Wednesday, August 16, 2017

အဇာတသတၱဳပဒႆ

အဇာတသတၱဳပဒႆ ဝိဂၢဟံ ေဒထ ဘေႏၲ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။ အဇာေတာ သတၱဳ အႆာတိ အဇာတသတၱဴပိ ယုတၱံ ႏု ​ေခါ ဝါ အယုတၱံ ႏု ​ေခါ ဝါ.ဟူ​ေသာ အ႐ွင္​ျမတ္​၏ အ​ေမးကို ဉာဏ္​မမီွ​ေပမယ္​့လည္​း တံုးခုလွမ္​း၍ ​ေျဖခြင္​့ျပဳ​ေတာ္​မူပါဘုရား။
....................................................................

ဤအဇာတသတၱဳဟူ​ေသာ ပုဒ္​၌ အျမင္​ႏွစ္​မ်ဳိး ျဖစ္​တန္​ရာ၏။ ထိုႏွစ္​မ်ဳိးတို႔တြင္​ သတၱိရိွ​ေသာ နိမိတ္​ကြၽမ္​းက်င္​​ေသာ ပညာ႐ွင္​တို႔၏ အျမင္​ကို ​ေ႐ွးဦးစြာ ​ေလ်ွာက္​ခြင္​့ျပဳပါဖ်ား။ ထို႔​ေနာင္​မွ မင္​းလိုလိုက္​ မင္​းႀကိဳက္​​ေဆာင္​​ေသာ နိမိတ္​ပညာ႐ွင္တို႔၏ အျမင္​ (ဝါ) ​အဖျဖစ္​သူ ဗိမိၺသာရ၏ ႏွစ္​ၿခိဳက္​​ေသာ အျမင္​ကို ​ေလ်ွာက္​ခြင္​့ျပဳပါဖ်ား...

                  "ပထမ အျမင္​"
အဇာ​ေတာ​ေယဝ.မ​ေမြးဖြားမီကသာ၊ သတၱဳ.ရန္​သူပါဖ်ား။ အဇာ​တသတၱဳ. မ​ေမြးဖြားခင္​ကသာ ရန္​သူျဖစ္​တာပါဖ်ား.လို႔ နိမတ္​ပညာ႐ွင္​မ်ားက ဥပါယ္​တမ်ဥ္​ျဖင္​့ ​ေလ်ွာက္​ျခင္​းျဖစ္​သည္​ဟု ယူ​ဆလ်ွင္​လည္​း​ေကာင္​း၊ အဇာ​ေတာ​ေယဝ.​ေနာင္​ထိုင္​​ေသာ ဧဝ.သဒၵါသည္​လည္​း ပဒပူရဏမဟုတ္​. အဝဓာရဏတၳသာ ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း၊ ဗိမိၺသာရမင္​းႀကီးသည္​လည္​း သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းမင္​း. ​ေအးခ်မ္​း​ေသာမင္​းသာ ျဖစ္​၍ နိမိတ္​ကြၽမ္​းက်င္​ ပညာ႐ွင္​တို႔အ​ေနျဖင္​့ ဟုတ္​တိုင္​းမွန္​ရာကို ​ေလ်ွာက္​ရဲ​ေသာ သတၱိသည္​လည္​း ရိွတန္​ရာသည္​သာ ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း၊ ထိုအခ်ိန္​ကာလ၌ အ​ေလာင္​း​ေတာ္​အား ဘုရားျဖစ္​ရမည္​ဟု နိမိတ္​ဖတ္​​ေသာ ​ေကာ႑ညပုဏၰား၏ ဧကံသဗ်ာကရဏ အတတ္​ပညာသည္​လည္​း အင္​မတန္​ သတင္​း​ေမႊး​လ်က္​ရိွရာ နိမိတ္​ပညာ႐ွင္​တို႔ အ​ေနျဖင္​့လည္​း မိမိတို႔၏ သမိုင္​းမွတ္​တမ္​းကို စြမ္​းစြမ္​းတမံ ​ေမာ္​ကြန္​းထိုးလို​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း "အဇာ​ေတာ​ေယဝ သတၱဳ"ဟု ​ေလ်ွာက္​တင္​ျခင္​းမွာ ျဖစ္​သင္​့သည္​ဟု ထင္​ျမင္​မိပါသည္​။
ဤသို႔​ေသာ အလိုရမူ = အဇာတသတၱဳပုဒ္​ကို "အဇာ​ေတာ​ေယဝ သတၱဳ အဇာတသတၱဳ"ဟုသာ အဝဓာရဏ ကမၼဓာရည္​းသမာသ္​ ဝိဂၢဟျပဳလိုပါသည္​ဖ်ား။
        
                    "ဒုတိယအျမင္​"
ဇာ​ေတာ​ေယဝ.ဖြားျမင္​​ေသာ သားသည္​သာလ်ွင္​၊ သတၱဳ.ရန္​သူပါဖ်ား။ အ.ဇာ​တသတၱဳ. ဖြားျမင္​​ေသာ သားသည္​ ရန္​သူ မဟုတ္​ပါဖ်ား.ဟု နိမိတ္​ပညာ႐ွင္​မ်ားက မင္​းလိုလိုက္​ မင္​းႀကိဳက္​​ေဆာင္​၍ ​ေလ်ွာက္​ျခင္​းျဖစ္​သည္​ဟု ယူ​ဆလ်ွင္​လည္​း​ေကာင္​း၊ အဇာ​တသတၱဳ.၌ အ.သဒၵါကို ပဋိ​ေသဓတၳ. ယင္​း အ.ကိုအယုတၱျဖစ္​​ေသာ သတၱဳ.ပုဒ္​၌ စပ္​၍ ယူရမည္​ဟု ၾကံဆလ်ွင္​လည္​း ျဖစ္​​ႏိုင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း၊ အဖဗိမိၺသာရမင္​းႀကီးသည္​လည္​း ဖခင္​တို႔ သ​ေဘာတံထြာ ​ေမတၱာအား​ေလ်ာ္​စြာ သား​ေတာ္​၏ အမည္​ကို ​ေအးခ်မ္​း​ေသာ နိမိတ္​​ေကာင္​းသာ ျဖစ္​​ေစလိုမည္​မွာ ဧကန္​ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း၊ ပညာ႐ွင္​တို႔အ​ေနျဖင္​့လည္​း ရာဇပရိယာယ္​ႏွင္​့ မိဘ​ေမတၱာကို  ဟုတ္​တိုင္​းမွန္​စြာ သိသည္​သာ ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း၊ ထိုအခ်ိန္​ကာလ၌လည္​း တိုင္​းျပည္​၌ မထြန္​းကား​ေသး​ေသာ အိမ္​​ေ႐ွ႕စံ​ေလာင္​းလ်ာ​အား နိမိတ္​ဖတ္​​ေသာ ​ပညာရိွတို႔သည္​မဂၤလာနိမိတ္​ကိုသာ​ ​ေဆာင္​၍ ဖတ္​ၾကားမည္​သာ ျဖစ္​​ေသာ​ေျကာင္​့လည္​း​ေကာင္​း "အဇာ​ေတာ​ေယဝ သတၱဳ"ဟု ​ေလ်ွာက္​တင္​ျခင္​းမွာလည္​း ျဖစ္​သင္​့သည္​ဟု ထင္​ျမင္​မိပါသည္​။
ဤသို႔​ေသာ အလိုရမူ = အဇာတသတၱဳပုဒ္​ကို ဇာ​ေတာ​ေယဝ သတၱဳ ဇာတသတၱဳ.ဟု ကမၼဓာရည္​းသမာသ္​ ဝိဂၢဟျပဳၿပီးမွသာလ်ွင္​"န ဇာတသတၱဳ အဇာတသတၱဳ"ဟု အယုတၱတၳ မိႆကတပၸဳရိသ္​သမာသ္​ ဝိဂၢဟျပဳလိုပါသည္​ဖ်ား။
 
                 "ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​"
အဇာေတာ သတၱဳ အႆာတိ အဇာတသတၱဳ။ ဤဝိဂၢဟ၌ အႆ.ဟူ​ေသာ အညပုဒ္​အရ အဇာတသတ္​ကို အရ​ေကာက္​ၿပီ ဆိုပါစို႔ဖ်ား။ အဇာ​ေတာႏွင္​့ သတၱဳတို႔၏ အရသည္​လည္​း (မ​ေမြးဖြား​ေသး​ေသာ ရန္​သူဟု ဆို​ေသာ​ေၾကာင္​့) အဇာတသတ္​ကိုပင္​ ရ၏။ အဇာ​ေတာ.သတၱဳႏွင္​့ အညပုဒ္​၏ အရသည္​ အဇာတသတ္​မင္​းခ်ည္​းသာ ရ၍ အရတူ​​ေနပါ၏။ အရတူလ်ွင္​ ဝိဘတ္​ကို အတူထားရမည္​သာ ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ "အဇာ​ေတာ သတၱဳ ဧတႆာတိ အဇာတသတၱဳ"ဟူ​ေသာ ဗဟုဗီၺဟိ သမာသ္​ဝိဂၢဟ သည္​ မသင္​့ပါဖ်ား။

အဇာ​ေတာ. သတၱဳတို႔ႏွင္​ အညပုဒ္​၏ အရတို႔သည္​ အရတူ၍ ဝိဘတ္​အတူထားလ်က္​ "အဇာ​ေတာ သတၱဳ ​ေယာ ဝတၱတီတိ အဇာတသတၱဳ"ဟု ပထမာဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ဝိဂၢဟျပဳမည္​ဆိုပါစို႔။
လယ္​တီဆ​ေတာ္​ႀကီး၏ နိ႐ုတိၱဒီပနီက်မ္​း၌ အညပုဒ္​ကို ပဌမာဝိဘတ္​ျဖင္​့ ထား၍ ဝိဂၢဟျပဳရ​ေသာ ပဌမာဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​သည္​လည္​း ၁။ ဥပမာနပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ၂။ သဟပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ၃။ သ​ေခ်ၤာဘယ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ၄။ ဒိသႏၱရာဠတၳ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္​ ၅။ ဗ်တိဟာရလကၡဏ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​အားျဖင္​့ ၅.ပါးရိွ၏။
အဇာ​ေတာ သတၱဳ ​ေယာ ဝတၱတီတိ အဇာတသတၱဳ.ဟု ငသုန္​ၾကံဆထား​ေသာ ဝိဂၢဟသည္​လည္​း ပထမာ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္​ ၅.မ်ဳိး၌ မပါဝင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ မသင္​့ပါ​ေလ။

အဇာတသတၱ.၌ အ.ကို အဘာဝအနက္​​ေဟာၾကံဆ၍ "ဇာ​ေတာ​ေယဝ သတၱဳ ဇာတသတၱဳ၊ နတိၳ ဇာတသတၱဳ ဧတႆာတိ အဇာတသတၱဳ"ဟု နနိပါတပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ဝိဂၢဟျပဳမည္​ ဆိုပါစို႔။
"ဧတႆ.ထိုအဇာတသတ္​အား (ဝါ) ထိုအဇာတသတ္​အတြက္​၊ ဇာတသတၱဳ.​ေမြးဖြားမည္​့ ရန္​သူဟူသည္​၊ နတၳိ.ျမဴမ်ွမရိွပါဖ်ား၊ ဣတိ တသၼာ. ထို႔​ေၾကာင္​့၊ အဇာတသတၱဳ. အဇာတသတၱဳ မည္​၏ (ဝါ) ​ေမြးဖြားလာမည္​့ ရန္​သူဟူသမ်ွ ျမဴတစ္​မႈန္​မ်ွပင္​ မရိွ​ေသာ အ.ဇာတသတ္​မင္​းသား"ဟု အနက္​​ေယာဇနာရမည္​။
ဤသို႔ ဝိဂၢဟျပဳ၍ အနက္​​ေယာဇနာ​ေသာ္​ သဒၵယုတိၱလည္​းရိွ၊ ဒုတိယအျမင္​ႏွင္​့လည္​း လိုက္​​ေလ်ာမႈရိွပါ၏။ ထို႔​ေၾကာင္​့ အဇာတသတၱဳ ပုဒ္​ကို အကယ္​တႏၱဳ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္​ ဝိဂၢဟၾကံလိုပါအံ့။ နနိပါတပုဗၺပဒ ဗဟုဗၺီဟိ သမာသ္​သာ ျဖစ္​တန္​ရာ၏ဟု ​ေလ်ွာက္​တင္​အပ္​ပါသည္​ဘုရား။

ယခုတင္​ျပခ်က္​မ်ား၌ အားနည္​းခ်က္​အမွားမ်ားကို ႐ႈျမင္​မိ​ေသာ္​ ျပင္​​ေတာ္​မူပါဖ်ား။ ၾကည္​ညိဳျခင္​းမ်ားျဖင္​့.. .
                တပည္​့ဒကာ.သုန္​

No comments:

Post a Comment