ရဟန္းေတာ္မ်ား ေခါင္ရိတ္ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းမ်ား
#####
ဆံပင္၏ အျပစ္ ၁၆ ပါး
*******
၁။ တန္ဆာဆင္ရျခင္း၊
၂။ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္ ျပဳရျခင္း၊
၃။ ဆီလိမ္းရျခင္း၊
၄။ ေခါင္းေလွ်ာ္ရျခင္း၊
၅။ ပန္းပန္ရျခင္း၊
၆။ အေမႊးအႀကိဳင္ လိမ္းရျခင္း၊
၇။ ေခါင္းေလွ်ာ္ရန္အတြက္ တေရာ္ကင္ပြန္း စသည္ကို ေထာင္းထု၍ စိမ္ထုံရျခင္း၊
၈။ သဖန္း ခါးသီးကို ရွာရျခင္း၊
၉။ သွ်စ္သွ်ားသီးကို ရွာရျခင္း၊
၁၀။ ဆံပင္နက္ေအာင္ ဆိုးရည္ဆိုးရျခင္း၊
၁၁။ ဆံပင္ထုံးရျခင္း၊
၁၂။ ဘီးျဖင့္ ဖီးရျခင္း၊
၁၃။ ေဆတၱာသည္တို႔ျဖင့္ ျပဳျပင္ရျခင္း၊
၁၄။ ထုံးၿပီးေသာ ဆံပင္ကို ျပန္ေျဖရျခင္း၊
၁၅။ သန္းရွာရျခင္း၊
၁၆။ ဆံပင္ကၽြတ္သည္ရွိေသာ္ စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေႂကြးရျခင္း။
(မိလိႏၵ။၁၁။)
(မိလိႏၵ၊ျမန္။၁၄။)
#########
ဆံပင္၏ လကၡဏာ ၄ ပါး
*******
၁။ ထဒၶလကၡဏံ= ၾကမ္းတမ္းျခင္းလကၡဏာ၊
၂။ အာဗႏၶနလကၡဏံ= တုပ္ေႏွာင္ဖြဲ႕စည္းျခင္းလကၡဏာ၊
၃။ ဥဏွတၱလကၡဏံ= ပူျခင္းလကၡဏာ၊
၄။ သမုဒီရဏ လကၡဏံ= ေရြ႕ရွားျခင္း တြန္းကန္ျခင္းလကၡဏာ။
(အဘိ၊႒၊၂။၂၄၉။)
(ခုဒၵက၊႒။၆၁။)
########
ဆံပင္၏ နိမိတ္ ၅ မ်ဳိး
*******
၁။ ဝဏၰနိမိတ္= မွတ္သားေၾကာင္း အဆင္း၊
၂။ သဏၭာနနိမိတ္= မွတ္သား ေၾကာင္း သဏၭာန္၊
၃။ ဒိသာနိမိတ္= မွတ္သားေၾကာင္း အရပ္၊
၄။ ဩကာသနိမိတ္= မွတ္သား ေၾကာင္း ျဖစ္ရာအရပ္၊
၅။ ပရိေစၧဒနိမိတ္= မွတ္သားေၾကာင္း အပိုင္းအျခား။
(အဘိ၊႒၊၂။၂၄၈။)
(ခုဒၵက၊႒။၆၀။)
########
ဆံပင္၏ ဓာတ္ ၄ မ်ဳိး
******
၁။ ဆံပင္ စသည္တို႔၌ ခက္မာသည္၏ အျဖစ္သည္ ပထဝီဓာတ္၊
၂။ ဆံပင္ စသည္တို႔၌ ဖြဲ႕စည္းတတ္သည္၏ အျဖစ္သည္ အာေပါဓာတ္၊
၃။ ဆံပင္ စသည္တို႔၌ အေငြ႕၏ အျဖစ္သည္ ေတေဇာဓာတ္၊
၄။ ဆံပင္ စသည္တို႔၌ ေတာင့္မာသည္၏ အျဖစ္သည္ ဝါေယာ ဓာတ္။
(အဘိ၊႒၊၂။၂၄၉။)
######
ဆံပင္၏ ကင္းဆိတ္သည္၏အျဖစ္ ၃ မ်ဳိး
*******
၁။ အတၱမွ ကင္းဆိတ္သည္၏ အျဖစ္၊
၂။ အတၱ၏ ဥစၥာအျဖစ္မွ ကင္းဆိတ္သည္၏ အျဖစ္၊
၃။ ျမဲသည္၏ အျဖစ္မွ ကင္းဆိတ္သည္၏ အျဖစ္။
(အဘိ၊႒၊၂။၂၄၉။)
#######
ဆံပင္၌ မတင့္တယ္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ေရွး႐ႈထင္ပုံ ၅ မ်ဳိး
******
၁။ ဝဏၰ- အဆင္း၊
၂။ သဏၭာန- ပုံသဏၭာန္၊
၃။ ဂႏၶ- အနံ႔၊
၄။ အာသယ- မွီရာ၊
၅။ ဩကာသ- တည္ရာ။
(ခုဒၵက၊႒။၅၈။)
######
ဆံစေသာ ေကာ႒ာသတို႔ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပံု ၅ မ်ိဳး
********
၁။ အဆင္းအားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေကာင္းျခင္း၊
၂။ ပံုသဏၭာန္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းျခင္း၊
၃။ အနံ႔အသက္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းျခင္း၊
၄။ သလိပ္, သည္းေျခ, ေသြးစေသာ ျဖစ္ခဲ့ရာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းျခင္း၊
၅။ ဆံ စသည္ ျဖစ္ရာအရပ္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေကာင္းျခင္း။
(သာရတၳ၊ဋီ၊၂။၁၇၃။)
#VenIndacariya
No comments:
Post a Comment