၊ ပူးတြဲတယ္၊ ဖြဲ႔တြယ္တယ္၊ လုံးခဲတယ္"ဆိုၿပီး သိလာရတယ္။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ အရာဟာ ပရမတ္ အာေပါအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ သႏၱပၸန = အဖ်ား႐ွိန္ အပူေငြ႔၊
၂။ ဇိရဏ = အသားအေရကို အိုမင္းရင့္ေရာ္ေစတ့ဲ ပကတိကိုယ္ေငြ႔၊
၃။ ဒါဟ = တစ္ကိုယ္လုံး အျပင္းပူေလာင္တ့ဲ အပူေငြ႔၊
၄။ ပါစက = အစာကို ေၾကက်က္ေစတ့ဲ အပူေငြ႔ တို႔ေတြဟာ ပူေႏြးမႈ လြန္ကဲလို႔ အခိုးအေငြ႔ဆိုတ့ဲ ေတေဇာဓာတ္မည္တယ္။ အဲ့ဒါေတြန႔ဲ ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ "ပူမႈ၊ ေႏြးမႈ၊ ေအးမႈ၊ ရင့္က်က္ေစမႈ၊ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ ့ေစမႈ၊ ေပါ့တက္ေစမႈ၊ ေပါ့တက္မႈ" တို႔ကို သိရပါမယ္။ အဲ့ဒီလို သိရတ့ဲ သေဘာဟာ ပရမတ္ ေတေဇာအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ဥဒၶဂၤမ = ေလခ်ဥ္တက္ျခင္းလို အထက္သို႔ ဆန္တက္တ့ဲေလ၊
၂။ အေဓာဂမ = ေအာက္သို႔ စုန္တ့ဲေလ၊
၃။ ကုစၦိသယ = ဝမ္းဗိုက္ထဲတြင္ (အူအျပင္၌) တည္တ့ဲေလ၊
၄။ ေကာ႒ာသယ = အူထဲမွာ တည္တ့ဲေလ၊
၅။ အဂၤမဂၤါႏုသာရီ = အဂၤါႀကီးငယ္တို႔တြင္ ေလွ်ာက္ၿပီး ေကြး ဆန္႔ လႈပ္႐ွားမႈ စတာေတြကို ၿပီးေစတ့ဲေလ၊
၆။ အႆာသပႆာသ = ဝင္သက္ ထြက္သက္ေလ တို႔ေတြဟာ ေတာင့္တင္း လႈပ္႐ွားမႈ လြန္ကဲလို႔ ဝါေယာဆိုတ့ဲ ေလဓာတ္မည္တယ္။ အဲ့ဒါေတြန႔ဲ ေတြ႔ထိတ့ဲအခါ " ေထာက္ကန္တယ္၊ ေတာင့္တင္းတယ္၊ ေလ်ာ့တယ္၊ တည္ၿငိမ္တယ္၊ လႈပ္႐ွားတယ္၊ ေရြ႔႐ွားတယ္၊ ဆြဲတယ္၊ တြန္းကန္တယ္" လို႔ သိတယ္။ အဲ့ဒီ သိရတ့ဲ သေဘာဟာ ပရမတ္ဝါေယာအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဓာတုမနသိကာရမွာ သမထယာနိက ဝိပႆနာျဖစ္ပုံကို တင္ျပပါဦးမယ္။ ဆံပင္အစ ဝင္သက္ ထြက္သက္အဆုံး႐ွိတ့ဲ ၄၂ ပုံတို႔ကို ႐ႈၿပီး ဥပစာရသမာဓိနဲ႔ ျပည့္စုံလာတ့ဲအခါ အဲ့ဒီသမာဓိစိတ္ကို တစ္ဖန္မွတ္ရပါမယ္။ အဲ့ဒီလို ႐ႈမွတ္ရင္း ဆံပင္စတ့ဲ ႐ုပ္အာ႐ုံန႔ဲတကြ အဲ့ဒီသမာဓိစိတ္တို႔ ေပၚမႈ ေပ်ာက္မႈ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ စတာေတြကို ထင္႐ွားသိျမင္လာၿပီး ဥဒယဗၺယဉာဏ္စတ့ဲ ဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
ဝိပႆနာယာနိက ျဖစ္ပုံကိုလည္း တင္ျပပါဦးမယ္။ ကိုယ္ထဲမွာ အထင္အ႐ွား ေတြ႔ထိရာ ေနရာေတြမွာ စူးစိုက္ၿပီး မွတ္လိုက္ရင္ ဓာတ္ေလးပါတို႔ရ႕ဲ လကၡဏ ရသ စတာေတြကို ပိုင္းျခားသိျမင္လာတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကေတာ့ ဒါကိုပဲ ဓာတ္သားေပၚေအာင္ အားထုတ္တယ္လို႔ တင္စားေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။ ဓာတ္သားေတြဆိုတာ ပရမတ္တရားအစစ္ေတြျဖစ္လို႔ ပညတ္န႔ဲ ပရမတ္ကြဲတယ္လို႔လည္း ေခၚၾကပါေသးတယ္။
ဒါ့အျပင္ ထိသိမႈ မွတ္သိမႈန႔ဲတကြ ဓာတ္ေလးပါးတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေတြကိုလည္း ထင္႐ွားစြာ သိျမင္လာၿပီး ဥဒယဗၺယဉာဏ္စတ့ဲ ဉာဏ္စဥ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
၀ိပႆနာယာနိက သမားမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူရေစရန္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ဓာတ္ ၄ ပါးလကၤာေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
၁။ ပထ၀ီဓာတ္
ၾကမ္းတမ္း မာခက္၊ ေခ်ာညက္တစ္လီ၊
တည္ရာကိစၥ၊ သူကျပဳသည္။
ခံလင့္ေစာင့္ေရး၊ ေပါ့ေလးထင္သည္၊
ပထ၀ီဓာတ္၊ သိမွတ္ျမတ္ေယာဂီ။
၂။အာေပါဓာတ္
အရည္တစ္နည္း၊ ယုိစီးတစ္မည္၊
စိုထိုင္း ဖြံ႕ထြား၊ တိုးပြားေစသည္။
ေစးကပ္ ပူးတြဲ၊ လုံးခဲထင္သည္၊
(ေလးလ်က္က်သြား၊ ဉာဏ္အားထင္သည္၊)
အာေပါဓာတ္၊ သိမွတ္ျမတ္ေယာဂီ။
၃။ေတေဇာဓာတ္
အပူ အေအး၊ ပူေႏြးတစ္မည္၊
ပူေငြ႕ေပးလ်က္၊ ရင့္က်က္ေစသည္။
ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၊ ဆင့္ေလာင္းေပသည္၊
(ေပါ့လ်က္ ေပါ့လ်က္၊ ႂကြတက္ထင္သည္၊)
ေတေဇာဓာတ္၊ သိမွတ္ျမတ္ေယာဂီ။
၄။ ဝါေယာဓာတ္
ေထာက္ကန္ ေတာင့္တင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္းတစ္မည္၊
ယိမ္းယိုင္ လႈပ္႐ွား၊ ေ႐ြ႕သြားတတ္သည္။
သူလိုရာဘက္၊ တြန္းလ်က္ေဆာင္သည္၊
ဝါေယာဓာတ္၊ သိမွတ္ျမတ္ေယာဂီ။
ဓာတုမနသိကာရပိုင္း ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××
နဝသိဝထိကပိုင္းမ်ား
=============
သိဝထိကန႔ဲစပ္ သိမွတ္စရာ
----------------------------------
ကာယာႏုပႆနာမွာ နဝသိဝထိက အပိုင္းမ်ား ၉ ပိုင္းပါ႐ွိတယ္။ ႐ႈရမ့ဲ အာ႐ုံေတြ ကြဲျပားေနၾကဟန္မ်ားအတြက္ ဒီသုိ႔ ၉ ပိုင္း ခြဲျခားထားရပါတယ္။ ႐ႈပုံ ဆင္ျခင္ပုံမ်ားက အတူတူ ျဖစ္ေနၾကလို႔ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုထဲမွာပဲ အာ႐ုံကြဲေတြ ပါဝင္ေအာင္ ထည့္သြင္းၿပီး တင္ျပသြားပါမယ္။
သိဝထိကပိုင္းေတြဟာ မိမိကိုယ္ကို သူေသေကာင္ သူေသပုပ္ေကာင္ အ႐ုိးစု အ႐ိုးမႈန္႔ စသျဖင့္ ႏႈိင္းဆဆင္ျခင္ရန္ နည္းနာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အ႒ကထာထဲက မဟာသိဝမေထရ္ရ႕ဲ အဆိုအရ အာဒီနဝါႏုပႆနာ = မိမိကိုယ္မွာ ႐ွိတ့ဲအျပစ္ေတြကို ထင္ျမင္လာေအာင္ ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရန္ျဖစ္ပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးကေတာ့ တမင္တကာ ႏႈိင္းဆဆင္ျခင္ၿပီး ထင္ျမင္လာတ့ဲ အသုဘနိမိတ္ေတြျဖစ္ေစ၊ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရင္း မိမိကိုယ္ကို သူေသေကာင္စတ့ဲ အသုဘနိမိတ္ေတြအျဖစ္ ထင္ျမင္လာရင္ျဖစ္ေစ "ျမင္တယ္ ျမင္တယ္"လို႔သာ ႐ႈမွတ္ရန္ ၫြန္ၾကားထားပါတယ္။
ဘယ္လိုနည္းေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ ထင္ျမင္လာတ့ဲ ပုံသ႑ာန္အာ႐ုံေတြဟာ ႐ုပ္အစစ္မဟုတ္ဘဲ အမည္ပညတ္မွ်သာျဖစ္ေနေပမ့ဲ အာကာသပညတ္လို မွီရာအထည္ျဒဗ္ လုံးဝကင္းတာမဟုတ္။ ဆင္ျခင္ ႐ႈမွတ္ေနသူမွာ တကယ္ပင္ ျဖစ္ပ်က္သြားသလို ထင္ထင္႐ွား႐ွား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဲ့ဒါကို ျမင္သိေနတ့ဲ မေနာဝိဉာဏ္စိတ္ဟာ ပရမတ္တရားအစစ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေပၚလာတ့ဲ ပုံသ႑ာန္န႔ဲတကြ ျမင္သိစိတ္တို႔ ေပၚမႈ ေပ်ာက္မႈ၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေတြကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းဟာ ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသိဝထိကပိုင္းေတြအရ သမုဒယဓမၼာ ႏုပႆီစသည္ ျဖစ္ပါတယ္။
အပိုင္းေတြအရ ခြဲျပထားတ့ဲ ပုံသ႑ာန္မ်ားက ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။
၁။ သုသာန္မွာ စြန္႔ပစ္ထားၿပီး ၁ ရက္လြန္၊ ၂ ရက္လြန္၊ ၃ ရက္လြန္ၿပီး ဖူးဖူးေရာင္ မူလပုံစံပ်က္ၿပီး ညဳိညိဳမည္းမည္း ျပည္တရႊဲရႊဲ ယုိစီးေနတ့ဲ သူေသေကာင္ကို ေတြ႔ျမင္ရသလို မိမိကိုယ္ကို ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။
ငါဟာ ဒီလူေသေကာင္လို ဖူးဖူးေရာင္ျခင္းစတ့ဲ သေဘာ႐ွိတယ္။ ဖူးဖူးေရာင္တ့ဲ အေကာင္ပုပ္ ဧကန္ျဖစ္ရပါမယ္။ ဒီသေဘာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါတကားလို႔ ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။ မိမိကိုယ္ကိုအျပင္ သူတစ္ပါးတို႔ရ႕ဲ ႐ုပ္ေတြကိုလည္း နည္းတူပင္။
၂။ သုသာန္မွာ စြန္႔ပစ္ထားၿပီး က်ီး စြန္ လင္းတ ဘုံမတီးငွက္ ေခြး က်ား က်ားသစ္ ေျမေခြး ပိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ေတြ ကိုက္ခဲစားေသာက္ထားတ့ဲ သူေသေကာင္ကို ေတြ႔ျမင္ရသလို မိမိကိုယ္ကို ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။
ငါ့ကိုယ္ဟာ ဒီလူေသေကာင္လို က်ီးစတ့ဲ သတၱ၀ါအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ရ႕ဲ ခဲစားခံရမ့ဲ သေဘာ႐ွိတယ္။ ဧကန္လည္းပဲ ခဲစားခံရပါမယ္။ ဒီလို ခဲစားခံရမွာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါတကားလို႔ ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။ သူတစ္ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္ကိုလည္း နည္းတူပင္ ႐ႈရပါမယ္။
၃။ သုသာန္မွာ စြန္႔ပစ္ထားၿပီး အသား အေသြး၊ အႂကြင္းအက်န္ေတြန႔ဲတကြ အေၾကာမ်ားန႔ဲ တြဲစပ္ထားတ့ဲ သူေသေကာင္ကို ေတြ႔ျမင္ရသလို မိမိကိုယ္ကို ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။
ငါ့ကိုယ္ဟာ အ႐ုိးစုျဖစ္ျခင္း သေဘာ႐ွိတယ္။ ဧကန္လည္းပဲ အ႐ုိးစုျဖစ္ရဦးမယ္။ အဲ့ဒီလို အ႐ုိးစုျဖစ္ရမွာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါတကားလို႔ မိမိကိုယ္ကို ႏႈိင္းဆသမႈ ဆင္ျခင္႐ႈရပါမယ္။ သူတစ္ပါးတို႔ရ႕ဲ ကိုယ္ကိုလည္း နည္းတူပင္ ႐ႈရပါမယ္။
*** ေနာက္ထပ္ ေရးသားတင္ျပမ့ဲ အခ်က္ေတြမွာလည္း ဆင္ျခင္ပုံမ်ားက တူေလၿပီျဖစ္လို႔ အခ်က္အလက္ေတြကိုသာ နံပါတ္စဥ္အတိုင္း တင္ျပသြားပါမယ္။
၄။ အသားကင္းၿပီး ေသြးႂကြင္းမွ် လူးကပ္ကာ အေၾကာေတြန႔ဲ ဖြဲ႔တြယ္ထားတ့ဲ အ႐ုိးစုသူေသေကာင္။
၅။ အသားအေသြး လုံးဝကင္းၿပီး အေၾကာေတြန႔ဲ ဖြဲ႔တြယ္ထားတ့ဲ အ႐ုိးစုသူေသေကာင္။
၆။ အဆက္ေတြ ျပဳတ္ထြက္ကုန္ၿပီး ဟိုဟိုဒီဒီ ကစင့္ကရဲ ျပန္႔က်ဲေနတ့ဲအ႐ုိးေတြ တစ္ေနရာစီမွာ ျပန္႔က်ဲေနၾကပါတယ္။ တစ္ခုခ်င္းစီ နာမည္ေတြ တပ္ျပထားပါတယ္။
လက္႐ုိး၊ ေျခ႐ုိး၊ ေျခမ်က္စိ႐ုိး၊ ေျခသလံုး႐ုိး၊ ေပါင္႐ုိး၊ တင္ပါး႐ုိး၊ နံ႐ုိး၊ ေက်ာ႐ုိး၊ ပခုံး႐ုိး၊ လည္ပင္း႐ုိး၊ ေမး႐ုိး၊ သြား႐ုိး၊ ဦးေခါင္း႐ုိး။
၇။ ခ႐ုသင္းလို ေဖြးေဖြးျဖဴေနတ့ဲ အ႐ုိးေတြ။
၈။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္သြားလို႔ ေဟာင္းျမင္းကုန္တ့ဲ အ႐ုိးေတြ။
၉။ ေဆြးျမည့္ကုန္လို႔ အမႈန္႔မႈန္႔ျဖစ္ေနတ့ဲ အ႐ုိးေတြ။
နဝသိဝထိကပိုင္းမ်ား ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××
ကာယာႏုပႆနာန႔ဲစပ္ အထူးမွတ္ဖြယ္
-----------------------------------------------
၁။ ကာယာႏုပႆနာ ၁၄ ပိုင္းတို႔တြင္ အာနာပါနပိုင္းန႔ဲ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္းတို႔သာ အပၸနာစ်ာန္ကို ရ႐ွိေစႏိုင္ပါတယ္။
၂။ သိဝထိက ၉ ပိုင္းတို႔ကား အာဒီနဝါႏုပႆနာမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
၃။ အာနာပါနပိုင္းန႔ဲ ပဋိကူလမနသိကာရပိုင္းတို႔မွ ႂကြင္းက်န္တ့ဲ ၁၂ ပိုင္းတို႔ကား ဥပစာရစ်ာန္ကိုသာ ရ႐ွိေစႏိုင္ပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက ဒီ ၁၂ ပိုင္းကို ေဒသနာန႔ဲအညီ အားထုတ္ေနတ့ဲ ေယာဂီမွာ ဥပစာစ်ာန္ေခၚ ဥပစာရသမာဓိျဖစ္ေပၚလာၿပီး စိတၱဝိသုဒၶိစခန္းအတြက္ ၿပီးျပည့္စံုသြားေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီဥပစာရသမာဓိဟာ ဝိပႆနာအရာမွာ ဝိပႆနာခဏိကသမာဓိေခၚဆိုၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ၿပီးပါၿပီ။
××××××××××××××××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၂-၃ /၂ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment