သံဃိကေက်ာင္း ျဖစ္ပါလ်က္ ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ ကုိယ္
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရွိ/ မရွိ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဒီေမးခြန္းက ေမးထားတာ ၾကာပါၿပီ။
ကုလဒူသနအဖြင့္ သာရတၴဋီကာ ဒုတိယတြဲ နွာ ၃၆၇ ထဲမွာ
အာဝါသိက ပုဒ္အဖြင့္
ေတ အကတံ ေသနာသနံ ကေရာႏၲိ ၊ ဇိဏၰံ ပဋိသခၤေရာႏၲိ၊ ကေတ ဣႆရာ ေဟာႏၲိ။ လုိ႔ ဖြင့္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
သံဃိက ဆုိေပမယ့္ ေက်ာင္းျဖစ္ေပၚလာေအာင္ တည္ေထာင္သူ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းအေဟာင္းကုိ ျပင္ဆင္သူ ူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိရဟန္း အစုိးရပါတယ္တဲ့။
ထုိသူ႔မွာ စီမံပုိင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သုံးစြဲတဲ့ အခါေတာ့ သံဃိကေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ သံဃိကေက်ာင္းနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ စည္းကမ္းမ်ားနဲ႔ အညီ သုံးစြဲရမွာပါ။
ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ကေတာ့ တည္ေထာင္သူပဲေပါ့။
ထုိသူ႔မွာ စီမံပုိင္ခြင့္ ရွိတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းေလ်ွာက္ရန္လာေရာက္ေလ်ွာက္ထားသူမ်ားထဲက သူလက္ခံခ်င္သူကုိ လက္ခံႏုိင္ပါတယ္။ လက္မခံခ်င္သူကုိ လက္မခံဘဲ ေနလုိ႔ ရပါတယ္။
သာဓက ျပရရင္ ပထမသဂၤါယနာတင္ရန္ အရွင္မဟာကႆပတုိ႔ ရာဇၿဂိၤုဟ္ရွိ ေက်ာင္းမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ သဂၤါယနာတင္ ဆရာေတာ္မ်ားမွ တစ္ပါး တစ္ျခား သံဃာမ်ား ဒီရာဇၿဂိၤုဟ္မွာ ဝါမဆုိရန္ တားျမစ္ထားတဲ့ ထုံးစံမ်ားရွိပါတယ္။
တစ္ဆက္တည္း ေျပာစရာ ရွိတာက ဘုရားဝိနည္း အျပင္ တစ္ျခားစည္းကမ္းေတြ ထုတ္လုိ႔ ရသလား။ ဆုိတာပါပဲ။
ဝိနယာႏုေလာမစည္းကမ္းမ်ား ထုတ္လုိ႔ ရပါတယ္။ မရတာကေတာ့ ဘုရားမေဟာတာကုိ အာပတ္တပ္ၿပီး စည္းကမ္းထုတ္ခြင့္ မရွိပါ။
ဥပမာ ေျပာရလ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ မဖူးရ ၊ ဖူးလ်ွင္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ဆုိတာမ်ဳိး လုပ္ခြင့္ မရွိ။
ဝိနယာႏုေလာမ ဓမၼာႏုေလာမ စည္းကမ္းထုတ္လုိ႔ ရပါတယ္။
ဥပမာေျပာရလ်ွင္ အရွင္ဥပေသနထံ တပည့္အျဖစ္ေနလုိလ်ွင္ ဓုတင္ေဆာင္ၾကရမည္။ ဓုတင္မေဆာင္လ်ွင္ တပည့္အျဖစ္လက္မခံ။
စာေပထဲမွာ ဓမၼိက ကတိကဝတ္ဆုိတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႕ရပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဝိနယာႏုေလာမ ဓမၼာႏုေလာမ စည္းကမ္းထုတ္လုိ႔ ရတယ္လုိ႔ မွတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခရက္ဒစ္ ။ သူမ်ားဟာ
No comments:
Post a Comment