~~~~~~~~~~~~~~~~~~
'' ဒ႑ာရီလာ ေရႊျမိဳ႕ဟဲဟိုး ''
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"ဒ႑ာရီတို႔ ျမစ္ဖ်ားခံရာ"
ေရွးနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက စူလေနမိမင္းသားသည္ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္တို႔၌ သြားလာလွည့္ပတ္ရာမွ တစ္ေန႔တြင္ ခဝါသည္လင္မယား၏ အိမ္ေလးတစ္အိမ္၌ ေခတၲခိုနားေနခဲ့၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ရက္ လ ၾကာျမင့္ေသာ္ ရကၠန္းသည္မေလးတစ္ဦးနွင့္ ခ်စ္ၾကိဳက္ၾကျပီး အၾကင္လင္မယားဘဝသို႔ ေရာက္ၾကေလ၏။
ေနမိမင္းမွာ ညစဥ္ ရြာထဲသို႔အိမ္လည္ထြက္တတ္ရာ ရကၠန္းသည္မေလးက ဤသို႔မွာ၏ ''ေမာင္ေတာ္ အိမ္လည္ရာမွ ျပန္လာသည္ရွိေသာ္ အသံေပးျခင္း၊ အသံျပင္ျခင္းျပဳျပီးမွ အိမ္ေပၚသို႔ တက္ခဲ့ပါ'' ဟုဆိုေလ၏။ မင္းသားလည္း သူ႔ခ်စ္ဇနီးကို ခ်စ္ခင္လွကား ဇနီးမွာသည့္အတိုင္း ျပဳမႈ၏။ ထိုမွ ခုနွစ္လခန္႔ၾကာေသာ္ တစ္ေန႔အသံမျပဳပဲ ဇနီးရွိရာအိမ္ေပၚသို႔ တိတ္တဆိတ္ တက္ၾကည့္ရန္ အၾကံျဖစ္၏။ မင္းသားလည္း ထိုအၾကံအတိုင္း ျပဳမႈလုပ္ေဆာင္သည္ရွိေသာ္ တစ္အိမ္လံုးေခါင္တိုင္မွစျပီး နဂါးမၾကီးရစ္ေခြ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ျပီး တစ္ဖန္အသံျပဳလိုက္သည္နွင့္ လူအသြင္ ဇနီးေခ်ာေလး ျပန္၍ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနမိမင္းသားမွာ တစ္ညလံုးအိပ္မေပ်ာ္ပဲ နံနက္လင္းေသာအခါ ဇနီးထံ ခြင့္သံုးၾကိမ္ပန္ကာ မိမိတိုင္းျပည္ အေနာက္ဗာရာျပည္ဆီသို႔ ေခတၲျပန္လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားေလ၏။ ရကၠန္းသည္ေလး မွာလည္း ကိုယ္ဝန္ အရင့္အမာရွိေနျပီျဖစ္၍ မလႊတ္လိုေသာ္လည္း သူ႔ေယာက်ာ္း၏ ဆႏၵကို မလြန္ဆန္လိုရကား ခြင့္ျပဳလိုက္ေလ၏။
ရက္လမ်ားစြာ ၾကာေညာင္းလာေသာအခါ
ရကၠန္းသည္မေလးမွာ သူ႔ခ်စ္လင္ရွိရာ အေနာက္ဗာရာသို႔ က်ီးဖိုက်ီးမ ဇနီးေမာင္နွံအား စာသဝဏ္ပါးကာ ေစလႊတ္လိုက္ေလ၏။ က်ီးဖိုက်ီးမထံမွ အေၾကာင္းစံုကို ေနမိမင္းၾကီးသိရေလလ်ွင္ မတတ္သာ၍ ခြဲခြာေနရေသာ္လည္း ေမတၲာမပ်က္ယြင္း ေသးေသာေၾကာင့္ က်ီးဖိုက်ီးမအား အစာအဝေက်ြးကာ ပတၲျမားမ်က္ရွင္နွင့္ အဖိုးတန္ေက်ာက္မ်ားကို ပိတ္စျဖင့္ လံုျခံဳစြာထုပ္ေစျပီး က်ီးဖို၏လည္တြင္ဆြဲကာ ခ်စ္ဇနီးထံသို႔ ပို႔ဆက္လိုက္ေလသည္။
က်ီးဖိုက်ီးမလည္း နဂါးမေလးထံသို႔ ပ်ံသန္းလာၾကရာ ခရီးပန္းလွသျဖင့္ လွည္းဝန္တင္မ်ား စခန္းခ်ရာ ေညာင္ပင္ထက္တြင္ နားျပီး ေက်ာက္ထုပ္ကို ေညာင္ကိုင္းတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲကာ အေမာေျဖၾကရင္း အစာစားေသာက္ၾကေလ၏။ ဤအခါ ေညာင္ကိုင္းေပၚတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ပတၲျမားထုပ္၏ အရိပ္သည္ ေအာက္ေရတြင္းတြင္ အရိပ္ထင္ေလရာ လွည္းသမားမ်ား ေတြ႕ရွိၾကျပီး ပတၲျမားထုပ္ကိုယူကာ အိတ္ထဲတြင္ႏြားေခ်းေျခာက္မ်ား အစားထိုးထည့္လိုက္၏။
က်ီးဖိုက်ီးမလည္း အစာဝသျဖင့္ ပတၲျမားထုပ္ကို လည္မွာဆြဲကာ ရက္ကန္းသည္မေလးအား ေပးသည္ရွိေသာ္ ပတၲျမားေက်ာက္မ်ားအစား ႏြားေခ်းေျခာက္မ်ားကိုသာ ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ စူလေနမိမင္းၾကီးသည္ သူ႕အေပၚ ေခ်းပမာ မုန္းတီး သြားေလျပီဟု အထင္လြဲခဲ့ေလသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ နဂါး ရကၠန္းသည္မေလးသည္ လူေမြးရမည့္အစား ဥမ်ားသာေမြးပါေစသား ဟု အဓိ႒ာန္ကာ ဥ ခုနွစ္လံုးေမြးလာ၏။ ထိုဥမ်ားမွ မိေက်ာင္း၊ နဂါးမ၊ ကုမၼာဘယမင္းသား၊ ဗူးမင္း၊ သကုဏရာဇာငွက္မင္း၊ ပဒူးမင္း၊ ဥကင္း ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဤအခါ နဂါးမၾကီးက ငါကဲ့သို႔ ေနာက္ေျမးေနာက္သားမ်ား မေပါ့မပါး ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကင္းစင္ၾကရန္အတြက္ ေခါင္းေဆးျပီး ေဘးဥပါဒ္မ်ား ကင္းရန္ တေရာ္ပင္မ်ား၊ ကင္ပြန္းပင္မ်ားေပါက္ ပါေစသတည္း ဟု၊ အငယ္ဆံုး ဥကင္းကို တိုင္တည္လိုက္ျပီး ေျမၾကီးတြင္ ျမဳပ္နွံလိုက္ရာ ေတာအနွံေတာင္အနွံ တေရာ္ပင္မ်ား ကင္ပြန္းပင္မ်ား အလိုလိုေပါက္လာၾကေလ၏။
နဂါးမၾကီးသည္ လူမ်ားမေမြးပဲ ဥမ်ားသာေမြးရန္ အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ျငားေသာ္လည္း တတိယဥမွ လူသားစင္စစ္ ကုမၼာဘယ သုဓနုမင္းသားကို ေမြးဖြားလာခဲ့သည္။ နဂါးမၾကီးလည္း သူ႔သားသမီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မိေက်ာင္း၊ဗူးမင္း၊သကုဏငွက္မင္း၊ပဒူးမင္းတို႔အား မိမိမွာ မတတ္သာ၍ ေဘာဂဝတီနဂါးျပည္သို႔ ျပန္ရေတာ့ပါမည္။ အသင္တို႔ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္ လူလားေျမာက္ ၾကသည္ရွိေသာ္ အေနာက္ဗာရာ စူလေနမိမင္းၾကီး စိုးစံေသာတိုင္းျပည္အား ဖ်က္စီးရန္အတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဘးအႏၲရာယ္ေပးၾကပါ၊ စူလေနမိမင္းမွာ မယ္ေတာ္၏ ရန္သူျဖစ္ပါသည္ဟု မွာၾကားကာ ေဘာဂဝတီနဂါးျပည္သို႔ ျပန္သြားေလ၏။
'' ကုမၼာဘယမင္းသား (သို႔) သုဓနုမင္းသား ''
နဂါးမၾကီး၏ တတိယဥမွ ဖြားျမင္လာေသာ သုဓနုမင္းသားအား ခဝါသည္တို႔က ေကာက္ယူေမြးစားထားရာမွ ဗာရာဏသီမင္းၾကီး ၾကားသိရသည္နွင့္ ဗာရာနန္းတြင္းေခၚယူကာ ေမြးစားထားေလ၏။ မင္းသားအရြယ္သို႔ေရာက္ေသာ္ ေလးျမားအရာ၌ က်ြမ္းက်င္ျပီး ခြန္အားဗလ ဥာဏ္ပညာတို႔နွင့္ ျပည့္စံုေသာ လုလင္တစ္ဦးျဖစ္လာသည္။ မင္းသားအား နန္းတြင္းသူ အပ်ိဳစင္တို႔ျဖင့္ နွစ္ၾကိမ္တိုင္ ထိမ္းျမားေပးရန္ ၾကံစည္ၾကေသာ္လည္း အထမေျမာက္ေခ်။ မင္းသားက ျငင္းဆန္၍သာေနေလ၏။ သုဓနုမင္းသားလည္း သထံုျပည့္ရွင္၏ သမီးကညာမွာ ေကာင္းျခင္းငါးျဖာနွင့္ ျပည္စံုေၾကာင္း သတင္းစကား ၾကားသိရလ်ွင္ မိမိခမည္းေတာ္၊မယ္ေတာ္တို႕ထံ ခြင့္ပန္ျပီး သထံုျပည္သို႔ထြက္ခဲ့ေလသည္။
သထံုျပည္သို႔ေရာက္ေသာ္ သထံုမင္းထံတြင္ အမႈထမ္းေလ၏။ တစ္ေန႔တြင္ သထံုမင္းၾကီးက သုဓနုမင္းသား၏ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ကို ေလ့လာျပီး မ်ိဳးရိုးဇစ္ျမစ္ကိုေမးေသာ္ ဗာရာျပည္ကိုအစိုးရေသာ ေနမိမင္းၾကီး၏ သားေတာ္မွန္းသိေလရကား မိမိသမီးျဖစ္သူနွင့္ လက္ထပ္ေပးကာ မင္းသားအေဆာင္အေယာင္မ်ား အပ္နွင္းေလ၏။ သို႔ျဖင့္ သားေတာ္တစ္ပါးရရွိျပီးသကာလ သုဓနုမင္းသားသည္ မင္းသမီးနွင့္ ေရစက္ကုန္ခဲ့သျဖင့္ သထံုျပည္တြင္မေနလိုရကား မိမိ၏ ဇနီးအား ငါ့မိငါ့ဖရွိရာ ဗာရာျပည္သို႔မေရာက္သည္မွာ ၾကာျပီျဖစ္၍ ေခတၱျပန္လိုေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းေလ၏။ မင္းသမီးမွာ သားငယ္ေလးျဖင့္ ေသြးနုရကား ခရီးလမ္းၾကမ္းသျဖင့္ လိုက္ပါ၍မျဖစ္နိုင္ေၾကာင္းတင္ျပရာ မင္းသမီးလည္း ၾကာရွည္စြာမေနပဲ အျမန္ျပန္လာရန္မွာၾကားျပီး ခြင့္ေပးလိုက္ေလသည္။
'' ဗာရာျပည္အား ရန္မူၾကေလျခင္း ''
ေဘာဂဝတီနဂါးျပည္သို႔ျပန္သြားေသာ နဂါးမၾကီးသည္လည္း မိမိခင္ပြန္းျဖစ္ေသာ စူလေနမိမင္းၾကီးအေပၚ အခဲမေၾက အထင္လႊဲမွားျပီး မေက်မနပ္ျဖစ္လ်က္ရွိရာ မိမိသားေတာ္မ်ား အရြယ္ေရာက္လာပါက ဗာရာျပည္အား အမ်ိဳးမ်ိဳးဖ်က္စီးၾကရန္ ကတိေပးထားသည္နွင့္အညီ သားေတာ္ဗူးမင္း၊သကုဏငွက္မင္း၊ပဒူးမင္း၊မိေက်ာင္းမင္းတည္းဟူေသာ သားေတာ္မ်ားသည္ ဗာရာျပည္အား အမ်ိဳးမ်ိဳးရန္မူၾကေလ၏။
ဗူးမင္းသည္ ဗာရာျပည္တစ္ခြင္လံုး ဘူးရြက္ဘူးႏြယ္မ်ားရစ္ပတ္လ်က္ တစ္အိမ္မလပ္ ခုတ္မရထစ္မနိုင္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား တမိႈင္မိႈင္တေတြေတြျဖင့္ အခက္ၾကံဳရေလေအာင္ နိွပ္စက္ေလသည္။ ပဒူးမင္းလည္း ေကာင္းကင္မွပ်ံဝဲလ်က္ မိုးသားတိမ္တိုက္မ်ား ကာဆီးထားသကဲ့သို႔ မိုးမျမင္ေလမျမင္ လူမျမင္ေအာင္ တိုက္ခိုက္ေလ၏။ မိေက်ာင္းမင္းလည္း ေရဆိပ္မွေစာင့္ျပီး ေရဆိပ္လာသူမွန္သမ်ွအား ဖမ္းစားကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေနွာင့္အယွက္ျပဳေလ၏။ သကုဏငွက္မင္းသည္လည္း တစ္ေန႔လ်ွင္ အပ်ိဳကညာတစ္ဦး ဆက္သခိုင္းေနေလရာ ဗာရာျပည္တစ္ျပည္လံုး သုသာန္တစျပင္ကဲ့သို႔ ဆိတ္သုန္းပ်က္စီးလ်က္ ေဘးရန္အေပါင္းတို႔ ဝိုင္းပတ္လ်က္ ရွိေနေလသည္။
သုဓနုမင္းသားလည္း မိမိအားေကာက္ယူ ေမြးစားထားဖူးေသာ ခဝါသည္၏အိမ္တြင္ ေခတၱအနားယူလ်က္ရွိေနစဥ္ ဗာရာျပည္၌ ရန္သူအမ်ိဳးမ်ိဳး ေနွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနေၾကာင္း ၾကားသိရေလသည္။ ဤအခါ သုဓနုမင္းသားသည္ ရန္သူအမ်ိဳးမ်ိဳးကို နိွမ္နင္းရန္ အတြက္ ငါးပိႆာရွိဓါးမၾကီးနွင့္ ေရမဲဆိပ္တစ္ခုတြင္ ၾကီးမားေသာ ေရမဲပင္ၾကီးကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ခုတ္ျဖတ္ေနေလ၏။ သုဓနုမင္းသား၏ ဓါးခုတ္သံကို နားပူေအာင္ၾကားေနရေသာ ေရမဲဆိပ္မွ မိေက်ာင္းမၾကီးက ဤသို႔ဆို၏ ''အသင္လူသား ဘာေတြလုပ္မလို႔ ဒီေလာက္ဆူဆူညံညံ အသံေတြျပဳေနရပါသလဲ'' ဟုေမးရာ ကုမၼာဘယမင္းသားက '' ဒူးေလးလင္းေလး လုပ္မလို႔ ခက္ခက္ခဲခဲခုတ္ေနရပါသည္'' ဟုဆိုေလသည္။ မိေက်ာင္းမၾကီးက ''နားပူနားအူခံျပီး ခုတ္မေနပါနဲ႔ေတာ့ အဆင္သင့္ရွိျပီးသား ေလးစၾကၤာကို မိေက်ာင္းတိုင္းျပည္မွာ သြားယူေပးဆက္ပါမည္'' ဟု ေျပာျပီးလ်ွင္ ေလးစၾကၤာကို မိေက်ာင္း ေလးေကာင္အား ထမ္းေစ၍ မင္းသားအားဆက္သေလသည္။ (မိေက်ာင္း ေလးေကာင္ ဦးေခါင္းနွင့္တိုက္၍ ထမ္းလာရာ ထိုအရပ္ကို ေလးေခါင္းတိုက္ ဟုေခၚဆိုခဲ့ရာမွ ကာလေရြ႕ေလ်ာေသာအခါ ေလးေက်ာင္းတိုက္ရြာ ျဖစ္လာေလသည္။) ေလးစၾကၤာကိုရသည္နွင့္ သုဓနုမင္းသားလည္း ရန္သူမ်ားကိုနိွမ္နင္းရန္ ဗာရာျပည္သို႔ ခရီးျပင္းနွင္ခဲ့ေလသည္။ ခမည္းေတာ္ေနမိမင္းၾကီးနွင့္ ေတြ႕ဆံုျပီးေနာက္ ရန္သူမ်ား အေျခအေနကိုအကဲခတ္ေလ့လာျပီးသည္နွင့္ ဗူးမင္းရန္ကိုစတင္နိွမ္နင္းေလ၏။ ဗူးမင္းရန္ကို နိွမ္နင္းျပီးေနာက္ ပဒူးမင္းအားအစြမ္းျပခိုင္းျပီး ေလးနွင့္ပစ္ခြင္းလိုက္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သကုဏရာဇာငွက္မင္းနွွင့္ မိေက်ာင္းမင္းတို႔အားလည္း ေရွးနည္းအတူ ေခ်မႈန္းလိုက္ေလသည္။
'' နဂါးပတ္ေတာင္၊ရေသ့ေတာင္၊ေလသာေတာင္ ''
ဗာရာျပည္မွ ရန္သူဟူသမ်ွကို နိွမ္နင္းျပီးေနာက္ ကုမၼာဘယမင္းသားသည္ ေတာကစားထြက္ျခင္းကို ဝါသနာပါသည့္အတိုင္း အေနာက္အရပ္ရွိ ေတာျမိဳင္ထဲသို႔ တစ္ကိုယ္ထဲ ထြက္ခဲ့ေလသည္။ ဤအခါ ေပါရိသာဒ္ဘုရား (ေရႊေညာင္ - ေညာင္ေရႊသြားလမ္းရွိ) သို႔ ေရာက္ခဲ့ျပီး အနားယူေနေလ၏။ ေပါရိသာဒ္ဘုရားမွ တစ္ဖန္မင္းသားသည္ ယခု နဂါးပတ္ေတာင္ဟု ေခၚတြင္မည့္ ေတာင္ရွိသို႔ ဦးတည္လာခဲ့ေလသည္။
ဤနဂါးေတာင္၏ ေျမာက္ဖက္ သံုးဖာလံုခန္႔အကြာ ေတာင္တစ္ေတာင္တြင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတို႔နွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရေသ့တစ္ပါး သီတင္းသံုးလ်က္ရွိ၏။ ထိုေတာင္မ်ားနွင့္ မနီးမေဝးတြင္ နဂါးၾကီးတစ္ေကာင္သည္ ပတၱျမားမ်က္ရွင္ကို ငံုျပီး ဂဠဳန္ရန္ကိုမမူပဲ မေၾကာက္မရြံ႕ေနေလ၏။ ဂဠဳန္သည္လည္း နဂါးအား ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ သုတ္ေသာ္လည္း မရနိုင္ရွိေခ်၏။
ဤအခါ ဂဠဳန္လည္း လူေယာင္ေဆာင္ျပီး ရေသ့ၾကီးထံတြင္ စံုစမ္းရာ နဂါးမွာ ပတၱျမားမ်က္ရွင္ကို ငံုထားမွန္းသိရွိရကား အေလာင္းအစားျပဳ၍ နဂါးအားစားရန္အၾကံျဖစ္ေလ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ယခုအခါ နဂါးပတ္ေတာင္ဟု အမည္သညာျဖစ္လာမည့္ ေတာင္ၾကီးအား နဂါးနွင့္ ဂဠဳန္တို႔ ယွဥ္ျပိဳင္ၾကကာ နဂါးက သူ႔ကိုယ္ျဖင့္ ပတ္မိရန္လည္းေကာင္း၊ ဂဠဳန္က သူ႔ေတာင္ပံနွစ္ဖက္ျဖင့္ အုပ္မိုးနိုင္ရန္လည္းေကာင္း ၾကိဳးစားၾကကုန္၏။
ဂဠဳန္က ဥာဏ္သမား ပီပီ က်ြန္ုပ္သည္ လံုျခံဳရာေနရာမွ ၾကည့္ေနပါမည္။ အသင္နဂါးကသာ ေတာင္ကို ရစ္ပတ္ထားနွင့္ပါ ဟုေျပာျပီး ဂဠဳန္အင္းမွေနျပီး ေစာင့္ေမ်ွာ္ၾကည့္ရႈ႕ေနေလ၏။ နဂါးသည္ ေတာင္ကို တျဖည္းျဖည္း ရစ္ပတ္သည္ရွိေသာ္ ဂဠဳန္သည္ အင္းမွီးေတာင္၏ အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ရွိ ဂဠဳန္အင္းေခၚ နန္းလံုအင္းမွ ေန၍ နဂါး၏အျမီးကို လက္ေလးသစ္ခန္႔ ခိုး၍ ျဖတ္လိုက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နဂါးမွာ ေတာင္ကိုပတ္မိရန္ လက္ေလးသစ္ခန္႔ လိုေနေလ၏။
ဂဠဳန္သည္ကား သူ႔အေတာင္ပံနွစ္ခုျဖင့္ ေတာင္ကို ဝဲပ်ံကာ အုပ္လိုက္ရာ တစ္ေတာလံုး ေမွာင္မည္းကာ လံုေအာင္ အုပ္မိသြားေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ဂဠဳန္က နဂါးကို အသင္ရံႈးျပီဟုဆိုကာ စားမည္ျပဳရာ နဂါးသည္ ေျမတြင္ကပ္ျပီး မိမိခႏၱာကိုယ္ကို မျမင္ရေအာင္ ဝွက္၍ ေျမာက္ဖက္စြန္းရွိ ေတာင္ (ယခု ေလသာေတာင္) ေျခရင္းရွိ တြင္းထဲသို႔ ေျပးဝင္ကာ ေခြေခြေလး အိပ္၍ေနေလ၏။
(ထို႔ေၾကာင့္ နဂါးနွင့္ဂဠဳန္ အလာင္းအစားျပဳ၍ နဂါးရစ္ပတ္ခဲ့ေသာေတာင္ ကို နဂါးပတ္ေတာင္။ ရေသ့ၾကီး သီတင္းသံုးခဲ့ေသာ ေတာင္ကို ရေသ့ေတာင္။ နဂါးပုန္းေအာင္း၍ အိပ္ေနခဲ့ေတာင္ေသာ ေတာင္ကို ေခြအိပ္ေတာင္/ ေခြအိေတာင္ (ယခု ေလသာေတာင္) ဟုေခၚၾကေလသည္။)
'' အေရွ႕ပိုင္း၊အလယ္ပိုင္း၊အေနာက္ဝိုင္း ''
ဂဠဳန္သည္လည္း နဂါးတြင္းထဲမွ ထြက္လာေစရန္ မၾကံနိုင္ျဖစ္ေလရာ ရေသ့ေတာင္ရွိ ရေသ့ၾကီးထံ လူေယာင္ေဆာင္၍ ေမးေလေသာ္ ရေသ့ၾကီးလည္း ဂဠဳန္မွန္းသိေလရကား အေျဖမေပးေပ။ ဤအခါ အနီးရွိ သူေတာ္မွ ရေသ့အား ေစာေစာက လာသူ မည္သူျဖစ္ပါသနည္းဟု ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားရာမွ ဂဠဳန္လူေယာင္ေဆာင္လာပံု၊ နဂါးအားတြင္းထဲမွ ထြက္ရန္ အေမးျပဳလာပံုတို႔ကို ေျပာျပရာ သူေတာ္က အရွင္ဘုရား နဂါးတြင္းထဲမွ ထြက္လာေစရန္ မည္သို႔ျပဳလုပ္သင့္ပါသနည္း ဟု ေမးျမန္းျပန္ရာ ရေသ့ၾကီးက တြင္းထဲသို႔ ဝါးလံုးရွည္ျဖင့္ ထိုးသြင္းလိုက္လ်ွင္ နဂါးဘယ္မွာ ခံနိုင္မည္နည္းဟု ဆိုသည့္အသံကို ဂဠဳန္ၾကားေလလ်ွင္ ရေသ့အမိန္႕ရွိသည့္အတိုင္း နဂါးေခြသည့္ တြင္းထဲသို႔ ဝါးရွည္နွင့္ ထိုးလိုက္ေလ၏။ ထိုအခါ နဂါးလည္း မေနသာေတာ့ပဲ ေခြရာမွ ထြက္လာရာ ဂဠဳန္လက္တြင္းသို႔ ဆိုက္ေရာက္ရေလ၏။
(ဝါးရွည္ပိုင္းျဖတ္ရာမွ ေျမေပၚသို႔ လဲက်ရာ ဝါး၏ အေရွ႕ပိုင္းကို အေရွ႕ပိုင္းရပ္၊ ဝါး၏ အလယ္ပိုင္းမ်ားကို အလယ္ပိုင္းရပ္ ၁ ၂ ၃ ဟူ၍ အမွတ္သညာထား၍ ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။)
(နဂါးမွာ ဂဠဳန္ရန္ကို ေၾကာက္လွန္႔ ထြက္ေျပးရာမွ ေမာပန္းလွသျဖင့္ ဟိုးဟဲ ဟိုးဟဲဟု ျမည္တမ္း အသက္ရႈမႈေၾကာင့္ ဟိုးဟဲ မွ ဟဲဟိုး ဟု အမည္တြင္လာသည္ဟု အခ်ိဳ႕က ဆိုၾကသည္။ နဂါးပတ္ေျပးရာ လမ္းေၾကာင္း ေလသာေတာင္ေျခတြင္ ေခ်ာင္းျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ထိုေခ်ာင္းကို နဂါးေခ်ာင္းဟုေခၚဆိုၾကသည္။)
'' လက္ပံပင္၊ အင္းမွီး၊ ေဘာ္နင္း "
ဂဠဳန္လည္း နဂါးကိုခ်ီကာ အေနာက္ဘက္ရွိ ေညာင္ကားလားပင္ေပၚတြင္ ေခတၱနားခိုေလသည္။ နဂါးကား ေလသာေတာင္ေျခတြင္ ပုန္းခိုေနစဥ္က ဂႏၶရာဇာဟူေသာ ဂမုန္းပင္ကို ေဆးအျဖစ္ စားသံုးခဲ့သည့္ ရနံ႕ေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္လံုး ေမႊးၾကိဳင္ေနေလရာ ဂဠဳန္မွာ ထူးျခားလွသည့္ နဂါးဟုဆိုကာ မစားေသးပဲ ေညာင္ကားလားအရပ္ (ယခု လက္ပံပင္ရြာ)မွ စားမည္ဟုၾကံေလ၏။ ( ဂဠဳန္သည္ ခါးက်ိဳးေနေသာ နဂါးအား ေညာင္ကားလားအရပ္ရွိ ေညာင္ပင္ေပၚတြင္ တင္ထားေလရာ နဂါးမွာ ကားယား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ထိုအရပ္ကို ေညာင္ကားလားဟု ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။) ထိုစဥ္ နဂါးလည္း စိတ္ထဲမွ ကယ္ပါကူပါဟု အကူအညီေတာင္းေလေသာ္ ေပါရိသာဒ္ဘုရားမွ ထြက္လာေသာ ကုမၼာဘယမင္းသားသည္ ေလးေထာင့္ကန္ အေရာက္တြင္ ေလးနွင့္ျမားမွာ အလိုလိုတင္းမာလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရကား အေၾကာင္းထူးျပီဟု သိရွိေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလးနွင့္ျမားကို အသင့္ျပင္ျပီး ဒူးကိုေထာက္လ်က္ ရန္သူရွိရာသြားေစဟု ျမားကိုလႊတ္လိုက္သည္ရွိေသာ္ ေညာင္ကားလားအရပ္ရွိ ဂဠဳန္အား ျမားထိမွန္ေလ၏။ ေလးကို ေထာက္၍ ပစ္ရာေနရာကို ေလးေထာင့္ကန္ဟု ယခုတိုင္ေခၚဆိုၾကသည္။ (ျမားထိမွန္၍ ေျမေပၚသို႔က်ေသာ ဂဠဳန္ ဦးေခါင္းေနရာကို အင္းေခါင္းရြာ၊ ဂဠဳန္ အျမီးေနရာကို အင္းမွီးရြာ ဟုေခၚၾကသည္ဟု အခ်ိဳ႕ကဆိုသည္။ အင္းမွီးရြာမွာ ဂဠဳန္ က နဂါးအျမီးကို ခိုးျဖတ္ေသာေနရာျဖစ္၍ အင္းမွီး ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။ နွစ္ခုကြဲေနသည္ကို သတိျပဳပါ။ )
ဂဠဳန္ကား ျမားဒဏ္ရာေၾကာင့္ ေသရမည္ကို စိုးရိမ္ျပီး နဂါးပတ္ေတာင္ ေျခရင္းတြင္ နားလ်က္ ရုန္းကန္ရာမွတစ္ဖန္ ယခု ေဘာ္နင္းအမည္ရွိ အရပ္သို႔ေျပးေလ၏။ ဂဠဳန္ရုန္းကန္ခဲ့သည့္ နဂါးပတ္ေတာင္ ေျမာက္ဖက္ရွိ သိမ္ကန္ကို ေရွးက ဂဠဳန္ရုန္းကန္ဟု ေခၚခဲ့ေလ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ကုမၼာဘယမင္းသားလည္း ျမားပစ္လိုက္ရာ အေနာက္ေျမာက္ (ေညာင္ကားလား) အရပ္သို႔ အျပင္းလိုက္ခဲ့ရာ ေညာင္ပင္ေပၚတြင္ ခါးက်ိဳးေနျပီျဖစ္ေသာ နဂါးကို ေတြ႕ျမင္ေလသည္။ နဂါးကလည္း မင္းသားအား အကူအညီေတာင္းေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းသားလည္း ေကာင္းပါျပီဟု ဆိုကာ ဂဠဳန္ေနာက္ကို လိုက္ေလလ်ွင္ ျမားဆိပ္တက္ျပီးလဲေနေသာ ဂဠဳန္ကို ေတြ႕ေလ၏။ ဂဠဳန္ကိုယ္မွ ျမားအားေက်ာေပၚ ေျခေတာ္ျဖင့္နင္းျပီး ကုမၼာဘယမင္းသား ခ်ြတ္ရာ ေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာ္ေတာ္နင္းဟု ေခၚခဲ့ရာမွ ကာလ ေရြ႕ေလ်ာ လာေသာအခါ ယခု ေဘာ္နင္း ျဖစ္လာသည္။
ဤအခါ ဂဠဳန္လည္း ျမားဒဏ္ေၾကာင့္ ေသရမည္ကို သိေလရကား ဤသို႕ဆိုေလ၏။ ငါရွာ၍ရေသာ နဂါးကို စားမည့္ ဆဲဆဲတြင္ ဤလူသား မသူေတာ္သည္ ငါ့ကိုနိွပ္စက္၏။ ငါသည္ ဤဘဝမွာေသဆံုးလ်ွင္ ၾကီးစြာေသာ ကိုယ္အျဖစ္ကိုရရွိ၍ ထိုသူ၏ သြားရာလမ္းဦးကေနျပီး ရန္မူနိုင္ပါေစသားဟု အဓိ႒ာန္ျပီးမွ ေသဆံုးေလ၏။ ဂဠဳန္ကား ေနာင္ဘဝတြင္ ၾကီးမားသည့္ ခႏၶာကိုယ္နွင့္ ပင္းတယအရပ္တြင္ ပင့္ကူၾကီးျဖစ္လာေလသည္။ ကုမၼာဘယမင္းသားလည္း နဂါးဆီျပန္သြားရာ နဂါးက က်ြန္ုပ္ အသက္ကို အသင္ကယ္၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနရပါျပီ။ ေနာင္ အသင္ အခက္အခဲ တစ္စံုတစ္ရာ ေတြ႕ပါက ေျမၾကီးကို လက္ျဖင့္သံုးၾကိမ္ပုတ္၍ က်ြန္ုပ္အား ေခၚယူပါ က်ြန္ုပ္ သင့္အား အကူအညီေပးပါမည္ ဟုဆိုကာ မိမိလိုရာသို႔ သြားေလသည္။
" ေရစက္ဆံုရာ ရွင္မိယာ ''
သုဓနုမင္းသားသည္ ဂဠဳန္အားနိွမ္နွင္းျပီးေနာက္ အေနာက္ဖက္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ ဆက္လက္၍ ေတာကစား ထြက္ခဲ့ေလသည္။ ေငြေတာင္ျပည္ ဒိပမင္းၾကီး၏သမီး ကိႏၷရာခုနွစ္ေဖာ္တို႔သည္ ယခု ပင္းတယအရပ္ရွိ ပုတ္တလုတ္ကန္ တြင္ေရကစား၍ အခ်ိန္လင့္သည္ ျဖစ္ေလရာကား နီးစပ္ရာဂူထဲသို႔ ခိုဝင္နားၾကေလသည္။ ( ေငြေတာင္ျပည္ = ဟိမဝႏၱာ ေတာင္မႀကီးသို႕ေရာက္ရန္ လူတို႕၏နယ္စပ္မွ ေတာင္ခုနစ္ေတာင္ ၊ အိုင္ခုနစ္အိုင္ ေက်ာ္သြားရသည္ ဆိုသည္။ ထိုခုနစ္ေတာင္အနက္ ငါးေတာင္ေျမာက္ ျဖစ္ေသာ ေတာင္မွာ ေကာလာသဘေတာင္ ဟုေခၚရာ ေငြေရာင္ရွိ၍ ေငြခဲ ၊ ေငြေတာ္ ႏွင့္တူသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ '' ေငြေတာင္ '' ဟု တြင္ေလသည္။ ကိႏၷရီ၊ကိႏၷရာတို႔မွာ မိမိတို႕၏ ဆင္ယင္အပ္ေသာ ဘယက္တန္ဆာ ၊ ဒြာဒရာတို႕ အစြမ္းအားျဖင့္ ေကာင္းကင္သို႕ ပ်ံတက္နိုင္သည္ ဆိုသည္။ ) ေရွးအရင္ဘဝမွ ေဒါသျဖင့္က်ိန္ဆိုျပီး ေသဆံုးခဲ့ေသာ ဂဠဳန္သည္၊ ထိုဂူတြင္ ပင့္ကူၾကီးျဖစ္လ်က္ က်က္စားလ်က္ရွိေလေနရာ သူ၏သားေကာင္မ်ား ဖမ္းသည့္အလိုငွာ ဂူဝကို ပင့္ကူမ်ွင္မ်ား ရစ္ပတ္ထားရွိေလသည္။ ကိႏၷရီခုနွစ္ေဖာ္တို႔မွာ အသက္ေဘးေၾကာက္ရြံ႕၍ ေအာ္ဟစ္ အကူအညီေတာင္းေလရာ သုဓနုမင္းသား ၾကားသိျပီးေနာက္ ပင့္ကူကို ေလးျဖင့္ပစ္ခြင္း၍ နိွမ္နွင္းလိုက္ေလသည္။ နတ္သမီးခုနွစ္ေဖာ္တို႔မွာ ေက်းဇူးတင္လွသည္ျဖစ္၍ မည္သို႔ေက်းဇူးဆပ္ရမည္နည္းဟု ဆိုရေသာ္၊ မင္းသားမွာ အငယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ရွင္မိယာကို နွစ္သက္လွသည္ျဖစ္၍ ေပါင္းဖက္လိုသည္ဟုဆိုေလသည္။ ရွင္မိယာသည္လည္း မိမိအသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္အား ၾကည္ညိဳလွသည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးရွင္ထံပါး လုပ္ေက်ြးျပဳစုလိုပါသည္ဟု ဆိုကာ ေငြေတာင္ျပည္သို႔ မျပန္ေတာ့ပဲ ေနရစ္ခဲ့ေလသည္။ ( မင္းသားသည္ ပင့္ကူကို နွိမ္နွင္းခဲ့ေသာအရပ္ျဖစ္၍ ပထမ ပင့္ကူရ ဟုအမည္တြင္ခဲ့ျပီး ကာလေရြ႕ေလ်ာေသာ အခါ ပင္းတယ ဟုျဖစ္လာေလသည္။ )
" သီေခါင္ေတာင္၊ ေက်ာက္ထပ္၊ အင္းေခါင္း "
မင္းသားတို႕နွစ္ဦးသည္ အေရွ႕ဗာရာျပည္သို႔ ျပန္လာေလရာ ပင့္ကူဘဝမွ ျဖစ္ေသာ ဘီလူးကို နိွမ္နင္းရျပန္ေလသည္။ ဘီလူးဘဝမွ စုေတျပန္ေသာ္ ေနာက္ဘဝတြင္ ေဇာ္ဂ်ီျဖစ္ျပီး မင္းသားအား ရန္မူျပန္ေလရာ မင္းသားသည္ ဒဏ္ရာမ်ားစြာျဖင့္ ေမ်ာလ်က္ ေတာထဲတြင္က်န္ခဲ့ေလသည္။ ေဇာ္ဂ်ီမွာ ရွင္မိယာအား ၾကင္ယာေတာ္အျဖစ္ သိမ္းပိုက္မည္ ျပဳေလရာ၌ ရွင္မိယာသည္ ပရိယာယ္သံုး၍ ေဇာ္ဂ်ီေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ နွစ္သတ္လိုက္ေလသည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ ရွင္မိယာသည္ မင္းသားအား ေတာထဲတြင္ ရွာမေတြ႕ပဲ ရွိေနေလရာ၊ ေတာင္အျမင့္ေပၚတြင္ ေက်ာက္ျပားၾကီးမ်ားကိုထပ္လ်က္ ''အကယ္၍ မင္းသားမွာ ေသဆံုးခဲ့သည္ဆိုပါလ်ွင္ လင္းတငွက္ဆိုးမ်ားရွိရမည္'' ဟုေတြးလ်က္ လင္းတမ်ားပ်ံဝဲေနရာသို႔ ေမ်ွာ္ၾကည့္ေလသည္။ ထိုအခါ ယခု သီေခါင္ေတာင္ဟု အမည္တြင္သည့္ေနရာတြင္ လင္းတမ်ား ဝဲလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ေလသည္။ (ေက်ာက္ျပားမ်ားထပ္လ်က္ ေမ်ွာ္ၾကည့္ရာ အရပ္ျဖစ္၍ ေက်ာက္ထပ္ ဟုအမည္တြင္ခဲ့သည္။ မင္းသားေသဆံုးရာေတာင္ကို ေသေကာင္ေတာင္၊ ကာလေရြ႕ေလ်ာေသာအခါ သီေကာင္ေတာင္မွ သီေခါင္ေတာင္ဟု အမည္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေလသည္။ သီေခါင္ေတာင္မွ ၾကည့္လ်ွင္ ဟဲဟိုး ပုန္းအင္းလြင္ျပင္နွင့္ အင္းေခါင္းဆည္ကို လွပစြာျမင္ေတြ႔နိုင္သည္။)
ေသေကာင္ေတာင္ဟု အမည္တြင္ရစ္မည့္ ေနရာတြင္ သုဓနုမင္းသားသည္ ေသဆံုးအသက္ေပ်ာက္ေနစဥ္ ေဒြးမယ္ေနာ္ေခၚ ရွင္မိယာသည္ ျပင္းစြာ ပူေဆြးငိုေၾကြးလ်က္ ေနေလ၏။ ဤအခါ သိၾကားမင္းလည္း ျမေက်ာက္ဖ်ာတင္းေတာ္မူ၍ ရႈ႕ၾကည့္ေလေသာ္ ေဒြးမယ္ေနာ္သည္ သုဓနုမင္းသား အေလာင္းေဘးတြင္ ပူေဆြးငိုေၾကြးေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္မိေလ၏။ သိၾကားမင္းလည္း ကိုယ္ထင္ျပကာ ရွင္မိယာအား သင္သည္ ဤမ်ွ က်ားရဲ တိရစၦာန္မ်ား ထူေျပာလွသည့္ ေတာၾကီးထဲတြင္ မေၾကာက္မရြံ႕ပူေဆြး ငိုေၾကြးေနသည္ကား အလြန္ပင္ ရာဂဗ်ာပါဒ မ်ားလွေခ်၏ ဟုဆိုကာ သင့္ေယာက်ာ္းကို အသက္ရွင္လ်က္ ထလာသည္ကို ျမင္ေတြ႕လိုသလားဟု ေမးရာ ရွင္မိရာက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျမင္ေတြ႕လိုပါသည္ဟု ဆိုလ်ွင္ သိၾကားမင္းက နတ္ေရစင္ျဖင့္ ပက္ဖ်န္းလိုက္ေသာ္ သုဓနုမင္းသားသည္ ေသဆံုးေနရာမွ အသက္ဝင္လ်က္ ထလာေလ၏။ ထိုေနာက္ သိၾကားမင္းသည္ နတ္ျပည္သို႔ ျပန္ေလသည္။
မင္းသားနွင့္ ေဇာ္ဂ်ီတို႔ ယွဥ္ျပိဳင္တိုက္ခိုက္ေသာအခါ တန္ခိုးျပင္းထန္လွသည္ျဖစ္၍ ထိုေဒသ တစ္ဝိုက္တြင္ ေျခာက္ေသြ႕ပူေလာင္ျခင္း ျဖစ္ေလရာ မင္းသားသည္ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ျမားသံုးေခ်ာင္းကို အင္းေခါင္းအရပ္တြင္ ေျမသို႔စိုက္သည္ရွိေသာ္ ေရထြက္မ်ားျဖစ္လာေလသည္။ (ထိုေရထြက္ေပါက္မ်ားမွာ ယခုတိုင္ ေရမခန္းပဲ ပုန္းအင္းေဒသသို႔ ေရေပးေဝလ်က္ ရွိေနရာ စိုက္ပ်ိဳးေရးအတြက္ မ်ားစြာအက်ိဳးျပဳလ်က္ ရွိေနေလသည္။) ဤသို႔ျဖင့္ မင္းသားနွင့္ ရွင္မိယာတို႔သည္ ေတာလမ္းတစ္ေလ်ွာက္ အေရွ႔ဗာရာျပည္ၾကီးသို႔ ေရွးရႈလ်က္ ျပန္လာၾကသည္ရွိေသာ္ လင္မယားတို႕ သဘာဝအတိုင္း အပုပ္ေကာင္ ၊ေဇာ္ဂ်ီမယား စသည္ျဖင့္ က်ီစားလ်က္ စကားမ်ားလာၾကရာ ယခုေက်ာက္ေရအိုးေက်ာင္းအနီး အေရာက္တြင္ ေမာပန္းလွသျဖင့္ ပင္းတယ ေအာ္ေရာမွ ရရွိခဲ့ေသာ အဓိ႒ာန္ ေက်ာက္ေရအိုးတစ္လံုးျဖင့္ ေရခပ္ေသာက္မည္ဟုၾကံကာ ေရအိုးကို နွစ္လိုက္သည္ရွိေသာ္ ေရအိုးသည္ ေျမတြင္က်ြံျပီး နွစ္ျမဳပ္ေလသည္။ ရွင္မိယာ၏ ေက်ာက္ေရအိုးမွ ေက်ာက္ေရတြင္း ျဖစ္သြားသည္ဟုဆိုၾကသည္။ ဤအခါ ရွင္မိယာက အေရးထဲ ေက်ာက္ေရအိုးက က်ြံရေသးဟုဆိုခဲ့သည္ကို အစြဲျပဳ၍ ေရွးက ဤေနရာကို ေက်ာက္ေရအိုးအရပ္ဟု ေခၚခဲ့ၾကျပီး ယခုအခါ ေက်ာက္ေရအိုးဘုန္းၾကီးေက်ာင္း တည္ရွိေနသည္။
" ေငြေတာင္ျပည္ ျပန္ေလျပီ "
ဤသို႔ျဖင့္ ဗာရာဏီျပည္ၾကီးသို႔ ျပန္ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္ မင္းသား၏ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္တို႕ကလည္း အလြန္ လွပတင့္တယ္ေသာ ရွင္မိယာကို လြန္စြာခ်စ္ခင္ျမတ္နိုး ႏွစ္သက္ၾကကုန္၏။ ေနမိမင္းႀကီး၏ ပုေရာဟိတ္ ပုဏၰားသည္ မိမိ၏ သမီးကို သုဓနုမင္းသားႏွင့္ ထိမ္းျမားရန္ ရည္ရြယ္ထားျခင္းရွိရာ ယခု ေငြေတာင္သူကို ယူလာခဲ့ေလသျဖင့္ အၾကံပ်က္ စိတ္နာကာ၊ ရွင္မိယာ ပ်က္စီးမွ မိမိ၏သမီးႏွင့္ သုဓနုမင္းသား ျပန္လည္ လက္ဆက္ရန္ ျဖစ္နိုင္မည္ဟု ေဒြးမယ္ေနာ္ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ၾကံလ်က္ရွိ၏။ ပုဏၰားသည္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၌ သူပုန္ထဟန္ ျပဳေစၿပီးလ်ွင္ သုဓနုမင္းသားကို ေစလႊတ္၍ ၿဖိဳဖ်က္ေစရန္ မင္းႀကီးအား ေလ်ွာက္တင္ေလရာ မင္းႀကီးလည္း လႊတ္ရေလ၏။ ထိုကဲ့သို႕ သုဓနုမင္းသား မရွိခိုက္ မင္းႀကီးမွာ မိမိ၏အူတို႕သည္ ဝမ္းမွထြက္၍ နယ္ပယ္အသစ္တို႕ကို ပတ္ရသည္ဟု အိပ္မက္ျမင္ေလရာ အလြန္ထိတ္လန္႕သည္ႏွင့္ ပုဏၰားအား အိပ္မက္ကို ဖတ္ေစ၏။ ပုဏၰားလည္း အခ်က္ဆိုက္ၿပီဟု '' မင္းႀကီး ၊ မိဖုရား ၊ တိုင္းျပည္ ဤသံုးပါး၏ အႏၱရာယ္ အလြန္ႀကီးပါသည္။ ယၾတာႀကီးစြာ ျပဳရပါ လိမ့္မည္။ ျပဳရန္ကား ထူးဆန္းတင့္တယ္ေသာ ရွင္မိယာ၏ လည္ေခ်ာင္းေသြးကိုပါ ယဇ္ပူေဇာ္ရပါလိမ့္မည္ '' ဟု မေကာင္းစိတ္ျဖင့္ ေလ်ွာက္ေလ၏။ ေရွးဦး၌ မင္းႀကီးသည္ ေခြ်းမေတာ္ကို မျပဳထိုက္မျပဳရက္၍ ျငင္းဆန္ေသာ္လည္း ပုဏၰားက အသက္ေဘးျဖင့္ အထပ္ထပ္ ၿခိမ္းေျခာက္ေလရကား ေနာက္ဆံုး၌ မင္းႀကီး သေဘာတူရေလ၏။ ရွင္မိယာႏွင့္ ေယာကၡမ မိဖုရားႀကီးတို႕သည္ အေၾကာင္းကို သိရေသာ္ အလြန္စိုးရိမ္ပူပန္ၾကလ်က္ မိဖုရားႀကီးသည္ ရွင္မိယာ၏ အသက္ေဘးလြတ္ရန္ ၾကံရေလသည္။ ရွင္မိယာ ႏွင့္ ပါလာေသာ ကိႏၷရာဘယက္တန္ဆာတို႕ကို ဝတ္ဆင္ကာ ေကာင္းကင္ျဖင့္ပ်ံ၍ ေငြေတာင္ျပည္သို႕ ေျပးရန္ တိုက္တြန္းေလ၏။
ရွင္မိယာ သည္လည္း ေငြေတာင္ျပည္သို႔ ပ်ံေလေသာ္ ဟိမဝႏၱာနယ္စပ္ မိမိတို႕ ေရခ်ိဳးရာ ၊ ပင့္ကူရန္မွ လြတ္ေျမာက္ရာ၊ မင္းသားႏွင့္ေတြ႕ရာ ပုတ္တလုတ္ေရကန္သို႕ ေရာက္လာေလ၏။ ဤေနရာေဟာင္းတို႕ကို ျမင္ေလေသာ္ အထူးပူေဆြးျခင္း ျဖစ္ေပၚလာလ်က္ ေက်ာက္ဖ်ာတစ္ခုတြင္ စာေရးကာ ထိုေရကန္ အနီးရွိ ရေသ့ႀကီးတစ္ဦးထံ၌ မိမိ၏ နဝရတ္လက္စြပ္ကို အပ္ထားခဲ့၏။စာတြင္မွာပံုကား '' ဤလူတို႕ နယ္စပ္မွ လြန္၍ မလိုက္လာပါႏွင့္။ ေဘးရန္အလြန္ႀကီးမား မ်ားျပား၍ ေမာင္ေတာ္ အသက္ရွင္ဖြယ္ မရွိပါ။ သို့ေၾကာင့္ လိုက္လာ၍ အက်ိဳးမရွိၾကပါၿပီ ၊ ဆရာရေသ့ထံ၌ ႏွမ၏ န၀ရတ္လက္စြပ္ကို ယူၿပီးလ်ွင္ တိုင္းျပည္သို႕သာ ျပန္ပါေလ'' ဟု ေရးမွာခဲ့၏။ ေငြေတာင္ျပည္ သို႔ေရာက္၍ ဒိပမင္းၾကီးထံသို႔ အခစားဝင္ရာတြင္၊ မ်ိဳးျခားလူတို႕ႏွင့္ ေပါင္းသင္းေတြ႕ထိသျဖင့္ မသန္႕မရွင္း နိမ့္က်သြားသည္ဟု ယူဆေသာ ေငြေတာင္ျပည္၏ ထံုးစံအရ ရွင္မိယာကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္၍လက္မခံဘဲ ခြဲျခား၍ ထား၏။ ေနာင္အခါမွ ေခါင္းေဆး၊ ေရခ်ိဳး စင္ၾကယ္ေအာင္ ေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳၿပီးမွ လက္ခံရန္ စီမံထားေလသည္။
" သုဓနုမင္းသား လိုက္ခန္း ''
သုဓနု မင္းသားသည္ သူပုန္ထသည္ဆိုေသာအရပ္မွ ျပန္ေရာက္လာျပီး အေၾကာင္းစံုသိရ၍ ေလးျမားစြဲကာ အသက္စြန္႕၍ ေငြေတာင္ျပည္သို႕ လိုက္သြားေလ၏။ ပုတ္တလုတ္ ေရကန္စခန္းရွိ ရေသ့ႀကီးထံမွ ေဒြးမယ္ေနာ္ အပ္ထားခဲ့ေသာ န၀ရတ္ လက္စြပ္ကို ယူငင္လာခဲ့၍၊ ေငြေတာင္ျပည္ဘက္သို႕ သြားေရာက္ က်က္စားတတ္ေသာ ငွက္ႀကီးတစ္ေကာင္ကို တြယ္မွီခိုကပ္၍ ေငြေတာင္ျပည္ဘက္သို႕ စီးနင္းသြားေလသည္။ ေငြေတာင္ျပည္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေရတြင္းတစ္ခုအနီး၌ ရပ္နားေစာင့္စား၍ စံုစမ္းေနရ၏။ ထိုအခါ ရွင္မိယာကို မိမိတို႕ အမ်ိဳးအတြင္းသို႕ ျပန္၍ လက္ခံနိုင္ရန္ ေခါင္းေဆးမဂၤလာ ျပဳေသာအခါႏွင့္ၾကံဳ၍ ေငြေတာင္သူ အပ်ိဳတစ္စု ေရတြင္းသို႕ ေရခပ္လာရာ၊ ေမးျမန္းသိရွိျပီး ေနာက္ဆံုးအပ်ိဳ၏ ေရအိုးတြင္ နဝရတ္လက္စြပ္ကို အမွတ္မဲ႕ ထည့္လိုက္ေလ၏။ ေခါင္းေဆးၿပီး၍ ေရသြန္ေသာအခါ ေနာက္ဆံုးအိုးအသြန္တြင္ ရွင္မိယာက ေခါင္းကို လက္ျဖင့္သပ္လိုက္ရာ ေရအိုးတြင္းမွ က်လာေသာ န၀ရတ္လက္စြပ္ႏွင့္ အဆင္သင့္ လက္တြင္စြပ္မိေလ၏။ ရွင္မိယာမွာ မိမိ၏ခ်စ္လွစြာေသာ လင္ေယာက်္ား လိုက္လာေၾကာင္း သိရွိကာ ေျမာေမ့သြားေလသည္။ ထိုကစ၍ ခမည္းေတာ္မင္းႀကီး သိရွိကာ ထိုလူမ်ိဳးျခား သုနုမင္းသားကို ဖမ္းေစ၏။ ပံုပန္းရုပ္ရည္ကို ျမင္ရလ်ွင္ေသာ္ကား သာမည လူစားမ်ိဳး မဟုတ္ေၾကာင္း သိရွိ၍ ေလးပစ္ ၊ ဆင္စီး ၊ ျမင္းစီး စေသာ ေယာက်္ားေကာင္းတို႕ တတ္အပ္ေသာ အတတ္တို႕ကို ျပေစ၏။ အလံုးစံု ေက်နပ္ဖြယ္ ၊ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ ေကာင္းသည့္ျပင္ သာမညလူတို႕ မလာေရာက္နိုင္ေသာ ေငြေတာင္ျပည္သို႕ သမီးေတာ္ကို ခ်စ္ခင္စံုမက္ ၊ သစၥာတည္ၾကည္စြာ အသက္စြန္႕၍ လိုက္လာသူလည္း ျဖစ္ေပသည္ဟု အလြန္ဝမ္းေျမာက္စြာ သမီးေတာ္ႏွင့္ ထိမ္းျမားလိုက္ေလ၏။ ေငြေတာင္ျပည္တြင္ အတန္ၾကာ ရႊင္လန္းခ်မ္းသာစြာ ေနၾကၿပီးေနာက္ သုဓနုမင္းသားသည္ ရွင္မိယာကို ေခၚေဆာင္ကာ မိမိတိုင္းျပည္သို႕ ျပန္ခဲ့၍ မၾကာမီ ခမည္းေတာ္၏ အရိုက္အရာ ထီးနန္းကို စိုးစံရေလသည္။
'' က်ြန္ုပ္၏ စာစုကို ဖတ္ရႈအားေပးမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ခင္ဗ်ာ။ ''
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
အဲေက်ာ္
စာျပီးခ်ိန္ ~ ညေန 6:45
1.03.2018 (တေပါင္းလျပည့္)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
No comments:
Post a Comment