Wednesday, August 23, 2017

ပါဠိသဒၵါ နည္​းပညာ´

``ပါဠိသဒၵါ နည္​းပညာ´´
ဒီ​ေနရာ​ေလးမွာ ပါဠိ​ေရးဟန္​​ေတြနဲ႔ ပါဠိပညာ႐ွင္​​ေတြရဲ႕
အ​ေၾကာင္​းကို စာ​ေရးသူရဲ႕ နည္​းလွႏံုလွစြာ​ေသာ အသိဉာဏ္​က​ေလးနဲ႔ မပီတပီ တင္​ျပခ်င္​ပါတယ္​။
စံ​ေက်ာင္​းဆ​ေတာ္​ႀကီးက လယ္​တီဆ​ေတာ္​​ေလာင္​းလ်ာ ဦးဉာဏကို ``ဒါ၊ နင္​့အရာလား´´လို႔ ​ေငါက္​သလို စာ႐ႈသူ အ႐ွင္​တို႔ကလည္​း တပည္​့က​ေလးကို ``ငသုန္​၊ ဒါ.နင္​့အရာလား´´ ရယ္​လို႔ ျမည္​တြန္​​ေတာက္​တီး​ေတာ္​မူရင္​လည္​း ၾကည္​ႏူး​ေက်
နပ္​စြာနဲ႔ပဲ လွစ္​ဟျပပါရ​ေစ။
သီဟိုဠ္​မွာ ပါဠိ​ေရးရင္​ ၁။ သုဒၶမာဂဓိက​ေရးနည္​း . လိင္​ဝုစ္​ဝိဘတ္​​ေတြမွန္​​ေစလ်က္​ ပါဠိ​ေတာ္​. အ႒ကထာမ်ားကဲ့သို႔ သဒၵါနည္​းက်က်​​ေရးနည္​း (ပံုစံ) တံြ ရတနတၱယံ သရဏံ ဘဝ....
၂။ ​ေဒသိယမာဂဓိက​ေရးနည္​း . လိင္​ဝုစ္​ဝိဘတ္​ စတဲ့ သဒၵါ​ေရးမွန္​စရာမလိုဘဲ ဖတ္​သူနာသူသိရင္​ျပီး​ေရာ ဆိုတဲ့ အရပ္​သံုး​ေရးနည္​း (ပံုစံ) တံြ ရတနတၱယံ သရဏံ ဘဝတု စသည္​​။ အဲ့လိုႏွစ္​နည္​းရိွတယ္​။ ျမန္မာျပည္မွာ​​​ေတာ့ နံပါတ္​ (၁) ျဖစ္​တဲ့ သုဒၶမာဂဓိက​ေရးနည္​းကိုပဲ သံုးတယ္​။
သုဒၶမာဂဓိက​ ေရးနည္​းမွာလည္​း ၁။ အ႐ွင္​ဗုဒၶ​ေဃာသရဲ႕ ​ေရးဟန္​ (ပံုစံ) ​ေမ အယံ၊ ​ေသာ အႆ စသည္​ ၂။ အ႐ွင္​ဗုဒၶဒတၱရဲ႕ ​ေရးဟန္​ (ပံုစံ) မ်ာယံ၊ သြႆ စသည္​တို႔​ေလ။ အဲ့လိုႏွစ္​မ်ဳိး ကဲြျပန္​တယ္​။ သႏိၶ.သမာသ္​ မတဲြ/တဲြတဲ့ ​ေရးဟန္​​ေပါ့။
သႏိၶ.သမာသ္​တဲြဟန္​ကို ပါဠိလို ​ေရးတဲ့​ေနရာမွာ
အသံုးျပဳမ်ားဆံုး ျမန္​မာဆ​ေတာ္​ႀကီးက​ေတာ့ သ​ေျပကန္​ ဆ​ေတာ္​ႀကီးလို႔ မိန္​႔ၾကပါတယ္​။ သ​ေျပကန္​ဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ လက္​ရာကို ဖူးခ်င္​ရင္​​ေတာ့ ပါရာဇိကဏ္​ သီလကၡန္​ အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ​ေတြရဲ႕ အစမွာပါတဲ့ နိဒါန္​းကို ႐ႈၾကည္​့​ေပါ့။ အဲဒါ ဆ႒သဂၤါယနာ နိဒါန္​းပါဠိႀကီးပဲ​ေလ။ သမာသ္​တဲြတာ​ေတြ
မ်ားလြန္​း႐ွည္​လြန္​းလို႔ နည္​းနည္​း​ေလ်ွာ့ဖို႔ မဟာစည္​ဆ​ေတာ္​က ​ေလ်ွာက္​​ေတာ့ ``ဆ႒သဂၤါယနာနိဒါန္​းျဖစ္​ၿပီး​ေတာ့ ဒီ​ေလာက္​မွ မ​ေရးရင္​လည္​း မ​ေကာင္​းဘူး ဦး​ေသာဘန​ေရ´´လို႔ အမိန္​႔ရိွသတဲ့။ အဲဒီနိဒါန္​းနဲ႔တင္​ပဲ ျမန္​မာႏိုင္​ငံျဖစ္​ ပါဠိနိဒါန္​း႐ွည္​ ​ေရးတဲ့​ေနရာမွာ သ​ေျပကန္​ဆ​ေတာ္​ႀကီးဟာ အ​ေကာင္​းဆံုးလို႔ ပညာ႐ွင္​မ်ားက သတ္​မွတ္​ၾကတယ္​​ေလ။
သမာသ္​ကို သ​ေျပကန္​ဆ​ေတာ္​ႀကီး​ေလာက္​ မတဲြ​ေပမယ္​့လည္​း အထိုက္​အ​ေလ်ာက္​ တဲြစပ္​ၿပီး ပါဠိေရးတဲ့​ေနရာမွာ အထင္​ကရ ဆ​ေတာ္​တစ္​ပါးက​ေတာ့ ဘဒၵႏၱ​ေဒါက္​တာသီလာနႏၵာဘိဝံသပဲ
ျဖစ္​ပါတယ္​။ ဆ​ေတာ္​ရဲ႕ လက္​ရာကို ၾကည္​ညိဳခ်င္​ရင္​​ေတာ့ အဘိဓာန္​ဋီကာ နိဒါန္​း​ေတာ္​ကို ႐ႈပါလို႔သာ ၫႊန္​းပါရ​ေစ။ အဲဒီနိဒါန္​းရဲ႕ အဆံုးမွာပါတဲ့ ဝိ​ေသာဓက​ေတၳ​ေရာ.ဆိုတာ ဆရာ​ေတာ္​ ဘဒၵႏၱသီလာနႏၵာဘိဝံသပါလို႔ ပါဠိပညာ႐ွင္​ ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားမ်ားက မိန္​႔တာကို ၾကားနာမွတ္​သားခဲ့ရပါတယ္​။ သ​ေျပကန္​ဆ​ေတာ္​ႀကီး. ဆရာ​ေတာ္​​ေဒါက္​တာဘဒၵႏၱသီလာနႏၵာဘိဝံသတို႔ဟာ သကၠဋပါရဂူ​ေတြ​ေလ။ ဆရာ​ေတာ္​​ေတြရဲ႕ ​ ​ေရးဟန္​​ေတြဟာ အ႐ွင္​ဗုဒၶဒတၱရဲ႕ ​ေရးဟန္​​ေတြထက္​ မညံ့ဘူး။ သာေတာင္​ သာႏိုင္​သည္​လို႔ ပညာ႐ွင္​မ်ားက မွတ္​ခ်က္​ျပဳၾကတယ္​။
သမာသ္​တဲြ​ေတြကို အမ်ားႀကီး မ​သံုးဘဲနဲ႔ ပါဠိ​ေရးတဲ့ ​ေနရာမွာ နာမည္​ႀကီးတဲ့ ဆရာႀကီးတစ္​ဦးက​ေတာ့ ဆရာႀကီး ဓမၼာစရိယဦးထြန္​းသိန္​းပဲ ျဖစ္​တယ္​။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ပါဠိ​ေရးဟန္​​ေတြကို ဣစၦာသယတိုက္​မွ ထုတ္​တဲ့ ကစၥည္​းသဒၵါႀကီးနဲ႔ သျဂႋဳဟ္​စာအုပ္​​ေတြရဲ႕ နိဒါန္​းမ်ားမွာ ​ေတြ႔ျမင္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ဆရာႀကီးရဲ႕​ေရးဟန္​ကို ပညာ႐ွင္​မ်ားက အ႐ွင္​မဟာဗုဒၶ​ေဃာသရဲ႕ ​ေရးဟန္​လို႔ ဆိုပါတယ္​။ ႐ိုး႐ိုး႐ွင္​း႐ွင္​း​ေလးနဲ႔ သိရလြယ္​ကူပါတယ္​။
သ​ေျပကန္​ဆ​ေတာ္​. ဆရာ​ေတာ္​ဦးသီလာနႏၵာဘိဝံသ. မန္​းတကၠသိုလ္​ ဆရာႀကီးဦးဆန္​းထြန္​း အစရိွတဲ့ သကၠဋကြၽမ္​းက်င္​​ ပညာ႐ွင္​တို႔ရဲ႕ ပါဠိ​ေရးဟန္​​ေတြဟာ ​ေဝါဟာရစကားလံုး အလွအပ​ေတြကို ​ေရြးစိစစ္​ၿပီး သံုး​ေလ့ရိွၾကပါတယ္​။ မန္​း. မဟာဝိသုဒၶါရံုတိုက္​သစ္​မွ ဆရာ​ေတာ္​ ဦးပညာသိရီဘိဝံသ. တိပိဦးသီလကၡန္. ​ဆရာႀကီးဦးထြန္​းသိန္​း အစရိွတဲ့ သုဒၶမာဂဓိက ပညာ႐ွင္​မ်ားက​ေတာ့ ​ေပၚလြင္​ထင္​႐ွား​ေသာ ​​ေဝါဟာရစကားလံုး​ေတြကို ​ေရြးခ်ယ္​ၿပီးသံုး​ေလ့ရိွပါတယ္​။
အဘယာရာမ ဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ တပည္​့​ေတြဟာ ​ေဝါဟာရလွတပတ​ေတြကို အ႐ွင္​ဗုဒၶဒတၱရဲ႕ ဟန္​နဲ႔ ​ေရးဖဲြ႔ၾကတာ မ်ားပါတယ္​။ ဒါ​ေပမယ္​့လည္​း ထူးထူးျခားျခား အဘယာရာမ ဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ တပည္​့တစ္​ပါး ျဖစ္​​ေတာ္​မူတဲ့ သကၠဋလည္း ကြၽမ္​းက်င္​​ေတာ္​မူတဲ့ ​က်မ္​းျပဳအ​ေက်ာ္​ ​ေတာင္​ၿမိဳ႕ဆ​ေတာ္​ႀကီးက​ေတာ့ ပါဠိ​ေတြ ​ေရးဖဲြ႔ရာမွာ သမာသ္​ပုဒ္​အ႐ွည္​ႀကီး​ေတြ မတဲြဘဲ ႐ိုး႐ိုး႐ွင္​း႐ွင္​း​ေလးပဲ အ႐ွင္​မဟာဗုဒၶ​ေဃာသရဲ႕ ဟန္​နဲ႔ ​ေရးဖဲြ႔တာကို ဖူးျမင္​ၾကည္​ညိဳရပါတယ္​။ ​ေတာင္​ၿမိဳ႕ဆ​ေတာ္​ႀကီးဟာ အဲဒီလို အ႐ွင္​မဟာဗုဒၶ​ေဃာသရဲ႕ ဟန္​နဲ႔ ဘာ​ေၾကာင္​့​ေရးရသလဲဆိုရင္​ ``အသိလြယ္​ျခင္​း၊ အမ်ားသိႏိုင္​ျခင္​း၊ တြင္​က်ယ္​ျခင္​း အစရိွတဲ့ အ​ေၾကာင္​း​ေတြ​ေၾကာင္​့´´လို႔ ဓႏုျဖဴၿမိဳ ့မွ သ.စ.အ. ပါဠိပါရဂူ ဆရာႀကီး ဦး​ေက်ာ္​ျမင္​့က ​ေျပာဖူးပါတယ္​။
ဘာသႏၱရနဲ႔ ပတ္​သက္​လာရင္​ ``သုညပါ´´လို႔ ခဏခဏ
မိန္​​့​ေတာ္​မူတဲ့ ​ေက်းဇူး​ေတာ္​႐ွင္​ တိပိဋက မင္​းကြန္​းဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ ​ပာဠိ​ေရးဟန္​ ​ေျပာဟန္​​ေတြမွာ ထူးထူးျခားျခားပဲ ႐ိုး႐ွင္​း​ေရးတဲ့ ႐ွင္​မဟာဗုဒၶ​ေဃာသရဲ႕ ​ေရးဟန္​​ေရာ၊ သကၠဋပညာ႐ွင္​​ေတြ ႏွစ္​ၿခိဳက္​တဲ့ အ႐ွင္​ဗုဒၶဒတၱရဲ႕ ​ေရးဟန္​​ေရာ ႏွစ္​မ်ဳိးလံုးကို ဖူးျမင္​ရပါတယ္​။ တိပိဆ​ေတာ္​ႀကီးဟာ ဘာသႏၱရ သုညလို႔ မိန္​႔​ေတာ္​မူတဲ့ စကားဟာ နိဝါတသ​ေဘာအားျဖင္​့ မိန္​႔တာျဖစ္​မွာပါ။
မင္​းကြန္​းဆ​ေတာ္​ႀကီးကို တပည္​့တို႔ရဲ႕ ဆရာျဖစ္​တဲ့ ​ဘဒၵႏၱ​ေတဇဓမၼ (ပါဠိပါရဂူ). ​ေညာင္​တုန္​း ​ေရႊဟသၤာ​ေတာရ တိုက္​ၾကပ္​ဘုန္​းႀကီး သြား​ေရာက္​ဖူး​ေျမာ္​​ေတာ့ ​ေရႊဟသၤာ​ေတာရ ပထမစံ​ေက်ာင္​း ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ အလကၤာနိသ်​ေကာင္​း​ေၾကာင္​း၊ အဲဒီလို ​ေကာင္​းျခင္​းဟာလည္​း စံ​ေက်ာင္​းဆ​ေတာ္​ႀကီးဟာ သကၠဋကို ႏိုင္​နင္​းလို႔သာ ျဖစ္​​ေၾကာင္​း၊ မူရင္​းသကၠဋက်မ္​းက ဤသို႔ရိွ၍ မာဂဓာလကၤာရက်မ္​းက ဤႏွယ္​ရိွ​ေၾကာင္​း စသည္​ျဖင္​့ မိန္​႔​ေတာ္​မူပါတယ္​။
ခရီးသည္​ကို တစ္​ဘက္​ကမ္​းသို႔ ပို႔​ေဆာင္​တဲ့ ကူးတို႔​ေလွသမားဟာ ခရီးသည္​ တစ္​ဘက္​ကမ္​းသို႔ ​ေရာက္​သည္​ႏွင္​့ တၿပိဳင္​နက္​ သူကိုယ္​တိုင္​လည္​း တစ္​ဘက္​ကမ္​းေရာက္​သလို စံ​ေက်ာင္​း ဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ သကၠဋကြၽမ္​းက်င္​ပိုင္​ႏိုင္​ပံုကို မင္​းကြန္​းဆ​ေတာ္​
ႀကီးက မိန္​႔​ေတာ္​မူသျဖင္​့ မင္​းကြန္​းဆ​ေတာ္​ႀကီးကိုယ္​တိုင္​လည္​း သကၠဋ ကြၽမ္​းက်င္​​ေတာ္​မူသည္​၏ အျဖစ္​ကို သိရသည္​လို႔ ​ေညာင္​တုန္​း ​ေရႊဟသၤာ​ေတာရ ရာျပည္​့စာ​ေစာင္​ႀကီးမွာ တိုက္​ၾကပ္​ဘုန္​းႀကီး ဘဒၵႏၱ​ေတဇဓမၼက ​ေဖာ္​ျပ​ေတာ္​မူပါတယ္​။
ဆ႒သဂၤါယနာၿပီးတဲ့ ကာလရဲ႕ ပါဠိ​အ​ေရး+အ​ေျပာနဲ႔ ပတ္​သက္​လာရင္​ ခ်န္​လွပ္​လို႔ မရတဲ့ ​ေက်ာင္​းတိုက္​ႀကီးက​ေတာ့ ပါဠိပါရဂူ​ေတြကို အမ်ားဆံုး ​ေမြးထုတ္​​ေပးတဲ့ အမ်ားသိၾကတဲ့ ​ေျမာင္​းျမၿမိဳ႕ ပ​ေဇၨာတာရံု​ေက်ာင္​းတိုက္​ႀကီးပဲ ျဖစ္​ပါတယ္​။ ​ေျမာင္​းျမပ​ေဇၨာတာရံုတိုက္​ႀကီးရဲ႕ ပါဠိ​ေခတ္​ကို​ေတာ့ သာသနာပိုင္​ဆ​ေတာ္​ႀကီးရဲ႕ တပည္​ႀကီးမ်ား ျဖစ္​ၾကတဲ့ အဂၤလန္​ဆရာ​ေတာ္​ ဦးဉာနိက၊ ပန္​းကံုးဆ​ေတာ္​ ဦးကုမာရ၊ ဘုန္​းၾကီးဦးဣႏၵဝံသ (ဦး​ေအာင္​ခိုင္​)၊ ဘုန္​းၾကီးဦးအဂၢ (ပန္​းတ​ေနာ္​ အင္​းမ)တို႔က ဦး​ေဆာင္​ခဲ့ၾကတယ္​။ ဒီ​ေလးပါးထဲမွာလည္​း ဘုန္​းၾကီးဦးဣႏၵဝံသနဲ႔ ဘုန္​းၾကီးဦးအဂၢဓမၼတို႔က ပညာ​ေရး.အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေရး ဆက္​ဆံ​ေရး ဆြမ္​း​ေက်ာင္​းကိစၥ ​ေက်ာင္​းတိုက္​ကိစၥ​ေတြကို တာဝဝန္​ယူထားရတာ​ေၾကာင္​့ စာ​ေပအ​ေရးနည္​းၾကတယ္​။ စာ​ေပအ​ေရးမ်ားတာက​ေတာ့ အဂၤလန္​ဆရာ​ေတာ္​နဲ႔ ပန္​းကံုးဆ​ရာ​ေတာ္​တို႔ပဲ ျဖစ္​တယ္​။ အဲဒီႏွစ္​ပါးထဲမွာလည္​း အဂၤလန္​ဆ​ေတာ္​ဟာ သကၠဋ အစရိွတဲ့ ဘာသာ​ေပါင္​း ​ေျမာက္မ်ားစာကို တတ္​​ေတာ္​မူလို႔ ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ ပါဠိ​ေရးဟန္​ဟာ သမာသ္​တြဲတာ မ်ားသလို လွပတဲ့ ​ေဝါဟာရ​ေတြနဲ႔ စီရရီဖဲြ႔သီထားတာကို ဖူးျမင္​ၾကည္​ညိဳရပါတယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ ပါဠိ​ေရးဟန္​​ေတြဟာ အခန္​႔ေ​တြသာ မ်ားတယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ဟာ အလႉတစ္​ခုကို ႂကြရင္​းနဲ႔ အလႉ႐ွင္​ရဲ႕ နာမည္​နဲ႔ အလႉအ​ေၾကာင္​းကို ​ေမးတယ္​။ အလႉအိမ္​ကို ​ေရာက္​လို႔ တရား​ေဟာတဲ့အခါမွာ အလႉ႐ွင္​ရဲ႕ အမည္​လည္​းပါ၊ အလႉရဲ႕ အ​ေၾကာင္​းနဲ႔ အက်ဳိးလည္​းပါတဲ့ ဂါထာတစ္​ပုဒ္​ကို ရြတ္​ၿပီး​ေတာ့ တရား​ေဟာပါတယ္​။ အဲဒီလိုမ်ဳိး လက္​တန္​းရြတ္​တဲ့ ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ ဂါထာ​ေတြဟာ ႐ွစ္​လံုးဘဲြ႔ ဂါထာ​ေတြ​ေတာ့ မဟုတ္​ဘူး။ ဣႏၵဝဇီရာ. ဥ​ေပႏၵဝဇီရာနဲ႔ ဝသႏၱတိ ဂါထာ​ေတြသာ မ်ားတယ္​လို႔ ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ တပည္​့ျဖစ္​တဲ့ ပါဠိပါရဂူ ဆရာဝင္​းက ​ေျပာပါတယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ ​ေရးထားခဲ့တဲ့ စာ​​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားမ်ားဟာ ပန္​းတ​ေနာ္​ ျမ​ေတာင္​စာသင္​တိုက္​ ဆရာ​ေတာ္​ဦးကုမာရထံမွာ ရိွပါတယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ဟာ ခရီးသြားရင္​း၊ သ​ေဘၤာ​ေစာင္​့ရင္​းနဲ႔လည္​း စာ​ေရး​ေလ့ရိွပါတယ္​။ ျသဘာစာ. ​ေမာ္​ကြန္​းစာ. ရတု. ​ေတးထပ္​ အစရိွတဲ့ ျမန္​မာစာမ်ားကို ​ေရး​ေတာ္​မူရင္​လည္​း ခန္​႔ခန္​႔သန္​႔သန္​႔ႀကီးကို ​ေရး​ေတာ္​မူပါတယ္​။ ျမန္​မာစာမ်ား ​ေရးရင္​​ေတာ့ က​ေလာင္​အမည္​ကို ​ေမာင္​ဉာဏ္​႐ွင္​လို႔ သံုးပါတယ္​။
ပန္​းကံုးဆ​ေတာ္​က​ေတာ့ (ကန္​​ေတာ့ပါရဲ႕ဘုရား) ႐ုပ္​ၾကမ္​း. အ​ေျပာၾကမ္​းပါတယ္​။ ဒါ​ေပမယ္​့လည္​း ဆရာ​ေတာ္​ရဲ႕ ပါဠိ​ေရးဟန္​​ေတြဟာ အလြန္​တရာမွပဲ ဆန္​းၾကယ္​လွၿပီး ႏဲြ႔​ေႏွာင္​းလွပ​ေနတာကို တအံ့တျသ ဖူးျမင္​ၾကည္​ညိဳရပါတယ္​။ စာ​ေရးသူ ကိုရင္​ဘဝက စာ​ေရးသူတို႔ထက္​ သက္​​ေတာ္​ဝါ​ေတာ္​ မ်ားစြာႀကီးၿပီး ပါဠိ​ေရးျခင္​းကို အထူးခံုမင္​ ႏွစ္​ၿခိဳက္​စဲြလမ္​း​ေတာ္​မူတဲ့ ပဲခူးတိုင္​း ဘုရားႀကီးဇာတိျဖစ္​တဲ့ ဦးဣႏၵက (ရင္​းႏီွးသူ​ေတြက ဦးေအာင္​ႏုလို႔ ​ေခၚၾကတယ္​။)ထံမွာ ပန္​းကံုးဆ​ေတာ္​ရဲ႕ ဂါထာ​ေတြကို မွတ္​စုလုပ္​ထားတာကို ဖူးျမင္​ၾကည္​ညိဳခဲ့ရတယ္​။ အဲဒီမွတ္​စု စာအုပ္​ရဲ႕ အဖံုးမွာ ​ေရးထားတာက `ဂါထာဘုရင္​ မွတ္​စု´တဲ့။ အဒီမွတ္​စုစာအုပ္​ရဲ႕ အတြင္​းမွာပါတဲ့ ဂါထာ​ေတြက​ေတာ့ ... အင္​းကြက္​ပံုစံနဲ႔ ျမင္​းခုန္​ဂါထာ. ဇရပ္​ခုန္​ဂါထာ​ အစရိွတဲ့ ဂါထာ​ေတြ၊ ပဒုမၼာၾကာပြင္​့ပံုစံနဲ႔ ၾကာဂါထာ၊ ပလႅင္​ပံုစံနဲ႔ ပလႅင္​ဂါထာ၊ ယပ္​ဂါထာ၊ ထီးဂါထာ၊ ပုတီးဂါထာ၊ ၾကယ္​ဂါထာ၊ နာရီဂါထာ၊ ပုလဲတစ္​ထပ္​သြယ္​ ဂါထာ၊ ပုလဲႏွစ္​ထပ္​သြယ္​ ဂါထာ၊ ပုလဲႏွစ္​ထပ္​သြယ္​ လြန္း​ယကၠန္​းဂါထာ၊ အဝသာနဒ်တၳ​ေယာဇနာ ဂါထာ၊ ယမကဂါထာ အစရိွတဲ့ ဂါထာမ်ဳိးစံုတ္ို႔ကို အဆန္​းတၾကယ္​ အံ့ျသဘနန္​း ဖူးျမင္​ၾကည္​ညိဳခဲ့ရပါတယ္​။ ဂါထာ​ေတြကို ႐ုပ္​ပံု​ေတြနဲ႔ ျမင္​ရတဲ့ အတြက္​လည္​း ႐ွင္သာမ​ေဏမ်ွသာ ျဖစ္​​ေသးတဲ့ တပည္​့​ေတာင္​မွ အ​ေတာ္​စိတ္​ဝင္​စားလို႔ ခဏခဏၾကည္​့ျဖစ္​တယ္​။ အဲဒီ​ဂါထာ​ေတြထဲမွာ ပန္​းကံုးဆရာ​ေတာ္​ႀကီးကိုယ္​တိုင္​​ ေရး​ေတာ္​မူတဲ့ ဂါထာ​ေတြ ပါသလို ​ေ႐ွးဆ​ေတာ္​​ေတြ ပညာ႐ွင္​​ေတြ​ေရးတဲ့ ဂါထာ​ေတြလည္​း ပါပါတယ္​။
လယ္​တီဦး​ေကာဝိဒ. မန္​းတကၠသိုလ္​ ဦးဆန္​ထြန္​း. အဂၤလန္​ဆ​ေတာ္​ ဘဒၵႏၱဉာနိက. ပန္​းတ​ေနာ္​ ​ေဒါင္​့ႀကီးရြာ ဆရာ​ေတာ္​ဦး​ေကာသလႅာဘိဝံသ. မန္​းမဟာဝိသုဒၶါရံုတိုက္​သစ္​မွ ဘုန္​းၾကီးဦးပညာသိရီဘိဝံသ အစရိွတဲ့ ပညာ႐ွင္​​ေတြဟာ ၁၁.လံုးဖဲြ႕ အစရိွတဲ့ ဂါထာ​ေတြကိုဂါထာစီတဲ့ ​ေနရာမွာ အလြန္​လ်င္​ျမန္​လွတယ္​လို႔ ၾကားနာမွတ္​သား ၾကံဳ​ေတြ႔ၾကည္​ညိဳ အံ့ျသခဲ့ရပါတယ္​။
ျပတ္​​ေနတဲ့ စကား​ေလးကို ျပန္​ဆက္​ပါရ​ေစဦး​ေနာ္​..
အဂၤလန္​ဆ​ေတာ္​ႀကီးက တရား​ေဟာ​ေတာ့ ဂါထာ​ေတြကို လက္​တန္​းစီဖြင္​့ၿပီး​ေတာ့ ​ေဟာတယ္​။ ​ႏွစ္​ဆယ္​ရာစု​ေခတ္​မွာ `အ​ေျပာ ဦးဝိမလ´ရယ္​လို႔ ​ေမာ္​ကြန္​းတင္​ခံရတဲ့ ​ေညာင္​တုန္​း ​ေရႊဟသၤာ​ေတာရရဲ႕ စတုတၳစံ​ေက်ာင္​း ဆ​ေတာ္​ႀကီး ဘဒၵႏၱဝိမလမဟာ​ေထရ္​ရဲ႕ အ​ေျပာ​ေကာင္​းပံု​ေလးကို အနည္​းငယ္​မ်ွ ​ေဖာ္​ျပခ်င္​ပါတယ္​။ ​ေရႊဟသၤာ​ေတာရမွ သံဃာ​ေတြ ဘုရားဝတ္​တက္​ၿပီးတဲ့အခ်ိန္​မွာ တိုက္​အုပ္​ဆ​ေတာ္​က သံဃာ​ေတြကို ဆ​ေတာ္​ႀကီးထံ​ေတာ္​မွ ျသဝါဒကို ခံယူ​ေတာ္​မူခ်င္​ၾကသလားလို႔ ​ေမးပါတယ္​။ သံဃာ​ေတြက ျသဝါဒခံလိုတယ္​လို႔ ​ေလ်ွာက္​​ေတာ့ စတုတၳစံ​ေက်ာင္​း ဆ​ေတာ္​ႀကီးကို ရုတ္တရက္ျကီးပဲ ​​သြားပင္​့​ေလ်ွာက္​ၾကတယ္​။ ဆ​ေတာ္​ႀကီးက သံဃာကပင္​့​ေတာ့ ခ်က္​ခ်င္​းႂကြလာၿပီး သာရဏီယကထာ​ေတာ္​ ခ်ီးျမႇင္​့​ေတာ္​မူတယ္​။ ဆ​ေတာ္​ႀကီး ခ်ီးျမႇင္​့တာက ​ေကသီျမင္​းထိန္​း ဆရာႀကီးနဲ႔ ​ပတ္​သက္​တဲ့ ​ေကသိသုတ္​ကို ပါဠိရြတ္​လိုက္​ ျမန္​မာျပန္​လိုက္​ ​ေခတ္​ကာလသဘာဝ​ေလး​ေတြညႇပ္​လိုက္​နဲ႔ မိန္​႔​ေတာ္​မူတာပါ။ နာရတာ အင္​မတန္​ ၾကည္​ႏူးစရာပါ။ ​တပည္​့ႀကီး​ေတြက ကက္​စက္​နဲ႔ ဖမ္​းထားလို႔ ​ေနာင္​​ေန႔က်​ေတာ့မွ ဆရာ​ေတာ္​မိန္​႔တဲ့ ​ေကသိသုတၱန္​ကို စာအုပ္​နဲ႔ တိုက္​ၾကည္​့ၾကတယ္​။ နိပါတ္​ပုဒ္​​ေတြမွတပါး က်န္​တာအားလံုးဟာ စာအုပ္​ထဲမွ ပါဠိ​ေတြနဲ႔ တူ​ေနတာကို ​ေတြ႔ရတယ္​။ တပည္​့က ငယ္​​ေသး​ေတာ့ ​``ဘာျဖစ္​လို႔ နိပါတ္​ပုဒ္​​ေတြ လဲြ​ေနရတာလဲ´´လို႔ ​ေနာင္​​ေတာ္​ႀကီး​ေတြကို ​ေမးမိတယ္​။ ​ေနာင္​​ေတာ္​ႀကီး​ေတြက ``ဆ​ေတာ္​ႀကီးဟာ ဒီပါဠိ​ေတြကို က်က္​ထားပံု မရ​ေၾကာင္​း၊ ပါဠိဂတိ ႏိုင္​နင္​း​ေတာ္​မူတဲ့အတြက္​ အ​ေၾကာင္​းအရာကို ပါဠိလို လက္​တန္​းျပန္​ဆိုျခင္​း​ေၾကာင္​့ နိပါတ္​ပုဒ္​မ်ား လဲြ႐ျခင္​းျဖစ္​​ေၾကာင္​း၊ ဆ​ေတာ္​ႀကီး အ​ေျပာ​ေကာင္​းျခင္​းမွာလည္​ ပါဠိ​ေတာ္​ အ႒ကထာတို႔ကို မီွျငမ္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့ျဖစ္​​ေၾကာင္​း´´စသည္​ျဖင္​့ ​ေျပာျပ​ေပးလို႔ ငသုန္​​ေလးရဲ႕နား နည္​းနည္​းကားခဲ့ရတယ္​။ အလားတူ အျဖစ္​အပ်က္​မ်ဳိး ​ေနာက္​တစ္​ႀကိမ္​ ထပ္​ၾကံဳ​ေတာ့လည္​း ဆ​ေတာ္​ႀကီးက ဘာရဒြါဇသုတၱန္​ကို ခ်ီးျမႇင္​့​ေတာ္​မူပါတယ္​။ ပါဠိဂတိ​ေတြက​ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္​း ​ေကသိသုတၱန္​လိုပါပဲ။ အဲဒီ​ေတာ့မွ စာ​ေရးသူ သ​ေဘာ​ေပါက္​ခဲ့တယ္​။ ပါဠိဂတိပိုင္​ရင္​ အ​ေတာ္​အတန္​ ဇာတ္​​ေၾကာင္​း​ေတြ က်က္​စရာမလိုဘူးလို႔။
ပါဠိဂတိႏိုင္​နင္​းပံုနဲ႔ ပတ္​သက္​လို႔ အံ့ျသဘနန္​း အျဖစ္​အပ်က္​တစ္​ခ်ဳိ့ကို စာ​ေရးသူ ကိုယ္​​ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရ​ေသးတယ္​။ အဲ့ဒါက​ေတာ့ ဆရာႀကီးဦး​ေအာင္​ခိုင္​ထံမွာ ပါရာဇိကဏ္​စာဝါ လိုက္​ခဲ့စဥ္​တုန္​းကပါ။ ဆရာ့ထံမွာ ပါရာဇိကဏ္​လိုက္​​ေတာ့ တစ္​ဦးတည္​းဆို​ေတာ့ ​ေမးခ်င္​တာ လြတ္​လြတ္​လပ္​လပ္​ ​ေမးခြင္​့ရလို႔ ဒုတိယပါရာဇိက အ႒ကထာမွာလာတဲ့ ပုဒ္​တစ္​ခုကို ​ေမးမိတယ္​။ ဆရာႀကီးက ​ေျဖျပတယ္​။ အဲဒီအ​ေျဖကို စာ​ေရးသူက သ​ေဘာမက်လို႔ ​ေစာဒကတက္​​ေတာ့ ဆရာႀကီးက အ႒ကထာပါဠိကို ​ေသခ်ာၾကည္​့ၿပီး ျဖည္​းျဖည္​း​ေအး​ေအး​ေလး ပါဠိတစ္​ခုကို ရြတ္​ျပတယ္​။ ဆရာအဲ့ဒီပါဠိက ဘာလဲလို႔ စာ​ေရးသူက​ေမး​ေတာ့ ...ဒီပုဒ္​နဲ႔ ပတ္​သက္​တဲ့ ဋီကာအဖြင္​့တဲ့။ မွန္​းဖြင္​့ၾကည္​့တာတဲ့။ ဒါနဲ႔ သာရတၳကို လွန္​ၾကည္​့​ေတာ့ အ​ေတာ္​မ်ားမ်ားႀကီးကိုပဲ မွန္​​ေနတာကို ​ေတြ႔ရတယ္​။ အဲဒီလိုမ်ဳိး​ေတြ ခဏခဏၾကံဳရတယ္​။ ၾကံဳတိုင္​းလည္​း ဆရာဖြင္​့ျပတာ​ေတြဟာ မ်ား​ေသာအားျဖင္​့ မွန္​​ေနတာကို ​ေတြ႔ရတယ္​။ ၾကာ​ေတာ့ ငါ့ဆရာႀကီးဟာ ဋီကာပါဠိ​ေတြ​ေတာင္​ အလြတ္​ရ​ေနၿပီလားရယ္​လို႔ အထင္​ႀကီးၿပီး ဆရာ့ကို ​ေမးၾကည္​့​တယ္​။ ဆရာက ျပံဳးၿပီး​ေတာ့ ``အ႒ကထာကို ၾကည္​့ရင္​ ပါဠိ​ေတာ္​ကို အ႒ကထာက ဘယ္​လိုဖြင္​့သလဲ။ ဋီကာၾကည္​့ရင္​ အ႒ကထာကို ဋီကာက ဘယ္​လို ဖြင္​့သလဲဆိုတာကို သတိထားၿပီး ၾကည္​့ပါ။ ၾကည္​့ပါမ်ားလို႔ ပါဠိဂတိ အဝါးဝလာရင္​ မွန္​းဖြင္​့ႏိုင္​ပါလိမ္​့မယ္​။ ပါဠိ​ေတာ္​ အ႒ကထာ ဋီကာ​ေတြကို ၾကည္​့ဖန္​ စဥ္​းစားဖန္​ မ်ားလာရင္​ ျမန္​မာအ​ေၾကာင္​းအရာကို မွန္​းၿပီး​ေတာ့ ပါဠိ​ေတာ္​. အ႒ကထာ. ဋီကာ ပါဠိ​ေတြကို မွန္​းရြတ္​ႏိုင္​ပါတယ္​။ ဆရာက​ေတာ့ ပါဠိ​ေတာ္​. အ႒ကထာ. ဋီကာ အစရိွတဲ့ ပါဠိဘာသာ စာအုပ္​​ေတြကို အဖတ္​မ်ား၊ အၾကည္​့မ်ား၊ ပို႔ခ်မႈ မ်ားတာရယ္​​ေၾကာင္​့ အ႒ကထာဖြင္​့ ဋီကာဖြင္​့ အသြားအလာ​ေတြကို နည္​းနည္​းပါးပါး မွန္​းဖြင္​့ႏိုင္​တာပါ´´လို႔ ​ေျပာပါတယ္​။
အ႐ွင္​တို႔လည္​း ပါဠိဂတိကို ပိုင္​ႏိုင္​ခ်င္​တယ္​ဆိုရင္​၊ အ႒ကထာဖြင္​့ ဋီကာဖြင္​့​ေတြကို မွန္​းဖြင္​့တဲ့အခါ မွန္​ခ်င္​ပါတယ္​ဆိုရင္​၊ အ႒ကထာ ဋီကာ အႏုဋီကာ ဂ႑ိ စတာ​ေတြကို ကိုယ္​တိုင္​လည္​း ​ေရးခ်င္​ပါတယ္​ဆိုရင္​ျဖင္​့ .

ဤစာစုျဖင္​့ ပါဠိပညာ႐ွင္​မ်ား. ပါဠိဝါသနာ႐ွင္​မ်ားႏွင္​့တကြ ပါဠိမိသားစုႀကီးအား ျမတ္​ႏိုး​ေကာ္​​ေရာ္​ ပူ​ေဇာ္​အပ္​ပါသည္​ဘုရား။
*ပါဠိသဒၵါ နည္​းပညာဂ႐ု.ဟူ​ေသာ ဂ႐ု၏ အမည္​ေၾကာင္​့ ဤပို႔စ္​ျဖစ္​​ေပၚလာျခင္​း ျဖစ္​ရကား ..ပါဠိမိသားစုဝင္​ အားလံုးအား ​ေက်းဇူးအထူးတင္​ပါ၏။ ပါဠိမိသားစုႀကီး၏ ကြန္​မန္​႔မ်ဳိးစံုအား ​ေမ်ွာ္​လင္​့​ေတာင္​့တမိ​ေသာ.....
                                              တပည္​့သုန္​

အမ်ဳိးမ်ဳိး​ေသာ အ​ေၾကာင္​းမ်ား​ေၾကာင္​့ ဆရာ​ေတာ္​မ်ား၏ ဘဲြ႔အမည္​မ်ားကို သံုးစြဲ​ေဖာ္​ျပရသည္​ကိုလည္​း သည္​းခံခြင္​့​ေပး​ေတာ္​မူၾကပါဘုရား။

No comments:

Post a Comment