``ႏိုင္ငံေရးစကား၏ နယ္ပယ္´´
==ရွင္မေတာင္ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱကဝိေႏၵာဘာသ==
**********************************************************
ႏုိင္ငံေရးဟူေသာ ေဝါဟာရ၏အဓိပၸာယ္ကား 'ႏုိင္ငံ၏ အေရး'ကို ႏုိင္ငံေရးဟုဆိုရမည္။
ႏုိင္ငံဟူသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရတစ္ရပ္၏ နယ္နိမိတ္အတြင္း ပါဝင္ေသာ နယ္ေျမႏွင့္ ေနထုိင္ၾကေသာ လူမ်ားႏွင့္ ထုိလူမ်ား၏ အေရးအရာဟူသမွ်သည္ 'ႏုိင္ငံေရး'ဟူေသာ စကား၏ အဓိပၸာယ္တြင္း၌ အားလံုးပါဝင္သည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေရးဟူသည္ ႏုိင္ငံအာဏာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အစိုးရမ်ား၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား သို႔မဟုတ္ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား၊အစိုးရဖဲြ႕၍ ႏုိင္ငံ၏ တာဝန္ကို ရယူရန္ေဆာင္ရြက္ၾကေသာ ႏုိ္င္ငံေရး ပါတီမ်ား၏ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးဟူ၍ပင္ ဆိုရေပမည္။
ထုိစကားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ႏုိင္ငံကို ဦးေဆာင္ရမည့္ အစိုးရ၊ အစိုးရျဖစ္ေရး ေဆာင္ရြက္ေသာကိစၥ၊ အစိုးရျဖစ္သူ၏ တာဝန္အရပ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းမွန္သမွ်သည္ ႏုိင္ငံေရးပင္ျဖစ္သည္။ အစိုးရျဖစ္ေရးႏွင့္ အစိုးရသူ၏ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်သည္ ႏုိင္ငံေရးခ်ည္းျဖစ္သည္။
သာမန္ျပည္သူမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ သို႔ေသာ္ သာမန္ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘူးလားလို႔ ေမးလွ်င္ကား လံုးဝ မသက္ဆိုင္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
သက္ဆိုင္သည့္အခါ သက္ဆိုင္သည္။ အဘယ္ေနရာမွာ သက္ဆိုင္သနည္းဟု ေမးအံ့၊ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရကိုေရြးခ်ယ္ရာ မဲေပးရာ၌ သက္ဆိုင္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ျပည္သူမ်ားသည္ မဲဆႏၵေပးခ်ိန္၌ မဲေပးေသာ ႏုိင္ငံေရးအလုပ္ကိုလုပ္ေဆာင္ေပးရန္ တာဝန္ရွိသည္။ ဒါဆိုလွ်င္မဲေပးရာ၌ ေပးတတ္ဖို႔လိုသည္။
မဲေပးတတ္ရန္မွာ ဗဟုသုတရွိရန္လိုသည္။ ဗဟုသုတရွာမွီးထားရန္ လိုအပ္သည္။ ဘယ္ပါတီသည္ ဘယ္သေဘာတရားရွိသနည္း။ အဘယ္သုိ႔ ရပ္တည္ခ်က္ရွိသနည္း။ အဘယ္သို႔ အေျပာအဆိုရွိသနည္း။
အဘယ္သုိ႔ လုပ္ကိုင္မႈရွိသနည္း။ ထိုထိုပါတီမ်ား၏ ပါတီ ဦးေဆာင္မ်ား၊ ပါတီဝင္လူအမ်ားတို႔၏ အရည္အေသြး၊ စိတ္ေနစ႐ုိက္၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္၊ ႐ုိးသားတည္ၾကည္မႈရွိ မရွိစသည္တို႔ကိုလည္းသိရမည္။
မိမိတို႔၏ ၿမိဳ႕ရြာ ကိုယ္စားလွယ္တို႔၏ အေနအထားတို႔ကို မဲဆႏၵရွင္ ျပည္
သူမ်ားက သိေနၾကရန္လိုသည္။ ဒါကို ျပည္သူေတြ ႏုိင္ငံေရးအသိရွိရန္ လိုအပ္သည္ဟု ေျပာၾကျခင္းျဖစ္သည္။မွန္ပါသည္။
မဲေပးမည့္သူက မဲေပးခံရမည့္သူ၏ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ဳိးကို မသိဘဲ ထည့္ဆိုလို႔ထည့္လိုက္တာပဲဆိုလွ်င္ ထုိမဲရသူကမိမိျပည္သူတို႔အတြက္ မဟုတ္ဘဲ သူ႕အက်ဳိးကိုသာျဖစ္ေစ၊ သက္ဆိုင္ရာျပည္သူမ်ား၏ အက်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ေဘးသူစိမ္းတို႔၏ အက်ဳိးကိုသာ ငဲ့၍ျဖစ္ေစေဆာင္ရြက္မည္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္သူမ်ား၏ အက်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ေဘးသူစိမ္းတို႔၏ အက်ဳိးကိုသာ ငဲ့၍ျဖစ္ေစ ေဆာင္ရြက္မည္။ သက္ဆိုင္ရာျပည္သူမ်ား၏အက်ဳိးကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားမည္ဆိုလွ်င္မဲေပးသူ ျပည္သူတို႔၏ ႏုိင္ငံေရးအသိမရွိျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုရန္ရွိေပသည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားသည္ႏုိင္ငံေရး ဗဟုသုတရွိၾကရမည္။ ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိၾကရေပသည္။ ဒါေၾကာင့္ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားသည္ႏုိင္ငံေရး ဗဟုသုတရွိၾကရမည္။
ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိၾကရမည္။ ျမင္ျမင္သမွ်ၾကားၾကားသမွ် မိမိတို႔လူမ်ဳိးအတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ သိၾကရန္လုိအပ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားမဟုတ္ၾက။
ႏုိင္ငံေရးပါတီေထာင္ခြင့္ မဲေပးပိုင္ခြင့္ မရွိၾက။ ပါတီဝင္ခြင့္လည္းမရွိ၊ ဒါဆို ႏုိင္ငံေရးႏွင့္လံုးဝမသက္ဆိုင္ဘူးလားဆိုလွ်င္ မသက္ဆိုင္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သက္ဆိုင္သင့္သမွ် သက္ဆိုင္ပါသည္။
သာဓကျပရလွ်င္ သံဃာ့အဖဲြ႕စည္း အဆင့္ဆင့္၌ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယကအဖဲြ႕ဆိုတာရွိသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယကအဖဲြ႕က ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ခ်ီ၍ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ႀကီး သန္႔ရွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေအာင္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ မိမိတို႔ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ႏုိင္ငံ၏ အေရးကိုေဆာင္ရြက္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တိုင္းေန ျပည္သူ ရွင္လူအမ်ားတို႔၏ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ျမင့္မားေရး၊ စာရိတၱေကာင္းမြန္ေရး၊ အသိအလိမၼာပညာဗဟုသုတရွိေရးတို႔ကို ပရိယတိၱသာသနာ့ တာဝန္မူေဘာင္အတြင္းကေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ႏုိင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ႏုိင္ငံေရးပင္ျဖစ္သည္။
မဘသအဖဲြ႕ႀကီးကိုဖဲြ႕စည္း၍ ႏုိင္ငံအေပၚ လူမ်ဳိးအေပၚ ဘာသာ သာသနာအေပၚ က်ေရာက္ေနေသာ အႏၲရာယ္မ်ား၊ က်ေရာက္လာႏုိင္ေသာ အႏၲရာယ္မ်ားကို တားဆီး ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ အသိပညာေပးျခင္း၊ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ လိုအပ္ေနျခင္းတို႔ကို အသိပညာေပး ေဟာေျပာ၍ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားကိုလည္း အသိေပး၍ ျပ႒ာန္းေပးရန္
ေတာင္းဆိုေပးေနျခင္းသည္ မိမိတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာႏုိင္ငံေရးကို
ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္းႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အသိအလိမၼာရွိရန္ ဘာသာ သာသနာကို အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေစရန္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေရး အသိပညာေပးျခင္းသည္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ ပရိယတိၱ သာသနာ့တာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ပါဝင္ေပသည္။
သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္ႏွင့္အညီ မိမိတို႔၏ အမ်ဳိးကို ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေအာင္ ဓမၼစာေပကို ေဟာေျပာျခင္း ဓမၼသေဘာကို က်င့္သံုးႏုိင္ရန္
ေဟာေျပာျခင္းျဖစ္၍ ျဖစ္သည္။ယေန႔ ကာလ၏ မ်က္ေမွာက္အေနအထားကိုလည္း သိရွိၾကရန္လိုအပ္သည္။
ျမန္မာတို႔သည္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္အားထုတ္၍ လြတ္လပ္ၿပီးခ်ိန္မွစ၍တုိင္းျပည္၏ အဖက္ဖက္မွ ယိုယြင္းမႈမ်ားကို ျပဳျပင္ထိန္းေၾကာင္းကာ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာ သာသနာအေရးစေသာ အေရးတို႔ကို ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ လူမႈေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား တတ္ႏုိင္ရာက ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ဒီမိုကေရစီ၊ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ တစ္ပါတီ စနစ္၊ ပါတီစံုစနစ္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊ျပည္ေထာင္စုစနစ္၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဝါဒေတြ စနစ္ေတြႏွင့္ အဖဲြ႕ေတြႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရေလသည္။
ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စနစ္ေတြ ဝါဒေတြထဲက ယခုကာလကား ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ စနစ္ႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံေရးေရယာဥ္ေၾကာကို အလုိက္သင့္ ေမ်ာကာ စီးနင္းလုိက္ပါၾကရပါလိမ့္မည္။
အဂၤလိပ္ကလည္း လြတ္လပ္ေရး ေပးရသည့္အခါ အလုိက္သင့္ မလိုလားအပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုကို သပ္လွ်ဳိေသာအေမွာင့္ပေယာဂမ်ားကို ထည့္ေပးလိုက္ၾကသည္။
ကမၻာကို စိုးမိုးခ်ယ္လွယ္လိုေသာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကလည္းေနရာဝင္လုၾကသည္။ ထုိအခါ ကြန္ျမဴနစ္သူပံုထျခင္းႏွင့္ ႀကံဳၾကရသည္။ အဂၤလိပ္၏ အေမြဆိုးျဖစ္သည့္ ဘာသာအယူဝါဒမ်ဳိးစံု လူမ်ဳိးျခား အဖံုဖံုတို႔ကလည္း ေနရာဝင္ယူၾကသည္။
မိမိတို႔၏ အိမ္ရွင္ျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာကို ဝါးမ်ဳိဖ်က္ဆီးလိုသူလူမ်ဳိးကို ဝါးမ်ဳိဖ်က္ဆီးလိုသူတို႔၏ ေနရာယူ ေနရာလုျခင္းကို မသိမသာတစ္မ်ဳိး သိသိသာသာတစ္ဖံု လႊမ္းမိုးမႈကိုခံၾကရသည္။
အစိုးရအဆက္ဆက္ကိုအဖ်က္မ်ဳိးစံုတို႔က ဝင္ေရာက္ဖ်က္ခဲ့ၾကသည္။ အစိုးရအဆက္ဆက္ကလည္းႏုိင္ငံကို ထိန္းရင္းသိမ္းရင္းပင္ အဖ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကာကြယ္ရင္းပင္ 'ငါမွငါသာ ႏုိင္စရာတည့္'ဟူသကဲ့သို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
သည္အခါ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္လို႔ ေျပာစရာျဖစ္လာၿပီး စနစ္ကိုတုိက္ခုိက္သူ၊ စနစ္ကို ကာကြယ္သူ၊ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္သူ၊ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္သူ၊ တုိင္းျပည္ကိုကယ္တင္သူ၊ တုိင္းျပည္ကို ဖ်က္ဆီးသူ၊တိုင္းျပည္၏ သူရဲေကာင္း စသည္ စသည္အားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာၾကဆိုၾက၊ေျပာစရာျဖစ္လာသည္။
သည္ေနရာမွာကား မိမိတို႔သည္အဖက္ဖက္က ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ အမွန္တစ္ကယ္တိုင္းျပည္တြက္ျဖစ္ပါ၏လား၊ ဟုတ္ပါ၏လား၊ ၾကည့္ဖို႔ ျမင္ဖို႔ ၾကည့္တတ္ဖို႔ျမင္တတ္ဖို႔လိုပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရစက ျမန္မာတို႔၏ ႏုိင္ငံေရးအာဏာကိုလူမ်ဳိးျခား ဘာသာျခားေတြက ဝင္ယူလာၾကသည္။
ျမန္မာတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာသာသနာေတာ္ကို ႏုိင္ငံေတာ္ ဘာသာျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရာ၌ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားတို႔က ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္လို႔ လြတ္လပ္ေရးရရျခင္းမေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္မွေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
အဂၤလိပ္ေခတ္မွာျမန္မာတို႔က အမ်ဳိးသား ပညာေရးေက်ာင္းေတြဖြင့္ အမ်ဳိးသားေရးကိစၥေတြေဆာင္ရြက္ေတာ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသားမဟုတ္သူေတြက ပါဝင္ေနရာယူၾကျပန္သည္။
အစိုးရဖဲြ႕ျပန္ေတာ့လည္း နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ဝင္ပါေနရာယူၾကျပန္သည္။ ဖဆပလေခတ္ကလည္း ပါတီစံု၌ ေနရာဝင္ယူၾကသည္။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္၌လည္း ေနရာယူၾကသည္။
စစ္အာဏာရွင္ေခတ္၌လည္း ေနရာယူၾကျပန္သည္။ ယခု ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီေခတ္၌လည္း ဘက္ေပါင္းစံုက ေနရာယူလာၾကျပန္သည္။
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကိုျမန္မာတို႔သာလွ်င္လုပ္ၾကရမည္။
ဘယ္ပါတီကမဆို မိမိတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးကို ျမန္မာမ်ား ျမန္မာတိုင္းသားမ်ားကလဲြလို႔ ဘယ္လူမ်ဳိး ဘယ္ ဘာသာကိုမွ ေနရာမေပးသင့္။ ေနရာေပးက ႏုိင္ငံသားတို႔ သိၾကရမည္။
မဲဆႏၵရွင္မ်ားသိၾကရမည္။ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားတို႔၏ ဝင္ေရာက္ေနရာလုျခင္းကို အဓိကထား ကာကြယ္ထားေသာ
၁၉၈၂ ႏုိင္ငံသားဥပေဒကို ကာကြယ္ၾကရမည္။ ဝႈိက္ကတ္ျဖင့္ ပါတီေထာင္ခြင့္ ပါတီဝင္ခြင့္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းကို ႀကိဳဆိုရမွာျဖစ္သည္။ ဖဲြ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရး၌ ဝိႈက္ကတ္ျဖင့္ မဲေပးခြင့္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းကိုလည္း ႀကိဳဆိုရမည္။
ေရြးေကာက္ပဲြ၌လည္း ႏုိင္ငံသားျဖစ္သူကိုသာ မဲေပးခြင့္ျပဳသင့္သည္။ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သူကို ႀကိဳဆိုရမည္သာ ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းႏုိင္ေရးကိုလည္း မျဖစ္မေန လိုအပ္လွသည္။
ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သူကို ႀကိဳဆိုရမွာသာျဖစ္သည္။ ျပည္သူတို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏တိုင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး၏ အက်ဳိးကို အစစ္အမွန္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္သူ၊ ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ ပါတီ၊ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အဖ်က္လုပ္ငန္း မပါဝင္သည့္ပါတီ၊ အဖ်က္လုပ္ငန္း လုပ္သူမပါဝင္သည့္ ပါတီကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္တတ္ဖို႔လုိအပ္သည္။
ထုိ႔အတူ မိမိတို႔၏ ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္မည့္ လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ရွိေသာ ပါတီ၊ ဘာသာ သာသနာေစာင့္သူ၊ ခ်ီးေျမႇာက္သူ၊ မေစာင့္ မခ်ီးေျမႇာက္သူ၊ မိမိတို႔ဘာသာ သာသနာကိုသက္
ဝင္ယံုၾကည္ျခင္းရွိသူ၊ မရွိသူ၊ ႏုိင္ငံအတြက္ စိတ္ခ်ရသူ၊ စိတ္မခ်ရသူ၊စသည္ စသည္တုိ႔ကို ျပည္သူတို႔ ျမင္တတ္ ၾကည့္တတ္ဖို႔ လိုအပ္လွသည္။
လက္ေတြ႕လိုအပ္ခ်က္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ အာဃာတမပါႏွင့္ ခ်စ္မႈသက္သက္မၾကည့္ႏွင့္ အခ်စ္အမုန္းကိုေရွာင္၊တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာအတြက္ သက္သက္ကိုသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ မဲေပးတတ္ရန္ လိုအပ္သည္။
ဧည္သည့္ အိမ္သည္ မခဲြမျခား တန္းတူထား၍ က်င့္သံုးမည့္ပါတီကို ကိုယ္စားလွယ္ကို ေရွာင္ရမည္၊ ႏုိင္ငံျခားသားလူမ်ဳိးျခားတို႔၏ ၾသဇာခံသူကို၊ ၾသဇာခံေသာ ပါတီကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ရမည္။
ဒါဟာ ျပည္သူတို႔ ႏုိင္ငံေရး ဗဟုသုတရွိရန္ လိုအပ္ခ်က္အျ>ြမက္မွ်ေျပာျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေျခာက္တုိင္း မေၾကာက္ႏွင့္၊ ေျမႇာက္တိုင္း မေျမာက္ႏွင့္၊ အျပစ္ေျပာတိုင္းလည္း မယံုႏွင့္၊ အမွန္ တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ကို သိၾကရန္ အထူးလိုအပ္လွသည္။
ျပည္သူမ်ား ႏုိင္ငံေရးအသိရွိၾကေစရန္ ေလ့လာဆည္းပူးၾကရန္ တုိက္တြန္း၍ အမွန္တကယ္ ႏုိင္ငံ၏အေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကရမည့္သူမ်ားပါတီမ်ားကလည္း ႏုိင္ငံအတြက္ လူမ်ဳိးအတြက္ ဘာသာ သာသနာအတြက္အႏၲရာယ္
ကင္းေဘးရွင္းေအာင္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေအာင္ သာယာဝေျပာေအာင္ ေရွး႐ႈၿပီး မူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ၾကပါ။
ဥပေဒ၊ အက္ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းေပးၾကပါ။ မျပည့္စံုေသာဥပေဒကို ျဖည့္ေပးၾကပါ။ မလိုအပ္ေသာ ဥပေဒကို ပယ္ဖ်က္ေပးၾကပါ။
လိုအပ္ေသာ ဥပေဒကို မယိမ္းမယိုင္ခိုင္မာတည့္မတ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထားၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။
ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားကိုမွအေကာင္းထင္ အႏၲရာယ္မျမင္ အမ်ဳိးမေစာင့္လိုသူကိုမွ အကြၽမ္းဝင္ၿပီး တစ္ဖက္သတ္ဝါဒီတို႔၏
ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကိုလည္း ျပည္သူမ်ား သက္ဆိုင္သူမ်ားသတိ
ထားကာ ေရွာင္ရွားႏုိင္ၾကပါေစဟုအသိေပးတုိက္တြန္းလုိက္ရပါသတည္း။
``ရွင္မေတာင္ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱကဝိေႏၵာဘာသ´´
ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္အမွတ္(၅၃)
``မဘသ(ဗဟို)Online Media´´
No comments:
Post a Comment