Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၁၂)

(၁၂)
ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္​
================

ဓမၼာႏုပႆနာကို ​ေဟာရျခင္​းအ​ေၾကာင္​း
=========================
(က) ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ ႐ုပ္​နာမ္​ႏွစ္​ပါးတို႔တြင္​ ႐ုပ္​ကို သီးသန္​႔သိမ္​းဆည္​းျပခ့ဲတယ္​။ ​ေ၀ဒနာန႔ဲ စိတၱာႏုပႆနာတို႔ျဖင္​့ နာမ္​ကို သီးသန္​႔သိမ္​းဆည္​းျပခ့ဲပါတယ္​။ ႐ုပ္​နာမ္​ႏွစ္​ပါးတို႔ကို ​ေရာႁပြမ္​းၿပီး သိမ္​းဆည္​းရန္​အလို႔ငွာ ဓမၼာႏုပႆနာကို ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။

(ခ) တစ္​နည္​း​ေသာ္​ ခႏၶာငါးပါးတို႔တြင္​ ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ ႐ူပကၡႏၶာကို သိမ္​းဆည္​းပါတယ္​။ ​ေ၀ဒနာႏုပႆနာန႔ဲ ​ေ၀ဒနာကၡႏၶာကို သိမ္​းဆည္​းပါတယ္​။ စိတၱာႏုပႆနာန႔ဲ ၀ိညာဏကၡႏၶာကို သိမ္​းဆည္​းပါတယ္​။ က်န္​​ေနတ႔ဲ သညာကၡႏၶာန႔ဲ သခၤါရကၡႏၶာတို႔ကို သိမ္​းဆည္​းရန္​အလို႔ငွာ ဓမၼာႏုပႆနာကို ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။

ပါ၀င္​တ့ဲ အပိုင္​းမ်ား

ဓမၼာႏုပႆနာကို အပိုင္​းႀကီး ငါးပိုင္​းတို႔ျဖင္​့ ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။ ယင္​းတို႔မွာ
၁။ နီ၀ရဏပိုင္​း
၂။ ခႏၶာပိုင္​း
၃။ အာယတနပိုင္​း
​၄။ ​ေဗာဇၥ်င္​ပိုင္​း
၅။ သစၥာပိုင္​းတို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

အထက္​မွာ ဆိုခ႔ဲတ့ဲ သိမ္​းဆည္​းပုံ​ေတြအတိုင္​း အပိုင္​းမခြဲဘဲ အပိုင္​းခြဲတ့ဲအခါ သီးျခားျဖစ္​​ေနတာဟာ က်င္​့ႀကံအားထုတ္​ပုံအတြက္​ အ​ေလး​ေပးထားျခင္​းလို႔ ဆိုရပါမယ္​။ အပိုင္​း​ေတြကို ​ေလ့လာမွတ္​သားၿပီး အလ်ဥ္​းသင္​့သလို အားထုတ္​သြားပါက ​ေ႐ွ႔မွာ ဆိုခ႔ဲၿပီး အႏုပႆနာ သုံးမ်ဳိးကို ဆက္​စပ္​​ေပးျခင္​း၊ ႐ုပ္​နာမ္​တို႔ရ႕ဲ ဆက္​စပ္​ပတ္​သက္​မႈမ်ားကို နားလည္​လာျခင္​း၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာျခင္​း စတာ​ေတြ ျဖစ္​ပါမယ္​။

အထူးမွတ္​ရမွာက ဓမၼာႏုပႆနာဟာ ပါရမီ႐ွင္​မဟုတ္​သူမ်ားအတြက္​ ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​းအျဖစ္​ ထားလို႔မရျခင္​းပါ။ ပင္​တိုင္​ကမၼ႒ာန္​းကို ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း ၾကားျဖတ္​​ေပၚလာတ့ဲ အ​ေျခအ​ေနကို ​ေပၚလာတ့ဲအတိုင္​း ႐ႈမွတ္​ျခင္​းကိစၥ အ​ေတာ္​မ်ားမ်ားဟာ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒီအႏုပႆနာဟာ ​ေ႐ွ႔အႏုပႆနာ သုံးမ်ဳိး​ကို အားထုတ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ ရ႐ွိလာတ့ဲ သမာဓိ​ေတြကို ၀ိပႆနာဉာဏ္​အျဖစ္​ ​ေျပာင္​းလဲ​ေပးျခင္​း တာ၀န္​ကို အဓိက စြမ္​း​ေဆာင္​ပါတယ္​။ ၀ိပႆနာဉာဏ္​အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာၾကဖို႔ အ​ေသးစိတ္​ ႐ႈမွတ္​ရတ႔ဲအပိုင္​းလို႔လည္​း ဆိုႏိုင္​ပါတယ္​။

နီ၀ရဏပိုင္​း
========

ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏ
===========
လိုခ်င္​ႏွစ္​သက္​မႈ တဏွာ​ေလာဘ မွန္​သမွ်ကို ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏ​ေခၚပါတယ္​။ အ့ဲဒီနီ၀ရဏဟာ မိမိရ႕ဲ ကိုယ္​တြင္​းသႏၲာန္​မွာ  ႐ွိ​ေနရင္​ ငါ့မွာ ကာမစၦႏၵ႐ွိတယ္​၊ ျဖစ္​တယ္​လို႔ အျပားအားျဖင္​့ သိတယ္​။ ကာမစၦႏၵ မ႐ွိရင္​လည္​း မ႐ွိလို႔ သိတယ္​။

အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရ​ေၾကာင္​့ နကိုယ္​က မျဖစ္​​ေသးတ့ဲ ကာမစၦႏၵ ျဖစ္​လာတယ္​။ အ့ဲဒီ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရ​ဆိုတ႔ဲ အေၾကာင္​းကိုလည္​း သိတယ္​။

​အေယာနိ​ေသာ မနသိကာရအတြက္​ အ႒ကထာအဖြင္​့န႔ဲအတူ သတ္​မွတ္​ခ်က္​၊ ​ေကာက္​ႏႈတ္​ခ်က္​မ်ားကိုလည္​း တင္​ျပပါဦးမယ္​။

အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာ​ေရာနာမ အႏုပါယမနသိကာ​ေရာ ဥပၸထမနသိကာ​ေရာ၊ အနိ​ေစၥ နိစၥႏၱိဝါ ဒု​ေကၡ သုခႏၱိဝါ အနတၱနိ အတၱာတိဝါ အသု​ေဘ သုဘႏၱိဝါ မနသိကာ​ေရာ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၆၈)

အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရဆိုတာ လိုလားအပ္​တ့ဲ စီးပြားခ်မ္​းသာကို ရရန္​အ​ေၾကာင္​းမွန္​ မဟုတ္​တ့ဲ ႏွလုံးသြင္​းမႈပါ။ (အာကခၤ ိတႆ ဟိတသုခႆ ပတၱိယာ အႏုပါယဘူ​ေတာ မနသိကာ​ေရာ။ ဋီကာ) လမ္​းမွားျဖစ္​တ့ဲ ႏွလုံးသြင္​းပါ။ မၿမဲကို ၿမဲ၊ ဆင္​းရဲကို ခ်မ္​းသာ၊ ငါ​ေကာင္​မဟုတ္​တာကို ငါ​ေကာင္​​၊ မတင္​့တယ္​တာကို တင္​့တယ္​လို႔ ႏွလုံးသြင္​းမႈပါ။

ဆိုလိုတာက ဒါြရ ၆ ပါးမွာ ထင္​လာတ့ဲ ႐ုပ္​နာမ္​ကို ၿမဲဟန္​၊ ခ်မ္​းသာ​ေကာင္​းစားဟန္​၊ အလို႐ွိတိုင္​း ၿပီး​ေစႏိုင္​တ့ဲ ငါ​ေကာင္​ဟုတ္​​ဟန္​၊ လွပတင္​့တယ္​ဟန္​ အ​ေနအားျဖင္​့ ႏွလုံးသြင္​းတာဟာ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရပါ။ ႐ႈမွတ္​မႈကင္​း​ၿပီး ​ေရာက္​တတ္​ရာရာ အလို႐ွိတိုင္​း ႏွလုံးသြင္​းမႈမ်ားဟာ လိုလားအပ္​တ့ဲ စီးပြားခ်မ္​းသာအစစ္​ ၀ိပႆနာ မဂ္​ ဖိုလ္​တို႔ကို မျဖစ္​​ေစႏိုင္​၊ အက်ဳိးမ့ဲကိုသာ ျဖစ္​ေစႏိုင္​တာ​ေၾကာင္​့ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရပါ။

ဒီအတြက္​ ​ေနာက္​​ေနာက္​​ေသာ ၀ီထိဆိုင္​ရာ အကုသုိလ္​တို႔ရ႕ဲ အ​ေၾကာင္​းကို ဆိုလိုရင္​ ​ေ႐ွး​ေ႐ွး၀ီထိမွာ ပါ၀င္​တ့ဲ အာ၀ဇၨန္​းန႔ဲ အကုသုိလ္​​ေဇာအ​ေပါင္​းကို ​ေကာက္​ယူရပါမယ္​။ တစ္​ခုတည္​းျဖစ္​တ့ဲ အကုသိုလ္​တို႔ရ႕ဲ အ​ေၾကာင္​းကို ဆိုလိုရင္​​ေတာ့ အာ၀ဇၨန္​းကိုသာ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရလို႔ ယူရပါတယ္​။

အ​ေယာနိ​ေသာ​ေၾကာင္​့ အကုသိုလ္​ျဖစ္​ပုံကိုလည္​း အနည္​းငယ္​႐ွင္​းျပပါဦးမယ္​။

ဒါြရ ၆ ပါးမွာ အာ႐ုံထင္​လာတ့ဲအခါ ခ်စ္​စရာလား မုန္​းစရာလားလို႔ ဆင္​ျခင္​တ့ဲ အာ၀ဇၨန္​းဟာ နည္​းလမ္​းမွားအတိုင္​း ႏွလုံးသြင္​းရင္​းျဖစ္​။ တ​ေစၦ​ေၾကာက္​တတ္​သူ၊ တစ္​ဦးဦးကို ​ေျမႇာ္​တ့ဲသူတို႔ဟာ အၿမဲသံသယန႔ဲ စူးစမ္​းသလိုပါတ့ဲ။ ပဥၥဒါြရမွာ အ့ဲဒီအာ၀ဇၨန္​းန႔ဲ ​ေလ်ာ္​တ့ဲ သမၸဋိစၦိဳင္​း သႏၱီရဏစိတ္​တို႔ျဖစ္​ၿပီးရင္​ ၀ု​ေ႒ာစိတ္​က ခ်စ္​ဖြယ္​ မုန္​းဖြယ္​ အ​ေနအားျဖင္​့ ဆုံးျဖတ္​တယ္​။ ဒီ​ေနာက္​ ​ေလာဘ ​ေဒါသ ​ေမာဟ ​ေဇာတို႔ ျဖစ္​ၾက​ေလတယ္​။ မ​ေနာဒါြရမွာလဲ ခ်စ္​ဖြယ္​ မုန္​းဖြယ္​စတ့ဲ အ​ေနအားျဖင္​့ အာ၀ဇၨန္​းစိတ္​ရ႕ဲ ႏွလုံးသြင္​းအား​ေလ်ာ္​စြာပဲ အကုသိုလ္​​ေဇာမ်ား ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။ ဒါ​ေတြဟာ အ​ေယာနိ​ေသာက စတ့ဲ အကုသိုလ္​ျဖစ္​ပုံမ်ားပါ။

အႏွစ္​ခ်ဳပ္​​ေတာ့ သမထ ၀ိပႆနာမွ လြတ္​ခိုက္​ ဒါြရ ၆ ပါးမွာ ႐ုပ္​နာမ္​​ေတြကို နိစၥ သုခ အတၱ သုဘအ​ေနန႔ဲ ႏွလုံးသြင္​းမိတတ္​ၾကတယ္​။ အ့ဲဒါဟာ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရျဖစ္​ပါတယ္​။ အကုသုိလ္​မွန္​သမွ်ရ႕ဲ ​ေပါက္​ဖြားရာ မူလအ​ေၾကာင္​းရင္​းပါ။ ဒီ​ေနရာအတြက္​ကား သုဘလို႔ ႏွလုံးသြင္​းမိျခင္​းက ပဓာနျဖစ္​ပါတယ္​။

​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရ​ေၾကာင္​့ နကိုယ္​က ျဖစ္​​ေနတ႔ဲ ကာမစၦႏၵကို  တဒဂၤ ၀ိကၡမ႓နပဟာန္​တို႔ျဖင္​့ ပယ္​ႏိုင္​ခ့ဲတယ္​။ အ့ဲဒီလို ပယ္​​ေပးႏိုင္​တ့ဲ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​းကိုလည္​း သိတယ္​။

အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​ရ႕ဲ ​(ဒီ။႒။ ၂။ ၃၆၈) ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရ ဖြင္​့ဆိုခ်က္​​ေတြက မွတ္​သားစရာ အလြန္​​ေကာင္​းပါတယ္​။ မွတ္​သားလိုသူတို႔အတြက္​ ​ေအာက္​မွာ ​ေ႐ြးထုတ္​ တင္​ျပအပ္​ပါတယ္​။

​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရဆိိုတာ လိုလားအပ္​​ေသာ အ​ေၾကာင္​းမွန္​၊ နည္​းမွန္​ျဖစ္​တ့ဲ ႏွလုံးသြင္​းမႈပါ။ လမ္​းမွန္​ျဖစ္​တ့ဲ ႏွလုံးသြင္​းျခင္​းပါ။ မၿမဲတာကို မၿမဲ၊ ဆင္​းရဲတာကို ဆင္​းရဲ၊ ငါ​ေကာင္​ မဟုတ္​တာကို ငါ​ေကာင္​မဟုတ္​၊ မတင္​့တယ္​တာကို မတင္​့တယ္​လို႔ ႏွလုံးသြင္​းျခင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

​မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္​းက်မ္​း ။ပ။ ၄၁၂ မွာ ၀ိပႆနာန႔ဲဆိုင္​တ့ဲ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရကို ႏွစ္​မ်ဳိး ထပ္​ျပထားတယ္​။ ယင္​းတို႔ကား ​ေအာက္​ပါအတိုင္​းပင္​ ျဖစ္​ပါ​ေတာ့တယ္​။

"ျဖစ္​ဆဲ ႐ုပ္​နာမ္​တို႔ကို သဘာ၀လကၡဏာစသည္​ အလိုအားျဖင္​့၎၊ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈ၊ အနိစၥလကၡဏာ စသည္​တို႔ အလိုအားျဖင္​့၎ ႏွလုံးသြင္​းမႈ၊ ႐ႈမွတ္​မႈ၊ သိမႈသည္​ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရမည္​၏။ ပစၥကၡဉာဏ္​ ရင္​့​ေသာအခါ၌ မ်က္​​ေမွာက္​မျမင္​အပ္​​ေသာ ႐ုပ္​နာမ္​တို႔ကို ျမင္​အပ္​ၿပီး​ေသာ ႐ုပ္​နာမ္​တို႔ႏွင္​့ ႏႈိင္​းဆ၍ ႐ႈဆင္​ျခင္​မႈ၊ ဆုံးျဖတ္​မႈသည္​လည္​း ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရပင္​တည္​း။ ​ေနာက္​​ေနာက္​ ၀ိပႆနာဉာဏ္​ထူးမ်ားႏွင္​့ မဂ္​ဖိုလ္​ဟူ​ေသာ အစီးအပြားကို ရရန္​ နည္​းလမ္​းမွန္​ျဖစ္​​ေသာ ႏွလုံးသြင္​းမႈဟု ဆိုလို၏။"

ဆက္​လက္​ၿပီး ဆ​ရာေတာ္​ႀကီးက ဋီကာဆရာ​ေတာ္​ရ႕ဲ အဆုိုကို ထပ္​မံ ထုတ္​ျပၿပီး အ႒ကထာဋီကာတို႔ရဲ႕ ဖြင္​့ဆုိပုံမ်ားကိုလည္​း သုံးသပ္​ျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။ ယင္​းတို႔ကား ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

​ေ႐ွး​ေ႐ွး၀ီထိ၌ျဖစ္​​ေသာ အာ၀ဇၨန္​းႏွင္​့ ၀ိပႆနာ​ေဇာကို ​ေနာက္​​ေနာက္​၀ီထိတို႔၌ ကုသုိလ္​တို႔၏ အ​ေၾကာင္​းျဖစ္​​ေသာ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရဟု ယူအပ္​၏။ (ဒီ။ ဋီ။ ၂။ ၃၂၄) မ်ားစြာ​ေသာ အ႒ကထာဋီကာတို႔၌ကား တခုတည္​း​ေသာ ၀ီထိအတြင္​း၌ျဖစ္​​ေသာ ကုသိုလ္​ အကုသိုလ္​တို႔၏ အ​ေၾကာင္​းကို ရည္​၍ အာ၀ဇၨန္​းကိုသာ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရ၊ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရဟု ျပဆိုကုန္​၏။ အရာအား​ေလ်ာ္​စြာ ျပဆိုၾကသည္​ဟု မွတ္​ရာ၏။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အသုဘအ​ေနအားျဖင္​့ ႐ႈျမင္​တာဟာ ၀ိပႆနာ၊ အသုဘအ​ေနအားျဖင္​့ ႏွလုံးသြင္​းတာ သမထျဖစ္​တယ္​။ ကာမစၦႏၵကို အနိစၥစသည္​န႔ဲ ႐ႈျမင္​ ႏွလုံးသြင္​းလိုက္​ရင္ ကာမစၦႏၵဟာ တဒဂၤ ၀ကၡမ႓နအားျဖင္​့ ၿငိမ္​းသြားပါတယ္​။

ဆိုခ႔ဲတာ​ေတြက ပါဠိ​အ႒ကထာလာအတိုင္​း ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏကို ဓမၼာႏုပႆနာ ႐ႈပုံျဖစ္​ပါတယ္​။ အ့ဲဒါ​ေတြကို မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက လက္​​ေတြ႕က်က် ႐ႈမွတ္​ပုံကို ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ၫြန္​ျပ​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။

လိုခ်င္​တပ္​မက္​မႈ ျဖစ္​​ေပၚလာရင္​ ျဖစ္​​ေပၚလာတ့ဲအတိုင္​း လိုခ်င္​တယ္​၊ တပ္​မက္​တယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​ရပါမယ္​။ တစ္​ခ်က္​၊ ႏွစ္​ခ်က္​​ေလာက္​ မွတ္​လိုက္​လို႔႐ွိရင္​ လိုခ်င္​တပ္​မက္​မႈ ​ေပ်ာက္​သြားတယ္​။ ​ေပ်ာက္​သြားတာကို သိရရင္​လည္​း သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ ဆက္​ကာဆက္​ကာ မွတ္​​ေနရင္​း ဉာဏ္​ထက္​သူက်​ေတာ့ အ​ေယာနိ​ေသာ၊ ​ေယာနိ​ေသာတို႔ဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​းရင္​း​ေတြကိုပါ သိသြားႏိုင္​ပါတယ္​။

ဒီကာမစၦႏၵအရာမွာ လိုခ်င္​တယ္​၊ တပ္​မက္​တယ္​လို႔ မွတ္​ျခင္​းန႔ဲ သိတာကို သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ မွတ္​ျခင္​းတို႔ဟာ လိုရင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

ပါဠိ​ေတာ္​မွာ "ယထာစ ပဟီနႆ ကာမစၦႏၵႆ အာယတိ ံ အႏုပၸာ​ေဒါ ​ေဟာတိ။ တဥၥ ပဇာနာတိ။" ဆိုၿပီး အဆက္​ လာပါတယ္​။

တဒၤဂ၊ ၀ိကၡမၻနပဟာန္​​ေတြန႔ဲ ပယ္​အပ္​ၿပီးတ့ဲ ကာမစၦႏၵကို ​ေနာင္​အခါ လုံး၀မျဖစ္​​ေပၚ​ေစႏိုင္​​ေတာ့တ့ဲ အရိယာမဂ္​ဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​း႐ွိတယ္​။ အ့ဲဒီမဂ္​ကိုလည္​း သိရပါမယ္​တ့ဲ။

အထက္​က ပါဠိ​ေတာ္​အရဆိုရင္​ ကာမစၦႏၵကို အၿပီးပယ္​သတ္​တ့ဲ အရိယာမဂ္​ကိုလည္​း သိ​ေ​န​ေစျခင္​းပါ။ အ့ဲဒီမဂ္​က အရဟတၱမဂ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ သို႔ျဖစ္​လို႔ ရဟႏၱာျဖစ္​ၿပီး​ေသာ ပုဂၢဳိလ္​ဟာ ကာမစၦႏၵ လုံး၀ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​း​ေၾကာင္​းျဖစ္​တ့ဲ အရဟတၱမဂ္​ကို မ်က္​​ေမွာက္​သိတယ္​လို႔ ဆိုရမွာပင္​။ ရဟႏၱာမျဖစ္​​ေသးတ့ဲ ​ေယာဂီ​ေတြမွာဆိုရင္​ ကာမစၦႏၵ ပယ္​ပုံကို တဒၤဂန႔ဲ ၀ိကၡမၻနပဟာန္​အခိုက္​​ေတြမွာ သုစိႏၱာတို႔န႔ဲသာ သိႏိုင္​ပါမယ္​။

ဒီကာမစၦႏၵန႔ဲ ​ေနာက္​လာမ့ဲ ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏ ႏွစ္​မ်ဳိးတို႔ကို မျဖစ္​​ေပၚလာ​ေအာင္​ ၾကဳိတင္​ကာကြယ္​ၿပီး ႐ႈမွတ္​ထားလို႔လည္​း ရပါ​ေသးတယ္​။ အာယတနပိုင္​းလာ ႐ႈမွတ္​မႈမ်ားန႔ဲ ကာကြယ္​ရပါမယ္​။ ဒီနီ၀ရဏ ႏွစ္​ပါးမျဖစ္​​ေအာင္​ ႐ႈမွတ္​ပုံ အ​ေသးစိတ္​ကို​ေတာ့ အာယတနပို္​င္​းက်မွ အျပည္​့အစုံတင္​ျပသြားပါမယ္​။

ကာမစၦႏၵကို အၿပီးမပယ္​ႏိုင္​​ေသးခင္​န႔ဲ အၿပီးပယ္​ၿပီး အပိုင္​းႏွစ္​ခုကို နား​ေထြးသြားမွာစိုးလို႔ အခန္​းခြဲၿပီး ​ေရးလိုက္​ရပါတယ္​။ စင္​စစ္​မွာလည္​း အခု​ေရးတ့ဲ အခန္​းဟာ သာမန္​​ေယာဂီတို႔အတြက္​ ဗဟုသုတအလို႔ငွာသာ အသုံး၀င္​ပါမယ္​။ သုိ႔​ေပမင္​့ ရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္​တို႔အား အၾကည္​ညိဳတက္​​ေစျခင္​း အာနိသင္​​ေတာ့ ယူမယ္​ဆိုရင္​ ယူႏိုင္​ပါတယ္​

ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏ
==========

ဒီနီ၀ရဏကို သိပုံအဆင္​့ဆင္​့ ​ေဟာ​ေတာ္​မူရာတြင္​ ​ေ႐ွ႔ပိုင္​းအားလုံးဟာ ကာမစၦႏၵန႔ဲ တူ​ေနပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ အက်ယ္​မ​ေရး​ေတာ့ဘဲ မတူတ႔ဲ ​ေနာက္​ဆုံးပို္​င္​းန႔ဲ ထူးျခားတ့ဲ ဖြင္​့ဆိုခ်က္​​ေတြကိုသာ ​ေရးသြားပါမယ္​။

ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏကို အနာဂါမိမဂ္​ျဖင္​့ အၿပီးတိုင္​ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းပါတယ္​။ အ့ဲဒီမဂ္​ကို အနာဂါမ္​ပုဂၢဳိလ္​က မ်က္​​ေမွာက္​သိပါတယ္​။ ဆိုလိုတာက ဗ်ာပါဒ အၿပီးတိုင္​ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းပုံကို အနာဂါမ္​ျဖစ္​ခါမွ သိႏိုင္​မယ္​လို႔ ျဖစ္​ပါတယ္​။ အနာဂါမ္​မျဖစ္​​ေသးတ့ဲ အျခား​ေယာဂီတို႔မွာကား သုစိႏၱာအ​ေနန႔ဲသာ သိၾကရပါတယ္​။

စိတ္​ဆိုးမႈ၊ စိတ္​ပ်က္​မႈ၊ ညႇဥ္​းဆဲသတ္​ျဖတ္​လိုမႈ၊ ဖ်က္​ဆီးလိုမႈတို႔ဆိုတ႔ဲ ​ေဒါသ​​ေတြဟာ ဗ်ာပါဒမည္​ပါတယ္​။ စိတ္​ဆိုး စိတ္​ပ်က္​စရာ တစ္​ခုခုကို နိစၥ၊ သုခ၊ အတၱ၊ သုဘလို႔ ထင္​မွတ္​ၿပီး စိတ္​ဆိုးစရာ​ေကာင္​းတယ္​လို႔ ႏွလုံးသြင္​းမိျခင္​း၊ မွတ္​ခ်က္​ျပဳမိျခင္​း​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာတတ္​ပါတယ္​။ သို႔ျဖစ္​လို႔ စိတ္​ဆိုးစရာ ​ေကာင္​းတယ္​လို႔ ႏွလုံးသြင္​းမႈဟာ ဒီ​ေနရာအတြက္​ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသီကာရျဖစ္​ပါတယ္​။

အ႒ကထာ ဆရာ​ေတာ္​က ဗ်ာပါဒကို တိုက္​႐ိုက္​ပယ္​ပုံမ်ား ျပဆိုထားပါ​ေသးတယ္​။ ၀ိပႆနာက်င္​့စဥ္​အတြက္​ ​ေက်းဇူးအထူး မမ်ား​ေပမ့ဲ ဗဟုသုတအလို႔ငွာ တင္​ျပပါဦးမယ္​။

အပိစ ဆ ဓမၼာ ဗ်ာပါဒႆ ပဟာနာယ သံ၀တၱႏၱိ ​ေမတၱနိမိတၱႆ ဥဂၢ​ေဟာ ​ေမတၱာဘာ၀နာႏု​ေယာ​ေဂါ ကမၼႆကတာပစၥ​ေ၀ကၡဏာ ပဋိသခါၤန ဗဟုလတာ ကလ်ာဏမိတၱတာ သပၸာယကထာ တိ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၂၆၉)

ဗ်ာပါဒကို ပယ္​ႏိုင္​ဖို႔ရန္​ ​ေမတၱာနိမိတ္​ရ​ေအာင္​ သင္​ယူမွတ္​သားျခင္​း၊ ပြားမ်ားျခင္​း၊ ကံန႔ဲ ကံရ႕ဲအက်ဳိး ဆက္​စပ္​ပုံကို ဆင္​ျခင္​ျခင္​း၊ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္​ ပစၥည္​းတို႔ကို ခြဲျခမ္​းဆင္​ျခင္​​မႈ​ေတြ ႀကိမ္​ဖန္​မ်ားစြာ ျပဳလုပ္​ျခင္​း၊ မိတ္​​ေဆြ​ေကာင္​း႐ွိျခင္​း၊ ​ဗ်ာပါဒၿငိမ္​းမႈန႔ဲ သင္​့​ေလ်ာ္​​ေလ်ာက္​ပတ္​တ့ဲ တရားစကား​ေတြ ​ေျပာဆို​ေဆြး​ေႏြးျခင္​းတို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

​ေမတၱာနိမိတ္​အတြက္​ ၾသဒိႆ အ​ေနာဒိႆ ဒိသာဖရဏတို႔ဆိုတ႔ဲ ပြားမ်ားနည္​း​ေတြ အားလုံးသက္​ဆိုင္​ပါတယ္​။ အပၸနာ ဥပစာရတို႔ဆိုတ႔ဲ အဆင္​့ႏွစ္​ခုစလုံး သင္​့ျမတ္​ပါတယ္​။

စိတ္​ဆိုးရင္​ စိတ္​ဆိုးတယ္​၊ စိတ္​ဆိုးတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ ႏွစ္​ခ်က္​ သုံးခ်က္​​ေလာက္​ မွတ္​လိုက္​လို႔ စိတ္​ဆိုးတာ ​ေပ်ာက္​သြားတာကို သိရင္​လည္​း သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ ဆက္​မွတ္​သြား႐ုံသာ။

ၿငိမ္​းနႏၵ (၂၁/၂၄ /၇ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment