အခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္စားလာတဲ့ `ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ´ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္မိတယ္၊ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရဟန္းခံ သိကၡာထပ္ေပးလိုက္႐ံုနဲ႔ ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖအျဖစ္ လြယ္လြယ္ကူကူ ခံယူတတ္ၾကတယ္။
ဒါ မွန္ကန္နိုင္ပါ့မလား `ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ´တဲ့ေနာ္
ကြ်ႏ္ူပ္ သံုးသပ္မိတာကေတာ့ ရဟန္းခံေပးတိုင္း ရဟန္းအမိရဟန္းအဖ မျဖစ္နိုင္သလို၊ ရဟန္းမခံေပးသည့္တိုင္း ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ ျဖစ္နိုင္တယ္ဆိုတာပါပဲ။
`ရဟန္းဒကာ ဒကာမ´
ဟုတ္ပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ႕က ရဟန္းရဲ႕ေကာင္းကြက္ကိုပဲ ၾကည့္ျပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တာ၊အဲ့ဒီရဟန္းရဲ႕ဆိုးကြက္ေလးေတြ ေတြ႔လာျပီဆိုရင္ သိပ္မဆည္းကပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြကို ရဟန္းခံေပးထားသည့္တိုင္ ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ မေခၚဆိုထိုက္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ မိဘတစ္ေယာက္ရဲ႕ဂုဏ္သတၱိေတြ သူ႔မွာ ႐ွိမေနလို႔ပါပဲ၊ မျဖစ္မေန ဂုဏ္ျပဳရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ရဟန္းဒကာ ဒကာမေပါ့။
`ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ´
အခ်ိဳ႕က ရဟန္းရဲ႕ေကာင္းကြက္ ဆိုးကြက္ နွစ္ခုလံုးကို ၾကည့္ျပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တာ၊ အဲ့ဒီရဟန္းရဲ႕ေကာင္းကြက္ေလးေတြ ေတြ႔ရင္လည္း အလြန္ဝမ္းေျမာက္ျပီး အဲ့ဒီရဟန္းရဲ႕ဆိုးကြက္ကို ေတြ႔ျပန္ရင္လည္း အျပစ္ေတြခ်ည္း ျမင္မေနပဲ (မိဘက သားသမီးရဲ႕အမွားကို အျပစ္ပဲ ေျပာမေနပဲ) ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းလမ္းကို ေရာက္ေအာင္ ညြန္ၾကားေပးတယ္၊ မိဘေတြ သားသမီးအေပၚ ထားတဲ့ ေစတနာမ်ိဳးေပါ့၊ အဲ့ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြက်ေတာ့ ရဟန္းမခံေပးသည့္တိုင္ `ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ´ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ ထိုက္တန္ပါတယ္။
ေသခ်ာတာတစ္ခုက ရဟန္းျဖစ္ေနရံုနဲ႔ အေကာင္းခ်ည္း ေမ်ာ္လင့္လို႔မရပါဘူး၊ ပုထုဇဥ္မို႔ အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေနတာပါပဲ၊ အေကာင္းေတြပဲ ေမ်ာ္လင့္ျပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မယ္ဆိုရင္ ရဟန္းမ်ိဳးဆက္ တံုးသြားပါလိမ့္မယ္၊ အဆိုးေတြ ပါေနလို႔႐ွိရင္လည္းပဲ ျပဳျပင္ေပးျပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သင့္တယ္၊ဒါမွ သာသနာကို အ႐ွည္တည္တံ့ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးရာ က်မွာေပါ့။
မယံုရင္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဒကာ/မ တစ္ေယာက္ေလာက္ကသာ ကိုယ့္ရဲ႕သားလို ညီလို ေမာင္လို ဂ႐ုစိုက္ျပပါ၊ အဲ့ဒီရဟန္း သာသနာမွာ မေပ်ာ္ရင္ေတာင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ လူမထြက္ရဲေတာ့ပါဘူး၊ လူထြက္ခ်င္တိုင္း သူတို႔မ်က္ႏွာ ေျပးျမင္တတ္ပါတယ္၊ သူတို႔ကို အားနာစိတ္ေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္၊ အားနာရင္းကေန တစ္သက္လံုး ရဟန္းဘဝမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔သြားတတ္ပါတယ္။
သာသနာမွာလည္း မေပ်ာ္ဘူး၊ ေထာက္စရာမ်က္ႏွာလည္း မ႐ွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ဒီရဟန္း လူျပန္ေတာ္ျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ၊ သာသနာမွာ မေပ်ာ္တဲ့ရဟန္း ထြက္သြားေပါ့ ဘာလုပ္မွာလဲေတာ့ မေျပာနဲ႔၊ ငါ တစ္သက္လံုး သာသနာမွာ ေနသြားမယ္ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ရဟန္းဝတ္ေနသူကေတာ့ တစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္ပဲ ႐ွိပါလိမ့္မယ္၊ရဟန္းေတြ ႐ွာမရျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ကိုယ္ရင္ငယ္ ရဟန္းငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္နည္းသြားပါတယ္၊ ရဟန္းအလတ္ျဖစ္တဲ့ ဓမၼကထိကေတြ BA.MA.PhDေတြ စာခ်ဘုန္းၾကီးေတြ သိပ္မေလ်ာ့ပါဘူး၊ ကိုယ္ရင္ငယ္ ရဟန္းငယ္ေတြပဲ ေလ်ာ့က်သြားတာပါ၊ ဒါကို သံုးသပ္ရင္ အေျဖေပၚႏိုင္ပါတယ္၊ ဓမၼကထိက BA.MA.PhD စာခ်ဘုန္းၾကီးေတြမွာ မိဘလို ဂ႐ုစိုက္သူေတြမ်ားျပီး ကိုယ္ရင္ငယ္ ရဟန္းငယ္ေတြမွာေတာ့ မူးလို႔ ႐ႈစရာေတာင္မ႐ွိပါဘူး၊ အသက္အ႐ြယ္ေၾကာင့္လည္း ထြက္က်တာ ျဖစ္နိုင္ေပမယ့္ ေထာက္ထားစရာ မ်က္ႏွာမ႐ွိတာက ပိုျပီး အဓိကက်တယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။
အခုေခတ္မွာေတာ့ ရဟန္းခံေပးျပီး ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖ ဂုဏ္ျပိဳင္ ခံယူေနတဲ့သူေတြသာမ်ားျပီး ရဟန္းအမိ ရဟန္းအဖဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ ထိုက္တန္သူကေတာ့ အလြန္႐ွားပါးေနပါျပီ၊ဒါဟာ ေရ႐ွည္သာသနာအတြက္ စိုးရိမ္စရာတစ္ခုပါ။
လူေတြဟာ သာသနာကို သာသနာထဲက ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ
ဖ်က္လို႔ ပ်က္မယ္ဆိုတာနဲ႔ တစ္ခါတည္း ရဟန္းေတြကိုပဲ ေျပးျမင္တတ္ၾကပါတယ္၊တကယ္ေတာ့ သာသနာဆိုတာ အဆံုးအမပါ၊ အဲ့ဒီအဆံုးအမအထဲမွာ ေနသူတိုင္းကို ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္ျဖစ္ သာသနာထဲကလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သာသနာဆိုတာ ရဟန္းေတြေၾကာင့္ပဲ ကြယ္နိုင္တာမဟုတ္ ငါတို႔ ပေယာဂေၾကာင့္လည္း ကြယ္နိုင္တယ္ဆိုတာ သတိထားသင့္ပါတယ္။
(ပံုမွာ ပါတဲ့ ဒကာမကေတာ့ အသက္အ႐ြယ္နဲ႔ မမွ်ေအာင္
လိမၼာယဥ္ေက်းျပီး တစ္ခါ တစ္ခါ ထထေဖာက္တတ္တဲ့ ကြ်ႏ္ူပ္လို လူမ်ိဳးကို ရဟန္မခံေပမယ့္ တကယ့္ေမတၱာအျပည့္နဲ႔ ေစာက္ေ႐ွာက္ေပးေနတဲ့ ရဟန္းအမိ ရဟန္းအမတစ္ဦးေပါ့)
သမဏဗုဒၶပုတၱ
၂၀-၃-၂၀၁၆ ၊ တနဂၤေႏြ
No comments:
Post a Comment