Wednesday, March 7, 2018

ရိပ္​သာ (၁၃)

(၁၃)
ထိနမိဒၶနီ၀ရဏ
==========

ဒီနီ၀ရဏအတြက္​ ႐ႈမွတ္​ပုံေတြဟာလည္​း ကာမစၦႏၵန႔ဲ ဆင္​တူ​ေနပါတယ္​။ သုိ႔ျဖစ္​လို႔ မတူတ႔ဲ ​ဖြင္​့ဆိုခ်က္​​ေတြကိုသာ ထုတ္​ႏႈတ္​တင္​ျပသြားပါမယ္​။ ဒါ့အျပင္​ ဗဟုသုတျဖစ္​ဖြယ္​ ပါဠိ အ႒ကထာ စကားမ်ားန႔ဲ လိုက္​နာက်င္​့သုံးဖြယ္​ စကားရပ္​မ်ားကိုလည္​း တင္​ျပသြားပါမယ္​။

အတၳိ ဘိကၡ​ေ၀ အရတိ တႏၵီ ၀ိဇမၻိတာ ဘတၱသမၼ​ေဒါ ​ေစတ​ေသာ လီနတၱံ၊ တတၳ အ​ေယာနိ​ေသာမနသိကာရဗဟုလီကာ​ေရာ အယမာဟာ​ေရာ အႏုပၸႏၷႆ ဝါ ထိနမိဒၶႆ ဥပၸာဒါယ၊ ဥပၸႏၷႆ ဝါ ထိနမိဒၶႆ ဘိ​ေယ်ာဘာဝါယ ​ေ၀ပုလႅာယာတိ။ (သံ။ နိ။ ၅။ ၂၃၂)

ထိနမိဒၶဆိုတာ ပစၥကၡမွာ မ​ေပ်ာ္​ပိုက္​ျခင္​း၊ ပ်င္​းရိျခင္​း၊ ခႏၶာကိုယ္​ တြန္​႔ဆုတ္​ ​ေလ်ာ့က်ျခင္​း (ႏႈံးခ်ိ​ေနျခင္​း)၊ ထမင္​းဆီ ရစ္​​ေနျခင္​း၊ စိတ္​​ ​ေစတသိက္​​ေတြ တြန္​႔ဆုတ္​ျခင္​း (မတက္​ႂကြျခင္​း)​ေတြ ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဆိုခ႔ဲတာ​ေတြဟာ ထိနမိဒၶကို ျဖစ္​​ေစတယ္​။ တိုးပြား​ေစပါတယ္​။

အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က ဒီနီ၀ရဏပယ္​ပုံ​ေတြကို ၆ မ်ဳိး ျပထား​ေတာ္​မူခ႔ဲပါတယ္​။ အမ်ားစုက ၀ိပႆနာအတြက္​ အက်ဳိးမ်ားပါတယ္​။

အပိစ ဆ ဓမၼာ ထိနမိဒၶႆ ပဟာနာယ သံ၀တၱႏၱိ - အတိ​ေဘာဇ​ေန နိမိတၱဂါၢေဟာ ဣရိယာပထသမၹရိ၀တၱနတာ အာ​ေလာကသညာမနသိကာ​ေရာ အ​ေဗၻာကာသဝါ​ေသာ ကလ်ာဏမိတၱတာ သပၸာယကထာတိ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၇၀)

ငိုက္​ျမည္​းတတ္​သူဟာ အစာအာဟာရကို သင္​့​ေတာ္​႐ုံ အတိုင္​းအ႐ွည္​သာ စားရပါမယ္​။ ဣရိယာပုထ္​ ​ေျပာင္​း​ေပးရမယ္​​။ အလင္​းနိမိတ္​ကို ႏွလုံးသြင္​းရမယ္​။ လြင္​တီး​ေခါင္​စတ့ဲ အကာအရံ မ႐ွိရာ ​ေနရမယ္​။ မိတ္​​ေဆြ​ေကာင္​း မွီ၀ဲရမယ္​။ ​ေလ်ာက္​ပတ္​တ့ဲ တရားစကား ​ေျပာဆို​ေဆြး​ေႏြးရမယ္​။ ဆိုခ႔ဲတာ​ေတြန႔ဲ ထိနမိဒၶကို ပယ္​​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​ပါတယ္​။

အဂၤုတၱရနိကာယ္​။ သတၱကနိပါတ္​။ အဗ်ာကတ၀ဂ္​။ ပစလာယမာနသုတ္​လာ အငိုက္​​ေျဖနည္​းမ်ားလည္​း ႐ွိပါ​ေသးတယ္​။ မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ေတာ့ ဒီသုတ္​လာနည္​း​ေတြက ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္​​ေနဆဲ ပုဂၢဳိလ္​မ်ားအတြက္​ ပိုၿပီး သင္​့​ေလ်ာ္​လို႔ အ့ဲဒါ​ေတြကို အငိုက္​​ေျဖနည္​းအျဖစ္​ ၫြန္​ၾကား​ေတာ္​မူပါတယ္​။ မွတ္​သားရ လြယ္​ကူ​ေစရန္​ လကၤာလည္​း စီ​ေပး​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။

သညာ​ေျပာင္​း​ေပး၊ စာႀကံ​ေတြး၊ ႐ြတ္​​ေရးနားဆြဲ​ေလ။
မ်က္​ႏွာသစ္​ရန္​၊ အလင္​းႀကံ၊ စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​ပါ​ေလ။
ငိုက္​ျမည္​းဖယ္​႐ွား၊ ခုႏွစ္​ပါး၊ ဘုရားၫႊန္​ျပ​ေပ။

၁။ တစ္​ခုခုကို ႐ႈမွတ္​​ေနရင္​း ငိုက္​ျမည္​းလာရင္​ အျခားတစ္​ခုခုကို ​ေျပာင္​းလဲ ႐ႈမွတ္​ရမယ္​။ ​ေဖာင္​းပိန္​မွ ​ေဖာင္​းပိန္​ ထိုင္​ထိစသည္​ ​ေျပာင္​းမွတ္​၊ တိုးမွတ္​ရပါမယ္​လို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။
၂။ သင္​ခ့ဲဖူး၊ က်က္​ခ့ဲဖူးတ့ဲ အဘိဓမၼာစတ့ဲ စာ​ေတြရ႕ဲ အနက္​ အဓိပါၸယ္​​ေတြ၊ အရ​ေကာက္​​ေတြကို ႀကံရမယ္​။ ​ေတြးရမယ္​။
၃။ ပရိတ္​ႀကီး၊ ဓမၼစၾကၤာစတ့ဲ အလြတ္​က်က္​မွတ္​ထားတ့ဲ ပါဠိ​ေတာ္​​ေတြကို စိတ္​ထဲက​ေန ႐ြတ္​ဆိုရပါမယ္​။
၄။ နား႐ြက္​ကို ဆြဲလိမ္​ရပါမယ္​။
၅။ မ်က္​ႏွာ ထသစ္​လိုက္​ရပါမယ္​။
၆။ မီးစတ့ဲ အလင္​းကို စိုက္​ၾကည္​့လိုက္​ရပါမယ္​။
၇။ ထၿပီး စၾကၤန္​​ေလွ်ာက္​လိုက္​ရပါမယ္​။

အထက္​မွာ ျပဆိုခ႔ဲတာ​ေတြဟာ တရားအားထုတ္​စ ​ေယာဂီမ်ားအတြက္​ ရည္​ၫြန္​းၿပီး တင္​ျပထားတာ​ေတြ ျဖစ္​ပါတယ္​။ တကယ္​တမ္​း ႐ႈမွတ္​တ့ဲအခါမွာ​ေတာ့ လိုအပ္​မွသာ အသုံးခ်ရန္​ပါ။ လိုအပ္​ခ်က္​အရ ႐ႈမွတ္​ရပုံ​ေတြကိုလည္​း တင္​ျပပါဦးမယ္​။

တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီ​ေတြမွာ ငိုက္​ျမည္​းျခင္​းဆိုတာကို ​ေ႐ွာင္​လြဲလို႔ မရစ​ေကာင္​း။ ဒါကို တစ္​ခ်ဳိ႕က ငိုက္​မွန္​း​ေတာင္​ မသိႏိုင္​​ေလာက္​​ေအာင္​ ငိုက္​လိုက္​ၾကတာ႐ွိမယ္​။ တစ္​စုံတစ္​ခု​ေၾကာင္​့ လန္​႔ႏိုးလာမွသာ ငါ ငိုက္​​ေနပါလားလို႔ သိၾကရတယ္​။

တစ္​ခ်ဳိ႕က်​ေတာ့ ငုိက္​ခ်င္​​ေနမွန္​း သိ​ေန​ေပမ့ဲ စိတ္​အလို လိုက္​ၿပီးျဖစ္​​ေစ၊ အငိုက္​​ေျဖနည္​း​ေတြ မသိလို႔ျဖစ္​​ေစ ငိုက္​လိုက္​ၾကသူ​ေတြလည္​း႐ွိမယ္​။ ဘယ္​လိုပဲ ငိုက္​ငိုက္​ ငိုက္​တာဟာ တရားအား​ထုတ္​ေနတာ မဟုတ္​ဆိုတာကို​ေတာ့ တစ္​ထစ္​ခ် မွတ္​သားထားအပ္​ပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ တရားလိုလားတ့ဲ အားထုတ္​ဆဲ​ေယာဂီဟာ ငိုက္​ျမည္​းတာကို မရ ရ​ေအာင္​​ေျဖ​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​ဖို႔ ၾကဳိးစားၾကရပါတယ္​။

သမာဓိ​ေလး အ​ေတာ္​အတန္​ အား​ေကာင္​းလာရင္​ ငိုက္​ခ်င္​လာမွန္​း သိတယ္​။ အမွတ္​​ေတြ မွတ္​ရတာ မမိတစ္​ခ်က္​ မိတစ္​ခ်က္​ျဖစ္​လာတာကိုး။ မွတ္​ရတာလည္​း ထိထိမိမိမ႐ွိ၊ ထင္​ထင္​႐ွား႐ွားလည္​း မ​ေပၚတတ္​။ ဒီ​ေတာ့ ရင္​၀ကို အာ႐ုံစိုက္​ၿပီး ငိုက္​ခ်င္​တယ္​၊ ငိုက္​ခ်င္​တယ္​လို႔  မွတ္​​ေနလိုက္​ရပါမယ္​။ သမာဓိအား ​ေကာင္​း​ေနခိုက္​ဆိုရင္​ အ့ဲဒီလို မွတ္​လိုက္​တာန႔ဲ ျပန္​လည္​ၾကည္​လင္​ လန္​းဆန္​းလာပါတယ္​။

အထက္​ကအတိုင္​း မွတ္​​ေနလို႔မွ ငိုက္​ျမည္​းခ်င္​စိတ္​ ​ေပ်ာက္​မသြားဘူးဆိုရင္​ အမွတ္​ကို တိုးမွတ္​ရပါမယ္​။ ​ေဖာင္​းပိန္​ ႏွစ္​မ်ဳိးထဲ မွတ္​​ေနတာဆိုရင္​ ထိုင္​ထိတိုးၿပီး မွတ္​ရမယ္​။ အ့ဲဒီလို တိုးလို႔မွ မ​ေပ်ာက္​​ေသးရင္​ ထိကို ​ေနရာတိုးတိုးၿပီးလည္​း မွတ္​သြားရပါမယ္​။ ဒါဟာ သညာ​ေျပာင္​း​ေပးဆိုတ႔ဲ လမ္​းၫြန္​ခ်က္​အရျဖစ္​ပါတယ္​။ ​ေယာဂီအ​ေတာ္​မ်ားမ်ားက​ေတာ့ ဒီအဆင္​့မွာတင္​ ​ေျဖ​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​ၾကတာ မ်ားပါတယ္​။

အကယ္​တႏၱဳ ဆိုခ႔ဲၿပီးတ့ဲ နည္​းလမ္​း​ေတြန႔ဲ ငိုက္​ျမည္​းခ်င္​စိတ္​ကို မ​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​ခ့ဲရင္​ စာႀကံ​ေတြးအဆင္​့န႔ဲ ​ေျဖ​ေဖ်ာက္​ရပါမယ္​။ ဒီလိုန႔ဲ တစ္​ဆင္​့ၿပီးတစ္​ဆင္​့ တက္​သြားရပါမယ္​။ ​ေနာက္​ဆုံးျဖစ္​တ့ဲ စၾကၤန္​ထ​ေလွ်ာက္​ျခင္​းမွာ​ေတာ့ မျဖစ္​မ​ေနကို ​ေျဖ​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​မွာပဲ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥနီ၀ရဏ
=============

ဒီနီ၀ရဏအတြက္​ သတိပ႒ာန္​႐ႈမွတ္​​ပုံ​ေတြဟာ ​ေ႐ွ႔ပိုင္​းအားလုံးနီးပါး ကာမစၦႏၵအတိုင္​းပင္​ ၫြန္​ျပထားတယ္​။ ​ေနာက္​ဆုံးျဖစ္​တ့ဲ နီ၀ရဏကို မဂ္​ျဖင္​့ပယ္​ခိုက္​မွာသာ ထူးျခားပါတယ္​။ သို႔ျဖစ္​လို႔ အ့ဲဒီထူးျခားခ်က္​န႔ဲ အျခားသိမွတ္​ဖြယ္​ရာမ်ားကို တင္​ျပသြားပါမယ္​။

ယထာ စ ပဟီနႆ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥႆ အာယတိ ံ အႏုပါၸ​ေဒါ ​ေဟာတိ၊ တဥၥ ပဇာနာတိ။
တဒဂၤ ၀ိကၡမၻနပဟာန္​အားျဖင္​့ ပယ္​အပ္​ၿပီး​ေသာ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥကို ​ေနာင္​အခါမွာ လုံး၀မျဖစ္​​ေပၚ​ေစႏိုင္​တာဟာ အရိယာမဂ္​ဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​တယ္​။ အ့ဲဒီ အရိယာမဂ္​ဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​းကိုလည္​း သိတယ္​။

ဒီနီ၀ရဏဟာ နီ၀ရဏအရာမွာ တစ္​ခုထဲလို ျဖစ္​​ေန​ေပမ့ဲ မဂ္​ပယ္​စဥ္​အရ​ေတာ့ ကြဲျပား​ေနတယ္​။ ဥဒၶစၥကို အရဟတၱမဂ္​န႔ဲ ကုကၠဳစၥကို အနာဂါမိမဂ္​န႔ဲ သီးျခားစီ အျမစ္​ျပတ္​ပယ္​ပါတယ္​။ သုိ႔ကလို ကြဲျပား​ေနတာ​ေၾကာင္​့ ပယ္​စဥ္​ကို သိတ့ဲပုဂၢဳိလ္​လည္​း ကြဲပါတယ္​။ သိပုံက​ေတာ့ ​ေ႐ွ႔မွာ ဆိုခ႔ဲၿပီးနည္​းမ်ား အတိုင္​းသာ။

အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က သံယုတ္​ပါဠိ​ေတာ္​ကို အကိုးအကားျပဳၿပီး ဒီနီ၀ရဏျဖစ္​ပုံကို ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း ဖြင္​့ဆို​ေတာ္​မူပါတယ္​။ ​

ေစတ​ေသာ အ၀ူပသ​ေမ အ​ေယာနိ​ေသာမနသိကာ​ေရန ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥႆ ဥပါၸ​ေဒါ ​ေဟာတိ။ စိတ္​မၿငိမ္​းခ်မ္​းမႈအ​ေပၚ မသင္​့တ့ဲ ႏွလုံးသြင္​းမိသျဖင္​့ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ ျဖစ္​ပါတယ္​။ အႀကိမ္​ႀကိမ္​ အထပ္​ထပ္​ ႏွလုံးသြင္​းမိ​ေလ အင္​အား​ေကာင္​းလာ​ေလျဖစ္​တယ္​။

အ့ဲဒီ​ေနာက္​ ယင္​းနီ၀ရဏကို ပယ္​ပုံ ၆ မ်ဳိးကိုလည္​း ဆက္​ျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။

အပိစ ဆ ဓမၼာ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥႆ ပဟာနာယ သံ၀တၱႏၱိ - ဗဟုႆုတတာ ပရိပုစၦကတာ ၀ိန​ေယ ပကတညဳတာ ၀ုဒၶ​ေသ၀ိတာ ကလ်ာဏမိတၱတာ သပါၸယကထာတိ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၇၁)

နိကာယ္​ ၅ ရပ္​တို႔တြင္​ တစ္​ခု ႏွစ္​ခုစသည္​ျဖစ္​​ေစ အားလုံးကိုျဖစ္​​ေစ ရ​ေအာင္​ သိ​ေအာင္​လုပ္​ၿပီး ဗဟုတျပည္​့စုံ​ေစျခင္​း၊ အပ္​ မအပ္​တာ​ေတြကို အဖန္​ဖန္​ အထပ္​ထပ္​ ​ေမးျမန္​းစုံစမ္​းျခင္​း၊ ၀ိနည္​းပညတ္​​ေတြန႕ဲ အတူ​ေန ​ေနသလို အ​ေလ့အထအဆင္​့​​ထိ သိ​ေနျခင္​း၊ ​ေထရ္​ႀကီးဝါႀကီးမ်ားအထံ ဆည္​းကပ္​ျခင္​း၊ မိတ္​​ေဆြ​ေကာင္​းကို မွီ၀ဲျခင္​း၊ ​ေနရာထိုင္​ခင္​းစတာ​ေတြန႔ဲ ပတ္​သက္​ၿပီး မွီရာအျဖစ္​ အပ္​ မအပ္​​ေျပာဆို​ေဆြး​ေႏြးျခင္​း တို႔ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

ဒီ​ေနရာမွာ ဥဒၶစၥက ပ်ံ ့လြင္​့ျခင္​းပါ။ ကုကၠဳစၥကို ​ေနာင္​တပူပန္​ျခင္​း၊ အလို႔လို႔ ျဖစ္​ျခင္​းစသည္​ ဘာသာျပန္​တယ္​။ မိမိကိုယ္​ကို သံသယျဖစ္​ျခင္​းလို႔ဆိုက သင္​့​ေလ်ာ္​အ့ံ ထင္​ရ႕ဲ။  အဆုိပါ ႏွစ္​ခုတို႔ တရားအားထုတ္​ဆဲ ​ေယာဂီမွာ ျဖစ္​​ေပၚလာရင္​ ျဖစ္​​ေပၚလာတ့ဲအတိုင္​း မွတ္​သြားရန္​ ျဖစ္​ပါတယ္​။

မွတ္​ဖို႔ ​ေျပာ​ေန​ေပမ့ဲ မမွတ္​လိုက္​ရဘဲ ​ေတြးရင္​း အခ်ိန္​ကုန္​သြားတာမ်ဳိးကို ​ေယာဂီတိုင္​း ၾကဳံဖူးၾကတယ္​။ အ့ဲဒါဟာ စိတ္​ကို မႏိုင္​လို႔ ျဖစ္​ၾကရတာပါ။ ဥဒၶစၥအတြက္​ စိတၱာႏုပႆနာကို အ​ေျခခံက်က် အားထုတ္​ထားျခင္​းျဖင္​့ ​ေက်ာ္​လြန္​ၾကရပါတယ္​။ ခ်င္​စိတ္​​ေတြကို မိၿပီဆိုရင္​ကိုပဲ ဒီ​ေနရာအတြက္​ လုံ​ေလာက္​ပါတယ္​။

စိတၱာႏုပႆနာအရာမွာ ခ်င္​စိတ္​​ေတြ မိ​ေအာင္​ ဖမ္​းႏိုင္​ခ့ဲပါၿပီဆိုရင္​ စိတ္​ပ်ံ ့လြင္​့တ့ဲအခါလည္​း မၾကာမတင္​ သိႏိုင္​ပါတယ္​။ ဒါ့ထက္​ စလြင္​့လြင္​့ခ်င္​း​ေတာင္​ သိႏိုင္​ပါတယ္​။

စိတ္​ပ်ံ ့လြင္​့တာကို သိရင္​ သိတာန႔ဲ တစ္​ျပဳိင္​နက္​ ပ်ံ ့လြင္​့တယ္​၊ ပ်ံ ့လြင္​့တယ္​လို႔ မွတ္​သြားရန္​ပါ။ ပ်ံ ့လြင္​့့တ့ဲ ပုံစံက အတိတ္​ကို ျပန္​​ေတြးတာန႔ဲ အနာဂတ္​အတြက္​ စဥ္​းစားတာ​ေတြပါ။ ႏွစ္​မ်ဳိးထဲက ​တစ္​ခုခုပါလို႔ ​ေသခ်ာသိရင္​ အ့ဲဒီသိတ့ဲအတိုင္​း မွတ္​ရပါမယ္​။ ​ေတြးရင္​ ​ေတြးတယ္​၊ ​ေတြးတယ္​။ စဥ္​းစားရင္​ စဥ္​းစားတယ္​၊ စဥ္​းစားတယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ အတိအက် အမည္​မတပ္ႏိုင္​ရင္​​ေတာ့ ပ်ံ ့လြင္​့တယ္​လို႔ပဲ မွတ္​ရပါမယ္​။

ေနာင္​တပူပန္​တယ္​ဆိုတာ အတိတ္​က အ​ေၾကာင္​းအရာ​ေတြကို ​ေတြးမိၿပီး ျဖစ္​​ေပၚလာတာမ်ားတယ္​။ မျဖစ္​​ေသးတာကို ပူပန္​​ေၾကာင္​့ၾကတာမ်ဳိးလည္​း ႐ွိႏိုင္​ပါတယ္​။ အ့ဲဒီလို ပူပန္​တာ​ေတြကို ​ပူပန္​တယ္​၊ ပူပန္​တယ္​လို႔ မွတ္​ရပါမယ္​။ မွတ္​ေပမ့ဲ ​ခဏခ်င္​း ​ေပ်ာက္​ဖို႔​ေတာ့ မလြယ္​ပါ။ ​ေပ်ာက္​သြားရင္​လည္​း ခဏ​ေလးန႔ဲ ျပန္​​ေပၚလာတတ္​တယ္​။

မိမိရ႕ဲ သဒါၶ ၀ီရိယ သတိ သမာဓိ ပညာတို႔ဆိုတ႔ဲ ဣ​ေျႏၵ​ေတြ အားနည္​း​ေနျခင္​း​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​လာၾကရတာမို႔လို႔ပါ။ ဣ​ေျႏၵ​ေတြ အားနည္​း​ေတာ့ မိမိကိုယ္​ကို အားမရျခင္​း၊ မိမိကိုယ္​ကို ယုံၾကည္​မႈနည္​းပါးျခင္​း စတာ​ေတြက ပူပန္​စရာ​ေတြကို အၿမဲမျပတ္​​ေအာင္​ ​ေမြးဖြား​ေပးတတ္​ပါတယ္​။

သို႔​ေၾကာင္​့ ဣ​ေျႏၵ​ေတြ ထက္​ျမက္​လာ​ေအာင္​န႔ဲ ထက္​ျမက္​လာခ့ဲရင္​ ထိန္​းညႇိ​ေပးျခင္​းျဖင္​့ပါ တြဲလ်က္​ ​ေျဖ႐ွင္​းရပါတယ္​။ အ့ဲဒီျပႆနာ​ေတြအတြက္​ ကမၼ႒ာနာစရိယမ်ားက အနီးကပ္​ ထိန္​း​ေၾကာင္​း​ေပးမွသာ အဆင္​​ေျပပါမယ္​။

ကုကၠဳစၥဆိုတာ အနာဂါမိမဂ္​န႔ဲသာ အႂကြင္​းမ့ဲ ပယ္​သတ္​ႏိုင္​တာမို႔ သူ႔ကို ထိန္​းညႇိႏိုင္​ဖို႔ဆို ခက္​ခဲမယ္​။ ပင္​ပန္​းမယ္​။ ကာလၾကာမယ္​။ နည္​းပရိယာယ္​ စုံရပါတယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ကမၼ႒ာနာစရိယ​ေကာင္​းကို ခ်ဥ္​းကပ္​မိဖို႔ အ​ေရးႀကီးပါတယ္​။

၀ိစိကိစၦာနီ၀ရဏ
===========
ဒီနီ၀ရဏအတြက္​ ပါဠိ​ေတာ္​အရ သတိပ႒ာန္​႐ႈမွတ္​ပုံ​ေတြဟာ ​ေ႐ွ႔ပိုင္​းအားလုံးနီးပါး တူၾကတယ္​။ ​ေနာက္​ဆုံး မဂ္​ျဖင္​့ အႂကြင္​းမ့ဲပယ္​ပုံကို ႐ႈရာမွာသာ ထူးျခားတယ္​။ အ့ဲဒီထူးျခားခ်က္​န႔ဲအတူ မွတ္​သားဖြယ္​ရာမ်ားန႔ဲ နည္​းယူစရာ​ေတြကို တင္​ျပသြားပါမယ္​။

​တဒဂၤ ၀ိကၡမ႓နပဟာန္​အားျဖင္​့ ပယ္​အပ္​ၿပီးတ့ဲ ၀ိစိကိစၦာကို ​​ေနာင္​အခါမွာ လုံး၀မျဖစ္​​ေပၚ​ေစႏိုင္​တာက ေသာတာပတၱိမဂ္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ အ့ဲဒီ အရိယာမဂ္​​န႔ဲ အၿပီးသတ္​ ပယ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ယင္​းအရိယာမဂ္​ဆိုတ႔ဲ အ​ေၾကာင္​းကိုလည္​း သိတယ္​။ ဒါက အျခား​ေသာ နီ၀ရဏ​ေတြန႔ဲ ႐ႈမွတ္​ပုံ ကြဲျပားခ်က္​ျဖစ္​ပါတယ္​။ ​

၀ိစိကိစၦာဟာ ယုံမွားစရာ အခ်က္​​ေတြကို မသင္​့မတင္​့ ႏွလုံးသြင္​းမိလို႔ ျဖစ္​လာတယ္​။ ရတနာသုံးပါးန႔ဲ က်င္​့ႀကံအားထုတ္​​ေနဆဲ အက်င္​့ျမတ္​မ်ားကို ယုံမွားျခင္​းျဖစ္​ပါတယ္​။ ျဖစ္​လာတာကို ပယ္​ႏိုင္​ဖို႔ အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​က ​ေအာက္​ပါအတိုင္​း လမ္​းၫြန္​​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။

အပိစ ဆ ဓမၼာ ၀ိစိကိစၦာယ ပဟာနာယ သံ၀တၱႏၱိ - ဗဟုႆုတတာ ပရိပုစၦကတာ ၀ိန​ေယ ပကတညဳတာ အဓိ​ေမာကၡဗဟုလတာ ကလ်ာဏမိတၱတာ သပါၸယကထာတိ။ (ဒီ။ ႒။ ၂။ ၃၇၂)

နိကာယ္​ ၅ ရပ္​ ပါဠိ အ႒ကထာ​ေတြကို သင္​အံ ​ေလ့လာ မွတ္​သားျခင္​း၊ ရတနာသုံးပါးန႔ဲ ဆက္​စပ္​ပတ္​သက္​တာ​ေတြကို အႀကိမ္​ႀကိမ္​ အထပ္​ထပ္​ ​ေမးျမန္​း​စူးစမ္​းျခင္​း၊ ၀ိနည္​းပညတ္​​ေတြန႔ဲ ပတ္​သက္​လာရင္​ ေန႔စဥ္​ျပဳမူ​ေနက် အ​ေလ့အထ သ​ေဘာသက္​​ေအာင္​ ​ေစ့ငုထားျခင္​း၊ ရတနာသုံးပါးန႔ဲ ပတ္​သက္​လာရင္​ အ႐ွင္​၀ကၠလိမ​ေထရ္​မြန္​လို ၾသကပၸန သဒါၶတရားန႔ဲ သုံးသပ္​ ဆုံးျဖတ္​ႏိုင္​ျခင္​း၊ မိတ္​​ေကာင္​း႐ွိျခင္​း၊ ရတနာသုံးပါးန႔ဲ ပတ္​သက္​တ့ဲ စကား​ေတြကို ​ေျပာဆို​ေဆြး​ေႏြးျခင္​း  တို႔ ျဖစ္​ၾကပါတယ္​။

မဟာစည္​ဆရာ​ေတာ္​ ဘုရားႀကီးက​ေတာ့ ​ေယာဂီ​ေတြ တရားအားထုတ္​ဆဲမွာ ယုံမွားမႈျဖစ္​​ေပၚျခင္​း နည္​းပါး​ေအာင္​န႔ဲ နီ၀ရဏတရား​ေတြ အားလုံးကို တဒဂၤ ၀ိကၡမ႓နပဟာန္​​ေတြန႕ဲ ဖယ္​ခြာထားႏွင္​့ႏိုင္​​ေအာင္ ပရိကံမွာပင္​ စတုရာရကၡဆိုတ႔ဲ သက္​​ေစာင္​့တရား ​ေလးပါးကို ပြားမ်ားဖို႔ ၫြန္​ၾကား​ေတာ္​မူထားပါတယ္​။ သတိပ႒ာန္​က်င္​့စဥ္​အတြက္​ လြယ္​ကူ​ေအာင္​ သမထအကူကို ယူထားတ့ဲ သ​ေဘာျဖစ္​ပါတယ္​။

ယင္​းတို႔ကား
၁။ ဘုရားဂုဏ္​​ေတာ္​ ပြားမ်ားျခင္​း၊
၂။ ​ေမတၱာပြားမ်ားျခင္​း၊
၃။ အသုဘဘာ၀နာဆီးျဖန္​းျခင္​း၊
၄။ မရဏာႏုႆတိဆီးျဖန္​းျခင္​း တို႔ကို စြမ္​းႏိုင္​သေလာက္​ ႏွလုံးသြင္​း ဆင္​ျခင္​အပ္​၏လို႔ ျဖစ္​ပါတယ္​။ (၀ိ႐ႈ။ ၂။ ၂)

ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးရ႕ဲ ၫြန္​ၾကားခ်က္​အတိုင္​း ​ေန႔စဥ္​အ႐ုဏ္​ဦးမွာ ႏွလုံးသြင္​း​ေလ့႐ွိသူဟာ အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​ရ႕ဲ အလိုအရ ၾသကပၸန သဒါၶတရားန႔ဲ က်င္​့စဥ္​​ေတြကို ​ေနကုန္​​ေအာင္​ အားထုတ္​ႏိုင္​ဖြယ္​႐ွိပါတယ္​။ ဘုရားဂုဏ္​​ေတာ္​ကို ပြားမ်ားျခင္​း​ေၾကာင္​့ ဘုရားရ႕ဲ သား​ေတာ္​မ်ားျဖစ္​တ့ဲ ကမၼ႒ာနာစရိယ​ေတြအ​ေပၚလည္​း ယုံၾကည္​သက္​၀င္​လာႏိုင္​ပါတယ္​။ အကယ္​တႏၱဳ ကမၼ႒ာနာစရိယကို ယုံၾကည္​မႈ အားနည္​း​ေနရင္​ ျပသတ့ဲကမၼ႒ာန္​း​ေတြကိုလည္​း ​ေလးစား​ႏိုင္​မွာမဟုတ္​။ ဒါဟာ ၀ိစိကိစၦာနီ၀ရဏ ၀င္​​ေနျခင္​းပင္​။

တခါတုန္​းက တရားအားထုတ္​​ေဖာ္​ ရဟန္​း​ေတာ္​တစ္​ပါးက ​ေဖာင္​းပိန္​မွတ္​​ေနရင္​း ႏွာသီးဖ်ားကိုပဲ ​ေရာက္​​ေရာက္​သြားတယ္​လို႔ ​ေျပာျပတယ္​။ ဒီအ႐ွင္​ကိုယ္​တိုင္​ တရားစခန္​းတစ္​ခုမွာ ကမၼ႒ာန္​းဆရာ တာ၀န္​ယူ​ေတာ့ ​ေယာဂီတစ္​​ေယာက္​က ခါးကုန္​းၿပီး ႐ႈမွတ္​​ေနတာကို ခါးဆန္​႔ဖို႔​ေျပာ​ေတာ့ သူ႔ဆရာက ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ ဆိုတာ ၾကာၾကာထိုင္​ႏိုင္​​ေအာင္​ ဣရိယာပုထ္​ ​ေျဖာင္​့မွန္​​ေစရမယ္​။ ​ေျဖာင္​့မတ္​တယ္​လို႔ ဘာသာမျပန္​ရဘူးလို႔ မွာၾကားခ့ဲတာ​ေၾကာင္​့ ဒီပုံစံန႔ဲ အက်င္​့ျဖစ္​​ေနၿပီတ့ဲ​ေလ။ ဆိုခ႔ဲတာ​ေတြဟာ က်င္​့စဥ္​အ​ေပၚမွာ ၀ိစိကိစၦာ ၀င္​​ေနတာပါ။ ယုံမွားမႈ ျဖစ္​​ေနတာပါ။ ဒါဟာ ကမၼ႒ာန္​းနည္​း​ေတြ အလြန္​႔အလြန္​ ထြန္​းကား​ေနတ႔ဲ မ်က္​​ေမွာက္​​ေခတ္​မွာ အလြန္​သတိထားရမ႔ဲ အခ်က္​​ပါ။

က်င္​့စဥ္​စတာ​ေတြကို ဒီက်င္​့စဥ္​န႔ဲ မဂ္​ ဖိုလ္​ရႏိုင္​ပါ့မလား။ ဒီဆရာက​ေရာ ခရီး​ေရာက္​​ေအာင္​ ၫႊန္​ျပႏိုင္​ပါ့မလား စတ့ဲအ​ေတြး​ေတြဟာ ယုံမွားမႈ ျဖစ္​​ေနတာပါ။ အ့ဲဒါ​ေတြကို ယုံမွားတယ္​၊ ယုံမွားတယ္​လို႔ ရင္​၀မွာ အာ႐ုံစိုက္​ၿပီး အားစုိက္​မွတ္​ရပါမယ္။

အဇၥ်တၱဗဟိဒၶစသည္​႐ႈမွတ္​ပုံ
==================

ဒီနီ၀ရဏပိုင္​းကိုလည္​း အျခားအျခား​ေသာ အပိုင္​း​ေတြမွာလိုပဲ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၶစသည္​ အစုံ႐ႈမွတ္​ရန္​ ဆက္​လက္​​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူပါတယ္​။ ဗဟိဒၶသႏၲာန္​ စသည္​႐ႈမွတ္​ရန္​ ​ေဟာၾကား​ေတာ္​မူခ႔ဲတာ​ေတြထဲမွာ တကယ္​့ကို ထိထိမိမိ ႐ႈမွတ္​ႏိုင္​ဖို႔ဆိုရင္​ ဒီနီ၀ရဏအရာဟာ အထင္​႐ွားဆုံးလို႔ ​ေျပာႏိုင္​ပါတယ္​။

အထက္​မွာ ဆုိခ့ဲၿပီးတ့ဲ နည္​း​ေတြန႔ဲ မိမိရ႕ဲ နီ၀ရဏတရား​ေတြကို သ​ေဘာတရားမွ်ပဲလို႔ ႐ႈျမင္​​ေနတယ္​။ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ နီ၀ရဏ​ေတြန႔ဲ ရံခါမိမိ ရံခါသူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ နီ၀ရဏ​ေတြကိုလည္​း နည္​းတူပင္​။

ဆိုလိုရင္​းက နီ၀ရဏတရား​ေတြဆိုတာ အျခားတရားမ်ားနည္​းတူ ျဖစ္​​ေပၚလာတတ္​တယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ ေပ်ာက္​ပ်က္​ သြားတတ္​တယ္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​႐ုိးျဖစ္​စဥ္​ သ​ေဘာတရားမွ်သာပါလို႔ ျဖစ္​ပါတယ္​။

ကာမစၦႏၵစတ့ဲ နီ၀ရဏ​ေတြကို ျဖစ္​ေၾကာင္​းတရားႏွင္​့ ျဖစ္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈျမင္​လ်က္​လည္​း ​ေနတယ္​။ ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားႏွင္​့ ပ်က္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈျမင္​လ်က္​လည္​း ​ေနတယ္​။ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားႏွင္​့ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈသ​ေဘာကို ႐ႈျမင္​လ်က္​မူလည္​း ​ေနတယ္​။

​ေယာဂီဟာ မိမိရ႕ဲ နီ၀ရဏတရား​ေတြ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈ​မ်ား သိဖို႔ရန္​ကား သိပ္​မခက္​လွပါ။ ​ေ႐ွ႔မွာ ဆိုခ႔ဲၿပီးတာ​ေတြကို ျပန္​ျခဳံငုံလိုက္​ရင္​ လုံ​ေလာက္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ သို႔​ေပမင့္ အျခားသူမ်ားရ႕ဲ နီ၀ရဏတရားမ်ား ျဖစ္​​ေနမႈ ပ်က္​​ေနမႈ​ေတြကို သိႏိုင္​ဖို႔ရန္​ဆိုတ႔ဲ ျပႆနာ႐ွိလာပါတယ္​။ ဘယ္​လို သိႏိုင္​ပါသလဲ​ေပါ့။

ဒီအတြက္​ သတိပ႒ာန္​​ေယာဂီ​ေတြမွာ သိပ္​အခက္​အခဲ မ႐ွိလွပါ။ မိမိရ႕ဲ နီ၀ရဏ​ေတြကို ႀကိမ္​ဖန္​မ်ားစြာ ႐ႈမွတ္​ၿပီး ႏိုင္​နင္​း​ေအာင္​ အားထုတ္​ထားဖူးတ့ဲသူဟာ အျခားသူမ်ား​ေတြ နီ၀ရဏတရားမ်ား ျဖစ္​​ေပၚ​ေနရင္​လည္​း အလိုလို သိ​ေနတတ္​ပါတယ္​။

တစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​ကို ၾကည္​့မရဘူး၊ အလိုလို​ေနရင္​း အမုန္​း​ေတြ ပြား​ေနတယ္​ဆိုတာ အ့ဲဒီတစ္​​ေယာက္​​ေယာက္​ရ႕ဲ ျဖစ္​​ေနတ႔ဲ နီ၀ရဏ​ေတြကို အလိုလို သိ​ေနလို႔ ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ မခက္​ဘူးလို႔ ဆိုတာပါ။

အ့ဲဒီ  သိ​ေနတ႔ဲဟာကို သိ​ေနမွန္​းမသိလို႔ျဖစ္​​ေစ သို႔တည္​းမဟုတ္​ သတိမထားမိ​လို႔ျဖစ္​​ေစ မ႐ႈမွတ္​မိလိုက္​ၾကလို႔သာ ဗဟိဒၶသႏၱာန္​႐ႈကြက္​ ​ေပ်ာက္​​ေနရတတ္​ပါတယ္​။ အ့ဲဒါ​ေပ်ာက္​​ေနလို႔႐ွိရင္​ မိမိသႏၱာန္​မွာ သူတစ္​ပါးအား အမုန္​းပြားမိျခင္​းန႔ဲအတူ ဣႆာ မ​ေစၦရ တရား​ေတြ​ေတာင္​ အလကား​ေနရင္​း အပို ျဖစ္​လာရတတ္​ပါတယ္​။

သို႔ျဖစ္​လို႔ အျခားသူမ်ားကို အလိုလို​ေနရင္​း အမုန္​းမပြားရ​ေအာင္​န႔ဲ မိမိသႏၱာန္​မွာ ဣႆာ မေစၦရတရား​ေတြ ျဖစ္​​ေပၚမလာ​ေအာင္​ ဗဟိဒၶသႏၱာန္​က နီ၀ရဏတရား​ေတြရ႕ဲ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈကို သိ​ေနရင္​လည္​း သိ​ေနခိုက္​မွာပင္​ သိတယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​ရပါတယ္​။

အထူးမွတ္​ရမွာက သတိပ႒ာန္​႐ႈမွတ္​ထားဖူးတ့ဲ သူမ်ားဟာ ဒီဗဟိဒၶ႐ႈမွတ္​ပုံကို ခ်န္​လွပ္​ထားမိခ့ဲပါက သတိပ႒ာန္​မ႐ႈမွတ္​ဖူးတ့ဲ အျခားသူမ်ား​ေတြထက္​ ဣႆာ မ​ေစၦရတရား​ေတြ ပိုျဖစ္​​ေနႏိုင္​ပါတယ္​။ သူမ်ားကို အလိုလို မုန္​း​ေနတာမ်ဳိး ပိုျဖစ္​​ေနႏိုင္​ပါတယ္​။ သူက သူမ်ားထက္​ ထုိးထြင္​းသိႏိုင္​ရည္​ ပိုျမင္​့​ေနလို႔ပါ။ သို႔ျဖစ္​လို႔ သူမ်ားသႏၱာန္​ဆိုတ႔ဲ ဗဟိဒၶ႐ႈကြက္​ကို မျဖစ္​မ​ေန အားထုတ္​ဖို႔ တုိက္​တြန္​းလိုပါတယ္​။

အထက္​က စကား​ေတြကို အႏွစ္​ခ်ဳပ္​ရရင္​ နီ၀ရဏျဖစ္​​ေၾကာင္​းဆိုတာ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရပင္​။ ဒါ့​ေၾကာင္​့ အ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရျဖစ္​ပုံ​ေတြကို အက်ယ္​ခ်ဲ ့ၿပီး တင္​ျပရျခင္​းပါ။

မိမိန႔ဲ သူတစ္​ပါးတို႔ရ႕ဲ သႏၱာန္​​ေတြမွာ နီ၀ရဏ​တရား​ေတြ ခ်ဳပ္​​ေနတယ္​၊ ၿငိမ္​း​ေနတယ္​လို႔ ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ပ်က္​​ေနမႈသ​ေဘာကိုလည္​း သိႏိုင္​ရန္​ မခဲယဥ္​းလွပါ။

​ေယာဂီ​ေတြမွာ အလြန္​ၿငိမ္​းခ်မ္​းၿပီး ၾကည္​လင္​သာယာတ့ဲ အခိုက္​အတန္​႔​ေတြ ႐ွိတတ္​ပါတယ္​။ ျပည္​့ျပည္​့၀၀ သာ​ေနတ႔ဲ လမင္​းႀကီးကို ျမင္​​ေနရသလို၊ မီးထိန္​ထိန္​ ထြန္​းထားတ့ဲ ခမ္​းမထဲ ​ေရာက္​​ေနရသလို၊ ​ေနထြက္​စ ​ေလ​ေျပ​ေလး ​ေသြး​ေနတ႔ဲ အ႐ုဏ္​ရင္​့ရင္​့​ေအာက္​မွာ လမ္​း​ေလွ်ာက္​ရသလို မ်ဳိး​ေတြပါ။ အ့ဲဒီအခိုက္​အတန္​႔​ေတြဟာ နီ၀ရဏ​ေတြ ကင္​းစင္​​ေနခိုက္​​ေတြျဖစ္​ပါတယ္​။ အ့ဲဒီအခိုက္​​ေတြကို သာယာတယ္​၊ ၾကည္​လင္​တယ္​ စသျဖင္​့ မွတ္​ရပါတယ္​။ မိမိရ႕ဲ နီ၀ရဏ​ေတြ ခ်ဳပ္​​​ေနခိုက္​၊ ၿငိမ္​း​ေနခိုက္​​ေတြမွာ ႐ႈမွတ္​ပုံမ်ားျဖစ္​ပါတယ္​။

တခါတ​ေလမွာ အနားကပ္​မိသြားရင္​ ​ေအးခ်မ္​းမႈ​ေတြ ကူးစက္​​ေပးႏိုင္​စြမ္​းတ့ဲ ထူးျခားတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္​တစ္​ဦးတစ္​​ေယာက္​န႔ဲ ၾကဳံဆုံတတ္​ၾကတယ္​။ ယင္​းပုဂၢဳိလ္​မ်ဳိးဟာ နီ၀ရဏ​ေတြ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​း​ေနစခိုက္​ျဖစ္​ရင္​ျဖစ္​၊ နီ၀ရဏ​ေတြကို အၿပီးသတ္​ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းၿပီးပုဂၢဳိလ္​ရင္​လည္​း ျဖစ္​ရပါမယ္​။ အ့ဲဒီအခုိက္​မွာ ထိုသူရ႕ဲ ခ်ဳပ္​ၿငိမ္​း​ေနတ႔ဲ နီ၀ရဏ​ေတြကို အာ႐ုံျပဳကာ သိတယ္​၊ သိတယ္​လို႔ ႐ႈမွတ္​ရပါတယ္​။

ဆိုခ႔ဲတာဟာ မိမိအားထုတ္​ထားတ့ဲ သတိပ႒ာန္​တရားရ႕ဲ ​ေက်းဇူး​ေၾကာင္​့ ပုဂၢဳိလ္​ျမတ္​မ်ားကို သိရျခင္​း၊ ဖူး​ေမွ်ာ္​ရျခင္​း​ေတြပါ။ ၾကည္​ညဳိခြင္​့ ရၾကသလို နည္​းနမူ အတုယူခြင္​့​ေတြပါ ရႏိုင္​ၾကပါမယ္​။ သတိပ႒ာန္​တရား အားထုတ္​ထားျခင္​းမ႐ွိ​ေသးတ့ဲ သာမန္​လူ​ေတြမွာလည္​း သဒါၶတရား အား​ေကာင္​းခိုက္​ဆိုရင္​ ဆိုခ႔ဲတ့ဲ အခိုက္​အတန္​႔မ်ဳိး​ေတြ ၾကဳံၾကရတတ္​ပါတယ္​။

ျဖစ္​​ေၾကာင္​း ပ်က္​​ေၾကာင္​းတရားန႔ဲ ျဖစ္​မႈ ပ်က္​မႈသ​ေဘာကို သိဖို႔ရန္​မွာကား သမာဓိ ဉာဏ္​ ရင္​့သန္​လာတ့ဲ ​ေယာဂီတို႔အတြက္​ ရည္​႐ြယ္​ပါတယ္​။ သ​ေဘာတရားတို႔ရ႕ဲ လ်င္​ျမန္​စြာ ျဖစ္​ပ်က္​​ေနပုံကို သိႏိုင္​ ျမင္​ႏိုင္​ၾကသူ​ေတြကို သမာဓိ ဉာဏ္​ရင္​့သန္​သူမ်ားလို႔ ဆိုလိုပါတယ္​။

စာရင္​းခ်ဳပ္​​ေတာ့ နီ၀ရဏ​ေတြ ပ်က္​​ေၾကာင္​း ခ်ဳပ္​​ေၾကာင္​း ၿငိမ္​း​ေၾကာင္​းဆိုတာ ​ေယာနိ​ေသာ မနသိကာရန႔ဲ အရိယာမဂ္​တို႔ပင္​။ အ့ဲဒါ​ေတြကို သိျမင္​ႏိုင္​တ့ဲအထိ ၾကဳိးစားၿပီး တင္​ျပလိုက္​ပါတယ္​။

သမာဓိ ဉာဏ္​ ရင္​့သန္​လာၾကရင္​ျဖင္​့ သတိထင္​ပုံ တစ္​မ်ဳိး​ေျပာင္​းသြားတယ္​။ သတၱဝါ​ေကာင္​ အသက္​​ေကာင္​ မဟုတ္​တ့ဲ သ​ေဘာတရား​ေတြသာ ႐ွိၾကပါကလားလို႔ ​ေအာက္​​ေမ့လာတယ္​။ ဉာဏ္​မွာ ​ေ႐ွး႐ႈထင္​လာတယ္​။ အ့ဲဒီသတိဟာ အသိဉာဏ္​​ေတြ အဆင္​့ဆင္​့ တိုးပြားလာ​ေစပါတယ္​။ အဖန္​ဖန္​ အထပ္​ထပ္​ မျပတ္​လပ္​တ့ဲ သတိရ ​ေအာက္​​ေမ့မႈကို အဆင္​့ဆင္​့ တိုးပြားလာ​ေစပါတယ္​။

အ့ဲဒီလို ​ေအာက္​​ေမ့ႏိုင္​ သိျမင္​လာႏိုင္​ခ့ဲရင္​ တဏွာဒိ႒ိန႔ဲ မမွီမတြယ္​ဘဲ ​ေနတယ္​လို႔​ေခၚပါတယ္​။ ​ေလာကမွာ တစ္​စုံတစ္​ခုကိုမွ် ငါ​ေကာင္​ ငါ့ဥစၥာဆိုၿပီး မစြဲလမ္​း​ေတာ့ၿပီ။

နီ၀ရဏပိုင္​း ၿပီးပါၿပီပါၿပီ။
×××××××××××××××××

ၿငိမ္​းနႏၵ (၂၇/၃၁ /၇ /၂၀၁၇

No comments:

Post a Comment