လဥ,လျဖဳန္း လကိုးလုံး ဘုန္းဘုန္းဘာေၾကာင့္သုံးသနည္း?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္သည္ ႐ိုင္းသူမ်ားအား ယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမတတ္ေသာ ၾသဝါဒါစရိယလည္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ပိဋကတ္အရာ၌လည္း ကမ္းခတ္ေအာင္ တတ္ေျမာက္ေတာ္မူ၏။ ဝိနည္းသိကၡာပုုဒ္ေတာ္ႏွင့္အညီ က်င့္ေတာ္မူသည္ဟူ၍လည္း ထင္႐ွားေတာ္မူ၏။ လြန္စြာလည္း သိမ္ေမြ႔ေတာ္မူ၏။ အထူးသျဖင့္ လူတို႔ႏွင့္ေဝးရာ အရညဝါသီ ေတာရေဆာက္တည္ေနေသာ အ႐ွင္သူျမတ္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ႏႈတ္ေတာ္မွ ေတာလားရတုကိုးပုဒ္အခ်တြင္ --
{ သီးမ်ဳိးခိုင္ညႇာ လႁပြတ္တည္း။ }
{ ဘီလူးသြားကို လျဖဲတည္း။ }
{ ေတာၾကက္ေတာင္ပံ လျဖဳန္းတည္း။ }
{ မုဆိုးခ်ဳံက လေခ်ာင္းတည္း။ }
{ မိုးမွာေရႊၾကယ္ လဥတည္း။ }
{ ေ႐ႊေဘာင္ျမစ္ညႇာ လဆန္တည္း။ }
{ တရားထားသို႔ လထစ္တည္း။ }
{ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ လေမြးတည္း။ }
{ ျမဲစြာျဖစ္လိမ့္ လမွန္တည္း။ } ဟူ၍
စီကာပတ္ကုံး လ,ကိုးလုံး ထြက္လာေသာအခါ ``ညစ္ညမ္းသကိုး´´ဟု ယူဆၾကကုန္ေလ၏။ ဆရာေတာ္ႏႈတ္ထြက္စကားျဖစ္ေန၍ မယုံရခက္ ယုံရခက္ မ်က္စိလည္ကုန္ၾကေလသည္။ ``ငါ ဤသို႔ေရးလိုက္သည္႐ွိေသာ္ အစြန္းမလြတ္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာေသာ အဓိပၸါယ္မ်ဳိးေတြ ထြက္လာကုန္လိမ့္မည္´´ဟူ၍ ဆရာေတာ္အေနျဖင့္ မေတြးမိပဲ ေနမည္လည္းမဟုတ္၊ ဧကန္ေတြးမိေပလိမ့္မည္။
သို႔ပါလ်က္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ဤ လ,ကိုးလုံးကို သုံးေတာ္မူလိုက္ေလသနည္း? အေၾကာင္းမဲ့ကား မဟုတ္တန္ေလရာ။ ဆရာေတာ္၏ အာေဘာ္ဆိုက္ေအာင္ ႏိႈက္ႏိႈက္ခြၽတ္ခြၽတ္ ေတြးေခၚႏိုင္မိဖို႔ လိုေပသည္။
အက်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ တျခား၊ ညာဥ္သည္ တျခားျဖစ္၏။ အက်င့္ေကာင္းသည္ပင္မွန္ေစ၊ ညာဥ္ကိုကား ေဖ်ာက္ႏိုင္ခဲသည္။ မွန္၏။ ေ႐ွးဘဝက ေမ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ ဝါသနာညာဥ္ေၾကာင့္ အ႐ွင္ေမာဂၢလႅာန္သည္ပင္လွ်င္ ေျမာင္းငယ္ကေလးမွ်ကိုလည္း ခုန္၍ ကူးေတာ္မူခဲ့ဘူးေလသည္ဟု အဆို႐ွိ၏။
အ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္၌ ဝမ္းတြင္းပါ ညာဥ္တစ္ခု႐ွိေနေၾကာင္းကို သူ႔သမိုင္းအားျဖင့္ ထင္႐ွားေပ၏။ ထိုညာဥ္ကား အရြဲ႔တိုက္တတ္ေသာညာဥ္, ရြတ္တတ္ေသာညာဥ္ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္၏ သမိုင္းတေလွ်ာက္၌ အရြဲ႔တိုက္တတ္ေသာ ထိုညာဥ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ စြတ္ေၾကာင္းႀကီးသုံးခု ထင္၍ က်န္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ယင္းသုံမ်ဳိးအနက္ ပထမဆုံး အရြဲ႔တိုက္မႈမွာ ``ဣတၳိဗီဇံ အဟံ ဝႏၵာမိ´´ဟူေသာ ဘုရား႐ွိခိုးျဖစ္ေလသည္။
ဆရာေတာ္ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္သည္ အသက္၁၅ႏွစ္အရြယ္ ႐ွင္သာမေဏဘဝက အျခားသူမ်ားကဲ့သို႔ ဘုရားကို ႐ိုး႐ိုး႐ွိမခိုးေလပဲ ``မိန္းမအေစ့ကို ႐ွိခိုးပါ၏´´ဟု အရြဲ႔တိုက္၍ ႐ွိခိုးခဲ့သည္။
ယင္းအမႈကို ဆရာဘုန္းႀကီးကသိလွ်င္ တုတ္မိုး၍ စစ္ေလေသာ္ မယ္ေတာ္မာယာဣတၳိမွ ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာ သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားမ်ဳိးေစ့ဗီဇကို ႐ွိခိုးျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္းကို ပါဠိေတာ္နည္း အ႒ကထာနည္းတို႔ျဖင့္ ဖြင့္ဆို၍ ေလွ်ာက္ထားလိုက္သျဖင့္ အ႐ိုက္မခံရေတာ့႐ုံမက
``ေအး!! ငါ့တပည့္ ေမာင္ဥတၱမ ေက်ာ္ေပစြ´´ဟူ၍ ေကာင္းခ်ီးေပးျခင္းခံခဲ့ရ၏။
ဤ အရြဲ႔တိုက္မႈမွ ရလဒ္ကား ``ေက်ာ္´´ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ဥတၱမေနာက္ ေက်ာ္တစ္လုံးေရာက္လာၿပီး ``ကိုရင္ဥတၱမေက်ာ္´´ဟူ၍ ေခၚတြင္လာသတတ္။
ဒုတိယအရြဲ႔တိုက္မႈကား ခုံေတာ္ေမာင္က်ဘမ္း၏ မယားကို ပါး႐ိုက္၍ ဆြမ္းခံဖိတ္မႈျဖစ္ေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ မွန္သည္ကိုသာ ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူ၏။ သူက ရြဲ႔လာေသာ္ မခံခ်င္တတ္ေသာညာဥ္က ႂကြ၍ ႂကြ၍ ထလာတတ္သည္။ ထိုအခါ သူမည္းလွ်င္ ေမွာင္ကူ၍ သူျဖဴလွ်င္ ထုံးျဖစ္လိုက္တတ္၏။ သူခ်ဳိလွ်င္ ၾကံေခ်ာင္း သူေစာင္းလွ်င္ ကိုယ္က ရြဲ႔တတ္ေသာအေလ့မွာ ဆရာေတာ္၏ ပကတိညာဥ္ျဖစ္၏။
သကၠရာဇ္ ၈၅၅ခု အသက္၄၀အရြယ္၌ ဆရာေတာ္သည္ အင္းဝေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။ ဆြမ္းဖိတ္၍ ရ/မရ ေမာင္က်ဘမ္းအား ဆရာေတာ္က ေမး၏။ ``ဆြမ္းတစ္အုပ္မွ်ႏွယ္ကို ဘယ္အိမ္မွာမဆို ပါး႐ိုက္ဖိတ္ဦးေတာ့ ရႏိုင္သည္´´ဟု ေမာင္က်ဘမ္းက ေျဖ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က အရြဲ႔တိုက္၍ သူ႔မယားအား ပါး႐ိုက္၍ ဆြမ္းဖိတ္လိုက္ျခင္း ျပဳေလေတာ့သည္။
ပါး႐ိုက္မႈမၿပီးခင္ တစ္မႈေပၚ ႏွစ္မႈထပ္လာ၏။ ေမာင္က်ဘမ္းက သူ႔မယားအား ``နင့္လင္စားဖို႔ ျမန္ျမန္ခ်က္´´ဟု စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင့္ခိုင္းေလသည္ကို ဆရာေတာ္က ေတးထားလိုက္၏။ ဆြမ္းစားၿပီးေသာအခါ ဆရာေတာ္က ေမာင္က်ဘမ္း၏ မယားလက္ကို ဆြဲ၍ေခၚေလေတာ့သည္။
`` ဟဲ့ ဒကာမ လာ! ငါ့ေနာက္လိုက္ခဲ့ နင့္လင္က
နင့္ကို ငါနဲ႔ေပးစားၿပီးၿပီ´´ဟု ဆြြဲေခၚသည္။ ဆရာေတာ္ ဤမွ်အထိ ရြတ္ေသာဟူ၏။ ဤရြတ္မႈေၾကာင့္ ေမာင္က်ဘမ္းက သူ႔မယားအား ပါး႐ိုက္မႈ လက္ဆြဲမႈျဖင့္ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္အား တရားစြဲသျဖင့္ သံဃာ့တရား႐ုံးသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။ အမႈသြား အမႈလာကို ခ်င့္၍ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္ကပင္ အႏိုင္ရသြား၏။ ဤကား ဒုတိယေျမာက္ အရြဲ႔တိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
တတိယအရြဲ႔တိုက္ျခင္းကား ဤ ``လ,ကိုးလုံး အသုံးအႏႈန္း အေရးေတာ္ပုံႀကီး´´ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေနျပည္ေတာ္ကို အထင္ႀကီး၍ တက္လာခဲ့ေလရာ ထိုအခ်ိန္တြင္ အင္းဝေနျပည္ေတာ္၌ လ-အကၡရာမ်ား အလြန္ေရပန္းစားေနသည္ကို ေတြ႔ရေလ၏။
လ-ကို ထုတ္လုပ္သူမ်ားကား ကဗ်ာအေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္သည့္ အ႐ွင္မဟာသီလဝံသႏွင့္ အ႐ွင္မဟာရ႒သာရတို႔ ျဖစ္ေလသည္။ ယင္း လ-ကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ၿမိန္ၿမိန္႐ွက္႐ွက္ သုံးစားေနသူတို႔ကား မင္းေနျပည္က ရဟန္း႐ွင္လူတို႔ျဖစ္ေလ၏။
အ႐ွင္မဟာသီလဝံသကဆိုလွ်င္
သွ်ိသွ်ားကန္ေမာ္ကြန္း၌ -
{ ရန္မ်ဳိးၾကက္ႏွယ္ လျငင့္တည္း။}။
ဆုေတာင္းခန္း၌ -
{ တရားဆီမီး လညႇိတည္း။}။
{ ျပစ္မွားႀကိဳးႏွယ္ လေခြတည္း။}။
ပါရမီခန္း၌ -
{ အေမာင္ဆည္းပူး ႏိုင္ေစလေႆး။}။
{ ဆုေကာင္းတံစိုး ပိုင္ေစလေႆး။}။ဟူ၍၄င္း။
အ႐ွင္မဟာရ႒သာရကလည္း
ကိုးခန္းပ်ဳိ႕၌ -
{ သက္ရင့္မႀကီး လမီတည္း။}
{ မင္းျမတ္ေတာင္းပန္ လထြာတည္း။}
{ ဂါထာႏွစ္ခု လရြတ္တည္း။}
{ လူတြင္ဆူးသို႔ လပို႔တည္း။} ဟူ၍၄င္း
လ-အကၡရာမ်ားကို ဘုံးေဘာလေအာ သုံးေနဆဲျဖစ္ေလသည္။
အ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္က ဤ လ-အသုံးအႏႈန္းကို လုံးဝ
ႏွစ္ျခိဳက္ေတာ္မမူေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤတြင္လည္း အရြဲ႔တိုက္ခ်င္တတ္ေသာညာဥ္က သတၱိျပလာေတာ့သည္။ ေခါင္းျပဴ၍ ထလာေလေတာ့သည္။
``ေရးသူက ေရးသည္ပဲထားဦးေတာ့၊ မင္းေနျပည္မွာ ဒီေလာက္ေတာင္ အသ္ိဉာဏ္ေခါင္းပါးရာသေလာ၊ အားေပးျပဳရာသေလာ၊ ဒီေလာက္ေတာင္ လ-ႀကိဳက္လွတာ ေနႏွင့္ၾကဦး၊ လ-အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျပလိုက္ရေသးတာေပါ့´´ဟူ၍ ေတးကာ ေတာင္တြင္းသို႔ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။
ေတာင္တြင္းသို႔ေရာက္လွ်င္ အ႐ွင္ကာဠဳဒါယီက ေနျပည္ေတာ္သို႔ႂကြေရာက္ရန္ ဘုရား႐ွင္အား ပင့္ေလွ်ာက္ခန္း ဂါထာ-၆၀-ကိုမွီး၍ လ-ကိုးလုံးတို႔ျဖင့္ တခမ္းတနား တန္ဆာဆင္လ်က္ ေတာလားကိုးပိုဒ္ကို အင္းဝစာဆိုေတာ္မ်ားအား အရြဲ႔တိုက္၍ ေရးစီရင္ေတာ္မူေလသည္။ ဤကား တတိယေျမာက္ အရြဲ႔တိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
စင္စစ္ေသာ္ကား လ-အကၡရာေၾကာင့္ တစုံတခု ထူးျခားေသာ အနက္မထြက္၊ မ႐ွိ။ လႁပြတ္~လျဖဲ~ လေခ်ာင္း~စသည္တို႔၌ လႏွင့္ႁပြတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ လႏွင့္ျဖဲ ကိုလည္းေကာင္း၊ လႏွင့္ေခ်ာင္းကိုလည္းေကာင္း ေ႐ွ႕ေနာက္ျပန္၍ ေတ့လြဲကေလး လွည့္စား၍ အရြဲ႔တိုက္ထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဓိပၸါယ္အေျဖာင့္ေရးလိုက္ေသာ္ ~
သီးမ်ဳိးခိုင္ညႇာ ႁပြတ္လတည္း။ {ႁပြတ္သတည္း။ }
ဘီလူးသြားကို ျဖဲလတည္း။ { ျဖဲသတည္း။ }
ေတာၾကက္ေတာင္ပံ ျဖဳန္းလတည္း။{ျဖဳန္းသတည္း။}
မုဆိုးခ်ဳံက ေခ်ာင္းလတည္း။ { ေခ်ာင္းသတည္း။ }
မိုးမွာေရႊၾကယ္ ဥလတည္း။ { ဥသတည္း။ }
ေ႐ႊေဘာင္ျမစ္ညႇာ ဆန္လတည္း။ {ဆန္သတည္း။ }
တရားထားသို႔ ထစ္လတည္း။ { ထစ္သတည္း။ }
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေမြးလတည္း။ { ေမြးသတည္း။ }
ျမဲစြာျဖစ္လိမ့္ မွန္လတည္း။ { မွန္သတည္း။ }
ဟု ဆိုလိုသည္။
သ~လ~က-တို႔သည္ မိတ္တူစကားမ်ား ျဖစ္ကုန္၏။ စကားပရိယာယ္ လဲလွယ္သုံးႏိုင္သည္။
ပုံစံ ~
ျမကန္လကၤာ၌ -
ျမကန္သာ ေတာင္က်ေခ်ာင္းေတး။
။ ေခ်ာင္းတည္း။
။ ေခ်ာင္းျဖစ္သည္တည္း။
။ ေခ်ာင္းျဖစ္သတည္း။
။ ေခ်ာင္းျဖစ္လတည္း။
။ ေခ်ာင္းျဖစ္သလွ်င္ကတည္း။
ဤ ႀကိယာအနက္အားလုံးသည္ အဓိပၸါယ္တူ၏။
``ျမကန္သည္ ေတာင္က်ေခ်ာင္းျဖစ္ပါသည္´´ဟူေသာ အနက္ထက္ပို၍ မည္သည့္အဓိပၸါယ္မွ် မထြက္လာ။ ထို႔အတူ လႁပြတ္တည္း~ႁပြတ္လတည္း၊ လျဖဲတည္း~ျဖဲလတည္း-စသည္တို႔၌လည္း တူကုန္၏။ လ ႏွင့္ ႁပြတ္ကို, လ ႏွင့္ ျဖဲကို (အရြဲ႕တိုက္၍) ေ႐ွ႕ေနာက္ ေျပာင္းေရႊ႕ထားကာမွ်သာတည္း။ လ-အတြက္ အနက္အဓိပၸါယ္ အထူးမ႐ွိေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ လ-သည္ စကားပို၊ စကားပိုး၊ ပုဒ္ေျမႇာင္၊ စကားေျမႇာင္မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္ ဆရာေတာ္၏ အရြဲ႔တိုက္တတ္ေသာညာဥ္ ရြတ္တတ္ေသာညာဥ္အရ ဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္၏ လ-ကိုးလုံးပါေသာ ေတာလားသည္ စာ, စာေပ, ပတ္ဝန္းက်င္ဟူ၍ သုံးမ်ဳိး႐ွိေလသည့္အနက္ ယင္း သုံးမ်ဳိးစလုံးကိုပင္ ေပၚလြင္ေစသည့္အျပင္ သူ႔ ေတာလားမ်ားကို စိတ္ဝင္စားၾကၿပီး ထာဝရလႈပ္႐ွားေနရစ္ေစရန္အတြက္ ဆရာေတာ္က စက္ယႏၱရားမ်ား တပ္ဆင္ထားခဲ့၏။ ယင္း စက္ယႏၱရားမ်ားကား ``လ-ကိုးလုံး´´ျဖစ္ေသာ ဟူ၏။
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
စာေပမွတ္တမ္းတစ္ခုအျဖစ္ သိေစခ်င္လို႔တင္တာပါ
႐ိုင္းတယ္လို႔ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ပါဘူး
ဆုံးေအာင္ဖတ္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
Nandiya Ashin PPA
No comments:
Post a Comment