** ပါရမီသတၱိျဖင့္ ရွင္သန္ပါ **
--
ရဟန္းေတာ္မ်ား လူထြက္ျခင္းနဲ႔စပ္ၿပီး တင္မိတဲ့ ေအာက္
ေဖာ္ျပပါ ပို႔စ္ေလးမွာ ရာခ်ီၿပီး ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြး
သြားၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။
ထူးျခားခ်က္က လူပုဂၢိဳဟ္မ်ား ေဆြးေႏြးခ်က္အမ်ားစုဟာ
ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူမထြက္ဖို႔ျဖစ္သလို
ဘဝတူရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆြးေႏြးခ်က္အမ်ားစုကေတာ့
ပို႔စ္ရဲ႕ပဓာနအာေဘာ္အတိုင္းပါပဲ။
သာသနာ့ဝန္ထမ္းေလာကမွာ ရဟန္းေတာ္အမ်ားစု
ကန္႔လန္႔ ကန္႔လန္႔ျဖစ္ရတဲ့ ျပႆနာ( ၃ )ခ်က္ ရွိပါတယ္။
အဲဒါေတြက-
၁။ သာသနာမွာ သကၤန္းဝတ္နဲ႔ မေပ်ာ္ေမြ႔ဘူး
၂။ မေပ်ာ္ေမြ႔ေပမယ့္လို႔ ငဲ့စရာ ျပဳစရာေတြေၾကာင့္
လူထြက္လို႔လဲ မျဖစ္ျပန္ဘူး
၃။ လူမထြက္ေပမယ့္ ဝိနည္းဥပေဒေတာ္ေတြကို တင္းျပည့္
ၾကပ္ျပည့္ မလိုက္နာႏိုင္ဘူး။ ဝိနည္းဥပေဒ လိုက္နာမႈမွာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားမရဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ သာသနာမွာ မေပ်ာ္ေမြ႔ဘူး။
ဝိနည္းဥပေဒေတာ္ေတြကိုလဲ တင္းျပည့္ၾကပ္ျပည့္
မလိုက္နာႏိုင္ဘူး။ ဒီအေၾကာင္း( ၂ )ခ်က္ကို ကိုင္၊
ကိုယ့္သံသရာ အေရးကိုသာ ငဲ့ၿပီး လူထြက္ၾကတာ ရွိတယ္။
အက်ိဳးရလာဘ္ကေတာ့ သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ မိဘ
ေဆြမ်ိဳးေတြ၊ ဒါယကာ ဒါယိကာမ ပရိသတ္ေတြ
ဝမ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ၾကရတာပါပဲ
လူထြက္တဲ့ ရဟန္းဟာ သာသနာေတာ္မွာ အလုပ္လုပ္ရင္
လုပ္သေလာက္၊ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္ရင္ ထင္ရွား
ေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ အက်ိဳးရလာဘ္ကလဲ
ႀကီးမားသြားပါတယ္။
နမူနာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ မႏွစ္က (အမည္မေဖာ္ျပလိုတဲ့)
နာမည္ႀကီး ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါး က်မ္းမာေရး
အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ လူထြက္သြားပါတယ္
နီးစပ္တဲ့ သူ႔တပည့္ေတြရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရ သူရဟန္းဘဝနဲ႔
ရွိစဥ္က ဦးေဆာင္ေနတဲ့ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြ၊
ပရဟိတေတြ အကုန္ရပ္တန္႔ကုန္တယ္တဲ့
သူကို မွီၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြရဲ႕
သဒၶါတရားေတြလဲ ပ်က္စီးကုန္တယ္တဲ့
ဒါ့အျပင္ အဲ့ဒီဓမၼကထိက လူထြက္တာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး
ရဟန္းသံဃာမ်ားအေပၚ စိတ္ပ်က္သူ စိတ္ကုန္သူ
သာသနာအေပၚအထင္ေသးသူမ်ားလဲ ရွိေကာင္းရွိသြား
ႏိုင္တယ္လို႔ မိမိယူဆမိပါတယ္
အဲဒီလို ရွိသြားခဲ့မယ္ဆို ကိုယ့္သံသရာေရးအတြက္နဲ႔
သာသနာေတာ္နဲ႔ ကိုယ့္ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ သံဃာေတာ္
မ်ားကို ထိခိုက္သြားေစမႈလို႔ ဆိုရမယ္
မိမိဘဝနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ေျပာရရင္ေတာ့ ရဟန္းဘဝမွာ
ယေန႔အထိ မိမိၿမဲေနျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းရင္းဟာ
မိဘႏွစ္ပါးေၾကာင့္ပါ၊
မိဘႏွစ္ပါးအေနနဲ႔ မိမိတို႔ ခုလို ရဟန္းဘဝနဲ႔ ရွိေနျခင္းကို
ေတာ္ေတာ္ေလး ဂုဏ္ယူၾကရွာပါတယ္။
မိမိတို႔ လူမ်ားထြက္လိုက္မယ္ဆို မိဘႏွစ္ပါးအေနနဲ႔
ေသမတတ္ ခံစားရလိမ့္မယ္၊ ဒါကို ငဲ့ၿပီး ရဟန္းဘဝမွာ
မိမိ ဖ်စ္ညွစ္ေနထိုင္ေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။
ဝိနည္းဥပေဒေၾကာင္းအရ မၾကည့္ပဲ တစ္ဖက္က ၾကည့္ေျပာ
ရရင္ေတာ့ ဒါဟာ မိဘေက်းဇူးဆပ္ေနျခင္းလို႔ ယံုၾကည္
ပါတယ္။
ဘုရားေဟာအရေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ အာပတ္(အျပစ္)
တန္းလန္းနဲ႔ ေသရင္ မုခ် အပါယ္သြားရမွာပါ။
သံသယ ျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဝိနည္းဥပေဒတိုင္း တင္းျပည့္ၾကပ္ျပည့္မေနႏိုင္လို႔
အပါယ္ေဘးကို ေၾကာက္ၿပီး ကိုယ္လူထြက္လိုက္လို႔
ကိုယ့္ကိုမွီၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းစတဲ့
ပရဟိတေတြ ယုတ္ေလ်ာ့သြားမယ္၊ ရပ္တန္႔သြားမယ္၊
ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြရဲ႕သဒၶါတရားေတြ ပ်က္စီးသြားမယ္၊
သာသနာေတာ္နဲ႔ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို အထင္ေသး
သြားမယ္၊ စိတ္ကုန္သြားမယ္။
သက္ဆိုင္ရာ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြက ဝမ္းနည္းပူေဆြးရမယ္
ဆိုရင္ လူမထြက္ေတာ့ပဲ ဘုရားအေလာင္းတို႔ထံုး
ႏွလံုးမူၿပီး ကိုယ့္ဘဝသံသရာကို ဘာျဖစ္ျဖစ္ စေတးပစ္
လိုက္ဖို႔ပါပဲ
ဘုရားအေလာင္းဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလမွာ ငံုး ခါ ၾကက္
ဝက္ ဆင္ ျမင္း စတဲ့ တိရစၧာန္ဘံုဘဝေတြ က်ေရာက္ခဲ့ရ
ေၾကာင္း လူတိုင္း အသိပါ။ ျငင္းမရတာကေတာ့
တိရစၧာန္ဆိုတဲ့ အပါယ္ဘံုဘဝေရာက္ရျခင္းဟာ အကုသိုလ္
ေၾကာင့္ပါ၊ အဲဒီအကုသိုလ္ဟာလဲ အမ်ားကို ရႈငဲ့ၿပီး ျဖစ္ရတဲ့
အကုသိုလ္ပါ။ ကိုယ့္ဘဝသံသရာကို ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္
စေတးၿပီး အမ်ားအတြက္ပဲ ရႈငဲ့ျခင္းဟာ ဘုရားအေလာင္း
တို႔ရဲ႕ ပါရမီလမ္းစဥ္ပါ။
ဆိုခ်င္တာက ဘာသာ သာသနာအတြက္၊ အမ်ားအတြက္
ငဲ့စရာရွိရင္ ဘုရားအေလာင္းနည္းတူ ကိုယ့္ဘဝသံသရာကို
စေတးၿပီး ပါရမီသတၱိျဖင့္ ရဟန္းဘဝမွာ ဆက္လက္ရွင္သန္
သြားဖို႔ပါပဲ။
ဒီစကားရပ္မ်ားဟာ
၁။ သာသနာမွာ သကၤန္းဝတ္နဲ႔ မေပ်ာ္ေမြ႔ဘူး
၂။ ဝိနည္းဥပေဒေတာ္မ်ားကိုလဲ တင္းျပည့္ ၾကပ္ျပည့္
မလိုက္နာႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ မိမိလို ယက္ကန္ ယက္ကန္
သာမညရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အေျဖပါပဲ။
မွန္ကန္တဲ့ ေဆြးေႏြးဖလွယ္မႈမ်ားကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
--
ေလးစားစြာျဖင့္ Ashin AthaKa
27.3.2016
#လူထြက္ျခင္းႏွင့္စပ္သည့္_ယခင္ပို႔စ္
ရဟန္းတစ္ပါး လူထြက္ခ်င္တယ္/ လူထြက္တယ္ဆို
အမ်ားက မိန္းမေၾကာင့္ပဲလို႔ လြယ္လြယ္သတ္မွတ္
ေျပာဆိုၾကတယ္။
အမွန္က ဒီထက္မက ပိုတဲ့ ႀကီးမားတဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြ မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။
အရြယ္လည္း ေရာက္၊ ကိုယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္ပညာလည္း
အသင့္အတင့္ ရွိၿပီးတဲ့ ရဟန္းေတာ္အမ်ားစု ႀကံဳရတတ္တဲ့
သဘာဝကေတာ့-
၁။ ဝိနယကုကၠဳစၥျဖစ္ျခင္း နဲ႔
၂။ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဘဝလမ္းေၾကာင္းအေပၚ
ၿငီးေငြ႔ၿပီး ေျပာင္းလဲလိုျခင္းပါပဲ။
အခ်ဳပ္ကေတာ့ သဒၶါတရား ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းပါပဲ
ဒီအေၾကာင္းက မိန္းမဆိုတဲ့ အေၾကာင္းထက္ မ်ားစြာ
အေရးပါပါတယ္
#ဒီအေၾကာင္းနဲ႔_ယွဥ္ရင္_မိန္းမဆိုတဲ့အေၾကာင္းက
#သာမညပါ။ အမ်ိဳးသမီးထုကို အားမနာပါးပနာ ေျပာရရင္
မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္နဲ႔ေတာ့ ရဟန္းဘဝကို
မရင္းေလာက္ပါဘူး။
ရင္းရေလာက္ေလာက္ေအာင္လည္း လံုးဝကို မတန္ပါဘူး။
(ဟဲ ဟဲ ဆြမ္းေတာ့ မေလာင္းပဲ မေနၾကနဲ႔ေနာ္) =D
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဝိနည္းပါဠိေတာ္မွာ
ရဟန္းတစ္ပါးဟာ အာပတ္(အျပစ္)တန္းလန္းနဲ႔
ေသမယ္ဆို မုခ်အပါယ္သြားရမယ္လို႔ တိတိလင္းလင္း
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားပါပဲ
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔သလို
ရဟန္းဘဝနဲ႔ ကုပ္ကုပ္ကပ္ကပ္ေနၿပီး ေသတဲ့အခါ
အပါယ္သြားရမယ္ဆို လံုးဝ မတန္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ
ေၾကာက္စရာလည္း ေကာင္းလွပါတယ္
မိမိအတြက္ လူထြက္ျခင္း/မထြက္ျခင္းကိစၥဟာ
ဒီအေၾကာင္းအေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္
ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ခ်စ္သူတိုင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ပကတိ
အေျခအေနနဲ႔ ကိုယ့္ေလွ်ာက္ရဦးမယ့္ သံသရာကို
မျဖစ္မေန တိုင္းတာတြက္ခ်က္ၿပီး လိုအပ္လာရင္ ရဲရင့္တဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳး ရွိကို ရွိႏိုင္ရမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္
ဒီလို ေျပာလို႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္ မလႊဲသြားေစသလို
အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးတာလို႔လဲ အထင္မေရာက္ေစလိုပါ
ရဟန္းဘဝဟာ ရခဲတယ္၊ တန္ဘိုးႀကီးတယ္ဆိုတာ
မိမိ ေကာင္းစြာ သိပါတယ္၊ သိလို႔လဲ ရဟန္းဘဝနဲ႔
သာသနာေတာ္ကို နစ္နစ္ကာကာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္။
အလြန္လဲ ေလးစားပါတယ္။
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေလးစားလို႔လဲ ၁၁-ႏွစ္ အရြယ္ကတည္းက
စၿပီး ယခုအသက္အရြယ္အထိ သာသနာေတာ္မွာ
ခုလို သကၤန္းဝတ္ေလးနဲ႔ မားမားမတ္မတ္ ရွိေနတာပါ။
ဒါေပမယ့္ ဒါက တစ္ပိုင္းပါ။
ကိုယ္ေလွ်ာက္ရဦးမယ့္ သံသရာအေရးက တစ္ပိုင္းပါ။
ဒီစာကို မိမိလို ဘဝတူ သာမညရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္
အဓိက ရည္ရြယ္ေရးပါတယ္။ ေရႊထုပ္ႀကီး လည္ပင္း
အေသဆြဲၿပီး အနစ္ျမွဳပ္ခံမလား
(သို႔မဟုတ္) အနစ္ျမွဳပ္မခံပဲ ေရႊထုပ္နဲ႔အတူ ႀကိဳးစား
ကူးခတ္ၿပီး ရွင္သန္မလားဆိုတဲ့ ေစတနာေတြ ပါပါတယ္
လြန္တာရွိသြားရင္ေတာ့ ဝႏၵာမိပါ။
--
ေလးစားစြာျဖင့္ - Ashin Athaka
26.1.2016
No comments:
Post a Comment