Thursday, October 4, 2018

ပါဠိ​ေတာ္​နည္​းႀကိဳက္​သူမ်ားအတြက္​

ပါဠိ​ေတာ္​နည္​းႀကိဳက္​သူမ်ားအတြက္​
********

လက္​ဖက္​ရည္​ဆိုင္​ ထိုင္​​ေနခိုက္​ သာမ​ေဏ​ေက်ာ္​ စာသင္​သားဘဝ အရမ္​းရင္​းႏွီးတဲ့ သူငယ္​ခ်င္​းက လာႏႈတ္​ဆက္​တယ္​

သူငယ္​ခ်င္​း==အိမ္​ႀကီး​ေရး မ​ေတြ႔တာၾကာၿပီ​ေနာ္​၊
(ဣႏၵာစရိယ>ကို အတို​ေခၚ အိမ္​)

အရင္​လို စာဖတ္​​ေသးလား၊
ဟို​ေနက ကိုယ္​့ဆရာရဲ႕မိတ္​​ေဆြ ရိပ္​သာဘုန္​းႀကီး တစ္​ပါး​ေတြ႔​ေတာ ပါ႒ဋီႀကီးကို
သတိရလိုက္​တာကြာ
(ပါဠိ,အ႒ကထာ,ဋီကာထဲက ပါတာ​ေလး အခ်ဳိ႕ကို မွတ္​ၿပီး သူငယ္​ခ်င္​း​ေတြနဲ႔ စကားႏိုင္​လု​ေျပာ​ေလ့႐ွိလို႔ ရြဲ​ေခၚကာ ပါ႒ဋီဟု ​ေနာက္​​ေျပာင္​​ေခၚၾက)

ဣန္​=ဘာလို႔လဲ စကားကပ္​​ေျပာလို သတိရတာလား

သူငယ္​ခ်င္​း=မဟုတ္​ပါဘူးကြာ၊ သူ​ေျပာတာ နားထဲကန္​႔လန္​႔ ၾကားလိုက္​​ေတာ့ ကိုယ္​့လူနဲ႔ ​ေတြ႔​ေပးခ်င္​လို႔

ဣန္​=ဘာလိုလဲ၊ ပါတီကိုယ္​​ေတာ္​ ျဖတ္​​ေနလို႔လား

သူငယ္​ခ်င္​း= ပါတီကိုယ္​​ေတာ္​လား၊ ဘာလား​ေတာ့ မသိဘူး။ သူ​ေျပာတာ နားထဲကန္​႔လန္​႔ႀကီး ၾကား​ေနရသလိုပဲ၊ စိတ္​ထဲ ပါ႒ဋီႀကီးနဲ႔ ​ေတ့​ေပးလိုက္​ခ်င္​တာလို႔ ​ေတြးမိ​ေသးတယ္​

ဣန္​=​ေအာင္​မာ (ည--​ေပး​ေကာင္​) ငါမ်ား ခိုင္​တိုင္​လုပ္​ရ​ေအာင္​ မင္​းည-လင္ မင္​း​ေယာက္​ဖႀကီး မွတ္​​ေနတာလား
(အရမ္​းရင္​းႏွီး သူငယ္​ခ်င္​းအခ်င္​းခ်င္​း စ​ေနာက္​ၿပီး ညီမ​ေတာင္​းဟန္​ျဖင္​့ ညီးမ​ေပး​ေကာင္​ဟု အ​ေျပာင္​​ေျပာျခင္​း)

သူငယ္​ခ်င္​း=အ​ေကာင္​း​ေျပာ​ေနတာဟ၊ သူက ကိုယ္​့ဆရာ​ေ႐ွ႕မွာ ​ေျပာ​ေနတာ၊ ရိပ္​သာက ဘယ္​မူနဲျပတာလဲ​ေမး​ေတာ့
တပည္​့​ေတာ္​ရိပ္​သာက ပါဠိ​ေတာ္​နည္​းပဲ သုံးတယ္​တဲ့။
သူက အ႒ကထာ,ဋီကာ​ေတြ အားမကိုးဘူး ပါဠိ​ေတာ္​တိုက္​႐ိုက္​ပဲတဲ့

ဣန္​=(ည-​ေပး​ေလးရယ္​) ဒါမ်ား အလြယ္​​ေလးပါကြာ။ ပါဠိ​ေတာ္​ တိုက္​႐ိုက္​ပါတဲ့ ဓမၼပဒဂါထာကို အ႒ကထာ,ဋီကာ​ေတြ မၾကည္​့ဘဲ  အ႒ကထာ,ဋီကာ​ေတြႏွင္​့အညီ အနက္​​ေပးထားတဲ့ နိသ်​ေတြကို အားမကိုးဘဲ ဆရာတပည္​့​ေတြ ကိုယ္​တိုင္​က်င္​့ၾကည္​့ပါဘုရားလို႔ ​ေျပာလိုက္​​ေပါ့

သူငယ္​ခ်င္​း=ရဟန္​းမ သၼီး​ေပးရဲ႕ဘာဂါထာလဲဟ
(ရဟန္​းအမသည္​ အစ္​မဝမ္​းကြဲျဖစ္​၍ တူမ႐ွိ​ေၾကာင္​း သိထား​ေသာ​ေၾကာင္​့ တူမ​ေတာင္​းဟန္​းျဖင္​့ ​ေျပာသည္​)

ဣန္​=(ည​-​ေပးရယ္) ​အ႒ကထာ,ဋီကာပယ္​ခ်င္​​ေနတဲ့ ဆရာတို႔အတြက္​

မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ခတၱိေယ၊
ရ႒ံ သာႏုစရံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။

မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ေသာတၳိေယ၊
ေဝယဂၣပၪၥမံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။

ရဟႏၲာသည္​ အမိ,အဖကို သတ္​ၿပီး
သမၼတ အၾကံ​ေပး ႏွစ္​ပါး,
အမတ္​ႏွင္​့တကြႏိုင္​ငံကို သတ္​ျဖတ္ဖ်က္​ဆီ၍ ဆင္​ရဲကင္​လ်က္​သြားရတယ္​။
ရဟႏၲာသည္​ အမိ,အဖကို သတ္​ၿပီး
သမၼတ အၾကံ​ေပး ႏွစ္​ပါးႏွင္​့ အမတ္​ႏွင္​့တကြ ငါးခု​ေျမာက္က်ားသြားလမ္​းကို သတ္​ျဖတ္​ဖ်က္​ဆီး၍ ဆင္​ရဲကင္​လ်က္​သြားရတယ္​-ဆိုတဲ့  ဘုရား​ေဟာ က်င္​့သုံး​ေနထိုင္​နည္​းကို က်င္​့သုံးၾက​ေပါ့လို႔ ​ေျပာလိုက္​ပါလား။

သူငယ္​ခ်င္​း=ရဟန္​းမ သၼီး​ေပးရဲ႕
​ေတာ္​ၾကား အ႒ကထာ,ဋီကာႏွင္​့အညီ ​ေပးထားတဲ့ နိသ် မၾကည္​့ ပါဠိနည္​းက်င္​့ၾကလို႔ ၾကားထဲက​ေန ငါအ​ေခ်ာင္​ ပါရာဇိကက်​ေနပါဦးမယ္​ကြာ။

သူငယ္​ခ်င္​းနဲ႔ ​ေျပာမိတာ​ေလး ​ေရးတင္​လိုက္​တာ
အ႒ကထာနည္​း,ဋီကာနည္​း အဓိပၸါယ္​​ေရးမလို ပ်င္​းသြားတာနဲ႔ မ​ေရး​ေတာ့ဘူး။

အ႐ွင္​ဣႏၵာစရိယ (​ေမာ္​ကြၽန္​း)(30:9:2018/9:50pm)
########

ျဖည္​့စြပ္​ခ်က္​။ ပထမဂါထာသည္​
ဂါထာသည္​ ဓမၼပဒပါဠိ​ေတာ္​၏ ႏွာ-၅၅၊ ပိုဒ္​​ေရ-၂၉၄ ၌ပါ၍
ဒုတိယဂါထာသည္​  ဓမၼပဒပါဠိ​ေတာ္​၏ ႏွာ-၅၅၊ ပိုဒ္​​ေရ-၂၉၅ ၌ပါသည္​။

ဤဂါထာႏွင္​ပုဒ္​တို႔ကို အ႒ကထာဆရာ​ေတာ္​ အ႐ွင္​မဟာဗုဒၶ​ေဃာသက သံယုတ္​ပါဠိကိုအ​ေျခခံ၍ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ဒုတိယအုပ္​၊ ၂၈၃-၂၈၄တို႔၌ ဖြင္​့ဆိုျပထားသည္​။
အ႒ကထာဖြင္​့ဆိုခ်က္​ ျပည္​့စုံၿပီး ျဖစ္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ ဓမၼပဒမဟာဋီကာ၌ ဖြင္​့ဆိုခ်က္​ မျပ​ေတာ့။
အ႐ွင္​သုဇနာလကၤာရ၏ ဓမၼပဒဂါထာ(တတိယဆင္​့)နိသ်ကား ​ေဖာ္​ျပပါပုံ၌႐ႈ​ေလ။

မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ခတၱိေယ၊
ရ႒ံ သာႏုစရံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။

တတၳ သာႏုစရႏၲိ အာယသာဓေကန အာယုတၱေကန သဟိတံ။ ဧတၳ ဟိ ‘‘တဏွာ ဇေနတိ ပုရိသ’’ႏၲိ ဝစနေတာ တီသု ဘေဝသု သတၱာနံ ဇနနေတာ တဏွာ မာတာ နာမ။ ‘‘အဟံ အသုကႆ နာမ ရေညာ ဝါ ရာဇမဟာမတၱႆ ဝါ ပုေတၱာ’’တိ ပိတရံ နိႆာယ အသၼိမာနႆ ဥပၸဇၨနေတာ အသၼိမာေနာ ပိတာ နာမ။ ေလာေကာ ဝိယ ရာဇာနံ ယသၼာ သဗၺဒိ႒ိဂတာနိ ေဒြ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ဘဇႏၲိ, တသၼာ ေဒြ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ေဒြ ခတၱိယရာဇာေနာ နာမ။ ဒြါဒသာယတနာနိ ဝိတၳတေ႒န ရ႒ဒိသတၱာ ရ႒ံ နာမ။

အာယသာဓေကာ အာယုတၱကပုရိေသာ ဝိယ တႏၷိႆိေတာ နႏၵိရာေဂါ အႏုစေရာ နာမ။ အနီေဃာတိ နိဒၵဳေကၡာ။ ျဗာဟၼေဏာတိ ခီဏာသေဝါ။ ဧေတသံ တဏွာဒီနံ အရဟတၱမဂၢဉာဏာသိနာ ဟတတၱာ ခီဏာသေဝါ နိဒၵဳေကၡာ ဟုတြာ ယာတီတိ အယေမတၳေတၳာ။

ေဒသနာဝသာေန ေတ ဘိကၡဴ အရဟေတၱ ပတိ႒ဟႎသု။

ဒုတိယဂါထာယပိ ဝတၳဳ ပုရိမသဒိသေမဝ။ တဒါ ဟိ သတၳာ လကု႑ကဘဒၵိယေတၳရေမဝ အာရဗ႓ ကေထသိ။ ေတသံ ဓမၼံ ေဒေသေႏၲာ ဣမံ ဂါထမာဟ –

‘‘မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ေသာတၳိေယ၊
ေဝယဂၣပၪၥမံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ’’။

တတၳေဒြ စ ေသာတၳိေယတိ ေဒြ စ ျဗာဟၼေဏ။ ဣမိႆာ ဂါထာယ သတၳာ အတၱေနာ ဓမၼိႆရတာယ စ ေဒသနာဝိဓိကုသလတာယ စ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ေဒြ ျဗာဟၼဏရာဇာေနာစ ကတြာ ကေထသိ။ ေဝယဂၣပၪၥမႏၲိ ဧတၳ ဗ်ဂၣါႏုစရိေတာ သပၸဋိဘေယာ ဒုပၸဋိပေႏၷာ မေဂၢါ ေဝယေဂၣါ နာမ, ဝိစိကိစၧာနီဝရဏမၸိ ေတန သဒိသတာယ ေဝယဂၣံ နာမ, တံ ပၪၥမံ အႆာတိ နီဝရဏပၪၥကံ ေဝယဂၣပၪၥမံ နာမ။ ဣဒၪၥ ေဝယဂၣပၪၥမံ အရဟတၱမဂၢဉာဏာသိနာ နိေႆသံ ဟႏ႖ာ အနီေဃာဝ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာတိ အယေမတၳေတၳာ။ ေသသံ ပုရိမသဒိသေမဝါတိ။
#########
တကယ္​​ေတာ့ အ႒ကထာ,ဋီကာဆိုတာ ဘုရား​ေဟာ​ေတာ္​မူခဲ့​ေသာ တရား​ေတာ္​​ေတြကို ဘုရား႐ွင္​လက္​ထက္​ကစၿပီး ဘုရား႐ွင္​၏ အက်ယ္​​ေဟာၾကားခ်က္​​ေတြကို ဆရာအစဥ္​းအဆက္​ အဆင္​့ဆင္​့ သင္​ယူမွတ္​သားထားတာ​ေတြပါပဲ၊ သတိခြၽတ္​​ေခ်ာ္​မႈႏွင္​့ ဝါသနာဓ​ေလ့​ေၾကာင္​့သာ အခ်ဳိ႕​ေနရာမွာ ခြၽတ္​​ေခ်ာ္​မွားယြင္​းမႈ မ႐ွင္​းလင္​းမႈ အခ်က္​အခ်ိဳ ့ ပါ႐ွိ​ေနျခင္​းသာ ျဖစ္​ပါတယ္​။
ဆန္​ထဲမွာ ဆန္​ကြဲဆန္​က်ဳိး နည္​းနည္​းပါ႐ုံနဲ႔ ဆန္​မဟုတ္​ဘူး ထမင္​း မခ်က္​ဘူးဆိုရင္​​ေတာ့ ငက္​​ေသးရ​ေတာ့မည္​့ကိန္​း ဆိုက္​သကဲ့သို႔ပင္​
ခ်ဳိ႕ယြင္​းခ်က္​ နည္​းနည္​း​ေလာက္​နဲ႔ အ႒ကထာ, ဋီကာ​ေတြ အကုန္​ပယ္​ပစ္​မယ္​ဆိုရင္​​ေတာ့ ရသာစစ္​မွန္​ ျမတ္​နိဗၺာန္​ႏွင္​့ ပို​ေဝးသြားၾကရလိမ္​့မယ္​-လို႔ စဥ္​းစား​ေတြး​ေတာသင္​ပါတယ္​

အ႐ွင္​ဣႏၵာစရိယ (​ေမာ္​ကြၽန္​း) (1:9+10:2018/10:50am)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=971771049676379&id=576981195822035

No comments:

Post a Comment