ပါဠိေတာ္နည္းႀကိဳက္သူမ်ားအတြက္
********
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေနခိုက္ သာမေဏေက်ာ္ စာသင္သားဘဝ အရမ္းရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက လာႏႈတ္ဆက္တယ္
သူငယ္ခ်င္း==အိမ္ႀကီးေရး မေတြ႔တာၾကာၿပီေနာ္၊
(ဣႏၵာစရိယ>ကို အတိုေခၚ အိမ္)
အရင္လို စာဖတ္ေသးလား၊
ဟိုေနက ကိုယ့္ဆရာရဲ႕မိတ္ေဆြ ရိပ္သာဘုန္းႀကီး တစ္ပါးေတြ႔ေတာ ပါ႒ဋီႀကီးကို
သတိရလိုက္တာကြာ
(ပါဠိ,အ႒ကထာ,ဋီကာထဲက ပါတာေလး အခ်ဳိ႕ကို မွတ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စကားႏိုင္လုေျပာေလ့႐ွိလို႔ ရြဲေခၚကာ ပါ႒ဋီဟု ေနာက္ေျပာင္ေခၚၾက)
ဣန္=ဘာလို႔လဲ စကားကပ္ေျပာလို သတိရတာလား
သူငယ္ခ်င္း=မဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ သူေျပာတာ နားထဲကန္႔လန္႔ ၾကားလိုက္ေတာ့ ကိုယ့္လူနဲ႔ ေတြ႔ေပးခ်င္လို႔
ဣန္=ဘာလိုလဲ၊ ပါတီကိုယ္ေတာ္ ျဖတ္ေနလို႔လား
သူငယ္ခ်င္း= ပါတီကိုယ္ေတာ္လား၊ ဘာလားေတာ့ မသိဘူး။ သူေျပာတာ နားထဲကန္႔လန္႔ႀကီး ၾကားေနရသလိုပဲ၊ စိတ္ထဲ ပါ႒ဋီႀကီးနဲ႔ ေတ့ေပးလိုက္ခ်င္တာလို႔ ေတြးမိေသးတယ္
ဣန္=ေအာင္မာ (ည--ေပးေကာင္) ငါမ်ား ခိုင္တိုင္လုပ္ရေအာင္ မင္းည-လင္ မင္းေယာက္ဖႀကီး မွတ္ေနတာလား
(အရမ္းရင္းႏွီး သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း စေနာက္ၿပီး ညီမေတာင္းဟန္ျဖင့္ ညီးမေပးေကာင္ဟု အေျပာင္ေျပာျခင္း)
သူငယ္ခ်င္း=အေကာင္းေျပာေနတာဟ၊ သူက ကိုယ့္ဆရာေ႐ွ႕မွာ ေျပာေနတာ၊ ရိပ္သာက ဘယ္မူနဲျပတာလဲေမးေတာ့
တပည့္ေတာ္ရိပ္သာက ပါဠိေတာ္နည္းပဲ သုံးတယ္တဲ့။
သူက အ႒ကထာ,ဋီကာေတြ အားမကိုးဘူး ပါဠိေတာ္တိုက္႐ိုက္ပဲတဲ့
ဣန္=(ည-ေပးေလးရယ္) ဒါမ်ား အလြယ္ေလးပါကြာ။ ပါဠိေတာ္ တိုက္႐ိုက္ပါတဲ့ ဓမၼပဒဂါထာကို အ႒ကထာ,ဋီကာေတြ မၾကည့္ဘဲ အ႒ကထာ,ဋီကာေတြႏွင့္အညီ အနက္ေပးထားတဲ့ နိသ်ေတြကို အားမကိုးဘဲ ဆရာတပည့္ေတြ ကိုယ္တိုင္က်င့္ၾကည့္ပါဘုရားလို႔ ေျပာလိုက္ေပါ့
သူငယ္ခ်င္း=ရဟန္းမ သၼီးေပးရဲ႕ဘာဂါထာလဲဟ
(ရဟန္းအမသည္ အစ္မဝမ္းကြဲျဖစ္၍ တူမ႐ွိေၾကာင္း သိထားေသာေၾကာင့္ တူမေတာင္းဟန္းျဖင့္ ေျပာသည္)
ဣန္=(ည-ေပးရယ္) အ႒ကထာ,ဋီကာပယ္ခ်င္ေနတဲ့ ဆရာတို႔အတြက္
မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ခတၱိေယ၊
ရ႒ံ သာႏုစရံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။
မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ေသာတၳိေယ၊
ေဝယဂၣပၪၥမံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။
ရဟႏၲာသည္ အမိ,အဖကို သတ္ၿပီး
သမၼတ အၾကံေပး ႏွစ္ပါး,
အမတ္ႏွင့္တကြႏိုင္ငံကို သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီ၍ ဆင္ရဲကင္လ်က္သြားရတယ္။
ရဟႏၲာသည္ အမိ,အဖကို သတ္ၿပီး
သမၼတ အၾကံေပး ႏွစ္ပါးႏွင့္ အမတ္ႏွင့္တကြ ငါးခုေျမာက္က်ားသြားလမ္းကို သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီး၍ ဆင္ရဲကင္လ်က္သြားရတယ္-ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ က်င့္သုံးေနထိုင္နည္းကို က်င့္သုံးၾကေပါ့လို႔ ေျပာလိုက္ပါလား။
သူငယ္ခ်င္း=ရဟန္းမ သၼီးေပးရဲ႕
ေတာ္ၾကား အ႒ကထာ,ဋီကာႏွင့္အညီ ေပးထားတဲ့ နိသ် မၾကည့္ ပါဠိနည္းက်င့္ၾကလို႔ ၾကားထဲကေန ငါအေခ်ာင္ ပါရာဇိကက်ေနပါဦးမယ္ကြာ။
သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ေျပာမိတာေလး ေရးတင္လိုက္တာ
အ႒ကထာနည္း,ဋီကာနည္း အဓိပၸါယ္ေရးမလို ပ်င္းသြားတာနဲ႔ မေရးေတာ့ဘူး။
အ႐ွင္ဣႏၵာစရိယ (ေမာ္ကြၽန္း)(30:9:2018/9:50pm)
########
ျဖည့္စြပ္ခ်က္။ ပထမဂါထာသည္
ဂါထာသည္ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၏ ႏွာ-၅၅၊ ပိုဒ္ေရ-၂၉၄ ၌ပါ၍
ဒုတိယဂါထာသည္ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၏ ႏွာ-၅၅၊ ပိုဒ္ေရ-၂၉၅ ၌ပါသည္။
ဤဂါထာႏွင္ပုဒ္တို႔ကို အ႒ကထာဆရာေတာ္ အ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသက သံယုတ္ပါဠိကိုအေျခခံ၍ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ဒုတိယအုပ္၊ ၂၈၃-၂၈၄တို႔၌ ဖြင့္ဆိုျပထားသည္။
အ႒ကထာဖြင့္ဆိုခ်က္ ျပည့္စုံၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဓမၼပဒမဟာဋီကာ၌ ဖြင့္ဆိုခ်က္ မျပေတာ့။
အ႐ွင္သုဇနာလကၤာရ၏ ဓမၼပဒဂါထာ(တတိယဆင့္)နိသ်ကား ေဖာ္ျပပါပုံ၌႐ႈေလ။
မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ခတၱိေယ၊
ရ႒ံ သာႏုစရံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ။
တတၳ သာႏုစရႏၲိ အာယသာဓေကန အာယုတၱေကန သဟိတံ။ ဧတၳ ဟိ ‘‘တဏွာ ဇေနတိ ပုရိသ’’ႏၲိ ဝစနေတာ တီသု ဘေဝသု သတၱာနံ ဇနနေတာ တဏွာ မာတာ နာမ။ ‘‘အဟံ အသုကႆ နာမ ရေညာ ဝါ ရာဇမဟာမတၱႆ ဝါ ပုေတၱာ’’တိ ပိတရံ နိႆာယ အသၼိမာနႆ ဥပၸဇၨနေတာ အသၼိမာေနာ ပိတာ နာမ။ ေလာေကာ ဝိယ ရာဇာနံ ယသၼာ သဗၺဒိ႒ိဂတာနိ ေဒြ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ဘဇႏၲိ, တသၼာ ေဒြ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ေဒြ ခတၱိယရာဇာေနာ နာမ။ ဒြါဒသာယတနာနိ ဝိတၳတေ႒န ရ႒ဒိသတၱာ ရ႒ံ နာမ။
အာယသာဓေကာ အာယုတၱကပုရိေသာ ဝိယ တႏၷိႆိေတာ နႏၵိရာေဂါ အႏုစေရာ နာမ။ အနီေဃာတိ နိဒၵဳေကၡာ။ ျဗာဟၼေဏာတိ ခီဏာသေဝါ။ ဧေတသံ တဏွာဒီနံ အရဟတၱမဂၢဉာဏာသိနာ ဟတတၱာ ခီဏာသေဝါ နိဒၵဳေကၡာ ဟုတြာ ယာတီတိ အယေမတၳေတၳာ။
ေဒသနာဝသာေန ေတ ဘိကၡဴ အရဟေတၱ ပတိ႒ဟႎသု။
ဒုတိယဂါထာယပိ ဝတၳဳ ပုရိမသဒိသေမဝ။ တဒါ ဟိ သတၳာ လကု႑ကဘဒၵိယေတၳရေမဝ အာရဗ႓ ကေထသိ။ ေတသံ ဓမၼံ ေဒေသေႏၲာ ဣမံ ဂါထမာဟ –
‘‘မာတရံ ပိတရံ ဟႏ႖ာ,
ရာဇာေနာ ေဒြ စ ေသာတၳိေယ၊
ေဝယဂၣပၪၥမံ ဟႏ႖ာ,
အနီေဃာ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာ’’။
တတၳေဒြ စ ေသာတၳိေယတိ ေဒြ စ ျဗာဟၼေဏ။ ဣမိႆာ ဂါထာယ သတၳာ အတၱေနာ ဓမၼိႆရတာယ စ ေဒသနာဝိဓိကုသလတာယ စ သႆတုေစၧဒဒိ႒ိေယာ ေဒြ ျဗာဟၼဏရာဇာေနာစ ကတြာ ကေထသိ။ ေဝယဂၣပၪၥမႏၲိ ဧတၳ ဗ်ဂၣါႏုစရိေတာ သပၸဋိဘေယာ ဒုပၸဋိပေႏၷာ မေဂၢါ ေဝယေဂၣါ နာမ, ဝိစိကိစၧာနီဝရဏမၸိ ေတန သဒိသတာယ ေဝယဂၣံ နာမ, တံ ပၪၥမံ အႆာတိ နီဝရဏပၪၥကံ ေဝယဂၣပၪၥမံ နာမ။ ဣဒၪၥ ေဝယဂၣပၪၥမံ အရဟတၱမဂၢဉာဏာသိနာ နိေႆသံ ဟႏ႖ာ အနီေဃာဝ ယာတိ ျဗာဟၼေဏာတိ အယေမတၳေတၳာ။ ေသသံ ပုရိမသဒိသေမဝါတိ။
#########
တကယ္ေတာ့ အ႒ကထာ,ဋီကာဆိုတာ ဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္ေတြကို ဘုရား႐ွင္လက္ထက္ကစၿပီး ဘုရား႐ွင္၏ အက်ယ္ေဟာၾကားခ်က္ေတြကို ဆရာအစဥ္းအဆက္ အဆင့္ဆင့္ သင္ယူမွတ္သားထားတာေတြပါပဲ၊ သတိခြၽတ္ေခ်ာ္မႈႏွင့္ ဝါသနာဓေလ့ေၾကာင့္သာ အခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ခြၽတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈ မ႐ွင္းလင္းမႈ အခ်က္အခ်ိဳ ့ ပါ႐ွိေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆန္ထဲမွာ ဆန္ကြဲဆန္က်ဳိး နည္းနည္းပါ႐ုံနဲ႔ ဆန္မဟုတ္ဘူး ထမင္း မခ်က္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ငက္ေသးရေတာ့မည့္ကိန္း ဆိုက္သကဲ့သို႔ပင္
ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ နည္းနည္းေလာက္နဲ႔ အ႒ကထာ, ဋီကာေတြ အကုန္ပယ္ပစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရသာစစ္မွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ႏွင့္ ပိုေဝးသြားၾကရလိမ့္မယ္-လို႔ စဥ္းစားေတြးေတာသင္ပါတယ္
အ႐ွင္ဣႏၵာစရိယ (ေမာ္ကြၽန္း) (1:9+10:2018/10:50am)
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=971771049676379&id=576981195822035
No comments:
Post a Comment