Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၂၁)

(၂၁)
အရိယာစစ္​တမ္​း
===========

မဂ္​က်ပုံ
=====
မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္​းက်မ္​းမွာ သတိပ႒ာန္​႐ႈမွတ္​ရင္​း အရိယာျဖစ္​ပုံကို အတိအက် ​ေဖာ္​ျပထားတယ္​။ သတိပ႒ာန္​တရား ႐ႈမွတ္​ပြားမ်ား​ေနသူမ်ားအဖို႔ မျဖစ္​မ​ေန ​ေရာက္​ရမည္​့မွတ္​တိုင္​ျဖစ္​ၿပီး မ​ေရာက္​ ​ေရာက္​​ေအာင္​လည္​း ၾကဳိးစား အားထုတ္​သြားၾကရမည္​့ မွတ္​တိုင္​လည္​း ျဖစ္​​ေနပါတယ္​။

လိုခ်င္​​ေတာင္​့တမႈ၊ သာယာႏွစ္​သက္​မႈဟာ သမုဒယသစၥာျဖစ္​တယ္​။ က်န္​တဲ့ ႐ုပ္​နာမ္​​ေတြက ဒုကၡသစၥာျဖစ္​တယ္​။ မွတ္​အပ္​တဲ့ အာ႐ုံနဲ႔ မွတ္​သိမႈတို႔ ခ်ဳပ္​​ၿငိမ္​းကင္​းျပတ္​ျခင္​း သ​ေဘာက နိ​ေရာဓသစၥာျဖစ္​တယ္​။ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းကင္​းျပတ္​ျခင္​း သ​ေဘာသို႔ ​ေရာက္​လ်က္​ မ်က္​​ေမွာက္​ ကိုယ္​​ေတြ႕ သိတဲ့ တရားက မဂၢသစၥာျဖစ္​ပါတယ္​။

အထက္​က စာပိုဒ္​ဟာ သစၥာ​ေလးပါးကို တစ္​ျပဳိင္​နက္​သိၿပီး အရိယာျဖစ္​သြားပုံပါ။ အားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီမ်ားအ​ေနနဲ႔ ပိုၿပီး ႐ွင္​းလင္​းစြာ သိႏိုင္​ဖို႔ အနည္​းငယ္​ ထပ္​မံ႐ွင္​းျပပါဦးမယ္​။ ႐ွင္​းလင္​းခ်က္​ထဲမွာ အမ်ားသူငါတို႔ ​ေမွ်ာ္​လင္​့ထားၾကသလို ဒုကၡအတုံးအခဲႀကီးကို ဆုတ္​ကိုင္​ ျပမထားပါဘူးဆုိတာကို​ေတာ့ ၾကဳိတင္​အသိ​ေပးလိုပါတယ္​။

​ေဖာင္​းပိန္​ကို ႐ႈမွတ္​​ေနတဲ့​ ​ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္​အပ္​တဲ့ အာ႐ုံဆိုတဲ့ အဲ့ဒီ​ေဖာင္​းပိန္​ကို ႐ႈမွတ္​​ရင္​းနဲ႔ သမာဓိရင္​့သန္​လာၿပီး ႐ႈမွတ္​မႈ​ေတြ အ​ေသးစိတ္​လာႏိုင္​တဲ့အခါ သိမႈ​မ်ားလည္​း စူး႐ွလာပါတယ္​။ ထိုးထြင္​းသိျမင္​မႈ စြမ္​းရည္​ျမင္​့မားလာတယ္​လို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။

ဒီအခါ ​ေဖာင္​းပိန္​​ေတြကိုလည္​း ျဖစ္​မႈ၊ ပ်က္​မႈမ်ား အပိုင္​းပိုင္​း အျပတ္​ျပတ္​ေတြနဲ႔ ဆက္​ထားတဲ့ ျဖစ္​စဥ္​​ႀကီးတစ္​ခုအ​ေနနဲ႔ ျမင္​လာတယ္​။ ​ေဖာင္​းမႈ၊ ပိန္​မႈ တစ္​ခုခ်င္​းစီ ျဖစ္​ပ်က္​​ေနမႈကို ​ေက်ာ္​လြန္​ၿပီး ျဖစ္​ပ်က္​အစဥ္​ႀကီး တစ္​ခုတည္​းသာ ျဖစ္​သြားတယ္​လို႔ ထင္​သြားတယ္​။

ဒါ့​ေၾကာင္​့ ႐ႈမွတ္​​ေနဆဲ ​ေဖာင္​းပိန္​ဟာ မထင္​႐ွား​ေတာ့ဘဲ ျဖစ္​​ေနတတ္​တယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ​ေဖာင္​းတယ္​၊ ပိန္​တယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​လို႔ မရႏိုင္​​ေတာ့​ေလာက္​​ေအာင္​ ​ေပ်ာက္​​ေနတတ္​ပါတယ္​။ စာအ​ေနနဲ႔ ​ေရးျပရရင္​ ​ေဖာင္​းပိန္​​ေတြ ခ်ဳပ္​​ေနတယ္​​ေပါ့။

​ေယာဂီဟာ ႐ႈမွတ္​စရာ ​ေဖာင္​းပိန္​ဆိုတဲ့ အာ႐ုံမ႐ွိ​ေတာ့လို႔ ထိုင္ထိကို  ေျပာင္းျပီး မွတ္တယ္။  သမာဓိက ခိုင္မာျပီးျဖစ္ေနရင္ သူလည္း ေဖါင္းပိန္လိုပဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္။ ဒီအခါ ေယာဂီမွာ မိမိကိုယ္​ကို သိ​ေနတဲ့ အသိ​ေလးသာ က်န္​ပါ​ေတာ့တယ္​။ သို႔ျဖစ္​ရင္ အဲ့ဒီအသိကို သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔သာ ႐ႈမွတ္​​ေနရပါတယ္​။

အဲ့ဒီသိမႈကို ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း ​ သမာဓိဉာဏ္​​ေတြ ပိုမိုရင္​့သန္​လာတဲ့အခါ ေယာဂီရဲ႕ ႐ႈမွတ္​သိမႈဟာ သိမႈဆိုတဲ့ နာမ္​တို႔ရဲ႕ ျဖစ္​ပ်က္​အစဥ္​ကိုသာ သိလာတယ္​။ ျဖစ္​ပ်က္​အစဥ္​ကို သိျခင္​းျဖင္​့ လကၡဏာ​ေရး သုံးပါးကိုလည္​း သိမႈကိစၥၿပီးတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ သိမႈဟာ အလြန္​လ်င္​ျမန္​ၿပီး ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​ဖို႔ရာ အလြန္​ခက္​ခဲတာ​ေၾကာင္​့ပါ။

လကၡဏာ သုံးပါးကို သိပုံ
================
႐ႈမွတ္​ခ်က္​မ်ား အထူး​ေကာင္​းမြန္​လာတဲ့အခါ ႐ႈမွတ္​ခ်က္​တိုင္​းမွာ ဖ်တ္​ကနဲ​ ​ေပၚလာၿပီး ရိပ္​ကနဲ ကုန္​​ေပ်ာက္​သြားတာကို ႐ွင္​းလင္​းစြာ သိလာၾကရတယ္​။ ဒါဟာ လကၡဏာသုံးပါး သိပုံအတြက္​ အဓိကအခ်က္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

သို႔​ေၾကာင္​့ အနိစၥံ ခယ​ေ႒န = ကုန္​သြားတဲ့ အနက္​သ​ေဘာ​ေၾကာင္​့ မၿမဲ။ ဟုတြာ အဘာ၀​ေတာ အနိစၥာ = ျဖစ္​​ေပၚၿပီးရင္​ မ႐ွိျခင္​း၊ ကြယ္​​ေပ်ာက္​သြားျခင္​း​ေၾကာင္​့ မၿမဲကုန္​လို႔လည္​း သုံးသပ္​ဆင္​ျခင္​မိၾကတယ္​။ ဒါက အနိစၥလကၡဏာကို သိျခင္​းပါ။ မိမိတို႔ရဲ႕ တရားစြမ္​းရည္​​ေတြအရ သိမႈက​ေတာ့ ကြာျခားၾက​ေပလိမ္​့မယ္​။

ယဒနိစၥံ တံ ဒုကၡံ = မၿမဲတဲ့ တရားဟာ ဆင္​းရဲပင္​။ ဒုကၡံ ဘယ​ေ႒န = ​ေၾကာက္​စရာ​ေကာင္​းတဲ့ အနက္​သ​ေဘာ​ေၾကာင္​့ ဆင္​းရဲပင္​။ ဥဒယဗၺယပၸဋိပီဠန​ေတာ ဒုကၡာ = ျဖစ္​ျခင္​း ပ်က္​ျခင္​းက မျပတ္​ႏွိပ္​စက္​အပ္​တာ​ေၾကာင္​့ ဆင္​းရဲပင္​။

​ေယာဂီဟာ မိမိ႐ႈမွတ္​ခ်က္​​ေတြအ​ေပၚ ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း ဆိုခဲ့ပါ ဒုကၡလကၡဏာမ်ားနဲ႔ စပ္​ဆိုင္​တာ​ေတြကို သိလာတယ္​။ ဘယ္​အခ်ိန္​မဆို ​ေသႏိုင္​​ေအာင္​ ခဏမစဲ ​ေပ်ာက္​ပ်က္​ၿပီး မၿမဲတဲ့အတြက္​ ဆင္​းရဲခ်ည္​းပဲ၊ မ​ေကာင္​းတာခ်ည္​းဘဲလို႔ ဆင္​ျခင္​သုံးသပ္​မိျခင္​းမ်ဳိးပါ။

ဒုကၡမဒကၡိ သလႅ​ေတာ၊ ဒုကၡ၀တၳဳတာယ စ ဒုကၡ​ေတာ၊ ​ေရာဂ​ေတာ ဂဏၭ​ေတာ သလႅ​ေတာ စတဲ့ ပါဠိ အ႒ကထာတို႔နဲ႔အညီ မခံသာမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားၿပီး ဆင္​ျခင္​ပုံ​ေတြနဲ႔လည္​း ထပ္​တူက်ပါတယ္​။

ယံဒုကၡံ တဒနတၳာ = ဆင္​းရဲတဲ့ တရားဟာ အစိုးရတဲ့ အတၱ​ေကာင္​မဟုတ္​။ အနတၱာ အသာရက​ေ႒န = အႏွစ္​မဲ့တဲ့ အနက္​သ​ေဘာ​ေၾကာင္​့ အတၱ​ေကာင္​ ငါ​ေကာင္​မဟုတ္​။ အ၀သ၀တၱန​ေတာ အနတၱာ = အလိုအတိုင္​း မျဖစ္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ ငါ​ေကာင္​မဟုတ္​ကုန္​။

​ေယာဂီဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ အနတၱလကၡဏာကို သိပုံအခ်င္​းအရာအားျဖင္​့လည္​း သိလာပါတယ္​။ အရပ္​စကားနဲ႔​ေျပာရင္​ မျဖစ္​​ေအာင္​လည္​း မတတ္​ႏိုင္​၊ မပ်က္​​ေအာင္​လည္​း မတတ္​ႏိုင္​လို႔ အစိုးပိုင္​တဲ့ငါ​ေကာင္​ မဟုတ္​တာခ်ည္​းပဲ၊ ဘာမွ်ခိုင္​မာတဲ့ အႏွစ္​သာရ မ႐ွိဘူး၊ သူ႔သ​ေဘာအတိုင္​း ျဖစ္​ပ်က္​​ေနတဲ့ သ​ေဘာတရား​ေတြခ်ည္​းပဲလို႔ သုံးသပ္​ဆင္​ျခင္​မိျခင္​း​ေတြပါ။

ဒိ​ေနာက္​မွာ နာမ္​တို႔ရဲ႕ သာမန္​အာ႐ုံကို သိတတ္​မႈ သ​ေဘာက​ေန ျဖစ္​ပ်က္​အစဥ္​နဲ႔ လကၡဏာသုံးပါးကို သိတဲ့ သ​ေဘာသို႔ ​ေျပာင္​းလဲသြားပါတယ္​။ ဒီအခါ သိ​ေနမႈ​ေတြပါ ​ေပ်ာက္​​ေနသလို ျဖစ္​သြားပါတယ္​။ ဒါကို နာမ္​​ေတြ ခ်ဳပ္​သြားတယ္​လို႔လည္​း ထင္​ျမင္​တတ္​ၾကပါတယ္​။

စင္​စစ္​မွာ ႐ႈမွတ္​လို႔ရတဲ့ သိတတ္​မႈအဆင္​့က​ေန ႐ႈမွတ္​လို႔ မရ​ေတာ့တဲ့ သိ​ေနမႈသ​ေဘာ​ေလးသာ က်န္​တဲ့ အ​ေနအထားျဖစ္​သြားျခင္​းပါ။ ဒါဟာ နိ​ေရာဓဆိုက္​ပုံကို မဂ္​ဉာဏ္​ျဖင္​့ သိသြားပုံျဖစ္​ပါတယ္​။ ​ေယာဂီမ်ားရဲ႕ ရည္​မွန္​းပန္​းတိုင္​ျဖစ္​တဲ့ အရိယာျဖစ္​သြားျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။

မဂ္​တုႏွင္​့စပ္​ သိမွတ္​စရာမ်ား
==================
၀ိပႆနာနယ္​ပယ္​မွာ ဘဂၤဉာဏ္​မ​ေရာက္​မခ်င္​း ပညတ္​နယ္​ မလြန္​​ေသးပါ။ ပညတ္​ကို ႐ႈမွတ္​ရင္​း တခဏစီမွ် ဖ်တ္​ကနဲ ​ေပၚ​ေပၚလာတဲ့ ပရမတ္​ကို ႐ႈမွတ္​ခြင္​့ရခဲ့ၾကလို႔သာ နာမ႐ူပပရိ​ေစၦဒနဲ႔ ဥဒယဗၺယဉာဏ္​ႏွစ္​မ်ဳိး ျဖစ္​​ေပၚလာရျခင္​း ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဘဂၤဉာဏ္​​ေရာက္​လာရင္​ ဆရာက​ေန အာ႐ုံကို တည္​့မတ္​​ေပးဖို႔ မလိုသ​ေလာက္​ ျဖစ္​သြားပါတယ္​။ ပရမတ္​နယ္​ထဲ ပီပီျပင္​ျပင္​ ​ေရာက္​သြားတဲ့ အ​ေနအထား။ ဘယ္​ဟာကို မွတ္​မွတ္​ ပရမတ္​ဆိုက္​​ေအာင္​ ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​ၿပီျဖစ္​လို႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ ျဖစ္​​ေပၚလာၾကဖို႔ ​ေသခ်ာသြားတဲ့သ​ေဘာပါ။

ပညတ္​ဆိုတဲ့ ျငမ္​းကို ဖ်က္​ၿပီးလို႔ ပရမတ္​လမ္​းစဥ္​အတိုင္​း ​ေလွ်ာက္​သြားတတ္​ၿပီလို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ႐ႈမွတ္​ရာမွာ စူးစိုက္​မႈပုံစံလည္​း ​ေျပာင္​းသြားတယ္​။ တက္​သူက အတင္​းထိုးတက္​ရတဲ့ အ​ေျခအ​ေနမွ လမ္​းစဥ္​​ေခၚ​ေဆာင္​ရာ​ေနာက္​ မွီ​ေအာင္​ ​ေလွ်ာက္​ရတဲ့ အ​ေနအထား​ ျဖစ္​သြားပါတယ္​​။

ပညတ္​နဲ႔ ပရမတ္​​ေတြထင္​ပုံကို ပိုၿပီး​ေတာ့ ႐ွင္​းလင္​း​ေအာင္​ ​ေျပာၾကည္​့ပါဦးမယ္​။ အားထုတ္​စ ​ေယာဂီမ်ားလည္​း အသုံး၀င္​​ေအာင္​ အစကို ျပန္​ငင္​​ေျပာပါမယ္​။

အားထုတ္​စ ​ေယာဂီဟာ ​ေဖာင္​းပိန္​နဲ႔ ဘယ္​ညာလွမ္​းတာ​ေတြကို​ေတာင္​ ထိထိမိမိနဲ႔ ကြက္​တိကြက္​တိ မွတ္​ႏိုင္​ဖို႔ အ​ေတာ္​ႀကီးကို ၾကဳိးစားယူရပါတယ္​။ မွတ္​ခ်က္​​ေတြ အ​သားက်လာတဲ့အခါ မာမႈ၊ ​ေပ်ာ့မႈ၊ ပူမႈ၊ ​ေအးမႈ၊ စတာ​ေတြကို သတိထားလာႏိုင္​ပါတယ္​။ မွတ္​ခ်က္​​ေတြအတြက္​ အထူးအားမစိုက္​ရ​ေတာ့ဘဲ သ​ေဘာတရား​ေတြကိုသာ သတိထား​ေစာင္​့ၾကည္​့တဲ့ အဆင္​့​ေရာက္​လာတဲ့အခါ ပူမႈစတာ​ေတြဟာလည္​း ရိပ္​ကနဲ ရိပ္​ကနဲ ​ေပၚ​ေပၚလာၿပီး ပ်က္​ပ်က္​သြားတာ​ေတြကို ​ေတြ႕ျမင္​လာၾကရပါတယ္​။

ဆိုခဲ့တာ​ေတြထဲမွာ ​ေဖာင္​းပိန္​နဲ႔ ဘယ္​ညာလွမ္​းဆိုတာ​ေတြဟာ ပုံပန္​းသြင္​ျပင္​မ်ားျဖစ္​လို႔ ပညတ္​နယ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ပူမႈစတာ​ေတြက်​ေတာ့ ဓာတ္​သ​ေဘာ​ေတြျဖစ္​လို႔ ပရမတ္​နယ္​ပါ။ ​ေပၚၿပီး ပ်က္​သြားတာ​ေတြကား ၀ိပႆနာနယ္​ ​ေရာက္​ျခင္​းပါ။ ဒါ​ေလာက္​ဆိုရင္​ မိမိဟာ ဘယ္​နယ္​သားလဲလို႔ ခြဲျခားသိျမင္​ႏိုင္​ပါၿပီ။

​ေနာက္​ၿပီး ထူးျခားခ်က္​အ​ေနနဲ႔လည္​း ဥဒယဗၺယဉာဏ္​က​ေန ဘဂၤဉာဏ္​အကူးမွာ မဂ္​ဉာဏ္​ျဖစ္​ပုံနည္​းတူ ​ေယာဂီမွာ ျဖစ္​​ေလ့႐ွိတယ္​။ အရပ္​စကားနဲ႔ ​ေျပာရရင္​ ​ေတြ႕ျမင္​ရမႈအ​ေပၚ သ​ေဘာအက်လြန္​ၿပီး လစ္​တယ္​၊ သတိလစ္​တယ္​​ေပါ့။

ဘဂၤဉာဏ္​ျဖစ္​​ေနစဥ္​အတြင္​းမွာလည္​း စိတ္​ဆိုး၊ စိတ္​ပ်က္​တာ​ေတြ​ေၾကာင္​့ လစ္​တတ္​ျပန္​ပါတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ပဋိသခါၤႏွင္​့ သခါၤ႐ု​ေပကၡာဉာဏ္​အကူး ​ေဘး​ေတြကို သိျမင္​ၿပီး လစ္​ၾကပါတယ္​။

လစ္​မႈ​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚလာရျခင္​း​အ​ေၾကာင္​းေတြကို ျပန္​စု​ေဆာင္​း​ေပးပါမယ္​။ အားလုံး ၆ ပါး႐ွိပါတယ္​။ မဂ္​က်စဥ္​လို လစ္​​တတ္​ေပမဲ့ အက်ဳိးမမ်ားတာ​ေၾကာင္​့ သတိထား​ေက်ာ္​လႊား သြားၾကရမဲ့ အလစ္​​ေတြပါ။

အလစ္​ ၆ ပါး
========
၁။ ဥ​ေပကၡာ ​= ေၾကာင္​့ၾကမစိုက္​ရဘဲ သူ႔အ႐ွိန္​နဲ႔သူ မွတ္​​ေကာင္​း​ေနရာမွာ သတိအားနည္​းၿပီး တစ္​မွတ္​စာ၊ ႏွစ္​မွတ္​စာ လစ္​ျခင္​း။
၂။ ပီတိ = ႐ႈမွတ္​​ေကာင္​း​ေနရာမွ ၀မ္​း​ေျမာက္​လြန္​ၿပီး ​ေအးခနဲျဖစ္​ကာ လစ္​ျခင္​း။
၃။ ပႆဒၶိ ​= ေၾကာင္​့ၾကမႈမ႐ွိဘဲ သိမ္​​ေမြ႕စြာနဲ႔ ကိုယ္​​ေရာစိတ္​ပါ ​ေအးၿငိမ္​း ​ေပါ့ပါးၿပီး ဘာကို႐ႈမွတ္​ရမွန္​း မသိ​ေတာ့ဘဲ ​ေငးငိုင္​ၿပီး လစ္​ျခင္​း။
၄။ ၀ီရိယ = အလြန္​​ေၾကာင္​့ၾကစိုက္​ကာ ​ေပၚလာသမွ် အာ႐ုံ​ေတြကို ​ေပ်ာက္​တဲ့အထိ မ႐ႈမွတ္​​ေတာ့ဘဲ ခဏ ခဏကူး​ေျပာင္​း ႐ႈမွတ္​​ေနလို႔ ထိထိမိမိ မ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​​ေတာ့ဘဲ လစ္​ျခင္​း။
၅။ ထိန ၆။ မိဒၶ = ႐ႈမွတ္​ရင္​း ႐ႈမွတ္​ရင္​းနဲ႔ အာ႐ုံ​ေရာ မွတ္​စိတ္​ပါ ​ေမွးမွိန္​လာကာ သမာဓိလြန္​လို႔ လစ္​ျခင္​း။

ဥ​ေပက္​ ပီတိ၊ ပႆဒၶိ၊ ၀ီရိ ထိ မိဒါၶ။
သမာဓိကဲ၊ ဉာဏ္​အားနဲ၊ ျဖစ္​ၿမဲအလစ္​သာ။
အလစ္​​ေျခာက္​ပါး၊ သတိထား၊ ျဖစ္​ျငား​ေယာဂီမွာ။

အထက္​မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ အလစ္​​ေတြဟာ မဂ္​က်စဥ္​ခဏနဲ႔ အလြန္​တူပါတယ္​။ မဂ္​က်ပုံကို တစ္​စြန္​းတစ္​စ ၾကားဖူးနား၀ ႐ွိထားသူဟာ မဂ္​က်တာပဲလို႔ ထင္​မွတ္​မွားႏိုင္​ပါတယ္​။ သို႔ျဖစ္​လို႔ သိထားသင္​့တယ္​ထင္​လို႔ မဂ္​တု​ေတြအ​ေၾကာင္​း တင္​ျပရျခင္​းပါ။

တကယ္​လို႔ ဒီ​ေလာက္​နဲ႔မွ မဂ္​အတုအစစ္​ကို မ​ေ၀ခြဲႏိုင္​​ေသးဘူးဆိုရင္​ ဖိုလ္​၀င္​စားၾကည္​့ျခင္​းျဖင္​့ မိမိဘာသာ ဆုံးျဖတ္​ႏိုင္​ပါလိမ္​့မယ္​။ ဖိုလ္​၀င္​စားပုံနဲ႔ ​အထက္​မဂ္​ဖိုလ္​တို႔သို႔ တက္​လွမ္​းပုံ​ေတြကိုလည္​း ဆက္​လက္​တင္​ျပ​ေပးပါဦးမယ္​။

ဖိုလ္​၀င္​စားပုံႏွင္​့ အထက္​မဂ္​မ်ားသို႔ တက္​ပုံ
==========================
ဒီ​ေနရာမွာ သိထားရမဲ့ ၀ိပႆနာအျပား သုံးပါး႐ွိပါတယ္​။

၁။ မဂ္​ရဖို႔ရန္​ သခါၤ​ရေတြကို သိမ္​းဆည္​းတဲ့ ၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္​ ပုထုဇဥ္​ပုဂၢဳိလ္​မ်ားနဲ႔ ​ေအာက္​အရိယာ သုံးပါးတို႔ ပါ၀င္​ပါမယ္​။

၂။ ဖိုလ္​၀င္​စားဖို႔ရန္​ ႐ႈတဲ့၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္​ အရိယာပုဂၢဳိလ္​အားလုံးပါ၀င္​တယ္​။ မိမိရဆဲ ဖိုလ္​ကိုသာ ၀င္​စားႏိုင္​ပါ​ေၾကာင္​းကိုကား အထူးမွတ္​ထား ရပါမယ္​။ တကယ္​တမ္​း အရိယာျဖစ္​ၿပီး​ေပမဲ့ မ၀င္​စားႏိုင္​​ေသးရင္​ သမာဓိနဲ႔ အျခားဣ​ေျႏၵမ်ား ထက္​သန္​မႈ မျပည္​့စုံ​ေသးလို႔သာ ျဖစ္​ပါလိမ္​့မယ္​။ ဒီအတြက္​ ၀ိပႆနာကို အဖန္​ဖန္​ အထပ္​ထပ္​ ​ပြားမ်ားအားထုတ္​ၿပီး ျဖည္​့တင္​းယူရပါတယ္​။

၃။ နိ​ေရာဓသမာပတ္​ ၀င္​စားဖို႔ရန္​ ႐ႈတဲ့၀ိပႆနာ၊ ဒီအတြက္​ကား အနာဂါမ္​နဲ႔ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္​တို႔ ပါ၀င္​တယ္​။

​ေလာကမွာ မင္​းစသူတို႔ဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ စည္​းစိမ္​ခ်မ္​းသာ​ေတြ ခံစားၾကသလို အရိယာပုဂၢဳိလ္​တို႔ဟာလည္​း မိမိတို႔ ပိုင္​ဆိုင္​ထားၾကတဲ့ ဖိုလ္​ခ်မ္​းသာ၊ နိဗၺာန္​ခ်မ္​းသာ၊ ​ေလာကုတၱရာခ်မ္​းသာ​ေတြကို မ်က္​​ေမွာက္​က်က် ခံစားႏိုင္​ၾကပါတယ္​။ ခံစားပါ​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ ဒီအခ်ိန္​ကာလ အ​ေတာအတြင္​းမွာ ဖိုလ္​စိတ္​ကိုသာ ျဖစ္​​ေစမယ္​ဆိုၿပီး အရင္​ဦးစြာ အဓိ႒ာန္​ထားရတယ္​။ ၿပီး​ေနာက္​မွာ ဆက္​လက္​ၿပီး ၀ိပႆနာကို ႐ႈရပါတယ္​။

အရိယာပုဂၢဳိလ္​ ၀ိပႆနာ႐ႈရင္​ အျဖစ္​အပ်က္​မွ စတင္​​ေပၚတယ္​။ အျဖစ္​အပ်က္​ကို သိျမင္​တဲ့ ဥဒယဗၺယဉာဏ္​မွစၿပီး ၀ိပႆနာဉာဏ္​​ေတြ အစဥ္​အတိုင္​း ျဖစ္​​ေပၚလာၾကၿပီး​ေတာ့ မၾကာမီမွာဘဲ သခါၤ႐ု​ေပကၡာဉာဏ္​ ျဖစ္​​ေပၚလာပါတယ္​။

သခါၤ႐ု​ေပကၡာဉာဏ္​ အားျပည္​့သြားတဲ့အခါ အႏု​ေလာမဉာဏ္​ ျဖစ္​​ေပၚလာၿပီး​ေတာ့ မွတ္​သိအပ္​ဆဲ သခါၤရအာ႐ုံကို စြန္​႔လႊတ္​ၿပီး သခါၤရခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းကင္​းဆိတ္​တဲ့ နိဗၺာန္​အာ႐ုံထဲသို႔ စိတ္​ဟာ ​ေျပး၀င္​သြားသလို ျဖစ္​တယ္​။ ဖိုလ္​၀င္​စားခိုက္​မွာ နိဗၺာန္​မွတစ္​ပါး ဘာကိုမွ် မသိ​ေတာ့ပါ။ အ့ဲဒီစိတ္​ဟာ ​အရင္​က မဂ္​ျဖစ္​စဥ္​နဲ႔ အလားတူတယ္​။ ဒါကို ဖလသမာပတ္​၀င္​စားတယ္​လို႔လည္​း ဆိုပါတယ္​။

အထက္​မဂ္​အတြက္​ အားထုတ္​လိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္​က်​ေတာ့ အားထုတ္​မဲ့ ရက္​အပိုင္​းအျခားအတြင္​းမွာ ရထားၿပီးတဲ့ ဖိုလ္​ကို အာလယျဖတ္​ထားရတယ္​။ အားထုတ္​​ေနစဥ္​မွာလည္​း ဖိုလ္​ကို စိတ္​မၫြတ္​မ​ိ​ေစဖို႔ အထူးသတိထားရပါတယ္​။

အထက္​မဂ္​ကို ရည္​သန္​ၿပီး ႐ႈတာျဖစ္​လို႔ ၀ိပႆနာဉာဏ္​ဟာ သမၼပၸဓာန္​ကိစၥ ​ေလးခ်က္​ကို ၿပီး​ေစပါတယ္​။ သုိ႔​ေၾကာင္​့ ဖိုလ္​အတြက္​ ႐ႈတဲ့ ၀ိပႆနာနဲ႔ အမ်ားႀကီး ထူးျခားတယ္​။ အထက္​ အထက္​ ၀ိပႆနာဉာဏ္​​ေတြကို​ေတာင္​ အရင္​ကလို လြယ္​လြယ္​ကူကူနဲ႔ ​မေရာက္​တတ္​တာမ်ဳိးပါ။

၀ု႒ာနဂါမိနီ = အင္​အား​ေကာင္​းတဲ့ ၀ိပႆနာရဲ႕ လကၡဏာနဲ႔ ျပည္​့စုံလာတဲ့အခါမွာကား ၀ိပႆနာဟာ မဂ္​ရဲ႕ အ​ေၾကာင္​းစစ္​စစ္​ ျဖစ္​လာပါတယ္​။ ဒိ​ေနာက္​မွာ ​ေ႐ွးက မဂ္​က်စဥ္​လိုပဲ အထက္​မဂ္​က က်လာပါ​ေတာ့တယ္​။

အရိယာစစ္​တမ္​းဆိုတဲ့ ဒီစာစုဟာ မိမိကိုယ္​ကို အရိယာျဖစ္​ မျဖစ္​ သံသယ၀င္​​ေနသူမ်ားအား မိမိဘာသာ စစ္​​ေဆးႏိုင္​ဖို႔ရန္​ အကူအညီ ​ေပးလိုျခင္​းနဲ႔ အရိယာျဖစ္​ၿပီးထား​ေပမဲ့ အထက္​ဆက္​တက္​ဖို႔ရန္​ အခက္​ၾကဳံ​ေနရျခင္​း​ေတြကို ကူညီ​ေပးလိုျခင္​းအတြက္​သာ ရည္​႐ြယ္​ပါတယ္​။ ဒီ​ေခါင္​းစဥ္​​ေအာက္​မွာ ဖိုလ္​ဉာဏ္​နဲ႔ ပစၥ​ေ၀ကၡဏာဉာဏ္​​တို႔ အ​ေၾကာင္​း​ေတြပါ ထည္​့သြင္​းသင္​့ခဲ့ပါတယ္​။ သို႔​ေပမင္​့ အဲ့ဒီဉာဏ္​​ေတြက သီးသန္​႔ အားထုတ္​ယူရန္​မလိုဘဲ မဂ္​က်ၿပီး​ေနာက္​ ဆက္​တိုက္​ျဖစ္​​ေပၚလာရတာ​ေၾကာင္​့ ခ်န္​လွပ္​ထားခ့ဲရျခင္​းပါ။ အ​ေသးစိပ္​ သိ႐ွိလိုပါက မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္​း ဒုတိယတြဲတြင္​ ဆက္​လက္​႐ႈစား​ေတာ္​မူၾကပါကုန္​။

အရိယာစစ္​တမ္​း ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××

သတိပ႒ာန္​ အက်ဳိးျပစကား
==================
ပါဠိ​ေတာ္​လာအတိုင္း

အမွတ္​မ႐ွိ တစ္​စုံတစ္​​ေယာက္​​ေသာ ​ေယာဂီပုဂၢဳလ္​ဟာ သတိပ႒ာန္​​ေလးပါးကို အာနာပါနစတဲ့ ၂၁ ပိုင္​းတို႔မွာ ​ေဟာျပအပ္​ခဲ့ၿပီးတဲ့ နည္​း​နဲ႔ ခုႏွစ္​ ႏွစ္​ပတ္​လုံးျဖစ္​​ေစ၊ ပြား​ေစအံ့။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္​​ေစ ပြား​ေစတဲ့ ​ေယာဂီပုဂၢဳိလ္​ဟာ မ်က္​​ေမွာက္​ဘ၀ ဒီကိုယ္​မွာပင္​ အရဟတၱဖိုလ္​ျဖစ္​​ေစ၊ ဥပါဒါန္​အႂကြင္​းအက်န္​႐ွိ​ေသးရင္​ အနာဂါမိဖိုလ္​ျဖစ္​​ေစ ဖိုလ္​ႏွစ္​ပါးတို႔တြင္​ ဖိုလ္​တစ္​ပါးပါးကို မခြၽတ္​ဧကန္​ အမွန္​ပင္​ျဖစ္​မယ္​လို႔ ယုံၾကည္​အားထားရမယ္​။ ကိန္​း​ေသအားျဖင္​့ ယုံၾကည္​မႈ႐ွိဖို႔ လိုလားအပ္​ပါတယ္​။

​ေယာဂီတို႔ ခုႏွစ္​ ႏွစ္​ဆိုတာကို ထားလိုက္​ပါဦး​ေတာ့။ ​ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္​ ​ေလးပါးတို႔ကို ​ေဟာခဲ့တဲ့အတိုင္​း ၆ ႏွစ္​တို႔ပတ္​လုံး၊ ၅ ႏွစ္​တို႔ပတ္​လုံး၊ ၄ ႏွစ္​တို႔ပတ္​လုံး၊ ၃ ႏွစ္​တို႔ပတ္​လုံး၊ ၂ ႏွစ္​တို႔ပတ္​လုံး၊ တစ္​ႏွစ္​ပတ္​လုံး ျဖစ္​ပြား​ေစျငားအံ့။ အဲ့ဒီလို ပြား​ေစတဲ့သူဟာ ပ။

​ေယာဂီတို႔ တစ္​ႏွစ္​ဆိုတာကို ထားလိုက္​ပါဦး​ေတာ့။ ​ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္​​ေလးပါး တရားတို႔ကို ​ေဟာျပခဲ့တ့ဲနည္​းနဲ႔ ခုႏွစ္​လတို႔ပတ္​လုံး ျဖစ္​​ေစ ပြား​ေစျငားအံ့။ ဒီသို႔ဒီပုံ ပြား​ေစတဲ့ သူဟာ ပ။

​ေယာဂီတို႔ ခုႏွစ္​လဆိုတာကို ထားလိုက္​ပါဦး​ေတာ့။ ​ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္​​ေလးပါး တရား​ေတြကို ​ေဟာျပခဲ့တဲ့ နည္​းအတိုင္​း ၆ လတို႔ပတ္​လုံး၊ ၅ လတို႔ပတ္​လုံး၊ ၄ လတို႔ပတ္​လုံး၊ ၃ လတို႔ပတ္​လုံး၊ ၂ လတို႔ပတ္​လုံး၊ တစ္​လပတ္​လုံး၊ လခြဲ ၁၅ ရက္​ပတ္​လုံး ျဖစ္​​ေစ ပြား​ေစမယ္​ဆိုရင္​ အဲ့ဒီျဖစ္​​ေစ ပြား​ေစတဲ့ သူဟာ ပ။

​ေယာဂီတို႔ လခြဲ ပြား​ေစရမယ္​ဆိုတာကို ထားလိုက္​ပါဦး​ေတာ့။ ​ေယာဂီဟာ သတိပ႒ာန္​​ေလးပါး တရားတို႔ကို ​ေဟာျပခဲ့တဲ့နည္​းအတိုင္​း ခုႏွစ္​ရက္​ပတ္​လုံး ျဖစ္​​ေစ ပြား​ေစခဲ့ပါမယ္​ဆိုရင္​ အဲ့ဒီပြား​ေစတဲ့ ​ေယာဂီဟာ မ်က္​​ေမွာက္​ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာကိုယ္​မွာပင္​ အရဟတၱဖို္​လ္​ျဖစ္​​ေစ၊ စြဲလန္​းမႈ ဥပါဒါန္​အႂကြင္​း အက်န္​႐ွိ​ေသးရင္​ အနာဂါမိဖိုလ္​ျဖစ္​​ေစ ဒီဖိုလ္​ ႏွစ္​ပါးတို႔တြင္​ တစ္​ပါးပါး​ေသာဖိုလ္​ကို မခြၽတ္​ဧကန္​ အမွန္​ပင္​ျဖစ္​မယ္​လို႔ ယုံၾကည္​အားထားရမယ္​။ ကိန္​း​ေသအားျဖင္​့ ယုံၾကည္​မႈ႐ွိဖို႔ လိုလားအပ္​ပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္​ နိဂုံးစကား
==============
ပါဠိ​ေတာ္​လာအတိုင္​း

​ေယာဂီတို႔ သတိပ႒ာန္​​ေလးပါးဆိုတဲ့ တရား​ေတာ္​​ေတြ ႐ွိၾကတယ္​။ သတိစြဲၿမဲမႈ သတိပ႒ာန္​ဆိုတဲ့ ဒီက်င္​့စဥ္​ဟာ ဘုရား၊ ပ​ေစၥကဗုဒါၶ၊ အရိယာသာ၀က​အေလာင္​း အလုံးစုံ​ေသာ သတၱဝါအ​ေပါင္​းတို႔ရဲ႕
(က) စိတ္​အညစ္​အ​ေၾကးမွ ကင္​း​ေ၀းစင္​ၾကယ္​​ေစျခင္​းငွာ။
( ခ) စိုးရိမ္​ပူ​ေဆြးရျခင္​း၊ ငို​ေႂကြးရျခင္​းတို႔ကို လြန္​​ေျမာက္​ျခင္​းငွာ။
(ဂ) ကိုယ္​ဆင္​းရဲ၊ စိတ္​ဆင္​းရဲတို႔ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းကြယ္​​ေပ်ာက္​ျခင္​းငွာ။
(ဃ) အရိယာမဂ္​ကို ရျခင္​းငွာ။
(င) နိဗၺာန္​ကို မ်က္​​ေမွာက္​ျပဳျခင္​းငွာ။
တစ္​ခုတည္​း​ေသာလမ္​း၊ တစ္​​ေၾကာင္​းတည္​း​ေသာလမ္​းဆိုၿပီး တရား​ေၾကျငာခ်က္​ ပလႅင္​စကားကို ငါဘုရား မိန္​႔ဆိုအပ္​ခဲ့ပါၿပီ။ အဲ့ဒီပလႅင္​စကားဟာ ယခု​ေဟာခဲ့တဲ့ သတိပ႒ာန္​​ ​ေလးပါးကိုပင္​ ရည္​႐ြယ္​ၿပီး မိန္​႔ဆိုအပ္​ခဲ့တာ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ထိုစဥ္​အခါက တရားနာ​ေနၾကတဲ့ ရဟန္​း​ေတာ္​တို႔ဟာ ႐ွင္​​ေတာ္​ဗုဒၶရဲ႕ တရား​ေဒသနာ​ေတာ္​ကို နာၾကား​ေတာ္​မူၾကရလို႔ ၀မ္​း​ေျမာက္​႐ႊင္​ျပၾကၿပီး ႏွစ္​သက္​အားရစြာျဖင္​့ သာဓု​ေခၚ​ေတာ္​မူၾကပါတယ္​။

ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္​​ေတာ္​ႀကီးကို ​ေနယ်ပုဂၢဳိလ္​အတြက္​သာ ​ေဟာၾကားပါသလား။ ဒီသုတ္​တရား​ေတာ္​ႀကီးကို နာၾကား႐ုံမွ်နဲ႔ တရားထူးနဲ႔ ျပည္​့စုံႏိုင္​သူ ဥဂၣဋိတညဴ၊ ၀ိပဥၥိတညဴ ပုဂၢဳိလ္​မ်ား႐ွိပါ​ေသးသလားဆိုတဲ့ ​ေစာဒကတက္​လာႏိုင္​ဖြယ္​​ေတြအတြက္​ ဆက္​လက္​​ေျပာၾကားရရင္​

ဂါထာမဖက္​ စုဏၰိယ သက္​သက္​ျဖင္​့ ​ေဟာၾကားအပ္​လို႔ ​ေ၀ယ်ာကရဏမည္​တဲ့ ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္​ တရား​ေတာ္​ႀကီးကို ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူစဥ္​အခါက သုံး​ေသာင္​းမွ်​ေလာက္​ကုန္​​ေသာ ရဟန္​း​ေတာ္​တို႔ရဲ႕ စိတ္​​ေတြဟာ တစ္​စုံတစ္​ခုကိုမွ် ငါ​ေကာင္​ ငါ့ဥစၥာ အ​ေနအားျဖင္​့ မစြဲလန္​းၾက​ေတာ့ဘဲ ကိ​ေလသာအာသ​ေဝါတို႔မွ လြတ္​​ေျမာက္​​ေတာ္​မူၾကပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္​အက်ဳိးျပ ႐ွင္​းလင္​းခ်က္​မ်ား
========================

ဒီအက်ဳိးျပစကားရပ္​မွာ ႐ွင္​​ေတာ္​ဗုဒၶရဲ႕ ႐ွင္​​ေတာ္​့သာ၀ကမ်ားအား ထား႐ွိ​ေစခ်င္​တဲ့ သ​ေဘာဆႏၵ​နဲ႔ ယင္​းသို႔ထား႐ွိၾကပါက ဘယ္​သုိ႔ဘယ္​ပုံ အက်ဳိးရ႐ွိ​ႏိုင္​ေၾကာင္​းကို အာမခံ​ေပးထား​ေၾကာင္​း ​ေတြ႕႐ွိရပါတယ္​။ ႐ွင္​​ေတာ္​ဗုဒၶရဲ႕ အာမခံခ်က္​​ေတာ္​မ်ားဟာ ​ေတာ္​႐ုံသာ၀က​ေတြ အ​ေနနဲ႔ ယုံၾကည္​ဖို႔ရန္​ ခက္​ခဲႏိုင္​တဲ့ အ​ေနအထားအထိ အထက္​ဆုံးတိုင္​ တြန္​းတင္​ေတာ္​မူထားတယ္​။

ဒါနဲ႔ပတ္​သက္​လို႔ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​က ၀ိပႆနာအလုပ္​မွာ သဒါၶဆႏၵျပင္​းျပ ထက္​သန္​​ေစလိုတာ​ေၾကာင္​့ ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူထား​ေၾကာင္​း သုံးသပ္​​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ဒီသုတ္​​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ ထူးျခား​ေလးနက္​မႈကိုလည္​း ​ေဖာ္​ၫႊန္​းလိုတာျဖစ္​​ေၾကာင္​း မွတ္​ခ်က္​ျပဳ​ေတာ္​မူပါတယ္​။

အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က ၇ ႏွစ္​မွ ၇ ရက္​အတြင္​း ပိုင္​းျခားျပ ထားရျခင္​းအ​ေၾကာင္​းကို အလတ္​စား ​ေနယ်ပုဂၢဳိလ္​ကို ရည္​႐ြယ္​ၿပီး ​ေဟာ​ေတာ္​မူထားတာျဖစ္​​ေၾကာင္​း သတ္​မွတ္​ျ​ပေတာ္​မူတယ္​။ ဉာဏ္​ပညာႏုံ႔​ေႏွးတဲ့ ​ေနယ်ပုဂၢဳိလ္​မ်ားဆိုရင္​ ၇ ႏွစ္​အထက္​နဲ႔ ဉာဏ္​ပညာထက္​ျမက္​တဲ့ ​ေနယ်ပုဂၢဳိလ္​မ်ားဆိုရင္​ ၇ ရက္​​ေအာက္​ တရားထူးရႏိုင္​ခြင္​့ ႐ွိ​ေသး​ေၾကာင္​းလည္​း ျပဆို​ေတာ္​မူပါတယ္​။

ဉာဏ္​ပညာထက္​ျမက္​သူ ​ေနယ်ပုဂၢဳိလ္​မ်ားတြင္​ ထူးျခားတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္​မ်ားရဲ႕ ျဖစ္​စဥ္​ထူးအခ်ဳိ႕ကိုလည္​း ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ထုတ္​ျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။

နံနက္​ခင္​းမွာ အဆုံးအမခံယူၿပီး အားထုတ္​တဲ့ပုဂၢဳိလ္​ဟာ ည​ေနခင္​းမွာ မဂ္​ဖိုလ္​တရားထူးကို ရႏိုင္​ပါတယ္​။ ည​ေနခင္​းမွာ အဆုံးအမခံယူၿပီး အားထုတ္​တဲ့ပုဂၢဳိလ္​ဟာ နံနက္​ခင္​းမွာ မဂ္​ဖိုလ္​တရားထူး ရႏိုင္​ပါတယ္​ ဟူသတတ္​။

သဗၺမၸိ ​ေစတံ မဇၥ်ိမႆ ​ေ၀​ေနယ်ပုဂၢလႆ ၀​ေသန၀ုတၱံ, တိကၡပညံ ပန သႏၶာယ "ပါ​ေတာ၀ အႏုသိ​ေ႒ာ သာယံ ၀ိ​ေသသံ အဓိဂမိႆတိ, သာယံ အႏုသိ​ေ႒ာ ပါ​ေတာ ၀ိ​ေသသံ အဓိဂမိႆတီ" တိ ၀ုတၱံ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၉၅)

သတိပ႒ာန္​ ၀န္​ခံခ်က္​
==============
သတိပ႒ာန္​ ဓမၼစက္​ကို
၀န္​ခံခ်က္​နဲ႔ ဒို႔ျမတ္​စြာ၊
​ေဟာမိန္​႔ပုံမွာ ထိုတရားကို
ျဖစ္​ပြား​ေစတဲ့ ႐ွင္​လူမွာ၊
အလြန္​ၾကာလွ်င္​ ခုႏွစ္​ႏွစ္​နဲ႔
ရဟႏၱာစစ္​ ျဖစ္​ႏိုင္​တာ၊
စြဲမႈက်န္​​ေတာင္​ အနာဂါမ္​​ေလာက္​​ေတာ့
ဆိုက္​​ေရာက္​မယ္​တဲ့ ဧကန္​ပါ၊
ျမန္​သူဆိုလွ်င္​ ခုႏွစ္​ရက္​နဲ႔
ထိုမဂ္​ဖိုလ္​ကို ရႏိုင္​တာ၊
ရဲရင္​့ခိုင္​မာ ၀န္​ခံခ်က္​နဲ႔
ဓမၼစက္​ကို ​ေဟာခဲ့တာ၊
နိဗၺာန္​လိုသူ မယုံမွားနဲ႔
ျမတ္​ဘုရားကို ယုံၾကည္​ပါ၊
သတိပ႒ာန္​ ကိုယ္​့သႏၱာန္​
အျမန္​ပြား​ေစရာ၊
သို႔ပြား​ေစမွ နိဗၺာန္​ရ
မုခ်ၿငိမ္​း​ေအးမွာ။

အ႐ွင္​့ရဲ႕ ၀န္​ခံခ်က္​
============
အထက္​က လကၤာဟာ သတိပ႒ာန အာနိသံကထာကို မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​က လကၤာသီကုံး​ေတာ္​မူ ထားခဲ့တာပါ။ ဒီလကၤာ​ေတာ္​ႀကီးကို ဖတ္​မိ ႐ြတ္​ဆိုမိတိုင္​း "ဧကာယ​ေနာ အယံ ဘိကၡ​ေ၀ မ​ေဂါၢ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ" စတဲ့ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္​​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ ပလႅင္​စကားကို တြဲလ်က္​ အမွတ္​ရလာပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္​က်င္​့စဥ္​ဟာ နိဗၺာန္​သို႔ သြားရာ တစ္​ခုတည္​း၊ တစ္​​ေၾကာင္​းတည္​းသာ ႐ွိတဲ့လမ္​းျဖစ္​တယ္​။ ​ေနာက္​ၿပီး ဒီက်င္​့စဥ္​ဟာ ႐ွင္​​ေတာ္​ဗုဒၶရဲ႕ ရဲရဲရင္​့ရင္​့ ျပတ္​ျပတ္​သားသား ၀န္​ခံခ်က္​ေပး​ေတာ္​မူထားတဲ့ တရား​ေတာ္​လည္​း ျဖစ္​​ေနပါတယ္​လို႔ ဆက္​လက္​ၿပီး​ေတာ့ အ​ေတြးျဖန္​႔ ​ေနမိတတ္​ခဲ့ပါတယ္​။

႐ွင္​​ေတာ္​ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမ နည္​း​ေပးလမ္​းျပမႈ အလုံးစုံကို လိုလား​ေတာင္​့တသူတိုင္​းဟာ ဒီတရား​ေတာ္​လာ က်င္​့စဥ္​မ်ားကို အျပည္​့အ၀ နားလည္​ထားရမယ္​။ မတတ္​ႏိုင္​ တတ္​ႏိုင္​​ေအာင္​ က်င္​့ႀကံၾကရမယ္​လို႔လည္​း နားလည္​မိပါတယ္​။

သို႔ျဖစ္​လို႔ ဒီအ႐ွင္​ဟာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္​လာ က်င္​့စဥ္​​ေတြကို ​ေလ့လာမိခဲ့ပါတယ္​။ လက္​လွမ္​းမီတာ​ေတြ စု​ေဆာင္​းခဲ့ပါတယ္​။ မမီွရာမ်ားကို ျဖစ္​ႏိုင္​သ​ေလာက္​ ၾကဳိးစား႐ွာ​ေဖြၿပီး ​ေပါင္​းစုယူခဲ့ပါတယ္​။ ဒါ​ေတြက သတိပ႒ာန္​အ​ေပၚထား႐ွိခဲ့တဲ့ အ႐ွင္​့ရဲ႕ ခံယူခ်က္​​ေတြပါ။

ဒီသတိပ႒ာန္​စာစု​ေတြဟာ အ႐ွင္​့ရဲ႕ ကိုယ္​တိုင္​အသုံးခ်ဖို႔ စု​ေဆာင္​းထားတာ​ေတြပါ။ မွတ္​စု​ေတြျဖစ္​လို႔ တိုစိတိုငွနဲ႔ မ႐ွင္​းမလင္​းတာ​ေတြ မ်ားစြာပါ၀င္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ တိုတိုက်ဥ္​းက်ဥ္​းနဲ႔ လိုရင္​း​ေတြကိုသာ စု​ေဆာင္​းထားခဲ့တာ​ေၾကာင္​့ အခ်က္​အလက္​ စု​ေဆာင္​းတာ ဝါသနာပါသူ​ေတြ အဖို႔​မွာ​ေတာ့ အဆင္​သင္​့၊ အဆင္​​ေျပ၊ အဆင္​​ေ၀​ေနလိမ္​့မယ္​လို႔လည္​း ယုံၾကည္​​ေနမိပါတယ္​။

ဒီအ႐ွင္​ဟာ သတိပ႒ာန္​ ၀ိပႆနာက်င္​့စဥ္​ကို အထိုက္​အ​ေလ်ာက္​ အားထုတ္​ခဲ့ပါတယ္​။ အားရ​ေက်နပ္​တဲ့ အဆင္​့အထိကား မ​ေရာက္​ႏိုင္​​ေသး​ေခ်။ မိမိအတြက္​ ဆက္​လက္​အားထုတ္​ရန္​ နည္​းနာမ်ားကို စု​ေဆာင္​းရင္​း အ​ေျခအ​ေနအရ သူတစ္​ပါးတို႔အားလည္​း ရံခါ နည္​းျပရပါ​ေသးတယ္​။ ဒီအခါ အ႐ွင္​့ရဲ႕ မွတ္​စုမ်ားဟာ အ႐ွင္​့လို နလပိန္​းတုံးမ်ားအတြက္​ အ​ေတာ္​​ေလးထိ​ေရာက္​တာကို ​ေတြ႕ရပါတယ္​။ သုိ႔​ေၾကာင္​့ မွတ္​စု​ေတြကို တစ္​စုတစ္​​ေ၀းထဲ ျပဳစုထားရရင္​ ​ေကာင္​းမွာပဲလို႔ ​ေတြးမိၿပီး ၾကဳိးစား​ေရးသားရျခင္​းပါ။

ကိုးကားက်မ္​းမ်ား
===========
ဒီသတိပ႒ာန္​စာစုမ်ားကို ​ေအာက္​စာရင္​းပါ က်မ္​းဂန္​မ်ားနဲ႔ ကမၼ႒ာန္​းဆရာတို႔ အထံမွ မွတ္​စု​ေတြကို ပင္​တိုင္​စံထားၿပီး ​ေရးသားျပဳစုပါတယ္​။

၁။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္​ပါဠိ​ေတာ္​၊
၂။ မဟာစည္​ဆ​ရာ​ေတာ္​​ေရး ၎နိႆယ၊
၃။ ၎အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာ၊
၄။ မဟာစည္​၀ိပႆနာ႐ႈနည္​းက်မ္​း ပ၊ ဒု၊
၅။ ၁၃၇၈ ခုႏွစ္​၊ မဟာစည္​ရိပ္​သာ၊ ကမၼ႒ာနာစရိယသင္​တန္​း ပို႔ခ်ခ်က္​မ်ားနဲ႔ ဝါတြင္​း​ေဟာတရား မွတ္​စုမ်ား၊
၆။ အျခား​ေသာ ပါဠိ၊ အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာမ်ား၊
၇။ အျခား​ေသာ မဟာစည္​ကမၼ႒ာနာစရိယ ဆရာ​ေတာ္​မ်ားရဲ႕ မွတ္​စုမ်ား၊
၈။ ဒီအ႐ွင္​ရဲ႕ မစို႔မဖို႔ ကိုယ္​​ေတြ႕​ေလ​းမ်ား။

ဒီစာစု​မ်ားအတြက္​ အထူးျပဳၿပီး အားထားကိုးကားခ့ဲတာ​ေတြက​ေတာ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္​ ပါဌ္​နိႆယက်မ္​းနဲ႔ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္​းက်မ္​းတို႔ပါ။ သို႔​ေၾကာင္​့ ဒီစာစုမ်ားရဲ႕ အက်ယ္​ဖြင္​့ဆို​ခ်က္​ေတြကို ​ေလ့လာလိုပါက အဲ့ဒီႏွစ္​က်မ္​းတြင္​ ဆက္​လက္​​ေလ့လာၾကပါရန္​ တိုက္​တြန္​းအပ္​ပါတယ္​။

သတိပ႒ာန္​စာစုမ်ား ၿပီးပါၿပီ။
×××××××××××××××××××

ၿငိမ္​းနႏၵ (၁၅ /၉ /၂၀၁၇)(၃ /၁၀ /၂၀၁၇)

No comments:

Post a Comment