မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ ေခမာသီဝံစာသင္တိုက္/ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး-ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္-ေခမာသီဝံေက်ာင္းတိုက္/လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ဣစၧာသယရန္ကင္းေက်ာင္းတိုက္တို႔၏ အဓိပတိမဟာနာယက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေခမိႏၵမေထရ္ျမတ္၏ သက္ေတာ္ (၇၀)ျပည့္ ေမြးေန႔ ဝိဇာတမဂၤလာႏွင့္ ဝိမုတၱိရသေက်ာင္းေဆာင္ ေရစက္ခ် အလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲ၌ ေဟာၾကားခဲ႔သည့္----
ဘာ အေကာင္းဆုံးလဲ? တရားေတာ္
*********************************************
သဗၺဒါနံ အစတည္ထား ေဒသနာတရားကို ေဒဝါသိၾကား နတ္အမ်ားက ျပႆနာေလးစု ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ၾကင္နာ သနား ပညာအားျဖင့္ ေဟာၾကားေလရာ ျမတ္ဗုဒၶါ။
ေဒဝါအမ်ား ေပါင္းစုျငား မွတ္သား တေန႔မွာ။
ပုစၧာေလးျဖာ အေျဖရွာ ညီညာ ေဆြးေႏြးရာ။
ပုစၧာေလးခ်က္ အေျဖခက္ ေမးလ်က္ နတ္ေဒဝါ။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ာစြာ အေျဖရွာ မွန္စြာ မသိပါ။
ေလးျဖာနတ္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပန္ အမွန္ မရပါ။
နတ္တို႔သနင္း သိၾကားမင္ထံ ဝင္ေရာက္ျပန္ တဖန္ ေမးေလတာ။
ဘုရားမွတပါး မသိျငား ေခၚသြား ေက်ာင္းေတာ္သာ။
ဗုဒၶေရွ႕ေမွာက္ နတ္တို႔ေရာက္ ေမးေလွ်ာက္ေလးရာ ျပႆနာ။
ျပႆနာေလးပါး အေျဖမ်ား ေဟာၾကား ျမတ္ဗုဒၶါ။
ေမး ေျဖ ႏွစ္တန္ အေၾကာင္းကံ သုံးတန္တြဲမွတ္ပါ။
လိုက္နာမွတ္သား က်င့္ႀကံပြား အက်ိဳးမ်ားမည္သာ။
ထို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာ သူသူငါ ေသခ်ာမွတ္ၾကပါ။
***************************************
ေမး။ မ်ားစြာ ေပါင္းစု ဒါနမႈတြင္ မည္သည့္ ဒါန မြန္ျမန္ပါသလဲ?
ေျဖ။ အလွဴဒါန ရွိသမွ်ထက္ ဓမၼလွဴသာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
အေၾကာင္း။ တရားစကား ၾကားရမွသာ ျပဳလာအလွဴ ရယူဖိုလ္မဂ္ ဤအခ်က္ေၾကာင့္ မြန္ျမတ္ပါ၏။
ေမး။ လြန္စြာမ်ားျပား အရသာမ်ားတြင္ မည္သည့္ အရသာ မြန္ျမန္ပါသလဲ?
ေျဖ။ လူ႔ျပည္နတ္ရပ္ ေကာင္းအျမတ္ဟု သတ္မွတ္ထား ပါ အလုံးစုံေသာ အရသာထက္ တရားအရသာ မြန္ျမတ္ပါ၏
အေၾကာင္း။ ေဗာဓိပကၡိယ ျမတ္ဓမၼႏွင့္ မဂၢဖလာ အရသာကား ၾကားနာရုံပင္ ကင္းစင္နီဝရဏ သမထႏွင့္ ဝိပႆနာ ျမတ္ခ်မ္းသာကို ရရွိေစတတ္ ဂုဏ္သကတ္ႏွင့္ သံသရာဝဋ္ ကြ်တ္လြတ္ေစတတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
ေမး။ မ်ားစြာေပါင္းစု ေပ်ာ္ရႊင္မႈတြင္ မည္သည့္အေပ်ာ္ အျမတ္ေခၚသလဲ?
ေျဖ။ -သားႏွင့္ သမီး ဇနီးမယား စီးပြားဥစၥာ တူရိယာစသား ဝတၳဳမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးလြန္မင္း အလုံးစုံေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းထက္
တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ.ဝိပႆနာ တရားႏွစ္ပါး က်င့္ႀကံပြားသည့္ မ်ားဘိပုဂၢဳိလ္ လူထိုထို၏ ေပ်ာ္ပါးလြန္မင္း တရားေတာ္ႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းသာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
အေၾကာင္း။ တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ.ဝိပႆနာ တရားႏွစ္ပါး က်င့္ႀကံပြားေၾကာင့္ ျဖစ္ရေလဘိ ထိုပီတိကား အရဟတ္ဆို ဆုံးမဂ္ဖိုလ္ကို ရရွိေစတတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏
ေမး။ ကုန္ျခင္းမ်ားစြာ ရွိသည့္ဟာထက္ တဏွာဟုဆို ကုန္ျခင္းကိုကား အျမတ္ေခၚဆို ဘယ္လိုေၾကာင့္လဲ?
ေျဖ။ ကုန္ျခင္းမ်ားစြာ ရွိသည့္ဟာထက္ တဏွာေခၚမွတ္ ကုန္ျခင္းျမတ္ကား ထိုထိုဒုကၡ ဟူသမွ်ကို တစမက်န္ ပယ္လွန္သုတ္သင္ ေအာင္ပြဲဆင္တတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
*********************************************
သိၾကား အေမး
ကတရံ ဒါနံ ဒါေနသု ေသ႒ံ
ကတေရာ ရေသာ ရေသသု
ကတရာ ရတိ ရတီသု
တဏွာကၡေယာဝ ကသၼာ ေသေ႒ာ
၁။ ဒါေနသု-ႂကြင္းမဲ႔ခ်က္ကုန္ အလုံးစုံေသာ အလွဴဒါနတို႔တြင္
ကတရံ-အဘယ္သုိ႔ သေဘာရွိေသာ
ဒါနံ-အလွဴဒါနသည္
ေသ႒ံ-အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသနည္း?
၂။ ရေသသု-လူ႔ျပည္နတ္ရပ္ ေကာင္းအျမတ္ဟု သတ္မွတ္ထားပါ အလုံးစုံးေသာ အရသာတို႔တြင္
ကတေရာ-အဘယ္သို႔ သေဘာရွိေသာ
ရေသာ-အရသာသည္
ေသေ႒ာ-အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါနည္း?
၃။ ရတီသု-သားႏွင့္သမီး ဇနီးမယား စီးပြားဥစၥာ တူရိယာစသား ဝတၳဳမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးလြန္မင္း အလုံးစုံေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းတို႔တြင္
ကတရာ-အဘယ္သုိ႔ သေဘာရွိေသာ
ရတိ-ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္သည္
ေသ႒ာ-အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသနည္း?
၄။ တဏွာကၡေယာဝ-ကုန္ျခင္းမ်ားစြာ ရွိေနပါလ်က္ တဏွာေခၚျငား ကုန္ျခင္းတရားသည္သာလွ်င္
ေသေ႒ာ-အေကာင္းဆုံးျဖစ္ရပါသနည္း?
ရွင္ေတာ္ဘုရား အေျဖ
သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ
သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ
သဗၺရတႎ ဓမၼရတိ ဇိနာတိ
တဏွကၡေယာ သဗၺဒုကၡံ ဇိနာတိ
သဗၺဒါနံ-ႂကြင္းမဲ႔ခ်က္ကုန္ အလုံးစုံေသာ ဒါနထက္
ဓမၼဒါနံ-တရားသေဘာ ေဟာေျပာၾကည္ျဖဴ တရားအလွဴသည္
ဇိနာတိ-တရားစကား ၾကားရမွသာ ျပဳလာအလွဴ ရယူဖိုလ္မဂ္ ဤအခ်က္အေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
သဗၺရသံ-လူ႔ျပည္နတ္ရပ္ ေကာင္းအျမတ္ဟု သတ္မွတ္ထားပါ အလုံးစုံေသာ အရသာထက္
ဓမၼရေသာ-ေဗာဓိပကၡိယ ျမတ္ဓမၼႏွင့္ မဂၢဖလာ တရားတည္းဟူေသာ အရသာသည္
ဇိနာတိ-ၾကားနာရုံပင္ ကင္းစင္နီဝရဏ သမထႏွင့္ ဝိပႆနာ ျမတ္ခ်မ္းသာကို ရရွိေစတတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ မြန္ျမတ္ပါ၏။
သဗၺရတႎ-သားႏွင့္ သမီး ဇနီးမယား စီးပြားဥစၥာ တူရိယာစသား ဝတၳဳမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးလြန္မင္း အလုံးစုံေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းထက္
ဓမၼရတိ-တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ.ဝိပႆနာ တရားႏွစ္ပါး က်င့္ႀကံပြားသည့္ မ်ားဘိပုဂၢဳိလ္ လူထိုထို၏ ေပ်ာ္ပါးလြန္မင္း တရားေတာ္ႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းသည္
ဇိနာတိ- တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ.ဝိပႆနာ တရားႏွစ္ပါး က်င့္ႀကံပြားေၾကာင့္ ျဖစ္ရေလဘိ ထိုပီတိကား အရဟတ္ဆို ဆုံးမဂ္ဖိုလ္ကို ရရွိေစတတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
တဏွကၡေယာ-ကုန္ျခင္းမ်ားစြာ ရွိသည့္ဟာထက္ တဏွာေခၚမွတ္ ကုန္ျခင္းျမတ္ကား
သဗၺဒုကၡံ-ထိုထိုဒုကၡ ဟူသမွ်ကို
ဇိနာတိ-တစ မခ်န္ ပယ္လွန္သုတ္သင္ ေအာင္ပြဲဆင္တတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္သာ မြန္ျမတ္ပါ၏။
*********************************************
ဒါနသည္ အာမိသဒါန/ဓမၼဒါနဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ထိုတြင္ အာမိသဒါနဟူသည္---
(က) ဝိနည္းေဒသနာေတာ္အရ အာမိသဒါန
၁။ ဆြမ္း
၂။ သကၤန္း
၃။ ေက်ာင္း
၄။ ေဆး-ပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို လွဴဒါန္းျခင္း
(ခ) သုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ အာမိသဒါန
၁။ စားဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး
၂။ ေဖ်ာ္ရည္အမ်ိဳးမ်ိဳး
၃။ သိမ္/ ေက်ာင္း/ ဇရပ္ စသည္
၄။ အဝတ္အထည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး
၅။ စီးစရာ ယာဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး
၆။ ပန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
၇။ လိမ္းခ်ယ္စရာ နံ႔သာအမႈန္႔အမ်ိဳးမ်ိဳး
၈။ နံ႔သာရည္အမ်ိဳးမ်ိဳး
၉။ ကုတင္/ေညာင္ေစာင္း/အိပ္ရာခင္းစသည္
၁၀။ မီး အလင္းေရာင္-တို႔ကို လွဴဒါန္းျခင္း
(ဂ) အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ အာမိသဒါန
၁။ ရူပါရုံ - ပန္းအလွ စသည္ လွဴဒါန္းျခင္း
၂။ သဒၵါရုံ -ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ျခင္း
၃။ ဂႏၶာရုံ - နံ႔သာ အမ်ိဳးမ်ိဳး လွဴဒါန္းျခင္း
၄။ ရသာရုံ -စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး လွဴဒါန္းျခင္း
၅။ ေဖာ႒ဗၺာရုံ-အဝတ္အထည္ အခင္း/သကၤန္း စသည္ လွဴဒါနျခင္း
၆။ ဓမၼာရုံ-
၁။ ၾသဇဒါန -ပ်ားရည္ ေထာပတ္စသည္ လွဴဒါန္းျခင္း
၂။ ပါနဒါန -ေဖ်ာ္ရည္ အမ်ိမ်ိဳး လွဴဒါန္းျခင္း
၃။ ဇီဝိတဒါန- ေဆးလွဴဒါန္းျခင္း/ေဘးမဲ႔လႊတ္ျခင္း
***************************************
ဓမၼဒါနႏၲိ ဓမၼေဒသနာ
၁။ နိဗၺာန္ေရာက္ရန္ က်င့္စဥ္မွန္ကို
ေဟာေျပာေပးတတ္
ကုသုိလ္ျမတ္ ေခၚအပ္ ဓမၼဒါ( ဓမၼဒါန)
၂။ ပါဠိဘာသာ သင္ေပးတာ မွန္စြာ ေဟာသည္မည္
အနက္ျမန္မာ ဖြင့္ျပတာ မွန္စြာ ေဟာသည္မည္
ေမးခြန္းပုစၧာ ေျဖျပတာ မွန္စြာ ေဟာသည္မည္
ကမၼ႒ာန္း႐ွဳရာ သင္ေပးတာ မွန္စြာ ေဟာသည္မည္
တရားနာႂကြပါ ဖိတ္ၾကားတာ မွန္စြာ ေဟာသည္မည္
၃။ အျပစ္မကင္း ကဲ႔ရဲ႕ျခင္းႏွင့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားစြာ
ျဖစ္ေစရာ ေခၚပါ အကုသုိလ္
အျပစ္လည္းကင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္းႏွင့္ ေကာင္းက်ိမ်ားစြာ
ျဖစ္ေစရာ ေခၚပါ ကုသုိလ္မည္
အကုသုိလ္ေရွာင္ ကုသုိလ္ေဆာင္ေစ
ဤႏွစ္ေထြ ေခၚေလ ဓမၼဒါနမည္။
***************************************
အာမိသဒါနထက္ ဓမၼဒါနသာ အေကာင္းဆုံး
**-***-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-
တရားေတာ္ နာခြင့္ရမွသာလွ်င္
၁။ ဒါန သီလ ဘာဝနာ တရားမ်ားကို ျပဳလုပ္ ဆည္ပူး အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း
၂။ အရိယာမဂ္ကို ရရွိေစႏိုင္ျခင္း-ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အျခားအလွဴထက္ တရားအလွဴက အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ရေပသည္။
*********************************************
အျခား အရသာထက္ တရားအရသာသည္ အေကာင္းဆုံး
လူ႔ျပည္ထင္ရွား ရွိေနျငားသည့္ ဆန္းျပားအရသာ အျဖာျဖာႏွင့္ ေဒဝါအမ်ား သုံးေဆာင္ျငားသည့္ သုဓာေခၚရာ အရသာသည္ သံသာဆင္းရဲ ဝဋ္ငရဲတြင္ က်ဆင္းေစေၾကာင္း အရသာေပါင္းတည္း။
ေဗာဓိပကၡိယ ျမတ္ဓမၼႏွင့္ မဂၢဖလာ အရသာကား
သံသရာဝဋ္ ကြ်တ္လြတ္ေစေၾကာင္း အရသာေကာင္းတည္း။
နတ္သုဓာ (နတ္သုဒၶါ)
နတ္တို႔ သုံးေဆာင္ခံစားၾကသည့္ နတ္သုဓာသည္
၁။ ခရုသင္းကဲ႔သို႔ ေဖြးေဖြးျဖဴျခင္း
၂။ ၾကည့္မဝ ႐ႈမဝျဖစ္ရျခင္း
၃။ အလြန္ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ျခင္း
၄။ အလြန္ ရနံ႔ေကာင္းျခင္း
၅။ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ အဆင္းရွိျခင္း တည္းဟူေသာဂုဏ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေပသည္။
ထိုနတ္သုဓာသည္ ပမာဏအားျဖင့္ သဖန္းသီးပမာဏရွိ၍ လက္တဆုပ္ခန္႔သာ ႀကီးမားသည္။
အဆိုပါ နတ္သုဓာကို သုံေဆာင္ၿပီးလွ်င္-
၁။ ထမင္းဆာေလာင္ျခင္း
၂။ ေရငတ္ျခင္း
၃။ မေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း
၄။ ကိုယ္ပူပန္ျခင္း
၅။ စိတ္ပင္ပန္ျခင္း
၆။ အမ်က္ေဒါသျဖစ္ျခင္း
၇။ ရန္ၫွိဳးဖြဲ႕ျခင္း
၈။ ေခ်ာပစ္ကုန္းတိုက္ျခင္း
၉။ ျငင္းခုန္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း
၁၀။ ေအးလြန္းျခင္း
၁၁။ ပူလြန္ျခင္း
၁၂။ ပ်င္းရိျခင္း တည္းဟူေသာ ပါပဓမၼတို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေသာ စြမ္းအင္းသတၱိအထူးရွိေပသည္။
*********************************************
အျခားအရာေတြနဲ႔ ေပ်ာ္တာထက္ တရားနဲ႔ ေပ်ာ္တာ အေကာင္းဆုံး
ဇနီး မယား သမီး သားႏွင့္ စီးပြား ဥစၥာ
ကပြဲ သဘင္ သီဆို တီးမႈ အစုစုသည္
သံသာရွည္ေၾကာင္း အေပ်ာ္ေပါင္းတည္း။
တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ.ဝိပႆနာ မ်ားစြာေပါင္းစု ေမြ႕ေလ်ာ္မႈကား သံသရာတစ္ဘက္ကမ္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေစေၾကာင္း အေပ်ာ္ေကာင္းတည္း။
ထို႔ေၾကာင့္မ်ားစြာ သူသူငါတို႔ သံသရာတစ္ဘက္ကမ္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးတတ္ ဂုဏ္သကတ္ေၾကာင့္ တရားေဟာ တရားနာ က်မ္းစာပို႔ခ် ျမတ္ဓမၼႏွင့္ သမထ ဝိပႆနာ ျမတ္ဓမၼာကို မကြာေန႔ည အားထုတ္ၾကေလာ့။
*********************************************
တဏွာကုန္ရင္ သံသရာစက္ဝန္း အၿပီးရပ္တယ္
သတၱဝါေတြကို သံသရာ ဝဲဂယက္မွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ က်င္လည္ေစေသာ တရားခံမွာ တဏွာျဖစ္ေပသည္။ တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာရေပသည္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္၌ ေဟာၾကားထားသည့္မွာ တဏွာဦးေဆာင္ေသာ ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းတရားငါးပါး(တဏွာ ဥပဒါန္ ကမၼဘဝ အဝိဇၨာ သခၤါရ)ေၾကာင့္ ဝိညာဏ္ နာမ္ရုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေဝဒနာဟူေသာ အနာဂတ္ အက်ိဳးတရားျဖစ္ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာရသည္ဟု ေဟာၾကားထားေပသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ တဏွာသည္ သံသရာကို ရွည္ၾကာေစေသာ အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားျဖစ္ေပသည္။
တဏွာ မကုန္ေသးသမွ် သံသရာမွာ က်င္လည္ေနရဦးမွာ ျဖစ္ေပသည္။
သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္လိုသူတိုင္းသည္ တဏွာကုန္ေၾကာင္း အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။
"တဏွာကုန္ရန္ သတိပ႒ာန္ ဧကန္က်င့္ရမည္"ဟူေသာ စကားအရ တဏွာကုန္ဆုံးဖို႔ရာ သတိပ႒ာန္ အက်င့္ျမတ္ က်င့္စဥ္ကို အားထုတ္ရေပမည္။
***************************************
ကာယ ေဝဒနာ စိတ္ ဓမၼာ ေလးျဖာ႐ႈဖြယ္ေတြ-----
၁။ ကိုယ္အမူအရာ ျဖစ္တိုင္းမွာ မွန္စြာ႐ႈရမည္
(ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္)
၂။ ေကာင္း ဆိုး လတ္ပါ ေဝဒနာ မွန္စြာ႐ႈရမည္
(ေဝဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္)
၃။ စိတ္အမူအရာ ျဖစ္တိုင္းမွာ မွန္စြာ႐ႈရမည္
(စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္)
၄။ သေဘာတရာ ျဖစ္ေပၚျငား မွတ္သား႐ႈရမည္
(ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္)
၁။ ဝိပႆနာ ဥာဏ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာ႐ႈ၍ျဖစ္သနည္း
၂။ စြဲလမ္းႏိုုင္ရာ ငါးခႏၶာ မွွန္စြာ ႐ႈ၍ျဖစ္သတည္း
၃။ ဘယ္အက်ဳိးငွာ ထိုခႏၶာ ဘယ္ခါ ႐ႈရပါသနည္း
၄။ မစြဲဖို႔ရာ ျဖစ္ဆဲပါ မွန္စြာ ႐ႈရပါသတည္း
၅။ ျဖစ္ခိုက္မ႐ႈ ရုမ္နာမ္စု စြဲမႈဝင္ေရာက္သည္
၆။ ၿမဲတယ္ ေကာင္းတယ္ ငါေကာင္းႏွယ္ တကယ္ထင္တတ္သည္
၇။ ျဖစ္ခိုက္မွတ္႐ႈ ရုပ္နာမ္စု စြဲမႈကင္းေပ်ာက္သည္
၈။ မၿမဲ ဆင္းရဲ သေဘာပဲ ဥာဏ္ထဲရွင္းေတာ့သည္
၉။ စြဲမႈကင္းေပ်ာက္ မဂ္လမ္းေပါက္ ဆိုက္ေရာက္နိဗၺာန္ျပည္
No comments:
Post a Comment