Thursday, November 30, 2017

သံဃိက​ေက်ာင္​း ျဖစ္​ပါလ်က္​ ကုိယ္​့သ​ေဘာနဲ႔ ကုိယ္​

သံဃိက​ေက်ာင္​း ျဖစ္​ပါလ်က္​ ကုိယ္​့သ​ေဘာနဲ႔ ကုိယ္​

စီမံအုပ္​ခ်ဳပ္​ခြင္​့ ရွိ/ မရွိ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ဒီ​ေမးခြန္​းက ​ေမးထားတာ ၾကာပါၿပီ။

ကုလဒူသနအဖြင္​့ သာရတၴဋီကာ ဒုတိယတြဲ နွာ ၃၆၇ ထဲမွာ

အာဝါသိက ပုဒ္​အဖြင္​့ ​

​ေတ အကတံ ​ေသနာသနံ က​ေရာႏၲိ ၊ ဇိဏၰံ ပဋိသခၤ​ေရာႏၲိ၊ က​ေတ ဣႆရာ ​ေဟာ​ႏၲိ။ လုိ႔ ဖြင္​့ထားတာ ​ေတြ႕ရပါတယ္​။

သံဃိက ဆုိ​ေပမယ္​့ ​ေက်ာင္​းျဖစ္​​ေပၚလာ​ေအာင္​ တည္​​ေထာင္​သူ ​ဒါမွမဟုတ္​ ​ေက်ာင္​းအ​ေဟာင္​းကုိ ျပင္​ဆင္​သူ      ူ ျဖစ္​တဲ့အတြက္​ ထုိရဟန္​း အစုိးရပါတယ္​တဲ့။ 

ထုိသူ႔မွာ စီမံပုိင္​ခြင္​့ ရွိပါတယ္​။

ဒါ​ေပမယ္​့ သုံးစြဲတဲ့ အခါ​ေတာ့ သံဃိက​ေက်ာင္​းျဖစ္​တဲ့ အတြက္​ သံဃိက​ေက်ာင္​းနဲ႔ ပက္​သက္​တဲ့ စည္​းကမ္​းမ်ားနဲ႔ အညီ  သုံးစြဲရမွာပါ။

​ေက်ာင္​းထုိင္​ဆရာ​ေတာ္​က​ေတာ့ တည္​​ေထာင္​သူပဲ​ေပါ့။

ထုိသူ႔မွာ စီမံပုိင္​ခြင္​့ ရွိတဲ့ အတြက္​ ​ေက်ာင္​း​ေလ်ွာက္​ရန္​လာ​ေရာက္​​ေလ်ွာက္​ထားသူမ်ားထဲက သူလက္​ခံခ်င္​သူကုိ လက္​ခံႏုိင္​ပါတယ္​။ လက္​မခံခ်င္​သူကုိ လက္​မခံဘဲ ​​ေနလုိ႔ ရပါတယ္​။

သာဓက ျပရရင္​ ပထမသဂၤါယနာတင္​ရန္​ အရွင္​မဟာကႆပတုိ႔ ရာဇၿဂိၤုဟ္​ရွိ ​ေက်ာင္​းမ်ားကုိ ျပင္​ဆင္​ၾကပါတယ္​။ ထုိ႔​ေနာက္​ သဂၤါယနာတင္​ ဆရာ​ေတာ္​မ်ားမွ တစ္​ပါး တစ္​ျခား သံဃာမ်ား ဒီရာဇၿဂိၤုဟ္​မွာ ဝါမဆုိရန္​ တားျမစ္​ထားတဲ့ ထုံးစံမ်ားရွိပါတယ္​။

တစ္​ဆက္​တည္​း ​ေျပာစရာ ရွိတာက ဘုရားဝိနည္​း အျပင္​ တစ္​ျခားစည္​းကမ္​း​ေတြ ထုတ္​လုိ႔ ရသလား။ ဆုိတာပါပဲ။

ဝိနယာႏု​ေလာမစည္​းကမ္​းမ်ား ထုတ္လုိ႔ ရပါတယ္​။ မရတာက​ေတာ့ ဘုရားမ​ေဟာတာကုိ အာပတ္တပ္​ၿပီး စည္​းကမ္​းထုတ္​ခြင္​့ မရွိပါ။

ဥပမာ ​ေျပာရလ်င္​ ျမတ္​စြာဘုရားကုိ မဖူး​ရ ၊ ဖူးလ်ွင္​ ဒုကၠဋ္အာပတ္​ဆုိတာမ်ဳိး လုပ္​ခြင္​့ မရွိ။

ဝိနယာႏု​ေလာမ ဓမၼာႏု​ေလာမ စည္​းကမ္​းထုတ္​လုိ႔ ရပါတယ္​။

ဥပမာ​ေျပာရလ်ွင္​ အရွင္​ဥပ​ေသနထံ တပည္​့အျဖစ္​​ေနလုိလ်ွင္​ ဓုတင္​​ေဆာင္​ၾကရမည္​။ ဓုတင္​မ​ေဆာင္​လ်ွင္​ တပည္​့အျဖစ္​လက္​မခံ။

စာ​ေပထဲမွာ ဓမၼိက ကတိကဝတ္​ဆုိတာ​ေတြလည္​း အမ်ားႀကီး​ေတြ႕ရပါတယ္​။

ဒါ့​ေၾကာင္​့ ဝိနယာႏု​ေလာမ ဓမၼာႏု​ေလာမ စည္​းကမ္​းထုတ္​လုိ႔ ရတယ္​လုိ႔ မွတ္​ၾကရမွာ ျဖစ္​ပါတယ္​။
ခရက္​ဒစ္​ ။ သူမ်ားဟာ

No comments:

Post a Comment