အဇာတသတၱဳပဒႆ ဝိဂၢဟံ ေဒထ ဘေႏၲ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။ အဇာေတာ သတၱဳ အႆာတိ အဇာတသတၱဴပိ ယုတၱံ ႏု ေခါ ဝါ အယုတၱံ ႏု ေခါ ဝါ.ဟူေသာ အ႐ွင္ျမတ္၏ အေမးကို ဉာဏ္မမီွေပမယ့္လည္း တံုးခုလွမ္း၍ ေျဖခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
....................................................................
ဤအဇာတသတၱဳဟူေသာ ပုဒ္၌ အျမင္ႏွစ္မ်ဳိး ျဖစ္တန္ရာ၏။ ထိုႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ သတၱိရိွေသာ နိမိတ္ကြၽမ္းက်င္ေသာ ပညာ႐ွင္တို႔၏ အျမင္ကို ေ႐ွးဦးစြာ ေလ်ွာက္ခြင့္ျပဳပါဖ်ား။ ထို႔ေနာင္မွ မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္ေသာ နိမိတ္ပညာ႐ွင္တို႔၏ အျမင္ (ဝါ) အဖျဖစ္သူ ဗိမိၺသာရ၏ ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ အျမင္ကို ေလ်ွာက္ခြင့္ျပဳပါဖ်ား...
"ပထမ အျမင္"
အဇာေတာေယဝ.မေမြးဖြားမီကသာ၊ သတၱဳ.ရန္သူပါဖ်ား။ အဇာတသတၱဳ. မေမြးဖြားခင္ကသာ ရန္သူျဖစ္တာပါဖ်ား.လို႔ နိမတ္ပညာ႐ွင္မ်ားက ဥပါယ္တမ်ဥ္ျဖင့္ ေလ်ွာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆလ်ွင္လည္းေကာင္း၊ အဇာေတာေယဝ.ေနာင္ထိုင္ေသာ ဧဝ.သဒၵါသည္လည္း ပဒပူရဏမဟုတ္. အဝဓာရဏတၳသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဗိမိၺသာရမင္းႀကီးသည္လည္း သူေတာ္ေကာင္းမင္း. ေအးခ်မ္းေသာမင္းသာ ျဖစ္၍ နိမိတ္ကြၽမ္းက်င္ ပညာ႐ွင္တို႔အေနျဖင့္ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာကို ေလ်ွာက္ရဲေသာ သတၱိသည္လည္း ရိွတန္ရာသည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္ကာလ၌ အေလာင္းေတာ္အား ဘုရားျဖစ္ရမည္ဟု နိမိတ္ဖတ္ေသာ ေကာ႑ညပုဏၰား၏ ဧကံသဗ်ာကရဏ အတတ္ပညာသည္လည္း အင္မတန္ သတင္းေမႊးလ်က္ရိွရာ နိမိတ္ပညာ႐ွင္တို႔ အေနျဖင့္လည္း မိမိတို႔၏ သမိုင္းမွတ္တမ္းကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေမာ္ကြန္းထိုးလိုေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း "အဇာေတာေယဝ သတၱဳ"ဟု ေလ်ွာက္တင္ျခင္းမွာ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ဤသို႔ေသာ အလိုရမူ = အဇာတသတၱဳပုဒ္ကို "အဇာေတာေယဝ သတၱဳ အဇာတသတၱဳ"ဟုသာ အဝဓာရဏ ကမၼဓာရည္းသမာသ္ ဝိဂၢဟျပဳလိုပါသည္ဖ်ား။
"ဒုတိယအျမင္"
ဇာေတာေယဝ.ဖြားျမင္ေသာ သားသည္သာလ်ွင္၊ သတၱဳ.ရန္သူပါဖ်ား။ အ.ဇာတသတၱဳ. ဖြားျမင္ေသာ သားသည္ ရန္သူ မဟုတ္ပါဖ်ား.ဟု နိမိတ္ပညာ႐ွင္မ်ားက မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္၍ ေလ်ွာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆလ်ွင္လည္းေကာင္း၊ အဇာတသတၱဳ.၌ အ.သဒၵါကို ပဋိေသဓတၳ. ယင္း အ.ကိုအယုတၱျဖစ္ေသာ သတၱဳ.ပုဒ္၌ စပ္၍ ယူရမည္ဟု ၾကံဆလ်ွင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အဖဗိမိၺသာရမင္းႀကီးသည္လည္း ဖခင္တို႔ သေဘာတံထြာ ေမတၱာအားေလ်ာ္စြာ သားေတာ္၏ အမည္ကို ေအးခ်မ္းေသာ နိမိတ္ေကာင္းသာ ျဖစ္ေစလိုမည္မွာ ဧကန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ပညာ႐ွင္တို႔အေနျဖင့္လည္း ရာဇပရိယာယ္ႏွင့္ မိဘေမတၱာကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိသည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္ကာလ၌လည္း တိုင္းျပည္၌ မထြန္းကားေသးေသာ အိမ္ေ႐ွ႕စံေလာင္းလ်ာအား နိမိတ္ဖတ္ေသာ ပညာရိွတို႔သည္မဂၤလာနိမိတ္ကိုသာ ေဆာင္၍ ဖတ္ၾကားမည္သာ ျဖစ္ေသာေျကာင့္လည္းေကာင္း "အဇာေတာေယဝ သတၱဳ"ဟု ေလ်ွာက္တင္ျခင္းမွာလည္း ျဖစ္သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ဤသို႔ေသာ အလိုရမူ = အဇာတသတၱဳပုဒ္ကို ဇာေတာေယဝ သတၱဳ ဇာတသတၱဳ.ဟု ကမၼဓာရည္းသမာသ္ ဝိဂၢဟျပဳၿပီးမွသာလ်ွင္"န ဇာတသတၱဳ အဇာတသတၱဳ"ဟု အယုတၱတၳ မိႆကတပၸဳရိသ္သမာသ္ ဝိဂၢဟျပဳလိုပါသည္ဖ်ား။
"ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္"
အဇာေတာ သတၱဳ အႆာတိ အဇာတသတၱဳ။ ဤဝိဂၢဟ၌ အႆ.ဟူေသာ အညပုဒ္အရ အဇာတသတ္ကို အရေကာက္ၿပီ ဆိုပါစို႔ဖ်ား။ အဇာေတာႏွင့္ သတၱဳတို႔၏ အရသည္လည္း (မေမြးဖြားေသးေသာ ရန္သူဟု ဆိုေသာေၾကာင့္) အဇာတသတ္ကိုပင္ ရ၏။ အဇာေတာ.သတၱဳႏွင့္ အညပုဒ္၏ အရသည္ အဇာတသတ္မင္းခ်ည္းသာ ရ၍ အရတူေနပါ၏။ အရတူလ်ွင္ ဝိဘတ္ကို အတူထားရမည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "အဇာေတာ သတၱဳ ဧတႆာတိ အဇာတသတၱဳ"ဟူေသာ ဗဟုဗီၺဟိ သမာသ္ဝိဂၢဟ သည္ မသင့္ပါဖ်ား။
အဇာေတာ. သတၱဳတို႔ႏွင္ အညပုဒ္၏ အရတို႔သည္ အရတူ၍ ဝိဘတ္အတူထားလ်က္ "အဇာေတာ သတၱဳ ေယာ ဝတၱတီတိ အဇာတသတၱဳ"ဟု ပထမာဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ဝိဂၢဟျပဳမည္ဆိုပါစို႔။
လယ္တီဆေတာ္ႀကီး၏ နိ႐ုတိၱဒီပနီက်မ္း၌ အညပုဒ္ကို ပဌမာဝိဘတ္ျဖင့္ ထား၍ ဝိဂၢဟျပဳရေသာ ပဌမာဗဟုဗီၺဟိသမာသ္သည္လည္း ၁။ ဥပမာနပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ၂။ သဟပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ၃။ သေခ်ၤာဘယ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ၄။ ဒိသႏၱရာဠတၳ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္ ၅။ ဗ်တိဟာရလကၡဏ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္အားျဖင့္ ၅.ပါးရိွ၏။
အဇာေတာ သတၱဳ ေယာ ဝတၱတီတိ အဇာတသတၱဳ.ဟု ငသုန္ၾကံဆထားေသာ ဝိဂၢဟသည္လည္း ပထမာ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္ ၅.မ်ဳိး၌ မပါဝင္ေသာေၾကာင့္ မသင့္ပါေလ။
အဇာတသတၱ.၌ အ.ကို အဘာဝအနက္ေဟာၾကံဆ၍ "ဇာေတာေယဝ သတၱဳ ဇာတသတၱဳ၊ နတိၳ ဇာတသတၱဳ ဧတႆာတိ အဇာတသတၱဳ"ဟု နနိပါတပုဗၺပဒ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ဝိဂၢဟျပဳမည္ ဆိုပါစို႔။
"ဧတႆ.ထိုအဇာတသတ္အား (ဝါ) ထိုအဇာတသတ္အတြက္၊ ဇာတသတၱဳ.ေမြးဖြားမည့္ ရန္သူဟူသည္၊ နတၳိ.ျမဴမ်ွမရိွပါဖ်ား၊ ဣတိ တသၼာ. ထို႔ေၾကာင့္၊ အဇာတသတၱဳ. အဇာတသတၱဳ မည္၏ (ဝါ) ေမြးဖြားလာမည့္ ရန္သူဟူသမ်ွ ျမဴတစ္မႈန္မ်ွပင္ မရိွေသာ အ.ဇာတသတ္မင္းသား"ဟု အနက္ေယာဇနာရမည္။
ဤသို႔ ဝိဂၢဟျပဳ၍ အနက္ေယာဇနာေသာ္ သဒၵယုတိၱလည္းရိွ၊ ဒုတိယအျမင္ႏွင့္လည္း လိုက္ေလ်ာမႈရိွပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဇာတသတၱဳ ပုဒ္ကို အကယ္တႏၱဳ ဗဟုဗီၺဟိသမာသ္ ဝိဂၢဟၾကံလိုပါအံ့။ နနိပါတပုဗၺပဒ ဗဟုဗၺီဟိ သမာသ္သာ ျဖစ္တန္ရာ၏ဟု ေလ်ွာက္တင္အပ္ပါသည္ဘုရား။
ယခုတင္ျပခ်က္မ်ား၌ အားနည္းခ်က္အမွားမ်ားကို ႐ႈျမင္မိေသာ္ ျပင္ေတာ္မူပါဖ်ား။ ၾကည္ညိဳျခင္းမ်ားျဖင့္.. .
တပည့္ဒကာ.သုန္
No comments:
Post a Comment