Monday, October 16, 2017

လဥ,လျဖဳန္​း လကိုးလုံး ဘုန္​းဘုန္​းဘာ​ေၾကာင္​့သုံးသနည္​း? ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

လဥ,လျဖဳန္​း လကိုးလုံး ဘုန္​းဘုန္​းဘာ​ေၾကာင္​့သုံးသနည္​း?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
​ေတာင္​တြင္​းဆရာ​ေတာ္​ ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​သည္​ ႐ိုင္​းသူမ်ားအား ယဥ္​​ေက်း​ေအာင္​ဆုံးမတတ္​​ေသာ ၾသဝါဒါစရိယလည္​းျဖစ္​​ေတာ္​မူ၏။ ပိဋကတ္​အရာ၌လည္​း ကမ္​းခတ္​​ေအာင္​ တတ္​​ေျမာက္​​ေတာ္​မူ၏။ ဝိနည္​းသိကၡာပုုဒ္​​ေတာ္​ႏွင္​့အညီ က်င္​့​ေတာ္​မူသည္​ဟူ၍လည္​း ထင္​႐ွား​ေတာ္​မူ၏။ လြန္​စြာလည္​း သိမ္​​ေမြ႔​ေတာ္​မူ၏။ အထူးသျဖင္​့ လူတို႔ႏွင္​့​ေဝးရာ အရညဝါသီ ​ေတာရ​ေဆာက္​တည္​​ေန​ေသာ အ႐ွင္​သူျမတ္​လည္​း ျဖစ္​​ေတာ္​မူ၏။

ဤသို႔​ေသာ ဆရာ​ေတာ္​ဘုရား၏ႏႈတ္​​ေတာ္​မွ ​ေတာလားရတုကိုးပုဒ္​အခ်တြင္​ --

{ သီးမ်ဳိးခိုင္​ညႇာ လႁပြတ္​တည္​း။ }
{ ဘီလူးသြားကို လျဖဲတည္​း။ }
{ ​ေတာၾကက္​​ေတာင္​ပံ လျဖဳန္​းတည္​း။ }
{ မုဆိုးခ်ဳံက လ​ေခ်ာင္​းတည္​း။ }
{ မိုးမွာ​ေရႊၾကယ္​ လဥတည္​း။ }
{ ​ေ႐ႊ​ေဘာင္​ျမစ္​ညႇာ လဆန္​တည္​း။ }
{ တရားထားသို႔ လထစ္​တည္​း။ }
{ ျပဳစုပ်ဳိး​ေထာင္​ လ​ေမြးတည္​း။ }
{ ျမဲစြာျဖစ္​လိမ္​့ လမွန္​တည္​း။ } ဟူ၍

စီကာပတ္​ကုံး လ,ကိုးလုံး ထြက္​လာ​ေသာအခါ ``ညစ္​ညမ္​းသကိုး´´ဟု ယူဆၾကကုန္​​​ေလ၏။ ဆရာ​ေတာ္​ႏႈတ္​ထြက္​စကားျဖစ္​​ေန၍ မယုံရခက္​ ယုံရခက္​ မ်က္​စိလည္​ကုန္​ၾက​ေလသည္​။ ``ငါ ဤသို႔​ေရးလိုက္​သည္​႐ွိ​ေသာ္​ အစြန္​းမလြတ္​ မႏွစ္​ၿမိဳ႕ဖြယ္​ရာ​ေသာ အဓိပၸါယ္​မ်ဳိး​ေတြ ထြက္​လာကုန္​လိမ္​့မည္​´´ဟူ၍ ဆရာ​ေတာ္​အ​ေနျဖင္​့ မ​ေတြးမိပဲ ​ေနမည္​လည္​းမဟုတ္​၊ ဧကန္​​ေတြးမိ​ေပလိမ္​့မည္​။

သို႔ပါလ်က္​ အဘယ္​သုိ႔​ေသာ ဦးတည္​ခ်က္​ျဖင္​့ ဆရာ​ေတာ္​သည္​ ဤ လ,ကိုးလုံးကို သုံး​ေတာ္​မူလိုက္​​ေလသနည္​း? အ​ေၾကာင္​းမဲ့ကား မဟုတ္​တန္​​ေလရာ။ ဆရာ​ေတာ္​၏ အာ​ေဘာ္​ဆိုက္​​ေအာင္​ ႏိႈက္​ႏိႈက္​ခြၽတ္​ခြၽတ္​ ​ေတြး​ေခၚႏိုင္​မိဖို႔ လို​ေပသည္​။

အက်င္​့​ေကာင္​းျခင္​းသည္​ တျခား၊ ညာဥ္​သည္​ တျခားျဖစ္​၏။ အက်င္​့​ေကာင္​းသည္​ပင္​မွန္​​ေစ၊ ညာဥ္​ကိုကား ​ေဖ်ာက္​ႏိုင္​ခဲသည္​။ မွန္​၏။ ​ေ႐ွးဘဝက ​ေမ်ာက္​ျဖစ္​ခဲ့ဘူး​ေသာ ဝါသနာညာဥ္​​ေၾကာင္​့ အ႐ွင္​​ေမာဂၢလႅာန္​သည္​ပင္​လွ်င္​ ​ေျမာင္​းငယ္​က​ေလးမွ်ကိုလည္​း ခုန္​၍ ကူး​ေတာ္​မူခဲ့ဘူး​ေလသည္​ဟု အဆို႐ွိ၏။

အ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​၌ ဝမ္​းတြင္​းပါ ညာဥ္​တစ္​ခု႐ွိ​ေန​ေၾကာင္​းကို သူ႔သမိုင္​းအားျဖင္​့ ထင္​႐ွား​ေပ၏။ ထိုညာဥ္​ကား အရြဲ႔တိုက္​တတ္​​ေသာညာဥ္​, ရြတ္​တတ္​​ေသာညာဥ္​ျဖစ္​​ေလသည္​။ ဆရာ​ေတာ္​၏ သမိုင္​းတ​ေလွ်ာက္​၌ အရြဲ႔တိုက္​တတ္​​ေသာ ထိုညာဥ္​​ေၾကာင္​့ ျဖစ္​ရ​ေသာ စြတ္​​ေၾကာင္​းႀကီးသုံးခု ထင္​၍ က်န္​ခဲ့သည္​ျဖစ္​ရာ ယင္​းသုံမ်ဳိးအနက္​ ပထမဆုံး အရြဲ႔တိုက္​မႈမွာ ``ဣတၳိဗီဇံ အဟံ ဝႏၵာမိ´´ဟူ​ေသာ ဘုရား႐ွိခိုးျဖစ္​​ေလသည္​။

ဆရာ​ေတာ္​ ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​သည္​ အသက္​၁၅ႏွစ္​အရြယ္​ ႐ွင္​သာမ​ေဏဘဝက အျခားသူမ်ားကဲ့သို႔ ဘုရားကို ႐ိုး႐ိုး႐ွိမခိုး​ေလပဲ ``မိန္​းမအ​ေစ့ကို ႐ွိခိုးပါ၏´´ဟု အရြဲ႔တိုက္​၍ ႐ွိခိုးခဲ့သည္​။

ယင္​းအမႈကို ဆရာဘုန္​းႀကီးကသိလွ်င္​ တုတ္​မိုး၍ စစ္​​ေလ​ေသာ္​ မယ္​​ေတာ္​မာယာဣတၳိမွ ဖြားျမင္​​ေတာ္​မူ​ေသာ သိဒၶတၳမင္​းသား ဘုရားမ်ဳိး​ေစ့ဗီဇကို ႐ွိခိုးျခင္​းျဖစ္​ပါ​ေၾကာင္​းကို ပါဠိ​ေတာ္​နည္​း အ႒ကထာနည္​းတို႔ျဖင္​့ ဖြင္​့ဆို၍ ​ေလွ်ာက္​ထားလိုက္​သျဖင္​့ အ႐ိုက္​မခံရ​ေတာ့႐ုံမက
``​ေအး!! ငါ့တပည္​့ ​ေမာင္​ဥတၱမ ​ေက်ာ္​​ေပစြ´´ဟူ၍ ​ေကာင္​းခ်ီး​ေပးျခင္​းခံခဲ့ရ၏။

ဤ အရြဲ႔တိုက္​မႈမွ ရလဒ္​ကား ``​ေက်ာ္​´´ျဖစ္​​ေလသည္​။ ထိုအခါမွစ၍ ဥတၱမ​ေနာက္​ ​ေက်ာ္​တစ္​လုံး​ေရာက္​လာၿပီး ``ကိုရင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​´´ဟူ၍ ​ေခၚတြင္​လာသတတ္​။

ဒုတိယအရြဲ႔တိုက္​မႈကား ခုံ​ေတာ္​​ေမာင္​က်ဘမ္​း၏ မယားကို ပါး႐ိုက္​၍ ဆြမ္​းခံဖိတ္​မႈျဖစ္​​ေလသည္​။

ဆရာ​ေတာ္​သည္​ မွန္​သည္​ကိုသာ ႏွစ္​ၿခိဳက္​​ေတာ္​မူ၏။ သူက ရြဲ႔လာ​ေသာ္​ မခံခ်င္​တတ္​ေ​သာညာဥ္​က ႂကြ၍ ႂကြ၍ ထလာတတ္​သည္​။ ထိုအခါ သူမည္​းလွ်င္​ ​ေမွာင္​ကူ၍ သူျဖဴလွ်င္​ ထုံးျဖစ္​လိုက္​တတ္​၏။ သူခ်ဳိလွ်င္​ ၾကံ​ေခ်ာင္​း သူ​ေစာင္​းလွ်င္​ ကိုယ္​က ရြဲ႔တတ္​​ေသာအ​ေလ့မွာ ဆရာ​ေတာ္​၏ ပကတိညာဥ္​ျဖစ္​၏။

သကၠရာဇ္​ ၈၅၅ခု အသက္​၄၀အရြယ္​၌ ဆရာ​ေတာ္​သည္​ အင္​းဝ​ေနျပည္​​ေတာ္​သုိ႔ ​ေရာက္​သြား​ေလသည္​။ ဆြမ္​းဖိတ္​၍ ရ/မရ ​ေမာင္​က်ဘမ္​းအား ဆရာ​ေတာ္​က ​ေမး၏။ ``ဆြမ္​းတစ္​အုပ္​မွ်ႏွယ္​ကို ဘယ္​အိမ္​မွာမဆို ပါး႐ိုက္​ဖိတ္​ဦး​ေတာ့ ရႏိုင္​သည္​´´ဟု ​ေမာင္​က်ဘမ္​းက ​ေျဖ၏။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ဆရာ​ေတာ္​က အရြဲ႔တိုက္​၍ သူ႔မယားအား ပါး႐ိုက္​၍ ဆြမ္​းဖိတ္​လိုက္​ျခင္​း ျပဳ​ေလ​ေတာ့သည္​။

ပါး႐ိုက္​မႈမၿပီးခင္​ တစ္​မႈ​ေပၚ ႏွစ္​မႈထပ္​လာ၏။ ​ေမာင္​က်ဘမ္​းက သူ႔မယားအား ``နင္​့လင္​စားဖို႔ ျမန္​ျမန္​ခ်က္​´´ဟု စိတ္​ဆိုးမာန္​ဆိုးျဖင္​့ခိုင္​း​ေလသည္​ကို ဆရာ​ေတာ္​က ​ေတးထားလိုက္​၏။ ဆြမ္​းစားၿပီး​ေသာအခါ ဆရာ​ေတာ္​က ​ေမာင္​က်ဘမ္​း၏ မယားလက္​ကို ဆြဲ၍​ေခၚ​ေလ​ေတာ့သည္​။
`` ဟဲ့ ဒကာမ လာ! ငါ့​ေနာက္​လိုက္​ခဲ့ နင္​့လင္​က
နင္​့ကို ငါနဲ႔​ေပးစားၿပီးၿပီ´´ဟု ဆြြဲ​ေခၚသည္​။ ဆရာ​ေတာ္​ ဤမွ်အထိ ရြတ္​​ေသာဟူ၏။ ဤရြတ္​မႈ​ေၾကာင္​့ ​ေမာင္​က်ဘမ္​းက သူ႔မယားအား ပါး႐ိုက္​မႈ လက္​ဆြဲမႈျဖင္​့ ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​အား တရားစြဲသျဖင္​့ သံဃာ့တရား႐ုံးသို႔ ​ေရာက္​သြား​ေလသည္​။ အမႈသြား အမႈလာကို ခ်င္​့၍ ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​ကပင္​ အႏိုင္​ရသြား၏။ ဤကား ဒုတိယ​ေျမာက္​ အရြဲ႔တိုက္​ျခင္​းျဖစ္​၏။

တတိယအရြဲ႔တိုက္​ျခင္​းကား ဤ ``လ,ကိုးလုံး အသုံးအႏႈန္​း အ​ေရး​ေတာ္​ပုံႀကီး´´ပင္​ ျဖစ္​​ေလသည္​။ ဆရာ​ေတာ္​သည္​ ​ေနျပည္​​ေတာ္​ကို အထင္​ႀကီး၍ တက္​လာခဲ့​ေလရာ ထိုအခ်ိန္​တြင္​ အင္​းဝ​ေနျပည္​​ေတာ္​၌ လ-အကၡရာမ်ား အလြန္​​ေရပန္​းစား​ေနသည္​ကို ​ေတြ႔ရ​ေလ၏။

လ-ကို ထုတ္​လုပ္​သူမ်ားကား ကဗ်ာအ​ေက်ာ္​အ​ေမာ္​ ဆရာ​ေတာ္​မ်ားျဖစ္​သည္​့ အ႐ွင္​မဟာသီလဝံသႏွင္​့ အ႐ွင္​မဟာရ႒သာရတို႔ ျဖစ္​​ေလသည္​။ ယင္​း လ-ကို ႏွစ္​ၿခိဳက္​စြာ ၿမိန္​ၿမိန္​႐ွက္​႐ွက္​ သုံးစား​ေနသူတို႔ကား မင္​း​ေနျပည္​က ရဟန္​း႐ွင္​လူတို႔ျဖစ္​​ေလ၏။

အ႐ွင္​မဟာသီလဝံသကဆိုလွ်င္​
သွ်ိသွ်ားကန္​​ေမာ္​ကြန္​း၌ -
{ ရန္​မ်ဳိးၾကက္​ႏွယ္​ လျငင္​့တည္​း။}။
ဆု​ေတာင္​းခန္​း၌ -
{ တရားဆီမီး လညႇိတည္​း။}။
{ ျပစ္​မွားႀကိဳးႏွယ္​ လ​ေခြတည္​း။}။
ပါရမီခန္​း၌ -
{ အ​ေမာင္​ဆည္​းပူး ႏိုင္​ေ​စလ​ေႆး။}။
{ ဆု​ေကာင္​းတံစိုး ပိုင္​​ေစလ​ေႆး။}။ဟူ၍၄င္​း။

အ႐ွင္​မဟာရ႒သာရကလည္​း
ကိုးခန္​းပ်ဳိ႕၌ -
{ သက္​ရင္​့မႀကီး လမီတည္​း။}
{ မင္​းျမတ္​​ေတာင္​းပန္​ လထြာတည္​း။}
{ ဂါထာႏွစ္​ခု လရြတ္​တည္​း။}
{ လူတြင္​ဆူးသို႔ လပို႔တည္​း။} ဟူ၍၄င္​း
လ-အကၡရာမ်ားကို ဘုံး​ေဘာလ​ေအာ သုံး​ေနဆ​ဲျဖစ္​​ေလသည္​။

အ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​က ဤ လ-အသုံးအႏႈန္​းကို လုံးဝ
ႏွစ္ျ​ခိဳက္​​ေတာ္​မမူ​ေပ။ ထို႔​ေၾကာင္​့ ဤတြင္​လည္​း အရြဲ႔တိုက္​ခ်င္​တတ္​​ေသာညာဥ္​က သတၱိျပလာ​ေတာ့သည္​။ ​ေခါင္​းျပဴ၍ ထလာ​ေလ​ေတာ့သည္​။
``​ေရးသူက ​ေရးသည္​ပဲထားဦး​ေတာ့၊ မင္​း​ေနျပည္​မွာ ဒီ​ေလာက္​​ေတာင္​ အသ္ိဉာဏ္​​ေခါင္​းပါးရာသ​ေလာ၊ အား​ေပးျပဳရာသ​ေလာ၊ ဒီ​ေလာက္​​ေတာင္​ လ-ႀကိဳက္​လွတာ ​ေနႏွင္​့ၾကဦး၊ လ-အ​ေၾကာင္​း ​ေကာင္​း​ေကာင္​းႀကီး ျပလိုက္​ရ​ေသးတာ​ေပါ့´´ဟူ၍ ​ေတးကာ ​ေတာင္​တြင္​းသို႔ ျပန္​လာခဲ့​ေလသည္​။

​ေတာင္​တြင္​းသို႔​ေရာက္​လွ်င္​ အ႐ွင္​ကာဠဳဒါယီက ​ေနျပည္​​ေတာ္​သို႔ႂကြ​ေရာက္​ရန္​ ဘုရား႐ွင္​အား ပင္​့​ေလွ်ာက္​ခန္​း ဂါထာ-၆၀-ကိုမွီး၍ လ-ကိုးလုံးတို႔ျဖင္​့ တခမ္​းတနား တန္​ဆာဆင္​လ်က္​ ​ေတာလားကိုးပိုဒ္​ကို အင္​းဝစာဆို​ေတာ္​မ်ားအား အရြဲ႔တိုက္​၍ ​ေရးစီရင္​​ေတာ္​မူ​ေလသည္​။ ဤကား တတိယ​ေျမာက္​ အရြဲ႔တိုက္​ျခင္​းျဖစ္​၏။

စင္​စစ္​​ေသာ္​ကား လ-အကၡရာ​ေၾကာင္​့ တစုံတခု ထူးျခား​ေသာ အနက္​မထြက္​၊ မ႐ွိ။ လႁပြတ္​~လျဖဲ~ လ​ေခ်ာင္​း~စသည္​တို႔၌ လႏွင္​့ႁပြတ္​ကိုလည္​း​ေကာင္​း၊ လႏွင္​့ျဖဲ ကိုလည္​း​ေကာင္​း၊ လႏွင္​့​ေခ်ာင္​းကိုလည္​း​ေကာင္​း ​ေ႐ွ႕​ေနာက္​ျပန္​၍ ​ေတ့လြဲက​ေလး လွည့္စား၍ အရြဲ႔တိုက္​ထားျခင္​းမွ်သာ ျဖစ္​​ေလသည္​။ ထို႔​ေၾကာင္​့ အဓိပၸါယ္​အ​ေျဖာင္​့​ေရးလိုက္​​ေသာ္​ ~

သီးမ်ဳိးခိုင္​ညႇာ ႁပြတ္​လတည္​း။ {ႁပြတ္​သတည္​း။ }
ဘီလူးသြားကို ျဖဲလတည္​း။ { ျဖဲသတည္​း။ }
​ေတာၾကက္​​ေတာင္​ပံ ျဖဳန္​းလတည္​း။{ျဖဳန္​းသတည္​း။}
မုဆိုးခ်ဳံက ​ေခ်ာင္​းလတည္​း။ { ​ေခ်ာင္​းသတည္​း။ }
မိုးမွာ​ေရႊၾကယ္​ ဥလတည္​း။ { ဥသတည္​း။ }
​ေ႐ႊ​ေဘာင္​ျမစ္​ညႇာ ဆန္​လတည္​း။ {ဆန္​သတည္​း။ }
တရားထားသို႔ ထစ္​လတည္​း။ { ထစ္​သတည္​း။ }
ျပဳစုပ်ဳိး​ေထာင္​ ​ေမြးလတည္​း။ { ​ေမြးသတည္​း။ }
ျမဲစြာျဖစ္​လိမ္​့ မွန္​လတည္​း။ { မွန္​သတည္​း။ }
ဟု ဆိုလိုသည္​။
သ~လ~က-တို႔သည္​ မိတ္​တူစကားမ်ား ျဖစ္​ကုန္​၏။ စကားပရိယာယ္​ လဲလွယ္​သုံးႏိုင္​သည္​။
ပုံစံ ~
ျမကန္​လကၤာ၌ -
ျမကန္​သာ ​ေတာင္​က်​ေခ်ာင္​း​ေတး။
              ။               ​ေခ်ာင္​းတည္​း။
              ။               ​ေခ်ာင္​းျဖစ္​သည္​တည္​း။
              ။               ​ေခ်ာင္​းျဖစ္​သတည္​း။
              ။               ​ေခ်ာင္​းျဖစ္လ​တည္​း။
              ။               ​ေခ်ာင္​းျဖစ္သလွ်င္​ကတည္​း။
ဤ ႀကိယာအနက္​အားလုံးသည္​ အဓိပၸါယ္​တူ၏။
``ျမကန္​သည္​ ​ေတာင္​က်​ေခ်ာင္​းျဖစ္​ပါသည္​´´ဟူ​ေသာ အနက္​ထက္​ပို၍ မည္​သည္​့အဓိပၸါယ္​မွ် မထြက္​လာ။ ထို႔အတူ လႁပြတ္​တည္​း~ႁပြတ္​လတည္​း၊ လျဖဲတည္​း~ျဖဲလတည္​း-စသည္​တို႔၌လည္​း တူကုန္​၏။ လ ႏွင္​့ ႁပြတ္​ကို, လ ႏွင္​့ ျဖဲကို (အရြဲ႕တိုက္​၍) ​ေ႐ွ႕​ေနာက္​ ​ေျပာင္​း​ေရႊ႕ထားကာမွ်သာတည္​း။ လ-အတြက္​ အနက္​အဓိပၸါယ္​ အထူးမ႐ွိ​ေပ။

ထို႔​ေၾကာင္​့ လ-သည္​ စကားပို၊ စကားပိုး၊ ပုဒ္​​ေျမႇာင္​၊ စကား​ေျမႇာင္​မွ်သာ ျဖစ္​​ေလသည္​။ ႐ွင္​ဥတၱမ​ေက်ာ္​ ဆရာ​ေတာ္​၏ အရြဲ႔တိုက္​တတ္​​ေသာညာဥ္​ ရြတ္​တတ္​​ေသာညာဥ္​အရ ဉာဏ္​ကြန္​႔ျမဴးထားျခင္​းမွ်သာ ျဖစ္​၏။ ဆရာ​ေတာ္​၏ လ-ကိုးလုံးပါ​ေသာ ​ေတာလားသည္​ စာ, စာ​ေပ, ပတ္​ဝန္​းက်င္​ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး႐ွိ​ေလသည္​့အနက္​ ယင္​း သုံးမ်ဳိးစလုံးကိုပင္​ ​ေပၚလြင္​​ေစသည္​့အျပင္​ သူ႔ ​ေတာလားမ်ားကို စိတ္​ဝင္​စားၾကၿပီး ထာဝရလႈပ္​႐ွား​ေနရစ္​​ေစရန္​အတြက္​ ဆရာ​ေတာ္​က စက္​ယႏၱရားမ်ား တပ္​ဆင္​ထားခဲ့၏။ ယင္​း စက္​ယႏၱရားမ်ားကား ``လ-ကိုးလုံး´´ျဖစ္​​ေသာ ဟူ၏။
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

စာ​ေပမွတ္​တမ္​းတစ္​ခုအျဖစ္​ သိ​ေစခ်င္​လို႔တင္​တာပါ
႐ိုင္​းတယ္​လို႔​ေတာ့ မထင္​​ေစခ်င္​ပါဘူး
ဆုံး​ေအာင္​ဖတ္​​ေပးတဲ့အတြက္​ ​ေက်းဇူးတင္​ပါတယ္​

                               Nandiya Ashin PPA

No comments:

Post a Comment