Saturday, November 11, 2017

ႏြားလည္ပင္းမွာသိုင္းတဲ့ အဲ့ဒီႀကိဳးကို "ဘြဲ႔ႀကိဳး"လို႔ ေခၚပါသတဲ့။

#ႏြားလည္ပင္းမွာသိုင္းတဲ့ အဲ့ဒီႀကိဳးကို "ဘြဲ႔ႀကိဳး"လို႔ ေခၚပါသတဲ့။

((( ဘြဲ႔ႀကိဳး )))

"အရွင္ဘုရား! B.A, M.A, Ph.D ဘြဲ႔ေတြနဲ႔ လကၤာရေတြ ဓမၼာစရိယေတြ အဘိဝံသေတြ တိပိဋကဓရဘြဲ႔ေတြ ဘယ္ဘြဲ႔ေတြက ပိုအဆင့္ျမင့္သလဲဘုရား"

ဒီေမးခြန္းကို အရင္က လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ေမးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါ ကိုယ္ျပန္ေမးျဖစ္တဲ့ေမးခြန္း တစ္ခုရွိပါတယ္။

" တိုင္းရင္းေဆးနဲ႔ သိပၸံေဆး ဘယ္ေဆးက ပိုအစြမ္းထက္ပါသလဲ "ဆိုတာပါပဲ။

ဒီလိုေမးတဲ့အခါ တိုင္းရင္းေဆးနဲ႔တည့္တဲ့သူက တိုင္းရင္းေဆးက ပိုအစြမ္းထက္တယ္လို႔ ေျဖၾကမွာျဖစ္ၿပီး သိပၸံေဆးနဲ႔ တည့္တဲ့သူကလည္း သိပၸံေဆးက ပိုအစြမ္းထက္တယ္လို႔ ေျဖၾကမွာပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘယ္ေဆးျဖစ္ျဖစ္ ေဆးေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းဖို႔အတြက္ပါ။

ဘယ္လိုေဆးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသာက္ေဆးဆို ေသာက္မွ ေပ်ာက္မွာျဖစ္ၿပီး လိမ္းေဆးဆိုရင္လည္း လိမ္းမွသာ ေပ်ာက္မွာပါ။ အဲ---ထိုးေဆး ဆိုရင္ေတာ့လည္း ထိုးကို ထိုးမွ ေပ်ာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေသာက္ေဆးကို မေသာက္၊ လိမ္းေဆးကိုမလိမ္း၊ ထိုးေဆးကို မထိုးဘဲ လိမ္းေဆးနဲ႔ ထိုးေဆး ဘယ္ဟာ ပိုေကာင္းသလဲလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ေနရင္ေတာ့ အေျဖရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီ"ဘြဲ႔"ေတြကိစၥဟာလည္း အဲ့ဒီလိုပါပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္း ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ကပါ ----- အဲ့ဒီဘြဲ႔ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး "ဘယ္သူသာတယ္၊ ဘယ္သူနိမ့္တယ္" နဲ႔ ေရးႀကီး ခြင့္က်ယ္လုပ္ၿပီး ေျပာလာၾကတာေတြ႔ရေတာ့ စိတ္မေကာင္းေတာင္ ျဖစ္မိပါေသး။

ကိုယ္ေတြးမိတာကေတာ့ ႐ိုးရိုးပါ။ ဘယ္ကရတဲ့ ဘယ္ဘြဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔မွာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

လကၤာရဘြဲ႔ေတြ၊ အဘိဝံသဘြဲ႔ေတြ၊ တိပိဋကဓရဘြဲ႔ေတြ ဆိုတာဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအျပင္ သဒၶါတရားပါ ေပါင္းထည့္မွ ေအာင္ျမင္ရယူႏိုင္တဲ့ဘြဲ႔ေတြပါ။ B.A, M.A, Ph.D ဆိုတာေတြကလည္း အနည္းဆုံး ေလးႏွစ္၊ အမ်ားဆုံး ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ရင္းၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္မွ ရႏိုင္တဲ့ ဘြဲ႔ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဘြဲ႔ေတြရဲ႕ မူလတန္ဖိုးလို႔ ေျပာရင္လည္းရပါတယ္။

ဟုတ္ၿပီ။ အဲ့ဒါဆို ေမးခြန္းတစ္ခု ထပ္ေမးၾကည့္။
ဘြဲ႔ရၿပီး ဘာအလုပ္လုပ္ေနသလဲ???

အဲ့ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖဟာ ဘြဲ႔ရပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္(တစ္ပါး)ရဲ႕ ထပ္တိုးတန္ဖိုးပါပဲ။ သူလုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ တန္ဖိုးႀကီးျမင့္ေလေလ သူရထားတဲ့ဘြဲ႔ဟာ တန္ဖိုးႀကီးေလေလပါပဲ။သူလုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ ဂုဏ္သိကၡာရွိေလေလ သူရထားတဲ့ ဘြဲ႔ဟာ ဂုဏ္သိကၡာရွိေလေလပါပဲ။

ဓားရွည္နဲ႔ဓားမ ဘယ္ဟာျဖစ္ျဖစ္ ခုတ္လို႔ရတဲ့ ဓားမွသာ အသုံးဝင္ပါတယ္။ ဧည့္ခန္းမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ စိန္စီဓားဟာ မူလတန္ဖိုးရွိေကာင္းရွိႏိုင္ေပမယ့္ ျမက္တစ္ပင္ကိုေတာင္ ခုတ္လို႔မရတဲ့အတြက္ ထပ္တိုး တန္ဖိုးအျဖစ္ နဂိုကထက္ ပိုထက္လာမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘြဲ႔ေတြဟာ အဲ့ဒီဓားေတြလိုပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခု---ဘြဲ႔နဲ႔ပတ္သက္လို႔ စဥ္းစားမိတာ ရွိပါေသးတယ္။
လယ္ထဲမွာ စပါးရိတ္ ျမက္ရိတ္တဲ့အခါ စပါးထုံးဖို႔ ျမက္ထုံးဖို႔ "ဘြဲ႔"ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေကာက္႐ိုးေတြထုံးဖို႔အတြက္လည္း"ဘြဲ႔"ထိုးၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီဘြဲ႔နဲ႔ထုံးဖြဲ႔ စည္းေႏွာင္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က အထဲမွာပါတဲ့ ျမက္ေတြ စပါးေတြ ေကာက္႐ိုးေတြ အစည္းမေျပဖို႔၊ ပရမ္းပတာနဲ႔ ႐ႈပ္ပြမေနဖို႔၊ ေသေသသပ္သပ္နဲ႔ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ရိွဖို႔ပါ။

ဘြဲ႔နဲ႔ခ်ည္ထားပါလ်က္ အစည္းေျပေနေသးတယ္။ ပရမ္းပတာျဖစ္ေနတယ္၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ ျဖစ္မေနဘူးဆိုရင္ "ဘြဲ႔" ရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈ မဟုတ္ဘဲ "ဘြဲ႔"ထိုးသူ(ဘြဲ႔ပိုင္ရွင္) ရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခု --- လွည္းေတြမွာ ႏြားက,တဲ့အခါ ထမ္းပိုးႀကီးေအာက္မွာ ႏြားကိုသြင္းရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏြားရဲ႕လည္ပင္းကို ထမ္းပိုးလို႔ေခၚတဲ့ တုတ္ႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ညွပ္သိုင္းဖို႔ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ရစ္ပတ္ထားပါတယ္။ ႏြားလည္ပင္းမွာသိုင္းတဲ့ အဲ့ဒီႀကိဳးကို "ဘြဲ႔ႀကိဳး"လို႔ ေခၚပါသတဲ့။ ႏြားေတြဟာ လွည္းနဲ႔ လွည္းေပၚမွာပါတဲ့ ဝန္ေတြကို ဆြဲတဲ့အခါ ႐ုန္းႏိုင္ေအာင္၊ ႐ုန္းတဲ့အခါ လွည္းကေန လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ အဲ့ဒီဘြဲ႔ႀကိဳးနဲ႔ သိုင္းေပးၾကရပါတယ္။

ကိုယ္ေတြရထားတဲ့ဘြဲ႔ေတြဆိုတာလည္း အဲ့ဒီ"ဘြဲ႔ႀကိဳး"ေတြလိုပါပဲ။ ဘြဲ႔တစ္ခုရၿပီဆိုရင္ ဘြဲ႔ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း လည္ပင္းလာခ်ည္တယ္လို႔ ေတြးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္အေပၚမွာ ဝန္ေတြပိုတင္ၿပီး ပို႐ုန္းရေတာ့မယ္ဆိုတာကိုပါ သတိရသြားပါလိမ့္မယ္။ လွည္းထမ္းပိုးေအာက္မွာ ဘြဲ႔ႀကိဳးနဲ႔တပ္ထားပါလ်က္ မဆြဲတဲ့ မ႐ုန္းတဲ့ ႏြားကိုေတာ့ နကပ္(ႏြားကပ္)၊ နပ်င္း(ႏြားပ်င္း)၊ နညံ့(ႏြားညံ့)အျဖစ္ သတ္မွတ္ေျပာဆိုတတ္ၾကတာ ၾကားဖူးပါတယ္။

အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့
#သင္ယူေလ့လာမႈပုံစံေတြ လမ္းေၾကာင္းေတြမတူလို႔ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတြကြဲျပားသြားတာကို တမင္လိုက္ခြဲျခားၿပီး တန္ဖိုးသတ္မွတ္ရမယ့္ အရာေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုပါ။

သိထားရမွာက ဘြဲ႔ဆိုတာ အလုပ္ေတြကို ဦးေဆာင္ လုပ္ေပးမယ့္အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္ေတြ ဦးေဆာင္လုပ္ေနတဲ့ ကိုယ့္ေနာက္ကိုသာ ဘြဲ႔ေတြက လိုက္လာရတာပါ။

"ဘာဘြဲ႔ေတြရထားသလဲ"ဆိုတာထက္
"ဘာအလုပ္ေတြ လုပ္ေနသလဲ" ဆိုတာကသာ
တကယ္တန္ဖိုးထားအပ္တဲ့ အရာေတြျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ္တို႔ရဟန္းေတာ္ေတြဘက္က ကိုယ့္ဘြဲ႔ကို အမွီျပဳၿပီး ကိုယ့္ဂုဏ္တက္ေအာင္ လုပ္တာထက္ ကိုယ့္ကို အမွီျပဳၿပီး ကိုယ့္ဘြဲ႔ဂုဏ္တက္ေအာင္ လုပ္တာက ေရရွည္မွာ ပိုၿပီးဂုဏ္သိကၡာရွိမွာျဖစ္သလို-----------------------
ဒကာ-ဒကာမေတြဘက္ကလည္း
"ဘာဘြဲ႔ေတြရလို႔ ၾကည္ညိဳတယ္" ဆိုတာမ်ိဳးထက္
"ဘာအလုပ္ေတြ လုပ္ေနလို႔ ၾကည္ညိဳတယ္"ဆိုတာက
ကိုယ့္သဒၶါတရားကို ပိုခိုင္ၿမဲေစပါလိမ့္မယ္။

"ဂုဏဝေႏၲ ပႆႏၲိ ဇနာ"
(ဂုဏ္ရွိသူကိုသာ လူျမင္တယ္) တဲ့။
ဘြဲ႔ဂုဏ္ ေအာင္လက္မွတ္ဂုဏ္ထက္
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈဂုဏ္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါေစ။

အရွင္ေကာသလႅ(ေရဦး)
၂၂၊ ၅။ ၂၀၁၇။

No comments:

Post a Comment