Friday, April 14, 2017

ေရာ္ဘာခံဖိနပ္ အပ္၊ မအပ္

ေရာ္ဘာခံဖိနပ္ အပ္၊ မအပ္

*** ေရာ္ဘာဖိနပ္ အပ္၊ မအပ္ကို ဝိနည္း မဟာဝါ (၃၄၈) ၌ မဟာပေဒသျဖင့္ ဆံုးျဖတ္အပ္၏။ ***
ထိုမဟာပေဒသ ေဒသနာ၌ အပၸဋိကိၡတၱ အနႏုညာတပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အကပိၸယာႏုေလာမ မျဖစ္လွ်င္ မအပ္၊ ကပိၸယာႏုေလာမ ျဖစ္လွ်င္ အပ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။ ေရာ္ဘာကို က႒ပါဒုကာ၊ တာလပတၱပါဒုကာ၊ ေဝဠဳပတၱပါဒုကာ၊ တိဏပါဒုကာ စသည္တို႔ကဲ့သို႔ တိုက္႐ိုက္လည္း ခြင့္မျပဳခဲ့။ သို႔ေသာ္ သစ္သားကဲ့သို႔ ခဋ္ခဋ္ အသံ မျမည္ေသာေၾကာင့္ က႒ပါဒုကာ အကပိၸယႏွင့္ မနီးစပ္ေပ။ ထန္းပင္ငယ္ စသည္တို႔ကို ေသေစျခင္း ညိႇဳးေစျခင္းကဲ့သို႔ ေရာ္ဘာ၌ ေသေစျခင္း ညိႇဳးေစျခင္းလည္း မရွိသည့္ျပင္ ဝတၳဳအေနအားျဖင့္လည္း ထန္းဖတ္ ျမက္ စသည္တို႔ကဲ့သို႔ သမဏသာ႐ုပၸ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္။ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ကပိၸယျဖစ္ေသာ သားေရႏွင့္သာလွ်င္ အလားတူျဖစ္၍ ကပိၸယအားသာလွ်င္ အေလ်ာ္ ျဖစ္သည္။ ဟိႏၵဴတို႔၏ အဟႎသ တရားအရ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္လည္း သားေရကမွ သတၱဝါကို ညႇဥ္းဆဲမႈႏွင့္ စပ္ေသး၏။ ေရာ္ဘာမွာ ဂ်ိန္း အယူရွိေသာ ဟိႏၵဴတို႔ အလို ဧကိျႏၵိယ ျဖစ္ေသာ ေရာ္ဘာပင္ကိုေသာ္လည္း ေသေစသည္ မဟုတ္။ ႏြားမမွ ညႇစ္ယူေသာ ႏြားႏို႔သဖြယ္ ျဖစ္၍ ဟိႏၵဴတို႔ကပင္ ဧကိျႏၵိယ သတၱဝါကို ညႇဥ္းဆဲသည္ဟု အျပစ္တင္ဖြယ္ မရွိေပ။ ဤသို႔ ကပိၸယအႏုေလာမ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရာ္ဘာခံဖိနပ္၌ သံသယ မျဖစ္သင့္။ သားေရဖိနပ္ကဲ့သို႔ပင္ အပ္သည္ဟူ၍သာ ယူအပ္ ဆံုးျဖတ္အပ္၏။ [ဆ႒သဂႌတိပုစၧက မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲေသာဘန]
(သာမေဏေက်ာ္၏ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ထူးျခားေသာ အေတြးအျမင္မ်ားမွ -)

ဓမၼအသိျဖင့္ ကိုယ္စိတ္ျဖဴစင္ ေအးျမၾကည္လင္ရွိၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဂုဏိႏၵ (ဖားေအာက္ေတာရ-ျပင္ဦးလြင္)
၉-၃-၂၀၁၇

No comments:

Post a Comment