Sunday, July 16, 2017

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သင္တန္းမွတ္တမ္း

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သင္တန္းမွတ္တမ္း
♢♢♢♢♢
လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ( ၁ )

အ၀ိဇၨာႏွင့္,တဏွာရင္းခံ၊ ဥပါဒါန္,ကံေၾကာင့္   ရုပ္နာမ္ေပၚ။
အပင္မွမ်ိဳး, မ်ိဳးမွအပင္,အမွ်င္မျပတ္, ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္, နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ, အဖန္ဖန္, ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္။
ျဗဟၼာသိၾကား, စသည္မ်ားက၊ ထင္ရွားျပဳျပင္, စီရင္ဖန္ဆင္း, အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊ လူနတ္မ်ားစြာ, သတၱ၀ါတို႔, ျဖစ္လာရမွဳ, မဟုတ္ဟု,  ဉာဏ္ျဖင့္ ရွဳ၍ေမွ်ာ္။ ။

လူနတ္ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါမ်ားသည္ မသိမွဳ အ၀ိဇၨာ အေၾကာင္းခံၾကၿပီးလွ်င္
လိုခ်င္မွဳ တဏွာစြဲလမ္းမွဳ ဥပါဒါန္၊ ျပဳလုပ္အားထုတ္မွဳကံ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ငါးပါးကို ႀကိဳးစားမိခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ေပၚရရွိ
ၾကရပါသည္။
             ဥပမာအားျဖင့္  ေျပာရပါလွ်င္  အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ မ်ိဳးေစ့  အသြယ္သြယ္   က်ေရာက္ေပါက္ပြားၾကေသာအခါ၊  ၄င္းမ်ိဳးေစ့ အသြယ္သြယ္မွ အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ကို   တစ္ဖန္ေပါက္ေရာက္ေစၾကျပန္သျဖင့္  အပင္ႏွင့္မ်ိဳး၊  မ်ိဳးႏွင့္အပင္မ်ားဟာ အမွ်င္မျပတ္၊  တရစပ္  ဆက္ခါဆက္ခါေပါက္ေရာက္စည္ကား ႀကီးပြားေနၾကသလို.......
           ထို႔အတူသာလွ်င္  ကံဆိုေသာ  အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္  နာမ္ရုပ္ေတြ  ျဖစ္လိုက္ၾက၊ နာမ္ရုပ္ေပၚမွာ   ျဖစ္ပ်က္မျမင္ေသာေၾကာင့္  ကံဆိုေသာ  အေၾကာင္းတရားေတြ   ျပန္ႀကိဳးစားလိုက္ၾကႏွင့္  သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဆိုေသာ  သံသရာႀကီးထဲမွာ ကံႏွင့္နာမ္ရုပ္ေတြဟာ  အမွ်င္မျပတ္ဆက္ခါဆက္ခါျဖစ္ပြားလ်က္ ေနၾကပါသည္။

          လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမွာ ျဖစ္ၾကရတာဟာ သိၾကားျဗဟၼာ၊ ထာ၀ရဘုရား စသည္မ်ားက ဖန္ဆင္းလို႔ ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အေၾကာင္းကမၼ တရားေတြေၾကာင့္အက်ိဳး၀ိပါက
တရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတာပါပဲဟု ဉာဏ္ျဖင့္ သိရမည္ ဆိုလိုပါသည္။ ။
♡♡♡♡
လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ( ၂ )

မူလႏွစ္ျဖာ, သစၥာႏွစ္ခု, ေလးခုအလႊာ၊ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး, တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္, သံုးပါးအစပ္,  ႏွစ္ရပ္မူလ, ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္၊  ကာလသံုးျဖာ,  ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္, ဤရွစ္သြယ္ကို၊  အလြယ္က်က္မွတ္, သိေစအပ္သည္,
သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။

၁။ မူလႏွစ္ျဖာ
မူလႏွစ္ျဖာ-ဆိုတာက
(၁) အဝိဇၨာ - သစၥာမသိမႈ
(၂) တဏွာ - လိုခ်င္ ႏွစ္သက္မႈ

၂။ သစၥာႏွစ္ခု
သစၥာႏွစ္ခု -ဆိုတာက
(၁) သမုဒယသစၥာ - စြဲလန္းေၾကာင္း အမွန္တရား
(၂) ဒုကၡသစၥာ - စက္ဆုတ္စရာ၊ အသံုးမက်ေၾကာင္း အမွန္တရား

၃။ ေလးခုအလႊာ
ေလးခုအလႊာ -ဆိုတာက
(၁) အတိတ္အေၾကာင္း - ယခင္က ျပဳခဲ့ေသာ ကံ
(၂) ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး - ယခု ရရွိေနေသာ ဘဝ
(၃) ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း - ယခု အသစ္ထပ္မံျပဳလုပ္ေသာကံ
(၄) အနာဂတ္အက်ိဳး - ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ရရွိမည့္ ဘဝ

၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး
အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး -ဆိုတာက
(၁) အဝိဇၨာ  - သစၥာမသိမႈ
(၂) သခၤါရ - ျပဳလုပ္ျခင္း (ကာယသခၤါယ၊ ဝဇီသခၤါယ၊ စိတၱသခၤါယ) တည္းဟူေသာအတိတ္ကံ)
(၃) ဝိဥာဏ္ - ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ စေသာ ေျခာက္ပါးေသာ ဒြါရတြင္ ျဖစ္ေပၚေသာစိတ္မ်ား
  (တစ္နည္း) ပဋိသေႏၶ စိတ္။
(၄) နာမ္ရုပ္=နာမ္သည္- ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိဥာဏ္စေသာနာမ္(ဓါတ္-၈ပါး/ နဝကလာပ္-၉ပါး)၊
  (နာမ္တရားဆိုတာ ေစတသိတ္ေတြ (ဝိဥာဏ္နဲ႔ တြဲျဖစ္တယ္)
  ရုပ္သည္- ပထဝီ၊ ေတေဇာ စေသာ (ရုပ္ဓါတ္-၈ပါး)(ရုပ္တရားဆိုတာ နာမ္တရားေတြ မွီတြယ္ဖို႔)
(၅) သဠာယတန - မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ စေသာ ဒြါရ ေျခာက္ပါး။
(၆) ဖႆ - မ်က္စိႏွင့္ အဆင္းထိေတြ႔ျခင္း၊ နားႏွင့္အသံ ထိေတြ႔ျခင္း၊ စေသာ
  အာရံု(၆)ပါးႏွင့္ ဒြါရ (၆)ေပါက္ ထိတိုက္မိျခင္း။
(၇) ေဝဒနာ - မ်က္စိ၊ နား၊ စေသာ ဒြါရတို႔တြင္ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥပကၡာ၊ ေသာမနႆ၊ ေဒါမနႆ စေသာ ခံစားခ်က္မ်ား။
(၈) တဏွာ - လိုခ်င္ ႏွစ္သက္မႈ
(၉) ဥပါဒါန္ - စြဲလန္းမႈ (ႂကြက္ကေလးကို ေၾကာင္က မလြတ္တမ္း ကိုက္ထားတဲ့သေဘာ)
(၁၀) ကမၸဘဝ - ေစတသိတ္တို႔၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ျခင္း
(၁၁) ဇာတိ(ဥပၸတၱိဘဝ) - ယခုျပဳေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာင္တြင္ရမည့္ ဘဝအစ။
(ဥပၸတၱိဘဝ သည္ ဘြားကနဲေပၚေသာ နတ္၊ ငရဲ စေသာ ဇာတိကို ဆိုလိုသည္။ (တစ္နည္း)  
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ကြဲျပားရေသာ ဘဝမ်ား )
(၁၂) ဇရာ၊ မရဏ - အိုမင္းလာျခင္း။ ေသဆံုးျခင္း။

၅။ သုံးပါးအစပ္
   သုံးပါးအစပ္ -ဆိုတာက
(၁) သခၤါရ ႏွင့္ ဝိညာဏ္  - အတိတ္ကျပဳခဲ့ေသာ ကံသခၤါရေၾကာင့္ ယခုရရွိထားေသာ ဝိဥာဏ္ ျဖစ္ရသည္။
(၂) ေဝဒနာ ႏွင့္ တဏွာ  - ယခုရရွိထားေသာ ေဝဒနာအေပၚ၌ ႏွစ္သက္စြဲလန္းမႈ ျဖစ္ရသည္။
(၃) ကမၼဘဝ ႏွင့္ ဇာတိ - ယခုျပဳလုပ္ေသာ ကံေၾကာင့္ ေနာင္အခါ ရရွိမည့္ ဘဝ၏အစ။

၆။ ဝဋ္ သုံးဝႏွင့္
   ဝဋ္ သုံးဝႏွင့္ -ဆိုတာက (၁)ကိေလသာဝဋ္
                                 (၂)ကမၼဝဋ္
                                 (၃)ဝိပါကဝဋ္ တို႔ျဖစ္တယ္။

(၁) ကိေလသာဝဋ္(၃)ပါး- ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ သံသရာ၌ လွည့္ပတ္ရျခင္း။
(က)အဝိဇၨာ  - သစၥာမသိမႈ
(ခ)တဏွာ   - လိုခ်င္ ႏွစ္သက္မႈ
(ဂ)ဥပါဒါန္   - စြဲလန္းမႈ (ႂကြက္ကေလးကို ေၾကာင္က မလြတ္တမ္း ကိုက္ထားတဲ့သေဘာ)
(၂) ကမၼဝဋ္(၂)ပါး - အေၾကာင္းျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ သံသရာ၌ လွည့္ပတ္ရျခင္း။
(က) သခၤါရ - အတိတ္ကျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္။
(ခ) ကမၼဘဝ  - ယခုၾကံဳေတြ႔ရေသာ ေလာကဓံမ်ားအေပၚတြင္ ျပန္လည္တံု႔ျပန္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္။
(၃) ဝိပါကဝဋ္ (၈)ပါး - အက်ိဳးရရွိခံစား ရင္း သံသရာ၌လွည့္ပတ္ျခင္း။
(က) ဝိညာဏ္  - အတိတ္ကံေၾကာင့္အာရံုဒြါရ တိုက္ျခင္းမွ ရရွိေသာ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ စေသာ
  ေျခာက္ပါးေသာ ဒြါရတြင္ေပၚေသာ္စိတ္မ်ား (တစ္နည္း) ပရိသေႏၶ စိတ္။
(ခ) နာမ္ရုပ္ - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ -
  နာမ္- ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိဥာဏ္စေသာ နာမ္(ဓါတ္-၈ပါး)၊
  ရုပ္- ပထဝီ၊ ေတေဇာ စေသာ (ရုပ္ဓါတ္-၈ပါး+ နဝကလာပ္= ၉ပါး)
(ဂ) သဠာယတန  - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ စေသာ ဒြါရ ေျခာက္ပါး။
(ဃ) ဖႆ  - အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရရွိေသာ မ်က္စိႏွင့္အဆင္းထိေတြ႔ျခင္း၊ နားႏွင့္အသံ ထိေတြ႔ျခင္း၊စေသာ
   အာရံု(၆)ပါးႏွင့္ ဒြါရ (၆)ေပါက္ ထိတိုက္မိျခင္း။
(င) ေဝဒနာ - မ်က္စိ၊ နား၊ စေသာ ဒြါရတို႔တြင္ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥပကၡာ၊
   ေသာမနႆ၊ ေဒါမနႆ စေသာ ခံစားခ်က္မ်ား။
(စ) ဇာတိ - ယခုျပဳေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာင္တြင္ရမည့္ ဘဝအစ။
(ဆ) ဥပၸတၱိဘဝ - ဥပၸတၱိဘဝ သည္ ဘြားကနဲေပၚေသာ နတ္၊ ငရဲ စေသာ ဇာတိကို ဆိုလိုသည္။
(ဇ) ဇရာ ၊ မရဏ - အိုမင္းလာျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္း။
(၃)ကိေလသဝဋ္(၃)ပါး
(စ) တဏွာ - ႏွစ္သက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ
(ဆ) ဥပါဒါန္ - စြဲလန္းမႈ
(ဇ) အဝိဇၹာ - မသိမႈ

၇။ ကာလ(၃)ျဖာ
    ကာလ(၃)ျဖာ -ဆိုတာက
(၁) လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ
(၂) ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ
(၃) ေနာက္ျဖစ္လတၱံ႔ေသာ အနာဂါတ္ကာလ

၈။ ျခင္းရာ ႏွစ္ဆယ္
    ျခင္းရာ ႏွစ္ဆယ္ -ဆိုတာက
အတိတ္အေၾကာင္းခ်င္းရာ(၅)ပါး
(က) အဝိဇၨာ
(ခ) သခၤါရ
(ဂ) တဏွာ
(ဃ) ဥပါဒါန္
(င) ဘဝ
ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျခင္းရာ(၅)ပါး
(က) ဝိညာဏ္
(ခ) နာမ္ရုပ္
(ဂ) သဠာယတန
(ဃ) ဖႆ
(င) ေဝဒနာ
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအျခင္းအရာ (၅)ပါး
(က) တဏွာ
(ခ) ဥပါဒါန္
(ဂ)ကမၼၸဘဝ
(ဃ) အဝိဇၨာ
(င) သခၤါရ
အနာဂါတ္အက်ိဳးအျခင္းအရာ(၅)ပါး
(က) ဝိညာဏ္
(ခ) နာမ္ရုပ္
(ဂ) သဠာယတန
(ဃ) ဖႆ
(င) ေဝဒနာ

ဤရွစ္သြယ္ကို၊  အလြယ္က်က္မွတ္, သိေစအပ္သည္,
သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။

                             သာသနာႏွစ္(၉:၃:၂၅၆၁)
                                  ျမန္မာႏွစ္(၉ံ:၄:၁၃၇၉)
                                  ခရစ္ႏွစ္(17:7:2017)
                                တကၠသုိလ္စာသင္သား
                     သာသနာ့တကၠသုိလ္၊ မႏၲေလး။

No comments:

Post a Comment