(၂၁)
အရိယာစစ္တမ္း
===========
မဂ္က်ပုံ
=====
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္းမွာ သတိပ႒ာန္႐ႈမွတ္ရင္း အရိယာျဖစ္ပုံကို အတိအက် ေဖာ္ျပထားတယ္။ သတိပ႒ာန္တရား ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားေနသူမ်ားအဖို႔ မျဖစ္မေန ေရာက္ရမည့္မွတ္တိုင္ျဖစ္ၿပီး မေရာက္ ေရာက္ေအာင္လည္း ၾကဳိးစား အားထုတ္သြားၾကရမည့္ မွတ္တိုင္လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ၊ သာယာႏွစ္သက္မႈဟာ သမုဒယသစၥာျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္ေတြက ဒုကၡသစၥာျဖစ္တယ္။ မွတ္အပ္တဲ့ အာ႐ုံနဲ႔ မွတ္သိမႈတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကင္းျပတ္ျခင္း သေဘာက နိေရာဓသစၥာျဖစ္တယ္။ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကင္းျပတ္ျခင္း သေဘာသို႔ ေရာက္လ်က္ မ်က္ေမွာက္ ကိုယ္ေတြ႕ သိတဲ့ တရားက မဂၢသစၥာျဖစ္ပါတယ္။
အထက္က စာပိုဒ္ဟာ သစၥာေလးပါးကို တစ္ျပဳိင္နက္သိၿပီး အရိယာျဖစ္သြားပုံပါ။ အားထုတ္ဆဲ ေယာဂီမ်ားအေနနဲ႔ ပိုၿပီး ႐ွင္းလင္းစြာ သိႏိုင္ဖို႔ အနည္းငယ္ ထပ္မံ႐ွင္းျပပါဦးမယ္။ ႐ွင္းလင္းခ်က္ထဲမွာ အမ်ားသူငါတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကသလို ဒုကၡအတုံးအခဲႀကီးကို ဆုတ္ကိုင္ ျပမထားပါဘူးဆုိတာကိုေတာ့ ၾကဳိတင္အသိေပးလိုပါတယ္။
ေဖာင္းပိန္ကို ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္အပ္တဲ့ အာ႐ုံဆိုတဲ့ အဲ့ဒီေဖာင္းပိန္ကို ႐ႈမွတ္ရင္းနဲ႔ သမာဓိရင့္သန္လာၿပီး ႐ႈမွတ္မႈေတြ အေသးစိတ္လာႏိုင္တဲ့အခါ သိမႈမ်ားလည္း စူး႐ွလာပါတယ္။ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ စြမ္းရည္ျမင့္မားလာတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ဒီအခါ ေဖာင္းပိန္ေတြကိုလည္း ျဖစ္မႈ၊ ပ်က္မႈမ်ား အပိုင္းပိုင္း အျပတ္ျပတ္ေတြနဲ႔ ဆက္ထားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ႀကီးတစ္ခုအေနနဲ႔ ျမင္လာတယ္။ ေဖာင္းမႈ၊ ပိန္မႈ တစ္ခုခ်င္းစီ ျဖစ္ပ်က္ေနမႈကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္အစဥ္ႀကီး တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ထင္သြားတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ႈမွတ္ေနဆဲ ေဖာင္းပိန္ဟာ မထင္႐ွားေတာ့ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ေပ်ာက္ေနတတ္ပါတယ္။ စာအေနနဲ႔ ေရးျပရရင္ ေဖာင္းပိန္ေတြ ခ်ဳပ္ေနတယ္ေပါ့။
ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္စရာ ေဖာင္းပိန္ဆိုတဲ့ အာ႐ုံမ႐ွိေတာ့လို႔ ထိုင္ထိကို ေျပာင္းျပီး မွတ္တယ္။ သမာဓိက ခိုင္မာျပီးျဖစ္ေနရင္ သူလည္း ေဖါင္းပိန္လိုပဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္။ ဒီအခါ ေယာဂီမွာ မိမိကိုယ္ကို သိေနတဲ့ အသိေလးသာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ သို႔ျဖစ္ရင္ အဲ့ဒီအသိကို သိတယ္၊ သိတယ္လို႔သာ ႐ႈမွတ္ေနရပါတယ္။
အဲ့ဒီသိမႈကို ႐ႈမွတ္ေနရင္း သမာဓိဉာဏ္ေတြ ပိုမိုရင့္သန္လာတဲ့အခါ ေယာဂီရဲ႕ ႐ႈမွတ္သိမႈဟာ သိမႈဆိုတဲ့ နာမ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္အစဥ္ကိုသာ သိလာတယ္။ ျဖစ္ပ်က္အစဥ္ကို သိျခင္းျဖင့္ လကၡဏာေရး သုံးပါးကိုလည္း သိမႈကိစၥၿပီးတယ္လို႔ မွတ္ရပါမယ္။ သိမႈဟာ အလြန္လ်င္ျမန္ၿပီး ႐ႈမွတ္ႏိုင္ဖို႔ရာ အလြန္ခက္ခဲတာေၾကာင့္ပါ။
လကၡဏာ သုံးပါးကို သိပုံ
================
႐ႈမွတ္ခ်က္မ်ား အထူးေကာင္းမြန္လာတဲ့အခါ ႐ႈမွတ္ခ်က္တိုင္းမွာ ဖ်တ္ကနဲ ေပၚလာၿပီး ရိပ္ကနဲ ကုန္ေပ်ာက္သြားတာကို ႐ွင္းလင္းစြာ သိလာၾကရတယ္။ ဒါဟာ လကၡဏာသုံးပါး သိပုံအတြက္ အဓိကအခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေၾကာင့္ အနိစၥံ ခယေ႒န = ကုန္သြားတဲ့ အနက္သေဘာေၾကာင့္ မၿမဲ။ ဟုတြာ အဘာ၀ေတာ အနိစၥာ = ျဖစ္ေပၚၿပီးရင္ မ႐ွိျခင္း၊ ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းေၾကာင့္ မၿမဲကုန္လို႔လည္း သုံးသပ္ဆင္ျခင္မိၾကတယ္။ ဒါက အနိစၥလကၡဏာကို သိျခင္းပါ။ မိမိတို႔ရဲ႕ တရားစြမ္းရည္ေတြအရ သိမႈကေတာ့ ကြာျခားၾကေပလိမ့္မယ္။
ယဒနိစၥံ တံ ဒုကၡံ = မၿမဲတဲ့ တရားဟာ ဆင္းရဲပင္။ ဒုကၡံ ဘယေ႒န = ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အနက္သေဘာေၾကာင့္ ဆင္းရဲပင္။ ဥဒယဗၺယပၸဋိပီဠနေတာ ဒုကၡာ = ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းက မျပတ္ႏွိပ္စက္အပ္တာေၾကာင့္ ဆင္းရဲပင္။
ေယာဂီဟာ မိမိ႐ႈမွတ္ခ်က္ေတြအေပၚ ႐ႈမွတ္ေနရင္း ဆိုခဲ့ပါ ဒုကၡလကၡဏာမ်ားနဲ႔ စပ္ဆိုင္တာေတြကို သိလာတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မဆို ေသႏိုင္ေအာင္ ခဏမစဲ ေပ်ာက္ပ်က္ၿပီး မၿမဲတဲ့အတြက္ ဆင္းရဲခ်ည္းပဲ၊ မေကာင္းတာခ်ည္းဘဲလို႔ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မိျခင္းမ်ဳိးပါ။
ဒုကၡမဒကၡိ သလႅေတာ၊ ဒုကၡ၀တၳဳတာယ စ ဒုကၡေတာ၊ ေရာဂေတာ ဂဏၭေတာ သလႅေတာ စတဲ့ ပါဠိ အ႒ကထာတို႔နဲ႔အညီ မခံသာမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားၿပီး ဆင္ျခင္ပုံေတြနဲ႔လည္း ထပ္တူက်ပါတယ္။
ယံဒုကၡံ တဒနတၳာ = ဆင္းရဲတဲ့ တရားဟာ အစိုးရတဲ့ အတၱေကာင္မဟုတ္။ အနတၱာ အသာရကေ႒န = အႏွစ္မဲ့တဲ့ အနက္သေဘာေၾကာင့္ အတၱေကာင္ ငါေကာင္မဟုတ္။ အ၀သ၀တၱနေတာ အနတၱာ = အလိုအတိုင္း မျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ငါေကာင္မဟုတ္ကုန္။
ေယာဂီဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ အနတၱလကၡဏာကို သိပုံအခ်င္းအရာအားျဖင့္လည္း သိလာပါတယ္။ အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ မျဖစ္ေအာင္လည္း မတတ္ႏိုင္၊ မပ်က္ေအာင္လည္း မတတ္ႏိုင္လို႔ အစိုးပိုင္တဲ့ငါေကာင္ မဟုတ္တာခ်ည္းပဲ၊ ဘာမွ်ခိုင္မာတဲ့ အႏွစ္သာရ မ႐ွိဘူး၊ သူ႔သေဘာအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာတရားေတြခ်ည္းပဲလို႔ သုံးသပ္ဆင္ျခင္မိျခင္းေတြပါ။
ဒိေနာက္မွာ နာမ္တို႔ရဲ႕ သာမန္အာ႐ုံကို သိတတ္မႈ သေဘာကေန ျဖစ္ပ်က္အစဥ္နဲ႔ လကၡဏာသုံးပါးကို သိတဲ့ သေဘာသို႔ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ဒီအခါ သိေနမႈေတြပါ ေပ်ာက္ေနသလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါကို နာမ္ေတြ ခ်ဳပ္သြားတယ္လို႔လည္း ထင္ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။
စင္စစ္မွာ ႐ႈမွတ္လို႔ရတဲ့ သိတတ္မႈအဆင့္ကေန ႐ႈမွတ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ သိေနမႈသေဘာေလးသာ က်န္တဲ့ အေနအထားျဖစ္သြားျခင္းပါ။ ဒါဟာ နိေရာဓဆိုက္ပုံကို မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ သိသြားပုံျဖစ္ပါတယ္။ ေယာဂီမ်ားရဲ႕ ရည္မွန္းပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ အရိယာျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မဂ္တုႏွင့္စပ္ သိမွတ္စရာမ်ား
==================
၀ိပႆနာနယ္ပယ္မွာ ဘဂၤဉာဏ္မေရာက္မခ်င္း ပညတ္နယ္ မလြန္ေသးပါ။ ပညတ္ကို ႐ႈမွတ္ရင္း တခဏစီမွ် ဖ်တ္ကနဲ ေပၚေပၚလာတဲ့ ပရမတ္ကို ႐ႈမွတ္ခြင့္ရခဲ့ၾကလို႔သာ နာမ႐ူပပရိေစၦဒနဲ႔ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ႏွစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘဂၤဉာဏ္ေရာက္လာရင္ ဆရာကေန အာ႐ုံကို တည့္မတ္ေပးဖို႔ မလိုသေလာက္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပရမတ္နယ္ထဲ ပီပီျပင္ျပင္ ေရာက္သြားတဲ့ အေနအထား။ ဘယ္ဟာကို မွတ္မွတ္ ပရမတ္ဆိုက္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ႏိုင္ၿပီျဖစ္လို႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကဖို႔ ေသခ်ာသြားတဲ့သေဘာပါ။
ပညတ္ဆိုတဲ့ ျငမ္းကို ဖ်က္ၿပီးလို႔ ပရမတ္လမ္းစဥ္အတိုင္း ေလွ်ာက္သြားတတ္ၿပီလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ႈမွတ္ရာမွာ စူးစိုက္မႈပုံစံလည္း ေျပာင္းသြားတယ္။ တက္သူက အတင္းထိုးတက္ရတဲ့ အေျခအေနမွ လမ္းစဥ္ေခၚေဆာင္ရာေနာက္ မွီေအာင္ ေလွ်ာက္ရတဲ့ အေနအထား ျဖစ္သြားပါတယ္။
ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ေတြထင္ပုံကို ပိုၿပီးေတာ့ ႐ွင္းလင္းေအာင္ ေျပာၾကည့္ပါဦးမယ္။ အားထုတ္စ ေယာဂီမ်ားလည္း အသုံး၀င္ေအာင္ အစကို ျပန္ငင္ေျပာပါမယ္။
အားထုတ္စ ေယာဂီဟာ ေဖာင္းပိန္နဲ႔ ဘယ္ညာလွမ္းတာေတြကိုေတာင္ ထိထိမိမိနဲ႔ ကြက္တိကြက္တိ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ အေတာ္ႀကီးကို ၾကဳိးစားယူရပါတယ္။ မွတ္ခ်က္ေတြ အသားက်လာတဲ့အခါ မာမႈ၊ ေပ်ာ့မႈ၊ ပူမႈ၊ ေအးမႈ၊ စတာေတြကို သတိထားလာႏိုင္ပါတယ္။ မွတ္ခ်က္ေတြအတြက္ အထူးအားမစိုက္ရေတာ့ဘဲ သေဘာတရားေတြကိုသာ သတိထားေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အဆင့္ေရာက္လာတဲ့အခါ ပူမႈစတာေတြဟာလည္း ရိပ္ကနဲ ရိပ္ကနဲ ေပၚေပၚလာၿပီး ပ်က္ပ်က္သြားတာေတြကို ေတြ႕ျမင္လာၾကရပါတယ္။
ဆိုခဲ့တာေတြထဲမွာ ေဖာင္းပိန္နဲ႔ ဘယ္ညာလွမ္းဆိုတာေတြဟာ ပုံပန္းသြင္ျပင္မ်ားျဖစ္လို႔ ပညတ္နယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပူမႈစတာေတြက်ေတာ့ ဓာတ္သေဘာေတြျဖစ္လို႔ ပရမတ္နယ္ပါ။ ေပၚၿပီး ပ်က္သြားတာေတြကား ၀ိပႆနာနယ္ ေရာက္ျခင္းပါ။ ဒါေလာက္ဆိုရင္ မိမိဟာ ဘယ္နယ္သားလဲလို႔ ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ပါၿပီ။
ေနာက္ၿပီး ထူးျခားခ်က္အေနနဲ႔လည္း ဥဒယဗၺယဉာဏ္ကေန ဘဂၤဉာဏ္အကူးမွာ မဂ္ဉာဏ္ျဖစ္ပုံနည္းတူ ေယာဂီမွာ ျဖစ္ေလ့႐ွိတယ္။ အရပ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ေတြ႕ျမင္ရမႈအေပၚ သေဘာအက်လြန္ၿပီး လစ္တယ္၊ သတိလစ္တယ္ေပါ့။
ဘဂၤဉာဏ္ျဖစ္ေနစဥ္အတြင္းမွာလည္း စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ပ်က္တာေတြေၾကာင့္ လစ္တတ္ျပန္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပဋိသခါၤႏွင့္ သခါၤ႐ုေပကၡာဉာဏ္အကူး ေဘးေတြကို သိျမင္ၿပီး လစ္ၾကပါတယ္။
လစ္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းအေၾကာင္းေတြကို ျပန္စုေဆာင္းေပးပါမယ္။ အားလုံး ၆ ပါး႐ွိပါတယ္။ မဂ္က်စဥ္လို လစ္တတ္ေပမဲ့ အက်ဳိးမမ်ားတာေၾကာင့္ သတိထားေက်ာ္လႊား သြားၾကရမဲ့ အလစ္ေတြပါ။
အလစ္ ၆ ပါး
========
၁။ ဥေပကၡာ = ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ရဘဲ သူ႔အ႐ွိန္နဲ႔သူ မွတ္ေကာင္းေနရာမွာ သတိအားနည္းၿပီး တစ္မွတ္စာ၊ ႏွစ္မွတ္စာ လစ္ျခင္း။
၂။ ပီတိ = ႐ႈမွတ္ေကာင္းေနရာမွ ၀မ္းေျမာက္လြန္ၿပီး ေအးခနဲျဖစ္ကာ လစ္ျခင္း။
၃။ ပႆဒၶိ = ေၾကာင့္ၾကမႈမ႐ွိဘဲ သိမ္ေမြ႕စြာနဲ႔ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေအးၿငိမ္း ေပါ့ပါးၿပီး ဘာကို႐ႈမွတ္ရမွန္း မသိေတာ့ဘဲ ေငးငိုင္ၿပီး လစ္ျခင္း။
၄။ ၀ီရိယ = အလြန္ေၾကာင့္ၾကစိုက္ကာ ေပၚလာသမွ် အာ႐ုံေတြကို ေပ်ာက္တဲ့အထိ မ႐ႈမွတ္ေတာ့ဘဲ ခဏ ခဏကူးေျပာင္း ႐ႈမွတ္ေနလို႔ ထိထိမိမိ မ႐ႈမွတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ လစ္ျခင္း။
၅။ ထိန ၆။ မိဒၶ = ႐ႈမွတ္ရင္း ႐ႈမွတ္ရင္းနဲ႔ အာ႐ုံေရာ မွတ္စိတ္ပါ ေမွးမွိန္လာကာ သမာဓိလြန္လို႔ လစ္ျခင္း။
ဥေပက္ ပီတိ၊ ပႆဒၶိ၊ ၀ီရိ ထိ မိဒါၶ။
သမာဓိကဲ၊ ဉာဏ္အားနဲ၊ ျဖစ္ၿမဲအလစ္သာ။
အလစ္ေျခာက္ပါး၊ သတိထား၊ ျဖစ္ျငားေယာဂီမွာ။
အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ အလစ္ေတြဟာ မဂ္က်စဥ္ခဏနဲ႔ အလြန္တူပါတယ္။ မဂ္က်ပုံကို တစ္စြန္းတစ္စ ၾကားဖူးနား၀ ႐ွိထားသူဟာ မဂ္က်တာပဲလို႔ ထင္မွတ္မွားႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္လို႔ သိထားသင့္တယ္ထင္လို႔ မဂ္တုေတြအေၾကာင္း တင္ျပရျခင္းပါ။
တကယ္လို႔ ဒီေလာက္နဲ႔မွ မဂ္အတုအစစ္ကို မေ၀ခြဲႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ ဖိုလ္၀င္စားၾကည့္ျခင္းျဖင့္ မိမိဘာသာ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဖိုလ္၀င္စားပုံနဲ႔ အထက္မဂ္ဖိုလ္တို႔သို႔ တက္လွမ္းပုံေတြကိုလည္း ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမယ္။
ဖိုလ္၀င္စားပုံႏွင့္ အထက္မဂ္မ်ားသို႔ တက္ပုံ
==========================
ဒီေနရာမွာ သိထားရမဲ့ ၀ိပႆနာအျပား သုံးပါး႐ွိပါတယ္။
၁။ မဂ္ရဖို႔ရန္ သခါၤရေတြကို သိမ္းဆည္းတဲ့ ၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္ ပုထုဇဥ္ပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔ ေအာက္အရိယာ သုံးပါးတို႔ ပါ၀င္ပါမယ္။
၂။ ဖိုလ္၀င္စားဖို႔ရန္ ႐ႈတဲ့၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္ အရိယာပုဂၢဳိလ္အားလုံးပါ၀င္တယ္။ မိမိရဆဲ ဖိုလ္ကိုသာ ၀င္စားႏိုင္ပါေၾကာင္းကိုကား အထူးမွတ္ထား ရပါမယ္။ တကယ္တမ္း အရိယာျဖစ္ၿပီးေပမဲ့ မ၀င္စားႏိုင္ေသးရင္ သမာဓိနဲ႔ အျခားဣေျႏၵမ်ား ထက္သန္မႈ မျပည့္စုံေသးလို႔သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ ၀ိပႆနာကို အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ပြားမ်ားအားထုတ္ၿပီး ျဖည့္တင္းယူရပါတယ္။
၃။ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားဖို႔ရန္ ႐ႈတဲ့၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္ကား အနာဂါမ္နဲ႔ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္တို႔ ပါ၀င္တယ္။
ေလာကမွာ မင္းစသူတို႔ဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြ ခံစားၾကသလို အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔ဟာလည္း မိမိတို႔ ပိုင္ဆိုင္ထားၾကတဲ့ ဖိုလ္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၊ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာေတြကို မ်က္ေမွာက္က်က် ခံစားႏိုင္ၾကပါတယ္။ ခံစားပါေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ကာလ အေတာအတြင္းမွာ ဖိုလ္စိတ္ကိုသာ ျဖစ္ေစမယ္ဆိုၿပီး အရင္ဦးစြာ အဓိ႒ာန္ထားရတယ္။ ၿပီးေနာက္မွာ ဆက္လက္ၿပီး ၀ိပႆနာကို ႐ႈရပါတယ္။
အရိယာပုဂၢဳိလ္ ၀ိပႆနာ႐ႈရင္ အျဖစ္အပ်က္မွ စတင္ေပၚတယ္။ အျဖစ္အပ်က္ကို သိျမင္တဲ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္မွစၿပီး ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေပၚလာၾကၿပီးေတာ့ မၾကာမီမွာဘဲ သခါၤ႐ုေပကၡာဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
သခါၤ႐ုေပကၡာဉာဏ္ အားျပည့္သြားတဲ့အခါ အႏုေလာမဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေတာ့ မွတ္သိအပ္ဆဲ သခါၤရအာ႐ုံကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး သခါၤရခ်ဳပ္ၿငိမ္းကင္းဆိတ္တဲ့ နိဗၺာန္အာ႐ုံထဲသို႔ စိတ္ဟာ ေျပး၀င္သြားသလို ျဖစ္တယ္။ ဖိုလ္၀င္စားခိုက္မွာ နိဗၺာန္မွတစ္ပါး ဘာကိုမွ် မသိေတာ့ပါ။ အ့ဲဒီစိတ္ဟာ အရင္က မဂ္ျဖစ္စဥ္နဲ႔ အလားတူတယ္။ ဒါကို ဖလသမာပတ္၀င္စားတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။
အထက္မဂ္အတြက္ အားထုတ္လိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ အားထုတ္မဲ့ ရက္အပိုင္းအျခားအတြင္းမွာ ရထားၿပီးတဲ့ ဖိုလ္ကို အာလယျဖတ္ထားရတယ္။ အားထုတ္ေနစဥ္မွာလည္း ဖိုလ္ကို စိတ္မၫြတ္မိေစဖို႔ အထူးသတိထားရပါတယ္။
အထက္မဂ္ကို ရည္သန္ၿပီး ႐ႈတာျဖစ္လို႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္ဟာ သမၼပၸဓာန္ကိစၥ ေလးခ်က္ကို ၿပီးေစပါတယ္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ဖိုလ္အတြက္ ႐ႈတဲ့ ၀ိပႆနာနဲ႔ အမ်ားႀကီး ထူးျခားတယ္။ အထက္ အထက္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြကိုေတာင္ အရင္ကလို လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ မေရာက္တတ္တာမ်ဳိးပါ။
၀ု႒ာနဂါမိနီ = အင္အားေကာင္းတဲ့ ၀ိပႆနာရဲ႕ လကၡဏာနဲ႔ ျပည့္စုံလာတဲ့အခါမွာကား ၀ိပႆနာဟာ မဂ္ရဲ႕ အေၾကာင္းစစ္စစ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒိေနာက္မွာ ေ႐ွးက မဂ္က်စဥ္လိုပဲ အထက္မဂ္က က်လာပါေတာ့တယ္။
အရိယာစစ္တမ္းဆိုတဲ့ ဒီစာစုဟာ မိမိကိုယ္ကို အရိယာျဖစ္ မျဖစ္ သံသယ၀င္ေနသူမ်ားအား မိမိဘာသာ စစ္ေဆးႏိုင္ဖို႔ရန္ အကူအညီ ေပးလိုျခင္းနဲ႔ အရိယာျဖစ္ၿပီးထားေပမဲ့ အထက္ဆက္တက္ဖို႔ရန္ အခက္ၾကဳံေနရျခင္းေတြကို ကူညီေပးလိုျခင္းအတြက္သာ ရည္႐ြယ္ပါတယ္။ ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ ပစၥေ၀ကၡဏာဉာဏ္တို႔ အေၾကာင္းေတြပါ ထည့္သြင္းသင့္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမင့္ အဲ့ဒီဉာဏ္ေတြက သီးသန္႔ အားထုတ္ယူရန္မလိုဘဲ မဂ္က်ၿပီးေနာက္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလာရတာေၾကာင့္ ခ်န္လွပ္ထားခ့ဲရျခင္းပါ။ အေသးစိပ္ သိ႐ွိလိုပါက မဟာစည္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္း ဒုတိယတြဲတြင္ ဆက္လက္႐ႈစားေတာ္မူၾကပါကုန္။
အရိယာစစ္တမ္း ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××
သတိပ႒ာန္ အက်ဳိးျပစကား
==================
ပါဠိေတာ္လာအတိုင္း
အမွတ္မ႐ွိ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ေယာဂီပုဂၢဳလ္ဟာ သတိပ႒ာန္ေလးပါးကို အာနာပါနစတဲ့ ၂၁ ပိုင္းတို႔မွာ ေဟာျပအပ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ နည္းနဲ႔ ခုႏွစ္ ႏွစ္ပတ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ပြားေစအံ့။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္ေစ ပြားေစတဲ့ ေယာဂီပုဂၢဳိလ္ဟာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ဒီကိုယ္မွာပင္ အရဟတၱဖိုလ္ျဖစ္ေစ၊ ဥပါဒါန္အႂကြင္းအက်န္႐ွိေသးရင္ အနာဂါမိဖိုလ္ျဖစ္ေစ ဖိုလ္ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ ဖိုလ္တစ္ပါးပါးကို မခြၽတ္ဧကန္ အမွန္ပင္ျဖစ္မယ္လို႔ ယုံၾကည္အားထားရမယ္။ ကိန္းေသအားျဖင့္ ယုံၾကည္မႈ႐ွိဖို႔ လိုလားအပ္ပါတယ္။
ေယာဂီတို႔ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆိုတာကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။ ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးတို႔ကို ေဟာခဲ့တဲ့အတိုင္း ၆ ႏွစ္တို႔ပတ္လုံး၊ ၅ ႏွစ္တို႔ပတ္လုံး၊ ၄ ႏွစ္တို႔ပတ္လုံး၊ ၃ ႏွစ္တို႔ပတ္လုံး၊ ၂ ႏွစ္တို႔ပတ္လုံး၊ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ျဖစ္ပြားေစျငားအံ့။ အဲ့ဒီလို ပြားေစတဲ့သူဟာ ပ။
ေယာဂီတို႔ တစ္ႏွစ္ဆိုတာကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။ ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္ေလးပါး တရားတို႔ကို ေဟာျပခဲ့တ့ဲနည္းနဲ႔ ခုႏွစ္လတို႔ပတ္လုံး ျဖစ္ေစ ပြားေစျငားအံ့။ ဒီသို႔ဒီပုံ ပြားေစတဲ့ သူဟာ ပ။
ေယာဂီတို႔ ခုႏွစ္လဆိုတာကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။ ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္ေလးပါး တရားေတြကို ေဟာျပခဲ့တဲ့ နည္းအတိုင္း ၆ လတို႔ပတ္လုံး၊ ၅ လတို႔ပတ္လုံး၊ ၄ လတို႔ပတ္လုံး၊ ၃ လတို႔ပတ္လုံး၊ ၂ လတို႔ပတ္လုံး၊ တစ္လပတ္လုံး၊ လခြဲ ၁၅ ရက္ပတ္လုံး ျဖစ္ေစ ပြားေစမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီျဖစ္ေစ ပြားေစတဲ့ သူဟာ ပ။
ေယာဂီတို႔ လခြဲ ပြားေစရမယ္ဆိုတာကို ထားလိုက္ပါဦးေတာ့။ ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္ေလးပါး တရားတို႔ကို ေဟာျပခဲ့တဲ့နည္းအတိုင္း ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ျဖစ္ေစ ပြားေစခဲ့ပါမယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီပြားေစတဲ့ ေယာဂီဟာ မ်က္ေမွာက္ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာကိုယ္မွာပင္ အရဟတၱဖို္လ္ျဖစ္ေစ၊ စြဲလန္းမႈ ဥပါဒါန္အႂကြင္း အက်န္႐ွိေသးရင္ အနာဂါမိဖိုလ္ျဖစ္ေစ ဒီဖိုလ္ ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာဖိုလ္ကို မခြၽတ္ဧကန္ အမွန္ပင္ျဖစ္မယ္လို႔ ယုံၾကည္အားထားရမယ္။ ကိန္းေသအားျဖင့္ ယုံၾကည္မႈ႐ွိဖို႔ လိုလားအပ္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္ နိဂုံးစကား
==============
ပါဠိေတာ္လာအတိုင္း
ေယာဂီတို႔ သတိပ႒ာန္ေလးပါးဆိုတဲ့ တရားေတာ္ေတြ ႐ွိၾကတယ္။ သတိစြဲၿမဲမႈ သတိပ႒ာန္ဆိုတဲ့ ဒီက်င့္စဥ္ဟာ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒါၶ၊ အရိယာသာ၀ကအေလာင္း အလုံးစုံေသာ သတၱဝါအေပါင္းတို႔ရဲ႕
(က) စိတ္အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ေစျခင္းငွာ။
( ခ) စိုးရိမ္ပူေဆြးရျခင္း၊ ငိုေႂကြးရျခင္းတို႔ကို လြန္ေျမာက္ျခင္းငွာ။
(ဂ) ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကြယ္ေပ်ာက္ျခင္းငွာ။
(ဃ) အရိယာမဂ္ကို ရျခင္းငွာ။
(င) နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ။
တစ္ခုတည္းေသာလမ္း၊ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္းဆိုၿပီး တရားေၾကျငာခ်က္ ပလႅင္စကားကို ငါဘုရား မိန္႔ဆိုအပ္ခဲ့ပါၿပီ။ အဲ့ဒီပလႅင္စကားဟာ ယခုေဟာခဲ့တဲ့ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးကိုပင္ ရည္႐ြယ္ၿပီး မိန္႔ဆိုအပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုစဥ္အခါက တရားနာေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္တို႔ဟာ ႐ွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေဒသနာေတာ္ကို နာၾကားေတာ္မူၾကရလို႔ ၀မ္းေျမာက္႐ႊင္ျပၾကၿပီး ႏွစ္သက္အားရစြာျဖင့္ သာဓုေခၚေတာ္မူၾကပါတယ္။
ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ႀကီးကို ေနယ်ပုဂၢဳိလ္အတြက္သာ ေဟာၾကားပါသလား။ ဒီသုတ္တရားေတာ္ႀကီးကို နာၾကား႐ုံမွ်နဲ႔ တရားထူးနဲ႔ ျပည့္စုံႏိုင္သူ ဥဂၣဋိတညဴ၊ ၀ိပဥၥိတညဴ ပုဂၢဳိလ္မ်ား႐ွိပါေသးသလားဆိုတဲ့ ေစာဒကတက္လာႏိုင္ဖြယ္ေတြအတြက္ ဆက္လက္ေျပာၾကားရရင္
ဂါထာမဖက္ စုဏၰိယ သက္သက္ျဖင့္ ေဟာၾကားအပ္လို႔ ေ၀ယ်ာကရဏမည္တဲ့ ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္ တရားေတာ္ႀကီးကို ေဟာၾကားေတာ္မူစဥ္အခါက သုံးေသာင္းမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေတြဟာ တစ္စုံတစ္ခုကိုမွ် ငါေကာင္ ငါ့ဥစၥာ အေနအားျဖင့္ မစြဲလန္းၾကေတာ့ဘဲ ကိေလသာအာသေဝါတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကပါတယ္။
သတိပ႒ာန္အက်ဳိးျပ ႐ွင္းလင္းခ်က္မ်ား
========================
ဒီအက်ဳိးျပစကားရပ္မွာ ႐ွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ ႐ွင္ေတာ့္သာ၀ကမ်ားအား ထား႐ွိေစခ်င္တဲ့ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ယင္းသို႔ထား႐ွိၾကပါက ဘယ္သုိ႔ဘယ္ပုံ အက်ဳိးရ႐ွိႏိုင္ေၾကာင္းကို အာမခံေပးထားေၾကာင္း ေတြ႕႐ွိရပါတယ္။ ႐ွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ အာမခံခ်က္ေတာ္မ်ားဟာ ေတာ္႐ုံသာ၀ကေတြ အေနနဲ႔ ယုံၾကည္ဖို႔ရန္ ခက္ခဲႏိုင္တဲ့ အေနအထားအထိ အထက္ဆုံးတိုင္ တြန္းတင္ေတာ္မူထားတယ္။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မဟာစည္ဆရာေတာ္က ၀ိပႆနာအလုပ္မွာ သဒါၶဆႏၵျပင္းျပ ထက္သန္ေစလိုတာေၾကာင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူထားေၾကာင္း သုံးသပ္ေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီသုတ္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ထူးျခားေလးနက္မႈကိုလည္း ေဖာ္ၫႊန္းလိုတာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။
အ႒ကထာဆရာေတာ္က ၇ ႏွစ္မွ ၇ ရက္အတြင္း ပိုင္းျခားျပ ထားရျခင္းအေၾကာင္းကို အလတ္စား ေနယ်ပုဂၢဳိလ္ကို ရည္႐ြယ္ၿပီး ေဟာေတာ္မူထားတာျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ျပေတာ္မူတယ္။ ဉာဏ္ပညာႏုံ႔ေႏွးတဲ့ ေနယ်ပုဂၢဳိလ္မ်ားဆိုရင္ ၇ ႏွစ္အထက္နဲ႔ ဉာဏ္ပညာထက္ျမက္တဲ့ ေနယ်ပုဂၢဳိလ္မ်ားဆိုရင္ ၇ ရက္ေအာက္ တရားထူးရႏိုင္ခြင့္ ႐ွိေသးေၾကာင္းလည္း ျပဆိုေတာ္မူပါတယ္။
ဉာဏ္ပညာထက္ျမက္သူ ေနယ်ပုဂၢဳိလ္မ်ားတြင္ ထူးျခားတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္မ်ားရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ထူးအခ်ဳိ႕ကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ထုတ္ျပေတာ္မူပါတယ္။
နံနက္ခင္းမွာ အဆုံးအမခံယူၿပီး အားထုတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ ညေနခင္းမွာ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးကို ရႏိုင္ပါတယ္။ ညေနခင္းမွာ အဆုံးအမခံယူၿပီး အားထုတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ နံနက္ခင္းမွာ မဂ္ဖိုလ္တရားထူး ရႏိုင္ပါတယ္ ဟူသတတ္။
သဗၺမၸိ ေစတံ မဇၥ်ိမႆ ေ၀ေနယ်ပုဂၢလႆ ၀ေသန၀ုတၱံ, တိကၡပညံ ပန သႏၶာယ "ပါေတာ၀ အႏုသိေ႒ာ သာယံ ၀ိေသသံ အဓိဂမိႆတိ, သာယံ အႏုသိေ႒ာ ပါေတာ ၀ိေသသံ အဓိဂမိႆတီ" တိ ၀ုတၱံ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၉၅)
သတိပ႒ာန္ ၀န္ခံခ်က္
==============
သတိပ႒ာန္ ဓမၼစက္ကို
၀န္ခံခ်က္နဲ႔ ဒို႔ျမတ္စြာ၊
ေဟာမိန္႔ပုံမွာ ထိုတရားကို
ျဖစ္ပြားေစတဲ့ ႐ွင္လူမွာ၊
အလြန္ၾကာလွ်င္ ခုႏွစ္ႏွစ္နဲ႔
ရဟႏၱာစစ္ ျဖစ္ႏိုင္တာ၊
စြဲမႈက်န္ေတာင္ အနာဂါမ္ေလာက္ေတာ့
ဆိုက္ေရာက္မယ္တဲ့ ဧကန္ပါ၊
ျမန္သူဆိုလွ်င္ ခုႏွစ္ရက္နဲ႔
ထိုမဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္တာ၊
ရဲရင့္ခိုင္မာ ၀န္ခံခ်က္နဲ႔
ဓမၼစက္ကို ေဟာခဲ့တာ၊
နိဗၺာန္လိုသူ မယုံမွားနဲ႔
ျမတ္ဘုရားကို ယုံၾကည္ပါ၊
သတိပ႒ာန္ ကိုယ့္သႏၱာန္
အျမန္ပြားေစရာ၊
သို႔ပြားေစမွ နိဗၺာန္ရ
မုခ်ၿငိမ္းေအးမွာ။
အ႐ွင့္ရဲ႕ ၀န္ခံခ်က္
============
အထက္က လကၤာဟာ သတိပ႒ာန အာနိသံကထာကို မဟာစည္ဆရာေတာ္က လကၤာသီကုံးေတာ္မူ ထားခဲ့တာပါ။ ဒီလကၤာေတာ္ႀကီးကို ဖတ္မိ ႐ြတ္ဆိုမိတိုင္း "ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂါၢ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ" စတဲ့ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပလႅင္စကားကို တြဲလ်က္ အမွတ္ရလာပါတယ္။
သတိပ႒ာန္က်င့္စဥ္ဟာ နိဗၺာန္သို႔ သြားရာ တစ္ခုတည္း၊ တစ္ေၾကာင္းတည္းသာ ႐ွိတဲ့လမ္းျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီက်င့္စဥ္ဟာ ႐ွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပတ္ျပတ္သားသား ၀န္ခံခ်က္ေပးေတာ္မူထားတဲ့ တရားေတာ္လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္လို႔ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ အေတြးျဖန္႔ ေနမိတတ္ခဲ့ပါတယ္။
႐ွင္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမ နည္းေပးလမ္းျပမႈ အလုံးစုံကို လိုလားေတာင့္တသူတိုင္းဟာ ဒီတရားေတာ္လာ က်င့္စဥ္မ်ားကို အျပည့္အ၀ နားလည္ထားရမယ္။ မတတ္ႏိုင္ တတ္ႏိုင္ေအာင္ က်င့္ႀကံၾကရမယ္လို႔လည္း နားလည္မိပါတယ္။
သို႔ျဖစ္လို႔ ဒီအ႐ွင္ဟာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္လာ က်င့္စဥ္ေတြကို ေလ့လာမိခဲ့ပါတယ္။ လက္လွမ္းမီတာေတြ စုေဆာင္းခဲ့ပါတယ္။ မမီွရာမ်ားကို ျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ ၾကဳိးစား႐ွာေဖြၿပီး ေပါင္းစုယူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြက သတိပ႒ာန္အေပၚထား႐ွိခဲ့တဲ့ အ႐ွင့္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြပါ။
ဒီသတိပ႒ာန္စာစုေတြဟာ အ႐ွင့္ရဲ႕ ကိုယ္တိုင္အသုံးခ်ဖို႔ စုေဆာင္းထားတာေတြပါ။ မွတ္စုေတြျဖစ္လို႔ တိုစိတိုငွနဲ႔ မ႐ွင္းမလင္းတာေတြ မ်ားစြာပါ၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ လိုရင္းေတြကိုသာ စုေဆာင္းထားခဲ့တာေၾကာင့္ အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းတာ ဝါသနာပါသူေတြ အဖို႔မွာေတာ့ အဆင္သင့္၊ အဆင္ေျပ၊ အဆင္ေ၀ေနလိမ့္မယ္လို႔လည္း ယုံၾကည္ေနမိပါတယ္။
ဒီအ႐ွင္ဟာ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ကို အထိုက္အေလ်ာက္ အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ အားရေက်နပ္တဲ့ အဆင့္အထိကား မေရာက္ႏိုင္ေသးေခ်။ မိမိအတြက္ ဆက္လက္အားထုတ္ရန္ နည္းနာမ်ားကို စုေဆာင္းရင္း အေျခအေနအရ သူတစ္ပါးတို႔အားလည္း ရံခါ နည္းျပရပါေသးတယ္။ ဒီအခါ အ႐ွင့္ရဲ႕ မွတ္စုမ်ားဟာ အ႐ွင့္လို နလပိန္းတုံးမ်ားအတြက္ အေတာ္ေလးထိေရာက္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မွတ္စုေတြကို တစ္စုတစ္ေ၀းထဲ ျပဳစုထားရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေတြးမိၿပီး ၾကဳိးစားေရးသားရျခင္းပါ။
ကိုးကားက်မ္းမ်ား
===========
ဒီသတိပ႒ာန္စာစုမ်ားကို ေအာက္စာရင္းပါ က်မ္းဂန္မ်ားနဲ႔ ကမၼ႒ာန္းဆရာတို႔ အထံမွ မွတ္စုေတြကို ပင္တိုင္စံထားၿပီး ေရးသားျပဳစုပါတယ္။
၁။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ပါဠိေတာ္၊
၂။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ေရး ၎နိႆယ၊
၃။ ၎အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာ၊
၄။ မဟာစည္၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း ပ၊ ဒု၊
၅။ ၁၃၇၈ ခုႏွစ္၊ မဟာစည္ရိပ္သာ၊ ကမၼ႒ာနာစရိယသင္တန္း ပို႔ခ်ခ်က္မ်ားနဲ႔ ဝါတြင္းေဟာတရား မွတ္စုမ်ား၊
၆။ အျခားေသာ ပါဠိ၊ အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာမ်ား၊
၇။ အျခားေသာ မဟာစည္ကမၼ႒ာနာစရိယ ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ မွတ္စုမ်ား၊
၈။ ဒီအ႐ွင္ရဲ႕ မစို႔မဖို႔ ကိုယ္ေတြ႕ေလးမ်ား။
ဒီစာစုမ်ားအတြက္ အထူးျပဳၿပီး အားထားကိုးကားခ့ဲတာေတြကေတာ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ပါဌ္နိႆယက်မ္းနဲ႔ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္းတို႔ပါ။ သို႔ေၾကာင့္ ဒီစာစုမ်ားရဲ႕ အက်ယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို ေလ့လာလိုပါက အဲ့ဒီႏွစ္က်မ္းတြင္ ဆက္လက္ေလ့လာၾကပါရန္ တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္စာစုမ်ား ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××××
ၿငိမ္းနႏၵ (၁၅ /၉ /၂၀၁၇)(၃ /၁၀ /၂၀၁၇)
No comments:
Post a Comment