"ေလယဥ္ပိုက္ေလာ့တေယာက္ျဖစ္ဖို႔သိရွိထားသင္႔သည္႔အခ်က္မ်ား''
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.
❑ Department of Civil Aviation ရဲ႕ MCAR Part 2 Flight Crew
Licensing နဲ႔ International Civil Aviation Organization ရဲ႕ Annex 1 Personnel Licensing တို႔ကို ကိုးကားၿပီးေရးပါမယ္။
.
❑ ❑ပထမတအုပ္က ၁၄၇ မ်က္ႏွာ ဒုတိယ တအုပ္က ၁၂၈ မ်က္ႏွာ ရွိတာမို႔ ျခံဳငံု
မိေအာင္ေရးဖို႔မလြယ္ေသာ္လည္း အတက္နိင္ဆံုးႀကိဳးစားေရးပါ့မယ္
ေၾကာ္ျငာေတြမွာေျပာသလို ပိုက္ေလာ့ တေယာက္လြယ္လြယ္နဲ႔ျဖစ္လာတာ
မဟုတ္ဖူးဆိုတာ ေလေၾကာင္းစိတ္ဝင္စားတဲ့ လူငယ္ေတြ သိရင္ အညာမခံ
ရေတာ့ပဲေရးရက်ိဳးနပ္ပါၿပီသတင္းအခ်က္အလက္ဆိုတာအရမ္းအေရးႀကီးပါ
တယ္အဲ့တာေၾကာင့္လည္း လူေတြက ခုေခတ္ကို information age လို႔ေခၚ
တာေပါ့ဗ်ာပိုက္ေလာ့ျဖစ္လိုတဲ့လူငယ္မ်ားအတြက္ သတင္းအခ်က္အင္မတန္
ရွားပါးပါတယ္ကၽြန္ေတာ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ သိေသာ တတ္ေသာ
ဆရာႀကီးမ်ား Captain ႀကီးမ်ားရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕အနည္းငယ္မၽွေသာ ဗဟုသုတ မ်ားကို မၽွေဝခြင့္ျပဳပါအဓိက ေရးလိုသည္မွာ တပ္မေတာ္ေလ မွ
ကူးေျပာင္းလာေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကို မရည္ညႊန္းပဲ အျပင္ flying school မ်ား
တြင္ တက္ေရာက္လိုသူမ်ားအတြက္ သာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
(၁) ပညာအရည္အခ်င္း ဘယ္ေလာက္အနိမ့္ဆံုးရွိရမလဲ
►GCE O level / 10 တန္း ေအာင္ဆိုရင္ ရပါတယ္
ျမန္မာနိင္ငံရဲ႕ တခုတည္းေသာ ေလယာဥ္ေမာင္း သင္တန္းေက်ာင္း MAA
မွာေတာ့ Physics Maths English အနိမ့္ဆံုး အမွတ္ ဘယ္ေလာက္ရ ရ
မယ္ဆိုတာရွိပါတယ္
(၂) ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ကုန္မလဲ
►ေဒၚလာ ေျခာက္ေသာင္း ဝန္းက်င္ခန္႔ ကုန္က်နိင္ပါတယ္
(၃) အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာတက္ရမလဲ
►အၾကမ္းမ်ဥ္း ၂ ႏွစ္ခန္႔ၾကာပါ့မယ္
(၄)က်န္းမာေရးေဆးစစ္မႈေတြလိုအပ္ပါသလား
►►လိုပါတယ္ Class 1 Class 2 Class 3 medical certificate အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္ အက်ယ္ေတာ့မေရးေတာ့ပါဘူး
(၅) ပိုက္ေလာ့ လိုင္စင္အမ်ိဳးအစားဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ
အၾကမ္းမ်ဥ္း ၄ မ်ိဳးရွိပါတယ္
❑Student Pilot Licence SPL
❑Private Pilot Licence PPL
❑Commercial Pilot Licence CPL
❑Airline Transport Pilot Licence ATPL
.
(၆) သင္တန္းတက္ေနစဥ္ ဘယ္လိုင္စင္ ကိုင္ရမလဲ
Student Pilot Licence ရွိရပါမယ္
.
(၇) ေက်ာင္းဆင္းဆင္းခ်င္း ေလေၾကာင္းလိုင္းတခုမွာ တန္းအလုပ္ဝင္လို႔ရလား
►[မရပါဘူး CPL ရွိမွရပါမယ္]
.
(၈) လိုင္စင္ေတြကို ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကေပးလဲ
ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွေသာ္လည္းေကာင္း ICAO မွေသာ္လည္းေကာင္း ေလယာဥ္အေမာင္းသင္ေက်ာင္းမ်ားမွေသာ္လည္းေကာင္း မေပးပါဘူး သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္း Civil Aviation Authority သို႔ Department of Civil Aviation ေတြကပဲေပးပါတယ္
.
(၉) Student Pilot Licence ကေန Commercial Pilot Licence ေလ်ာက္
ခ်င္ရင္ အနိမ့္ဆံုးဘာေတြလိုမလဲအနဲဆံုး ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီ ၂၀၀ ရွိရပါမယ္
ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းေက်ာင္းေတြက Diamond 40 NG, Diamond 42 NG ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္သာ သင္တာမ်ားပါတယ္
တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ျမန္မာျပည္ဥပမာ နဲ႔ ေျပာရရင္ ATR ေတြမ်ားလို႔ additional training / Simulator ေမာင္းဖို႔လိုပါတယ္ အဲဒါကို type rating လို႔ ေခၚပါတယ္ ေမာင္းႏွင္လိုတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံအမ်ိဳးအစားေတြ ေျပာင္း ေျပာင္း သြားတာနဲ႔ အမၽွ Licence ထုတ္ေပးမယ့္ regulatory body ရဲ႕ certification ေတြ ေျပာင္းသြားတာကို type rating လုပ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္
.
(၁၀) CPL ကေန ATPL ေလ်ာက္ရင္ ဘာေတြလိုမလဲ
►CPL အျဖစ္ အနဲဆံုး ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီ ၁၅၀၀ ရွိရပါမယ္ pilot in command အျဖစ္ နာရီဘယ္ေလာက္ instrument က နာရီ ဘယ္ေလာက္ cross country က နာရီ ဘယ္ေလာက္ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေသးေသာ္လည္း ရႈပ္ကုန္မွာ စိုးလို႔ ခ်န္ထားခဲ့မယ္
(၁၁) တျခားနိင္ငံ က CPL ရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေမာင္းလို႔ရၿပီလား
►မရပါဘူး အနိမ့္ဆံုေတာ့ Air Law စာေမးပြဲေလးေတာ့ေျဖရပါအံုးမယ္
.
(၁၂) တျခားနိင္ငံက CPL ATPL ေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ေမာင္းခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရ
မလဲDCA မွာ Validation / Conversion လူပ္ရပါမယ္ နဲနဲရႈပ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္
မေျပာေတာ့ဘူးၾကံဳ ႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္ေတြ႕ ဥပမာ ေလး တခုေျပာရရင္ မႏၲေလး ကိုSolar Impulse ေလယာဥ္လာတံုးက သူတို႔ ေလယာဥ္ တရုတ္ ကို ပ်ံတက္ခ်ိန္မွာ Air Myanmar ရဟတ္ယာဥ္နဲ႔ aerial shoot ရိုက္ဖို႔စီစဥ္ၾကပါတယ္ သူတို႔အဖြဲ႕ထဲမွာပါတဲ့ တေယာက္က ရဟတ္ယာဥ္ pilot ခံုမွာ ဝင္ထိုင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ေမာင္းခ်င္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ Acting DG ဦးမင္းလြင္ကိုခြင့္ေတာင္းပါတယ္
သူကမ႓ာ အရပ္ရပ္မွာ ရဟတ္ယာဥ္ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ေမာင္းဖူးေၾကာင္းေျပာပါတယ္
Acting DG က တခြန္းပဲျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ No ခြင့္မျပဳနိင္ဖူးတဲ့ သူ႔ လိုင္စင္ကို ျမန္မာျပည္မွာပ်ံဖို႔ Validation / Conversion မွ မလုပ္ထားတာ
.
(၁၃) CPL လိုင္စင္ပူပူေႏြးေႏြးရရင္ ဘာျဖစ္မလဲ
ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ Co pilot လို႔ေခၚတဲ့First Officer ျဖစ္နိင္ပါတယ္
.
(၁၄) ေလယာဥ္ေမာင္းသင္တန္းဆင္းၿပီးသြားရင္ ေရာ ထပ္ကုန္က်မႈရွိနိင္ေသးလား
►ရွိနိင္ပါတယ္ အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ကိုယ္သင္ခဲ့ရတာ Diamond ေလယာဥ္ ကိုယ္ေမာင္းမယ့္ ေလေၾကာင္း ကိုယ္အလုပ္ဝင္လိုတဲ့ေလေၾကာင္းမွာရွိတာက ATR သို႔ Embraer 190 ဆိုရင္ Simulator ထပ္ေျဖဖို႔ ေဒၚလာ ၂ ေသာင္း ၃ ေသာင္း ေလာက္ကုန္အံုးမွာပါ ကံေကာင္းေထာက္မလို႔ အလုပ္အရင္ရၿပီး
ေလေၾကာင္းလိုင္းက ပိုက္ဆံထုတ္ေပးရင္ေတာ့တမ်ိဳးေပါ့
(၁၅) ကိုယ္တက္လိုတဲ့ေက်ာင္းရဲ႕ခိုင္မာမႈကို ဘယ္လိုစဥ္းစားမလဲ
အနိမ့္ဆံုး website လိပ္စာေလးေတာင္ မေပးနိင္ရင္ မစဥ္းစားနဲ႔ေတာ့
ေလယာဥ္ ဘယ္ႏွစ္စင္းရွိလည္းေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလည္း
Simulator ရွိလားInstrument rating / type rating ေတြေရာ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးနိင္လဲသက္ဆိုင္ရာေလေၾကာင္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ Approval
ရထားတဲ့ေက်ာင္းလားျပည္တြင္းမွာတက္ရင္တမ်ိဳးေပါ့
ျပည္ပမွာတက္မယ္ဆိုရင္ ေနထိုင္စားေသာက္စရိတ္ ထည့္စဥ္းစားရမယ္
ေကာင္းသတင္းဘယ္ေလာက္ေက်ာ္ေစာလည္း အရင္တက္ဖူးသူမ်ားကိုေမးပါ
.
မူရင္း annex ေတြ regulation ေတြ ဖတ္ခ်င္ရင္ေအာက္မွာ link ေပးထားပါတယ္
http://www.dca.gov.mm/images/dcafiles/files/MCAR%20Part%202%20FCL%282Ed2013%20%29.pdf
http://dcaa.trafikstyrelsen.dk:8000/icaodocs/Annex%201%20-%20Personnel%20Licensing/Personnel%20Licensing%20-%2010th%20ed%20-%20July%202006.pdf
(မူရင္းေရးသားသူ- Aung Soe Moe : Senior Officer (Air Transport) @ ASEAN Secretariat Office, Jakarta)
No comments:
Post a Comment