စာႏုကိုလည္းမခ်စ္ႏွင့္ သူဇာကိုလည္းမပစ္ႏွင့္
=======================
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ငယ္ငယ္က ရပ္ကြက္စာအုပ္အငွားဆုိင္ကေန အခ်စ္၀တၳဳေတြငွားဖတ္ရင္ ၾကီးၾကီးတုိ႕ ေဒၚေဒၚတုိ႕က စာအုပ္ကုိ အတင္းယူၾကည့္ၿပီး အခ်စ္၀တၳဳေတြမွန္းသိရင္
လႊင့္ပစ္တာမ်ဳိး၊ ဆုတ္ျဖဲပစ္တာမ်ဳိး၊ သိမ္းယူထားလုိက္တာမ်ဳိးေတြလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျပာၾကေသးတယ္။
``လူကေလးက လက္ေတာက္ေလာက္ရွိေသးတယ္။ ဒါေတြစိတ္၀င္စားေနၿပီလား။ ဘာမွတ္ေနသလဲ ´´ တဲ့။
တကယ္ေတာ့လည္း သူတုိ႕သိမ္းသြားတဲ့စာအုပ္က အခ်စ္အေၾကာင္းခ်ည္းေရးတဲ့စာအုပ္မ်ဳိး ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႕ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ေခါင္းရင္းဘုရားစင္ေပၚမွာ
တင္ထားရမယ့္ ဘုရားရွိခုိးစာအုပ္တုိ႕၊ ဗုဒၶ၀င္စာအုပ္မ်ဳိးတုိ႕၊ ဇိနတၳပကာသနီတုိ႕လုိစာအုပ္မ်ဳိးေတြပဲ စာေပလုိ႕ အသိအမွတ္ျပဳေလးစားၾကတာပါ။
ဒါဟာ ၂၀ ရာစုဦးအထိ စြဲမွတ္လာတဲ့ စာေပနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈပါပဲ။
ဒီထက္နည္းနည္းေစာေစာကိုလွမ္းၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ျမန္မာ့၀တၳဳရွည္သမုိင္းမွာ ေရွးရုိးအစဥ္အလာကခြဲထြက္လာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို လွမ္းေတြ႕ရမွာပါ။ ေရွးအစဥ္အလာ
၀တၳဳတုိ႕ရဲ႕ သေဘာမွာ `` ကာရန္နေဘစာဟန္ရွည္ျဖင့္ေရးသားတတ္ျခင္း၊ ဆံုးမစာမ်ား ၊ ဗဟုသုတရစရာမ်ား ပါ၀င္တတ္ျခင္း´´ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႕ ဆံုးမစာေတြ၊ ဗဟုသုတေတြ
ပါေနရသလဲဆုိေတာ့ စာအုပ္ဆုိရင္ ဗဟုသုတတစ္ခုခုေပးရမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေလာကီေလာကုတ္ အက်ဳိးမ်ားေစမယ့္ ဆံုးမစာေတြပါရမယ္။ အဲလုိေတြ မပါရင္
သံသရာရွည္ေစေၾကာင္း အားေပးတဲ့၊ ခ်စ္ခန္းၾကိဳက္ခန္းေတြပါတဲ့၊ ေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္ကို လႈံ႕ေဆာ္တဲ့ ``ေဖေတာ့ ေမာင္ေတာ့ ၀တၳဳေတြ´´လုိ႕သတ္မွတ္ၿပီး
အားမေပးၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကာလေပၚ၀တၳဳတုိ႕ရဲ႕အစခရီးမွာ စာဆုိေတြဟာ ေရွးရုိးကိုလည္း လံုးလံုးမပစ္ပယ္ၾကေသးဘဲ ဆံုးမစာ၊ ဗဟုသုတရစရာေလးေတြ
ထည့္ျဖစ္ေအာင္ထည့္ရင္း တစ္ဖက္မွာလည္း ေခတ္ရဲ႕အေရြ႕နဲ႕အညီ လူ႕စရုိက္သဘာ၀ကိုသရုပ္ေဖာ္ေအာင္ၾကိဳးစားခဲ့ၾကရပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕မွ ေရွးအစဥ္အလာေတြကေန
ရုန္းထြက္လာႏုိင္တာပါ။
အင္း၀ေခတ္မွာေတာ့ စာဆုိအေက်ာ္ ရွင္မဟာသီလ၀ံသနဲ႕ ရွင္မဟာရ႒သာရတုိ႕ႏွစ္ပါးဟာ ပ်ဳိ႕စာေပေတြေရးသားၿပီး စာေပပ်ဳိ႕ေခတ္ၾကီးကို ထူေထာင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။ ပ်ဳိ႕စာေပ
ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုရားေဟာေတြကိုအေျခခံၿပီး လကၤာသြားနဲ႕ ေရးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ တရားအဆီအႏွစ္နဲ႕ျပည့္စံုၿပီး နိဗၺာန္ခရီးကုိ လမ္းညႊန္ပုိ႕ေဆာင္ေပးႏုိင္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလုိစာေပေတြေရးသားစီကံုးၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးကိုပင္လွ်င္ ရဟန္းတုိ႕ႏွင့္မအပ္စပ္ေသာ စာေပလကၤာစီကံုးဖြဲ႕ႏြဲ႕မႈနဲ႕ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကလုိ႕ ေထရ္ၾကီး၀ါၾကီးမ်ားက သာသနာ၀င္
သံဃာစာရင္းမသြင္းၾကလုိ႕ဆုိပါတယ္။ ဘုရင္မင္းေခါင္ သိမ္သမုတ္တဲ့ေနရာမွာ အျခားသံဃာမ်ားက`` သာခ်င္းသည္တုိ႕ပါလွ်င္ ငါတုိ႕မလာႏုိင္ၿပီ´´လုိ႕ မိန္႕ေတာ္မူတာေၾကာင့္
သိမ္သမုတ္ရာတြင္ မပါ၀င္ခဲ့ရလုိ႕ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ `` သာခ်င္း´´ ကို `` သာေယာင့္သာယာဖြဲ႕ဆုိထားေသာသီခ်င္းကဗ်ာ´´လုိ႕ ျမန္မာအဘိဓာန္က ဖြင့္ထားပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြ
ေရးဖြဲ႕သူကို ``သာခ်င္းသည္´´လုိ႕ေခၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့ စာႏုလုိ႕ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ စာေပေတြအေပၚ ေရွးျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အျမင္တစ္ခ်ဳိ႕လုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။။ ဒါေၾကာင့္ စာႏုကိုမခ်စ္နဲ႕လုိ႕ ဆုိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
စာႏုကို မခ်စ္ၾကဖုိ႕ ဒီလုိတင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္တားျမစ္ေနတဲ့ ၾကားက စာႏုလုိ႕သတ္မွတ္ႏုိင္တဲ့ ``သူဇာပ်ဳိ႕´´ကိုေတာ့ ခၽြင္းခ်က္ထားၿပီး ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႕ တုိက္တြန္း
ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႕တုိက္တြန္းရသလဲဆုိေတာ့ ေရးသားဖြဲ႕ႏြဲ႕ပံုေကာင္းလြန္းလုိ႕ျဖစ္ပါတယ္။ သူဇာပ်ဳိ႕ဟာ ၀န္ၾကီးပေဒသရာဇာရဲ႕အေကာင္းဆံုးပ်ဳိ႕လုိ႕ ပညာရွိတုိ႕သတ္မွတ္ျခင္း
ခံရတဲ့ပ်ဳိ႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပ်ဳိ႕အေၾကာင္းကို ဆရာၾကီးဦးေအာင္သင္းက ``ခ်စ္ေသာသူဇာ´´ဆုိၿပီး အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးေတြေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ မ်ဳိးဆက္သစ္အတြက္ ဂႏၳ၀င္မိတ္ဆက္
စာအုပ္မွာ ျပန္ေပါင္းထည့္ထားပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ရင္ သူဇာပ်ဳိ႕ကို အကဲဖမ္းလုိ႕ရႏုိင္မွာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ``စာႏုကိုလည္း မခ်စ္နဲ႕၊ သူဇာကိုလည္း မပစ္နဲ႕ ´´ဆုိတဲ့အဓိပၸါ့ယ္ဖြင့္ခ်က္ကိုေမးရင္ `` စာအႏုအယဥ္တုိ႕ကို မခ်စ္ပါႏွင့္(မဖတ္ပါႏွင့္/မျမတ္ႏုိးပါႏွင့္)၊ သို႕ေသာ္ သူဇာပ်ဳိ႕ကိုမူ
ပစ္ပယ္မထားပါႏွင့္(ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္ပါ)´´လုိ႕ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဆယ္တန္းအဆင့္ ကေလးေတြကို ထည့္ေမးတာကိုေတာ့ သေဘာမက်ပါ။ ျမင့္လြန္းတယ္လုိ႕ထင္ပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း
ေမးခ်င္ေမးမွာပါပဲ။ ...
လြဲ၊ ကြဲ၊ မျပည့္စံု ျဖစ္ေနပါက တည့္၊ စပ္၊ ျဖည့္ ေပးၾကပါရန္။
ေအာင္ဆန္းလင္း(ျမန္မာစာ)
Crd
သိခ်င္လို႔ sts တင္ထားတဲ့ fri အတြက္ cmt ေပးမရလို႔ post တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္ :-D :-D
No comments:
Post a Comment