(၁၂)
ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္
================
ဓမၼာႏုပႆနာကို ေဟာရျခင္းအေၾကာင္း
=========================
(က) ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ ႐ုပ္ကို သီးသန္႔သိမ္းဆည္းျပခ့ဲတယ္။ ေ၀ဒနာန႔ဲ စိတၱာႏုပႆနာတို႔ျဖင့္ နာမ္ကို သီးသန္႔သိမ္းဆည္းျပခ့ဲပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔ကို ေရာႁပြမ္းၿပီး သိမ္းဆည္းရန္အလို႔ငွာ ဓမၼာႏုပႆနာကို ေဟာၾကားေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။
(ခ) တစ္နည္းေသာ္ ခႏၶာငါးပါးတို႔တြင္ ကာယာႏုပႆနာန႔ဲ ႐ူပကၡႏၶာကို သိမ္းဆည္းပါတယ္။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာန႔ဲ ေ၀ဒနာကၡႏၶာကို သိမ္းဆည္းပါတယ္။ စိတၱာႏုပႆနာန႔ဲ ၀ိညာဏကၡႏၶာကို သိမ္းဆည္းပါတယ္။ က်န္ေနတ႔ဲ သညာကၡႏၶာန႔ဲ သခၤါရကၡႏၶာတို႔ကို သိမ္းဆည္းရန္အလို႔ငွာ ဓမၼာႏုပႆနာကို ေဟာၾကားေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။
ပါ၀င္တ့ဲ အပိုင္းမ်ား
ဓမၼာႏုပႆနာကို အပိုင္းႀကီး ငါးပိုင္းတို႔ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။ ယင္းတို႔မွာ
၁။ နီ၀ရဏပိုင္း
၂။ ခႏၶာပိုင္း
၃။ အာယတနပိုင္း
၄။ ေဗာဇၥ်င္ပိုင္း
၅။ သစၥာပိုင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အထက္မွာ ဆိုခ႔ဲတ့ဲ သိမ္းဆည္းပုံေတြအတိုင္း အပိုင္းမခြဲဘဲ အပိုင္းခြဲတ့ဲအခါ သီးျခားျဖစ္ေနတာဟာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ပုံအတြက္ အေလးေပးထားျခင္းလို႔ ဆိုရပါမယ္။ အပိုင္းေတြကို ေလ့လာမွတ္သားၿပီး အလ်ဥ္းသင့္သလို အားထုတ္သြားပါက ေ႐ွ႔မွာ ဆိုခ႔ဲၿပီး အႏုပႆနာ သုံးမ်ဳိးကို ဆက္စပ္ေပးျခင္း၊ ႐ုပ္နာမ္တို႔ရ႕ဲ ဆက္စပ္ပတ္သက္မႈမ်ားကို နားလည္လာျခင္း၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း စတာေတြ ျဖစ္ပါမယ္။
အထူးမွတ္ရမွာက ဓမၼာႏုပႆနာဟာ ပါရမီ႐ွင္မဟုတ္သူမ်ားအတြက္ ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအျဖစ္ ထားလို႔မရျခင္းပါ။ ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းကို ႐ႈမွတ္ေနရင္း ၾကားျဖတ္ေပၚလာတ့ဲ အေျခအေနကို ေပၚလာတ့ဲအတိုင္း ႐ႈမွတ္ျခင္းကိစၥ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအႏုပႆနာဟာ ေ႐ွ႔အႏုပႆနာ သုံးမ်ဳိးကို အားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရ႐ွိလာတ့ဲ သမာဓိေတြကို ၀ိပႆနာဉာဏ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးျခင္း တာ၀န္ကို အဓိက စြမ္းေဆာင္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကဖို႔ အေသးစိတ္ ႐ႈမွတ္ရတ႔ဲအပိုင္းလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
နီ၀ရဏပိုင္း
========
ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏ
===========
လိုခ်င္ႏွစ္သက္မႈ တဏွာေလာဘ မွန္သမွ်ကို ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏေခၚပါတယ္။ အ့ဲဒီနီ၀ရဏဟာ မိမိရ႕ဲ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္မွာ ႐ွိေနရင္ ငါ့မွာ ကာမစၦႏၵ႐ွိတယ္၊ ျဖစ္တယ္လို႔ အျပားအားျဖင့္ သိတယ္။ ကာမစၦႏၵ မ႐ွိရင္လည္း မ႐ွိလို႔ သိတယ္။
အေယာနိေသာ မနသိကာရေၾကာင့္ နကိုယ္က မျဖစ္ေသးတ့ဲ ကာမစၦႏၵ ျဖစ္လာတယ္။ အ့ဲဒီ အေယာနိေသာ မနသိကာရဆိုတ႔ဲ အေၾကာင္းကိုလည္း သိတယ္။
အေယာနိေသာ မနသိကာရအတြက္ အ႒ကထာအဖြင့္န႔ဲအတူ သတ္မွတ္ခ်က္၊ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း တင္ျပပါဦးမယ္။
အေယာနိေသာ မနသိကာေရာနာမ အႏုပါယမနသိကာေရာ ဥပၸထမနသိကာေရာ၊ အနိေစၥ နိစၥႏၱိဝါ ဒုေကၡ သုခႏၱိဝါ အနတၱနိ အတၱာတိဝါ အသုေဘ သုဘႏၱိဝါ မနသိကာေရာ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၆၈)
အေယာနိေသာ မနသိကာရဆိုတာ လိုလားအပ္တ့ဲ စီးပြားခ်မ္းသာကို ရရန္အေၾကာင္းမွန္ မဟုတ္တ့ဲ ႏွလုံးသြင္းမႈပါ။ (အာကခၤ ိတႆ ဟိတသုခႆ ပတၱိယာ အႏုပါယဘူေတာ မနသိကာေရာ။ ဋီကာ) လမ္းမွားျဖစ္တ့ဲ ႏွလုံးသြင္းပါ။ မၿမဲကို ၿမဲ၊ ဆင္းရဲကို ခ်မ္းသာ၊ ငါေကာင္မဟုတ္တာကို ငါေကာင္၊ မတင့္တယ္တာကို တင့္တယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းမႈပါ။
ဆိုလိုတာက ဒါြရ ၆ ပါးမွာ ထင္လာတ့ဲ ႐ုပ္နာမ္ကို ၿမဲဟန္၊ ခ်မ္းသာေကာင္းစားဟန္၊ အလို႐ွိတိုင္း ၿပီးေစႏိုင္တ့ဲ ငါေကာင္ဟုတ္ဟန္၊ လွပတင့္တယ္ဟန္ အေနအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းတာဟာ အေယာနိေသာ မနသိကာရပါ။ ႐ႈမွတ္မႈကင္းၿပီး ေရာက္တတ္ရာရာ အလို႐ွိတိုင္း ႏွလုံးသြင္းမႈမ်ားဟာ လိုလားအပ္တ့ဲ စီးပြားခ်မ္းသာအစစ္ ၀ိပႆနာ မဂ္ ဖိုလ္တို႔ကို မျဖစ္ေစႏိုင္၊ အက်ဳိးမ့ဲကိုသာ ျဖစ္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ အေယာနိေသာ မနသိကာရပါ။
ဒီအတြက္ ေနာက္ေနာက္ေသာ ၀ီထိဆိုင္ရာ အကုသုိလ္တို႔ရ႕ဲ အေၾကာင္းကို ဆိုလိုရင္ ေ႐ွးေ႐ွး၀ီထိမွာ ပါ၀င္တ့ဲ အာ၀ဇၨန္းန႔ဲ အကုသုိလ္ေဇာအေပါင္းကို ေကာက္ယူရပါမယ္။ တစ္ခုတည္းျဖစ္တ့ဲ အကုသိုလ္တို႔ရ႕ဲ အေၾကာင္းကို ဆိုလိုရင္ေတာ့ အာ၀ဇၨန္းကိုသာ အေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ယူရပါတယ္။
အေယာနိေသာေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပုံကိုလည္း အနည္းငယ္႐ွင္းျပပါဦးမယ္။
ဒါြရ ၆ ပါးမွာ အာ႐ုံထင္လာတ့ဲအခါ ခ်စ္စရာလား မုန္းစရာလားလို႔ ဆင္ျခင္တ့ဲ အာ၀ဇၨန္းဟာ နည္းလမ္းမွားအတိုင္း ႏွလုံးသြင္းရင္းျဖစ္။ တေစၦေၾကာက္တတ္သူ၊ တစ္ဦးဦးကို ေျမႇာ္တ့ဲသူတို႔ဟာ အၿမဲသံသယန႔ဲ စူးစမ္းသလိုပါတ့ဲ။ ပဥၥဒါြရမွာ အ့ဲဒီအာ၀ဇၨန္းန႔ဲ ေလ်ာ္တ့ဲ သမၸဋိစၦိဳင္း သႏၱီရဏစိတ္တို႔ျဖစ္ၿပီးရင္ ၀ုေ႒ာစိတ္က ခ်စ္ဖြယ္ မုန္းဖြယ္ အေနအားျဖင့္ ဆုံးျဖတ္တယ္။ ဒီေနာက္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေဇာတို႔ ျဖစ္ၾကေလတယ္။ မေနာဒါြရမွာလဲ ခ်စ္ဖြယ္ မုန္းဖြယ္စတ့ဲ အေနအားျဖင့္ အာ၀ဇၨန္းစိတ္ရ႕ဲ ႏွလုံးသြင္းအားေလ်ာ္စြာပဲ အကုသိုလ္ေဇာမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အေယာနိေသာက စတ့ဲ အကုသိုလ္ျဖစ္ပုံမ်ားပါ။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ေတာ့ သမထ ၀ိပႆနာမွ လြတ္ခိုက္ ဒါြရ ၆ ပါးမွာ ႐ုပ္နာမ္ေတြကို နိစၥ သုခ အတၱ သုဘအေနန႔ဲ ႏွလုံးသြင္းမိတတ္ၾကတယ္။ အ့ဲဒါဟာ အေယာနိေသာ မနသိကာရျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္မွန္သမွ်ရ႕ဲ ေပါက္ဖြားရာ မူလအေၾကာင္းရင္းပါ။ ဒီေနရာအတြက္ကား သုဘလို႔ ႏွလုံးသြင္းမိျခင္းက ပဓာနျဖစ္ပါတယ္။
ေယာနိေသာ မနသိကာရေၾကာင့္ နကိုယ္က ျဖစ္ေနတ႔ဲ ကာမစၦႏၵကို တဒဂၤ ၀ိကၡမ႓နပဟာန္တို႔ျဖင့္ ပယ္ႏိုင္ခ့ဲတယ္။ အ့ဲဒီလို ပယ္ေပးႏိုင္တ့ဲ ေယာနိေသာ မနသိကာရဆိုတ႔ဲ အေၾကာင္းကိုလည္း သိတယ္။
အ႒ကထာဆရာေတာ္ရ႕ဲ (ဒီ။႒။ ၂။ ၃၆၈) ေယာနိေသာ မနသိကာရ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြက မွတ္သားစရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ မွတ္သားလိုသူတို႔အတြက္ ေအာက္မွာ ေ႐ြးထုတ္ တင္ျပအပ္ပါတယ္။
ေယာနိေသာ မနသိကာရဆိိုတာ လိုလားအပ္ေသာ အေၾကာင္းမွန္၊ နည္းမွန္ျဖစ္တ့ဲ ႏွလုံးသြင္းမႈပါ။ လမ္းမွန္ျဖစ္တ့ဲ ႏွလုံးသြင္းျခင္းပါ။ မၿမဲတာကို မၿမဲ၊ ဆင္းရဲတာကို ဆင္းရဲ၊ ငါေကာင္ မဟုတ္တာကို ငါေကာင္မဟုတ္၊ မတင့္တယ္တာကို မတင့္တယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရ႕ဲ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း ။ပ။ ၄၁၂ မွာ ၀ိပႆနာန႔ဲဆိုင္တ့ဲ ေယာနိေသာ မနသိကာရကို ႏွစ္မ်ဳိး ထပ္ျပထားတယ္။ ယင္းတို႔ကား ေအာက္ပါအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
"ျဖစ္ဆဲ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို သဘာ၀လကၡဏာစသည္ အလိုအားျဖင့္၎၊ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ၊ အနိစၥလကၡဏာ စသည္တို႔ အလိုအားျဖင့္၎ ႏွလုံးသြင္းမႈ၊ ႐ႈမွတ္မႈ၊ သိမႈသည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရမည္၏။ ပစၥကၡဉာဏ္ ရင့္ေသာအခါ၌ မ်က္ေမွာက္မျမင္အပ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို ျမင္အပ္ၿပီးေသာ ႐ုပ္နာမ္တို႔ႏွင့္ ႏႈိင္းဆ၍ ႐ႈဆင္ျခင္မႈ၊ ဆုံးျဖတ္မႈသည္လည္း ေယာနိေသာ မနသိကာရပင္တည္း။ ေနာက္ေနာက္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ထူးမ်ားႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ဟူေသာ အစီးအပြားကို ရရန္ နည္းလမ္းမွန္ျဖစ္ေသာ ႏွလုံးသြင္းမႈဟု ဆိုလို၏။"
ဆက္လက္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးက ဋီကာဆရာေတာ္ရ႕ဲ အဆုိုကို ထပ္မံ ထုတ္ျပၿပီး အ႒ကထာဋီကာတို႔ရဲ႕ ဖြင့္ဆုိပုံမ်ားကိုလည္း သုံးသပ္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ယင္းတို႔ကား ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေ႐ွးေ႐ွး၀ီထိ၌ျဖစ္ေသာ အာ၀ဇၨန္းႏွင့္ ၀ိပႆနာေဇာကို ေနာက္ေနာက္၀ီထိတို႔၌ ကုသုိလ္တို႔၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟု ယူအပ္၏။ (ဒီ။ ဋီ။ ၂။ ၃၂၄) မ်ားစြာေသာ အ႒ကထာဋီကာတို႔၌ကား တခုတည္းေသာ ၀ီထိအတြင္း၌ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တို႔၏ အေၾကာင္းကို ရည္၍ အာ၀ဇၨန္းကိုသာ ေယာနိေသာ မနသိကာရ၊ အေယာနိေသာ မနသိကာရဟု ျပဆိုကုန္၏။ အရာအားေလ်ာ္စြာ ျပဆိုၾကသည္ဟု မွတ္ရာ၏။
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အသုဘအေနအားျဖင့္ ႐ႈျမင္တာဟာ ၀ိပႆနာ၊ အသုဘအေနအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းတာ သမထျဖစ္တယ္။ ကာမစၦႏၵကို အနိစၥစသည္န႔ဲ ႐ႈျမင္ ႏွလုံးသြင္းလိုက္ရင္ ကာမစၦႏၵဟာ တဒဂၤ ၀ကၡမ႓နအားျဖင့္ ၿငိမ္းသြားပါတယ္။
ဆိုခ႔ဲတာေတြက ပါဠိအ႒ကထာလာအတိုင္း ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏကို ဓမၼာႏုပႆနာ ႐ႈပုံျဖစ္ပါတယ္။ အ့ဲဒါေတြကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက လက္ေတြ႕က်က် ႐ႈမွတ္ပုံကို ေအာက္ပါအတိုင္း ၫြန္ျပေတာ္မူခ႔ဲပါတယ္။
လိုခ်င္တပ္မက္မႈ ျဖစ္ေပၚလာရင္ ျဖစ္ေပၚလာတ့ဲအတိုင္း လိုခ်င္တယ္၊ တပ္မက္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္ရပါမယ္။ တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ မွတ္လိုက္လို႔႐ွိရင္ လိုခ်င္တပ္မက္မႈ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေပ်ာက္သြားတာကို သိရရင္လည္း သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ မွတ္ရပါမယ္။ သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ ဆက္ကာဆက္ကာ မွတ္ေနရင္း ဉာဏ္ထက္သူက်ေတာ့ အေယာနိေသာ၊ ေယာနိေသာတို႔ဆိုတ႔ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြကိုပါ သိသြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒီကာမစၦႏၵအရာမွာ လိုခ်င္တယ္၊ တပ္မက္တယ္လို႔ မွတ္ျခင္းန႔ဲ သိတာကို သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ မွတ္ျခင္းတို႔ဟာ လိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။
ပါဠိေတာ္မွာ "ယထာစ ပဟီနႆ ကာမစၦႏၵႆ အာယတိ ံ အႏုပၸာေဒါ ေဟာတိ။ တဥၥ ပဇာနာတိ။" ဆိုၿပီး အဆက္ လာပါတယ္။
တဒၤဂ၊ ၀ိကၡမၻနပဟာန္ေတြန႔ဲ ပယ္အပ္ၿပီးတ့ဲ ကာမစၦႏၵကို ေနာင္အခါ လုံး၀မျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေတာ့တ့ဲ အရိယာမဂ္ဆိုတ႔ဲ အေၾကာင္း႐ွိတယ္။ အ့ဲဒီမဂ္ကိုလည္း သိရပါမယ္တ့ဲ။
အထက္က ပါဠိေတာ္အရဆိုရင္ ကာမစၦႏၵကို အၿပီးပယ္သတ္တ့ဲ အရိယာမဂ္ကိုလည္း သိေနေစျခင္းပါ။ အ့ဲဒီမဂ္က အရဟတၱမဂ္ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္လို႔ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီးေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟာ ကာမစၦႏၵ လုံး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္းျဖစ္တ့ဲ အရဟတၱမဂ္ကို မ်က္ေမွာက္သိတယ္လို႔ ဆိုရမွာပင္။ ရဟႏၱာမျဖစ္ေသးတ့ဲ ေယာဂီေတြမွာဆိုရင္ ကာမစၦႏၵ ပယ္ပုံကို တဒၤဂန႔ဲ ၀ိကၡမၻနပဟာန္အခိုက္ေတြမွာ သုစိႏၱာတို႔န႔ဲသာ သိႏိုင္ပါမယ္။
ဒီကာမစၦႏၵန႔ဲ ေနာက္လာမ့ဲ ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏ ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ကို မျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ၾကဳိတင္ကာကြယ္ၿပီး ႐ႈမွတ္ထားလို႔လည္း ရပါေသးတယ္။ အာယတနပိုင္းလာ ႐ႈမွတ္မႈမ်ားန႔ဲ ကာကြယ္ရပါမယ္။ ဒီနီ၀ရဏ ႏွစ္ပါးမျဖစ္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ပုံ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ အာယတနပို္င္းက်မွ အျပည့္အစုံတင္ျပသြားပါမယ္။
ကာမစၦႏၵကို အၿပီးမပယ္ႏိုင္ေသးခင္န႔ဲ အၿပီးပယ္ၿပီး အပိုင္းႏွစ္ခုကို နားေထြးသြားမွာစိုးလို႔ အခန္းခြဲၿပီး ေရးလိုက္ရပါတယ္။ စင္စစ္မွာလည္း အခုေရးတ့ဲ အခန္းဟာ သာမန္ေယာဂီတို႔အတြက္ ဗဟုသုတအလို႔ငွာသာ အသုံး၀င္ပါမယ္။ သုိ႔ေပမင့္ ရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္တို႔အား အၾကည္ညိဳတက္ေစျခင္း အာနိသင္ေတာ့ ယူမယ္ဆိုရင္ ယူႏိုင္ပါတယ္
ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏ
==========
ဒီနီ၀ရဏကို သိပုံအဆင့္ဆင့္ ေဟာေတာ္မူရာတြင္ ေ႐ွ႔ပိုင္းအားလုံးဟာ ကာမစၦႏၵန႔ဲ တူေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အက်ယ္မေရးေတာ့ဘဲ မတူတ႔ဲ ေနာက္ဆုံးပို္င္းန႔ဲ ထူးျခားတ့ဲ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကိုသာ ေရးသြားပါမယ္။
ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏကို အနာဂါမိမဂ္ျဖင့္ အၿပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပါတယ္။ အ့ဲဒီမဂ္ကို အနာဂါမ္ပုဂၢဳိလ္က မ်က္ေမွာက္သိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဗ်ာပါဒ အၿပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပုံကို အနာဂါမ္ျဖစ္ခါမွ သိႏိုင္မယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အနာဂါမ္မျဖစ္ေသးတ့ဲ အျခားေယာဂီတို႔မွာကား သုစိႏၱာအေနန႔ဲသာ သိၾကရပါတယ္။
စိတ္ဆိုးမႈ၊ စိတ္ပ်က္မႈ၊ ညႇဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္လိုမႈ၊ ဖ်က္ဆီးလိုမႈတို႔ဆိုတ႔ဲ ေဒါသေတြဟာ ဗ်ာပါဒမည္ပါတယ္။ စိတ္ဆိုး စိတ္ပ်က္စရာ တစ္ခုခုကို နိစၥ၊ သုခ၊ အတၱ၊ သုဘလို႔ ထင္မွတ္ၿပီး စိတ္ဆိုးစရာေကာင္းတယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းမိျခင္း၊ မွတ္ခ်က္ျပဳမိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္လို႔ စိတ္ဆိုးစရာ ေကာင္းတယ္လို႔ ႏွလုံးသြင္းမႈဟာ ဒီေနရာအတြက္ အေယာနိေသာ မနသီကာရျဖစ္ပါတယ္။
အ႒ကထာ ဆရာေတာ္က ဗ်ာပါဒကို တိုက္႐ိုက္ပယ္ပုံမ်ား ျပဆိုထားပါေသးတယ္။ ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္အတြက္ ေက်းဇူးအထူး မမ်ားေပမ့ဲ ဗဟုသုတအလို႔ငွာ တင္ျပပါဦးမယ္။
အပိစ ဆ ဓမၼာ ဗ်ာပါဒႆ ပဟာနာယ သံ၀တၱႏၱိ ေမတၱနိမိတၱႆ ဥဂၢေဟာ ေမတၱာဘာ၀နာႏုေယာေဂါ ကမၼႆကတာပစၥေ၀ကၡဏာ ပဋိသခါၤန ဗဟုလတာ ကလ်ာဏမိတၱတာ သပၸာယကထာ တိ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၂၆၉)
ဗ်ာပါဒကို ပယ္ႏိုင္ဖို႔ရန္ ေမတၱာနိမိတ္ရေအာင္ သင္ယူမွတ္သားျခင္း၊ ပြားမ်ားျခင္း၊ ကံန႔ဲ ကံရ႕ဲအက်ဳိး ဆက္စပ္ပုံကို ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ခႏၶာ အာယတန ဓာတ္ ပစၥည္းတို႔ကို ခြဲျခမ္းဆင္ျခင္မႈေတြ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္း႐ွိျခင္း၊ ဗ်ာပါဒၿငိမ္းမႈန႔ဲ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္တ့ဲ တရားစကားေတြ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ေမတၱာနိမိတ္အတြက္ ၾသဒိႆ အေနာဒိႆ ဒိသာဖရဏတို႔ဆိုတ႔ဲ ပြားမ်ားနည္းေတြ အားလုံးသက္ဆိုင္ပါတယ္။ အပၸနာ ဥပစာရတို႔ဆိုတ႔ဲ အဆင့္ႏွစ္ခုစလုံး သင့္ျမတ္ပါတယ္။
စိတ္ဆိုးရင္ စိတ္ဆိုးတယ္၊ စိတ္ဆိုးတယ္လို႔ မွတ္ရပါမယ္။ ႏွစ္ခ်က္ သုံးခ်က္ေလာက္ မွတ္လိုက္လို႔ စိတ္ဆိုးတာ ေပ်ာက္သြားတာကို သိရင္လည္း သိတယ္၊ သိတယ္လို႔ ဆက္မွတ္သြား႐ုံသာ။
ၿငိမ္းနႏၵ (၂၁/၂၄ /၇ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment